Inhoud blog
  • En we maken telkens toch iets mee :-)
  • Mijn visie ontwikkelt zich langzaam maar zeker....
  • Nu ook in Limburg: HUSSE dierenvoeding!!
  • Aloë Vera, nu ook voor dieren!!
  • Opnieuw aanvatten activiteiten!
  • Tweedehandsmateriaal te koop
  • Nieuws
  • Het paard in het verkeer
  • Nieuwe ervaring
  • Berijden van probleempaarden
  • Rijlessen aan huis
  • Massage voor uw dier
  • Begeleiding ruiter en paard
  • Zadelmak maken
  • Aromatherapie-Etherische Oliën
  • Verzorgingsproducten voor de mens
  • Oliën voor verzorging voor de mens
  • Kruiden
  • Contactgegevens
  • Edelsteentherapie
    Over mijzelf
    Ik ben Els
    Ik ben een vrouw en woon in Sint Truiden (Belgie) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/12/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Dieren, paardrijden, dansen, lezen, film, reizen.
    zie "welkom" op de blog
    Archief per maand
  • 04-2012
  • 05-2010
  • 11-2009
  • 08-2009
  • 03-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
    Zoeken in blog

    Equicani-Relax voor mens en dier
    Foto
    Equicani-Relax
    Ontspanning aan huis voor mens en dier
    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruiden

    Dieren weten van nature welke kruiden gezond en ongezond zijn voor hen. Ook gaan zij van zichzelf de nodige kruiden eten, als ze voorhanden en als ze er op dat moment behoefte aan hebben. Paarden in vrijheid, of op weiland, geven zichzelf dus geregeld een kruidenbehandeling om hun lichaam te ondersteunen of te helpen bij een genezingsproces. Honden zijn zeker ook gebaat met deze vorm van therapeutische ondersteuning, maar daar is het aan de eigenaar zelf om hen dit toe te reiken.

    Kruiden werken in op zowel het lichamelijke als geestelijke vlak. Ze kunnen de weerstand verhogen, maar ook mentale rust en structuur geven.

    Tegenwoordig vergeet men dat de huidige klassieke en wetenschappelijke medicatie eigenlijk gebaseerd is op planten, bomen en kruiden. Aspirine bijvoorbeeld is een extract van de berkenboom.

    Voordelen van kruidentherapie zijn dat de dieren er snel op reageren, ze het makkelijker eten dan medicatie, het minder bijwerkingen heeft, en veel goedkoper is. Men kan ook verschillende kruiden combineren voor meerdere kwalen. Vele kruiden vindt men dan ook gewoon langs de kant van de weg of in het bos.

    Ikzelf werk ook met kruiden, vooral voor mijn hond die spondylose en beginnende heupdysplasie heeft. Door deze aandoeningen is hij ook gevoeliger voor blaasontsteking. Dit is nu onder controle dankzij vlierbessensap. Zijn gewrichtsproblemen worden beperkt door brandnetel en heermoes. En hij is veel levendiger dan met een gewoon voedingssupplement. Daarom wil ik zoveel mogelijk mensen overtuigen om even af te stappen van de reguliere geneeskunde. U kan beiden ook combineren. Kruiden zijn geen vervangsel van medicatie, maar wel een hulpmiddel. Ze dienen dan ook met verstand gebruikt te worden, eventueel in overleg met de dierenarts.

    Moest u interesse hebben in deze vorm van behandeling, mag u mij steeds contacteren per mail. Ik lever ook de kruiden. Indien uw hond ze echt niet lust, is het ook mogelijk om de moedertincturen te verkrijgen. Deze druppels kan u dan gewoon door het eten mengen.

    23-10-2008 om 13:19 geschreven door equicani-relax  


    20-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contactgegevens

    Hieronder vindt u mijn contactgegevens. Ik probeer dagelijks mijn mails te bekijken en te beantwoorden. Indien u dringend een afspraak wenst, mag u me steeds bellen. Gelieve er rekening mee te houden dat ik overdag werk, en soms moeilijk kan opnemen. U mag steeds een bericht nalaten op mijn voicemail. Ik bel asap terug. Sms mag ook.

    Equicani-Relax
    olv Els
    Sint-Truiden
    BTWnr: 0806.225.002
    Telnr: 0486/580.270
    email: equicani@hotmail.com

    20-10-2008 om 13:33 geschreven door equicani-relax  


    10-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edelsteentherapie

    Het gebruik van edelstenen was reeds bij het ontstaan van oude culturen bekend, bv. In Egypte en China. Stenen werden ook gebruikt als medium om zegels te plaatsen, waarvoor in de stenen afbeeldingen van goden, mensen, dieren en stukjes tekst stonden gegraveerd. De stenen werden voornamelijk gedragen vanwege de magische en spirituele (occulte) eigenschappen die aan deze werden toegekend.

    Tot in de Middeleeuwen ging men ervan uit dat elke edelsteen zijn eigen specifieke occulte eigenschap bezat. Artsen schreven middelen voor die bestonden uit verpulverde edelstenen en mineralen. Deze waren voor zowel inwendig als uitwendig gebruik bestemd. Ook maakte men  geneeskrachtige zalven van gemalen edelstenen. Men gebruikte de stenen ook om direct op een zieke of pijnlijke plek op het lichaam te leggen of om die plaats ermee te masseren. De kracht en de intensiteit van de kleur van de stenen speelden een belangrijke in de manier waarop een steen het beste werd gebruikt.

    Edelstenen bezitten eigenschappen. Bij sommige groepen stenen zijn bepaalde eigenschappen aanwezig, bij andere ontbreken deze. De verschillende eigenschappen zijn onderverdeeld in: magnetisme, radioactiviteit, kleuren, energie en lading. Omdat ieder levend wezen elektrisch geladen is, vindt er een overdracht plaats tussen de elementen van de steen en je lichaam zodra deze rechtstreeks samen in contact komen. De edelsteen reageert op de lichaamsenergie, waardoor de elementen loskomen en door het lichaam worden opgenomen. Als het organisme een tekort heeft aan de elementen waardoor een edelsteen is opgebouwd, zullen deze elementen zich verplaatsen naar de plekken waar het tekort zich voordoet. Dat leidt tot een algehele verbetering van de conditie en zullen bepaalde aandoeningen veel beter kunnen genezen.

    Dieren kunnen de edelstenen dragen, bv. Ingenaaid aan de halsband met een katoenen lapje. Men kan de steen ook in de drinkbak leggen.
    De stenen zijn bij mij verkrijgbaar.

    10-10-2008 om 13:18 geschreven door equicani-relax  


    09-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bachbloesems
    Bach Bloesemremedies zijn gemaakt van aftreksels van bloemen van planten, bomen of struiken en geconserveerd met brandy, met één uitzondering: de remedie Rock Water, die uit bronwater bestaat. Er zijn in totaal 38 enkelvoudige remedies en één samengestelde remedie: de Rescue Remedy, die in noodgevallen wordt toegediend.
    Bach Bloesemremedies worden ingezet om bepaalde verstoorde emoties weer in balans te brengen. Iedere remedie past bij een bepaalde emotie of gemoedstoestand.Deze remedies kunnen zonder bezwaar naast reguliere of andere natuurgeneesmiddelen, zoals homeopathische, gegeven worden.
    Een bloesemremedie onderdrukt niets en voegt ook niets toe aan het gedrag of emoties. Het enige wat deze druppels doen is uitbalanceren. Bij elke emotie hoort een tegengestelde emotie. Het individu is gezond wanneer deze tegenovergestelde emoties in balans zijn. Zo gauw deze balans verstoord wordt, kunnen er zich extremen in gedrag en/of gezondheid voor gaan doen.
    Wordt er een verkeerd gekozen bloesemremedie toegepast, dan wordt er geen schade aangericht. Gedragsproblemen kunnen heel goed met deze natuurlijke therapie op vriendelijke wijze worden gecorrigeerd.
    Om de juiste remedie te bepalen, moet men eerst het dier observeren, en in alle openheid overleggen met de eigenaar. Die kent zijn dier tenslotte het beste. Indien voor het eerst een bloesemremedie voor het dier wordt samengesteld, is het niet makkelijk om direct de juiste te vinden uit alle omschrijvingen. Men dient dan af te gaan op de eigen observatie, gecombineerd met de bevindingen van de eigenaar.
    Deze remedies kunnen voor elk dier worden klaargemaakt, dus honden, katten, paarden,....
    Ik kom eerst naar uw thuis, om het dier te observeren, en om met u te praten over het dier zelf. Nadien ga ik na welke samenstelling het beste is, ik leg u dit voor, en als u mijn bevindingen accuraat vindt, wordt de remedie klaargemaakt en aan huis gebracht. De beste manier van toedienen is zoveel mogelijk per dag een aantal druppels geven, in het water of in het eten. Liever 8x per dag een 10-tal druppels, dan 2x per dag 40 druppels. Meer info mag u per mail vragen.

    09-10-2008 om 21:45 geschreven door equicani-relax  


    07-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Welkom iedereen!

    Ik wens iedere bezoeker te bedanken voor de interesse die ze hebben in mijn diensten. Dit betekent al zeer veel voor mij. De bedoeling van deze blog is om meer uitleg te verschaffen over de diensten die Equicani-relax biedt. Moest u meer vragen hebben hierover, mag u me steeds mailen. U wordt zeker binnen de 2 dagen beantwoord.

    Maar eerst even over mezelf, en hetgeen ik wens over te brengen.

    Ik ben Els, een 29jarige vrouw wonende in Limburg. Ik woon in een huisje met mijn 2 honden en 2 katten. Ik ben ook nog eigenaar van een paardje.
    Al sinds mijn geboorte bevind ik mij tussen de dieren. En al van jongsaf werd duidelijk dat dieren me beter liggen dan mensen. Het is dan ook altijd mijn droom geweest iets tussen en met dieren te doen, maar niet op een traditionele wijze.
    Ik ben opgegroeid tussen honden, en sinds mijn 4de beweeg ik me tussen paarden. Vandaar mijn keuze om vooral met deze 2 te werken. Maar indien nodig, sta ik wel open om met anderen te werken.
    Mijn diensten voor honden zijn : Ttouch-massage, kruidentherapie, Bachbloesems en etherische oliën. Ik kan terugkijken op een ruime ervaring met honden, en ik werk vooral op gevoel. Ik doe niet aan gedragstherapie, maar ik laat de natuur een handje toesteken in geestelijke en lichamelijke ongemakken. Dit alles is perfect te combineren met medicatie.
    Voor paarden zijn mijn diensten gelijklopend, uitgebreid met ontspanningsshiatsu en begeleiding van ruiter en/of probleempaarden. Ik kan buigen op meer dan 20 jaar ervaring, met allerlei soorten paarden. Ik ga vooral uit van de gemoedstoestand van het paard, en hou zoveel mogelijk rekening met de mogelijkheden van paard en ruiter.
    Al mijn diensten gebeuren aan huis, om het dier in zijn vertrouwde omgeving te laten, zodoende onnodige stress te vermijden.

    Een bijkomend luik van mijn diensten is speciaal voor de mensen. Wij zijn tenslotte ook producten van de natuur, dus moeten we zoveel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden van de natuur om ons te verzorgen. Ik verschaf verzorgingsproducten, van hoogwaardige kwaliteit en niet getest op dieren. Alles wordt geleverd, dus u dient zich niet te verplaatsen.

    Mijn prijzen zijn democratisch gehouden, omdat ik vind dat iedereen het verdient om zijn dier hulp te bieden.

    Mijn blog wordt nog aangevuld, dus geen nood. Moest u ondertussen vragen hebben , mag u me altijd mailen.

    Met vriendelijke groeten,

    Els

    07-10-2008 om 21:03 geschreven door equicani-relax  




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Husse dierenvoeding
  • Adopteer een hond

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr

    Links:
    www.aroma-atelier.be


    Rituelen:
    1. Openen de hemel boven ons leven
    2. Doen een deur dicht en openen er een

    3. Geven uiting aan gevoelens die anders nooit tot uiting komen
    4. Verdiepen relaties
    5. Creëren Intimiteit
    6. Creëren een heilige plaats en heilige tijd
    7. Zijn gedenktekens
    8. Geven een thuisgevoel
    9. Zijn de bevestiging dat mijn leven slaagt
    10. Zijn een plaats van ontmoeting met mezelf en mijn centrum


    Archief per week
  • 09/04-15/04 2012
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs