*** El Cigarro's passie voor sigaren blog ***
Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Zoeken in blog


E-mail El Cigarro

Al uw mails worden persoonlijk beantwoord


Gastenboek El Cigarro

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Archief per maand
  • 08-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 11--0001

    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOXREVIEW : Nieuwe aanwinst voor mijn Pre-Castro collectie

    Beste liefhebber ,

    deze week is deze Partags No 280 Dunhill Selection kist binnengekomen vanuit de VS. De kist is echt in een perfecte staat , de binnenkant ziet er niet alleen als nieuw uit , de geur van het hout is nog steeds aanwezig ! Een zeer mooie aanwinst dus !













    27-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    16-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HUMIDOR : Mijn vitrinehumidor een paar weken geleden...

    Beste bezoekers  ,

    het is mooi en warm weer , dus hoog tijd voor een lekkere puro ! Daarom nu even een foto van mijn humidor , de dag na ik hem was gaan halen bij Cliff.



    16-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:HUMIDOR
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERJAARDAGEN : Ernesto Che Guevara


    Ernesto Che Guevara zou vandaag (° 14 juni 1928 + 9 okt. 1967) 81 jaar oud geworden zijn.



    14-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Vintage Partagas Jar

    Beste lezers ,

    ook een pronkstuk uit mijn collectie is deze Partagas Cigar Jar.

    The famous brown Partagas Jar made in the 1940s by Pickman. After these wonderful and delicate jars had been featured in the fabulous "Encyclopaedia of post revoluction Havana cigars" (by MRN) they happen to be very rare now. This Jar in very good condition will add a lot to your private collection - and it comes with full legal documents issued by the cuban government stating its origin and authenticity. Measures 21*12cm (http://www.thecigarsmoker.com/partagas-brown-p-304.html)



    14-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    11-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Cogétama sigaren , made in Belgium !
    Beste bezoekes en liefhebbers van de betere rookwaren ,

    vandaag bij de post een inzending van reporter Sam . Deze assortimentdoos van de Cogétama sigaren blijkt een speciale editie te zijn , laat dat nu net de dingen zijn die ik graag in mij collectie heb ! Soms kunnen shortfillers ook best interresant zijn ...

    In de 19de en 20ste eeuw is de sigaren- en tabaksnijverheid in Vlaanderen groot. Ook in het landelijke Knesselare wordt een sigarenfabriek opgericht, die later bekend wordt onder de merknaam Cogetama. Dit zorgt voor belangrijke werkgelegenheid in de gemeente. Maar in 1983 sluit de fabriek, een sociale ramp. (http://www.erfgoedcelmeetjesland.be/)







    11-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    09-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Partagas pre-Castro mini-jars

    Beste bezoekers ,

    een tijdje geleden kocht ik deze 2 Partags humidors op een veiling. Deze humidors werden gemaakt voor de Partagas Coronas Chicas en de Coronas Especiales. De Coronas Especiales worden opzich nog eens verpakt in houten tubes met daarrond het Partagas bandje.











    09-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    08-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Romeo y Julieta "Branch of a tree"

    Beste liefhebbers ,

    laatst kocht ik deze mooie "Branch of a tree" humidor uit de jaren '70.
    Je vind hem onder andere terug in de encyclopedie van Min Ron Nee op pagina 297 en 410.







    08-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    06-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REVIEW 34 : Cohiba Siglo IV (Cu)

    Beste lezers ,

    Deze sigaar moet je toch wel eens gerookt hebben. De Cohiba Siglo IV is een krachtige puro met veel body en een zachte smaak. Zeker geen aperitief sigaar , maar na een goede maaltijd mag je hem me altijd aanbieden. Goed trek , mooi dekblad ! en vooral een body om U tegen te zeggen , mag ook wel als je weet wat deze Cohiba in de winkel moet kosten.

    El cigarro's eindconclusie : deze Siglo IV is een topper en ik ga hem in de toekomst zeker roken !
    El cigarro's eindscore : 8.5/10











    06-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS
    05-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COLLECTIE : Inzending van onze reporter Sam

    Deze H.Upmann mocht ik ontvangen van onze reporter Sam , waarvoor dank !

    Het is een zeer oude H.Upmann Singulares , mooi verpakt in een papiertje





    05-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:COLLECTIE
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HUMIDOR : klein overzichtje van de bovenste plank


    Deze foto nam ik de eerste avond toen ik mijn humidor aan het vullen was , ondertussen is de schikking natuurlijk al vaak verandert.


    05-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:HUMIDOR
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VINTAGE REVIEW 3 : Partagas Nr°1 Selection Privada

    Beste sigarenliefhebbers ,

    Tot nu toe de beste sigaar die ik gerookt heb ! Deze Partagas Nr° 1 was subliem van smaak , zeer zacht waardoor je de rook makkelijk door de neus kon laten gaan zonder irriterende prikkels achteraf. Het was werkelijk genieten ! Ik heb het roken van deze sigaar zeer lang uitgesteld , maar toen ik mijn nieuwe vitrine humidor bij Cliff mocht gaan halen heb ik mezelf getrakteerd op deze vintage partagas. Hij werd gemaakt in de jaren '70 , dat maakt hem zowiezo al bijzonder maar langs de andere kant zou ik het leuker gevonden hebben moest ik hem nog kunnen kopen in de winkel. Ik heb Cliff en Sonny er één cadeau gedaan , en ik heb er nog een paar die ik in de loop der jaren zal kunnen oproken. Moest er iemand nog een kist vinden , geef me dan zeker een seintje !

    El cigarro's eindconclusie : beste sigaar tot nu toe !
    El cigarro's eindscore : 9.5/10














    05-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REVIEW 33 : Cuaba Tradicionales (Cu)

    Beste lezers ,

    inderdaad het is een hele tijd geleden dat ik nog geschreven heb voor mijn blog , aangezien ik verandert ben van job heb ik spijtig genoeg enkel nog tijd gehad om te roken maar niet meer om jullie op de hoogte te houden. Nu alles een beetje een plaats krijgt ga ik proberen om de draad weer op te pikken en jullie mee te nemen tijdens mijn leukste sigaarmomenten.

    Deze Cuaba Tradicionales rookte ik laatst op een van de eerste zonnige namiddagen van mei . Ik had hem nog niet eerder gerookt dus ik was zeer beniewd hoe hij zou smaken. Ik moet zeggen dat ik van deze sigaar enorm genoten heb , zeer goede verbranding , goede trek en de smaak was zeer zeker genietbaar. Ik heb ongeveer een uur gerookt op een matig tempo.

    EL cigarro's eindconclusie : zeer lekkere sigaar met een prima trek en verbranding , zeker een aanrader!
    EL cigarro's eindscore : 8.5 / 10










    05-06-2009, 00:00 geschreven door El Cigarro  


    Categorie:REVIEWS

    Foto

    Foto

    Categorieën
  • AANKOPEN (15)
  • AANSTEKERS (3)
  • ADRESSEN BE (1)
  • ADRESSEN NL (1)
  • BEDRIJFREVIEWS (1)
  • CASA DEL HAB... (10)
  • CITATEN (3)
  • COLLECTIE (44)
  • DEMO'S (8)
  • DVD/CD/CD-ROM (3)
  • ERNESTO G. (3)
  • HUMIDOR (16)
  • IN MEMORIAM (3)
  • INTERVIEWS (2)
  • KNOWHOW (19)
  • LECTUUR (7)
  • MEETINGS 2008 (2)
  • MEETINGS 2009 (4)
  • MEETINGS 2010 (5)
  • MERKEN CUBA (41)
  • NIEUWS 2008 (7)
  • NIEUWS 2009 (2)
  • NIEUWS 2010 (15)
  • REVIEWS (81)
  • TE KOOP (0)
  • UW VRAAG MIJN... (8)
  • V.I.S (30)
  • WINKELS (14)
  • YOUTUBE (18)

  • Foto

    in memoriam


    Foto

    Gilberte Vanoppen
    1954 - 2010


    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs