Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 3 juli 2010: Gemmenich

    Verslag zaterdag 3 juli 2010: Gemmenich

    Flor op yogaweekend, Marc T babysitten, Peter kon gene congé krijgen, Yvan had zich afgemeld via de blog, …. Ik was benieuwd wie er aan de 3x20 zou staan met zo’n hitte. ’t Was om 7u al 23°  Maar de hitte van gisteren zouden we, volgens de weerman, niet meer krijgen ( maar goed want dan is fietsen ongezond ). Marcel had op teletekst regen gezien in Deurne, dus had ie ( de rit naar Eupen van drie weken geleden nog in ’t geheugen gegrift ) z’n regenjasje maar meegenomen. Er kwam een onbekend aangereden die zich voorstelde als Jean-Pierre. Nadien bleek ie de kopman van de Pettem-sjudders te zijn, dus kende hij Edgard en Remi al. Nog op post: Paul, Leon ( met piepende velgen ) , Valère, Edgard, en met een beetje vertraging: Remi.









    Vlak voor vertrek werd het parcours een beetje afgesproken en beloofd genoeg te stoppen voor drinken ( Marcel had al een halve bidon leeggedronken van Kuringen tot Diepenbeek, ikzelf was voor ’t vertrek nog een blik aquarius gaan drukken uit de automaat  aan de Go-Sport, …). Het zou dus zeer dorstig worden.

    Onder kopwerk van Valère en Paul reden we via Zutendaal en Opgrimbie richting Kotem. Hier zouden we snel ene drinken in de Panderosa en de lege bidons bijvullen. Maar bij het anders zo overvolle fietscafé was niemand te bespeuren. Dan maar doorrijden, we zouden snel iets vinden.

    Onder de oranje vlagjes door baanden we ons een weg door Elsloo, Geverik, Oensel en Arensgenhout. Ongelofelijk hoe Valère ons door deze dorpjes naar Valkenburg gidste. Alle cafeetjes die we tot hier toe tegen gekomen waren, waren dicht, waarschijnlijk hebben de feestjes na de overwinning van Nederland op Brazilië daar veel mee te maken. Oranje-gek Nederland slaapt uit. Maar in Valkenburg zien we een hotel waar nog een klant op het terras zit. Aan het Oostbloks dienstmeisje bestellen we onze drank, maar ze moet drie keer teruglopen vooraleer ze het juiste brengt ! We vullen onze bidons en zetten koers  naar Wittem, Mechelen en rijden voorbij Epen waar we ook wel eens stoppen voor “taart met sneeuw”.






    En dan begint het zware werk: de beklimming van “ Camerig Zuid “ Paul, Valère, Jean-Pierre en Edgard laten we aan hun tempo rijden, dat veel sneller is dan dat van ons. Leon, Marcel, Remi en ik peddelen op ons gemak naar boven, terwijl we genieten van het prachtige panorama en gesjirp van de krekels. Enfin, ik dacht krekels te horen, Marcel dacht dat het mijn ketting was die ik beter had kunnen smeren.  Na 3600 meter hadden we 145 hoogtemeters bij op het tellerke. Boven stonden de anderen netjes te wachten.

    Aangekomen in Gemmenich gaat Leon taart halen terwijl wij plaats nemen op het terras van het bruin café Tychon Francis. Opnieuw worden voor ’t vertrek de bidons bijgevuld. Nieuwkomer Jean-Pierre stelt voor Paul te vervangen op kop. We volgen de N608 richting Aubel en rijden zo door Plombière en Hombourg. Vanaf Aubel tot Dalhem worden de remmen open gezet en vlammen we, weliswaar bergaf, tegen snelheden van rond de 40 per uur, een heerlijk gevoel, vooral omdat de temperaturen inmiddels geklommen zijn tot boven de 30°C






    We rijden, na een korte klim, de Richelle af, en stoppen aan ’t winkeltje in Oupey dat pas opnieuw open gaat om 13u30. Gelukkig staat er een drankautomaat en we laten alle beschikbare aquarius er uit rollen. De Houtain over, dan in Bassenge de klim langs le Petit Lourdes. Af en toe wordt er gezongen “ papie fiets niet zo snel “ waarop de koprijders een beetje temporiseren.








    In Val-Meer springt Remi achter een brommerke aan en verschiet alzo z’n laatste cartouche. Maar we zijn bijna thuis en hij houdt vol: Spouwen, Bilzen, Schoonbeek en dan eindhalte: ’t Paenhuys waar Jan ons trakteert op een stukje cake, merci Jan !

    We babbelen nog gezellig na en spreken af waar volgende week naar toe gereden zal worden. En net toen Marcel, Edgard en ik als laatsten  naar huis wilden gaan kwam Jos P aangefietst. Hij was alleen naar Banneux gereden om z’n fout van vorige dinsdag te herstellen. Je moet maar zin hebben hé…

    We hopen dat Jean-Pierre het plezant gevonden heeft en nog eens mee komt !

    We wensen de mannen van Lutselus een mooie, veilige drie-daagse ! Veel plezier !

    Ritgegevens: 146 kms, 1233 hms, 28,1 gemid

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/39041237

    03-07-2010 om 00:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag dinsdag 29 juni 2010: Banneux

    Verslag dinsdag 29 juni 2010: Banneux

    Vol goede moed vertrokken we ’s morgens met wel liefst 17 kandidaten om mee naar Banneux te gaan. Deze rit werd immers al eens uitgesteld omwille van slecht weer, en vandaag beloofde een mooie dag te worden.

    Jos had de route uitgestippeld en was vorige vrijdag het eerste gedeelte ( tot Soumagne ) nog gaan verkennen. Voor het vertrek werd de rit draadloos van de ene gps op de andere gezet. Klaar voor vertrek.




    We reden op over Eigenbilzen, Zussen en beklommen in Eben de Hallembaye. De volgende beklimming was de Richelle, waar ook weer netjes gewacht werd tot iedereen boven was. Het grote werk moest nog komen …  vanuit Dalhem klommen we 10 km en kregen zodoende 219 hoogtemeters bij op onze teller.

    We zetten verder koers richting land van Herve, Xendelesse. Daar worden de mooie wegen die we tot nu toe hadden vervangen door wegwerkzaamheden, onverharde stukken, kuilenwegen…  hier zonder lekke banden uitgeraken was een utopie. En inderdaad: Bère rijdt lek, en niet veel erna ook Marc. Terwijl de lekke banden vervangen worden genieten we van het toch wel mooie panorama: in de verte zien we de mijn van Blegny liggen. Ter hoogte van Dison is ’t weer prijs .. opnieuw Marc, zijn buitenband vertoont een slip  




     lek...



    nog eens lek

    genietend van het landschap...

    wegwerkzaamheden



    nog eens lek

    Alsof dit nog niet erg genoeg is spelen we in Verviers onze kopmannen kwijt, we hadden al van ’t uitgestippelde parcours moeten afwijken omwille van wegwerkzaamheden dus weten waar ze naar toe zijn gegaan via het ingeladen parcours was geen optie. In Verviers worden we vooral toerist, ipv wielertoeristen, zoekend naar onze campagnons… Marc  besluit een fietswinkel te zoeken en op z’n eentje na te komen naar Banneux. Rik is bij de laatste lekke band alleen doorgereden naar Banneux maar of ie daar ook wel aangekomen is weten we niet …. Bellen dan maar naar Jos, blijken dat ze een eindje verder staan te wachten, dus dat valt nog mee. En nu …. We zitten in Verviers en moeten hier uit zien te geraken…. We vragen de weg aan een agent … 



    de markt in Verviers

    de kerk in Verviers

    Omdat Verviers in een dal ligt, moet er geklommen worden om er uit te geraken. Die klim blijkt na opzoekwerk in de Cotacol “ Côte de Lambermont “ te heten: 1100 m, gem 9,5%, max 13%, we stijgen van 155m naar 260m. Maar we zijn er uit geraakt, en dat is wat telt.

    Vanaf Pepinster zijn er een aantal die de weg zo kennen.  Het middaguur is intussen al ver gepasseerd, ikzelf dreig zonder drinken te geraken, maar ik werd gerustgesteld dat het niet meer ver was. Dus volhouden was de boodschap … en ik zag zelfs al bordjes “ Banneux “ staan. Weeralom klimmen, dit maal de Côte de Tancrémont: 3km, gem 5,3%, max 7%, we stijgen hiermee van 143 m naar 302 meter. We komen de bedevaartplaats langs de achterkant binnen. Eindelijk water !!!! En nog wel heilig bronwater !! Er wordt gedronken , de bidons worden bijgevuld en we zetten onze tocht verder naar de bakker op ’t rond punt. Wie staat er ons op te wachten ? Marc … met een nieuwe achterband !



    bidons vullen

    nooit was water zo lekker !

    De bakker waar we gewoonlijk gaan was gesloten, dan er tegen over maar. Maar die waren duidelijk niet voorzien om zo’n grote groep te ontvangen. Alle rijsttaart en cola die ze in huis hebben wordt geconsumeerd. We rekenen af en hopen dat de terugweg beter verloopt dan de heenweg ( ik denk dat hier zelfs stiekem kaarsjes voor gebrand werden ).







    een kaarsje branden om veilig thuis te geraken

    el pistolero ...


    euh ???











    We rijden terug over Louveignee, laten de Forges links van ons liggen, maar beklimmen de Rue Bay Bonnet en komen 165 meter hoger uit in Fléron.  Vanaf dan is het dalen tot aan de Maas. Via de gekende weg rijden we, windtegen, langs Maas en Kanaal tot in Vroenhoven. Daar hadden we wel wat gerekend op werken door het opschuiven van de brug. Maar toch nog een misverstand: Johnny rijdt over de brug, terwijl de rest van de groep het kanaal volgt tot in Veldwezelt en nadien Genk.

    Iedereen was content terug in Diepenbeek aan te komen ! Wat een dag !!! En tot overmaat van ramp bleek “ Café Bijnens “ dicht te zijn, en trekken we naar ’t Paenhuys.





    Maar ach, ondanks alles was dit toch weer een plezante rit. ’t Is niet gemakkelijk om via de computer en route uit te stippelen… er kan niets tegen ervaringsdeskundigheid op ! En zoals Flor het zegt “ je kan toch niet verloren rijden als je gaat fietsen “.

    Ritgegevens: 160kms, 1309 hms, gem snelheid werd uiteindelijk nog opgetrokken naar 25,5 km/u ( in Banneux hadden we nog een gemiddelde van 23,2 ).

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/38618435

    Toeristen: Jos, Rik, Jefke B, Harry, Johnny, Marcel, Marc T, Fernand, Flor, Gislain, Edagrd, Willy,Alex, Bère G, Jean J, Valère B, Vanessa




    29-06-2010 om 22:36 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 18/02-24/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!