Inhoud blog
  • Programma
  • 26 FEBRUARI 2019 Maaseik
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    08-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag zaterdag 7 augustus: Sean Kelly

    Verslag zaterdag 7 augustus: Sean Kelly

    We hadden om 6u00 afgesproken aan de carpoolparking en iedereen was netjes op tijd. Niets dan blije gezichten dat we weer samen een rit konden rijden. De autorit naar Vielsalm verliep probleemloos, we hebben een Luik een ommetje gemaakt via Sclessin om de wegwerkzaamheden te omzeilen.

    Aangekomen werd de koerskledij aangetrokken en werden de fietsen gemonteerd. Toen richting inschrijving, wat vlot verliep, allez .. ik wist het adres van Peter ( die naar ’t toilet was ) niet en heb hem dan thuis maar onderdak gegeven. Ook schatte ik hem vier jaar jonger, maar daar was ie niet kwaad van. Om 7u45 startten we het parcours .




    Valere Ph en Peter waren weer superkopmannen. Valere Ph moet niet ongerust zijn na zijn zestig jaar is hij nog altijd even sterk. Het weer was prachtig en windstil. Alleen de laatste 50km hadden wind op kop.

    Om een idee te geven dat er gevlamd werd: na 80km hadden we 30,7 gemiddeld en 950 hms. En wat we moesten beklimmen, amaai even de bekendste vernoemen: de Wanne,la Redoute, de Chambralle, de Ferrieres en nog tien andere zware beklimmingen. Maar de prachtige panorama’s maakten het afzien waard !




























    De bevoorradingen waren zeer goed er was veel te krijgen ( ’t was ook nodig ). Op één van de bevoorradingen stond een dame te roepen “ Aquarius keeps you going “. Valère kreeg het hier van op z’n heupen, hij begint tegen de dame te discussiëren waarom dat altijd in het Engels moet… maar uiteindelijk wordt de “ruzie” snel bijgelegd. Op de gevaarlijke punten stonden er zelfs seingevers. Een puike organisatie !



    Op 20km van het einde zijn Valere Ph, Paul en Peter doorgereden hun tempo lag voor ons ( Yvan, Marcel en Flor ) te hoog.

    Bij aankomst werd gezegd dat de rit van vandaag zwaarder was als L-B-L. We hadden wel onze koffie, choco en rijsttaart gemist. Tevreden met onze prestatie keerden we huiswaarts, nadat Valère zich fris gewassen had.

    In Luik hebben we wel een uur in de file gestaan door werken. Aangekomen in het Paenhuys werd er nog nagekaart over de rit.


    Valere Ph, Peter en Paul hadden 27,8 gem, 135km, 2230 hms
    Yvan, Marcel en Flor hadden 26 gem, 135km, 2230 hms

    Noot van de redactie: bedankt mannen voor ’t verslag en de foto’s ! Ik heb weer wat gemist





    08-08-2010 om 12:56 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 7 augustus: Monschau

    Verslag zaterdag 7 augustus: Monschau

    Naar deze rit had ik al lang uitgekeken … maar toch had ik m’n twijfels … vorig weekend niet kunnen rijden omdat ik aan zee zat, deze week ook al niet omwille van de vakantie, donderdag niet op Zolder omwille van de regen … Maar goed dat ik me niet had opgegeven om de Sean Kelly mee te doen, dat zou zeker te hoog gegrepen zijn. Met z’n zessen waren ze vanmorgen om 6u00 per auto naar de Baraque Fraiture gereden om daar het parcours van de 130 te gaan doen.

    Om 8u00 vertrokken we in Lutselus, liefst 12 man kwam opdagen, wat zeker niet slecht is voor zo’n rit als deze, vooral de afstand en de hoogtemeters zouden deze rit toch wel pittig maken. Chauffeur van dienst was Jos, die deze rit veertien dagen geleden op z’n eentje was gaan verkennen.   















    We vertrokken richting Munsterbilzen, Rosmeer, Riemst, Vlijtingen en Eben waar we op de Hallembaye kunnen kijken of de benen goed zitten. Voor mij een meevaller, ze waren nog niet goed opgewarmd, maar ze voelen goed aan. Ik denk bij mezelf “ geen vleugels krijgen,doseren, want de weg is nog heel lang “. De volgende kuitenbuiter is de Richelle, voor mij een bijzonder mooie klim, Kristof heeft hier minder prettige herinneringen aan sinds hij hier omgereden is. Toen ik bovengepeddeld was vertelde Remi me trots hoe hij het gat nog had kunnen dichten, Leon zei “ dat moet ge laten “, wetende dat de rit nog lang zou duren.

    De weg zet zich verder over Dalhem en Froidhier, we klimmen tot Clermont waar Jezus ons met open armen ontvangt.
     



    Thimister-Clermont, genoemd naar de tijm die er in de Middeleeuwen geteeld werd, heeft z’n historisch uitzicht behouden, maar daar horen jammer genoeg kasseien bij ..

    Genietend van de mooie vergezichten komen we door Limbourgh, Goë, en rijden we via de kortste weg naar Eupen. We zetten ons bij onze vertrouwde bakker op het terras neer en bestellen koffie en taart. Maar de pret was er snel af, snel krioelde het er van de wespen ( en die waren niet tammer als bij ons ! ). Leon, Remi, Kristof en ik verhuisden naar binnen, de anderen bleven volharden.


















    En dan is ’t klimmen en klimmen, welliefst 12 km om een hoogteverschil van 345 meter te overbruggen, een helling die te vergelijken is met de Gileppe en de Baraque Michel, maar dan met een slechtere kwaliteit van het wegdek. Het zicht daarentegen is even adembenemend, pal door de Hoge Venen ...











    Boven werd op gewacht door de klimgeiten, de afdaling kan beginnen … maar wat voor één ! Eéntje die eindigt in de vallei van de Roer, in ’t centrum van Monschau : kasseien, zigzaggend tussen de toeristen. We stoppen even om onze bidons te vullen en geven onze ogen intussen de kost. Het is niet voor niets dat Monschau “de parel van de Eifel” genoemd wordt.

    Pa fluistert tegen me “ en nu gaat Leon seffens kwaad op me worden “. We moeten uit dit dal klimmen over kasseien, en vlak na de kasseien wijst m’n garmin 13% aan! Ik denk dat niet alleen Leon kwaad was ! Maar we haalden allemaal probleemloos de top, ieder op eigen tempo.

    De weg naar huis werd ingezet over Roetgen en Raeren, waar we even stopten bij een bakker om onze koolhydraten en suikers aan te vullen. Daar kreeg ik een sms van Paul binnen: ze zaten al in de auto op terugweg, die hadden weer eens goed door gereden dacht ik nog.

    Dan volgde een stukje Route Des Chateaux over Lontzen, Montzen, Hombourg. Het viel ons op dat er in Wallonië “ kermis à volonté “ was. Welliefst drie keren moesten we ons een weg banen tussen de foorkramen.

    En dan die andere parel, onze voerstreek … waar we het zwaartste stukje Limburgs fietsroutenetwerk voorgeschoteld krijgen: de helling van de plank, via de plankerweg. Wees maar blij dat we dit met een koersfiets mogen doen !

    Na de voerstreek gaat onze rit langs het gekende traject terug naar huis: vanaf Lixhe langs het kanaal tot in Vroenhoven, Gellik, Schoonbeek en Diepenbeek.

    ’t Was een heel mooie rit, in een goed gezelschap, en de benen waren beter dan verwacht ... wat wil een mens nog meer ?

    Merci pa, je hebt dat goed gedaan !

    Bijeen gepeddeld door: Jos P, Edgard B, Valère B, Fernand, Kristof, Robby, Leon, Remi, Bère G, Gislain K, Alex, Vanessa

    Ritgegevens: 193 kms, gem 26 km/uur, 1929 hms

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/43501403

    07-08-2010 om 22:28 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit woensdag 4 augustus: Scherpenheuvel

    Verslag woensdag 4 augustus 2010: Scherpenheuvel

    Ikzelf moest  (voor de verandering weer eens werken ), maar gewoontegetrouw werd ik opgebeld toen de “mannen” terug in Diepenbeek waren, ze zouden me opwachten in den Alver. Op basis van hetgene wat ik gehoord heb, een kort relaas over deze rit.

    We waren maar met vijf vandaag, wellicht zat de slechte weersvoorspelling  daar voor iets tussen. De rit zou normaal gezien naar Aubel gaan, maar daar gaf buienradar nog meer regen aan, dus werd als bestemming Scherpenheuvel gekozen.

    De rit ging op over Terkoest, Stevoort, Geetbets, Kortenaken en  Wersbeek waar we een pittige klim voor de wielen geschoven kregen. Deze Bekkevoortste helling, de Wijndries, heeft amper een lengte van 400 meter, maar op die korte afstand wordt toch 32 meter hoogteverschil overbrugd, max 12%.

    In Scherpenheuvel, na de taart, demarreerde Leon , we dachten dat ie vergeten was een kaarske te branden . Na Zichem werd de Grasbosweg, beter gekend als de muur van Diest, werd ook nog beklommen en zetten we de rit huiswaarts verder over Meldert en Genebos. In Godske bleven we toch niet gespaard van de regen, maar al bij al was het doenbaar fietsweer, de afwezigen hadden weer eens ongelijk.

    We ( Leon, Edgard, Flor, Paul en Yvan ) sprokkelden 110 kms bijeen aan een gemiddelde snelheid van 28,8 km/uur.

    In den Alver werden de volgende ritten bepaald. Zaterdag zal de groep gesplitst rijden, één deel zal kiezen voor hoogtemeters ( Sean Kelly Classic ), een ander deel zal kiezen voor kilometers ( Monschau )

    We wensen kopman Valère Ph nog een dikke proficiat met z’n verjaardag !




    eindelijk nog eens iemand die de bus neemt,
    een mens zou beginnen te denken dat dat buskotje er speciaal voor ons staat








    Noenke Plop

    04-08-2010 om 16:21 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 25/03-31/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!