Foto
Welkom op de blog van Eric De Meyer
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Categorieën
  • Allerlei (88)
  • Bekende Vlaming (74)
  • Camper (338)
  • Camper Perte- Total . (5)
  • Foto's uit de oude doos (15)
  • Grapje (10)
  • Info (973)
  • Moppen (36)
  • Scheldepeloton (227)
  • Wielrennen (761)
  • Blog van Eric

    Welkom op de blog van Eric
    25-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hopelijk het einde van de winter ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Scheldevriend Hilaire , die nog steeds op trainingstage is in Alfaz del pi , maakt nu het (mooie weer) in Spanje . Zijn vrouw Claudine die het daar blijkbaar goed kan vinden op de camperplaats .
    Volgens de laatste gegevens fietst hij nu reeds mee met de eerste groep ( sterkste) in het Benidorm peloton .

    Op mijn beurt heb ik goed nieuws gekregen van de dokter .
    Woensdag mag ik terug het Scheldepeloton opzoeken , voor een rustige training .
    Gelukkig is de sneeuw verdwenen , en zou het op het einde van de week richting 11 graden gaan .
    Hopelijk het einde van de winter ???????

    25-02-2013 om 19:58 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    24-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw in Vlaanderen .........
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Dat de winter nog niet gedaan is , kon men deze morgen vast stellen .
    Vlaanderen lag onder een sneeuwtapijt van ongeveer 3 cm , met een temperatuur van + 2 graden zal deze zeker niet blijven liggen ,
    De komende dagen verwachten de weervoorspellers zachtere temperaturen .
    Het is nog een vraag of de klassieker Kuurne-Brussel- Kuurne zal doorgaan , voor de Cross zou dit geen probleem mogen zijn , die on 13h 45 kan gevolgd worden op Canvas .
    Onze kleinkinderen die hier verbleven hadden blijkbaar geen bezwaar tegen het wit tapijt , de pret kon niet op .........

    24-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Info
    >> Reageer (0)
    23-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijn Vandenbergh
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Onze Scheldevriend en trainings partner  Stijn Vandenbergh  heeft vandaag een sterke omloop Het Nieuwsblad gereden , samen had hij met Franco Palolini heel de koers gedomineerd . duidelijk was Stijn de sterkste in de ontsnapping ( te sterk )
    Stijn heeft dan jammerlijk in de sprint de duimen moeten leggen , om zo op een mooie tweede plaats te eindigen .

    Alhoewel ik met de tactiek van de ploeg helemaal niet akkoord ben , zat er veel meer in dan een tweede plaats , Stijn had nog een ploegmaat in de kopgroep , en dit hebben ze niet uitgespeeld .....
    Samen met vriend Iljo Keisse ( zie foto ) zoeken zij ook geregeld het Scheldepeloton op , om zo de gewenste conditie te bekomen .
    Vermelden wij ook nog dat Stijn een toffe trainingsvriend is , hij verdiend zo een onderscheiding .
    Hopelijk is dit voor hem , het begin van een mooi wielerseizoen .........

    23-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Scheldepeloton
    >> Reageer (0)
    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eind goed , alles goed .......
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vandaag gebeld naar Mobilhome's DE WOLF , en deze middag mocht ik reeds met mijn probleem mij aanmelden voor herstelling .
    Tijdens mijn terugkeer uit Spanje , wou mijn frigo op 12 v het niet meer doen , wat vervelend is als je zo lange afstanden doet ,
    In minder dan geen tijd was dit opgelost in Eeklo
    Er was een zekering van 30 amp gesprongen , dus alles is nu terug in orde , er was ook een midden lamp gesprongen ( 2D 16 W 3500K
    DC 12 V ) die heeft hij dan ook in orde gebracht zonder kosten .
    Een vraagje ....... Welke camperverkoper zou zo een snelle servies geven na verkoop ( ik heb reeds andere verhalen gehoord wat betreft de dienst na verkoop .

    Maar nu komt het verhaal ........ tijdens mijn verblijf in Spanje was ik op training al mijn papieren verloren ( identiteitskaart , rijbewijs , bankkaarten ,
    een belangrijke geldsom , enz , enz .
    Reeds 50 jaar op training had ik nog NOOIT wat verloren , ik verstond er niets van ........
    Eddy van mobilehonden was dan zo vriendelijk samen met mij dit verlies aan te geven in Altea bij de la Guardia Civil , Eddy die zeer goed Spaans spreekt
    was voor hem geen enkel probleem dit uit te leggen ( zonder tolk willen zij u niet te woord staan ).
    Tijdens de werken bij de Wolf , heeft hij zetels moeten moeten verplaatsen , voor in de zekering kast te geraken en de herstelling te doen .
    Groot was mijn verbazing , tijdens het wegnemen van de zetels zag ik al mijn verloren papieren terug in de zekering kast ??????.
    Vraag mij niet hoe het daar is kunnen komen .........voor mij is dit nog steeds een groot raadsel .......maar was toch blij dat ik alles terug had .

    Toch nog een dank aan Eddy voor de nodige hulp en moeite .
    Verder de groeten aan al de campervrienden , en wens jullie nog een prettig verlof in Spanje ......

    21-02-2013 om 15:36 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaarlijkse keuring in Evergem ......
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Na enkele dagen volledige rust , en de nodige medicamenten heb ik toch betering in verband met mijn gezondheid .
    Vandaag ben ik zelfs voor de eerste maal buiten geweest , om met de camper naar de jaarlijkse keuring in Evergem te gaan .
    Alles was goed gekeurd voor de dienst ..........
    Als alles zo verder evolueert , zou ik volgende week terug beginnen aan de heropbouw van de conditie , wij zien wel .......

    18-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Allerlei
    >> Reageer (0)
    15-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Pinte ....
    Na een goede nachtrust, ben ik om 8 uur vertrokken richting Gruissan.Zeker geen optie om de route Clermond Ferrand aan te doen wegens aankondiging van sneeuw. Dan maar de autoroute richting Valence waar de wegen goed berijdbaar waren. Op de camperplaats in Beaune ben ik aan gekomen rond 13U30. Daar de vermoeidheid nog de kop niet opstak heb ik besloten mijn weg verder te zetten ,via Macon, Reims ik zonder ongelukken rond 21 U aan gekomen thuis in De Pinte.
    Nu zal ik mij hopelijk beter kunnen uitzieken
    Voor alle duidelijkheid ben ik niet fier over deze rit .........maar in nood ........

    15-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (0)
    14-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gruissan
    Omdat mijn gezondheid niet optimaal was de laatste twee weken , had ik besloten mij verder te verzorgen in De Pinte .
    Deze morgen vrij vroeg vertrokken , het zou maar een kort ritje worden .......Toch een dikke dank aan iedereen voor de nodige de hulp
    Maar buiten de verwachting viel de rit goed mee , zonder problemen heb ik als eerste staanplaats Gruissan gehaald .
    Ik had dan ook geluk met het mooi , en windstil weer in Spanje , in het binnen komen van Frankrijk was de bewolking troef , gelukkig nog geen regen gehad .
    Voor de honger te stillen heb ik een bezoekje gebracht aan de plaatselijke Quick in Gruissan .
    Morgen zet ik mijn retour verder ...... eerst de weerberichten afwachten .......en dat ziet er niet zo god uit .......








    14-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek uit de Pinte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze middag hoog bezoek gekregen van onze rechtstreeks buren in de Pinte .
    Na bijna twee weken in Peniscola op camperplaats La volte gestaan te hebben , hebben zij een verlossende telefoontje gekregen van Luc dat hij een plaatsje voorbehouden heeft op de camperplaats  Costa Blanca voor Marijke en Bert .
    De vrienden zorgden voor en goed onthaal ......

    13-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Info
    >> Reageer (0)
    12-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medicamenten
     
    Met een bewolkte , en frisse temperatuur opgestaan .
    Dan maar terug in mijn bed gekropen , om mijn ziekte te bestrijden .
    In de middag de voorgeschreven medicamenten van de dokter in Albir opgehaald ,
    Onderweg ben ik onze campervrienden , ELlsa met J - Pierre , Marleen en Benny , en onze wielervriend Hilaire en zijn vrouw Claudine tegengekomen , zij hadden een mooie wandeling gemaakt.........
    In tussen was de temperatuur gestegen naar een aangename ..... 19 graden .
    Met zo een mooie middag kon het plaatselijk spel  ( jeu de boules ) niet uitblijven op de camperplaats ......
      
    .
         






    12-02-2013 om 23:05 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    09-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Don Fernando .
    Na een rustige nacht , met Scheldevriend Hilaire vertrokken op onze vaste camperplaats COSTA BLANCA  richting Benidorm .
    Na enkele kilometers kregen wij het Benidormpeloton in het vizier , die gewoonte getrouw op zaterdag het mooi kustdorpje Villajoyosa bezochten .
    En wie zat er rustig met de krant ons op te wachten in de Belgische Malibu Playa cafeteria bar , onze scheldevriend Don fernando , die een optrekje heeft in Relleu (  zie foto )
    Bij terugkomst stond de teller op 78 km .
    Op de Zondagen is hier steeds een rustdag voorzien ....... Dus eens goed uitslapen is de boodschap ...... 










    09-02-2013 om 22:01 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    08-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstraining hervat .
    Na een weekje uitzieken . heb ik deze morgen terug de fietstraining hervat .
    Vergezeld van mijn Scheldevrienden Hilaire en Roger , die ondanks weinig trainingskilometers goed mee fietsten in het peloton , wat reeds een groot succes was ......
    De rit ging via Calpe , Benissa , Moraira , om zo langst de kustlijn terug Benidorm te bereiken . ( goed voor ongeveer 90 km ) 
    Op het middaguur waren de temperaturen opgelopen naar een voorzichtige 19 graden , dit was volgens mij een van de mindere dagen . Gelukkig zonder die vervelende rukwinden , en dat is ook zeer belangrijk om zonder risico's te fietsen in de bergen .......  
     










    08-02-2013 om 20:13 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op bezoek........
    De aangekondigde hevige rukwinden , bleken maar een storm in een glas water , ik kan nu wel gemakkelijk praten , gelijk ik eerder reeds vermelde sta ik goed uit de wind beschermd naast het gebouw van de uitbater's Luc en Sonja .
    In de namiddag met Claudine en Hilaire , onze Scheldevriend Roger en zijn  vrouw , een bezoekje gebracht op de camperplaats aan de kust .
    Wij zijn afgesproken voor morgen een rustige training afwerken .
    Natuurlijk hebben wij op de terugweg een terrasje meegepikt ..........  




    07-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (0)
    06-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Gouden Pump' ( Nieuws op het thuisfront )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aangezien er niet veel te beleven viel van vandaag , en ik mijn opkomende griep moet verzorgen , heb ik goed nieuws van familie Deschacht/ Coorevits,

    Annelien Coorevits, de vriendin van Olivier Deschacht, heeft de 'Gouden Pump' gewonnen. Dat is de prijs voor beste voetbalvrouw, gekozen door de lezeressen van Nina, de vrouwenbijlage van Het Laatste Nieuws.
    Ik voel er mij ook een beetje betrokken bij dit succes , als Annelien haar kandidaat stelde voor de verkiezing van Miss Belgie 2007 , heb ik haar eerste voorstelling's  foto's gemaakt , die tevens voor haar persmap en flyers gebruikt werden .

    Kont er nog bij dat ik vriend Olivier op het natour criterium te Aalst, Annelien voorstelde als de huidige Miss Belgie , een week later werden zij een mooi koppel , twee jaar later kregen zij hun eerste kindje , van een mooi verhaal gesproken !!!!!!!!

    De bijgeleverde foto was gemaakt in Cuba , voor de badpakken Banana Moon folder .

    06-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albir.....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Vandaag bezoek gekregen van de Vlaamse dokteres , Hilde Buyse die hier reeds 14 jaar huisarts is in Benidorm .
    Zeer handig dat ik mijn probleem in het Vlaams kom uitleggen .
    Na de nodige voorschriften , hoop ik nu op een spoedig herstel .

    In de middag met de elektrische fiets  Albir verkend  met Claudine  en Hilaire  , en natuurlijk de nodige inkopen gedaan .

    05-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (1)
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griep ......
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In de late middag kregen wij het aangenaam bezoek van onze scheldevriend Hilaire en zijn vrouw Claudine die een trip van ..... 740 aflegde  , zij gaan hier ook voor een langere periode  vertoeven.
    Claudine gewapend met een elektrischefiets is hier zeker geen overbodige luxe .
    Hilaire heeft natuurlijk zijn koersfiets mee , om de conditie op pijl te brengen .
     
    .
    Door een opkomende griep zal ik een paar dagen een rust pauze moeten inlassen , jammer maar helaas ....... 
     
       

    04-02-2013 om 19:35 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    03-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SANTORINI .
    Vandaag hadden wij gereserveerd in het Grieks restaurant in Albir , met als  mooie naam SANTORINI .
    Na een gezellige babbel , en een lekker etentje , hebben van onze zondag genoten .
    Als je weet dat je voor een  menu  ongeveer 10 € betaald weet je hoe goedkoop je hier kan eten ........  
















    03-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    >> Reageer (0)
    02-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer van dat ..........
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze nacht was het weer van dat ........ de hevige rukwinden hadden terug hun weg gevonden naar de regio van de Costa Blanca .
    Reeds dan had ik uitgemaakt mijn fiets niet niet uit te halen , gelukkig was er deze keer geen schade op de camperplaats .
    Op het middaguur was de wind in kracht wat afgenomen , tijd om te genieten van een aperitiefje in het zonnetje , maar wij moesten toch een paar graden inleveren .
    In de vooravond was het weer van dat ...... geen enkele schotelantenne was te zien ...... uitgenomen deze van mij , gelijk ik jullie  reeds melde heb ik het geluk maast het gebouw van de camperplaats te staan die de meeste  rukwinden tegenhielden .
    Zo kon ik de mooie overwinning van Sven Nijs op de eerste plaat volgen .
    Jammer hebben wij de bekendste boer van Vlaanderen ( boer Charel ) verloren , die de grote vedette was in de reeksen van Paul Jambers.........  
    Zie aflevering van Boer Charel ....(.aflevering 5 ).....................   http://www.youtube.com/watch?v=lthmE5b_ekY&gl=BE 

    02-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (0)
    01-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. bloesems .......fietsroute
    Je moet niet maar Limburg gaan , om de mooie bloesems te bewonderen .
    Hier heb ik een parcours verkend waar deze bloesems , in contrast met de bergen in de achtergrond en blauwe lucht  , zeer mooi tot zijn recht komt .
    Met een temperaturen  van ........ 24 graden was dit een mooi ritje .
    Voor morgen zou die vervelende rukwinden terug op post zijn , hopelijk zal het niet zo erg zijn .als de  vorige dagen .......
     
    Nog een jammerlijk bericht , onze wieler en campervriend Ronny heeft deze morgen kennis gemaakt met het Spaanse asfalt ,  gelukkig hebben zij hem met de auto komen halen .
    Natuurlijk heb ik hen reeds bezocht , en constateer dat deze val nog best meevalt , blutzen en schaafwonden is zijn deel .
    Gelukkig heeft hij niets gebroken , na een weekje rust zal alles vergeten zijn .
    Toch een spoedig herstel gewenst .........












    01-02-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (0)
    31-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangename temperaturen .
    Na het bekijken in mijn boekhouding , stelde ik vast dat ik deze maand in Spanje ruim 2.000 ( zware ) trainingskilometers in de benen had .
    Daarmee zal ik het nu wat rustiger aanpakken .
    Deze middag een ritje in de regio gemaakt , met goede en aangename temperaturen .
     
    Met de campervrienden genoten van een goed operatiefje  ( zie foto )
     












    31-01-2013 om 00:00 geschreven door ericdemeyer  


    Categorie:Camper
    >> Reageer (0)


    Gastenboek
  • Bakker
  • Jan Debusscher
  • Lüdenscheid - 5L
  • Een aangename herfst dinsdag namiddag
  • Heb een aangename herfst weekend toegewenst.

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 09-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • VRT
  • Fotoblog Van Jozef De Fraine
  • BELGIANDOGSFAMILY
  • EDDY ...MOBIELEHONDEN .........
  • SOFIE DE VUYST
  • REGENRADAR
  • BART DE CLERCQ
  • HET SCHELDEPELOTON ( FACEBOOK )

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Categorieën
  • Allerlei (88)
  • Bekende Vlaming (74)
  • Camper (338)
  • Camper Perte- Total . (5)
  • Foto's uit de oude doos (15)
  • Grapje (10)
  • Info (973)
  • Moppen (36)
  • Scheldepeloton (227)
  • Wielrennen (761)

  • Categorieën
  • Allerlei (88)
  • Bekende Vlaming (74)
  • Camper (338)
  • Camper Perte- Total . (5)
  • Foto's uit de oude doos (15)
  • Grapje (10)
  • Info (973)
  • Moppen (36)
  • Scheldepeloton (227)
  • Wielrennen (761)

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nieuwsmedia
    www.bloggen.be/nieuwsm
    Categorieën
  • Allerlei (88)
  • Bekende Vlaming (74)
  • Camper (338)
  • Camper Perte- Total . (5)
  • Foto's uit de oude doos (15)
  • Grapje (10)
  • Info (973)
  • Moppen (36)
  • Scheldepeloton (227)
  • Wielrennen (761)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs