Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    08-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 8 mei 2010: Huy via 8 van Zelem

    Verslag zaterdag 8 mei 2010: Huy via de 8 van Zelem

    Wat rond deze tijd van het jaar zachte lente-temperaturen moesten zijn werd een schamele 8 graden bij vertrek. Aan het vertrek werd iedereen op de hoogte gebracht van de ongelukkige val die Omer gisteren een beenbreuk bezorgde. Ter info: de val gebeurde niet tijdens het fietsen. Via deze weg wil ik , in naam van de groep,  Omer een spoedig herstel wensen….  We springen wel eens binnen Omer !

    Met z’n zevenen vertrokken we richting Alken, waar Marcel op ons zou wachten. Ter hoogte van Kozen kwamen we terecht op het parcours van de Semi-Klassieker “ de acht van Zelem “, we zouden deze pijlen volgen. We rijden door de Katarakt streek en beklimmen in Gelmen de St Jansberg ( 800 m, max 8 ). In Bovelingen ( Heers ) doen we de klim op de kloosterstraat ( 1100 m, max 7% ). We temporiseren even om op adem te komen, en hangen ons achter een groepje. Maar het groepje houdt er een te gezapig tempo op na en we verlaten deze groep. Al snel vormen wij de kopgroep en komen er  wat wielzuigers aanklampen.  Tot er een sanitaire stop ingelast wordt, en de anderen noodgedwongen alleen verder rijden. 

    In Lens-St Servais merk ik op dat op de splitsing het parcours van 200 km (!!) gekozen wordt, en niet dat van 130 km zoals ik dacht. In Huy zouden we de bewegwijzering verlaten en huiswaarts rijden, voor mij, Leon en Remi  een hele opluchting.

    In Marneffe krijgen we een klim voorgeschoteld van 2100 m, max 8 %, bijna onmiddellijk gevolgd door de Côte d’Oteppe ( 2000 m, max 10% ). Dan nog eens een klim, voor de verandering, te Huccorgne van wel liefst max 15% ( gelukkig was de klim maar 500 meter ). Na Moha komen we in Wanzoul en wordt de Côte de Wanzoul ( 2200 m, max 12% )beklommen. Door mij gepeddeld, anderen die kunnen gaan er wat (?!) harder tegen aan, maar doseren is voor mij de booschap, wil ik heelhuids Diepenbeek bereiken. Remi krijgt het moeilijker en moeilijker maar heeft wel geleerd bij een te hoge hartslag wat vaart te minderen. Depannage Jacobs helpt Remi door af en toe een duwtje in de rug te geven.

    We komen aan in Huy, waar er eindelijk taart was !!! Peter was woensdag verjaard dus trakteerde, waarvoor onze dank. Aan tafel werd afgesproken dat Leon, Remi en ikzelf de muur van Huy niet gingen doen, de andere vijf zouden hem wel beklimmen. Degenen die de muur gingen doen zouden boven op ons wachten. Er komt nog wel eens een tijd dat ik de muur wel eens zal doen, maar 22% max lijkt me op dit moment nog ondoenbaar.

    Leon, Remi en ik peddelen de “ Long Thier “, ook wel Rue de Sartre genoemd, 2000 meter lang, max 9%, dus op zich ook wel een mooie klim. Boven wacht de rest van de groep ons op. De weg huiswaarts loopt via Villers-le-temple en Ombret. In Hermalle-Sous-Huy steken we de Maas over en moeten we uit het dal zien te klimmen. Côte de la Kérité ( 1100 m, max 16%, gem 9,2 % )zal ons naar boven brengen.

    Op dat moment hebben we het zware werk achter de rug. ’t Is bergaf tot thuis, maar nu moet er natuurlijk een tempo-versnelling komen, om het gemiddelde toch iets of wat op te kunnen krikken. Verstandige kopmannen Valère en Peter kijken geregeld om ,  om te zien of we d’er nog allemaal aan hangen. Snelheden tussen de 35 en 40 km/uur werden probleemloos gereden, mede dank zij het vals plat naar beneden. Is het dan een wonder dat er tijdens het toer-tocht gedeelte ons niemand voorbij stak ?

    En zo bereikten we ’t Paenhuys rond 15u00 waar we getracteerd werden op bananen en suikerwafels, merci Jan !

    Een mooie rit, met prachtige vergezichten en wat nog veel belangrijker is: een goede sfeer. Een enorm samenhorigheidsgevoel ( daarvoor hebben wij geen clubbloesje nodig ). Gebaren van vriendschap en bezorgdheid om elkaar, op te tekenen uit kleine gebaren zoals het uitlenen van je enige zakdoek aan een collega-fietser. Of een duwtje in de rug wat zo’n deugd kan doen als je er bijna door zit ..Wat ben ik trots mee te mogen rijden in deze groep, vrienden voor het leven, dat weet ik nu al.

    Een dikke pluim voor de mannen die de muur gedaan hebben. Een dikke pluim voor de koprijders van vandaag: Flor, Valère en Peter.

    Een hele dikke duim voor Remi die z’n eigen weer overtroffen heeft.

    De knappe actiefoto’s werden getrokken door Peter, die na een halve nachtpost de ijver had mee te komen.

    Ritgegevens: 160 km, 1484 hms, 28,1 gemiddeld

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/32570732

    Aanwezig: Valère, Peter, Flor, Yvan, Marcel, Remi, Leon, Vanessa

     

































    08-05-2010 om 00:00 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    06-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag donderdag 6 mei 2010: Bloesemrit

    Verslag donderdag 6 mei 2010: politierit Haspengouw

    Vandaag vertrokken we om 8u00 met een temperatuur van amper 5 graden richting Nerem. Hier namen we deel aan de bloesemrit, ook wel de Grote Prijs Vic Ketelslegers genoemd, een organisatie van de politiesportbond. Er waren twee afstanden voorzien: 145 en 165 kms. Na wat overleg werd besloten toch maar de korte toer te doen, we moesten immers nadien nog terug naar Diepenbeek.

    Na de inschrijving dronken we een tas koffie en werden we opgeroepen om om 9u30 aan de start te verschijnen. Onder politiebegeleiding vertrokken we  met ongeveer 130 wielertoeristen. Wat een luxe …. niet te moeten stoppen aan kruispunten. We waanden ons als profs. We reden door een glooiend Haspengouw, en konden door de verkeersvrije kruispunten genieten van een prachtig uitzicht.

    Af en toe was het wel klimmen geblazen, in Boirs beklommen we de Thier Bégot ( 1,1 km, max 9%, gem 6,5% ). Als je deze helling in de Cotacol opzoekt lees je dat de Galgeboom op de top ligt. Deze 150 jarige kastanjeboom waar vroeger de veroordeelden aan opgehangen werden is tevens het hoogste punt van Limburg ( 151 m ). Maar de boom staat er niet meer , hij zou vervangen worden door een eik.



    Op de Thier Bégot was Marc K als tweede boven, Omer zat ingesloten en kon niet tijdig uit het peloton geraken. Op de Hallembaye ( minst steile kant ) was ’t weer Diepenbeek boven: de bloemen waren voor Marc K. Ze hebben geweten dat Diepenbeek er bij was !

    St Maartens Voeren  was vandaag de eindhalte. Daar konden degenen die hun pic-nic aan de combi meegegeven hadden lunchen. De anderen moeten het stellen met wat er in de plaatselijke horeca aangeboden werd. Voor ’t eerst werd er geen rijsttaart gegeten …. We weten wat we volgende keer moeten doen hé : rijsttaart bij de Koel halen en die in de combi laten meegaan.

    Van de Voerstreek tot Diepenbeek moesten we onder ons vijfjes zien te redden. Kopwerk werd gedaan door Valère en Marc K, die ons onder een strakke wind naar Diepenbeek brachten.

    Echt een aanrader zo’n politierit … de volgende in onze contreien is gepland op donderdag 27 mei, de rit gaat dan naar Banneux.

    Flor, bedankt voor ’t verslag !

    Ritgegevens:

    aan de start: Valère, Marc K, Flor, Omer, Yvan

    165 kms, gem 29,5, hms 1195





    06-05-2010 om 20:22 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 4 mei: Banneux

    Verslag rit dinsdag 4 mei 2010: Banneux

    Ikzelf moest vandaag een halve dag werken en ging ( zoals gewoonlijk ) mee met de mannen van Lutselus. En weet je wie daar aan de start stond ? Jos Bollen !!! Ik kon m’n ogen niet geloven, vorige week nog op een kruk en nu al de fiets op. Jos zou vandaag een stukje meerijden, stilletjesaan beginnen hé. Jos, wat jij doet getuigt van grinta !!! Doe zo voort !!!

    De rit naar Banneux dan. Een kort relaas aan de hand van de gegevens die ik van fotograaf Flor heb meegekregen, waarvoor m’n oprechte dank.

    Vanmorgen om 9u00 stonden we met zeven aan de start voor de rit naar Banneux.  Wat zeker niet mee zat was ’t weer; amper 5° C, en een krachtige noorderwind die de gevoelstemperatuur nog wat lager maakte. En wind voel je vooral als je hem tegen hebt, en zo vertrokken we: wind op kop.

    We reden via Beverst, Hoeselt, Rijkhoven, Membrugge en Bassenge. Dan klimmen om ’t warm te krijgen… de Hautain en de Richelle richting Blegny. En dan maar verder klimmen onder onder kopwerk van een sterke Paul en Valère, over Bolland, Herve, Soumangne. Toen kregen we in Nessonvaux nog een lastige kuitenbijter voorgeschoteld. Omdat firma Jacobs niet present was werd het takelwerk vandaag uitgevoerd door Marc T, die ’s nachts nog had moeten werken. Leon had het vandaag moeilijk bergop, maar we zijn er om elkaar te helpen hé. Ik denk dat ieder van ons onmiddellijk zou tekenen om te kunnen wat Leon kan op een mooie leeftijd van 68 jaar. We zijn ook geen supermensen hé.  

    Dus na veel zwoegen en zweten bereikten we toch Banneux. In Banneux zelf was alles gereserveerd, mei is de Mariamaand en dan is Banneux “The Place To Be “ voor talrijke seniorenverenigingen. De bakker aan ’t rond punt had sluitingsdag, dus ’t was toch even zoeken naar een plaats om onze rijsttaart op te eten.

    De rijsttaart moest zeker z’n werk doen, de terugweg liep over Romsee, Jupille en Fleron waar een moeilijke klim ons opwachtte. Het laatste stuk ging over Herstal, Vreren, Tongeren en Vliermaal.

    In ’t Paenhuys werd een lekker pint gedronken en werden afspraken gemaakt voor de volgende ritten. Het moet zeker gezegd worden dat er vandaag een heel goede sfeer hing, en dat mag ook, we begrijpen gerust dat niet iedereen altijd even goed gemutst is.

    Ritgegevens: 141 kms, 1535 hms, 27,6 km/uur gemidd

    Deelnemers: Flor, Marc T, Marcel, Omer, Paul, Valère, Leon















    04-05-2010 om 22:06 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 11/02-17/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!