Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 29 mei 2010: Bilzen Classic

    Verslag zaterdag 29 mei 2010: Bilzen Classic

    Vandaag namen we deel aan de Bilzen Classic. Met vier ( Valère Ph, Flor, Ivan, Peter J ) kozen ze ervoor de afstand van 175 te doen, zij vertrokken vanmorgen om 7u30 aan de 3x20. Degenen die verzamelden aan Lutseluskerk op hetzelfde uur zouden het parcours van 130 km rijden.

    Eerst het relaas van de 130 km

    Aan de start: Leon, Jos P, Valère B, Marcel, Edgard B, Remi, Vanessa

    We  reden in groep naar de Kimpel in Bilzen, waar we ons inschreven voor de 130 km. Amaai, daar was serieus wat volk thuis. Aan de inschrijvingen kwamen we Alex tegen, die de 100 km ging rijden omdat ie nog middagpost moest maken. Chapeau Alex !  Hij zou tot aan de splitsing met ons meerijden. Aan ’t vertrek hadden we ook nog afgesproken met Fernand en Kristof, die we na een telefoontje konden traceren tussen al dat volk. Even zagen we Valère Ph, Ivan en Flor nog zodat Peter, die ons onderweg had ingehaald, verder met hen kon meerijden.

    We reden over Hoeselt, Widooie, Crisnée. Op dat moment hangen we achter een iets te snelle groep. Ik reed lek, pech, maar anderzijds ook een welkome rustpauze. Jos en Alex zorgden ervoor dat ik verder kon rijden …. merci mannen voor de technische ondersteuning ! Op eigen tempo reden we verder. In Viemme verliet Alex ons, maar ’t was fijn hem d’er bij te hebben.

    De eerste bevoorrading was in Braives. Niet te doen … zoveel volk, we schoven in eerste instantie geduldig  aan maar beslisten toch maar in Oteppe aan de visvijver de innerlijke mens aan te sterken. Toch maar in de afdaling naar Oteppe links houden, zodat we niet omgereden zouden worden zoals Leon twee jaar geleden. Leon wist nog juist de plaats aan te wijzen waar ie een sleutelbeenbreuk aan over hield.

    En dan op naar het grote werk … de Côte Wanzoul ( 2 km, max 15%, gem 9% ) zou voor m’n nieuwe fiets de ultieme test zijn. Al peddelend en doserend ben ik zonder problemen boven geraakt, ik heb dus de goede tandwielen gekozen dankzij het advies van m’n ploegmaten.

    Op de vlakke stukken, en de afdalingen werd aan een stevig tempo gereden … zolang je het wiel kan houden is dat goed te doen maar als je dat niet gewend bent en spatie laat hang je aan een elastiek en vergt dat te veel energie.

    Vlak voor Les Cahottes was de volgende bevoorrading, waar we wel aanschoven en onze bidonnen vulden. De côte les cahottes werd weer op eigen tempo beklommen …. En boven werd netjes gewacht. Na deze helling werden we op mooie plaatjes getrakteerd: het kasteel van Jehay … één van de mooiste kastelen van ons land.

    Het zwaarste werk was achter de rug, de wind zat eindelijk mee ….. In Hoeselt verlieten Fernand en Kristof ons en reden wij richting Diepenbeek. In ’t Paenhuys keuvelen we na over de mooie rit en bespreken we wat we volgende week allemaal zullen rijden.

    Toch een paar dingen die ik zeker niet mag vergeten te vermelden:  vandaag heeft iedereen wel een deel kopwerk gedaan, maar m’n dank gaat vooral uit naar Edgard die de groep aan een redelijk constant tempo naar huis gebracht heeft. Ook mag ik niet vergeten te zeggen dat Remi vandaag wat last had van z’n testosteron …. Van ’t moment dat ie een vrouwke op een koersfiets zag kon ie z’n eigen niet bedwingen en kwam z’n haantjesgedrag naar boven. Geen wonder dat z’n hartslag niet meer omlaag te krijgen was !

    Het mooiste beeld dat ik vandaag gezien heb is de “ruzie” die Leon en Remi bijgelegd werden. Het verstand heeft dan toch de bovenhand gehaald op de koppigheid ….. Leon en Remi … jullie beseffen niet hoe m’n hart opfleurde, het beeld dat jullie op een bepaald moment hand in hand fietsten zal ik nooit vergeten. En ik hoop dat jullie daar ook aan zullen denken als er zich nog zo eens iets voordoet !

    Ritgegevens: 154 kms, 1295 hms, gemiddeld 28,5 km/uur

    http://connect.garmin.com/player/34938791



























    De 175 km dan.

    Toen we al een tijdje in ’t Paenhuys zaten kwamen Valère en Ivan aangereden. We vroegen dadelijk waar Peter en Flor waren. Bleek dat Ivan na de bevoorrading van Marchin krampen gekregen had en dat hij samen met Valère verder gereden is, via een zo kort mogelijke weg naar Diepenbeek. Waarschijnlijk is het hoge gemiddelde, na 80 km lag het gemiddelde op 30km/uur, de oorzaak van de krampen van Ivan. Het kan ons allemaal overkomen…

    Flor en Peter deden de voltallige 175 kms, Peter nam er zelfs de lus met de muur van Huy en de Forges er nog bij . Nu ben je helemaal klaar voor de Vogezen Peter !

    Ook deze groep sloeg de eerste bevoorrading, wegens te druk, over. Zij kozen ervoor om in Andenne even van het parcours af te wijken en een lekkere taart te gaan halen.

    Ik moest zeker nog het sterke kopwerk van Valère en Peter vermelden, alsook de loyaliteit van Valère om samen met Ivan terug te keren.

    Ritgegevens : 210 kms, 28,8 gemiddeld, 2041 hms

    Goed gereden mannen !















    29-05-2010 om 22:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit donderdag 27 mei 2010: Banneux

    Verslag rit donderdag 27 mei 2010: Banneux

    Vanuit Diepenbeek vertrok vandaag, in organisatie van politieverbroedering HaDiZon, een rit naar Banneux. Om 9u30 werd aan het Demerstrand verzameld voor een rit onder begeleiding van motards en een volgwagen.

    Aan onze groep werd gevraagd het kopwerk te verzorgen, vandaar ook m’n oproep op de blog voor kopmannen/vrouwen. En ja hoor, m’n oproep had z’n doel niet gemist: kopmannen van dienst waren Paul, Valère Ph, Marcel, Marc K en Peter M. Kopvrouw niemand minder dan Sabina Pinarello. 

    In totaal waren er 60 deelnemers die de rit van 150 kms gereden hebben aan een gemiddelde van 30 km/uur, mede dankzij het verkeersvrij maken van de kruispunten door de politie.

    Een dikke proficiat mannen voor jullie kopwerk ! En een dikke proficiat aan Sabine die op de Forges als zesde boven kwam. Ik moet je er niet bij vertellen hoe daarover gesproken werd, en ik ben d’er zeker van dat ons mannen fier waren haar er bij te hebben !

    De volgende politierit gaat volgende week donderdag al door, maar dan wel te vertrekken vanuit Burg Reuland … dus wie vandaag te laat was om zijne congé goedgekeurd te krijgen .. men weze nu al verwittigd !

     

    26-05-2010 om 00:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 25 mei 2010 Blegny

    Verslag dinsdag 25 mei 2010

    Een stralende lentedag, fietsweer dus. Ikzelf had ook een dagje vrij en koos ervoor om met Pa m’n EFX in te rijden. Ons ritje ging naar Oteppe. Ik vrees dat ik nog vele kms ga moeten maken vooraleer ik gewend ben op deze fiets, maar dat komt wel … en dan sta ik er terug. De afstanden die jullie 's zaterdags maken zijn een beetje te groot om even een fiets in te rijden.

    De rit van de groep dan. Met vieren stonden ze aan de start: Leon, Sabine, Paul en Flor. Er werd afgesproken om naar Blegny te rijden. Kwestie van het niet te zwaar te maken met het oog op de rit van donderdag ( met de politiebond naar Banneux ) en de rit van aanstaande zaterdag ( Bilzen Classic ).

    Flor leverde met de nodige info om dit verslagje te kunnen schrijven, merci Flor !

    We vertrokken goed gezind richting Blegny ( zal wel zijn, we hadden wind mee ! ). We reden via Beverst, Hoeselt, Rijkhoven, Bassenge. We beklommen de Houtain, en reden via Oupey naar de Richelle. In Blegny ging Leon lekkere rijsttaart halen, die werd op kosten van jarige Paul opgegeten met een tasje koffie. Gelukkige verjaardag Paul !

    De terugrit ging, wind tegen, over Visé, en Lanaye-berg waar Paul een stevige demarrage uit zijn benen schudde. Op de muizenberg was ’t weer van dat. Sabine probeerde nog maar kreeg het gat niet dicht. Paul was in z’n klimwerk niet onder de 20km/u geweest.

    Op de côte de Eik was het Leon zijn beurt om te demarreren, mooi om naar te kijken. In ’t Paenhuys werd nog nagekaart over de mooie rit.

    Ritgegevens: 100 km, gemid 28,6













    25-05-2010 om 16:34 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 18/02-24/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!