Inhoud blog
  • Programma
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
  • Slenaken
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    16-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Limburgs Halfzwaarste deel II: 16 maart 2013

    Verslag Limburgs Halfzwaarste deel II, zaterdag 16 maart 2013

    Vorige maand liepen Jacques en ik de eerste 50 kms van Limburgs Zwaarste die op de langste afstand 100 kms telt. Geen paniek, ik zal me dit jaar aan de 60 wagen en hopelijk volgend jaar aan een langere afstand.

    Vandaag werd het tweede deel gelopen. Om 7u30 vanmorgen pikte ik Theo op die in mei de Transvulcania ( 86 kms ) op La Palma zal lopen. Iedere lange duurloop die hij nu kan meedoen is mooi meegenomen.

    Samenkomst was in Heerlen, vanwaar we met z’n allen per auto naar het “hijgend hert” in Vijlen werden gebracht. Amper 30 lopers aan de start, maar daar zal koning winter wel voor iets tussen zitten. Ondanks de weersvoorspellingen blijf de uitgegeven regen uit, en daar was ik niet rouwig om.

    Garmin: check. Heel belangrijk want deze trail is niet uitgepijld, dus moet er op Gps gelopen worden. En weg zijn we … Na km 1 komen we al op een kruisweg met verschillende staties uit, toch wel een apart zicht in een sneeuwlandschap.




    Veel tijd om te bezinnen krijgen we niet, Willem ( allez z’n gps-track ) stuurt ons een ander wandelpad op. Door de sneeuw is nauwelijks te zien dat hier een pad loopt, de diepe sporen van de eerste lopers worden door de andere lopers verder uitgehold. Van lopen is hier al geen sprake meer. Maar je moet er vooral de humor van inzien, zoniet kunnen 50 kms lang duren.

     


    Na een klim is het afdalen door het Vijlenerbos, dat zich uitstrekt tussen Epen en Vaals, een gebied dat vele prehistorische grafheuvels telt. Tijdens de passage door grintgroeve Elzetterbosch, zien we een manshoge zwerfsteen.

    En als je zo wat kan rondkijken ben je snel aan de eerste bevoorrading. Beetje socializen tijdens een hapje en een drankje, en dan weer heel gemoedelijk de route verderzetten.



    In Nijswiller passeren we een vliegveldje en worden we het veld ingestuurd en passeren we verschillende stegels ( draaipoortjes ).

    Dan een mooie doortocht door een tunnel die onder de spoorweg loopt.  Weer wat veldwerk, nog altijd in de sneeuw.








    Op km 14 krijgen we een serieuze helling: de Eyserbosweg, me niet onbekend van het fietsen.  Nadien weer een stuk door nauwelijks platgetrapte sneeuw, puur genieten als je het mooie heuvellandschap aanschouwt. En dan weer een bevoorrading met heerlijke thee, en voor de liefhebbers zelfs snert.






    Heerlijk dalen tot aan de Fromberg, om deze weer te beklimmen. De benen zijn goed, het hoofdje zit nog beter maar tegelijkertijd weten we dat het nog ver is, en er best wat gedoseerd wordt.

    In Oud Valkenburg een volgende bevoorrading. Carry wijst ons naar de Wilhelminatoren, daar moeten we zijn, op dezelfde hoogte dan de Cauberg. De helft van het traject zit er intussen op.






    De afdaling gaat via het bij Sibbergrube gelegen Biesbosch. Prachtig toch hoe Willem ons laat kennis maken met allerlei mooie stukjes natuur.

    Afdaling via de Dodemanweg, had het vandaag echt niet andersom willen doen. Een stukje op het grondgebied van Wijlre en dan weer bevoorrading ( het blijkt dat we een lus gelopen hebben ).









    Dan is ’t even zoeken op Gps en kaart, hier loopt te veel bijeen. Maar we geven ons niet snel gewonnen en vinden toch de route terug. Gelukkig weet Jacques regelmatig waar ie vorig jaar verkeerd gelopen is en waar we niet naar toe moeten.


    Intussen is de temperatuur al lichtjes opgelopen en krijgen we te kampen met afdalingen die bestaan uit ijs, sneeuw, modder en smeltwater. Je recht houden is dan niet zo evident, hier kan Theo van meespreken, vandaag ging hij drie keer onderuit.

    Even verwarring tussen de garmin en het geheugen van Jacques. Eerst proberen we wat de garmin aangeeft maar lopen onszelf hierdoor een beetje vast. Uiteindelijk volgen we dan toch Jacques z’n gedacht en missen we daardoor de laatste bevoorrading, niet dat we korter gelopen hebben, maar gewoon anders.

    Het laatste stuk is wat afdalingswerk en klimwerk door het Imstenraderbosch vooraleer we de sporthal in Heerlen bereiken.




    Een heerlijke warme douche, auto terug gaan halen in Vijlen en van daaruit huiswaarts.

    Een dikke proficiat aan Willem, Annemarie, Carry en de anderen voor de puike organisatie !

    Theo en Jacques, bedankt voor het gezelschap, we hebben toch weer wat afgelachen, als drie enige Belgen.

    Op naar de 60 op 20 april !

    Link naar de loop: http://connect.garmin.com/player/285035231 ( de wachttijden aan de bevoorradingen werden niet afgedrukt )

    16-03-2013 om 21:20 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 16 maart: Engis
    Dit mooie relaas kwam tot stand dankzij Yvan en Jean-Pierre, bedankt mannen !

    Verslag rit zaterdag 16 maart 2013 : Engis

    Na een extra week winterweer konden we deze morgen weer met positieve temperaturen ons opmaken voor een winterritje. We besloten om naar Engis te rijden, in tegengestelde richting als we gewend zijn.

    De 9 dapperen van dienst : Valère P, Jean-Pierre, Jos B, Paul, Roger, Rudi, Leon, Marcel en Yvan.

     

    Zo vertrokken we met een forse tegenwind en frisse temperaturen richting Romershoven – Schalkhoven - Sint-Huibrechts-Hern – Riksingen – Tongeren – Rutten – Othée – Villers-l’Evêque. Hier was echter nog heel wat sneeuw aanwezig langs de kant van de weg en moesten we af en toe ook nog goed opletten waar we fietsten.

     





    Pech was er ook voor Rudi wiens zadel afbrak ; gelukkig konden we in een nabije autoshop de gepaste bout op de kop tikken zodat we na enig oponthoud onze weg konden vervolgen.






    We reden verder via Fooz – Horion-Hozémont – Awirs om in Engis halt te houden.

     

    De gebruikelijke warme dranken koffie en chocolat chaude smaakten heerlijk bij een stukje rijsttaart.

     




    De terugweg beloofde vlotter te verlopen want nu konden we rekenen op een beetje rugwind. Zo ging het in vliegende vaart richting Saint-Georges – Verlaine – Haneffe – Donceel – Limont – Remicourt – Lamine – Bergilers – Oreye – Vechmaal – Bommershoven – Groot-Loon – Kerniel – Opleeuw –Guigoven -  Vliermaalroot – Diepenbeek.

     










    In het “Paenhuys” genoten we van onze favoriete drankjes samen met de suikerwafels door Jan aangeboden waarvoor onze dank.

     

    Een welgemeende dank aan onze 2 kopmannen van dienst Valère en Jean-Pierre die ons de ganse rit op sleeptouw hebben genomen. Respect !!!!

     

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère P, Jean-Pierre, Jos B, Paul, Roger, Rudi, Leon, Marcel en Yvan

                              Afstand : 100 km, gemidd 28,1 km , 700 hoogtemeters.

     

    16-03-2013 om 21:10 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!