Thailand 2008
Volg ons tijdens onze huwelijksreis in Thailand
  • Bangkok again
  • Strandweertje
  • Koh Samui
  • Thai cooking school
  • trekking
    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bangkok again
    Dag lievekes!

De terugreis van Koh Samui was opnieuw vermoeiend.
    We deden geen oog toe op de nachttrein. Dit niet enkel omdat het eerder vierkante dan ronde wielen leken, maar ook omdat we deze keer niet alleen in ons coupeeke sliepen...
    een nestje kakkerlakken onder de zetel hield ons namelijk een hele nacht gezelschap.
    De treinconducteur begreep niet wat het probleem was, hij suggereerde gewoon om het licht uit te doen
    Enfin, wim heeft er een massagraf van gemaakt

Gisteren zijn we naar een 4D movie gaan kijken. De vierde D staat voor het bewegen van je stoel, lucht dat in je gezicht geblazen wordt, en rubberen slangetjes (koordjes dus, geen echte slangen ) die je benen kietelen. Leuk om eens te zien, maar het leek spectaculairder voor de Thai, die de hele tijd aan het roepen waren, alsof ze overkop gingen in een of andere pretparkattractie!

We zijn ook ons kostuum en kleedje opnieuw gaan passen. Er moeten nog een paar aanpassingen aan gebeuren, maar vanavond wordt het aan het hotel geleverd. Spannend!
    We hadden er wat schrik voor, maar het is echt heel mooi.
    (Wim heeft er ook nog 3 dassen bij gekregen)

Dit zal het laatste berichtje vanuit Thailand zijn, aangezien we morgenavond al huiswaarts vliegen.
    We hebben enorm van onze reis genoten (evenals van jullie berichtjes op de blog of mailtjes) maar we keren graag naar jullie terug, want aan ons Belgische leventje kan eigenlijk niets tippen ooohh

Tot snel
    Dikke kus WE

27-10-2008, 06:31 geschreven door WE
    24-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandweertje
    Halloha

Het weer is hier niet echt zoals we besteld hadden (momenteel vliegt er weer een buitje over...), maar we laten het niet aan ons hartje komen!
    Morgen nemen we de boot en nachttrein terug naar Bangkok, waar we dus de 26e 's morgens zullen aankomen.

PS
    - we zijn justine hier nog niet tegen gekomen tenzij vermomd als ladyboy
    - voor mama Chris: we zitten op Chaweng Beach, maar niet in de uitgaansdrukte
    - aan Kim: Wim is gelukkig een betere verliezer, de kaarten zijn hier nog niet in het rond gevlogen hihi
    - aan peter: we hebben je al even niet meer gehoord/gelezen?

Tot blogs!

24-10-2008, 07:52 geschreven door WE
    21-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koh Samui
    Hai there

De vliegtuig-trein-bus-boot-taxi trip naar Koh Samui is goed verlopen, maar echt wel vermoeiend...
    We twijfelen er sterk aan om terug te vliegen naar Bangkok, we houden jullie op de hoogte

We verblijven in een bungalow op 10m van het zwembad en op 20m van het strand.
    Alleen het weer is niet zo schitterend. Wel 30 graden, maar bewolkt en af en toe een drashke
    of misschien zijn we al teveel gewoon dat kan ook...

Nog enkele weetjes;
    - de Thai zijn tuk op airco, nadeel dus als je uit een taxi stapt, dan kom je de hamerman tegen om je een mep te geven
    - het afbieden is echt een sport geworden, we worden steeds beter '150 Bath' 'how much when we buy 5?' 50 Bath'. 'OK, we'll buy 1' moehaha
    - in de zee zwemmen is zalig, het water is niet koud en helder MAAR het is afwachten geblazen tot wanneer er een klein visje je komt bijten (het voelt aan alsof iemand je een venijnige pits komt geven...)
    - op het eiland is het leven duurder dan in Chiang Mai... (uiteraard nog steeds goedkoper dan bij ons)
    - de diesel staat hier 27 Bath, dit is ong een halve euro (voor wie moeten we een Jerrykanneke meebrengen?)
    - de muggen weten ons wel te vinden (vooral aan evi dan... en ze vinden het bordje rond haar nek: 'pick Wim' maar niets)
    - in Chiang Mai hebben we een waterslang gezien (en jawel, Wim had zijn broek nog aan)

Voor diegenen die het willen weten; wippen is ons favoriete kaartspel... als iemand nog een spelletje kent dat we met 2 kunnen spelen, laat maar horen!

Babaaaaaii

21-10-2008, 09:57 geschreven door WE
    18-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thai cooking school
    Helloow,

Gisteren hebben we een snipperdagje genomen (lees: wegsmelten aan het zwembad met een boekje, kaartspel en elkaar). Tussendoor brachten we ook onze vuile was naar een plaatselijke `wasserette` - Wash-dry-iron voor 30Baht per kilo. Dus nonkel Luc, we stellen voor dat jullie de vuile was naar ons sturen, ipv dat wij dingen voor jullie meebrengen! We brengen hem proper terug (`mooi` hebben we tijdelijk uit onze woordenschat geschrapt want hier betekent dat `pussyhair` schaamhaar dus... voor diegene die nog kunnen volgen, ook een verwijzing naar Karen en haar olifant). 's avonds belandden we in een heel leuke bar-restaurant aan de oevers van de rivier naast een Engels koppel die al bijna de hele wereld afgereisd hebben. Interessante mensen met een verhaal dus, en ons Engels gaat er alleen maar op vooruit.

Vandaag dan: vanmorgen werden we opgehaald, samen met 10 andere trekkers vanuit alle wereldhoeken, om deel te nemen aan een `Thai cooking class`. Eerst gingen we, samen met onze chef-kok, naar de markt om onze verse ingredienten te kiezen. Daarna ging het naar de cookingschool waar we achter een gasvuur geplaatst werden om er 14 lekkere gerechten uit onze wok te schudden (het ene al wat pikanter dan het andere - het gerecht dat Evi eens bereidde voor haar schoonfamilie was er niets tegen). We aten dus een hele dag door, gaven het beste van onszelf EN aan het eind kreeg Evi, en jaja ook Wim een certificaat!

Morgen verlaten we Chiang Mai (met pijn in het hart) richting Zuiden. We nemen het vliegtuig tot Bangkok, om daar in de nachttrein te duiken tot Surat Thani, waarna we per bus naar de haven vlammen om dan in de boot te jumpen tot Koh(eiland) Samui... fjiieeuuww, als dat maar goed komt

Onze volgende blogpost zal dus vanop eiland Samui zijn.. let's hope!!

ciiaaaaaaoooooooooo

18-10-2008, 13:29 geschreven door WE
    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trekking
    Hellooo

Zoals jullie wel kunnen zien, vinden we de blog up to date houden echt wel heel fijn.
    Eens overlopen wat we allemaal gedaan hebben in een gezellig cafeke, zo houden we jullie wat op de hoogte en is het voor ons achteraf een leuke souvenir! (+ de berichtjes die jullie erop zetten vinden we ook telkens leuk om lezen!)

Onze trekking doorheen de jungle is goed verlopen. Zelfs mooier dan voorgesteld.
    We vertrokken met 2 gidsen (Thai uiteraard), 2 Grieken, 1 Italiaan en een Hollands koppel.
    Gisteren trokken we door de prachtige natuur (volgens wim zoals in de laatste rambofilm) van de ene waterval naar de andere, om uiteindelijk te arriveren bij een 3tal hutten langs een kabbelend beekje (ook hier passeerde rambo volgens wim) en verder niets. Na een heerlijke maaltijd die de gids voor ons toverde en een hele avond liedjes zingen aan het kampvuur brachten we de nacht door onder een muskietennet op een zachte matras (lees: hard gevlochten bamboe).

De volgende dag (vandaag dus) trokken we verder met 1 gids en het Hollands koppel (leuke mensen), terug richting bewoonde wereld, onder andere per bamboevlot en per olifant (en nee Evi is er nog steeds niet tuk op en Karen heeft wel degelijk gelijk wat het haar betreft)

Het was een unieke ervaring, waar we allebei erg van genoten hebben (alleen weer weinig geslapen, dat gaan we toch eens moeten inhalen)!

Nu mister Wim aan het woord (ja zo noemen ze me hier, mensenkennis dat ze hier hebben!!!)
    Ah ja merci Stino voor de voetbaluitslagen! en Zie dat uwe knie in orde komt he!!
    We genieten hier met volle teugen, net twee dagen Rambo gespeeld...coooool
    Midden in de jungle, potje pakken rond het kampvuur met leuke mensen en liedjes zingen he (dat bleek dan ook de reden waarom er opvallend minder dieren in de omtrek waren ;-))

Oh ja, remember onze adidas-schoenen (15euro voor twee paar), ze hebben heeeel goed dienst gedaan en zijn nog zeker niet kapot, dus jullie zullen ze in Belgie nog wel tegenkomen.
    En verder: het bier is hier zeker goed te drinken (voornamelijk Singha, maar Changbeer kan er ook mee door).

We proberen wat fotootjes op te laden maar het duurt te lang..

Dikke kus aan allemaal
    x

16-10-2008, 14:18 geschreven door WE
    14-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chiang Mai
    Sawadikaaaaaaa,

Om 18u vertrok gisteren de nachttrein richting Chiang Mai.
    Onze bagage konden we na het uitchecken van ons hotel gelukkig een namiddagje droppen in een bureau voor toerisme naast het station, zodat we minder gezakt nog een bezoekje konden brengen aan het indrukwekkende MBK shoppingcenter van 7 verdiepingen hoog. (Wijnegem kan er een poepie aan ruiken!)
    We kochten er allebei een paar schoenen (nep Adidas) voor 7 euro, omdat we hoorden dat er in Chiang Mai mooie trektochten gemaakt kunnen worden. En aangezien het af en toe eens fameus regent, werd ons aangeraden een extra paar schoenen te voorzien.

De trip op de nachttrein was wel een belevenis (ja, op de trein voelen wij ons wel thuis natuurlijk)
    Ondanks het feit dat de zetels omgevormd waren tot toch wel vrij degelijke bedden, hebben we nauwelijks geslapen...
    Lang leve het kaartspel dat we meehebben!

Hier in Chiang Mai is het veel rustiger dan in Bangkok. (2 dagen Bangkok is echt wel voldoende achteraf bekeken)
    We hebben al een plonske gedaan in het zwembad en zijn de buurt al een beetje gaan verkennen.
    Voor 2 euro hebben we deze middag allebei gegeten en gedronken. (gewoon maar om te schetsen hoe goedkoop het leven is buiten het hotel natuurlijk, daar durven ze echt veeeel meer vragen)

Morgen trekken we erop uit voor 2 daagjes met gids, richting watervallen, deels te voet, per vlot en per olifant...
    We zijn benieuwd. To be continued!!!

We zijn hier ook al een leuk koppel vanuit Antwerpen tegen het lijf gelopen. (die zagen het wel nog iets groter... Loas, Vietnam, en nog vele andere landen stonden nog op hun lijstje...)

Tot binnen enkele daagjes!

14-10-2008, 10:57 geschreven door WE
    12-10-2008
    Hallo!

Onze eerste indruk van Bangkok is positief.
    Vriendelijke, niet-opdringerige mensen.

We hebben een hele dag in een TUK TUK van de zittende naar de staande boeddha, van de ene tempel naar de andere gegaan, echt indrukwekkend. Die boeddha's en tempels zijn echt niet toeristisch, we zagen er vooral lokals.

We hebben vandaag onze tickets geboekt voor de nachttrein naar CHIANG MAI in het Noorden van Thailand.
    Om 18u zullen we morgenavond Bangkok verlaten (als de trein geen vertaging heeft tenminste, het is niet zoals in Belgie ), maar we plannen zeker nog in om enkele daagjes voor onze terugkeer naar Belgie hier nog te spenderen. (we hebben hier al een mooi kostuum voor Wim op maat laten maken en voor Evi een kleedje van echt handgemaakt zijde zoals zij toch beweren haha, uiteraard ook op maat, we zijn benieuwd naar het resultaat!)

Na een Thaise massage, waar we echt van genoten hebben (gewoon ergens in een klein straatje als het ware bij mensen thuis, voor 2 euro de man), gaan we ons klaarmaken om te eten op een boot. (Loy Nava Dinner Cruise)

Nieuwtjes vanuit Belgie?
    Leven onze spaarcentjes nog , of zullen we hier nog een paar 100 massagekes nemen (of brengen we een massagemadammeke mee... nee Wim, ik typ niet massagepoes) ?

Genietende groetjes
    van jullie reporters ter plaatse

En ook een dikke kus aan onze grootste fans: meter en peter!

12-10-2008, 12:28 geschreven door WE
    11-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GSM

TER INFO
    We hebben enkel de gsm van Wim mee, en die werkt hier zonder probleem.
    Ook als rekenmachine hebben we hem al goed kunnen gebruiken!

Baaaaaii

11-10-2008, 17:06 geschreven door WE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangekomen
    Hallo beste bloggers!

Hier al een eerste berichtje...

Alles is tot nu toe volledig volgens plan gelopen! (wel vermoeiend natuurlijk zoveel uren stil zitten, maar we hebben ons kostelijk geamuseerd met mensen observeren, EN het eten op het vliegtuig was zelfs best lekker, maakt dat mee)
    In de luchthaven hadden we snel onze bagage en stonden 2 Thai ons op te wachten met een bordje: SEHELFOUL WIM
    haha! Niet te geloven eigenlijk als je weet dat dit via mail geregeld was.

Eens uit de luchthaven, waar dus wel degelijk de airco opstond, kregen we echt een KLOP van de warmte.

Na een taxiritje van een half uurtje, kregen we een klein kamertje toegewezen dat op de foto's op internet veeeel groter leek maar het is SUPER proper (en ja Chantal, we hebben het wc-deksel opgehoffen om eventuele kakkerlakken te bespeuren , maar niets gevonden) en dat is wel al heel wat.

De mensen zijn echt vriendelijk, en wij hadden nu, zelfs na de lange rit, nog zin om Bangkok by night te gaan bewonderen, maar een immense regenbui heeft ervoor gezorgd dat we toch maar snel even achter de pc gekropen zijn om een berichtje voor jullie achter te laten (het is nu bijna 22u hier).

Voila, we gaan het hierbij laten voor vandaag (amai, QWERTYtypen is echt geen makkie)

Lieve groetjes
    en nog eens bedankt voor de attente mailtjes, smsjes, telefoontjes voor ons vertrek!!

TOT DE VOLGENDE

11-10-2008, 16:50 geschreven door WE
    07-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 3 dagen!!!
    Hallo,

hier dus ons eerste berichtje.. En we zijn er zelfs nog niet!!! Vrijdag vertrekken we in Zaventem om 22:30u richting Abu Dhabi, om daar over te stappen richting Bangkok. Landing is er voorzien omstreeks 19:10u zaterdag 11 oktober, plaatselijke tijd.
    Maar nu dus eerst nog koffers pakken, nadenken over wat we kunnen/gaan vergeten,...
    Op elk bericht van ons kunnen jullie dus antwoorden, maar liefst geen epistels want we willen onze tijd achter het computerscherm ginder echt tot een minimum beperken.