Over mijzelf
Ik ben Emiel
Ik ben een man en woon in bij mama en papa () en mijn beroep is Avonturier/afbraakwerker..
Ik ben geboren op 26/08/2005 en ben nu dus 18 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: spelen met mijn tlakto's, hamions, rrriegtuigen en in mijn wemba..
Foto
Hoofdpunten blog floor_thijs
  • nieuwe blog
  • ziek, koorts, ellendig
  • ziek
  • samen in de schommelstoel geslapen.
  • Op logé
    Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Vriendenboekje
  • uitspraken
  • uitspraken
  • Lang geleden.
  • sneeuw
  • Wat een fijne dag!
  • Wil de mama of papa van Emiel....
  • Bis
  • Dank u sinterklaasje
  • Sinterklaas is jarig!
  • papa is thuis!
  • Vrije dag
  • Sinterklaas op t werk van mama
  • Uitspraken
  • kaka
  • Hoog bezoek
  • Een boom opzetten
  • Shoppen met mama
  • Foto's van de herfstvakantie!
  • Herfstvakantie
  • verjaardagsfeestje!
  • Tekenaar
  • Emiel de bandenvervanger
  • wandelen op de haegdoornhei.
  • Nena
  • Lang geleden
  • wandelen in hengelhoef
  • Feest van de nichten en neven van Lemmens
  • Groot nieuws
  • trakteren in t klasje
  • Kermis in Houthalen
  • Ik ga naar dromenland en ik neem mee...
  • Doop van Stientje.
  • 1 september!
  • hiep hiep hoera!
  • Op vakantie bij omi en opi
  • Piet piraat op het bord getekend.
  • ramen en deuren uitbreken
  • Efteling
  • Eindelijk is het verbouwen begonnen!
  • weer een mooie dag!
  • Britt komt spelen
  • Emiel zingt piet piraat
  • bronfeest
  • Met de trein naar antwerpen, tsjoeke tsjoeke tuut tuut
  • Eerste zondag
  • Verdriet en 2 keer feest
  • De laatste dag...
  • Spelen
  • uitspraken
  • Fijne dag!
  • Ijs eten
  • Een super-dag!
  • speelkamp
  • Laatste-lach-dag
  • Fijne dag
  • Schoon begin!
  • Lang Leve de Grote Vakantie!
  • maandag 29 juni: de foto's
  • Mooie liedjes duren niet lang...
  • Zondag
  • Zaterdag
  • Weekendje vakantie!
  • Lang geleden he...
  • Uitspraken
  • Plopsaland De Panne
  • supporteren voor mijne peter
  • samen in mijn bedje
  • drukke zondag
  • Schakelfuif
  • studenten regatta
  • Moeder
  • botsauto'srace
  • In de rups
  • Kermis
  • Kattevenia
  • 1 mei deel 2
  • 1 mei
  • t Zit van binnen
  • Denken
  • hesp...
  • paasmaandag
  • pasen
  • de fietskar
  • hesp
  • Petere
  • Hoog in de blauwe lucht...
  • naar de rugby
  • In de leonidaswinkel...
  • Op bezoek bij Kaan
  • Verdriet
  • een lange dag op school
  • uitspraak
  • Ziek!
  • De jeep van petere
  • de doop van mijn zusje
  • Later ga ik bij Rosenbauer werken
  • Rarara wat ik getekend heb...
  • met de fiets naar school
  • Een bus
  • Uitspraken, jaja~!
  • Nog uitspraken
  • uitspraken
  • Stien nog eens
  • Stien!
  • Krokusvakantie
  • De eerste zondag is onze zondag!
  • Carnaval in Heusden
  • koersen
  • Uitstap naar de zoo van Kerkrade
  • Hij speelde mondharmonika...
  • Het bolleke
  • Indoorspeeltuin Kiddiez
  • Carnaval in Genk
  • Carnaval op school
  • Carnaval op school deel 2
  • Piet Piraat bij de kapper
  • Mega-Emiel!
  • Valentijnsontbijt
  • Oorstokje
  • De eerste kopvoeter is een feit!
  • de kringenwinkel
  • De eetstoel van Floor
  • Helpen om Floor te wassen
  • Zondagnamiddag deel 2
  • Zondagnamiddag deel 1
  • Piet Piraat
  • Partners in crime
  • samen tv kijken
  • De verlofkamer
  • genezen
  • ziek
  • sneeuwpret op de plas.
  • Spelen!
  • maandag deel 2
  • winter...
  • Emiel de werkman
  • uitspraken
  • Nogal uitspraken...
  • Samen op de motor!
  • De fotos die bij mijn nieuwsjaarbrief horen
  • nieuwjaarsdag
  • Oudejaarsavond
  • Gewone een mooie foto
  • Weer kerstfeest
  • Het mooiste kerstgeschenk!
  • Spelen bij tante lutgarde
  • Floor haar eerste feestje
  • Kerstmis
  • Nog enkele uitspraken
  • Winterland by night
  • Winterland
  • Frietjes voor Floor
  • Beer lust ook borstvoeding
  • Héél goed geslapen
  • t avondje van sinterklaas....
  • Ik ben zwarte piet
  • BIR
  • grooooot nieuws!
  • Samen in het bed
  • Twee keer een date met sinterklaas!
  • sneeuwpret
  • Mijn zusje
  • Sinterklaasfeest op de UH
  • Floor bezoekt mijn klasje
  • Ze zijn thuis!!!
  • Emiel de grote broer
  • Mijn zusje is geboren
  • De laatste dag met ons drietjes
  • Naar de paarden
  • Nena op bezoek
  • Wééral naar de kapper.
  • Nog wat gekke uitspraken
  • Feest voor Nena
  • Hoera, Nena is 1 jaar geworden
  • Liedje
  • Uitspraakje
  • Gekken bekken trekken
  • MIJN BROER!
  • uitspraakje
  • Brunchconcert, rugby en kermis
  • Schoon weer vandaag!
  • Aan de schoolpoort
  • 't Is maar dat ge t weet...
  • Een logee
  • Een heerlijk snipperdagje...
  • Ganse dagen naar school
  • Poseren
  • Korneel
  • Barbecue van de harmonie
  • auto getekend
  • echo
    Het leven zoals het is... kleutertijd
    Emiel vertelt...
    Alles over mijn zusje vind je op www.bloggen.be/floor_thijs
    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitspraken
    Emiel bidt: Lieve Heerke,
    Ik ga weer slapen
    want de dag is weer voorbij
    en ik vraag u heel eerbiedig
    lieve Heerke zegen mij...
    Heilig  Hart van Jezus
    maak van Emieleke, Floor, Laurens en Korneeltje en Stien dikke brave kindjes..."

    Voor t slapen gaan mag Emiel nog één filmpje zien terwijl hij een tas chocomelk drinkt.
    Piet piraat is begonnen aan t verhaal van zijn nieuwe kijker en hij kijkt aandachtig als Floor de afstandsbediening in haar pollekes krijgt en het filmpje op stop zet.
    Mama: Tja Emiel, we zullen opnieuw moeten beginnen.
    Emiel schouderophalend: Tja mama, dat is dan jammer he. (hij meende er niets van )

    Emiel en zijn neefje Laurens zijn samen aan t spelen.
    Opeens huilt Laurens en hij zegt dat Emiel met het hamertje op zijn hoofd heeft geklopt.
    Emiel: Jamaar t was per ongeluk....

    Emiel wil graag een broertje, en na zijn zusje Floor krijgt hij in april ook een broertje bij. Hij is blij dat het een broer wordt want 'dan zijn we 2 broertjes en 1 zusje', ideaal volgens hem.

    Naamsuggesties voor zijn broer: Schup, Piet Piraat en Bjarne (= zijn beste vriendje in de klas)

    Emiel een beetje sip: 'Mama ik heb mij vergist, ik wil toch een zusje...'

    Emiel: Mama ik heb de baby een kusje gegeven door uw snaveltje!

    'Mama heeft de tafel gedekt en ik heef de verzetjes gelegd'.

    'Mama, papa heeft toch domme ideeën he!'

    We hebben net de kerstboom opgeruimd. Emiel: 'En nu komt Sinterklaas weer he.'

    Telkens als papa weg gaat, dan maken mama en ik een kaart om in papa zijn valies te verstoppen. Als verrassing. Vorige keer zei ik toen hij binnenkwam: 'Wij heeffe een brief in uw tomputer gestoken.' en deze keer zei ik: We heeffe een brief gemaakt maar dat mag ik niet zeggen want het is geheim!'

    Emiel is verkoud en dus veel snot. Terwijl hij speelt trekt hij verschillende keren zijn neus op.
    Mama: Emiel snut uwe neus toch eens.
    Emiel: das niet meer nodig, mijn snottebellen zijn al terug naar binnen.

    Emiel wilt in de veranda (= sinds deze week hun speelkamer) gaan spelen maar de verwarming staat nog maar net op en t is er dus nog koud.
    Mama: wacht nog maar even want t is nog koud in de veranda.
    Emiel: maar ik kan me wel warm houden hoor.


    :lol:Emiel zat deze morgen op de wc, hij deed kaka en zoals gewoonlijk gaat dat heel rap.
    Mama: amaai dat gaat precies vlotjes he.
    Emiel: Wat bedoelt gij mama?
    mama: Awel dat komt er vlot uit.
    Emiel: Maar mama, dat is neit vlot, dat is wel kaka. Dommie dommie dommie.


    Emiel en mama waren naar de gb geweest, als hij flink is geweest mag hij op het paard of in de koersauto zitten als we naar buiten gaan.
    Hij zit op het paard en vraagt een cent, mama kijkt in haar portemonnee en zegt: Ai ik heb alleen maar halve centen. (ze bedoelde halve euros en er moet een ganse euro in)
    Zegt hij: Kunt ge die nog maken mama, dan kan ik met het paard rijden:).

    Emiel zeurt al twee dagen wanneer we nu eindelijk naar t feestje van Laurens gaan. Tot vervelens toe, op deze manier: 'Papa?' 'Papa?' 'Papa?' 'papa, wanneer gaan we nu naar t feestje van Laurens?' 'Is t nu zondag papa?'...
    Vandaag is t zondag, dus we gaan naar t feestje en hij heeft er in de voormiddag 3 keer naar gevraagd ( t feest begint om 16u) Papa maakt zich wat lastig en zegt dat hij er nu niet meer om moet vragen.
    Emiel: 'Papa, waar gaan we straks naar toe?'
    Papa:' Wat denkt ge?'
    Emiel: ' ik weet t niet, gaan we weg?'
    Papa zuchtend: 'Ja'
    Emiel: ' Naar Laurens?'
    Papa: 'Ja'
    Emiel: 'aaaaah'

    We vertrekken na t feestje van zijn jarig neefje. Emiel is niet blij dat hij naar huis moet.
    Mama tegen ome Gijs: ocharme, drie dagen om gezaagd, en dan is t nu al gedaan.
    Emiel: Sorry dat ik gezaagd heb. (tegen ome Gijs maar we zijn al aan de auto en hij hoort hem niet meer)
    Mama: Maar ge hebt niet gezaagd hoor schatteke, ge zijt nu een beetje boos omdat we naar huis gaan maar dat is eigenlijk een teken dat ge moe zijt.
    Emiel: Maar ik heb toch niet getekend mama!

    10-01-2010 om 21:17 geschreven door Emiel  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang geleden.
    Ge zou zeggen nu ons moeder een eigen laptop heeft dat ze mijn blog wat meer in orde zou houden, maar niks is minder waar blijkbaar... Ze gaat nu proberen de schaai wat te beperken en bij te benen!

    December.
    Papa is een week naar Nieuw Zeeland geweest, ik beleefde dat in een roes. Een koorts-roes. 40.5°C was de hoogst gemeten waarde, onder mijne arm nog wel. jaja. Mama vond het absoluut niet fijn dat ik ziek was net nu ze er alleen voorstond. Ik hoestte flink en reutelde wat. Maar verder was er weinig aan me te merken natuurlijk en omdat we pas bij dr Kuhlins waren geweest, besloot mama maar af te wachten. Al maar goed dat koorts haar niet afschrikt want na een dag 4 was ik beter. Allee dan was de koorst weg.
    Sindsdien slaap ik wel minder goed. Mama heeft mij die dagen natuurlijk ook rotverwend, uit pure lui-igheid van haar kant natuurlijk. Ze zag het na een paar slapeloze nachten niet zitten om ook voor mij nog eens een paar keer nacht op te staan dus als zij in bed lag en ik huilde mocht ik bij haar gaan slapen. Heerlijk hoor. En moeilijk af te leren:).
    De Sint heb ik begroet en ook weer uitgezwaaid. Ik ben er niet treurig om dat hij terug naar Spanje is vertrokken. Ik moest niets hebben van die man met zijn rare kleren enzijn lange baard. Telkens ik op zijn schoot werd gezet, zette ik mijn keeltje open. De kadoos en snoeperijen nam ik wel graag in t ontvangst!
    Verder: ik eet alles en ik eet graag en veel. s Morgens drink ik melk uit mijn beker en s avonds krijg ik melk in een flesje. Fruitpap krijgi k nog zelden (enkel als t fruit te rijp is, hihi) maar ik eet heel goed stukjes fruit.
    Ik heb naaste mijn vier tandjes bovenaan en 2 tandjes onderaan, een kies rechts onder en links boven. t Was waarschijnlijk iets makkelijker geweest moesten ze onder (of boven) elkaar gestaan hebben. Dat zou t kauwen wat gemakkelijker maken. Mar bon.
    Ik heb lange nekharen die mama soms in 2 staartjes doet en ik er met veel plezier weer uit haal. Geen elastiekjes voor mij mama. ONthoud dat nu eens aub!
    Ik sluip nog steeds rond op mijn buik, ik duw me af met mijn voeten en sleep me voort op mijn linker arm. Ik ga zo heel snel en ik vind stappen dus echt niet nodig. Maar ik heb wel schoenen:)! De tippen zijn al goed versleten, de zooltjes blijven hagelnieuw:).
    Op 20 dec, toen mama en papa naar t etentje van moeke gingen mocht ik samen met mijn broer naar tante Ilse n ome Roeland. Ik heb me daar goed geamuseerd en DRIE uur in t bed van mijn grote nichtje Nena geslapen!
    We zijn naar Winterland geweest in Hasselt, en ik heb er samen met Emiel in een brandweerwagen gereden en mijn sirene opengezet toen t toerke gedaan was. In t reuzenrad vond ik het koud maar wel heel fijn!
    Overdag doe ik nog 1 dut, en die varieert van 1 tot 3 uur, en soms is dat in de voormiddag en soms in de namiddag. t Is moeilijk te zeggen. IK slaap nu eenmaal als ik moe ben. En de ellende is, dat mama mij soms moet wakker maken om Emiel te gaan halen van school. Het zij zo he:)! Inslapen s avonds doe ik sinds een tijdje minder goed. Het ligt me zo niet, eenzaam en alleen in mijn bedje, klaar voor t sprongetje om te stappen en kiezen die graag uit mijn tandvlees willen steken... Of is t eern roep om aandacht? Feit is dat het vrij vermoeiend is. s Nachts slaap ik ofwel door, ofwel wordt ik honderdduizend keer wakker, een middenweg ken ik niet:)!
    Ik hou ervan dopjes op flessen te draaien (bv spareine flessen), emiel te pesten als hij speelt maar ik speel ook graag zelf.
    Praten doe ik niet, buiten mama, papa, woewoe, poeba (we denken dat dat bumba is), poe, daa en tijt. ALs Emiel tegen zijn voeten krijgt, dan steek ik na de preek van mama of papa, ook mijn vinger in de lucht en dan maak verschillende geluiden.
    Popey kan ik goed nadoen, ik trek mijn onderlip dan schuin naar beneden.
    Ik ben koppig, krijg ik mijn zin niet, dan ben ik boos en dan smijt ik alles tegen de grond of ik zet mijn keel open. Maar meestal ben ik heel lief en schattig.

    10-01-2010 om 21:01 geschreven door Emiel  


    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuw
    Eindelijk hebben we hier bij ons ook sneeuw! We hebben er iets langer als de rest van t land moeten op wachten, vandaar mijn bijzonder groot enthousiasme toen ik deze morgen een hele halve cm sneeuw zag liggen, maar ikw erd helemaal dol toen het opeens begon te sneeuwen en t niet meer ophield.
    We gleden naar petere Roeland en Tante Ilse, en ik zei 'Fijn he papa', wel tien keer! Mama vond het maar niets!
    Terwijl mama en papa gingen eten op het kerstfeestje van moeke mochten Floor en ik bij Nena spelen. Heerlijk, we hebben fijn in de sneeuw gespeeld, en op de slee enzo. Koud en nat maar ozo fijn.
    En dan deed ik de uitspraak van de dag, toen papa en mama terug waren: 'Maar papa, hoe moeten we het gras nu maaien met al die sneeuw!'

    20-12-2009 om 21:53 geschreven door Emiel  


    12-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een fijne dag!
    Amaai, vandaag was t best een top dag! Deze morgen gingen we bij mijn vriend Bjarne ontbijten. We waren nog maar net klaar toen ook Eline en haar ouders kwamen. Samen zouden we naar 'de verrassing' gaan. Ik was wel benieuwd. We reden naar Hasselt, naar de fun waar ons grote idool Piet Piraat kwam! Wow! Mama nam een boekje waar hij iets inschreef. Ik mocht op zijn knie zitten en hij vond dat ik heel mooie kleren aan had! Wat een lieve man zeg! Ook Eline en Bjarne mochte op zijn knie, en ook met ons driejtes gingen we samen op de foto!
    Na de fun zouden we gaan eten, ik zat samen met Eline bij Bjarne in de auto toen mama belde, of ik bij sara pannekoeken wilde gaan eten. Ik mocht er al naar t feestje gaan, dat wist ik maar ook nog pannekoeken gaan eten! Dat sloeg ik niet af en dus werd ik Zonhoven verplaatst van auto. Dikke tranen natuurlijk want ik wilde graag bij mijn vrienden blijven. Maar eens ik het kadootje in mijn handen had en bij Sara haar thuis was ging t beter. Er waren natuurlijk allemaal vriendjes van onze klas en mijn verdrit was snel over. Het werd een fijnen namiddag, we hebben met fijne dingen gespeeld en toen mama en papa mij kwamen ophalen zei de papa van Sara dat ik gevraagd had of hij mijn mama wilde bellen want ik wilde graag bij Sara blijven slapen
    Ik wilde dus niet naar huis, maar mama vertelde dat wij terug naar Bjarne zouden gaan en als ze ook nog eens zei dat Eline er was zei ik 'Oef'. We gingen daar nog fijn spelen en lekkere spagetti eten en heel gezellig samen zijn.
    Het was echt een hele fijne dag!












    12-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wil de mama of papa van Emiel....
    ...even naar de kassa komen?
    Dat weerklonk deze avond in de Vatana. We waren er gaan winkelen omdat papa een nieuwe trainingsbroek wilde kopen. Ik ging met papa mee, mama en Floor gingen bij de vrouwenkleren kijken.
    Toen papa in t paskotje stond moest ik -uiteraard- pipi en kaka doen. Maja papa had bijna geen kleren meer aan en omdat hij dacht dat mama in de buurt was, zei hij dat ik maar naar mama moest gaan. Ik keek rond en zag haar niet, dus riep ik MAMAA maar ze antwoordde niet en ze kwam ook niet. Ze dacht dat ik haar fopte ...
    Dus ik begon rond te lopen in de grote winkel, en ik vond mama niet en papa ook niet meer. Ik weende en een mevrouw kwam naar mij toe. Ze nam me mee naar de kassa en daar zei de mevrouw: HOe heet gij en ik zei: Emiel. En toen riep de mevrouw aan de micro: Wil de mama of papa van Emiel naar de kassa komen? MAma schrok zich heel erg toen ze dat hoorde en met Floor in de buggy kwam ze aangesneld en daar stond ik dan. Haar hart brak, en ik was zo blij dat ik de twee vrouwen uit mijn leven zag dat ik ook al moest huilen. Toen ik getroost was kwam ook papa -aangekleed en wel- eraan. Mama bleef maar 'ocharme t manneke' zeggen en papa bleef maar antwoorden: 'maar hij heeft dat toch goed opgelost'...

    08-12-2009 om 21:07 geschreven door Emiel  


    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bis

    Deze morgen om half 8 fluisterde ik in papa zijn oor: Kom papa, we gaan opstaan en kijken wat sinterklaas vandaag gebracht heeft!
    Papa legde me dan uit dat sinterklaas terug naar spanje is voor een jaartje. En zoals gewoonlijk gingen wij naar de badkamer en ging mama de tafel dekken. Ze legde op elk bord een chocoladen manneke voor bij de boterham en toen ik beneden kwam riep ik dolgelukkig: Jaaaa sinterklaas is toch geweest!
    Al 2 teleurstellingen en mijn dag was nog maar een half uurtje bezig!

    07-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.








    06-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank u sinterklaasje

    Papa is nog maar juist thuis of mama is vertrokken, gelukkig wel maar voor 1 avondje!
    Voor Floor en ik gingen slapen mochten we ons bord zetten, ik maakte ook nog een tekening en papa zei dat Zwarte piet en sinterklaas graag bruine leffe en witte porto drinken, dus dat stond ook klaar.
    We ginge braaf slapen en sliepen heel goed, tot half 8. En dit was de buit:
    Een koersbaan met 2 motokes, een piraten-spelleke, een cars-puzzel en een bob de bouwer electro-spel. En natuurlijk ook een berg snoepjes.
    En wat bleek later op den dag? Niet alleen bij mijn thuis was sinterklaas geweest, ook bij mijn oma en opa en mijn meter en daar bracht hij: een riddergrot van playmobiel, een autoke een kleurboek en een puzzel van bob de bouwer.
    Die sint had mijn brief goed gelezen!

    06-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas is jarig!
    Feestdag vandaag! Niet alleen omdat sinterklaas morgen jarig is maar ook omdat mijn papa weer thuis is! Gisteren heb ik samen met mama een slinger geknutseld en die hadden we in de lving opgehangen en deze voormiddag hebben we taart gemaakt!
    Terwijl Floor en ik bij omi en opi mochten spelen reed mama naar Brussel om papa weer op te halen. Toen ze bij omi en opi aankwamen om ons op te pikken, was ik  benieuwd naar de zak die papa bij had. Daar zat zeker een kadootje in voor mij, en ja hoor ik kreeg een echt rugby-shirt van de wereldbeker 2011. Maar ik was niet zo heel blij want ik vroeg: Laat mij eens kijken wat er nog in de zak zit, mss een ander kadootje voor mij... Groot was dan ook mijn teleurstelling toen dat niet bleek te zijn. Mar soit. Binnenkort begrijp ik het mss wat beter:)!
    Thuis gekomen gingen we rap eten want Veerle kwam mama halen, ze gingen samen naar Clousea. Floor en ik moesten de veranda nog wat opruimen want we mochten er ons bord zetten en bnieuwd naar wat er morgen zal liggen gingen we toch braafjes slapen!




    05-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.papa is thuis!
    Ik mocht kiezen: meegaan met mama naar Brussel om papa te gaan halen of bij omi en opi blijven, ik koos het laatste.
    Groot was mijn vreugde toen mama binnekwam en zei: Kijk eens wie ik bij heb! En daar verscheen papa! Ik riep meteen: Papa heb jij een kadootje bij voor mij? En uit een grote zak haalde hij een rugbyshirt van t wereldkampioenschap rugby 2011, maar eigenlijk vond ik dat niet zo fijn. Dus zei ik: laat mij eens in de zak kijken of er nog iets in zit...

    05-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrije dag

    Gisteren kwam sinterklaas op school, hij kwam met de motor! Het was een fijne dag, en ook vermoeiend en daarom kregen we vandaag een extra blauwe dag. Zo konden mama en ik ook samen koken en bakken voor t feestmaal van morgen, want dan komt papa weer naarhuis!
    Maar ik heb ook gekookt voor mijn zusje, en samen spelen dat is samen delen en bij momenten lukt dat wonderbaarlijk goed!







    04-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas op t werk van mama
    We aten middag deze middag en niet de gebruikelijke woensdag-middag-pannekoeken. We gingen nl naar Sinterklaas en omdat mama vermoedde dat we daar genoeg gaan snoepen koos ze dus het zekere gezonde voor t onzekere ongezonde
    En ze had gelijk, aangekomen mochten we een zelf een snoepzakje gaan vullen, en dat deden we uiteraard. Er was ook aardbeienmelk en ook clowns die ons leerden hoe we een bord op een stokje moesten laten dansen en nog allerlei trukjes.
    En dan, toen de zaal zo ongelooflijk warm was en ik al moe van t spelen, kwam sinterklaas. Gelukkig ben ik nog klein en moet ik nog steeds niet zo heel lang wachten. Ik kreegn een leuk kleurboekje en natuurlijk ging ik graag met sinterklaas op de foto.
    Na het feest gingen we naar omi en opi waar we ook nog eten kregen en waar we met ons drietjes gingen slapen, eerst gingen Floor en ik naar bed en mama kwam pas toen ze uitegefeest was






    02-12-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitspraken
    Mama en ik waren naar de gb geweest, als ik flink ben geweest mag ik op het paard of in de koersauto zitten als we naar buiten gaan.
    Ik zit op het paard en vraag een cent, mama kijkt in haar portemonnee en zegt: Ai ik heb alleen maar halve centen. (ze bedoelde halve euros en er moet een ganse euro in)
    Ikke: Kunt ge die nog maken mama, dan kan ik met het paard rijden:).


    Ik zat deze morgen op de wc, jk deed kaka en zoals gewoonlijk gaat dat heel rap.
    Mama: amaai dat gaat precies vlotjes he.
    Emiel: Wat bedoelt gij mama?
    Mama: Awel dat komt er vlot uit.
    Emiel: Maar mama, dat is neit vlot, dat is wel kaka. Dommie dommie dommie.

    Ik ben verkoud en dus veel snot. Terwijl ik speel trek ik verschillende keren mijn neus op.
    Mama: Emiel snut uwe neus toch eens.
    Emiel: das niet meer nodig, mijn snottebellen zijn al terug naar binnen.

    Ik wil in de veranda (= sinds deze week hun speelkamer) gaan spelen maar de verwarming staat nog maar net op en t is er dus nog koud.
    Mama: wacht nog maar even want t is nog koud in de veranda.
    Emiel: maar ik kan me wel warm houden hoor.

    26-11-2009 om 13:55 geschreven door Emiel  


    25-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kaka
    Ik zit op de wc en doe kaka. Zoals gewoonlijk gaat dat heel goed.
    Mama: Amaai Emiel, dat gaat vlot.
    Emiel: Wat bedoelt ge mama?
    Mama: Dat komt er vlot uit.
    Emiel: Maar daar niet vlot uit, daar komt kaka uit. Dommie dommie dommie.

    25-11-2009 om 09:00 geschreven door Emiel  


    20-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog bezoek
    Eigenlijk had ik het moeten weten. Mama had gezegd dat we deze avond bezoek zouden krijgen, een oude man zou langs komen en ik dacht natuurlijk aan mijn opi.
    Na de school knutselden we een blad met letters, had ik kunnen lezen, ik had geweten dat ik "WELKOM SINT EN PIET" kleurde Mama spoorde me ook aan om een tekening voor Sinterklaas te maken.
    En nog steeds rinkelde er geen belleke.
    We zaten aan tafel, we aten swandwiessen met kip curry toen mama opeens opstond, door t raam gluurde en zei: Ze zijn er. Maar wie ze waren dat zei ze niet.
    Het K3 muziek werd afgezet en mama kwam ons schoonvegen, eerst mij want Floor was niet echt van plan haar chocomelk in te ruilen voor een nat washandje.
    Papa slokte zijn sandwich naar binnen en samen deden ze de deur open.
    Nondepiekes, daar stond toch wel niet sinterklaas zeker, met zwarte piet met zak en al.
    Jeminee daar had ik me niet aan verwacht.
    We lieten ze binnen, de stoel stond al klaar.
    Ik stond wat verlegen tegen mama aan geplakt, net als vorig jaar mocht papa de staf weer vasthouden. Sinterklaas vertelde dat ik flink ben, dat ik goed help en goed kan opruimen maar hij wist ook dat ik soms Floor haar speelgoed afpak. Nondepie, die ziet dus echt alles!
    Opeens riep: Sinterklaas kom eens mee naar de gevranda, ik ga u mijn nieuwe tractor laten zien. En ik spurtte weg. Ik ging het ding maar halen en ik gaf een demonstratie van wat het voertuig allemaal kan, en fier vertelde ik erbij dat ik hem van mama had gekregen terwijl er een windje ontsnapte maar ikd eed of ik het niet gehoord had, zo een oude man hoort vast en zeker geen ontsnapte windjes.
    Ik durfde te zingen van Sinterklaaskapoentje en ik vertelde dat Bjarne en Eline mijn vrienden zijn.
    Zwarte Piet toverde een zak snoepjes uit zijn grote zak. Een grote zak voor mij en een grote zak voor mijn zusje. En mijn zusje kreeg ook nog een knuffel-Klus en ik kleurpotloodjes!
    En toen ging hij naar huis en ik vergat mijn tekening af te geven, maar die ligt nu bij mijn schoen.












    20-11-2009 om 21:15 geschreven door Emiel  


    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een boom opzetten
    Papa is jarig. We vierden het gisteren al met taart maar vandaag was de dag. We aten lekkere verse broodjes en croissants en papa kreeg het kado dat ik koos en mama betaalde. Hij vond het ok en ik kreeg ook een sprits in mijn nek.
    Na het onbijt ging mama zich douchen en toen ze onder kwam had ze een grote valies bij, we gingen zwemmen, Wat was dat al lang geleden, van voor de verbouwingen! Maar t was heel fijn. Ik heb me goed geamuseerd en toen we na 1,5 uur naar huis gingen heeft heel Molenheide dat gehoord. We aten er nog een hapje en dan gingen we een boom planten voor Floor. Ik koos samen met papa een eik uit en ik had mijn schup ook bij dus ik mocht graven en de boom planten. Er was ook een clown die voor mij een zwaard maakte en voor Floor een palmboom ofzoiets.
    Van het geboortebos reden we naar de rugby, Net op tijd voor de 2de helft en ook net op tijd om eens naar de wc te gaan
    We dronken nog een wat in de kantine en toen gingen we naar huis.
    Het was een hele fijne dag!












    15-11-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen met mama

    Na een hele dag spelen met Bjarne in t klasje zijn we elkaar nog niet beu. We wandelden samen een eindje naar huis. Allee Bjarne naar zijn oma en ik naar de auto. Maar we gingen nog eerst winkelen want papa is jarig en we moesten nog een kado kopen. Mama en ik probeerden eerst nog wat geld te tappen aan de automaat bij de GB, maar het ding was defect en dat zei mama ook tegen mij. We wandelden dan maar verder naar het winkeltje waar we moesten zijn. Van ver hoorden we opeens Bjarne gillen: Daar is hum! EEEEEEmie-hiel. En in de verte aan de kerk zagen we Bjarne met zijn oma wandelen. Mama en ik versnelden onze pas en ik riep naar bjarne:" Dat ding daar dat werkt perfect en nu gaan we een kado zo kopen"
    Aan t winkeltje scheidden onze wegen weeral.
    De mevrouw spoot verschillende geurtjes en mama en ik mochten ruiken. We kozen en we vergeleken tot we er nog 2 over hielden en ik mocht kiezen. Ik koos de grootste fles die de mevrouw inpakte en mama betaalde en dan gingen we naar huis.
    Best plezant zo een kadootje kopen.

    12-11-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  


    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de herfstvakantie!
    Emiel de bouwer:





    Emiel de speculaasbakker (ik zeg wel dat ik speculolaaspasta heb gemaakt...)




                Voor                                     en                 Na






    08-11-2009 om 14:29 geschreven door Emiel  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie
    Geen school, dat is heel fijn. We doen allemaal fijne dingen.
    Maandag gingen we eerst wandelen naar de post en naar de gb want namiddag gingen we speculaasbakken.
    Ik mocht mijn schoon zetten en ik mocht ook naar tv kijken.
    Ik heb samen met mama mijn verjaardagsfeest voorbereid en cake en taart gebakken, en natuurlijk de potten uitgelekt.
    Ik heb met papa hard gewerkt in de veranda, we hebben er vloer gelegd en piet piraat op de muur geschilderd.
    Ik mocht bij omi en opi gaan logeren toen mama papa trakteerde op een avondje sauna omdat papa zo hard gewerkt heeft in ons huis (en ik vraag me af waarom ik niet mee mocht want ik heb toch ook hard gewerkt)

    08-11-2009 om 14:15 geschreven door Emiel  


    07-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardagsfeestje!

    Dit jaar vier ik mijn verjaardag in 3 fasen. Helaas was t vandaag het laatste deel: mijn verjaardagsfeestje voor de vriendjes en de vriendinnetjes van de klas.
    Ik had voor de vakantie aan zes kindjes een kaart gegeven: Sara, Eline, Kyara, Bjarne, Jonas en Amy. En gisteren stonden ze allemaal, behalve Kyara voor de deur. Met een kadootje nog wel! Jonas zijn mama en papa parkeerden hun auto aan de overkant van de straat en ik riep al vanuit onze voordeur: "Jonas geef het pakje maar hier!"
    In t begin was hij wat onwennig, maar zijn mama, papa en zus bleven even bij ons thuis en toen t ijs goed gebroken was, gingen ze weg.
    We speelden nog even met de nieuwe pakjes en mama bakte ondertussen frietjes.
    We kregen allemaal frietjes uit een bakje met een kip-plop-hapje. En piratenchampagne natuurlijk.
    Het was heel lekker, een echt feest!
    Een kindje riep: "ik moet pipi doen!" En zes andere kindjes antwoordden: :"Ik ook", dus gingen we in stoet naar boven want de wc beneden is nog steeds pot-loos.
    Mama toverde opeens een groot pak tevoorschijn en papa zei dat we allemaal op onze poep in een kring moesten gaan zitten. Er werd piratenmuziek opgezet en we moesten het pak doorgeven. Als de muziek stopte mocht iemand een papiertje van t pak af doen en als t een echt kadootje was, mocht die dat houden. Er was voor ieder een kadootje.
    Om vier uur was t tijd voor de piratentaart, made by mama. Ze had ook nog cake met krenten en suikerbollekes en cake met chocolade gemaakt. De mama's en de papa's mochten ook komen smullen en t werd zo gezellig dat mijn feest gewoon langer duurde dan voorzien.
    Toen de meeste kindjes en ouders weg waren aten wij nog lasagne samen met de mama en papa van Eline en Bjarne. Het werd een heel gezellige avond die lekker lang duurde!
    Ik kijk al uit naar mijn feest van volgend jaar!



     
    Ik wilde piratentaart met bloemen, en ik kreeg ook een piratentaart met bloemen!


    Emiel leest voor aan Sara terwijl Eline met een speelgoedje van Floor speelt.



     Dansende Amy!



                                                                              Jammie!

     Eline, Jonas, Emiel, Sara, Amy en Bjarne!









    07-11-2009 om 00:00 geschreven door Emiel  





    Gastenboek
  • Fleur en Larsje
  • 't Was leuk lezen op je blogje!
  • Fleurtje
  • PROFICIAT !!!
  • Scherven

    Wil je me wat vertellen? Klik dan op deze knop en doe je verhaal! Dank je wel!



    Blog als favoriet !

    Startpagina !

    E-mail Emiel!

    Voor fan-mail klik je op de knop hieronder!




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs