Inhoud blog
  • Beklimming Sainte-victoire
  • Mountainbiken
  • Accrobranche
  • Studeren en Uitstap Bandol
  • Zon, sterren en picknick in het Park :)
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Erasmus in Aix-en-Provence
    Reisdagboek
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beklimming Sainte-victoire

    Vandaag hebben we 'la Sinte-victoire' beklommen, bovenaan is een soort bedelplaatsje en ook een kruis dat je vanuit verschillende dorpen hier in de buurt heel goed kunt zien. Samen met Ogier, Lila en Saara (2 finse meisjes), ben ik aan deze uitdaging begonnen. Op het bordje stond duidelijk 2 uur, maar we hebben er uiteindelijk 3u over gedaan (vooral omdat Lila halverwegen al redelijk moe was en we dus wat meer pauze genomen hebben). De afdaling heeft maar een goed uur en 45min geduurd, waarna we allen een beetje verfrissing hebben gezocht in het meer van Bimont.





























    24-05-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mountainbiken

    Verlegd weekend, dus had ik heel wat gepland om te doen, één van deze zaken was een mountainbike dagje in de omgeving van 'la Sainte-victoire'. Dit is uiteindelijk een vermoeiend, maar toch leuk dagje geworden, hoewel ik in het begin het parcours niet zo aangenaam vond, veel klimwerk, maar geen leuke afdalingen erbij, maar de laatste 2km van het parcours was dan toch iets beter. Hieronder enkele foto's :







    Ja Sanne vanonder deze boom heb ik dus met u gebeld, beter ontvangst dan beneden in elk geval en t gaf me de mogelijkheid om ff te rusten na een reeds zware eerste beklimming .















    24-05-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Accrobranche
    Op zaterdag 16 mei was de journée-off van mijn stageplaats gepland. In de voormiddag hebben we de resultaten van het bedrijf van 2008 bekeken, de toekomstplannen van het bedrijf en elke werknemer heeft ook kort zijn afgewerkte en toekomstige projecten toegelicht.

    En dan was het tijd voor de actie, om 12u zijn we vertrokken naar Salon-de-Provence voor een namiddagje accrobranche (een survivalparcours in de bomen). Eerst hebben we met zen allen gegeten op een terras van 7m hoog. Onze maaltijd kwam van een soort cateringbedrijf, dat zowel koude als warme schotels aanbied, en ik moet zeggen het was goed verzorgd en lekker.









    om 14.30u zijn we dan onze veiligheidgordels gaan afhalen, een paar handschoenen en de uitdaging kon beginnen. Iedereen even op de foto met deze outfit en dan na een korte initatie op naar de verschillende parcours waarvan wij de rode en sommige ook de zwarte hebben afgelegd. Het extreme parcours leek ons net iets te hoog gegrepen .





    De initiatie:



    Start rode parcours:









    En dan een stapje moeilijker:





    Waarbij ik dus men schoen verloren ben, die is zo'n 8m lager gevallen, gelukkig is één van men collega's die dit parcours niet mee deed, mijn schoen gaan halen en heeft hem terug naar me gegooid.

    De 'grote' tarzansprong:





    Met duidelijk heel wat klimwerk, dus was ik blij dat ik hierna even op het platform kon uitrusten !





    En dan het laaste deel van het parcours, het ziet er wel goed uit op foto


    17-05-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studeren en Uitstap Bandol
    Maandag 4 mei had ik weeral een test, dus het weekend had ik de cursus volledig gestudeerd (saaie theorie), mijn 2de test bleek uiteindelijk hetzelfde te zijn als men eerste, of ik nu gestudeerd had of niet, het zou niet veel verschil uitmaken want er werd geen enkele vraag vanuit de cursus gesteld. Ik kreeg 3 vragen die gebaseerd waren op een oefening, gelukkig dat ik al iets van budgetteren in België gezien had, want oefeningen had ik in heel de cursus niet gezien. Na men test heb ik met de prof van dat vak gesproken en mja hopelijk heb ik dus de hoofdzaken juist want daar staan de punten blijkbaar op. Even bang afwachten dus.
    Morgen heb ik ook een test en ben er dus niet zo gerust op, daar dat ik denk dat het weeral zoals de 2 vorige gaat zijn. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk liever mijn stage hier doe dan de lessen, deze bleken uiteindelijk saai te zijn en als ik naar de testen en de lessen kijk, moet ik zeggen dat ik niets heb bijgeleerd.

    Voorbije zaterdag ben ik naar Bandol geweest, is een dorpje aan de zee, maar ik heb de zee uiteindelijk van ver gezien daar dat Ogier en ik niet naar het centrum zijn geweest, maar een wandeling hebben gedaan in de bergen daar (ni echt heel hoog ofzo zenne :))

    Voor de rest ga ik de foto's wat laten spreken, waaronder ook nog een paar van in het park, van zondag 2mei.


































    10-05-2009 om 21:06 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon, sterren en picknick in het Park :)
    Weeral een weekje voorbij, de tijd gaat hier toch wel snel vind ik! Nog een maand en ik moet beginnen inpakken om terug naar huis te gaan. Daar wil ik nu nog even niet aan denken, er staan dan ook nog zovele dingen op mijn programma dat ik hier zeker wil doen. Waaronder een dagje mountainbiken, met het werk een off-day waar we een soort survival parcours gaan doen in de bomen, echt weer iets voor mij en ja ik wil zeker ook 1 keer op die berg geweest zijn: 'saint-victoire'.

    Deze week ben ik vooral veel in het park geweest, een paar keer om te studeren want het is daar best wel rustig en mja het weer was deze week ook echt wel redelijk goed. Maar we zijn er ook nog eens gaan voetballen en deze middag ben ik daar met Ogier gaan picknicken. En op vrijdagavond zijn we er ook geweest om naar de sterren te kijken, het weer was heel de dag zeer mooi geweest en de hemel was dus 's nachts ook volledig open , het was eens iets anders dan een filmke zien of uitgaan. En ik kan er zo van genieten om naar de sterren te kijken, daar word ik volledig relax van.

    Nu is het weer tijd om te studeren, want morgen heb ik een test, ik weet niet zo goed wat ik daar van moet verwachten, want mijn laatste test hier was niet echt goed. Ook mijn medestudenten geven me niet veel hoop, zij hebben namelijk die test al gedaan en zeiden dat de prof van dat vak niets uit de cursus had gevraagd, dus ben ik misschien alles voor niets aan het leren. Maar dat is afwachten tot morgenochtend .

    Hieronder enkele foto's van deze week, in het park en 's avonds in het centrum van Aix.














    03-05-2009 om 15:25 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    01-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt voor de berichtjes in mijn Gastenboek
    Tot een week geleden dacht ik als mensen me een berichtje schrijven, dan zal ik hiervan wel iets in men mail krijgen. En toen kwam ik per ongeluk terecht in mijn eigen gastenboek, tot mijn grote verrassing stonden hier redelijk veel zaken reeds geschreven, en ik had hier helemaal geen idee van. (mja domme ik dus)

    Bij deze wil ik wel iedereen bedanken voor de leuke berichtjes die jullie hebben achter gelaten. Ik vond het zeer leuk om al die verschillende berichtjes te lezen, van men klasgenootjes, van vrienden van de zwemclub, van men zwemmers en van al men andere vrienden.

    Vandaag besefte ik dat er al 3 maanden voorbij zijn, de tijd gaat snel moet ik zeggen, maar ik geniet er van (de laatste dagen iets minder met al de testen die ik binnen een week moet afleggen). Toch moet ik zeggen deze ervaring heeft me al redelijk veel zaken bijgeleerd zoals de administratie in Frankrijk deze is mja zogoed als hetzelfde in België, veel werk voor niets. Ik heb veel interessante mensen ontmoet, en hoewel ik in de eerste plaats kwam om te studeren, vind ik mijn stage de beste ervaring hier. Niet echt het werk dat ik doe, maar de omgang met de mensen, de mentaliteit in het bedrijf, ik had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. En mijn frans is er ook op vooruit gegaan wat voor mij toch ook een reden was om naar Frankrijk te komen, nu nog zien dat ik dit onderhou als ik terug in België ben.

    01-05-2009 om 02:04 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le Tholonet
    Dinsdag 14 april, geen les en dus niets te doen. Maar deze keer had ik niet echt zin om gewoon wat rond de hangen in mijn kamer of in het centrum van Aix, dus heb ik mijn fiets genomen en besloten om eens te gaan zien waar de 'route cézanne' me heen zou leiden. Ik had op maandag al een beetje informatie opgezocht, en wist ongeveer in welke richting ik moest rijden. Zonder kaart ben ik dus vertrokken, en uiteindelijk uitgekomen in het kleine dorpje genaamd 'le Tholonet'. Na het bekijken van het plan voor de toeristen, bleek dat je van hieruit verschillende wandelingen kon doen, en zo ben ik begonnen aan men beklimming richting een meer genaamd ZOLA. Na iets meer dan 35min wandelen ben ik dan uiteindelijk aan dit meer aangekomen. Een prachtig uitzicht moet ik zeggen, het was zeker de wandeling waart en gelukkig had ik het weer ook wel mee, dus een stralende zon. Even genieten van het uitzicht en dan terug beginnen afdalen, om dus terug naar Aix te fietsen. Uiteindelijk ben ik een goei 3u en half onderweg geweest, wat best nog mee viel, dus de volgende keer eens een andere wandeling proberen die je vanuit dit dorpje kan doen, hopelijk zijn ze allemaal de moeite waard.

    Hieronder enkele foto's + een foto'tje van een regenboog hier in Aix van vandaag , spijtig genoeg is er wel eerst een onweer geweest.














    18-04-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    13-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sanne in Aix - deel 2
    Okey 2de keer goeie keer dan maar, hoewel ik dus helemaal op nieuw kan beginne, men vorige tekstje is namelijk verdwenen, en dat dankzij het geweldige internet hier in Aix.

    Vrijdag, daar dat het slecht weer was (gelukkig geen regen en toch een klein beetje zon), zijn we het museum d'histoire naturelle gaan bezoeken hier in Aix. Er liep een tentoonstelling over een stripverhaal met de naam Lucy (die aap zal jullie waarschijnlijk wel iets zeggen) en boven konden we de dino's gaan bekijken. Daarna zijn wa nog langs het theater gebouw geweest, omdat je van hieruit een overzicht hebt over de stad, je moet er eerst wel een aantal trapjes voor naar boven klimmen. 'S avonds zijn we nog eens gaan Biljarten, dit maal slechts met z'n 3en. Waarbij ik weeral vooral verloren heb. De bar zelf heeft redelijk weinig te doen, wat me wel verbaast daar dat het daar best wel gezellig is.

















    Zaterdag, ik was van plan om Sanne Cassis te laten zien, omdat ik het daar zelf best wel mooi vond, maar het weer heeft er anders over beslist, het was echt een rotdag, veel regen en dus weinig te doen. 'S morgens (lees voormiddag dan vooral ) zijn we langs de markten van Aix geweest, hier verkochten ze vooral groenten, fruit, vis, kleren en er was ook een rommelmarktje. In de namiddag hebben we ons wat bezig gehouden in de hal beneden in mijn gebouw. Buiten was het toch aan het regenen, dus hebben we wat gevoetbald (2 tegen 1 , en natuurlijk man tegen vrouwen), en ook een beetje ropeskipping, vooral ik en Ogier dan, 1 iemand doet iets voor en de andere moest het na doen. Daarna langs de winkel en dan ladies night, pizza'tje, cocktails en Friends, tot dat Ogier ook nog is lang gekomen, dan hebben we een frans film gezien (redelijk slechte film spijtig genoeg ), echt laat hebben we het niet gemaakt want de volgende dag moesten we om 7u opstaan om rond half acht naar de bus te vertrekken.







    Zondagochtend, echt zin om afscheid te nemen had ik niet, ik had me goed geamuseerd en meer dingen gedaan in 1 week tijd dan dat ik gewoonlijk in een maand hierin Aix doe. Ik heb me in elk geval echt wel goed geamuseerd, en hoop dat dit ook voor Sanne geldt. Persoonlijk berichtje voor Sanne; 'k mis je hier echt wel, als ik terug ben gaan we nog eens goed feesten he, met de nodige cocktails! In elk geval vond het leuk dat je hier geweest bent !

    13-04-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sanne in Aix - deel 1

    Maandag, om 10u opstaan, want even de rommel van men kamer wat opruimen zodat er plaats was om Sanne er te laten slapen. Tegen iets voor 12u krijg ik een berichtje van Sanne dat haar trein in panne staat en dat ze niet weet voor hoe lang, maar dat ze dus met vertraging zou aankomen bij mij. Tegen iets na 2 u krijg ik dan uiteindelijk het bericht dat ze om 14.15u een trein zou nemen en na ongeveer 40min hier in Aix zou aankomen.
    15.10u, eindelijk komt de trein langzaam het station binnen gereden, voor Sanne was het ook een opluchting dat ze er eindelijk was, blijkbaar was haar locomotief van de vorige trein in brand geschoten en hadden ze 2u stil gestaan een goede 10min van Marseille. Terwijl we naar de mini2 (het busje) stappen, eet ze snel een croissant, bij mij eerst even uitpakken en dan naar de winkel want veel eten was er bij mij in de kamer niet te vinden. Na het winkelen even alles uitladen en dan genieten van het zonneke in het parkje van Cuques.
    'S avonds hebben we niet veel gedaan, Sanne heeft zo stilaan iedereen bij mij op de verdieping gezien dat ik ken, en ook Ogier is eventjes langs geweest. Na het eten, zijn we nog iets gaan drinken in het centrum, maar echt laat is het niet geworden daar dat het een vermoeiende dag was geweest.







    Dinsdag Sanne kon zo'n beetje uitslapen, maar ik had spijtig genoeg zowel in de voormiddag als namiddag les. Gelukkig was mijn les van de namiddag al om 15u gedaan, dus zijn we weer naar het centrum van Aix geweest, munt en limoentjes gaan halen, want 's avonds gingen we mojito's maken . Van deze avond zijn er gelukkig geen foto's te vinden .

    Woensdag, eindelijk eens de tijd om Aix te verkennen, van het pleintje met de niet echte dolfijnen (door Ogier genaamd: place des 4 Sardines ipv dus Dauphins) tot het kwijlende everzwijn , daarna een wijntje in O'shannons :).







    Donderdag zijn we naar Marseille geweest, persoonlijk vind ik deze stad niet echt mooi, veel te druk en redelijk veel vervuiling. Het eerste rustige plekje was een Fort daar, al de andere zaken waren kleine vuile straatjes, trapjes een paar mooie gebouwen (zoals de Cathédrale) maar verder viel er niet veel te zien in Marseille. 'S avonds zijn we dan met de Finse meisjes uit geweest, IPN, een bar dat eigenlijk gewoon een kelder is. Tot 2u was het daar redelijk gezellig (op een paar rare mensen na ) Maar daarna werd het voor mij iets te druk, tegen half drie zijn we dan ook door gegaan. Ik was toch blij dat ik men bed zag, want had van al het wandelen behoorlijk zere voeten gekregen.




















    13-04-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekje thuis

    Op woensdag 1 april ben ik naar huis vertrokken voor 5dagen, die avond heb ik Ilse haar dochtertje Fleur gezien. Een schattig meisje, die duidelijk wat trekjes weg heeft van de beide ouders . Ook Sanne is eventjes langs geweest bij Ilse thuis om Fleur te zien en mij terug te zien. Op donderdag weeral school werk, vergadering om 12u 's middags voor het project. Gelukkig duurde deze maar een uurtje. In de namiddag is Lynn langs geweest, en iets later is Sanne ook langs gekomen, samen nog eens een lasagne en Cocktails maken, t was lang geleden. Op vrijdag moest k een beetje werken, men kasten leeg maken daar dat de meubels van men kamer aan Ingrid gegeven waren. Normaal wou ik een aantal feestjes doen thuis zoals op donderdag eens naar local enz, maar uiteindelijk was ik iets te moe om toch echt te feesten. Op zaterdagochtend ben ik nog eens mee zwemles gaan geven bij den Bond, ik mis het hier toch, al die kindjes enz, maar ja als ik weer terug ben, dan blijf ik die lesjes toch geven dus uiteindelijk is het maar voor een half jaartje .
    Zaterdagavond dan toch het eerste feestje, de verjaardag van Elke van mijn klas. Een gelegenheid om men klasgenootjes nog eens terug te zien, het thema was mexicaans. Ik moet zeggen al het eten dat ze klaar gemaakt had, het heeft me best wel gesmaakt, zeker een geslaagde avond . Iedereen was ook wel benieuwd naar men gebeurtenissen hier in Frankrijk, hoe men stage verliep, of ik er al vrienden heb, school, ...
    Op zondagochtend was het dan weer tijd om te vertrekken, daar dat ik nooit echt last van heimwee heb, viel dit beter mee dan dat ik verwacht had. Ik wist natuurlijk ook dat Sanne vanaf maandag voor een weekje bij mij in Aix zou zijn, iets waar ik al lang naar uitkeek.
    Hieronder enkele foto's van mijn 5daagjes thuis.

























    05-04-2009 om 00:00 geschreven door Elke'tje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs