welletjes en weetjes over onze kleine ukjes
fotootjes ...

http://picasaweb.google.com/
Goldgrube

en
https://picasaweb.google.com/
109875806998916118375

Inhoud blog
  • Twee jarigen!
  • Enfin, efkes in het heel erg kort
  • Overijverige tandenfee?
  • voorbereidingskes
  • Benieuwd...
  • Buis en Buik
  • Rekenen met kerstomaatjes
  • Van die keer dat het brave kind uit de zetel viel...
  • Op roze wolkjes
  • Blauw gepeuter
  • De geciteerden
  • Schoolse ochtendrituelen
  • spionnen
  • van dat kleintje dat ook naar school moest
  • Spraakverwarring
  • Uit het dagboek van klaspop Jules...
  • een sjaal met ...hokjes
  • welles-nietes
  • een nieuwe, liefst een blauwe
  • Leve de Kunst!
  • Ergens tussen creche en school...
  • Heet ijzer...
  • Rechtzetting
  • Kinderpraat en ander stuff (lees stof)
  • Tranen
  • Illusie der onzichtbaarheid
  • Welkom Mats!
  • Clown V
  • Welkom Lewis!
  • Laatste schooldag
  • Welkom Liv, Merlijn, Lotte, Noor en Gilles!
  • Het laatste nieuws
  • Royalist?
  • Welkom Sien bij een aflevering van “De één al properder dan de ander”!
  • zee-machtig
  • De slimste thuis
  • Welkom Maren!
  • Een slecht patattenjaar!
  • Ongeluk en geluk samen op een klein trapje
  • o dennepoo - o dennepoo
  • Dit *
  • Daar staat ie dan!
  • 'n klaarwakkere tête-à-tête
  • Dakloos met pliekplieken in de buik.
  • Potjes, toiletjes, pietjes (en sintjes)
  • Waarom spoken spoken als ze spoken?
  • Eerste schoolweek
  • Eerste schooldag...
  • Trots tot supertrots.
  • Juffrouw Gerda
  • OK - KO - OK
  • Sociaal Zeker - Zeker sociaal
  • De S van School en de G van Gotejonge
  • Over boompjes en kaatjes
  • Welkom Martijn!
  • u had het nog te goed ...
  • Kadootje voor de mama!
  • aliveandkickson...
  • Dag Senne! Dag Nora!
  • paard, geit en schaap roepen in koor "awoe de koe"
  • Medisch dossier V. - juli 2009
  • Timemanagement... voor een volgend leven wellicht!
  • Over keelontstekingen en potjestraining
  • Welkom Lieve Louise!
  • Plannen voor mannen
  • Openingszin nr 1
  • Opvoeding, niet altijd volgens hét boekje.
  • Propere vuilaards
  • Eten gelijk de groten...
  • Goed gedaan!
  • fotomodel
  • Lander-taaltje
  • Winkle(r)prins
  • Lander-manierkes
  • 't is gebeurd!
  • Peuterontwikkeling
  • knalgeel meubilair
  • Schuiten van schoenen
  • dadadadadaa
  • Het trussel-beest
  • een woordje WV
  • Hiep Hiep Hoera!
  • daguitstap voor de wetenschap
  • Mon, sluit de melkherberg maar!
  • enzovandiedingen
  • Op papa's vrije dagen...
  • Vanalles vandaag
  • Leve patoaters en carnavalisten!
  • Valhelmpje vragen aan paashaas?
  • Bataan papop
  • de vrolijke wekker
  • Hun 2e Amerikaanse president
  • "Precies zijn papa - Precies Lander"
  • de knappe kapster kapt en knipt
  • potjes en bataantjes
  • van melkjes en eiwitjes
  • Tafeltje-dek-je
  • De Sint die kwam...
  • Niet voor herpublicatie vatbaar
  • Fruitpap in de sneeuw : graaauw!
  • What's in a name?
  • Welkom Vic! Welkom Anders! Welkom Ninke!
  • Studeer eens voor kinderarts!
  • Cowtipping
  • Thuis
  • Wat zijn we weer viraal vandaag!
  • what's in a name?
  • Melkherberg
  • Zoontjeslief
  • Bweukkez
  • Reflux bis
  • Voor groot en klein
  • van keffertjes en grote blaffers
  • ijverige amb(etan)tenaren
  • Welkom lief klein buurmeisje!
  • op een blauwe maandag
  • Kloeke, schone ventjes
  • All peace and quiet..
  • Daar zijn ze!
  • 28/08/08 - 14:27 - Welkom kleine broer!
  • 08.08?
  • Toneel... 't zit in 't bloed!
  • Speelballen en kameraadjes
  • Wespie Weps
  • koekiemonster
  • van 'zelf doen'
  • Gents Bloed
  • van papapatapjes enzo
  • uurtje vakantie
  • Dunne Vandaele - dikke buik
  • Peren en Plakkertjes
  • stappenteller slaat tilt
  • Stappenteller : 3-0
  • zetelbeklimming en co
  • Sprongetje nr 9
  • nachttarief na 21 uur...
  • O soleil soleil
  • E viva el schwalbe!
  • druk druk druk
  • Bakkersmodel
  • taartje zonder kaarsje
  • 1 JAAR!
  • vandaag of morgen?
  • Nog 3 keer (door)slapen...
  • Joehoe, lekker stoer!
  • Welkom Trix!
  • Tarara-biotica
  • Feesjeu 'De zoete inval'!
  • Alles aan de kant!
  • Welkom Fries!
  • Virale speelgoedberg
  • I I I I I I I I I I I
  • Op verplaatsing
  • knarsetanden of tandenknarsen
  • rapenpoep
  • un dos tres quattro!
  • Drietand
  • Dank u Lieve Sint/Santa
  • Achterwaarts mars!
  • changement de decor
  • van moetens
  • bweurk
  • *****-omnivoor
  • rood - roodsel - roodselst
  • oor(ge)prut(s)
  • Roll over Beethoven
  • Dames en Heren...
  • Dag kleine Jack!
  • Ik presenteer u ...
  • gisteren - 6 maand - morgen
  • Welkom Merel ! Welkom Janne !
  • Dokters en vrouwen
  • Onthaalmoeder Mady
  • Welkom Tarik Eren ! Welkom Guillaume!
  • Bij de pinken
  • Andere groentjes... njam!
  • En nu? Wortelpuree!
  • En... Wortelpuree
  • Wortelpuree
  • Beljamb 2007
  • Splish Splash
  • van ai en oei naar njammie en toppie
  • Welkom thuis aan mezelf!
  • Of terug naar de 7 kilo??
  • Op naar de 8 kilo!
  • Welkom Gudrun!
  • Colores del mundo
  • Suiker voor het paard!
  • Bye bye wiegje!
  • Welkom Lien!
  • Welkom Marie!
  • crèmekes voor onderweg
  • Later
  • Snode plannetjes
  • van 'uitbeelderke'
  • Knibbel, knabbel, knuisje, wie sabbelt er aan mijn vuistje?
  • 7 weken en al bijna naar de tekenschool?
  • Belly-to-belly

    PARKMATRAS TORCK :
    De parken van het merk TORCK zijn blijkbaar iets groter dan de gemiddelde parken, waardoor de TORCK-matras die we bij een uitverkoop hadden aangekocht niet in ons park past.

    Iemand die een park van TORCK aankoopt de komende weken/maanden?
    Kom dan gerust onze matras halen; voor een luttele 10 euro mag ze weg. Spiksplinternieuw, nog in verpakking.

    stap voor stap de grote wereld in
    03-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterwaarts mars!
    Ik haal nog geen topsnelheden, maar kom : ik verplaats me. Da's toch ook al het vermelden waard.

    Let wel : hierbij heb ik niet beweerd dat ik kruip, want daar lijkt het absoluut niet op. Ik hou zoveel mogelijk contact met de grond. Buikligschuiven, daar is het nog het best mee te vergelijken... en enkel op de vloer. Op tapijt en co lukt het nog niet.

    Pas op : over de richting valt ook nog een woordje te wisselen. Voorlopig friemel ik achteruit. Handig is anders, zeker als je gretig naar het speelgoed dat voor je ligt wil grijpen...

    Hm, als ik straks in de creche het speelgoed voor de neus van mijn makkers wil wegritsen dan zal ik nog heel wat moeten oefenen... en vooral : het is daar zo'n rubberen puistjesvloer... anti-schuif dus...

    03-12-2007, 10:50 geschreven door elz&ben


    28-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.changement de decor
    Het zijn mijn laatste dagen bij de onthaalmoeder te Sint-Amandsberg... vanaf volgende week breng ik mijn uren overdag vooral door te Lochristi. Andere onthaalmoeder? Nee hoor, Mady verhuist dit weekend. Dus vanaf maandag lig ik op de mat in een spiksplinter nieuw huisje. Yeah!

    En toch... het zijn mijn laatste weken bij onthaalmoeder Mady... Vanaf volgend jaar breng ik mijn uren overdag vooral door bij een massa nieuwe vriendjes. Ik maak dan namelijk de overstap naar een echte creche. Het zal daar 'vechten' worden voor mijn brokke, want dat zien er me daar allemaal ferme kastars uit .
    Mama hoopt dat ik er mijn mannetje zal kunnen staan, al zal ze de eerste dag wellicht weer een klein hartje hebben, net zoals die eerste dag bij de onthaalmoeder.

    Maar ze was zo ontroerd toen crechemoeder Veerle haar een crecheboekje overhandigde : daar zal elke dag in staan of ik flink gegeten en geslapen heb. Ik mag ook 2 fotootjes meedoen, voor aan de kapstok en voor aan mijn (pamper)kastje. Waar is het vogeltje?

    28-11-2007, 14:30 geschreven door elz&ben


    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van moetens
    Ik wordt naar alle waarschijnlijkheid polygaam; allé, 't is bijna van moetens... Afgelopen week zijn er in mama's en papa's vriendenkring namelijk 4 (vier! quatre! quattro!) kleine baby-meisjes geboren... Welkom Leni, Nina, Alice en Luka!

    Ofwel begin ik nu al te oefenen met poppekleertjes en my little pony, ofwel leer ik ze stoere jongensspellekes (doktertje??? hihihi ;-) ).
    Of ik leer hen eerst gewoon nog wat babyzaken, want het moet gezegd : ik kan ondertussen al wel het één en het ander. Het was een leerlijke week.
    - ik heb de zwaartekrachttheorie volledig onder de knie : als je iets loslaat, dan moet je naar beneden kijken en daar ligt het wel ergens...
    - ik voer nu volledige klinkergesprekken : ik zeg eee, mama of papa zeggen dan ook eee, en dan is het weer aan mij, enzovoort. We houden dat lang vol hoor zo. Met de aaa lukt het nog niet zo goed, maar dat komt wel ok binnenkort.
    - ik leer met mijn handje klappen tegen de hand van mama en papa (nog niet echt onder de knie; maar daarna zal ik leren in mijn eigen handjes klappen, én daarna handjes draaien.... ze zien het hier helemaal zitten ;-) )
    - ik zit bijna volledig zelfstandig, al moet ik hier en daar nog wat bijschaven (voor de grond mij wat bijschaaft)
    - waar blijven die baby-olympics? Het tutspuugen wordt mijn favoriete categorie. Ik hoef nog maar te denken dat iets in mijn gezichtsveld wel in mijn mondje kan, of ik floep er vlug de tut uit  (ook al is dat voor een andere tut, hihi).

    Bon, 'k ben weg, moet nog wat gaan oefenen. Overmorgen word ik 8 maand, en papa 34 (jaar welteverstaan), en ik moet tegen dan nog mijn dansje en versje van buiten leren .

    18-11-2007, 11:38 geschreven door elz&ben


    16-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bweurk
    Allé hup, verkoudheid nummer 4 is daar.
    Mama en papa twijfelden eventjes of ze wel terug naar de dokter zouden gaan met mij... de vorige drie keren werden ze immers gewoon terug naar huis gestuurd. Virale infecties, remember : "niets aan te doen".
    Na drie nachten hoesten gelijk een oud peeke, vonden ze het hier genoeg en waagden ze toch maar de oversteek naar de dokter. Ondertussen begon ik ook een beetje te piepen die ochtend.
    De dokter was blij zo'n flinke jongen te zien. Deze keer was ik wel 'echt' ziekjes, zei ze (yep, 't was een 'vrouwtje' deze keer). Gezien piepen voor de muisjes is, mocht ik thuis een beetje aan het aerosol-masjientje zitten (3x daags-6dagen lang). Pfff, de eerste keer vond ik dat allesbehalve leuk hoor. Maar nu zetten we de TV op babychannel, de klank een beetje luider om boven het geronk van dat motertje te komen, tut in de mond (die kan er nog net bij in dat maskertje), en zo blijk ik braafje zitten.

    Gisterenavond, net voor het slapen, zit ik een beetje vast in een hoestbui. Mama denkt nog maar net "straks geeft ie zijn fles terug" en bweurk.... daar is ze. Pittig detail : ze had me op de arm... en mijn straal gebrokkelde melk vloog recht in de hals van haar hemd, haar decolletee binnen.  
    Best plezant vond ik dat. Haha, mama is met kleren en al in den douche gesprongen.
    Dacht je nu dat ik 's nachts wakker zou worden van de honger? Nee hoor. Ik heb mijn beste nacht gehad sedert ergens eind september, ik heb nog eens een volledige nacht doorgeslapen : niets honger, nietske hoest, nietske tut gemist.... hmmm... ze hadden hier vanmorgen alweer een nieuwe theorie klaar : misschien heb ik 'snachts last van mijn meega-fles. Deze avond krijg ik een iets kleinere fles...

    16-11-2007, 09:31 geschreven door elz&ben


    13-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.*****-omnivoor
    Papa is dan misschien wel de kok in huis, het is mama die me een culinair weekend heeft voorgeschoteld. En braaf zoals ik ben, heb ik alles gretig naar binnen gespeeld. Njammie :
    - Zaterdag : Rode biet, raap, artisjok en zalmhaasje; fruitpap met mango.
    - Zondag : Witloof met varkenshaasje

    Daar geef ik 5 michelinsterren voor!
    Zolang ze maar kan stomen, zegt mama, kan ze de beste kok ter wereld worden. Papa moest eens hartelijk lachen. Hij weet dat het inderdaad bij stomen ophoudt. 'k Snap het al... Ik zal meer met papa in de keuken staan later dan met mama. Ah, ik help mama dan wel om de pieren te vinden in de tuin. Kooom kom kom kom kooooooooom!

    Oh ja, papa heeft voor het eerst een volledige dag op zijn eentje voor me gezorgd. Best gezellig. Zie maar naar de nieuwe fotootjes.

    13-11-2007, 16:34 geschreven door elz&ben


    07-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rood - roodsel - roodselst
    Ik ben raar bezig, zegt mama.
    Ik draai in mijn bed (slaap weer al een paar dagen op mijn zij), ik blaas tijdens het eten, ik huil soms onverklaarbaar, ik ben rap verveeld,... en ik doe heel veel kakjes.
    Zoveel kakjes dat ik voor het eerst deftige uitslag er van heb. Het doet ook een beetje pijn, waardoor ik de afgelopen dagen zeer stil zit in mijn relax en maxi-cosi (andere dagen wiebel ik in die dingen dat het een lust is). Ik krijg nu 'roodsel' aan de poep, met daarop nog eens een dikke laag Inotyol. En bij het minste scheetje wordt mijn pamper vervangen.
    Mady denkt dat het van de pilletjes komt die ik van de dokter gekregen heb vorige week. Ai ai ai, als dat zo is, dan moet ik het nog enkele dagen volhouden...
    Zo stillekes aan hebben ze thuis het vermoeden dat ik een beetje 'vreemd' wordt... Vreemd? Wat bedoelen ze daar nu mee? Pff, vreemde mensen ze die moeke en vake van me!

    Zondag zijn we even gaan piepen naar Janne. Coole meid, zeg! Jammer dat ik nog geen zoentjes kan geven, anders kreeg ze zeker een dikke pakkerd van me. Haar neefje Jonas daarentegen... die nam mijn tut af... lef heeft die! Wacht maar tot ik groot ben!

    Lander - 33 weken - 7,5 maand

    07-11-2007, 15:16 geschreven door elz&ben


    30-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oor(ge)prut(s)
    Vanmorgen ben ik naar de dokter geweest, want ik hoest een beetje veel gelijk een briesend paard . Afgelopen weekend kreeg ik koorts en was ik een beetje ziekjes (terwijl het net de babyborrel van Merel was). Maar toen er nu nog een paar goeie hoestbuien volgden, en vooral 's nachts, wou mama me toch even door een dokter laten controleren.

    Opnieuw : ah, dat is een virale infectie, valt weinig aan te doen
    Opnieuw : wat heeft dat kindje veel oorsmeer... Mama prutst nochtans geregeld in mijn oortjes (soms tot 2 keer per week). Ik vind dat zalig. Dan zit ik lekker stil, en als ze ermee ophouden dan "maak ik eens van mijn oren" (heb jem?  ). Maar zo'n dik babystokje kan niet tot in het fijne gangetje van mijn oortje he. Maar de dokter vond dat niet erg, "laat maar zitten", zegt ie.

    Na de dokter ben ik terug naar de onthaalmoeder gegaan, zodat mama ook terug naar haar werk kon. Ik zie haar dan wel vanavond terug als ze me komt oppikken. Toedeloe.

    30-10-2007, 13:47 geschreven door elz&ben


    10-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roll over Beethoven
    Na 6,5 maand slaag ik er eindelijk in om te rollen dat het een lieve lust is. Ik heb vele verwoede pogingen achter de rug, maar altijd zat er wel een arm in de weg. Van buik naar rug lukte me op de duur vlotjes. Maar volgens de kinderarts bij Kind en Gezin was dat de omgekeerde richting voor "den eersten draai". Geen paniek, ondertussen draai ik ook van rug naar buik. Soms doe ik zelf 3 tot 4 rolletjes na elkaar, goed hé. Dat zorgt er wel voor dat ik dan midden in de living lig, in plaats van op mijn speelmat (in mijn park kon ik niet zo goed draaien, dus leggen ze mij er nu naast).

    Al dat gedraai zorgt er wel voor dat mijn melkje ongemakkelijk wordt en plets... voor mij op de grond ligt. Leuk om er dan met je vingers in de draaien .

    Volgende les : rechtzitten. Je hoort het wel als het zover is.

    10-10-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    05-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dames en Heren...
    ... mijn tweede tandje is vanmorgen ook aangekomen, waarvoor dank.

    Man, is dat een raar gevoel in mijne mond zeg! Ik wil er met mijn onderlip constant aan voelen, waardoor ik een gezicht trek gelijk een oud peeke lijk zonder tanden

    05-10-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    29-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag kleine Jack!
    Joehoe, nog een spitsbroeder geboren! Jan en Tan zijn fiere papa en mama geworden van lieve kleine Jack! Groei maar gauw beebje, zodat we volgende zomer samen je papa's basilicum-collectie uit de vele potjes kunnen trekken. Al zal ik altijd een tandje voor blijven, hihi (en meerdere ook wellicht).
    We komen misschien deze week nog eens op bezoek, en anders, zal het voor binnen enkele weken zijn (want volle agenda's hier! We staan zelfs 2 baby-bezoekjes achter. Merel en Janne hebben me nog altijd niet kunnen bewonderen, en andersom).

    29-09-2007, 16:28 geschreven door elz&ben


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik presenteer u ...
    ... mijn eerste tandjeeuuuu!

    Het is er, en hopelijk volgt er gauw een tweede, anders sta ik daar schoon te wezen met één zo'n blokje in mijn mond .
    Ah, eigenlijk mag ik nog niet te hard van stapel lopen, want het eerste komt eigenlijk pas zijn kopje uitsteken. Het duurt wellicht nog eventjes vooraleer het er in zijn volledige glorie te bewonderen is.
    En gezien ik een flinke jongen ben, die net zoals zijn papa tegen een pijntje kan (mama niet, da's een "tere"), heb ik geen krimp gegeven. Een rood kaakje en wat rode billetjes, maar voor de rest geen gezeur. Hopelijk hou ik dat ook vol bij de volgende.

    Njammie, vanaf nu kan ik ook schrapen aan de koekjes, en niet alleen meer sabbelen. Aller broodkorstjes ter lande, verzamelt u voor mijne mond alstublieft. Een schone lange rij graag!

    29-09-2007, 11:19 geschreven door elz&ben


    19-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gisteren - 6 maand - morgen
    kuch kuch kuch kuch
    (ja, na mijn snotteneus hoest ik nu een beetje, maar de dokter zegt dat ik dat zonder medicijntjes moet uitzweten - gezien het toch elke nacht wat erger wordt, zal mama deze avond eens informeren bij K&G)

    Waarbij ik dus al verklapt heb dat wij nog even op visite mogen bij Christine om mij op de weegschaal te leggen. Vorige maand moesten we niet langsgaan, maar nu ik 6 maand ben mag ik eindelijk nog eens terug. Maar dan is het opnieuw voor een paar maand gedaan denk ik... jammer he. "6 maand"... blijkbaar is dat redelijk belangrijk, want mama maakt er nogal veel 'fus' van : ze controleert om de haverklap mijn tandvlees, ze probeert me recht te zetten en laat ze me voorzichtjes los (ik denk dat ze hoopt om binnenkort haar handen vrij te hebben), als ik op mijn buik lig duwt ze al eens mijn knietjes onder mijn poep (vraag me ook niet waarom), ze legt mijn tut soms wat verder af en zegt dan dat ik ze moet proberen grijpen (pff, moeilijk, ik steek dan gewoon mijn duim in mijn mond, aan mijn lijf geen inspanningen), enzoverder...

    6 maand, 6 maand, pfff, allemaal relatief noem ik da!
    Gisteren was ik 26 weken.... 6 maand dus.
    Morgen is het 20 september... 20 maart was 6 maanden geleden.
    Wanneer ben ik dan echt 6 maand? Weet je wat? Vandaag! Ik beschouw vandaag dan maar als mijn vermaanddag. Proficiat aan mezelf.
    Voel je vrij om een liedje ter mijne ere te zingen .

    Euhm, sorry dat er geen nieuwe foto's beschikbaar zijn (bv van toen ik een klein ventje van 5 maand was), maar papa geraakt tijdelijk niet meer in zijn Picasa-account en mama haar laptop staat terug op haar werk (gedaan dus met fotoshoppen en chatten vanuit de luie zetel).

    Zowel mama als papa zijn gisteren naar de Hema geweest, elk afzonderlijk. En weet je wat? Ze kwamen thuis met hetzelfde!
    Allé, niet krak hetzelfde, maar mama kocht me een muts-sjaal-wantjes met streepjes en papa kocht van diezelfde streepjes een t-schirt. Qua smaak komen ze toch wel goed overeen hé . Ik zal deze winter nogal assorti zijn ze. "Testerover", zullen de mensen zeggen, hihihi.

    Streepjes.... tsss altijd maar streepjes. Ik heb een kast vol streepjes (en er komt dus geen beterschap in hé).

    19-09-2007, 09:29 geschreven door elz&ben


    17-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Merel ! Welkom Janne !

    Op mijn verjaardagskalender mag ik vandaag 2 vriendinnetjes bijschrijven, olé olé oléééééé!

    Deze morgen kreeg mama op 5 minuutjes tijd twee sms-jes :
    - van Pé om te melden dat hij eindelijk papa was geworden (na 9 maanden groeien bij mama Lien, liet Janne nog eens 10 dagen op zich wachten, maar nu is ze er!),
    - en van (groot)tante Frieda om te zeggen dat ze een nieuwe kleindochter had : Merel!

    Okidoki, laat de volgende ook maar komen!
    (op haar eigen site houdt mama een lijstje bij met speelkamereaadjes-born-&-to-be-born)

    (help! kom mij halen! mama leert mij hier rare dingen : koortsmeetsysteemstrook, a man a plan a canal Panama!, ... zie ook op http://nl.wikipedia.org/wiki/Palindroom. Brrrr)




    17-09-2007, 00:00 geschreven door elz&ben


    13-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dokters en vrouwen
    eee voilà, amper 2 weken bij de onthaalmoeder en ik heb al een loopneus.
    Toen het koortsthermometertje afgelopen zaterdag 38,8 aanwees, wou mama nog niet panikeren ook al staat in de boekjes van K&G dat je met sloebertjes van -6 maanden steeds naar de dokter moet vanaf 38°. Ik kraaide nog rustig verder, ik at nog verder gelijk 'dikkendelvers', dus niets aan de hand. 's Nachts kreeg ik bij 38,6° een klein flesje bij tegen de eventuele uitdroging.
    Zondagmorgen werd ik wakker aan 37°, super dacht papa, we kunnen toch even naar Monumentendag. Twee uur later zat ik blijkbaar iets te rustig in mijn relax en werd ik alweer onderworpen aan de warmtetest : 39,2°C!

    Oepsie, dacht mama, nu misschien toch even langs de dokter van wacht. Diagnose : niets in de hand, niets in de zakken,... euh... niets aan de keel, niets aan de oren, kleine verkoudheid. Koorts in de gaten houden en een 'baby-tapke' steken indien die aanhoudt, neusje spoelen met van de vies zoutig water, en binnen de drie dagen zou het over moeten zijn.

    Met het superlijf dat ik heb, was dat de volgende dag al voorbij natuurlijk. Die maandag kreeg ik wel last van diaree, maar na twee dagen was die ook al weer naar diaree-land. Maar gezien ik deze nacht weer vaker wakker werd, heeft mama een vermoeden dat het toch blijft sluimeren en dat het komend weekend misschien terug doorbreekt.

    Ze zal maar best de ganse huisapotheek meenemen op vrouwenweekend zeker?
    Jaja, ik mag mijn weekend doorbrengen in de armen van 8 vrouwen , al zal ik die moeten delen met kameraad Jérôme. Papa moet een weekendje alleen thuis blijven, maar gezien hij wellicht toch zal moeten werken, zal hij enkel 's avonds een beetje alleen zijn. Ideaal moment om met Parrain ene te gaan drinken ofzo, he papa?

    13-09-2007, 10:16 geschreven door elz&ben


    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthaalmoeder Mady

    Mijn mama moest vorige week terug beginnen werken. Ik mocht nog niet alleen thuis blijven en wat naar babytv kijken, en dus werd ik naar onthaalmoeder Mady gebracht. Eerst een weekje halftijds, en vanaf deze week voltijds. Samen met Jani, Rémy en Tine eet ik nu ginds mijn patatjes en mijn fruitpapje; mama hoeft dit enkel nog in het weekend voor me klaar te maken.

    Veel zie ik mama en papa niet meer... 's morgens efkes terwijl ze me in mijn kleertjes hijsen en 's avonds om me in badje te dompelen, flesje te geven en dan wat later in bedje te steken...

    Pff, wist je trouwens dat ik babytv in het Frans moet bekijken? Onder het motto 'Als je dan toch voor tv zit kan je zowel iets bijleren'. Supercool trouwens die babytv; een goede voorbereiding op Hopla&co. Waar blijft mijn eerste DVD trouwens?

    06-09-2007, 17:20 geschreven door elz&ben


    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom Tarik Eren ! Welkom Guillaume!
    Jep jep, gisteren kreeg ik er nog een nieuwe speelkameraad bij! Dat wordt vanaf volgend jaar grote fun; overal kleine kruipertjes en stappertjes. Maar eerst moet kleine Guillaume nog een beetje in zijn wiegje liggen bij mama Kathleen en papa Andy.

    Gisterenavond zijn we eindelijk ook op babybezoek geweest bij Tarik Eren, mijn nieuwe buurjongen. Nu zijn we al met 4 kleine ukjes op 5 huizen : Zana (mei 06), ikke (maart 07), Gudrun (juni 07) en Tarik Eren (juli 07). Wedden dat hier volgend jaar geen gras meer staat op het pleintje, van al ons gewoel?

    Ik ben ondertussen 5 maand geworden (mama heeft een kroontje gemaakt, cool ). Leg mij naast zo'n borelingetje en je gelooft al niet meer dat ik ook nog zo klein ben geweest .
    Stapje per stapje word ik groot. Na drie weken groentepap, smikkel ik nu ook al een weekje op fruitpap, met wisselend succes.

    En gezien mama maandag, overmorgen dus hihi, terug begint te werken, ben ik gisterennamiddag eens gaan 'oefenen' bij onthaalmoeder Mady. Papa en mama hebben mij daar rond 13u00 met een klein hartje (en een traantje) gebracht, en zijn mij rond 17u00 terug komen halen. Ze denken dat ik het daar wel naar mijn zin zal hebben, gezien ik daar in de relax al even enthousiast was als thuis.
    Geen verveling hoor daar, grote kleine Miro en Tinneke hebben mij heel veel aandacht gegeven. Miro moet op 3 september naar school, en dan mag ik bij Mady officieel zijn plaats innemen. Mady zorgt ook nog voor Rémy, maar die was er gisteren niet. En als Tinne naar school moet in januari, dan komt haar zusje (of broertje) mij vergezellen. Pleez, laat het een meisje zijn...
    Al zit ik tegen dan misschien al in een andere creche (met veel meisjes), want Mady verhuist binnenkort naar Lochristi. Gezien dat een beetje compleet uit de route ligt van mama's en papa's weg naar het werk, sta ik op de reservelijst van de creche hier twee straten verder.
    We zien wel hé.

    25-08-2007, 11:04 geschreven door elz&ben


    17-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij de pinken

    Ik ben niet zo'n tutten-vriend, enkel om te slapen kan ik ze niet missen. Of als mijn fles leeg is, en ik eigenlijk nog wat verder wil sabbelen, dan smaakt mijn tutje ook.
    Veel liever steek ik al mijn vingers in mijn mond, helaas kunnen er maar 5 tegelijk in. Afhankelijk van hoe ik mijn hand uit mijn mond haal blijf ik ofwel met een duim of met een pink 'haperen', en sabbel ik zo een beetje verder.

    Trendy hoor, dat 'pinken'. Het staat heel sjiek, veel sjieker dan dat ordinaire duimen. Zo doe je het : je houdt je rechterarm en hand gestrekt voor je. Je plooit je andere vier vingers in je handpalm, zodat enkel je pinkje overschiet, dan draai je je hand om zodat je je handpalm nu richting gezicht houdt en je pink zich nu dus links van je handpalm bevindt, en vervolgens breng je je pink met veel geste naar je mond.

    Helemaal cool ben je, als je vervolgens ook nog eens je hoofd wat opheft en met je kin en ogen aanduidt dat je daarginds nog iets van naderbij wil bekijken. Heel intellectueel komt dat over, zeg dat ik het zeg! Probeer het maar.

    17-08-2007, 19:47 geschreven door elz&ben


    14-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andere groentjes... njam!
    Genoeg over wortelpuree! Eens iets anders : ik ben mijn derde week patatjes begonnen en krijg nu vanalles geserveerd : tomaat, courgette, selder, erwtjes,... en wie weet wat het straks wordt? Ja, die erwtjes waren een risico... Ik had ze al heel smakelijk naar binnen gespeeld toen mama haar nen cent viel dat dat misschien nog iets te vroeg voor me was. Het boekje van Kind en Gezin zegt inderdaad dat het maar mag rond de 6 maand. Oeps. Ook de buurvrouwen trokken een bedenkelijk gezicht toen mama even bij hen informeerde.

    Maar gezien ik geen doorsnee kinneke ben, heb ik geen kramp-kik gegeven, en kreeg ik de dag nadien nog maar es erwtjes. Njam.
    Volgens "dé voorschriften" moet je de gekochte groenten binnen de 2 à 3 dagen verwerken in een pureetje. Maar mama gaat maar 1x in de week naar de winkel. Nu ligt daar al 4 dagen zo'n lekkere broccoli in de koelkast en mama weet niet of ze hem nu nog zou verwerken of niet... Ah, voor noodgevallen zit er verse wortelpuree in de diepvries hé .

    Volgende week krijg ik dan mijn eerste fruitpapje, zodat ik dat al goed heb leren eten tegen dat ik naar de onthaalmoeder mag. Maar volgens mij is daar weinig 'leren' aan. Mijn vriendjes happen dat allemaal als zoetekoek naar binnen, dus ik kijk er al met groot verlangen naar uit. Ze doen daar toch geen wortels in zeker?

    Mama en papa zien er nog goed uit. 'k Had erger verwacht. Ik hou hen namelijk al een kleine drie weken wakker 's nachts. Twee volle weken ben ik 's nachts elk uur wakker geworden! Waarom is mij ook nog een raadsel. De afgelopen nachten is het aan het verminderen. Gisterennacht nog 4 keer, deze nacht nog 2 keer. Wie weet, slaap ik de komende nacht weer volledig door tot aan de morgenzon.
    Voordeel voor mama is wel dat ik nu overdag al es iets langer slaap. Waar ik tot voor kort maar 2x een half uurtje sliep overdag, zou ik daar nu al 2x een anderhalf uurtje durven van maken... Mama maakt daar graag gebruik van om de woestenij in de voortuin om te toveren tot een bloemenperkje. 'k Moet zeggen, 't begint er inderdaad op te trekken... .

    14-08-2007, 11:48 geschreven door elz&ben


    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu? Wortelpuree!

    Omdat ik al een volle week bewijs dat ik die patatjes met wortel wel lust, zette mama gisteren het grote patatjes-offensief in. Ze heeft verse wortelpuree gemaakt voor vele dagen ver . Maar omdat de wortel al mijn oren uitkomt, heeft ze het in kleine porties in de diepvries gestoken. 'k Moet wel zeggen dat die verse puree véééél lekkerder is dan dat potjes gedoe. Dus vanaf nu enkel nog vers voor deze jongen. Straks krijg ik courgettepuree (met een snuifje wortel om de overgang succesvol te laten verlopen). 'k Ben benieuwd.

    Voor de rest niet veel nieuws. Ik eet, ik slaap, ik groei.
    Mama is nog drie weken thuis, en daarna mag ik naar onthaalmama Mady. Ondertussen moet ze nog heel wat klusjes doen, zegt ze. Tsss, 5 maanden thuis en dan nog tijd tekort komen. Aan niemand zeggen, maar ze is er gisteren eindelijk in geslaagd haar belastingsbrief in te vullen en op de bus te doen. Beetje laat, niet? Ah, die van papa zal nog later zijn, want die ligt nu nog op tafel . Als daar maar geen boete van komt... Enfin, mij een zorg, als ze maar geen wortelbelasting invoeren.

    09-08-2007, 12:26 geschreven door elz&ben


    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En... Wortelpuree
    Vandaag eet ik voor de 5e keer ... wortelpuree!
    Lut van K&G vond het goed om een week hetzelfde te eten, om zodoende gewend te geraken aan de structuur van al dat nieuws. Vanaf volgende week mag ik dan eens een ander kleurtje (lees een ander groentje) eten. Njammie. Als ik zie wat mama en papa hier allemaal naar binnen spelen dan staat er me nog veel lekkers te wachten.

    Om me dan ook goede eet- en tafelmanieren te leren, werd vandaag mijn grote eetstoel gemonteerd. Hij staat nu mooi te wezen in een hoekje van de living. Ik heb de kussens enzo al es getest en goedgekeurd. Fotootjes daarvan vind je in ons webalbum. Cool, nu kan ik tenminste eens met mijn vuist op tafel slaan als ze me niet vlug genoeg bedienen.

    03-08-2007, 14:00 geschreven door elz&ben


    Kindertaal...

    LENTE/ZOMER 2011-2012
    - V: zegt nog steeds 'Roranje' of GRoranje' ipv 'Oranje'
    - V: ook steeds Gwonen ipv Wonen
    - L: pasoppen ipv oppassen
    - L: Laat mij met grust ipv rust
    - L: ozeeaan ipv oceaan

    WINTER 2011-2012
    - L hoort liedje van Madonna en zegt tegen Victor : "kom broer, een beetje rock en roll dansen..."

    Zomer 2011
    - V: Vogelhuis (ipv struisvogel)
    - V: Spionnen eten (ipv champignonnen)

    LENTE 2011
    - L: Hooftevrees (koorts/hoofdpijn)
    - L: Koortsevrees (koorts/hoofdpijn)

    WINTER 2010-2011
    - L: kabaai (ipv kabaal of lawaai)
    - V: Sootje Sitten (Schootje Zitten)
    - V: Seeuw (Sneeuw)
    - V: Ragen (Dragen)
    - L: Knieten (ipv knieën)
    - V: neusbaby (ipv baby neushoorn)


    WINTER 2009-2010
    - L: moet niet spruitjes, spruitjes komen uit de poep (28/12)
    - V: Kaatje! (telkens hij de gele krullebol opmerkt)
    - V: pijn gedaan (eerste 'uitdrukking'; eerste "tweewoordenzin") (29/12)
    - L: die huilt die kleine kind (over Victor) (3/2) 
    - L: Vriesvies (ipv diepvries) (2/3)

    HERFST 2009
    - pajettie (spaghetti op 01/10/09)
    - zingend van 'vila vila vila vila' (liedje van 'il etait une fois' : "la vie la vie la vie")
    - seilach (hagelslag - okt 09)
    - oppepeten (opgegeten - okt 09)
    - kofo (choco)
    - kapionen (kampioenen)
    - sool (school - nov 09)
    - Heb mij gefliekt (ipv verslikt - nov 09)
    - veel rénene é mama (regen)
    - pliekpliekjes (picnic-jes)
    - uw poep is vuil (wijzend naar een ontblote schaamheuvel :-)

    ZOMER 2009

    - mama toch!
    - ola! mooi! (kijkend naar Lien)
    - mama, pamper doen, kaka daan, ik stink een beetje.
    - Tietor is beebie, Nander is kleute, papa is kok, mama is btiende
    - Papa is kok, ete make vo alle mense
    - nee Tietor, mag niet, niet in mondje (bij gelijk wat Victor naar zijn mond brengt, en dat is nogal veel...)


    andere saaits
  • Elz en Ben - hersenspinsels
  • miekenstievenbennenfries
  • Tine en Tijs in Zambia!
  • Pé (van Lien) AKA Radiofonisch Insitituut
  • Lien (van Pé)
  • mama isma
  • kinderpraat en mama-energie
  • de CRECHE
  • de SCHOOL
  • Veerle en co @ USA

    onze gegevens...

    GEBOORTE :
    Lander : 52 cm - 3kg780
    Victor : 
    53 cm -  3kg540

    2 WEKEN :
    Victor : 3kg900

    1 MAAND
     
    :
    Lander (4W+3D) : 56 cm - 5kg140
    Victor (4W+1D) : 4kg750

    Victor (5W+1D) : 57cm - 4kg650
    Victor (5W+5D) : 58cm - 5kg200

    7 WEKEN :
    Victor :
    59 cm - 5kg740

    9 WEKEN :
    Lander (2M+2D) :
    60 cm - 6kg350
    Victor (2M+1D) : 5kg870

    10 WEKEN :
    Victor :
    62 cm - 6kg020

    14 WEKEN :
    Lander (3M+6D) : 63 cm - 7kg420
    Victor (3M+6D) : 6kg875

    15 WEKEN
     
    :
    Victor : 65 cm - 7kg 360

    16 WEKEN :
    Victor 
    : 66 cm - 7kg 670

    17 WEKEN (bijna 4maand) :
    Lander : 66,4 cm - 7kg600

    19 WEKEN + 3D :
    Victor 
    : 8kg 190

    5 MAAND + 1D :
    Victor 
    : 69 cm - 8kg 510

    26 WEKEN (ofte 6 maand!):
    Lander : 71,1 cm - 8kg900

    7 MAAND - 2D :
    Victor 
    : 72 cm - 9kg 600

    38 WEKEN (bijna 9 maand!):
    Lander : 74cm - 9kg920

    41 weken 
    (9M+11D) 
    :
    Victor : 75 cm - 11kg000

    47 WEKEN (10,5 maand!):
    Lander : 76cm - 10kg420
    Victor : 78 cm - 11kg300

    11 maand:
    Victor : 11kg600

    49 WEKEN :
    Victor : 78 cm - 11kg900

    51 WEKEN
    (bijna 1jaar!)
    :
    Lander : 10kg840
    Victor : 12kg400

    53 WEKEN (1jaar!):
    Lander : 77 cm - 10kg960

    56 WEKEN :
    Victor : 80 cm - 12kg020
    en...8 tanden!

    15 MAAND :
    Lander : 81,5 cm - 12kg340
    Victor : 81,5 cm - 12kg620
    en beiden ... 12 tanden!

    17 MAAND :
    Victor : 13kg000

    Lander op ...
    19 MAAND :
    84cm - 13kg300

    22 MAAND + 9D:
    88,5cm - 13kg080

    26,5 MAAND:
    92cm - 15kg500

    27 MAAND + 3W:
    idem

    30 MAAND (2,5 jaar)
    :
    94cm

    32 MAAND +2W:
    97cm - 15kg300

    Tandejezzz Lander :
    29 sept. (6M9D) : Tand nr 1
    5 oktober : Tand nr 2

    26 december : Tand nr 3
    14 januari : Tand nr 4

    6 februari : Tand nr 5
    14 februari : Tand nr 6
    eind juni : reeds 12 tanden...
    herfst 2008 : nog eens 4 hoektanden

    Tandejezzz Victor :
    20 april (7M23D) : Tand nr 1
    23 april : Tand nr 2
    2 juni : Tand nr 3
    20 juni : Tand nr 4
    27 juni : Tand nr 5
    1 jaar voorbij : 8 tanden

    Gastenboek
  • Jullie adres
  • Veerle
  • veerle
  • Bloggende Mama's veroveren het internet !
  • knuffel

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    creatievemie
    www.bloggen.be/creatie


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs