Inhoud blog
  • CR Sept Okt
  • In de ban van virussen
  • De bevrijding 1945
  • De bevrijding 1945 deel 2
  • Berkensap
  • Marijn Devalck
  • Lucien Blyau
  • Lucien Blyau
  • Vlaanderens Mooiste
  • Everbeekse Wandeltochten
  • Everbeekse Wandeltochten
  • Jubileum feest EWT
  • 3e Vlaanderens Mooiste
  • Museum Hieremias Triverius
  • Carnaval 2015
    Archief per jaar
  • 2020
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2007
  • 2006
  • 1978
    DE EVERBEEKSE WANDELTOCHTEN : INFO
  • De Everbeekse Wandetochten; info en weetjes
  • De Everbeekse Wandeltochten club blad 2e kwart.
  • De Everbeekse Wandeltochten club blad 3e kwart.
  • De Everbeekse Wandeltochten club blad 4e kwart.
  • De Everbeekse wandeltochten club blad
  • De Everbeekse wandeltochten Blog
  • MIJN FAVORITEN
  • HONGARIJE BRAKEL
  • THE CROWD
  • GOD IN HONGARIJE
  • DE EVERVRIENDEN
  • 't BRAKELT
  • MARCEL KLAPT UIT DE BIECHT
  • BRAKELSBLOGJE
  • SYLVAIN DE BOE
  • THE MISSING LINKS
    TOERISME: INFO - ROUTEPLANNERS
  • TOERISCHE DIENST BRAKEL
  • TOERISME VLAAMSE ARDENNEN
  • TOERISME VLAANDEREN
  • CENTRUM VAN RONDE VAN VLAANDEREN
  • DE RONDE VAN VLAANDEREN
  • VIAMICHELIN
  • MAPPY
  • VERKEERSINFO
  • WEGENINFO
  • GOOGLE
    NUTTIGE ADRESSEN
  • GEMEENTE BRAKEL
  • DE LIJN
  • SPOORWEGEN
  • DE GOUDEN GIDS
  • MEDIA
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Het Volk
  • De Tijd
  • 2 de hands
  • E bay
  • Yezzz
  • Koopjeskrant
  • HET WEER
  • KMI
  • WEERSTATION AALST
  • Blog als favoriet !
    Laatste commentaren
  • Hallo Robert (Sabrina De Couvreur)
        op Winterse beelden jan 2013
  • valentino sandals (changhon62)
        op Winterprik
  • Foto's (Peter Vanderstuyf)
        op Winterprik
  • den troep (Eric Van Cauwenberge)
        op Toen was er nog den troep
  • Wondermooie foto's (Chris)
        op Indian summer
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken in blog

    Startpagina !
    Over mijzelf
    Ik ben Godijn Robert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Roberto.
    Ik ben een man en woon in Brakel Everbeek(boven) (België) en mijn beroep is pré pensioen.
    Ik ben geboren op 11/06/1948 en ben nu dus 75 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Tuinieren,klussen,lezen,reizen,internet.
    Everbeek, blijft me boeien,het verleden,he
    Zoekmachines
  • Google
  • Startpagina !
    Everbeek - Boven
    Verhalen,activiteiten,
    Everbeek,blijft ons facineren. Het is een mooi, rustig dorp op taalgrens in de mooie Vlaamse Ardennen,het frans is hier nooit ver af. Deze site gaat over het dagelijks leven,vroeger en nu. Vroege herinneringen, verhalen,merkwaardige figuren,gebeurtenissen. U kunt er ook aankondigingen voor een plaatselijke festiviteit op plaatsen. Uw mening geven, zelf een verhaal aan toevoegen. Kortom dit is de site van en voor Everbeek!
    04-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIZEN: Letland

    REISINFO VOOR LETLAND:

    HOOFDSTAD: RIGA
    MUNT: LETSE LAT, LS,  1LS = €  0.71
    TIJDSVERSCHIL:  + 1:00h
    AFSTAND: 2100 Km
    Met VLIEGTUIG:2.30 h vliegen, dagelijks BRUSSEL - RIGA , 's morgens, beste Airline  : AIR BALTIC = de goedkoopste
    CARRENTAL:de beste huurwagen vindt u bij AGG, agg@Riga.mail.tella.com dit is een kleine speler, maar correct +- €200 minder dan bij de grote jongens, die rekenen nog eens € 15 als ze voor 9:00en na18:00 moeten opereren!
    Met EUROPABUS: 1 1/2 dag, opstapplaatsen: GENT, ANTWERPEN, BRUSSEL Centraal Station, iets goedkoper dan vliegtuig
    Met AUTO: 2 1/2 dagen
    REISROUTE AUTO: BRUSSEL - ANTWERPEN - BREDA - ARNHEM - ENSCHEDE - HANNOVER - BERLIJN - FRANKFURT/ ODER - POZNAN - WARZAWA - BYALISTOK of LOMZA - AUGUSTOW - SUWALKI - KAUNAS - PANEVEZYS - BAUSKA - RIGA.
    DAG 1: > 6:00h - Brussel > Tarnowo +- 19:00h, Hotel 500,
    tarnowo@hotel500.com.pl  ,ligt net voor Poznan, u bent beter dat u daar stopt, want rijden  in de Oostblok landen 's nachts is geen pretje en als je in het donker een hotel nog moet gaan opzoeken valt dat niet mee! Pas op voor de Poolse chauffeurs, Polen is een lange doortocht, dus doe het rustig, de wegen zijn niet al te best! 
    DAG 2: > 8.30h - Tarnowo > Suwalki (grens) +- 19.00h, doe het rustig, neem een beetje de tijd om de couleur lokale op te snuiven, stop zeker eens in Augustow gezellige marktplaats en veel winkeltjes en goedkoop (drank ,cigaretten enz.),nog een half uurtje en u bent in Suwalki (grensstad, valt weinig te beleven), na Suwalki is er niets meer van slaap gelegenheid tot Kaunas (LT). hotel DOM NAUCZYCIELA, ul Kosciuziki 120, tel: 087 56 66 900, Suwalki.
    DAG 3: >8.30h - Suwalki > Riga, het gaat nu vlot aan de grensovergangen, in Kaunas neem > Riga, dan komt u niet in de stad,  u ziet een grote engel, links van u, afslag" Camp xx", kunt het bezoeken, was concentratie kamp. Eens Kaunas voorbij, gaat het vlot, in LT en LV zijn het mooie rechte wegen men komt nooit door een dorp, Panevezys laat u rechts liggen > Riga, ik heb eens geslapen in een prachtig Hotel in Panev. niet duur! Opgelet voor de snelheid in LT en LV, ze hebben daar speedguns en die staan om het even waar- € 20 is de prijs die u dan wint en niet discusieren!! helpt niet!. Eerste stad in LV, Bauska, stop aan busstation, rechts en daar kunt u geld uit de automaat nemen - in LT en LV komt de € in 2007, koffie pauze rechts op terras rechtover een grote supermarkt, bezoek even de supermarkt en maak kennis me de lokale gewoontes, u kunt in LV overal betalen met Visa en er zijn Geld automaten in overvloed, nog 1 1/2 h en Riga komt in zicht, aankomst +- 15:00 lokale tijd, succes !
    Geen VISUM nodig voor deze landen, enkel uw pasport.
    TIP: Reis nooit over KALININGRAD !!!: Dit is een Russiche enclave, tussen LT en PL, lange wachttijden  en grondige controlles aan de in en uit gaande grensposten, dit kan uren (dagen) duren, zeer onveilig, diefstal,corruptie enz...Moest je er toch zin in hebben, zorg dat AL je papieren correct zijn, een geldig VISUM  en zorg er zeker voor dat u, uw wagen niet uit het oog verliest!!! Het is +- 300 Km korter, maar of het loont?

    Over Letland: Riga is de moeite waard, zeer mooi oude binnenstad, met prachtige winkels en overal standjes die keramiek en vooral amber (barnsteen) verkopen, dit is de spécialiteit en komt veelvuldig voor, maar ook de gezellige terrasjes zijn niet te versmaden Te bezoeken, de poedertoren met museum(powder tower), St Peter katedraal, de Domkerk, huis "the black heads"(fantasisch mooi gebouw), Milda, (het vrijheids standbeeld), de Laima klok,het museum over de verschilende bezettingen, de boorden van de Daugava, de grote versmarkt,die is ondergebracht in 4 reuze hangaars, waar vroeger Duitse Zeppelins hun thuishaven in vonden, de mooie orthodoxe katedraal ,de mooie parken rond de Milda, de vele jugendstill en art nouveau gebouwen. Neem gerust een terraspauze op de grote plaats aan de Dom, der is altijd van alles te doen en de gezelligheid!,maar der is véél meer! Fantasiche plaats is de Lido, gezellig eten in een grote houten blokhut, met pretpark er omheen, te herkennen aan zijn grote windmolen, het auto museum, met een orginele wagen van Stalin,buiten de stad is er ook een soort Bokrijk met al de bouwstijlen van Letland, ga eens in een echt Russich restaurant eten,  en met een beetje geluk speelt de balalaika, en niet duur! Ik heb zo mijn favoriete restaurant. Riga wordt gedomineerd door de meer dan 300m hoge, ranke tv toren die van ver te zien is, maar hij stoort nergens.Jurmala, 20' van Riga, de badplaats met zijn wandelstraat vol gezelligheid, het mooie witte strand en kilometers ver zien over de Baai  van RIga, als je van Jurmala langs de kust rijd naar het verste punt van de baai (Kolka) komt men langs kleine visserdorpen en in Kolkas heeft men een prachtig zicht, soms tot het Saaremaa eiland (Est). Ten noorden van Riga is Sigulda met zijn park en zijn 2 kastelen, ook een bezoek waard, die  beide leiders daar, hebben mekaar jaren bevochten. Niet ver daar vandaan, Cesis mooi stadje met zijn burcht en vooral mooi park,zeker bezoeken, in de buurt zijn ook een paar onderaardse grotten, ik heb daar in Cesis eens overnacht in een gasthuis, barbecque ,sauna , s' morgens een lekker regionaal ontbijt ,gastvrijheid, onvergetelijk! Tussen Bauska  met zijn vervallen feodaal kasteel (te bezoeken),en Jelgava bevindt zich Rundele,Hier in de middel of nowere staat een gigantisch kasteel, een geschenkje  van tsarin Katarina De Grote aan haar loverboy,Baron Biron,het bezoeken meer dan waard.In het oosten ben ik eens tot Zilupe gereisd, bossen en meren en Zilupe, kleine gemeenschap ligt pal op de Russiche grens, nog 600 km en u bent in Moskou, staat in het Russich op een bord, maar ik kan geen Cyrilisch lezen! Daar heb ik eens berkensap, vers van de boom getapt, gedronken, lekker en vooral gezond, in deze streek is het in de winter - 30 ° C.  Liepaja, grote haven, met de oude Soviet marine basis(Karosta),vroeger militair sper gebied,heel het gebied rond deze stad was verboden terrein voor burgers! bezoek de Karosta gevangenis de moeite waard! Sommige huren hier voor een nacht verblijf in de vochtige, kille cellen ,zonder confort en op een plank slapen,alles is zwart gevefd en zonder ramen! geloof mij der is een wachtlijst voor en is erg in! Denk er aan om 18:00 gaan de poorten dicht en u bent hélemaal zonder het minste confort opgesloten tot de volgende morgen! Aan de kust bevindt zich een enorm (opgeblazen) fort van tsaar Peter De Grote, nooit is het bemand geweest en ze hebben het opgeblazen na een akoordje met de Duitsers voor WW1, in de haven vindt men nog resten van de Duitse basis WW2. Voor de gene die geintreseerd is in WW2, hier in dit gebied , heel dat schiereiland was afgesneden door de Russen en de terug trekkende Duitsers zaten daar met 200.000 man in de val (de Kurlandkessel- Kurland divisie), ze hebben daar heroische gevechten geleverd tot bijna de laatste man, de oorlog was al gedaan toen ze daar nog vochten. De overblijvers zijn allemaal naar Siberië verbannen, en der zijn maar weinigen die terug naar de heimat gekomen zijn. In heel dat gebied vindt men nog sporen van deze slachtpartij. Weet je dat er sommigen tot in de jaren 60 in de makies gevochten hebben tegen de Russen!! Eentje heeft nu een bescheiden museum daar over in het plaatsje Zante( te bezoeken)
    MEER INFO ? :  http://viewlatvia.com/, http://patricialtd.com/

    04-09-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (13 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIZEN: Roemenië
    ROEMENIÊ

    HOOFDSTAD: BUCURESTI
    MUNT: LEI , € 1  = 3.600,40 LEI
    TIJDSVERSCHIL: + 2:00 h
    AFSTAND: + 2000Km
    VLIEGTUIG:  BRUSSEL - BOEKAREST - TAROM - 2.30 h
    AUTO: BRUSSEL - KÔLN - FRANKFURT - NURNBERG -  REGENSBURG - PASSAU - LINZ - WIEN(voor WENEN >GRAZ) -  GYOR - BUDAPEST - SZOLNOK - ORADEA > TARGU MURES, - of ARAD >BOEKAREST.
    Met de AUTO: + 2 dagen
    Voor Wenen, rechs aanhouden richting Graz, anders komt men in 't centrum, dan Budapest volgen, dan > Budapest-Bratislava, > Budapest, in Hongarijë is er péage op de snelweg! Voor Budapest. de ring nemen >Kecskemet,  >dan Szolnok  voor Targu Mures, Szeged  voor Bukarest
    Over Roemenië:
    Ik zelf ben er +- 10 jaar met een groep vrijwiligers, hulp gaan bieden,mijn groep heeft 3 adoptie dorpen rond Targu Mures,(Ungheni,Vidrasau,enSausa) en ken een beetje de gewoontes en heb dan ook in verschillende delen van dit mooie land geweest. Denk er aan draai de tijd een paar jaar terug, laat uw wagen niet onbeheerd achter, rij nooit s'nachts. De wegen zijn meestal niet al te best, het avontuur wacht je. Als je politie controlle krijgt probeer dan niet te betalen, geef een stuk chocolde of flesje bier, ze hebben het meestal gemunt op de buitenlanders. Bezochte steden, Targu Mures, Satu Mare,Baia Mare, Dej,Bistrita,Cimpulung Mold.,Suceava, Sibiu, Brasov en vele andere. De Karpaten zijn een mooi gebergte, ga niet op zoek naar het kasteel van Dracula, het bestaat niet, der is wel een kasteel speciaal voor de touristen ingericht! Vlad Dracul heeft wel bestaan, dat was een Graaf die zijn tegenstanders op houten palen spitste! De delta van de Donau( Dunarea) is zeer mooi, en is een natuur reservaat, der leven nog vissers die een speciale taal spreken en leven in hutten. De gastvrijheid in Roemenië, is zeer groot,maar u moet eerst contact tot stand brengen, proef eens van hun Tjiuca / Palinca ,52°, meestal zelf gestookt, met een beetje geluk krijg je een fles als afscheid, zwaar spul! Naar het schijnt, dood het de microben! Meestal vindt u in ieder dorp twee kerken, orthodox en catholiek, als je de tijd heeft, woon dan een mis bij, daar is het nog heel serieus en de pope heeft zijn tijd. Goed eten is het in de restaurantjes en goedkoop,met vlees opgevulde kool en druivenbladen zijn de specialteiten en de wijn is er lekker. De smaak van de rossi's(tomaten) die vergeet ik nooit, nergens zijn ze zo lekker!

    03-09-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (13 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEEK END TIP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een weekendtrip naar de kerstmarkt van Monschau: Monschau is maar 3 uur rijden van bij ons, zeer gezellig, klein maar een aanrader. Via Luik, afrijden in Eupen, in het centrum gewoon Monschau volgen, dwars door de Hoge Venen, en je bent er zo, tip vermijdt het centrum, en ga aan de laatste rotonde naar rechts, eerste lichten links en volgen maar. Doe geen moeite om nog een hotel te reserveren, die zijn al maanden geleden volgeboekt, het centrum is verkeersvrij tijdens kerstmarkt (vrijdag tot zondag), heel de maand december, Maar er parking genoeg net buiten het stadje. Glüwein, bratwurst, kerstatributen het is er allemaal en veel teveel, na 2 dagen rondslenteren had mijn vrouw nog steeds wat nieuws ondekt, af en toe wordt er ergens een show opgevoerd, orgeldraaier,alpenhoornblazers, enz. Boven op de burgt wordt iedere dag gratis kerstspel opgevoerd, rondrit met huifwagen, getrokken door 2 schitterende boerepaarden, enz.. Maar je kan er ook heerlijk wandelen op de flanken van de bergen, en een schitterende waterval bezoeken. Bezoek ook eens de "Glasshuttewerke" http://www.monschauer-handwerkermarkt.de/ demonstratie glasblazen, shop en nog een kerstmarkt ingebouwd in het complex, het mosterd muzeum, het park met de bronzen sculpturen. Heerlijk eten is er in overvloed en vooral veel billiger dan in ons vaderland. Veel volk, vooral Belgen , Fransen en natuurlijk Hollanders, wat dacht u anders.Monschau - Zauberhafter Eifelschatz
    Kamp Vogelsang: Nostalgie, uit een ver verleden. Vele Belgen hebben tijdens hun legerdienst op kamp geweest in dit oefenkamp. Wel er is goed nieuws, vanaf nu kan men dit kamp bezoeken, ingang 3€ per wagen. Onze strijdkrachten hebben dit kamp terug gegeven aan Duitsland, en het is nu een natuurgebied, onlangs opengesteld voor het publiek, men kan de gebouwen bezoeken, men kan wandelen en fietsen in heel het kamp, het ligt erbij zoals onze jongens het hebben verlaten, maar netjes opgeruimd. De imposante kazerne is het bezoeken waard, onderaan ligt de Urftstausee in al haar kronkels er rustig bij, nu!
    Er waren andere tijden, toen er dagelijks met de . 50 er over geschoten werd. Ik zelf was daar in de winter van '67-68 met mijn Cie op bezoek( 68 cie Genie, Westhoven), geen lachertje, onze pioniers bivakten in hun 2 pers. tentjes bij min 10° op de flanken, tijdens de dag vlotten bouwen , vlug een patton overzetten, echte handgranaten gooien, blindicide schieten enz.
    Ik heriner mij een paar voorvallen die mij altijd zijn bij gebleven. Toen ik een dag hun vlot met patton erop, met mijn bulldozer in het meer moest duwen en ik door de koude mijn koppeling wat teveel liet slippen, en plots tot aan mijn voeten in het ijskoude water zat, dat was even serieus schrikken ! Ook die helse rit achteraan in de fulltrak naar het uiterst einde van het kamp  om mijn Magirus op te halen. Wat we daar in de buik van dit monster meegemaakt hebben, over de tanktrack fullspeed, iedereen sloeg groen uit , vasthoudend aan alles wat maar mogelijk was, der waren er een paar die voorwaar zeeziek werden, met de bekende gevolgen. De crew van dit machien hebben we niet bedankt, al waren ze zéér hoffelijk om ons er uit te laten, en vol binnenpret vroegen "wat vondt u van de rit" 
    Een beetje geschiedenis: dit kamp werdt gebouwd tussen 1934 en 1936 door Robert Ley in opdracht van de furher en diende voor opleiding van een politieke elite voor de SS, onder de naam van "NS Ordensburg Vogelsang", meneer Dolf was er op bezoek en ook zijne dikke vriend Goebels, er zijn maar twee leerjaren les gegeven, nadien op het einde van de oorlog diende het als uitval basis voor het Ardennen Ofensief.
    Het Belgisch leger beheerde het complex van 1 april 1950 tot 31 december 2005. De Duitsers zijn vol lof en praten met veel respect over het Belgisch leger, die deze site zo goed en met respect zo bewaard hebben
    De gebouwen en de sculpturen zijn wel intressant om te bezoeken, de typische nazi bouw cultuur is daar goed bewaard gebleven en is uniek en goed bewaard.
    Zeer intresante site over dit kamp;
    www.kamp-vogelsang.be
    Nog een intresante site over de Belgische Kazernes in de BSD, http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm
    Kamp Vogelsang ligt op 20' rijden van Monschau, tussen Simmerath en Gemünd op de B 266.

    02-09-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REIZEN: West Amerika
    WEST AMERIKA

    AIRLINE:
    LUFTHANSA, BRUSSEL- FRANKFURT-LOS ANGELES
                    UNITED, LOS ANGELES- SAN DIEGO : 120 US$ !
    CARRENTAL: NATIONAL, SAN DIEGO- LOS ANGELES : 40 US$ !
    PERIODE: DECEMBER 2000,zelf geplande reis.
    MOTEL: BEST WESTERN,iedere dag, besloten we waar we gingen overnachten,belden een BW in de buurt via een boekje gekregen in 1e BW en alles was voor mekaar, bij onze aankomst. 
    VERVOER: AUTO VAN FAMILIE (CADILAC +- 15 Jaar oud)
    Dag 1, Brussel - San Diego, met nadien 2 dagen om aan te passen aan de tijd, s'avonds om 20:00h wil ik gaan slapen!
    Dag 2, bezoek aan Sea World of San Diego, Vip rondleiding, bezocht familielid heeft nl dit park ontworpen. De ijsberen, de haaien die om je heen zwemmen, u loopt door een tunnel dwars door hun aquarium, ander  bassin, de dolfijnen komen naast u gezwommen en u kan ze strelen, ze komen kennis met je maken. De orka's, wat een show geven die vissen, op een gegeven moment komen ze op een tafel tussen het publiek liggen, indrukwekkend zo'n beestje van 6m lang en -+ 4 ton.Dit zijn de gevaarlijkste rovers van de oceanen! Spreek in Amerika niet over een orka, dat kennen ze niet, ze gebruiken de Indiaanse naam, Shamu! S'avonds in een visrestaurant reuze lobster op het menu, met een reuze Budweiser.
    Dag 3, Bezoek aan Mexico, 1/2 uurtje van San Diego, met de trein tot de grens,(krijgen de auto niet om naar Mexico te reizen! te veel diefstal!).De grensovergang is geen probleem, met uw internationale pas. Bezoek aan Tijuana, stad van Carlos Santana, dan verder langs de kust naar Rosarito Beach,met de taxi, een 40 jarige Chevrolet, wat een belevenis, en spot goedkoop, de stille oceaan is prachtig en helemaal voor ons alleen,vele standjes met handwerk en prachtige Mexicaanse sieraden, eten in een lokale cantina,wat een sfeer, gewoon fantastich. December in België, en wij lopen in onze T shirt op het strand in Mexico.
    Dag 4, San Diego - Phoenix, een hele dag cruisen op highway 8, dwars door de woestijn, tussen stop in Yuma.S'avonds in het donker was het wel even zoeken naar onze BW, helemaal aan de bovenkant van Phoenix, s'morgens heel vroeg wakker, we sliepen naast aan groot rangeerstation,wat een kabaal,breakfast op zijn Amerikaans ,dus met veel donuts.
    Dag 5, Here we go!! Phoenix-Wickenburg R60, veel cactussen en de weg slingert er prachtig doorheen, weinig verkeer, Wickenburg-Kingman R93, terug woestijn gebied, lange rechte wegen, drakenbomen en wat een sfeer, wat een gevoel van vrijheid.Tussenstop in Wikieup, een roadrestaurant, een paar huizen en verder niets. dat is zo'n typische nederzetting langs de lange wegen in het westen, wat eten, vriendelijke bediening, gezellige klanten, beetje aangepapt met een van oorsprong Italiaan, die geen woord Italiaans meer praat, ik dacht met hem een paar zinnen Italiaans te praten, maar hij was het duidelijk verleerd.Wat ons wel intreseerde was zijn mooie vuurrode met wit lederen interieur, Edsel cabrio uit de jaren 60. Kaartjes gekocht en in de lokale US Post office verzonden, een echte cowboyhoed, 30$, gekocht, die me heel de reis zou vergezellen.In Kingman was het even zoeken naar Route 66, Hackberry, Peach Springs, Seligman, wat is Rte66 mooi, de typische jaren 50 zijn daar voor altijd vastgelegd!Alles is daar gebleven zoals het eens was, de gasstations,de store's, de bars, de mensen, want der is anders niets meer te beleven, sinds de Hgw 40 er is.Williams is ons einddoel vandaag, vlug de spullen uitladen in het hotel, en bezoek aan het stadje, opnieuw the fifthy's,gaan eten in een Coca Cola snack,in de shop is werkelijk alles te koop wat the CC cie aan gadgets heeft uitgebracht, tot originele gevulde flesjes CC eind de jaren 40 met de kist en al!!
    Dag 6, Bezoek aan de Grand Canyon. We kozen voor een all in, gekocht in het hotel aan het station van Williams,dit houdt in, een western show;de trein rit met oude trein heen/terug  Grand Canyon,ingang,bustour,1 nacht hotel met ontbijt bij terugkomst,zeker een goede zaak en niet duur. De show was wat flauwtjes,maar de trein rit door de prairie met zijn weidse gezichten was de moeite waard. En dan de sleuf,zonder dit gezien te hebben kan men zich dat niet voorstellen! Wat zijn we toch klein,van de ene kant naar de andere, 17 km aub.,1,4km diep, de Colorado is een klein groen lintje daar diep beneden, de kleurenpracht, op de terugweg werd onze trein overvallen, midden de prairie, door die zelfde snoodaards van de morgen show. nadien gezellig verder tjoeken, begeleid door een heus cowboybandje, gezelligheid troef!
    Dag 7,Williams- Chinle,Hgw 40.  Eens Flagstaff voorbij, kijk uit voor Meteor Crater, midden in de prairie is daar lang geleden een meteoor ingeslagen, het loont de moeite om dit eens te bezoeken, dat is zo'n gaatje van 400m diep en een doorsnee van 1,4 km, er is een visitors center, de Nasa heeft daar indertijd haar astronauten getraind voor de maan landingen! Holbrook voorbij, kijk uit naar Petrified Forest, daar vindt men die versteende bomen, ongelooflijke mooie kleuren hebben die versteende bomen. In Chambers verlaten we de Hgw, richting Ganado, R 191, net buiten de stad,Hubbel Trading post, we zijn nu in Navajo gebied! In deze originele post beleeft men het leven, zoals in de tijd van de pioniers, dat er handel werd gedreven tussen de Navajo's en de blanken. Prachtige juwelen in zilver en turquoise, wollen terplaatse geweven indiaanse tapijten, alles wat ze produceren is daar te koop! Indrukwekkend. U bent opnieuw op een historische plaats.En nu vlug naar Chinle, want de avond valt over de prairie!!!
    Dag 8, Breakfast at Chinle.Net buiten Chinle, wat velen niet weten is er ook een prachtige canyon, Canyon de Chelly, die mooie door de wind afgeronde diepe, roze rode rotsen,die diepe sleuf, de vingerhoed kleine huisjes in de diepte, amper te bemerken,dat zijn huizen van een vroege Indianen stam, mens wat zijn we toch klein als we daar op de rand staan.Op een rotsblok zit een oude Indiaan en die probeert ons,zelf gemaakte zilveren juwelen te slijten. Wat we dan ook doen,voor de prijs moet u het niet laten! On the road again, R191 volgend tot Mexican Water, hier verlaten we Arizona, voor een korte tocht door Utah.In Bluff,draai naar links en volgen R163, bezoeken vlug Mexican Hat, deze rots is van ver te zien, en het is werkelijk een sombrero hoog boven op een rots neergeplaatst. Eindje verder, valt ons oog op Goose Necks, het loont de moeite om dat eens te gaan bezichtigen.
    Diep onder ons kronkelt de San Juan als een slang met regelmatige kronkels door de uitgeslepen rotsen.Hier in Utah rijden we plots in de sneeuw, t'is tenslotte December! Op weg naar Kayenta, komen we plots iets heel bekend uit de Westerns tegen , nl die beroemde rode rotsen van de Marlboro cowboy. Kayenta is ons einddoel vandaag,een klein stadje dat aanleunt tegen een prachtig gebergte.
    Dag 9, Kayenta - Bullhead City,dit is een transfer dag, rustig, af en toe een tussenstop, met overnachting in Bullhead. De route loopt over,Tuba City, dan R89 naar Flagstaff, Hwg 40 tot einddoel en vanavond gaan we naar het casino!!! Onderweg op de 40, een koffie stop, wat me daar als ex -internatioaal chauffeur opviel, was de enorme grootte van de parking, 5 rijen dik zo ver als het oog rijken kon vol met Peterbilt, Mack,White,Kenworth, en andere Volvo's, jawel de Volvo long nose is sinds jaar en dag ingeburgerd bij de Amerikanen!,binnenin was de shop al even indrukwekkend! En nu ga ik jullie iets vertellen wat de meeste westerlingen niet weten. Wist u dat er een mini versie is van Las Vegas ? Nooit gehoord van Laughlin? Ons hotel lag op de oever van de Colorado,dit is nog steeds Arizona en daar was geen kat te speuren, in dat Bullhead, maar de andere oever,het uiterste puntje van Nevada,that's the place to be! Op de Colorado ,reuze raderboten aan de kade en alle buildings daarrond, alles te samen een reuze casino, net als Las Vegas, gambling day and night. Vlug de spullen in het hotel, de brug over en we duiken in het nacht leven van Laughlin.
    Dag 10 , Bullhead City - Las Vegas, net voor L-V draaien we effe naar rechts voor een bezoek aan de Hoover Dam. Dit is ook zo'n indrukwekkend bouwwerk, 400m hoog aub, de vrachtwagens die over de dam rijden lijken wel mieren. Met een lift naar beneden in een in de rotsen uitgehouwen koker, tot bij de reuzachtige turbines,we staan op een van die reuze grote stalen buizen waar het water door stroomt, ge voelt, de kracht van het water, de trillingen. Als men omhoog kijkt beseft men werkelijk de omvang van deze dam, indrukwekkend! Op naar Las Vegas,waar we in de middag aankomen,zondag namiddag.Tip,ga nooit vanaf donderdag naar L-V, dan betaalt u dubbele prijs in de hotels, dit wordt aan zien als week end, tot zondag middag! We logeren in de Holliday Inn, midden op de strip, hoog boven het gebeuren, wat een zicht zeg, heel L-V aan uw voeten. Dit is werkelijk een droom, eens de avond valt, die miljoenen gekleurde lichtjes, Bailly's,Mirage, Paris, Tressore Island,Excalibur, Venice en en... we zijn blijven slenteren tot 4h in de morgen, van alles genietend, overal ingang vrij, overal even vriendelijk, eten,drinken,gambling 24h/24h, het eindigt nooit! Je kunt 1000 documentaires over L-V zien, maar er zijn dat overtreft alles. Die roller caoster 300m hoog boven op het dak een toren, dat moet u mee maken. That's Las Vegas! Net buiten de stad brengen we een bezoek aan Nelis AFB, home of The Thunder Birds.
    Dag 12, Las Vegas - Barstow. Hgw 15, we gaan eindelijk mijn droom waar maken, iets waar ik ook zo lang naar uitkijk, Bagdad Café op Rte66, Newberry Springs, bekend van die film, en van die wondermooie song, "Calling You "van Jevetta Steele, het is gewoon zoals in de film, een klein cafétje, midden in de woestijn, in the middle of nowerre, maar het doet mij wel iets, daar te zijn, dat is het . Als je het gastenboek bekijkt, wel daar komen mensen van rond de wereld heen, aléén speciaal voor dit caféétje!!!! Onderweg naar Barstow,zien we plots een pijl die een oude zilvermijn aanduid, wij daar heen, en we raken hopeloos verloren in die reuzachtige Mojave woestijn, alle wegen lijken op elkaar! Op den duur komen we midden op een Air Force Base, zomaar, Apache elico's en allerhande leger tuig. Dank u wel, mannen van de USAF, die ons op de juiste weg gezet hebben! Zonder hun, hadden we nooit de verlaten zilvermijn van Calico gevonden. Alles is nog intact zoals die diggers, eens de mijn leeg, alles achtergelaten hebben, maar de Amerikanen kennen er wel wat van om hun erfgoed te bewaren! Een beetje show,een gids, wat shops en een bar en zo hoort het.
    Dag 13, Barstow - Los Angeles, via  R 58 Mojave, R 14 Palmdale. We verlaren Barstow en het is nogal winderig die dag, en net als in de beste cow boy films, rollen de uitgewaaide struiken over de weg. We rijden een heel stuk langs Edwards AFB, wat is dat reuze groot, kilometers lang. In de buurt bij de lokale ijzerhandelaars liggen ,hele wat oude jets langs de weg, F111, Phantoms en noem maar op. We trachten een bezoek te versieren, maar helaas die dag hebben we pech. Rond de middag zijn we in L-A, en brengen een bezoek aan Universal Studio's, net naast Hollywood, bovenzijde van L-A. The Blue's Brothers, Waterworld,Jurasic Parc, I Max, Back to the future,Jaws en andere set's passeren de revue. Aanpalend bevindt zich het Hard Rock café, van L-A, zeker het bezoeken waard, ze hebben daar een prachtige collectie van originele guitaren en kleding van héél beroemde musikanten, ik ga u de moeite besparen van ze allemaal op te noemen. S'avonds overnachten we onderaan L-A, in een nogal lugubere buurt. We waren er echt niet gerust in, er liep dan ook een gewapende agent op de parking. We zijn wat gaan eten in een groezelige tent, waar nogal wat avondwerkers vlug  een hapje komen eten, de sfeer was er eerder gezellig, maar ik hield toch met een oog onze Caddilac in het gaten.
    Dag 14, Los Angeles - San Diego, vandaag keren we terug naar het startpunt van onze reis, we verlaten Hgw 5 om af en toe even de stranden van de Pacific te bezichtigen. We bezoeken San Clemente, dat is daar het lokale Knokke Le Zoute, ze hebben daar een prachtige pier die diep in de oceaan loopt.( de bewuste pier is perfect te zien op de satteliet foto's van Google Earth.com). In de namiddag wat shoppen met de familie, hun huis ligt op de rand van een grote canyon en op de flanken daarvan hebben ze een mooi terras gebouwd met jacuzy en in de tuin allerhande exotish fruit zomaar te plukken. S'avonds gaan we bij hun kinderen op bezoek,een hele familie reunie, want de kinderen en kleinkinderen kennen we alleen van foto's, het werd een zeer gezellige avond.
    Dag 15, we vatten onze terugreis aan. Na het geklaag over de dure binnenlandse vlucht, Los Angeles  - San Diego, had neef voor ons een auto gehuurd bij National en dat scheelt een slok op de borrel, het is tenslotte maar 180 km, de tijd van inchecqen en aankomst in L A per jet duurt langer, dan er met de auto heenrijden, zie begin reis verslag voor een vergelijk. We nemen de avond vlucht en zijn s' morgens in Brussel, de vlucht terug is 1 uur korter dan de heen vlucht. Ik geloofde de verhalen van een jetlag niet maar moet het tot mijn grote schande nu ondervinden, ja het is erger dan een serieuze kater!!!




    01-09-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FEESTEN
     ZATERDAG 15 OOGST 2009
    DE MAROLLE FEESTEN
    MET
    BACK4MORE
    zijn geschiedenis geworden.

    11-08-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIOOLERINGSWERKEN EVERBEEK-Boven 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 13/10/2007  Sinds een tijdje wordt er druk onderhandeld en gesproken over de rioleringswerken in onze buurt.
    De voorlopige plannen zien er uit zoals te zien is op de afbeelding (klik erop om te vergroten) .
    Volgens de schepen van Openbare Werken, Jurgen De Mets, worden dit zeer omvangrijke werken. En volgens de zelfde bron worden dit financieel gezien de grootste werken tot nu toe ooit in Brakel uitgevoerd.
    Meer gedetailleerde informatie is momenteel niet beschikbaar. De aannemer is nog niet bekend. De timing en de start van de werken  en de fasering der werken liggen nog niet vast. Jurgen heeft mij beloofd om mij op de hoogte te houden over de stand van zaken, iets dat ik dan ook asap zal publiceren, zodat we de stand van de werken kunnen volgen.
    Wat leiden we af uit dat plan?
    Al het afvalwater van de Hoogbos,Termergel, Evensveld, Driestenbroeke, Evensveld, Vunk en de Geraardsbergsestraat tot de afslag naar Everbeek-boven gaat richting Ring, alwaar het aansluiting vindt. Vanaf de afslag Everbeek-boven richting Geraardsbergen vloeit het water richting Parike om daar aansluiting te vinden.
    Dit worden omvangrijke werken zo te zien, als men bedenkt dat alles opengelegd wordt, dat er gescheiden afwatersystemen komen, nl. huiselijk afvalwater en hemelwater. Dus men weze voorbereidt op, omleidingen, verkeers-elende , modder en stof. Maar we staan er voor en deze werken zijn absoluut noodzakelijk.

    13/10/2007
    Laatste info:
    -Concrete info is binnenkort te verwachten.
    -De dossiers worden nu afgesloten en onderzocht door de opdrachtgever dezer werken, nl. AQUAFIN.

    19/12/2007
    Zoals afgesproken enig nieuws inzake de werken "collector Verrebeke" in een aantal concrete punten:
     
    - verantwoordelijke aannemer: WEGEBO
    - start der werken (bij gepaste weer): 1 februari 2008
    - eerste fase der werken: Geraardbergsestraat vanaf de Rondweg tot ter hoogte van de Wijnstraat
    - geplande werken in deze fase: graven sleuven voor nutsmaatschappijen, vernieuwen nutsleidingen en overkoppelingen aan iedere woning
    - vanaf maart: opbreken vanaf het wegdek vanuit de Rondweg
    - een uitnodiging voor een informatievergadering wordt binnenkort verstuurd naar alle inwoners langsheen de werken                                              - bovenstaande planning natuurlijk op uitdrukkelijke voorwaarde van gepast weer en geen onverwachte technische verwikkelingen

    28/01/2007

    - De voorbereidende werken zijn vandaag gestart onderaan de Geaardsbersestraat.

    - Mbt de werken ,werd een uitnodiging voor een hoorzitting in de betrokken straten bedeeld. Deze bijeenkomst zal komende vrijdag - 1 februari - vanaf 19u.00 plaatsvinden in de gemeentelijke sporthal "De Rijdtmeersen".

    12-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag,30 januari 2009:  Wegebo informeert.
    BRAKEL : collectorwerken in de Termergelstraat en op de Hoogbos.
    We zijn duidelijk in een verdere fase van de werken getreden, want vanaf maandag 2 februari 2009 wordt er begonnen met de voorbereidende werken op de riooleringswerken.
    Er moet een speciale fundering aangemaakt worden op de collector, enkel tussen woning Nr 35, Termergel en de Schudewee (872m lengte). Deze werken vorderen aan ongeveer 80 lopende meter per dag. De zware boormachine die deze werken uitvoert, neemt de volledige breedte van de weg in, en zal bij het afsluiten van de dagtaak ter plaatse blijven staan, dus er is geen doorgang mogelijk. De toegang naar de woning waar de werken op dit ogenblik bezig zijn zal gebeuren, voor (de kant Everbeek- boven) of  achter (kant Brakel) de machine, naargelang de vooruitgang. Deze machine heeft een giek van 20 lm dat ononderbroken recht moet blijven staan. Alle luchtleidingen (electriek en télédistributie) die over de weg hangen, moeten tijdelijk enkele uren onderbroken worden. Het zal vanaf de komende weken voor de buurtbewoners moeilijker worden en we doen het nodige om de last te beperken. Na deze voorbreidende werken zullen met een tussentijd van +- 2 weken, begonnen worden aan de rioleringswerken.
    Voor verder inlichtingen kan men zich steeds richten tot de werfverantwoordelijken: Raf Lucas of Frederic Cantré. De burelen zijn gelegen op de hoek van Geraardsbergse en de Termergelstraat.
    Wegebo dank u voor uw begrip en rekent op een positieve medewerking.

    11-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 3

    23/02/2009:
    Men is duidelijk gewaarschuwd ! Er is geen doorkomen meer mogelijk! Vanaf nu is het menens!






    Einde der werken is voorzien op "eind 2009" .



    De Hoogbos, gezien van boven op de top,  neerwaarts richting Brakel



    Eerste faze: plaatsing van de waterleiding en de aardgasleiding.
    Zicht neerwaarts vanaf de Schudewee.



    Ziede gij hier ne gepensinoneerde de post al be-delen ??? Chapeau voor de postbode die hier zijn werk moet doen !!



    Gezien van op de hoek Hayestraat. Die regelmatig opgewoelde "vlekken", zijn de markeringen voor de fundamenten. Op deze plaats freest men de fundamenten in de grond.


    Zicht van uit de bocht "Hoeve Leroy".



    Zouden de wielertoeristen er dit jaar zin in hebben ??




    Albert, die stond er fier bij, maar dit machien is duidelijk te groot voor hem !!!
    Achter Albert ziet men de boorkop met zijn 2 tandwielen (frezen) die de grond inwoelen.



    Dit monster boort op die voormarkeerde plaatsen een paal tot 10.50m diep, tijdens het boren wordt er tevens spéciale cementspécie toegevoegd zodat men om de zoveel meter een zuil krijgt van 10m diep, daar op komen dan de rioolbuizen te liggen, iedere kolonne is precies de plaats waar de buizen bij elkaar komen.

    Merkwaardig enWetenswaardig: Tijdens de graafwerken onderaan de Hoogbos, werdt er een skelet van een Duits soldaat uit ww2 opgegraven en zijn zaklamp , van het merk Wonder, was nog steeds brandend.  Bij nader onderzoek bleek dat de batterij afkomstig was van het beroemde merk Varta !!! Van goede Duitse top kwaliteit gesproken !

    10-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 4

    25/02/2009: De werken schieten goed op !






    Alles wordt vakkundig opgevolgd. Buurtbewoners bekijken de werken van zeer nabij. Roger, Christian en Lucienne willen het fijne weten van al die nieuwe technieken.




    Er worden 2 soorten nutsleidingen in een keer geplaatst. Onderaan ligt de nieuwe waterleiding, dan wordt er Balegemse zavel over gedaan en dan komt de aardgasleiding er boven op, opnieuw afgedekt met Balegemse zavel.
    Balegemse zavel (zeer magere lichtgele zavel), komt uit de zelfde groeve als de Balegemse witsteen, werdt gebruikt voor kerken en cathedralen . Ander bekend product uit Balegem, de "Echte Balegemse Genever".

    Zeer intressante vondst: tijdens het graven van de sleuf voor de nieuwe nutsleidingen boven op de Hoogbos, trokken plots een paar dunne symetrisch gelegde koperdraaden op een diepte van een meter de aandacht van de werklui. Ze stonden voor een raadsel , de werfleider werdt erbij gehaald, en had ook geen verklaring. Dan maar de mannen van de archeolische dienst gecontacteerd. Die kwamen terplaatse , en hebben de draden verder bloot gelegd over een afstand van 25 m en concludeerden dat dit een vroege vorm van telefonie uit het Romeins tijdperk moet zijn geweest, want we liggen hier toch op de weg Bavay naar Velzeke ! Een vroege vorm van praatpalen ?? Aangewakkerd door die vondst zijn ze dieper beginnen graven hopende nog wat Romeins of Gallisch spul aan te treffen. Maar zij vonden niets meer, waaruit ze concludeerden dat de oude Belgen , " Galliërs", die hier voor de Romeinen woonden, ver vooruit waren op de Romeinenen en al over GSM moesten beschikken !!!

    09-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 5
    12/03/09 De werken op de Hoogbos schieten op !
    Maar wat een slagveld.




    De kraandoperator poseerde graag, net als zijn collega. Vriendelijke jongens, die Turken en vooral zéér harde werkers. Sezec Sebatin en vriend Disikuruk Mevlût.



    En nog eentje for the fun ,  op spéciale aanvraag !!! Met dank aan .... Mevlût Disikuruk.



    Pijplijnen leggen is ons beroep, hier een doorsteek naar de overkant van de straat op de top van de Hoogbos.
    Alles wordt nauwkeurig in de gaten gehouden.



    Kijkoperatie noemen ze dat in medische termen !!



    Dat groene monster zit ondertussen halfweg de Hoogbos, nog een paar tiental meter en ze hebben hun doel berijkt.



    De Hoogbos op 12/03/09, ongeloofelijk, wat een ravage. De beelden zeggen de rest.











    De beelden zeggen genoeg, er is geen doorkomen aan.Vanaf hier, iemand die er niet woont of niets te zoeken heeft blijft liever weg .

    08-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 6

    12/04/09  Zo ligt de Kroonstraat er momenteel bij, aardgas en waterleiding geplaatst en wachten op afwerking.







    07-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 7

    12/04/09: De eerste fase van de werken op de Hoogbos zijn achter de rug. De nieuwe aardgasleiding ligt er , de nieuwe waterleiding is geplaatst,
    "STILTE VOOR DE GROTE STORM", zo te zien.
    Alle materialen worden nu aangevoerd voor de volgende en definitieve eind afwerking van de Hoogbos.
    Buizen, verzamel putten enz. met massa's, men zou bijna gaan denken , "gaan ze allemaal die buizen netjes naast elkaar leggen", zodat men een lange baan krijgt , dat ware geld gespaard, anders leggen ze in de korste keren hier en daar en verkeersremmer. Nu met deze werkwijze hoeft dit helemaal niet meer, en nadien geen kosten meer om nog nieuwe remmers te leggen. Dat was pas een atraktie, een uniek project, voor navolging vatbaar, België kennende!


































    06-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken Hoogbos 18
    Zoals men ziet wordt er druk gewerkt. De toplaag is een recordtempo aangebracht, de stoepen worden aangelegd.



    Ons ma begrijpt het allemaal niet meer zo goed, ze heeft dan ook alle fasen van de Hoogbos meegemaakt. Van een rustige kasseiweg met hier en daar een huis, tot een drukke volgebouwde straat. Nog een echte Maroliën, geboren en getogen.






    De Fons is fier op zijn werk.



    Er wordt over dit nieuwe asphalt lint druk overlegd door de buurtbewoners.







     De Enzo Ferrari bocht wordt later nog wel bijgewerkt, nu houdt men het voorlopig nog op de "curve stones".



    Opletten in de "E Ferrari" !!! Het grondefect zou wel eens kunnen opgeheven worden!!!

    05-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 8
    24/04/2009: Begin van aanleg van de  afvoerbuis onder de top op de Marolle, door deze boring wordt het hoogteverschil tussen de Kroonstraat en de top van de Hoogbos overwonnen.


    Deze gestuurde en gerichte boormachine boort een schacht onder de baan . Standplaats: de ingang van het Lievierenbos, waar de Hoogbos en de Kroonstraat samen komen . Deze schacht heeft een lengte van +- 250 m en op zijn diepste punt zit hij +- 6,50m diep onder de straat.



    Beginpunt van de boring, tijdens de boring wordt er een mensel in het gat gespoten om alles vlotter te laten verlopen. Hier wordt ook het overtollig mengsel weggepompt in een grote container.



    Deze detector geeft precies aan , hoe diep en in welke richting men boort.



    De werfleider neemt noties en stuurt alles in goede banen.



    Hier wordt de specie klaargemixt om in het boorgat te doen.



    - 6,26 m, zo diep zal de buis onder de top van de Hoogbos passeren, en zo het hoogte verschil overbruggen.



    Als alle berekeningen kloppen zou de geboorde schacht hier moeten uitkomen.



    Deze 12,00 m lange  met een doorsnede van 40 cm kunststof buizen,  worden terplaatse aan mekaar gelast, om zo eens de schacht klaar in zijn gehele lengte er door te worden getrokken



    Het aan mekaar lassen van de buizen.



    Eenmaal er doorheen geboord, wordt een kabel aan de leiding vastgemaakt en wordt ze er met haar volle lengte doorheen getrokken !!!

    05-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 9
    01-05-2009: 1 Mei, vandaag zwijgen de machines, ook voor hen is het feestdag.
    De werken schieten goed op, de buizen zijn al gelegd tot aan de weg naar de Hayestraat
    .



    Merkwaardig: midden in de bocht op de afslag met de Hayestraat, waar die twee gravers hun armen samenkomen en dat klein rolletje staat, net daar achter op een diepte van +- 2 m., vondt ik dit intressant om een foto te maken.
    Bemerk bovenaan, net onder de vroegere kasseien, een bakstenen (vloer), 1,5 m opvulsel en dan iets dat lijkt op een met zwarte aarde opgevulde kelder! hoogst merkwaardig!





    De bewoners hebben geluk, het regent voorlopig niet meer! Maar er is beterschap op komst, zo te zien.

    04-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 10
    WERKEN HOOGBOS 02/06/09




    Termergelstraat is volledig van een betonnen wegdek voorzien.



    Vanaf grondgebied Everbeek, wordt het als voorheen een asfalt wegbedekking. T'is te zeggen , de toestand komt zoals het voorheen was.



    Weinig commentaar, alles zit in de grond, klaar voor een nieuw wegdek.






    De werfleider, doet de nodige berekeningen.





    Tussen huis Deweze M. en de familie Frans Maroyen, plaatsen van een collector. Op deze plaats  is enkel het afvalwater in een gesloten rioolbuis, het regenwater, (hemelwater volgens sommigen) blijft hier in een open gracht.









    Deze foto zit vol tragedie, de personen op de foto, zijn er zich nog niet van bewust, dat ze vanaf volgend jaar met serieuze rugklachten zullen komen te zitten, aangezien de modeontwerpers er naar streven om vanaf volgende lente de broekzakken op de onderbenen te plaatsen

    03-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 11
     De werken op 09/06/09-
    De werken vorderen zeer goed.



    Dit beeld geeft mooi weer, hoe diep de vuilwaterbuis wordt gelegd. Het verval per lopende meter is 3 cm, er wordt steeds met trappen gewerkt, ttz. van de ene schouw naar de andere, zoniet zou het water veel te vlug lopen en zijn zelfreinigend effect in de buis verliezen en denk maar aan de snelheid van het water onderaan de berg.



    De hoogte en de richting van de buis wordt aangegeven door een lazerstraal, de lazer staat telkens  in de laatst geplaatste schouw opgesteld.



    De buis rust op een bed van stabelisé en de voorgeboorde palen, telkens er een buis is geplaatst wordt alles gevuld en aangedamd door een op afstand bediende trilwals.



    Het graven van een nieuw stuk, voor het plaatsen van de volgende buis.

    02-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rioleringswerken Hoogbos 12
    15/06/2009 : De werken zijn volop aan de gang, vandaag werd het oude wegdek volledig weggegraven tot aan het begin van de Kroonstraat






    01-05-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken Hoogbos 13
    Werken op de Hoogbos 29/06/2009 bij een temperatuur van +- 31°, is geen lachertje !!!
    Vandaag tijdens mijn wekelijks bezoek aan de werken, heeft de werfleider mij goed nieuws gemeld.
    Eind deze week zou als er niets tegen gaat, de weg van vanaf  de grens Nederbrakel met grondgebied Everbeek- boven, met andere woorden vanaf de nieuwe betonweg tot aan de Schudewee afgewerkt en voorzien van een asphaltlaag zijn. Wel te verstaan dat de weg nog niet open is voor het groot publiek, alleen voor de aanwonenden en mensen die er moeten zijn. De volgende fase vanaf de Schudewee tot aan de Kroonstraat is voor na het bouwverlof.












     De Luc die kon met dat goede nieuws, eens goed lachen, het einde van de tunnel, voor u althans, is in zicht , mijn beste Luc !!!

    30-04-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken Hoogbos 14

    02/07/2009: De werken vorderen goed, vandaag is men begonnen met het leggen van de droge betonnen bedding.
    Zoals te zien op bijgaande foto's is alles klaar voor het nieuwe wegdek.
    Werken bij een temperatuur van meer 32° is niet van de poes !!!















    29-04-2009 om 00:00 geschreven door Roberto  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs