welletjes en weetjes over onze kleine ukjes
fotootjes ...

http://picasaweb.google.com/
Goldgrube

en
https://picasaweb.google.com/
109875806998916118375

Inhoud blog
  • Twee jarigen!
  • Enfin, efkes in het heel erg kort
  • Overijverige tandenfee?
  • voorbereidingskes
  • Benieuwd...
  • Buis en Buik
  • Rekenen met kerstomaatjes
  • Van die keer dat het brave kind uit de zetel viel...
  • Op roze wolkjes
  • Blauw gepeuter
  • De geciteerden
  • Schoolse ochtendrituelen
  • spionnen
  • van dat kleintje dat ook naar school moest
  • Spraakverwarring
  • Uit het dagboek van klaspop Jules...
  • een sjaal met ...hokjes
  • welles-nietes
  • een nieuwe, liefst een blauwe
  • Leve de Kunst!
  • Ergens tussen creche en school...
  • Heet ijzer...
  • Rechtzetting
  • Kinderpraat en ander stuff (lees stof)
  • Tranen
  • Illusie der onzichtbaarheid
  • Welkom Mats!
  • Clown V
  • Welkom Lewis!
  • Laatste schooldag
  • Welkom Liv, Merlijn, Lotte, Noor en Gilles!
  • Het laatste nieuws
  • Royalist?
  • Welkom Sien bij een aflevering van “De één al properder dan de ander”!
  • zee-machtig
  • De slimste thuis
  • Welkom Maren!
  • Een slecht patattenjaar!
  • Ongeluk en geluk samen op een klein trapje
  • o dennepoo - o dennepoo
  • Dit *
  • Daar staat ie dan!
  • 'n klaarwakkere tête-à-tête
  • Dakloos met pliekplieken in de buik.
  • Potjes, toiletjes, pietjes (en sintjes)
  • Waarom spoken spoken als ze spoken?
  • Eerste schoolweek
  • Eerste schooldag...
  • Trots tot supertrots.
  • Juffrouw Gerda
  • OK - KO - OK
  • Sociaal Zeker - Zeker sociaal
  • De S van School en de G van Gotejonge
  • Over boompjes en kaatjes
  • Welkom Martijn!
  • u had het nog te goed ...
  • Kadootje voor de mama!
  • aliveandkickson...
  • Dag Senne! Dag Nora!
  • paard, geit en schaap roepen in koor "awoe de koe"
  • Medisch dossier V. - juli 2009
  • Timemanagement... voor een volgend leven wellicht!
  • Over keelontstekingen en potjestraining
  • Welkom Lieve Louise!
  • Plannen voor mannen
  • Openingszin nr 1
  • Opvoeding, niet altijd volgens hét boekje.
  • Propere vuilaards
  • Eten gelijk de groten...
  • Goed gedaan!
  • fotomodel
  • Lander-taaltje
  • Winkle(r)prins
  • Lander-manierkes
  • 't is gebeurd!
  • Peuterontwikkeling
  • knalgeel meubilair
  • Schuiten van schoenen
  • dadadadadaa
  • Het trussel-beest
  • een woordje WV
  • Hiep Hiep Hoera!
  • daguitstap voor de wetenschap
  • Mon, sluit de melkherberg maar!
  • enzovandiedingen
  • Op papa's vrije dagen...
  • Vanalles vandaag
  • Leve patoaters en carnavalisten!
  • Valhelmpje vragen aan paashaas?
  • Bataan papop
  • de vrolijke wekker
  • Hun 2e Amerikaanse president
  • "Precies zijn papa - Precies Lander"
  • de knappe kapster kapt en knipt
  • potjes en bataantjes
  • van melkjes en eiwitjes
  • Tafeltje-dek-je
  • De Sint die kwam...
  • Niet voor herpublicatie vatbaar
  • Fruitpap in de sneeuw : graaauw!
  • What's in a name?
  • Welkom Vic! Welkom Anders! Welkom Ninke!
  • Studeer eens voor kinderarts!
  • Cowtipping
  • Thuis
  • Wat zijn we weer viraal vandaag!
  • what's in a name?
  • Melkherberg
  • Zoontjeslief
  • Bweukkez
  • Reflux bis
  • Voor groot en klein
  • van keffertjes en grote blaffers
  • ijverige amb(etan)tenaren
  • Welkom lief klein buurmeisje!
  • op een blauwe maandag
  • Kloeke, schone ventjes
  • All peace and quiet..
  • Daar zijn ze!
  • 28/08/08 - 14:27 - Welkom kleine broer!
  • 08.08?
  • Toneel... 't zit in 't bloed!
  • Speelballen en kameraadjes
  • Wespie Weps
  • koekiemonster
  • van 'zelf doen'
  • Gents Bloed
  • van papapatapjes enzo
  • uurtje vakantie
  • Dunne Vandaele - dikke buik
  • Peren en Plakkertjes
  • stappenteller slaat tilt
  • Stappenteller : 3-0
  • zetelbeklimming en co
  • Sprongetje nr 9
  • nachttarief na 21 uur...
  • O soleil soleil
  • E viva el schwalbe!
  • druk druk druk
  • Bakkersmodel
  • taartje zonder kaarsje
  • 1 JAAR!
  • vandaag of morgen?
  • Nog 3 keer (door)slapen...
  • Joehoe, lekker stoer!
  • Welkom Trix!
  • Tarara-biotica
  • Feesjeu 'De zoete inval'!
  • Alles aan de kant!
  • Welkom Fries!
  • Virale speelgoedberg
  • I I I I I I I I I I I
  • Op verplaatsing
  • knarsetanden of tandenknarsen
  • rapenpoep
  • un dos tres quattro!
  • Drietand
  • Dank u Lieve Sint/Santa
  • Achterwaarts mars!
  • changement de decor
  • van moetens
  • bweurk
  • *****-omnivoor
  • rood - roodsel - roodselst
  • oor(ge)prut(s)
  • Roll over Beethoven
  • Dames en Heren...
  • Dag kleine Jack!
  • Ik presenteer u ...
  • gisteren - 6 maand - morgen
  • Welkom Merel ! Welkom Janne !
  • Dokters en vrouwen
  • Onthaalmoeder Mady
  • Welkom Tarik Eren ! Welkom Guillaume!
  • Bij de pinken
  • Andere groentjes... njam!
  • En nu? Wortelpuree!
  • En... Wortelpuree
  • Wortelpuree
  • Beljamb 2007
  • Splish Splash
  • van ai en oei naar njammie en toppie
  • Welkom thuis aan mezelf!
  • Of terug naar de 7 kilo??
  • Op naar de 8 kilo!
  • Welkom Gudrun!
  • Colores del mundo
  • Suiker voor het paard!
  • Bye bye wiegje!
  • Welkom Lien!
  • Welkom Marie!
  • crèmekes voor onderweg
  • Later
  • Snode plannetjes
  • van 'uitbeelderke'
  • Knibbel, knabbel, knuisje, wie sabbelt er aan mijn vuistje?
  • 7 weken en al bijna naar de tekenschool?
  • Belly-to-belly

    PARKMATRAS TORCK :
    De parken van het merk TORCK zijn blijkbaar iets groter dan de gemiddelde parken, waardoor de TORCK-matras die we bij een uitverkoop hadden aangekocht niet in ons park past.

    Iemand die een park van TORCK aankoopt de komende weken/maanden?
    Kom dan gerust onze matras halen; voor een luttele 10 euro mag ze weg. Spiksplinternieuw, nog in verpakking.

    stap voor stap de grote wereld in
    17-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 3 keer (door)slapen...
    Ik heb vannacht doorgeslapen. Proficiat aan mezelf.

    Niet dat ik dat niet graag doe hoor, maar ik ben de afgelopen maanden nogal veel ziekjes geweest, gecombineerd met wat groeisprongetjes, nachtelijke verlatingsangst, kruipwedstrijden in bed, en... wel dan kom je er niet toe om van 'savonds tot 'smorgens flink door te slapen.
    Toen ik 8 weken was, en op flesjes was overgeschakeld, ging het wel vlot. Tot ik aan 3 maand in het ziekenhuis belandde met reflux...
    Van toen tot nu denkt mama dat ze mijn lange nachten net niet meer op 1 hand kan tellen. Ze denkt dat ik nu aan 6 zit.

    Ik kan net niet meer aan 10 geraken voor mijn verjaardag, want dat is maar 3 keer meer slapen. Spannend!!
    Dan mag ik voor het eerst een kaarsje uitblazen, dan mag ik voor het eerst ook plensen in de slagroom, dan geef ik een applaus voor mezelf (want ondertussen leer ik al enkele weken goed in de handjes klappen - fantastisch vind ik dat - ik geef mezelf applaus voor de kleinste overwinning tijdens de spannende speelgoedgooiwedstrijden).

    Niet vergeten dat er op zondag 23/3 ook taart is voor jullie hé. Wie een gaatje vindt tussen het eierrapen door, moet zeker afkomen. Tegen de avond zijn er piccolo's voorzien (want teveel sjokola is niet goed voor jullie tandjes).

    Op het boodschappenlijstje staan nog : balonnen, 'n kroontje, fotofilmpkes, batterijen voor fotoapparaat, drinken en beleg. De rest is al in huis gehaald of besteld.

    Woehoe, daarna ben ik officieel baby-af, en mag men mij aanspreken met peuter.

    17-03-2008, 18:59 geschreven door elz&ben


    26-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joehoe, lekker stoer!
    A voilà zie, dat groot geheim mag sedert dit weekend volledig wereldkenbaar gemaakt worden... Als alles goed gaat word ik na de grote vakantie grote broer. Op het werk van mama wisten ze het al een tijdje, gezien ze daar soms maar wittekes en vooral moekes rondloopt; de buren hadden het ook al wel gezien dat mama niet op dieet was; maar de oma's en opa's wisten het nog niet. Moest een verrassing blijven.

    Tot afgelopen weekend dus.
    Ik mocht voor de gelegenheid mijn mooie t-shirt aantrekken met volgend tekstje op mijn rug : Ik ben stoer want ik word grote broer.
    Je zal er me de komende maanden nog wel geregeld mee zien wellicht, want ' t is een beetje op de groei gekocht, zodat het nog enkele maanden meekan .

    Ik besef nog niet ten volle denk ik dat ik binnenkort mijn koeken zal moeten delen... Maar ik heb alvast enkele dozen voorsprong opgebouwd...

    26-02-2008, 10:16 geschreven door elz&ben


    24-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Trix!
    Blijkbaar mag ik hier niet al te veel en al te gedetailleerd mijn ziekte-dagboek bijhouden, want oma's en opa's uit verre oorden raken dan een beetje ongerust... Sorry, was niet de bedoeling.
    Maar bijna alle kleine snuitertjes zijn veel ziek hoor hun eerste winter(s). Misschien zijn ze dat een beetje vergeten van toen ze zelf nog zo'n ukje hadden...

    Maar toch eventjes laten weten dat het terug heel wat beter met me gaat. Ik ben ondertussen al 11 maand geworden, en zet nu de laatste rechte lijn in naar mijn eerste verjaardag!
    Mama zegt dat ze een grote verrassing voor mij heeft, maar dat het nog eventjes duurt vooraleer ik die te zien krijg...Hmmm, iets minder geheimzinnig mag ook hoor... We zullen maar afwachten zeker, er zit niets anders op...

    Oh ja, mag ik niet vergeten : Gisteren werd mama's vriendin Christel fiere mama van Trix! Dag Trixje, tot gauw eens!

    24-02-2008, 10:17 geschreven door elz&ben


    12-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tarara-biotica

    Na zo weekje aërosol, deed ik opnieuw een 40-graderke. Nikske viraal dus... naar de dokter. Die zegt : "ah, 'tzal toch bacterieel geweest zijn. Met een beetje antibiotica zal dat wel genezen".

    Vandaag is het dag 6 in de antibioticakuur en rara : straks is het 24 uur dat ik opnieuw tegen de 40graden heb... Wat nu gezongen?
    ... naar de dokter... : "Oh, zal iets nieuws zijn dat hij ondertussen heeft, wellicht viraal". Deuhhh!

    Grrrrrrrr, 2008 kon beter beginnen...
    Maar de zomer komt er aan, joehoe... (nog eventjes wachten).

    12-02-2008, 16:29 geschreven door elz&ben


    06-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesjeu 'De zoete inval'!
    Binnen anderhalve maand word ik 1 jaar!!!!
    Een heuglijk moment. Woehoe, dat gaat lekker snel zeg.

    Omdat je maar 1 keer 1 jaar wordt, zetten mama en papa op paaszondag (23 maart) de voordeur open voor al wie eens op bezoek wil komen. Oma's, opa's, parrains en meters zijn zeer welgekomen, maar daarnaast mogen ook de vriendjes van mama en papa komen en natuurlijk ook mijn eigen speelkameraadjes.

    Het wordt "een zoete inval". Al wie in de namiddag komt, kan een zoetigheidje verwachten; al wie later komt (of blijft tot dan) kan een pistoleeke verwachten. Als tegenprestatie breng je gewoon je eigenste zelf mee. Kadootjes hoeven echt niet; zie het gewoon als een leuk moment om eens een livingske vol te hebben.
    Duimen voor een zonnetje, dan kunnen we van doolhofje spelen in ons lang gras

    Gezien we volledig uitgerust zijn voor kleine sloebers, moeten mama's en papa's niet de ganse kinderwinkel meebrengen. Behalve misschien een reisbedje, al heb ik er natuurlijk zelf ook eentje. Dus één ukje moet enkel zijn knuffel meebrengen.

    De dag nadien moeten de meeste mama's en papa's niet werken, dus vraag maar of je een uurtje langer moogt opblijven (zij kunnen ondertussen al eens een pintje meer drinken dan ze op andere zondagavonden doen).

    Welkom! Welkom!
    Tot dan?
    Dadaaaa (zwaai zwaai)

    06-02-2008, 10:27 geschreven door elz&ben


    04-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles aan de kant!
    Rep je, haast je, alles aan de kant! Ik kom er aan, en binnenkort in een super-tempo me dunkt.

    Sedert afgelopen zaterdag, 2 februari, begon ik dan toch op armpjes en knietjes "te staan". Ik durfde zelfs al even voorzichtig vooruitschuifelen, om daarna terug op mijn poep te gaan zitten.
    Zondagavond heb ik de training succesvol afgerond door zeker zo'n 2 meter na elkaar te kruipen. Jiehaa, wijde/weidse wereld, here I come! Ik ben geslaagd voor mijn kruipbewijs .

    Mama start haar zoektocht naar deurhekjes, zodat ik niet zomaar van de trap kan robbelen of wat onheil in de keuken kan uithalen... Wie haar ken helpen met tips van goede merken, goede prijsjes, etc.... laat u gaan.

    En nu ben ik vlug weg, want daar ligt een zeer interessant speeltje.
    Daaaaag!

    04-02-2008, 10:05 geschreven door elz&ben


    30-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Fries!
    Joepi! Hij is er! De kleine broer van grote Benne. Een grote jongen hoor die Fries, 53 cm en 4440 gr... . Binnenkort mag ik dus terug op babybezoek.   * vreugdedansje *

    't Is te zeggen, eerst moet ik van mijn gorgelende longskes af. Jaja, ik hang terug zo'n 3x per dag aan "den aërosol". Ik heb slijmpjes, en ik kan die niet goed ophoesten. En als het me al eens lukt, na een stevige hoestbij, dan komt meestal de inhoud van mijn maagje mee.
    Wow, tegenwoordig staat mijn blogje vol van de diarree en de spuug

    Iets anders dan maar? Mama en papa leren me 'van dada', je kent dat wel, als je vertrekt eens vriendelijk zwaaien naar de mensen (of je handje open en dicht doen wordt ook op gejuich onthaald). Het lukt me aardig moet ik zeggen, en ik vind het nog plezant ook. Ik doe het ook zonder dat er mensen me verlaten, zomaar, omdat ik zo'n lief kindje ben, hihihi.

    Heb ik al verteld dat ik een ongelofelijke fan ben van het tv-tune-tje van 'man bijt hond'?
    Ik mag in de grootste huilbui vertoeven, maar als dat muziekje begint, word ik supervrolijk. Afhankelijk van de grootte van mijn verdriet, huil ik daarna gewoon verder. Misschien word ik wel een groot danser, zegt mama, want ik kan niet blijven stilzitten als het programma begint : Ik schud met mijn hoofdje, wriemel met mijn poep, sla met de handjes op de billen, en kraai wat mee met de muziek.
    Zoeken ze bij Woestijnvis geen nieuwe mascotte?

    30-01-2008, 14:26 geschreven door elz&ben


    18-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virale speelgoedberg
    Joepi! Ik ben terug thuis van donderdagmiddag. Mijn maagje was al ok op dinsdagavond en mijn darmpjes volgden op woensdagavond, waardoor ik donderdagvoormiddag het fiat kreeg van dokter Ann om mijn valies te maken. Mama is dan ook onmiddalijk in actie geschoten, zodat we na de middagpatatjes de plaat konden poetsen.

    De verpleegsters vonden me een flinke jongen, ik was tijdens mijn verblijf zeer lief geweest en bij het verwijderen van het infuus heb ik geen kik gegeven. Blijkbaar maken andere kindjes daar een probleem van? Deuh?!? Ge moogt daarna wel naar huis hé, en ge kunt weer koekjes eten uit 2 handen...

    Diagnose? Ze weten het niet. Het labo heeft niets gevonden. Dus? " 'tzal wel iets viraals geweest zijn". Grrr, wat haat ik viraliteit.
    Toch rare viralen zulle, want niemand anders in mijn omgeving heeft het ook; zelfs in de creche ben ik de enige... Zou het dan toch nog komen van die keer dat papa voor buurmeisje Gudrun gezorgd heeft (2 weken vooraleer het bij mij begon)?? Wie weet...

    Ondertussen ben ik terug enkele speeltjes rijker. Dank u Opa Nieuwpoort, Yvonne en Parrain...

    18-01-2008, 11:45 geschreven door elz&ben


    16-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I I I I I I I I I I I
    Vandaag, 16 januari 2008,
    is het de 11e dag dat ik last heb van diarree...
    is het de 5e dag dat ik in het ziekenhuis aan een infuusje lig...
    is het de verjaardag van mijn meter Sue en kan ik haar niet gaan feliciteren. Vandaar dat ze langs deze weg een hele grote smakkerd krijgt : ieperdepiep oera!!!

    Duimen voor mij dat ik gauw terug naar huis mag hé.
    tata

    16-01-2008, 12:27 geschreven door elz&ben


    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op verplaatsing

    Dag iedereen...

    Raad eens waar ik mij sedert zaterdagavond, na 8 dagen diaree, bevindt?

    (oeps, foto lukt niet, later proberen we nieuwe poging)

    Het lijkt erop of ze mij intapen voor een bokswedstrijd, maar het is gewoon op safe spelen, gezien ik momenteel aan een infuusje hang. En die draadjes zijn o zo interessant .
    Gisteren, zondag, was er beter geen bezoek (ik was wa flauwkes), vandaar dat ik aan niemand mijn nieuw tijdelijk verblijf heb laten weten. En morgen mag ik misschien al terug naar huis. Kloeke dingen ze, die infusen...

    Wordt vervolgd. Tot binnenkort. Hou je taai!

    14-01-2008, 11:30 geschreven door elz&ben


    08-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knarsetanden of tandenknarsen
    Jawel, ik heb dan uiteindelijk ook in de creche andere kleertjes moeten krijgen....
    Veerle heeft mama gerustgesteld dat het niet van de raapjes kon zijn, maar dat het wellicht een buikvirusje is.
    Of zou het mijn vierde tandje zijn?

    Thuisgekomen kreeg ik wat vies water vol mineralen voorgeschoteld. Tegen de uitdroging.

    Woehoe, als ik straks vier tandjes heb, dan kan ik nog beter tandeknarsen dan dat ik nu al kan .

    08-01-2008, 10:41 geschreven door elz&ben


    07-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rapenpoep
    Het is een publiek geheim dat ik grote proties eet... en als mama dan eens patatjes voor de diepvries wil maken... dan staat ze uren voor de baby-cook te koeleloeren... Vandaar : papa heeft een grote stomer gekocht, zodat er meerdere porties in één keer kunnen worden klaargemaakt. Zo gezegd zo gedaan : zaterdag werd vis gestoomd, patatjes, witloof, courgette, raap. En dan in de babycook de portietjes gemixd, laten afkoelen en hop : diepvries binnen.

    Gisteren mocht het eerste potje dan terug bovenkomen : Vis met witloof en raap. Njammie.

    Ken je de uitdrukking 'in iemands rapen schijten"? Wel, sedert gisteren namiddag ken ik zelfs de letterlijke betekenis van 'rapen schijten' (excusez-moi le mot). En iedereen hier ten huize zal het geweten hebben.
    Toen mama mij, na een winterwandeling door de stad, terug in mijn autostoel wou steken, hing er een luchtje rondom mij. Vlug eventjes ververst in de kofferruimte (plaats zat daar) : pfff, wat een geurtje... pfff, van navelputje tot rug.

    Thuisgekomen stond mijn badje al klaar (telefonisch gereserveerd). Helaas, eenmaal in bad broebelde het weer in de buik... Ik werd van badje naar douche gesleurd... Eenmaal terug verse kleertjes aan, begon het verhaaltje terug van begin af aan... Toen mama mij terug uit mijn vuile kleertjes stroopte, heb ik het verversingskussen met bijhorende tafel ook nog eens van een nieuw kleurtje voorzien... Terug onder de douche. Gelukkig bleek de buikstorm gaan liggen. Niet voor lang. Want toen ik net mijn pyama aan had, was het weer van dattem... Hop, alweer een verse tenue. Je zou mama's gezicht moeten zien, telkens ze die kleertjes moet uitwassen. Precies of ze bang is van een beetje poep... (Ze beweert dat rapenpoep de meest stinkende is van allemaal...)

    Nu zie ik al een paar mama's denken : ja wat wil je als je die ukkepup vol rapen steekt... Wel, eventjes vermelden toch dat ik zeer graag raap met rode biet eet, en dat ik dat allemaal braafjes en rustig verteer. 't Zal em in de combinatie met witloof liggen . Ik heb ook de ganse dag de hik gehad... en dan ineens mijn fruitpap overgeslagen... Der was misschien iets aan het broeien vanbinnen...

    Afwachten of ik deze avond met dezelfde kleertjes als deze ochtend de creche zal verlaten...

    07-01-2008, 11:31 geschreven door elz&ben


    04-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.un dos tres quattro!
    Ik heb mijn eerste oud naar nieuw goed doorstaan. Overdag had ik iets meer geslapen dan gewoonlijk, waardoor ik 's avonds het bezoek wat langer kon entertainen. Ik heb van de 'tantes en nonkels' heel wat leuke cadaus gekregen, waardonder de langste knuffel ter wereld (een "duizend"-poot).

    Verder is hier ook een groot pak aangekomen dat de Sint voor mij door de schoorsteen van Opa Nieuwpoort had gepropt. Nochtans had ik heb geen briefje geschreven, en toch wist de Sint wat er in stilte op mijn verlanglijstje stond : de Quattro van Chicco!
    Ik zal daar nog weken en maandenlang plezier aan beleven. Binnen enkele maanden cross ik rond de tafel, zeker weten. Voorlopig houden we het bij wat schommelen. Hop met het paard!

    CHICCO Quattro

    Vandaag is het mijn tweede dag in de creche. Wat een belevenis, al die kindjes... en eigenlijk is het nog rustig want heel wat kapoenen zijn nog in vakantie. Mama houdt al haar hartje vast voor komende maandag, wanneer het daar terug 'volle bak' zal zijn... Ze hoopt dat ze me daar niet zullen vertrappelen, gezien ik nog niet echt kruip.
    Eigenlijk zou ze een paar keer per dag willen bellen, maar tot nu toe heeft ze haar kunnen bedwingen. Flink zo mama!

    04-01-2008, 14:42 geschreven door elz&ben


    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drietand
    Nadat ze hier al twee weken in mijne mond prutsen, waarna " 'tis wellicht voor morgen" volgt, heb ik hem maar laten komen, mijn derde tand. Nu is hij der, iedereen content, en ben ik van al dat gekoekeloer onder mijn bovenlip vanaf. Mama en papa zijn weer gerust voor een tijdje (en ik ook).

    Veerle van de creche had aan mama gevraagd om deze week 'mijn schema' bij te houden, zodat ze volgende week een beetje een idee zou hebben van mijn slaapjes en maaltijden.
    Maar het is voor mij ook vakantie hoor, dus gooi ik mijn normale schema ondersteboven. Al dat Kerst en Nieuw, al die bezoekjes links en rechts... en mens zou voor minder uit zijn ritme geraken.

    Overdag slaap ik nu sedert een weekje tot 2uur aan één stuk door. 'n Hele prestatie hoor! Voorheen sliep ik maximum een uurtje. Maar nu durf ik wel tot drie slaapjes nodig hebben : eentje in de voormiddag, eentje kort na mijn patatjes en dan eentje na de fruitpap.... anders haal ik het einde van de dag niet. Gevolg : op mijn normale bedtijd-uur 's avonds... zit ik nog te gieren van het lachen.

    Deze namiddag gaan we op bezoek bij kleine Leni en morgen bij kleine Janne... ge ziet, ik ben maar weinig thuis hé. Voor een afspraak bel je best naar mijn mama en papa, zij kijken dan of er nog een gaatje vrij is in mijn agenda. Tot gauw!

    28-12-2007, 09:38 geschreven door elz&ben


    19-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dank u Lieve Sint/Santa

    Gezien de Sint al 9 maanden aan één stuk langskomt (yep, morgen al 9 maand!), had mama gevraagd om op zijn verjaardag zelf eventjes ons huisje voorbij te rijden. Hahaaaaa, maar dat is buiten al die andere huisjes gerekend waar hij iets voor mij heeft achtergelaten.... gniffel gniffel.

    Bij mijn parrain liet hij enkele voorleesboekjes door de schoorsteen vallen, een pyama, een autootjes en een telefoon. Joehoe!
    En dat is nog niet alles hé; Suekie (mijn meter die het woord meter niet graag hoort ) heeft naar mama gebeld om te zeggen dat de Sint daar ook is langsgeweest.  En toen de Sint aan de zee passeerde om de boot terug naar Spanje te nemen, heeft ie ook nog iets achtergelaten bij Opa Nieuwpoort...
    Gezien zowel Suekie als ik ziekjes zijn geweest, is het nog altijd een grote verrassing wat de Sint overal gebracht heeft... woehoe, en straks is de kerstman daar en het nieuwe jaar.
    Ssssttt, er ligt hier al 1 pakje onder de kerstboom, en gezien het etiketje 'monsters' vermeldt, weet ik dat het eentje voor mij is....

    Ziekjes geweest dus... afgelopen weekend heb ik de weekendziekte gehad : van vrijdagavond tot zondagavond had ik hoge koorts. Maandagmorgen was alles voorbij. 2 dokters gezien en die konden er geen 'etiketjes op plakken', tenzij eentje van de mutualiteit op hun rekening (woehahaha ). Ik luste geen fruitpap of patatjes meer, dus dan moet er echt iets aan de hand zijn! Ik had zo maar eventjes 39,9° koorts, en die was met het gamma tapkes en siroopkes slechts terug te brengen tot 38,7.
    Te hoog voor de 'driedagenkoorts' of voor een nieuw tandje. Wat het dan wel was? Beetje mijn maagje zeker... want ik heb ook overgeven.

    Trouwens, zieke kindjes... krijgen die ook geen kadootjes?
    Mama zegt dat het ergens moet stoppen, en dat ik sowieso al extraatjes zal krijgen, gezien ze mijn bed-knuffels aan het "dubbelkopen" zijn (zodat ze in de creche kunnen blijven liggen).
    Vervolgens gaat ze die naammerken zodat er daar geen andere loebas met mijn knuffels naar huis loopt... (mooie naampjes gekocht om te naaien en te strijken via www.moderna-geel.be en www.goed-gemerkt.com - zeker eens op die laatste site gaan zien, cool ze!).

    19-12-2007, 13:26 geschreven door elz&ben


    03-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterwaarts mars!
    Ik haal nog geen topsnelheden, maar kom : ik verplaats me. Da's toch ook al het vermelden waard.

    Let wel : hierbij heb ik niet beweerd dat ik kruip, want daar lijkt het absoluut niet op. Ik hou zoveel mogelijk contact met de grond. Buikligschuiven, daar is het nog het best mee te vergelijken... en enkel op de vloer. Op tapijt en co lukt het nog niet.

    Pas op : over de richting valt ook nog een woordje te wisselen. Voorlopig friemel ik achteruit. Handig is anders, zeker als je gretig naar het speelgoed dat voor je ligt wil grijpen...

    Hm, als ik straks in de creche het speelgoed voor de neus van mijn makkers wil wegritsen dan zal ik nog heel wat moeten oefenen... en vooral : het is daar zo'n rubberen puistjesvloer... anti-schuif dus...

    03-12-2007, 10:50 geschreven door elz&ben


    28-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.changement de decor
    Het zijn mijn laatste dagen bij de onthaalmoeder te Sint-Amandsberg... vanaf volgende week breng ik mijn uren overdag vooral door te Lochristi. Andere onthaalmoeder? Nee hoor, Mady verhuist dit weekend. Dus vanaf maandag lig ik op de mat in een spiksplinter nieuw huisje. Yeah!

    En toch... het zijn mijn laatste weken bij onthaalmoeder Mady... Vanaf volgend jaar breng ik mijn uren overdag vooral door bij een massa nieuwe vriendjes. Ik maak dan namelijk de overstap naar een echte creche. Het zal daar 'vechten' worden voor mijn brokke, want dat zien er me daar allemaal ferme kastars uit .
    Mama hoopt dat ik er mijn mannetje zal kunnen staan, al zal ze de eerste dag wellicht weer een klein hartje hebben, net zoals die eerste dag bij de onthaalmoeder.

    Maar ze was zo ontroerd toen crechemoeder Veerle haar een crecheboekje overhandigde : daar zal elke dag in staan of ik flink gegeten en geslapen heb. Ik mag ook 2 fotootjes meedoen, voor aan de kapstok en voor aan mijn (pamper)kastje. Waar is het vogeltje?

    28-11-2007, 14:30 geschreven door elz&ben


    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van moetens
    Ik wordt naar alle waarschijnlijkheid polygaam; allé, 't is bijna van moetens... Afgelopen week zijn er in mama's en papa's vriendenkring namelijk 4 (vier! quatre! quattro!) kleine baby-meisjes geboren... Welkom Leni, Nina, Alice en Luka!

    Ofwel begin ik nu al te oefenen met poppekleertjes en my little pony, ofwel leer ik ze stoere jongensspellekes (doktertje??? hihihi ;-) ).
    Of ik leer hen eerst gewoon nog wat babyzaken, want het moet gezegd : ik kan ondertussen al wel het één en het ander. Het was een leerlijke week.
    - ik heb de zwaartekrachttheorie volledig onder de knie : als je iets loslaat, dan moet je naar beneden kijken en daar ligt het wel ergens...
    - ik voer nu volledige klinkergesprekken : ik zeg eee, mama of papa zeggen dan ook eee, en dan is het weer aan mij, enzovoort. We houden dat lang vol hoor zo. Met de aaa lukt het nog niet zo goed, maar dat komt wel ok binnenkort.
    - ik leer met mijn handje klappen tegen de hand van mama en papa (nog niet echt onder de knie; maar daarna zal ik leren in mijn eigen handjes klappen, én daarna handjes draaien.... ze zien het hier helemaal zitten ;-) )
    - ik zit bijna volledig zelfstandig, al moet ik hier en daar nog wat bijschaven (voor de grond mij wat bijschaaft)
    - waar blijven die baby-olympics? Het tutspuugen wordt mijn favoriete categorie. Ik hoef nog maar te denken dat iets in mijn gezichtsveld wel in mijn mondje kan, of ik floep er vlug de tut uit  (ook al is dat voor een andere tut, hihi).

    Bon, 'k ben weg, moet nog wat gaan oefenen. Overmorgen word ik 8 maand, en papa 34 (jaar welteverstaan), en ik moet tegen dan nog mijn dansje en versje van buiten leren .

    18-11-2007, 11:38 geschreven door elz&ben


    16-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bweurk
    Allé hup, verkoudheid nummer 4 is daar.
    Mama en papa twijfelden eventjes of ze wel terug naar de dokter zouden gaan met mij... de vorige drie keren werden ze immers gewoon terug naar huis gestuurd. Virale infecties, remember : "niets aan te doen".
    Na drie nachten hoesten gelijk een oud peeke, vonden ze het hier genoeg en waagden ze toch maar de oversteek naar de dokter. Ondertussen begon ik ook een beetje te piepen die ochtend.
    De dokter was blij zo'n flinke jongen te zien. Deze keer was ik wel 'echt' ziekjes, zei ze (yep, 't was een 'vrouwtje' deze keer). Gezien piepen voor de muisjes is, mocht ik thuis een beetje aan het aerosol-masjientje zitten (3x daags-6dagen lang). Pfff, de eerste keer vond ik dat allesbehalve leuk hoor. Maar nu zetten we de TV op babychannel, de klank een beetje luider om boven het geronk van dat motertje te komen, tut in de mond (die kan er nog net bij in dat maskertje), en zo blijk ik braafje zitten.

    Gisterenavond, net voor het slapen, zit ik een beetje vast in een hoestbui. Mama denkt nog maar net "straks geeft ie zijn fles terug" en bweurk.... daar is ze. Pittig detail : ze had me op de arm... en mijn straal gebrokkelde melk vloog recht in de hals van haar hemd, haar decolletee binnen.  
    Best plezant vond ik dat. Haha, mama is met kleren en al in den douche gesprongen.
    Dacht je nu dat ik 's nachts wakker zou worden van de honger? Nee hoor. Ik heb mijn beste nacht gehad sedert ergens eind september, ik heb nog eens een volledige nacht doorgeslapen : niets honger, nietske hoest, nietske tut gemist.... hmmm... ze hadden hier vanmorgen alweer een nieuwe theorie klaar : misschien heb ik 'snachts last van mijn meega-fles. Deze avond krijg ik een iets kleinere fles...

    16-11-2007, 09:31 geschreven door elz&ben


    13-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.*****-omnivoor
    Papa is dan misschien wel de kok in huis, het is mama die me een culinair weekend heeft voorgeschoteld. En braaf zoals ik ben, heb ik alles gretig naar binnen gespeeld. Njammie :
    - Zaterdag : Rode biet, raap, artisjok en zalmhaasje; fruitpap met mango.
    - Zondag : Witloof met varkenshaasje

    Daar geef ik 5 michelinsterren voor!
    Zolang ze maar kan stomen, zegt mama, kan ze de beste kok ter wereld worden. Papa moest eens hartelijk lachen. Hij weet dat het inderdaad bij stomen ophoudt. 'k Snap het al... Ik zal meer met papa in de keuken staan later dan met mama. Ah, ik help mama dan wel om de pieren te vinden in de tuin. Kooom kom kom kom kooooooooom!

    Oh ja, papa heeft voor het eerst een volledige dag op zijn eentje voor me gezorgd. Best gezellig. Zie maar naar de nieuwe fotootjes.

    13-11-2007, 16:34 geschreven door elz&ben


    Kindertaal...

    LENTE/ZOMER 2011-2012
    - V: zegt nog steeds 'Roranje' of GRoranje' ipv 'Oranje'
    - V: ook steeds Gwonen ipv Wonen
    - L: pasoppen ipv oppassen
    - L: Laat mij met grust ipv rust
    - L: ozeeaan ipv oceaan

    WINTER 2011-2012
    - L hoort liedje van Madonna en zegt tegen Victor : "kom broer, een beetje rock en roll dansen..."

    Zomer 2011
    - V: Vogelhuis (ipv struisvogel)
    - V: Spionnen eten (ipv champignonnen)

    LENTE 2011
    - L: Hooftevrees (koorts/hoofdpijn)
    - L: Koortsevrees (koorts/hoofdpijn)

    WINTER 2010-2011
    - L: kabaai (ipv kabaal of lawaai)
    - V: Sootje Sitten (Schootje Zitten)
    - V: Seeuw (Sneeuw)
    - V: Ragen (Dragen)
    - L: Knieten (ipv knieën)
    - V: neusbaby (ipv baby neushoorn)


    WINTER 2009-2010
    - L: moet niet spruitjes, spruitjes komen uit de poep (28/12)
    - V: Kaatje! (telkens hij de gele krullebol opmerkt)
    - V: pijn gedaan (eerste 'uitdrukking'; eerste "tweewoordenzin") (29/12)
    - L: die huilt die kleine kind (over Victor) (3/2) 
    - L: Vriesvies (ipv diepvries) (2/3)

    HERFST 2009
    - pajettie (spaghetti op 01/10/09)
    - zingend van 'vila vila vila vila' (liedje van 'il etait une fois' : "la vie la vie la vie")
    - seilach (hagelslag - okt 09)
    - oppepeten (opgegeten - okt 09)
    - kofo (choco)
    - kapionen (kampioenen)
    - sool (school - nov 09)
    - Heb mij gefliekt (ipv verslikt - nov 09)
    - veel rénene é mama (regen)
    - pliekpliekjes (picnic-jes)
    - uw poep is vuil (wijzend naar een ontblote schaamheuvel :-)

    ZOMER 2009

    - mama toch!
    - ola! mooi! (kijkend naar Lien)
    - mama, pamper doen, kaka daan, ik stink een beetje.
    - Tietor is beebie, Nander is kleute, papa is kok, mama is btiende
    - Papa is kok, ete make vo alle mense
    - nee Tietor, mag niet, niet in mondje (bij gelijk wat Victor naar zijn mond brengt, en dat is nogal veel...)


    andere saaits
  • Elz en Ben - hersenspinsels
  • miekenstievenbennenfries
  • Tine en Tijs in Zambia!
  • Pé (van Lien) AKA Radiofonisch Insitituut
  • Lien (van Pé)
  • mama isma
  • kinderpraat en mama-energie
  • de CRECHE
  • de SCHOOL
  • Veerle en co @ USA

    onze gegevens...

    GEBOORTE :
    Lander : 52 cm - 3kg780
    Victor : 
    53 cm -  3kg540

    2 WEKEN :
    Victor : 3kg900

    1 MAAND
     
    :
    Lander (4W+3D) : 56 cm - 5kg140
    Victor (4W+1D) : 4kg750

    Victor (5W+1D) : 57cm - 4kg650
    Victor (5W+5D) : 58cm - 5kg200

    7 WEKEN :
    Victor :
    59 cm - 5kg740

    9 WEKEN :
    Lander (2M+2D) :
    60 cm - 6kg350
    Victor (2M+1D) : 5kg870

    10 WEKEN :
    Victor :
    62 cm - 6kg020

    14 WEKEN :
    Lander (3M+6D) : 63 cm - 7kg420
    Victor (3M+6D) : 6kg875

    15 WEKEN
     
    :
    Victor : 65 cm - 7kg 360

    16 WEKEN :
    Victor 
    : 66 cm - 7kg 670

    17 WEKEN (bijna 4maand) :
    Lander : 66,4 cm - 7kg600

    19 WEKEN + 3D :
    Victor 
    : 8kg 190

    5 MAAND + 1D :
    Victor 
    : 69 cm - 8kg 510

    26 WEKEN (ofte 6 maand!):
    Lander : 71,1 cm - 8kg900

    7 MAAND - 2D :
    Victor 
    : 72 cm - 9kg 600

    38 WEKEN (bijna 9 maand!):
    Lander : 74cm - 9kg920

    41 weken 
    (9M+11D) 
    :
    Victor : 75 cm - 11kg000

    47 WEKEN (10,5 maand!):
    Lander : 76cm - 10kg420
    Victor : 78 cm - 11kg300

    11 maand:
    Victor : 11kg600

    49 WEKEN :
    Victor : 78 cm - 11kg900

    51 WEKEN
    (bijna 1jaar!)
    :
    Lander : 10kg840
    Victor : 12kg400

    53 WEKEN (1jaar!):
    Lander : 77 cm - 10kg960

    56 WEKEN :
    Victor : 80 cm - 12kg020
    en...8 tanden!

    15 MAAND :
    Lander : 81,5 cm - 12kg340
    Victor : 81,5 cm - 12kg620
    en beiden ... 12 tanden!

    17 MAAND :
    Victor : 13kg000

    Lander op ...
    19 MAAND :
    84cm - 13kg300

    22 MAAND + 9D:
    88,5cm - 13kg080

    26,5 MAAND:
    92cm - 15kg500

    27 MAAND + 3W:
    idem

    30 MAAND (2,5 jaar)
    :
    94cm

    32 MAAND +2W:
    97cm - 15kg300

    Tandejezzz Lander :
    29 sept. (6M9D) : Tand nr 1
    5 oktober : Tand nr 2

    26 december : Tand nr 3
    14 januari : Tand nr 4

    6 februari : Tand nr 5
    14 februari : Tand nr 6
    eind juni : reeds 12 tanden...
    herfst 2008 : nog eens 4 hoektanden

    Tandejezzz Victor :
    20 april (7M23D) : Tand nr 1
    23 april : Tand nr 2
    2 juni : Tand nr 3
    20 juni : Tand nr 4
    27 juni : Tand nr 5
    1 jaar voorbij : 8 tanden

    Gastenboek
  • Jullie adres
  • Veerle
  • veerle
  • Bloggende Mama's veroveren het internet !
  • knuffel

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tilloenk
    www.bloggen.be/tilloen


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs