Inhoud blog
  • Zelfstandige wandeling.
  • Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.
  • Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.
  • Foto's fietsdag.
  • fietsdag (deel 2)
  • fietdag (deel 3)
  • fietsdag (deel 4)
  • Wat leren we dit schooljaar over verkeer?
  • Fietsdag
  • Joepie... We gaan zwemmen.
  • Ons vierde thema in de klas was een echte herhaling.
  • Bibliotheekbezoek 9. Oversteken tussen geparkeerde auto's.
  • Onderweg met de auto.
  • Bibliotheekbezoek 8. Individueel oversteken op een zebrapad.
  • Fietsproeven.
  • Wat een weer....
  • Gedurende de maanden januari - februari leerden we ook veel bij in de klas.
  • Bibliotheekbezoek 7. 'Alweer' een herhalingsles.
  • Bibliotheekbezoek 6. Opnieuw een opfrismoment...
  • Bibliotheekbezoek 5. Even opfrissen...
  • Een overzicht van ons 2e thema...
  • Bibliotheekbezoek 4. Gevaarlijke kruispunten veilig oversteken.
  • Bibliotheekbezoek 3. Thee of koffie?
  • Fietsvaardigheden
  • Fietsvaardigheden.
  • Wat deden we in de klas?
  • Bibliotheekbezoek 2. Waar loert het gevaar???
  • In het park Vordenstein.
  • Samen in de auto...
  • Bibliotheekbezoek 1. Stappen op de stoep in groep.
    Archief per maand
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Verkeer... 3 E doet zeker mee!
    Al onze activiteiten rond verkeer kan je hier ontdekken.
    20-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat leren we dit schooljaar over verkeer?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ieder schooljaar leren we heel wat bij: wiskunde, taal, wereldoriëntatie,.... Maar wat we zeker niet mogen vergeten, en nu in de kijker willen zetten, is VERKEER. Dit is niet alleen belangrijk in de klas tijdens de theorieles. Maar het is uiterst belangrijk om deze kennis juist toe te passen in het echte dagdagelijkse leven. Via deze blog willen we jullie op de hoogte houden van al die leerstof en praktische activiteiten. Hierbij proberen we alsook zoveel mogelijk tips te geven voor zowel onze kinderen als de ouders.

    20-05-2013 om 13:30 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zelfstandige wandeling.

    Nu is het aan de leerlingen zelf. Zij zullen donderdag 6 juni zelfstandig een uitgestippelde route afleggen. Hierover kregen zij deze week een brief mee naar huis. Hieronder herhalen we nog even de belangrijkste afspraken.

     

    AFSPRAKEN VOOR DE LEERLINGEN DIE ZELFSTANDIG DEZE WEG AFLEGGEN:

    Dit zijn de afspraken als je over het voetpad wandelt:

    1. Ik stap langs de huizen.

    2. Let goed op bij uitritten, garages of hindernissen.

    DUS... ik wandel altijd op de stoep. Enkel als er hindernissen de stoep volledig versperren, mag je die voorzichtig verlaten.

    Dit zijn de afspraken als je oversteekt.

    Kies een veilige plaats voor je oversteekt.

    Kijk eerst links (dichtstbijzijnde verkeer).

    Kijk dan naar rechts (van die kant kan er ook verkeer komen).

    Kijk opnieuw naar links.

    Is er geen verkeer, steek dan recht over.

    In het midden van de rijbaan kijk je best nog eens naar rechts en links (of er geen verkeer aankomt).

    Als er geen verkeer is, stap je rustig verder tot aan de overkant. Komt er wel verkeer dan kun je eventueel nog stoppen.

     

    Let ook altijd op voor de fietsers. En vergeet niet om hoffelijk te zijn wanneer iemand je overlaat.

     

    Maar natuurlijk kunnen wij dit niet alleen. Daarom vragen wij 7 vrijwilligers om ons hierbij te begeleiden.

    Wat houdt dit in...?
    U staat op een vast punt (zie sterren op het plan). Zo kan u de leerlingen in het oog houden
    Wanneer zij moeten oversteken bent u een extra paar ogen die zeker niet overbodig zijn voor onze jonge wandelaars.

    U zal merken dat iedere leerling een nummer draagt. Zo kan u, indien nodig, deze kinderen aanspreken of noteren wat zij verkeerd deden.(Hierbij krijgt u een notitieplankje met de nummers en namen van de leerlingen op.)

    Indien een leerling ‘een gevaar op de baan is’, mag u hem doen stoppen.

    MAAR WE HEBBEN VOORLOPIG NIET VOLDOENDE BEGELEIDERS.
    MORGEN ZULLEN JUF KATHLEEN EN JUF JAMUNA DE STAND VAN ZAKEN BESPREKEN. MAAR VANDAAG KREEG IK VANUIT 3E SPIJTIG GENOEG SLECHTS 2 REACTIES.
    Wij hebben zeker en vast begrip voor onze werkende ouders. Maar misschien zijn er grootouders of tantes / nonkels die willen komen helpen.
    DUS... vraag het zeker nog eens rond.

     

    29-05-2013 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.




































    22-05-2013 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's fietdag, gemaakt door meester Chris.
    Geniet ook van deze foto's...



































    22-05-2013 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's fietsdag.
    Ons eerste deel van de foto - reeks.



































    21-05-2013 om 12:20 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsdag (deel 2)
    Met dank aan de papa van Sarah.



































    21-05-2013 om 12:19 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietdag (deel 3)
    Met dank aan de papa van Sarah.



































    21-05-2013 om 12:19 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsdag (deel 4)
    Met dank aan de papa van Sarah.





























    21-05-2013 om 12:18 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsdag

    Vandaag stapten we op onze fiets om met onze ganse afdeling (3 - 4 - 5 - 6) onze fietsvaardigheden verder te ontwikkelen.
    Samen reden we naar het Peerdsbos. Daar werden we opgewacht door onze turnleerkrachten: juf Kirsten, juf Annemie, juf Caroline en meester Geert.

    Daar aangekomen mocht ik al met trots zeggen dat dit vlot verlopen was. Even op adem komen, en we konden van start gaan.
    In het Peerdsbos zelf moesten we ons verplaatsen naar verschillende activiteiten. Deze waren zeer leerrijk en soms ontzettend ontspannend. Want dat mag ook al eens.

    Wat deden we die dag allemaal?
    - Stratego. Een ontzettend slim bosspel.
    - Fietsvaardigheden. Over een plankje fietsen, een rotonde, afstappen, over een bruggetje. Het ene ging al wat beter dan het andere voor sommigen onder ons.
    - Even uitblazen in de speeltuin.
    - Een fietstocht door het bos. Hierbij splitsten we ons op in 2 groepen. Diegene die wilden, konden wat sneller fietsen.
    - Honkbal. Zo hard je kon op een tennisbal meppen met een tennisraket. Hup je fiets op en het afgebakende parcour afleggen. Maar opgelet. Als er 'stop' werd geroepen, moest dit natuurlijk ook gebeuren.
    - Fietsvaardigheden. Mierennest (door elkaar rijden maar elkaar of de grond niet raken), tikkertje (waarbij de tikker een lange flexibele buis vasthad), stambeeld spelen (enkele leerlingen hielden een voorwerp vast. Diegene die op de fiets zaten, moeten dit proberen te nemen en aan iemand anders te geven) en wie/wat ben ik? Allemaal leuke maar ontzettend leerrijke spelletjes.

    Hierbij wil ik ook de  papa van Sarah en de mama van Ferre bedanken voor de extra begeleiding tijdens deze dag.
    De foto's die Sarahs papa getrokken heeft, zullen morgen op deze blog staan.

    14-05-2013 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joepie... We gaan zwemmen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als we gaan zwemmen, worden we vervoerd met een bus. Dit gebeurt iedere maandag van de onpare week.
    Hierbij oefenden we de busevacuatie.

    8 geboden voor het veilig op - en afstappen.

    1. Jassen, boekentassen of zwemzakken in het bagagerek of onder de zetel. Het gangpad moet volledig vrij blijven.

    2. Ben je moeilijk te been? Neem vooraan naast het gangpad plaats.

    3. Jassen (indien je deze hebt uitgedaan) en tassen blijven tijdens de evacuatie op de bus.
     
    4. Leerling vooraan aan de gangzijde verlaten via ritssysteem eerst de bus.

    5. Leerlingen voegen wisselend links en rechts in zonder te duwen of te drummen.

    6. Wie aan de raamzijde zit, schuift een zitje op naar de gang toe.

    7. Bij het verlaten van de bus, stappen de leerlingen afwisselend naar links en rechts.

    8. Blijf op afstand van de bus.


    Klik op de prent linksboven en deze zal het stappenplan verduidelijken.

    06-05-2013 om 00:00 geschreven door Juf Jamuna  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs