Lifelong study and experimenting.
Foto
Gastenboek
  • Dhr
  • info
  • 3d
  • blog
  • Welkom op het gastenboek.

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per maand
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
    Blog als favoriet !
    Because you never know enough....
    Microprocessors, Arduino, Makerbot Thing-o-Matic, Lego Mindstorms NXT 2.0, 3D Printing, Ultimaker, Music, Whisky, Open Universiteit, etc...
    03-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer Z-Stage assembly
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De eerste echte bouwfase is de Z-Stage. Dit deel is verantwoordelijk voor de bevestiging van de extruder.
    Het verwarmingselement om de plastic te smelten, de thermostaat en de thermocouple samen met de stepper motor (A) voor het voeden
    van de plastic  vormen samen de extruder MK7. Deze wordt later gebouwd in een afzonderlijke fase.
    De Z-stage is waarop de extruder zal vastgemaakt worden.
    Dit deel beweegt in de printer van boven naar beneden en vice versa (Z-as of hoogte).

     

    03-01-2012, 15:47 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Tags:makerbot, 3D printer, MK7, Thing-o-Matic,, kit, DIY, Z-stage
    02-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer Prep Stage DEEL 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het derde en laatste deel van de voorbereidende fase.

    Hierna bouwen we de Z-as Stage maar eerst nog de Y-stage idler rib stack bouwen en de bedrading bij elkaar plakken met tape.


    02-01-2012, 15:18 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer Prep Stage DEEL 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag Deel 2 van de voorbereidende fase.

    Alle geleiders voor de stangen waarop de X-,Y- en Z-as bewegen worden aangebracht in de juiste onderdelen.
    Let op de juiste oriëntatie !!

    Tot later voor het derde en laatste deel van deze bouwfase.


    02-01-2012, 10:29 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    01-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer Prep Stage DEEL 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De beste wensen voor 2012 aan allen en Happy Printing!!

    Vandaag beginnen we aan de voorbereidingsfase en gaan we al een beetje bouwen in deel 2 en 3...

    Groentjes (uit Balen??) Kristof


    01-01-2012, 23:56 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Tags:makerbot, 3D printer, MK7, Thing-o-Matic, unboxing, kit, DIY,
    31-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer Onderdelen Referentie
    Hallo beste leden van het feestcomitee !!

    Vandaag een paar foto's als referentie voor de benodigde onderdelen per bouwfase van de 3D printer Thing-o-Matic.

    Ik zal regelmatig verwijzen naar deze foto's in de bouwfase videoreeks.
    Als je op de foto's klikt krijg je een groter formaat te zien.

    X-STAGE onderdelen:


    Y-STAGE onderdelen:


    Z-STAGE onderdelen:


    Body Lasercut onderdelen:


    Safety Cutoff (veiligheid) onderdelen:


    Volledige Makerbot (met MK5 extruder)
    De versies die nu geleverd worden bevatten een MK7 en zien er dus iets anders uit...





    31-12-2011, 14:27 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Tags:MK7,Makerbot,Thing-o-Matic,Bouwfase,onderdelen,3D printer
    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot Thing-o-Matic 3D printer. Inhoud kit DEEL3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het derde en laatste deel over de inhoud van de Makerbot Thing-o-Matic kit.

    De volgende videoreeks beginnen we aan het echte werk!!

    Als er vragen zijn of opmerkingen, hoor ik het graag via mail of het gastenboek.

    Groetjes


    30-12-2011, 22:32 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Tags:Makerbot, 3D printer, MK7, Thing-o-Matic, unboxing, kit, DIY,
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot Thing-o-Matic 3D printer. Inhoud kit DEEL2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallokes! 

    Vandaag deel2 waar ik de inhoud van de doos laat zien en nog wat extra uitleg geef bij de verschillende mogelijkheden.

    YouTube heeft een limiet van 10 minuten en max 1000MB, vandaar dat ik de video's moet opdelen in stukjes.

    Vandaag wordt het laatste deel nog online gezet en begin ik met het opnemen van het bouwproces zelf...

    Wordt vervolgd dus.... ;-)


    30-12-2011, 11:40 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Tags:Makerbot, 3D printer, MK7, Thing-o-Matic, unboxing, kit, DIY,
    29-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Makerbot 3D printer. Wat is 3D printing? DEEL 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag het eerste deel van de videoreeks over 3D printing en de inhoud van een 3D printer kit.

    Ik heb mijn Makerbot Thing-o-Matic kit ontvangen en ik ga proberen om elke stap van het assembleren met jullie te delen in het Nederlands.
    Er zijn al heel veel bronnen in het Engels maar geen enkele in het Nederlands.

    Geniet van deel 1 !!

    Kristof


     

    29-12-2011, 20:05 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Robotica-Makerbot-Arduino
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe aanwinst in mijn Whisky 'collekse'
    Deze maand twee nieuwe flessen erbij naar aanleiding van de opendeurdagen bij de Whisky Shop van Fisser.be in Geel.

    Ik had de gelegenheid om verscheidene whisky's te proeven maar aangezien ik toch een voorkeur heb voor de meer geturfde/gedurfde (peat) whisky's, en in het bijzonder die van het eiland Islay, is mijn keuze gevallen op:

    - Kilchoman 2006 Vintage Release (jonge distileerderij opgestart in 2005) en
    - Bruichladdich "The Laddie Ten".




    Beide naar mijn bescheiden oordeel zeer lekker (alhoewel verschillend) en betaalbaar.

    Slainte !

    29-12-2011, 00:00 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Whisky
    Tags:Whisky,Bruichladdich,Kilchoman,Peat,Islay
    27-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eldoreth geselecteerd door WhiskyPassion
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ha, lekker !! 

    Met veel trots kan ik meedelen dat ik geselecteerd ben door WhiskyPassion magazine om deel te nemen aan de "blind tasting" in januari.
    Ik kijk er reikhalzend naar uit!

    Neem eens een kijkje op hun website. Ik zal binnenkort nog meer links posten naar goede whisky sites.

    Niets beter dan een lekkere whisk(e)y, een goed boek en fantastische muziek in de winterperiode !!

    Slainte !

    Bijlagen:
    http://www.whiskypassion.nl/   

    27-12-2011, 09:25 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Whisky
    Tags:Whisky, whiskypassion, tasting
    26-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canon EOS 60D en ZOOM H1 YouTube materiaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo allemaal en een Zalige Kerst en prettige feestdagen gewenst!!

    Hieronder de eerste video waarin ik mijn materiaal setup bespreek die ik gebruik om de tutorials te maken op YouTube en het blog.

    De volgende video's zullen voornamelijk over 3D printers gaan. Ik heb net alle onderdelen ontvangen voor mijn Makerbot Thing-O-Matic die bestuurd wordt door een Arduino.

    Maar nu eerst eens kijken naar het materiaal:
     

     

    26-12-2011, 00:00 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Algemeen
    Tags:Canon EOS 60D, YouTube, ZOOM H1, Materiaal, DSLR, Remote, IPAD
    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje meer over Eldoreth.

    Welkom beste bezoeker of toevallige passant, 


    Ik ben een man, geboren 1973 in Geraardsbergen, en momenteel woonachtig in Westerlo (Antwerpen).


    Beroepsmatig ben ik ATM (Air Traffic Management) security expert bij een internationale organisatie actief in de Pan-Europese luchtvaart.


    Mijn achtergrond bestaat vooral uit muziek & theater, ICT en later project- en business management.


    Voor de rest houd ik mij, naast mijn dagtaak, bezig met mijn gezin, muziek, koken, elektronica, whisky en een leven lang leren (vandaar de titel van dit blog).


    Het bloggen is voor mij totaal nieuw. Naast het ontdekken van dit medium wil ik graag ook informatie delen over levenslang studeren, elektronica, muziek en cultuurwetenschappen (literatuur, cultuurgeschiedenis, filosofie en kunst).


    Dit is veel; misschien zelfs teveel. De toekomst zal uitwijzen of er interesse voor bestaat en of ik voldoende tijd heb.


    De eerste berichten zullen vooral in de categorie Arduino-Elektronica gepost worden.

    Ga dus vlug even kijken in dat deel van het blog voor Nederlandstalige of vertaalde info over "hoe beginnen met elektronica/robotica, microprocessors etc."


    Neem ook de moeite om iets te schrijven in het gastenboek of een mailtje te sturen met wat je van dit blog vindt, of wat jullie er graag zouden zien in verband met bovengenoemde topics.

    Groetjes, Kristof 

    17-11-2011, 00:00 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Algemeen
    Tags:algemeen, eldoreth, bio
    12-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even geduld...
    Welkom op mijn blog!!

    Eindelijk heb ik dan ook de stap gewaagd om eens te zien waar het allemaal over gaat dat "bloggen"...

    Op het ogenblik ben ik natuurlijk nog druk bezig om alle instellingen naar mijn zin te krijgen.

    Zodra dit klaar is wordt er aan de inhoud gewerkt dus...zie titel ;-) ....

    P.S.: Ondertussen kan je wel al eens even een kijkje nemen op de links in de rechter kolom.

    12-11-2011, 00:00 Geschreven door Eldoreth


    Categorie:Algemeen
    Tags:algemeen
    Inhoud blog
  • Makerbot 3D printer Y-Stage assembly Pt.2
  • Makerbot 3D printer Y-Stage assembly Pt.1
  • Het is weer bijna week-end!!
  • Makerbot 3D printer X-Stage assembly Pt.2
  • Makerbot 3D printer X-Stage assembly Pt.1

    Categorieën
  • Algemeen (3)
  • Cultuurwetensch. (0)
  • Muziek (0)
  • Robotica-Makerbot-Arduino (14)
  • Whisky (2)

  • Arduino links...
  • Arduino (engels)
  • Arduino (nederlands)
  • Jeremy Blum

  • Robotica, 3D printing, etc
  • Thing-o-Matic 3D printer Makerbot
  • Robotshop Robosavvy
  • Lego Mindstorms NXT 2.0
  • Ultimaker
  • Prusa Mendel RepRap.org
  • Makergear
  • Up! 3D printing systems
  • ReplicatorG 3D printer Software

  • Elektronica links
  • Elektronica Startpagina
  • Beginnen met Microprocessors via Dwengo
  • Conrad reuze webshop
  • MANCAVE Hét elektronicablog onder spanning

  • Algemene links
  • Open Universiteit Heerlen
  • OU Studiecentrum Antwerpen
  • Whisky Passion Magazine

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rss
    www.bloggen.be/rss

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs