Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    17-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 17 april 2010: Namen

    Verslag rit zaterdag 17 april 2010: Namen

    ’t Zou een stralende dag worden , maar hij zou heel koud beginnen. En inderdaad: ’t was amper 3° bij vertrek. Een probleem natuurlijk om je te kleden. Ik koos voor wat trucjes die ik van Marcel gehoord had: een gazet  ( natuurlijk de sportpagina’s ) achter me ingestoken, twee paar kousen aan en tussen elk  paar kousen sokjes uit een zak van de C&A gesneden om de wind niet aan m’n tenen te voelen. Beenstukken en twee sets armstukken ( en natuurlijk nog m’n windbreaker ) moesten me voor de rest warm houden.

    Aan ’t vertrek was de opkomst minder dan verwacht: de ziekenboeg zat overvol: Leon, Remi, Omer. Maar gelukkig waren er toch wat straffe mannen die ’t wel zaten zitten. Marcel & Flor mag je intussen tot de vaste kern noemen, want die zijn er altijd bij, ook op dinsdag. Dépannage Peter, Paul, Valère en  Alex  (op z’n nieuwe TREK). En dan Marc T nog, weer al maar eens rechtstreeks doorgekomen na de nachtpost …. “Je moet er iets voor over hebben “ zegt ie dan .

    We reden op via Borgloon en  Heers. Ter hoogte van Waremme kreeg Alex pech met z’n nieuwe fiets: hij kon niet meer op z’n groot blad geraken. Dus stopten we, behalve Peter en Paul die langzaam doorreden voor een sanitaire stop. Op een mum van tijd waren we ze kwijt, wij waren intussen doorgereden, zij waren intussen teruggereden. Maar goed dat ze de gsm uitgevonden hebben …

    Vanuit  Waremme probeerden we de tekens van As-Jambe te volgen. Maar als je weet dat die tekens sinds 2007 niet meer overschilderd werden, en er intussen her en der nieuwe asfalt over gelegd werd, was ’t soms even goed opletten.  Van Oteppe naar Héron ging het serieus omhoog, op m’n garmin heb ik 11% afgelezen.  

    Alex bleef sukkelen met z'n fiets, Valère bleef zich opwinden. Langs de kant van de weg zagen we een jeep staan met wat MTB’s rond, en die vriendelijke man had  het juiste inbus-sleuteltje bij zodat na wat gesleutel van Marc aan de fiets van Alex,  Alex toch weer even verder kon.

    De route werd verder gezet over Landenne, en in Scalyn werd de Maas over gestoken. “Wat een verademing “ dacht ik “ vlak rijden tot in Namen “. Ja, dat van dat vlak rijden was wel waar maar het gebeurde wel aan een hels tempo, niet onder de 35 km/uur, maar dikwijls er nog over. Ik heb toch nog een (klein)beetje tijd gehad om van het prachtige landschap te genieten ….  Aan onze rechterkant de  slingerende Maas, aan onze linkerkant de steile rotswanden…

    Aangekomen in Jambes ging Alex op zoek naar wat fatsoenlijk gereedschap om ervoor te zorgen dat de terugweg probleemloos kon verlopen.  Drie dappere strijders ( Flor, Peter en Marc ) beklommen de citadel ( ook wel de Merveilleuse route genoemd ): kleine kasseitjes, 2 km lang, max 8%, gemidd 5,35 %. De anderen onder ons waren blij te kunnen eten en drinken bij een plaatselijke bakker. Ook het ideale moment om de overtollige kledij uit te doen en de bidons bij te vullen. 

    De terugweg liep langs Marche- Les- Dames waar we de klimmers aan de steile wanden zagen bungelen. Maar de wind was in ons nadeel: vooral wind tegen en wind langs zij. Dus dik afzien voor mij , maar ook voor Alex. En dan al die korte maar steile stukken …  Alex en ik waren maar wat blij dat Peter er bij was om wat bij te duwen waar ’t nodig was. Maar ook de anderen waren bereid om mij wat bij te duwen … misschien wel ’t voordeel vrouw te zijn, maar mij hoor je daar niet over klagen.  

    Valère zorgde ervoor dat iedereen kopwerk deed, alleen Alex en ik werden ( gelukkig maar  ) vrijgesteld. En voor je ’t weet bereik je dan toch Diepenbeek …  Weer wat (!! ) grenzen verlegd .. maar ‘k zal maar niet klagen wetende dat ik nog maar één jaar fiets.

    Na een aqaurius in ’t Paenhuys zijn Peter, Marc, Marcel en ik nog doorgereden om naar Sabine haar “ nieuw machien “ te gaan kijken … rij hem maar snel in Lottemie zodat je terug met onze groep kan meerijden !

    ’t Was afzien, maar ik heb me anderzijds weer reuze geamuseerd, en daar doen we het voor ! Bedankt mannen !

    Aanwezigen: Valère, Marcel, Flor, Peter, Marc, Paul, Alex, Vanessa

    Ritgegevens:  173 km, 1224 hms, gemidd 28,9 km/uur

    Link naar de rit: http://connect.garmin.com/activity/30316935































    17-04-2010 om 20:50 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    13-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 13 april 2010: Aubel

    Verslag rit dinsdag 13 april 2010: Aubel

    Een verslagje geschreven op basis van de verhalen van degenen die mee geweest zijn…

    Vandaag was voorzien om een rit naar Vaals te maken. Wegens ziekte lieten verschillende vaste dinsdagrijders waaronder Omer, Leon en Valère ( die z’n “ouwelullendag” op dinsdag heeft )verstek gaan. Wie wel aan ’t bushokje stonden waren Paul, Marcel en Flor. Remi ook maar die was deze week thuis met bronchitis, en kwam de dappere strijders een hart onder de riem steken door hen uit te wuiven. Geen wonder hé Remi dat het zaterdag niet zo goed ging.

    Omdat de opkomst niet denderend was werd besloten om niet naar Vaals maar naar Aubel te gaan. De heenweg ging over Hoeselt, Membruggen en Bassenge. De Hautain en de Richelle werden beklommen, richting Blégny en Aubel. In het vertrek was de temperatuur amper 4°, de windsnelheid zo’n 10 km per uur, gelukkig wind mee.

    Na koffie en taart steeg de temperatuur tot 14° maar ook de wind wakkerde aan, tot 21 km/uur maar dit maal niet in het voordeel. Op kop reed Paul Cancellera , daarachter Flor Boonen, gevolgd door schaduw Marcel Pozzato.

    Een straffe noordooster tegen  werd de Plank afgereden. Na Moelingen werd de steile kant van de Hallembaye gedaan (0,750 km, gemiddelde 8,7 %, max 12% ), Paul was hier meer dan één klasse te sterk zodat iederen beukend tegen de wind in boven moest zien te geraken. Ook de Muizenberg werd op dezelfde manier beklommen: wind tegen, Paul voorop, de rest puffend er achter aan.  Via Gellik en Munster werd de terugreis verder afgewerkt.

    In ’t Paenhuys werd ik , zoals afgesproken, gebeld ( merci hiervoor )  Ik sprokkelde wat gegevens om dit verslagje te schrijven maar kreeg van Marcel en Paul ook heel wat uitleg in verband met tandwielen, compact versus triple. Vermits ik m’n nieuwe fiets toch nog niet heb overweeg ik om een andere combinatie op te laten leggen. Bedankt voor de uitleg mannen !

    Een half uurtje later kwamen ook Moeke ( m’n ma ) en Mieke ( vrouw van Remi )  verwaaid ’t Paenhuys binnen, zij hadden hun fietstochtje er ook op zitten…

    Aanwezigen: Flor, Marcel, Paul

    Ritgegevens: 123 km, 27,5 km/uur, hoogtemeters worden geschat op 1250

    Een dikke pluim voor kopman Paul !

    Onlangs las ik een mooi citaat: “Wie de berg beklimt alleen omdat ie denkt dat boven iets moet zijn, zal altijd als ie boven komt vragen: waar heeft het allemaal voor gediend ? Alleen wie onderweg geniet van het klimmen en het uitzicht op zich, die zal misschien begrijpen dat niets voor niets behoeft te dienen “ ( Wim Kan )

    Tot zaterdag,

    Vanessa











    13-04-2010 om 17:17 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 11/02-17/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!