Inhoud blog
  • 10 boekige feitjes over mij
  • Boeken die ik nog wil lezen
  • Boeken die ik uitgeleend heb bij de bib - Augustus
  • Boeken uitgeleend bij de bibliotheek
  • Boeken die ik wil kopen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Books are awesome
    Books make you happy
    29-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwelkoming
    Hallo,

    Dit is de eerste keer, dus het is een beetje spannend.
    Mensen die dit bericht lezen, erg bedankt dan wordt deze blog misschien nog iets grootschaliger dan het nu is.
    Jullie kunnen elke maand van me verwachten:

    - De boeken die ik in de afgelopen maand heb gelezen
    - Reviews van boeken die ik leuk vond
    - De boeken die ik voor de volgende maand wil gaan lezen
    - Af en toe een ander bericht zoals de boeken die ik gekocht heb
    - Top 10-lijstjes
    - En Boekennieuws

    Hopelijk volgen jullie me!!!
    Je kunt m'n eerste berichten 1 juni van me verwachten.
    Als dat niet zo is stuur dan gerust een mailtje.

    Groetjes

    Emiel







    29-05-2013 om 18:51 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    15-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 boekige feitjes over mij
    Hallo beste Bloglezers, 
    zoals je al wel weet ga ik 10 boekige feitjes over mezelf noteren.
    Het kunnen heel uiteenlopende feitjes zijn, zoals over mijn voorkeur voor Paperbacks.
    Oké, ik begin er maar aan, denk ik, want er zijn een heleboel feitjes over mij te noteren!!!

    1) Ik heb een absolute voorkeur voor Paperbacks, je kunt ze makkelijk lezen, plooien, etc.; Wat niet wegneemt dat ik een Hardcover laat liggen, ik vind het gewoon leuker lezen met een Paperback in mijn handen.
    2) Ik heb geen favoriete schrijver/schrijfster, ik heb er wel meerdere: Anthony Horowitz, Patrick Carman, John Boyne en Marjon Hoffman. En als het gaat op vlak van Thrillers is dat Jordan Cray. Op vlak van Drama is dat R.J. Palacio.
    3) Mijn lievelingsboeken zijn: Wonder - R.J. Palacio, Skeleton Creek en De Crossbones - Patrick Carman
    4) Mijn slechtste boek dat ik ooit heb uitgelezen is Tunnels - Roderick Gordon en Brian Williams
    (Echt helemaal persoonlijk want ik heb anderen er lovend over horen praten). Wat wel heel lastig is, is dat ik het tweede deel ook heb gekocht, samen met Tunnels: Dieper
    5) Ik kijk meer naar filmpjes op Youtube over boeken, dan dat ik lees. (Oké, dat is misschien wel een beetje overdreven). Maar echt waar, ik kijk echt veel filmpjes op Youtube... Over boeken.
    6) Het boek dat ik nu aan het lezen ben is Alarm! - Patrick Carman
    7) Ik neem mijn boek overal mee naartoe. Ik steek het altijd in m'n hoofd van, stel dat ik nu niet weet wat doen en dingen zoals dat.
    8) Mijn TBR is altijd veel groter dan mijn Wrap-Up
    9) De mooiste bibliotheek is die van Genk. (Van al diegenen die ik gezien heb)
    10) De schrijver waar ik de meeste boeken van heb is: Luc Descamps, 8 boeken in totaal. (Ik had er 10 maar ik heb er kennelijk 2 weggedaan.)

    Dit waren 10 boekige feitjes over mij,  
    ik hoop dat jullie ervan genoten hebben,

    Tot een volgend bericht,

    Mede-boekenwurm Emiel


    15-08-2013 om 20:23 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Top 10-lijstjes
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken die ik nog wil lezen
    Dit zijn de boeken die ik in de resterende weken van augustus nog wil lezen (en misschien ook nog in september) :

    Floor is voor - Marjon Hoffman
    De Hongerspelen - Suzanne Collins
    De Indringers (deel 2 Broederband-serie) - John Flanagan
    Het Ijzige Land (deel 3 De Grijze Jager-serie) - John Flanagan
    Boy 7 - Mirjam Mous
    Stad van Beenderen - Cassandra Clare
    Vlammenzee (boek 2 Schrikdraad-serie) - Jordan Cray
    Antipasto (boek 3 Schrikdraad-serie) - Jordan Cray
    Eagle Strike (boek 4 Alex Rider-serie) - Anthony Horowitz
    IQ 140 - Dirk Bracke, Herman van Campenhout
    Gesplitst - Neal Shusterman
    De Jongen in de Jurk - David Walliams
    Wie is dat op dit uur? (Deel 1 De Verkeerde Vragen-serie) - Lemony Snicket
    Ik ben niet bang - Niccolo Ammaniti
    De Bliksemdief (Deel 1 Percy Jackson en de Olympiërs-serie) Rick Riordan
    De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine - Ransom Riggs

    Zo, dat zijn er een heleboel. Ik weet het, mijn ambitie is groot. Maar dat moet lukken!!!

    Groetjes, 
    Emiel (mede-boekenwurm)

    Tot een volgend bericht.

    09-08-2013 om 18:23 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Boeken die ik wil lezen
    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken die ik uitgeleend heb bij de bib - Augustus
    Dit zijn de uitgeleende boeken van de bib. (Eerste week van Augustus)

    - De Crossbones, deel 2 Skeleton Creek - Patrick Carman                   Uitgelezen
    - Gemini 7, Schrikdraad-serie - Jordan Cray                                         Uitgelezen
    - Boy 7 - Mirjam Mous                                                                         In Bezig

    En ik heb ook nog een boek uitgelezen dat van mij is:

    - De jongen in de gestreepte pyjama - John Boyne

    Zo dat waren ze, nu ga ik verder lezen in Boy 7.


    Tot een volgend bericht,

    Emiel (hopeloos verslaafd aan boeken)

    08-08-2013 om 11:08 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken uitgeleend bij de bibliotheek
    Dit is een lijstje met de boeken die ik heb uitgeleend bij de bibliotheek:
    1) Matched - Ally Condie
    2) De Valeriusmoorden - Paul Kustermans
    3) Vlammenzee - Jordan Cray
    4) Toen kwam Sam - Edward van de Vendel
    5) De jongen in de jurk - David Walliams
    6) Skeleton Creek, Ryans dagboek - Patrick Carman
    7) Boy 7 - Mirjam Mous


    Zo dat waren ze allemaal. Nu kan ik weer even gaan lezen. Tot een volgend bericht.

    19-07-2013 om 10:40 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Boeken die ik wil lezen
    06-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken die ik wil kopen
    Hier zijn boeken die ik nog wil kopen.
    Hopelijk wordt het een leuke zomer, dan kunnen er weer een paar boeken door.
    Veel tijd ga ik niet hebben om te lezen.
    Maar mijn doel is 10 boeken.

    Deze wil ik nog kopen voor in de vakantie:

    Edelsteentrilogie: Robijnrood, Saffierblauw en Smaragdgroen - Kerstin Gier
    Vrees me - Tahereh Mafi
    Cinder - Marissa Meyer
    Violet - Abigail Gibs

    Als jullie nog aanraders hebben voor in de vakantie, laat het me dan weten.

    (Er staan nu wel komma's in hoor)

    06-06-2013 om 19:49 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interessante booktubers
    Booktuben is een term die gebruikt wordt voor filmpjes maken over boeken en die online zetten. Op youtube vind je dan ook de meeste filmpjes over boeken. Enkele zoekopdrachten kunnen hier bij zijn:

    Mijn Boekenkast
    Book Haul
    Book Shelf Tour
    Wrap-Up & TBR
    ...

    Enkele booktubers die booktuben in het Nederlands:

    Joany De Vries
    Lianne Leest
    eenlettermeergraag
    MaudReviews

    Hier enkele Engelse booktubers:

    Katytastic
    Alli Loves Books
    ...

    01-06-2013 om 19:11 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Top 10-lijstje van lievelingsboeken

    Mijn Top 10 lievelingsboeken:

    1. Wonder - R.J. Palacio                                                                                                                                     Humor, pesten
    2. Matilda - Roald Dahl                                                                                                                                      Roman
    3. De Grijze Jager: Boek 1: Ruïnes van Gorlan - John Flanagan                                                                       Avontuur
    4. Alex Rider: Boek 1: Stormbreaker - Anthony Horowitz                                                                                Detective
    5. Alex Rider: Boek 2: Point Blanc - Anthony Horowitz                                                                                   Detective
    6. Hoera voor Floor - Marjon Hoffman                                                                                                              Dagboek
    7. De Griezels - Roald Dahl                                                                                                                               Humor, roman                      
    8. De Donkere Getallen I: Zwarte Gaten - Luc Descamps                                                                                 Avontuur
    9. De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket                                                                                           Roman
    10. De Grijze Jager: Boek 2: De Brandende Brug - John Flanagan                                                                   Avontuur

    Zo dat waren ze alle 10. Het kan ook dat het in tijden nog veranderd dan zullen jullie wel iets van me horen.


    01-06-2013 om 15:26 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Top 10-lijstjes
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken die ik wil lezen in de maand juni
    Dit zijn de boeken die ik wil lezen voor de maand juni:

    Benno en het drakengeld - Eric Clavie
    De GVR - Roald Dahl
    De Grijze Jager: Boek 3: Het Ijzige Land - John Flanagan
    Broederband: Boek 1: De Outsiders - John Flanagan
    De Hongerspelen - Suzanne Collins
    Wolfsroedel - Floortje Zwigtman

    01-06-2013 om 15:09 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Boeken die ik wil lezen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelezen boeken in de maand mei
    Hier zijn de gelezen boeken voor de maand mei:

    De vreselijke belevenissen van Barnaby Brocket - John Boyne
    De Grijze Jager: Boek twee: De Brandende brug - John Flanagan
    Wonder - R.J. Palacio
    Matilda - Roald Dahl
    De Giraf, de Peli en ik - Roald Dahl

    Mei was niet de beste leesmaand maar 5 boeken zijn vel oké.

    PS: Het boek dat ik nu aan het lezen ben is Artemis Fowl Boek 1

    01-06-2013 om 15:03 geschreven door Emiel Roothooft  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Boeken die ik gelezen heb


    Archief per week
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs