Inhoud blog
  • Het einde
  • ik heb hem dan toch tegen gekomen
  • Waarschijnlijk laatste Albergue
  • 2 toffe dagen
  • Zomer
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Geert fietst
    ... naar het einde van de wereld
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik heb hem dan toch tegen gekomen
    Etappe 29
    Slecht geslapen vannacht.Gaan slapen voor 11 uur en ik werd wakker om 4 uur vanmorgen.
    Er was wat lawaai in de omgeving en dit bleef duren op regelmatig ritme.
    Eeen beetje later iemand die naar't toilet gaat en om 5 uur zijn er al die vertrekken en dit gaat zo maar door.
    Het leven in een albergue of refugio is nu eenmaal zo,daar moet ge tegen kunnen.
    Van puur ellende zelf dan ook maar opgestaan rond 5u 30 en beginnen wassen en inpakken.
    Veel te vroeg klaar natuurlijk,dus ik op zoek naar een plaatske om te ontbijten.
    Ze zijn hier zeer vroeg open en het ontbijt dat ik nam was overheerlijk,een vers oranjesapke,ne grote koffie en een appelkoekje,nog warm,recht uit den oven.
    Vroeg weg dus,viel tegen,'t was nog donker en het duurde langer dan ik dacht eer het klaar werd.
    Het is een rare dag,regelmatig een smske en terwijl ik bergske op en bergske af door het mooie Galicie rij, dat hier echt mijn hart steelt, overloop ik in mijn gedachten de voorbije weken. Met gemengde gevoelens,straks ben ik er en morgen is het over.
    Op gegeven moment zie ik een pijl die zegt Santago 12km.Dan krijg ik het voor het eerst deze reis wat moeilijk,niet fysisch maar mentaal raak ik niet meer vooruit.Mijn maag stokt en ik voel me onwel.Ik besluit een pause te nemen en eet een stuk fruit en als ik aanstalte maak om terug te vertrekken krijg ik een sms van mijn moeder.Ik weet niet hoe ze dat doen die moeders maar ze vinden altijd de juiste timing om je een duwtje in de rug te geven .
    Na enkele km ben ik terug in het ritme (moet wel want het is stijf bergop) en krijg al snel Santiago de Compostela
    in het vizier.
    De aankomst is nogal gewoontjes wegens veel toeristen die niets met de camino te maken hebben en toch hartverwarmend om die pelgrims,soms uitbarstend in tranen,te zien aankomen.
    Afstand 50 km


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (5)

    15-09-2009
    Proficiat papke!
    Nen hele dikke proficiat papaatje, ik denk dat er veel mensen fier op u zijn en ik hoor daar ook bij.
    Dubbel proficiat omdat ge aangekomen zijt op uwe verjaardag!

    Geniet nu maar en kom maar traagjes naar huis :)

    Dikke zoen

    15-09-2009 om 16:48 geschreven door Ann


    14-09-2009
    vanalles en nog wa
    Hey daar, en nog van plan terug te komen of gaat ge ginds blijven hangen...
    enfin, ne hele gelukkige verjaardag (ben wel 2 dagen te laat, maar beter laat dan nooit :))
    tot binnenkort
    de groeten uit het land waar de zon soms schijnt...




    14-09-2009 om 08:08 geschreven door Annemie - Stijn


    13-09-2009
    geweldig
    Knap gedaan Geert,

    nu nog naar het einde van de wereld??? )
    of misschien eerst naar Napels en dan sterven...


    Ik ben een beetje jaloers en kan mij het dipje van gisteren maar al te goed voorstellen.

    tot een van dees en geniet nog.

    Hugo

    13-09-2009 om 12:00 geschreven door Hugo Reynaerts


    Je droom is uitgekomen!!!

    Nee, je had eigenlijk een dubbele droom... Santiago gezond en wel bereiken en dan nog het liefst op 12 september! Ongelofelijk dat je dit ook hebt kunnen waarmaken, dat zal je nu wel een geweldige boost geven.
    Heel ontroerend ook, hoe je je laatste etappe hebt beschreven, ik kan me wel voorstellen dat je gisteren met heel gemengde gevoelens op je fietske zat...
    Ik hoop in elk geval dat je je verjaardag nog een beetje hebt kunnen vieren gisterenavond.

    En nu zal het toch wel een beetje afkicken worden... Eindelijk rust, eindelijk alle spieren eens laten ontspannen, gewoon eens niets doen, genieten van het zonneke, een terrasje... en de buurt een beetje verkennen. Geniet ervan, je hebt het dubbel en dik verdiend!  

    En als je terug bent, zullen we er zeker enen op drinken. Tot binnenkort!

    Fabienne   

    13-09-2009 om 11:04 geschreven door fabienne


    12-09-2009
    Die mama's toch hé
    Hoe lief!
    En als jij niet geweend hebt... ik heb het in uw plaats gedaan.
    Tot binnenkort, we hebben nog 2 verjaardagen en véél verhalen te vieren...

    12-09-2009 om 21:04 geschreven door Karin




    Archief per week
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs