Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 10 juli: Eupen

    Verslag zaterdag 10 juli 2010: Eupen

    Alhoewel de weermannen adviseerden om vandaag geen zware inspanningen te verrichten stonden we toch weer met 12 man aan de 3x20. Vandaag zouden we naar Eupen rijden: amper vier weken geleden was dit nog een bibberrit met meer dan 50 km regen. Vandaag was er geen wolkje te bespeuren en was de vertrektemperatuur 23°.

    De rit ging andersom gereden worden dus met de beklimming van de Gilippe en de Baraque Michel. Er werd beloofd voldoende te stoppen om bij te tanken.

















    We reden op over Hoeselt en Rijkhoven, waar we al deelnemers aan de Alden Biezen Classic tegen kwamen. ’t Is te hopen dat de organisatie voldoende drank hebben laten aanrukken. We passeren Herderen, Val Meer en Bassenge waarna we de Houtain beklimmen als opwarmertje. Tot nu toe valt de hitte nog wel mee. Toch is het een warme verademing als we de schaduwrijke Richelle aandoen. Dalhem, Mortroux en Saint-Jean Sart  en de abdij van Val Dieu worden gepasseerd vooraleer we rond 9u30 stoppen in Aubel.

    Geen enkele café open , maar we zijn vindingrijk: kopen onze drank in een krantenwinkel en zetten ons op het terras van de nabijgelegen cremerie. Boterhammen en bananen worden naar binnen gewerkt, de bidons worden bijgevuld. We kunnen er weer even tegen aan.











    Stiekem begint de temperatuur te klimmen, drinken is en blijft de boodschap. Ikzelf had een beetje zout in m’n bidons gedaan om daar toch geen tekort aan te krijgen. Ook zouden de Magnesiumtabletten me moeten sparen van krampen.

    We steken het riviertje Berwinne ( Berwijn ) over en klimmen richting Clermont en dalen naar Limbourg.








    Het grote werk nadert… maar Leon roept plots “ rechtdoor “, Remi volgt hem en wij blijven verweesd achter. Dit was niet afgesproken, ik neem het heft in handen en sla rechtsaf, Valerè B volgt me, en nadien de anderen ook. Wij zouden we de Gileppe en de Baraque Michel opgaan, “wel op m’n eigen tempo” roepte ik ze nog na… Willy stond me bij tijdens de prachtige beklimming van de Gileppe. We bevinden ons in de bosrijke Hoge Venen, maar kunnen op geen enkel moment genieten van een beetje schaduw. De zon, staat pal boven ons en maakt van dit “ grote werk “ een nog groter werk, maar de leeuw blaast me moed in.








    Boven aan de Gileppe staan de anderen te wachten. Een deel van hen is drank kopen, maar Willy, Valère B, Valère Ph, Jean-Pierre en ik rijden door de Baraque Michel op, ik heb nog één volle bidon, dat moest lukken. Jean-Pierre trekt lustig wat foto’s terwijl ik zorg dat m’n cadans tussen trappen en ademen niet verstoord wordt. De anderen zijn, zoals  gewoonlijk weer veel sterker, maar Valère B blijft bij me. Gefascineerd luister ik naar de verhalen die hij heeft te vertellen van de driedaagse waarvan hij net terug is. En op die driedaagse werd ook deze helling aangedaan … chapeau mannen … denk ik bij mezelf. Na 12 kilometer peddelen stegen we van 231 naar wel liefst 579 meter. En dan volgt de beloning: een afdaling van 11 km, eindelijk wat afkoeling !!!







    In Eupen zitten Remi en Leon al op ons te wachten, we schuiven aan en laten ons de taart en cola ( dit maal geen koffie ) smaken. Alleen Flor houdt voet bij stuk en bestelt zich een warme choco. We vragen ons wel af of dat gezond is met zo’n weer.







    Loei-heet is het, ik lees 33° af, gelukkig zit het zwaarste er op. Over Baelen en Welkenraedt passeren we het Amerikaans kerkhof in Henri-Chapelle. Snel is Limburg in zicht: we tanken bij aan een tankstation in ’s Gravensvoeren. De hitte is onmenselijk … intussen al 41° . Ik proef het zout op m’n lippen en voel het zweet van me afstromen. Eén bidon zit vol water en daarmee zal ik me af en toe verfrissen, alhoewel … het water is warm, frisdrank proeft naar appelthee. Eten blijkt moeilijk te gaan, m’n lichaam protesteert bij iedere hap die ik neem … maar toch prop ik een banaan naar binnen.
     




    De enige die “fris” zit is Remi, die heeft nog de moed om bij iedere auto die uitgedost is met Nederlandse vlagjes “ Eviva Espana “ te zingen. Hij ziet duidelijk liever de Spanjaarden wereldkampioen worden. Remi rijdt op zonne-energie !

    Oververhit rijden we verder, langs ’t kanaal. Ik hoop dat ellendig bergske in Vroenhoven nog omhoog te kunnen. Dat lukt me nog net, Flor moet afstappen wegens krampen. Een deel van ons blijft bij hem, anderen zoeken, over de brug, de schaduw op. Intussen draait Yvan, die zelf last heeft van opkomende krampen,  m’n bidonhouder vast. Het einde nadert … en maar goed ook.













    In Eigenbilzen houden we nogmaals halt om bij te tanken en even op adem te komen. Op de industrieweg perst Remi Zonne-energie er nog een sprintje uit, maar wordt toch nog geklopt door Jean-Pierre. In ’t Paenhuys worden we opgewacht door Sabine. Tof dat we nog eens hebben kunnen bijpraten !

    Buiten het kleine misverstand over het al dan niet beklimmen van de Gileppe was het weer een plezante rit, het had iets minder warm mogen zijn, maar als ’t regent of vriest klagen we ook hé. Een speciale dank aan de koprijders van dienst, aan Valère Ph voor het samenhouden van de groep, aan Willy en Valère B voor de morele steun tijdens het klimmen, aan Leon voor het duwtje in de rug toen m’n cartouches op waren. Ook een dankjewel aan Jean-Pierre voor het maken van de actiefoto’s.

    Eigenlijk was het onverantwoord om in zo’n hitte zware inspanningen te leveren …. De weermannen hadden gelijk.

    Ritgegevens: 174 kms, 1662 hms, mijn gemiddelde snelheid: 26,5

    Deelnemers: Valère Ph, Flor, Paul, Marcel, Leon, Yvan, Remi, Willy, Valère B, Jean-Pierre, Edgard, Vanessa

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/39880729

     

    11-07-2010 om 19:53 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag driedaagse Birkel: dag 1

    Verslag 3-daagse Birkel: Van-8 juli 2010

    15 fietsers : Bère G., Edgard B, Valère B, Ronny, Rik, Hary, Jean J., Gislain, Jeanke, Kristof, Jefke B., Ludo B, Fernand , Jos P., Alex C .

    Volgwagen : Begeleider Stefan , onze engelbewaarder met voertuig zwarte peugeot camionette.

    Kopmannen van dienst : Edgard Bijnens en Jean Jorissen.

    Dag 1:
     Diepenbeek – Birkel  (Stadje gelegen in de Duitse vulkaaneifel).

    De bagage was al in de wagen van de dag voordien, alleen onze handbagage wat we nodig hadden voor onderweg werd nog vlug in de auto geladen aan het vertrekpunt Lutselus pleintje. Om 8Hr 15 was het dan zover , de start van onze 3daagse.De eerste dag was het aangenaam, niet te warm en ideaal fietsweer, 18 à 23 C°. We vertrokken langs Munsterbilzen, Waltwilder , Rosmeer, Vlijtingen , Riemst waar we de eerste onverwachte omleiding gemaakt hebben wegens werken.  Na de beklimming van de Hallembay volgden de steden Visé, Dalhem, Mortroux, Val Dieu, Bilstain, Clermont , Geo, Limbourg. Daar begonnen we aan de klim van 20Km tot op de Botrange via Jalhay , Baraque Michel. Schaft in de zaak Botrange. Verder naar Elsenborn-Murringen-Honsfeld(111km)-  We hebben een terras gedaan op 25Km van Birgel. Wat opviel waren de zeer vele windmolens die we zagen op de heuvelflanken , allen goed werkend.

    Juist op de Duitse grens in Ormond zijn we ons eerste Duitse Pint  nl een bitburger van 0.5l gaan drinken. Zo kwamen we langs Manderveld waar 3 oranje windmolens stonden tegen een bergflank. Zo zie je dat de Duitsers toch ook  van oranje houden. Verder fietsten we  Lissendorf in , een zeer mooi dorpje waar de fietsers een vorige maal hun driedaagse hebben doorgebracht en daarna  bereikte we onze eindbestemming  nl. het stadje Birgel. De aankomst was om 17hr45 en de rit was 155km. Ook werd de carwash getoond waar de fietsers een vorige driedaagse hun fiets en zichzelf hebben moeten zuiveren daar ze kompleet onder de dikke modder hebben gezeten, wegens slecht weer en zo niet naar hun hotel konden in die omstandigheden, was voor Lissendorf. Pechvogel van de dag was Kristof. Het enige steentje dat in Duitsland op de weg lag heeft Valèrke B tegen zijn wiel gekatapulteerd wat een kapotte spaak opleverde. De koprijders hebben 2x in de remmen moeten gaan omdat er een vosje  voor hun doorliep. Dit was op een 10 tal km van Birkel.

    In gasthotel Birgel , een zeer mooi hotel waar we de kamers allemaal van afgehuurd hadden mochten we onze fietsen stallen in een achterliggend zaaltje. Rik had op voorhand de hotelmeester al verwittigd  als we aankwamen dat we grote dorst zouden hebben . Iedereen nam plaats op het buitenterras en al vlug werd een bestelling opgenomen. Tot onze grote verbazing kwam er een mooie blonde slanke serveerster af met pinten van 0.5l en zo werd onze grote dorst weeral gelest. Iets daarna stuurde ze hun nog wat jongere serveerster op ons af, ook zeer mooi en ze vroeg heel lief in het Duits “Möchten Sie noch etwas trinken”? En of dat onze fietsers toen nog grote dorst hadden en ze bestelden meteen nog zo een grote pint.

    Nadat iedereen zijn bagage op de kamer had gedaan en zich gedoucht had was er om 20hr  het avondmaal ,dat zeer lekker was .Daarna zijn er sommige van ons een wandelingetje gaan maken in het stadje en ook sommige hebben naar de voetbal gekeken. Toen zijn we met zijn allen maar gaan slapen want de dag nadien was het weer een zware fietstocht die  op het programma stond.

    1e dag : 153.8km     6h29min    Hm 2105    23.7 km/h http://connect.garmin.com/activity/39743788

                                                                                                                          Fotograaf van dienst : Joske Put

                                                                                                                          Hellingfotograaf van dienst : Kristof

                                                                                                                          Redacteur van dienst : Alex C.

























































    08-07-2010 om 00:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag driedaagse Birkel: dag 2

    Dag 2: Rondrit vanuit Birkel. 7Juli 2010.

    De nacht was lekker fris en we waren allen goed uitgeslapen. We zagen dadelijk dat we ons in zomertenue moesten zetten wegens het mooie weer. Na het lekkereontbijt begonnen we aan onze tweede rit, het zouden er ,ofwel 103 km worden en  ofwel  112,5km en het zijn er uiteindelijk 112.5km  geworden wegens het prachtige weer. De fietsen werden weer  te voorschijn gehaald, banden opgepompt en nagekeken  en we zijn rond een uur of 9 toch kunnen vertrekken. ‘ s Morgens bij het vertrek had Gislain zijn loopsloefen nog aan ipv zijn koersschoenen.

    We zijn daardoor met vertraging gestart. Dadelijk de 1ste km al een equivalent met “Hallembay” maar dan langer. Daarna tot ongeveer 60 km lichtlopend en afdragend parcours door de vallei van de Ahr en de laatste 50km hebben we ongeveer 1100Hm gemaakt. Rond de middag hebben we haltgehouden in Aldenau voor een snackje waar een blonde met paardestaart en rugtatoes die iedereen wel gezien zal hebben, ons bediende. Rik had dit mooie plekje voor ons gereserveerd en onze fietsen stonden daar ook goed tegen een muurtje, je moet het maar klaar krijgen midden in een stadje. Chapeau voor Rik, zeer goed georganiseerd, gewoon fantastisch. Opvallend was het toilet waar iedereen om moest lachen omdat het die dag Duitsland-Spanje was, was er een goaltje met bijbehorend grasmatje- zeefje geïnstalleerd in de urinoir.  In Adenau (260Hm) begonnen aan een klim tot 640Hm, 1e helft 2 à 3% daarna tot 10% steile klim. De steile, lange klimmen  volgden elkaar op tot we bijna terug in Birgel waren. Op het laatste hebben we nog een mooie huifkar gezien getrokken door twee mooie paarden met Duitse vlaggetjes op en we hebben ook een laagvliegende buizerd gezien en die landde op een hooibaal, gewoon prachtig. Verder hebben we genoten van de prachtige natuur en de mooie horizonten, mooie stadjes met streekgebonden huisjes, weinig industrie, ik denk alleen maar dat er veel schrijnwerkerij is , houtbouw en grasteelt, veeteelt en verder niets.

    Na het eten hunkerend naar nog eens een terraske om bij te tanken dit pas gevonden op 15Km van het einde. We hebben verschillende terrasjes gezien maar meestal waren ze niet open en het werd in de namiddag toch zo heet. Ikzelf heb soms ook eens mijn ogen toegepitst en een beetje in slaap gevallen van de warmte op mijn stoel, ik geef dat eerlijk toe maar ik had dat verdoezeld met mijn zonnebrilletje en het zal niet zo opgevallen zijn of toch, dat hebben ze me nog niet verteld?  Wat wel opviel is dat daar een vrouw haar paard kwam halen in de wei zonder bh aan onder haar t-shirt , zal wel iedereen ook gezien hebben en ze vroeg als we onze fietsen konden verplaatsen die voor de ingang van de wei stonden voor haar paard te zadelen.  Hihi. (nota van we webmaster: dan is hij wel wakker hé Alex )

    Eerst nog die steile afdaling in Lissendorf genomen waar we de 1ste dag waren aan opgereden eer we terug in Birgel waren. We waren allen blij dat we het gehaald hadden en de halve liters bier stroomden vlot binnen. Er waren een paar fietsers die de man met de hamer waren tegen gekomen vandaag!

    Gislain  is op het terras in zijn stoel in slaap gevallen en Gerard B heeft hem met een schok wakker gemaakt. Chance dat Gislain geen kwartier eerder in slaap was gevallen want toen zaten we nog op de fiets!   Hoogste punt vandaag 639m, 1360Hm gemaakt, steilste helling 10% .We namen ons diner vandaag om 19hr. Weer zeer lekker . Specialeke van de dag : uiensoep. Onze fietsen konden we niet onmiddellijk  binnen stallen daar er in dat zaaltje de voetbal kon gevolgd worden op groot scherm. Degenen die wilden konden meekijken en anderen genoten nog na op het buitenterras met een drankje. Spijtig voor Duitsland maar de besten zijn gewonnen. Bij de briefing voor de laatste dag liet Rik ons weten dat we om 7hr zouden ontbijten om stipt om 8hr te kunnen vertrekken.

    2e dag :  112.7 km    4h50min    Hm 1398    23.3km/h    http://connect.garmin.com/activity/39743784



























    07-07-2010 om 00:00 geschreven door eaglejos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag driedaagse Birkel: dag 3

    Dag 3 : Rit Birkel-Diepenbeek ,8Juli 2010.

    Afspraak op de fiets  vandaag 8Hr volgens briefing gisteren en ook stipt vertrokken na ons ontbijt om 8Hr ‘s morgens. De groep had gevraagd of ik iets in het Duits in het gastenboek wou schrijven en dat heb ik ook gedaan. De hoteleigenaars hebben ons ook uitgewuifd bij het vertrek en ons een goede heenreis toegewenst. Het zou vandaag zeer warm worden en dat was het ook, hoogste temp vandaag 37°c. We volgden het traject Dahlem (ook in de Eifel)-Blankenheim-Nettersheim-Kall. Dit is een zeer heuvelachtig gebied dwars door het natuurpark Hohen Venn-Eifel. Prachtige asfaltwegen zoals we ze in België niet kennen, ongeveer 3,5m breedte, meer niet met aan de kanten doorlopende witte lijnen en meestal een 10% bergop. Zeer weinig huizen, praktisch geen auto en zeer veel prachtige natuur. We hebben genoten van de stilte die er heerst. Na Kall zijn we even gestopt om onze drinkbussen bij te vullen en begonnen we aan een klim richting Vogelsanck  , een klim van 6km met heel veel bochten en na elke bocht denk je dat je boven bent maar dan gaat het nog door.

    Er zaten stijgingspercentages tussen van rond de 10% . Na de klim kregen we een heel lange afdaling van een 5 tal km waar we zeer attent moesten zijn  met zijn vele bochten. Onder gekomen zagen we de prachtige “Ruhrsee” liggen met enkele boten gemeerd. Na deze vallei kwam er weer en lange klim van 8 km tot in Kessenich met vele bochten en ook grote stijgingspercentages. We waren aan het wachten boven op de rest van de groep en Jefke B wou niet verder rijden tot in Simmerath waar we zouden dineren en hij zei de eerste café dat hij tegenkwam zou halten. Rik heeft de groep toch kunnen aanporren om toch door te rijden tot Simmerath waar we op een prachtig terras weer de nodige spijs en drank hebben verorbert. Het was ondertussen 13Hr geworden toen we terug op de fiets zaten en het was snoerheet geworden. Rik zei dat we voor dat we in België waren in Roth nog wel effen het fietspad zouden moeten nemen wegens te veel verkeer en toen zijn we effen onze volgwagen kwijt geraakt daar we toen links ingedraaid waren. Edgard is hem toen met de fiets gevolgd tot beneden en heeft hem terug tot bij ons gebracht.  Verder ging de route via Aken- Raeren- Eupen- Montzen-Lontzen-Plombières waar Jefke B even halte van de hitte maar toen toch terug de fiets opsprong  en naar boven reed. Het was voor ons ook heet, niet alleen voor Jefke! We hebben hem dan ook aangemoedigd. In Aubel zijn we aan het ijzerenbos ondergereden waar de koelte ons goed deed.

    Verder planck-St-Maartensvoeren –‘s gravenvoeren waar we bij de zaak Blanckthijs op het terras nog een beetje bekwamen van de hitte en de nodige drank zeer welkom was. Ook trakteerde Rik ons regelmatig op bananen en een potje rijst en deze keer ook op een drankje. Rik dank je wel voor alles want het was zeer goed georganiseerd, kan niet beter. Het traject was nog 42km tot thuis en we zouden rond 18hr aan het Demerstrand te Diepenbeek aankomen voor de bagage en dergelijke  uit te laden op de parking en nadien nog eens een terrasje. We kozen na  ‘s Graven-voeren  voor de beklimming van de Hautain en niet de Hallembay als eerst gepland en zo langs Bitsingen terug thuis te rijden. Fernand heeft de 3de dag plat gestaan, de anderen hebben in die 3dagen niet lek gereden. Einde verslag 3daagse VulkaanEifel. Hopelijk komt er nog zo een fijne fietsvakantie dit jaar!

    3e dag :  164 km    6h52min        Hm : 1836    23.9km/h    http://connect.garmin.com/activity/39743776 





























    06-07-2010 om 00:00 geschreven door eaglejos  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 11/02-17/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!