Inhoud blog
  • Programma
  • Verslag rit dinsdag 07 november 2017 : Valkenburg
  • Verslag rit zaterdag 15 juli 2017 : AMAY
  • Verslag rit dinsdag 27 september 2016 : Gemmenich
  • Verslag rit dinsdag 30 augustus 2016 : Valkenburg
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 20 maart 2010: Aubel

    Terwijl de profs vandaag Milaan-San-Remo rijden transformeerden wij ons tot echte Flandriens. Foert met buienradar: tof om te weten dat het gaat regenen, dan nemen we ons regenjasje wel mee,  maar wij laten ons niet tegenhouden door wat neerslag. Trouwens, de t° gaat de goede kant uit: 13,5 °C bij vertrek .. voor mij voldoende om m’n thermobroek in te ruilen tegen een drie kwart broek.

    Met 9 man aan de start beslisten we naar Aubel te gaan, want daar hebben ze lekkere rijsttaart.

    De kop werd getrokken door Paul en Omer, die stevig tegen de wind in moesten beuken. De windsnelheid bedroeg bij vertrek 20 km/uur en nam in de loop van de dag alleen maar toe. Ik besefte al snel dat ik vandaag de zwakste schakel in de ketting zou zijn, de wind is m’n vriend maar ik heb hem niet graag tegen. Jean VH had dat snel begrepen want verschillende keren kwam ie “ windscherm “naast me spelen.

    We reden over Hoeselt, Membruggen, Bassenge. We beklommen de Hautain en de Richelle.  Yvan, die op tijd thuis moest zijn, keerde terug. We reden, nog steeds in de regen, verder over Dalhem, dit maal onder het kopwerk van Flor en Peter.

    We passeerden de mijn van Blégny en trokken zo verder door naar Aubel. Alle klimmen bleef Leon, m’n leermeester, bij me. Ik had een slechte dag, hij had de rit naar Eupen van dinsdag nog niet helemaal verteerd. We moesten ze vandaag meer dan eens laten gaan, de berggeiten.  En zeker Jean VH en Peter die nog een sprintje bergop trokken.

    De taart werd gehaald, en er werd besloten in het pas gerenoveerde café deze op te eten. “ Pas de problème “, zei de café-bazin toen ze ons, slijkduivels, zag binnen komen “ les sièges sont lavables “. We ploften neer in de mooie witte zetels.

    De terugweg beloofde aangenamer te zijn, nog steeds in de regen, maar dit maal hadden we de wind mee. We begaven ons richting Voerstreek. Daar reed Peter lek, en waren we Jean uit het oog verloren. Maar we pikten een andere Diepenbekenaar op: André J, die terug kwam van Gemmenich.   Een strak tempo werd er op nagehouden, wind mee bedroeg de snelheid langs het kanaal bijna 40 km/u.

    Maar dan mag je wind mee hebben, na de Calvarieberg had ik de kracht niet meer om tegen een fatsoenlijk tempo bergop te fietsen. Ik had het geluk een duwtje in de rug te krijgen van Peter. Leon kreeg het ook effen moeilijker. Peter riep nog “ Leon, als ge m’n stuur vasthoudt kan ik u ook nog duwen “.

    In Mopertingen werd er nog een paar tanden groter geschakeld en vlamden we, nochtans zonder bergaf te hebben, tegen 58 km/uur. Toen kreeg Flor z’n dipje … toen ik vroeg hoe het met hem ging zei ie “ hoe heet jij ook al weer .. ik ben stikkapot “, en ik wist maar al te goed hoe dat aanvoelde. Maar we hebben Grinta en geven ons niet zomaar gewonnen, want van al dat afzien zullen we binnen een paar maanden de vruchten plukken.

    We kwamen aan in ’t Paenhuys waar Jean al ne duvel op had. Miet verwelkomde ons met bananen, waarvoor dank.

    Marc T, die niet had kunnen meerijden, kwam ook nog naar ’t Paenhys en heeft nadien Marcel nog vergezeld naar Kuringen. Dat heet vriendschap, er absoluut bij willen zijn, niet zozeer voor de kms of hms .. maar voor de mensen die meerijden. We zijn geen club, hebben geen naam, geen regels .. maar we hebben een samenhorigheidsgevoel en veel plezier onderweg, zelfs als we afzien, en dat is wat telt !

    Bij deze wil ik ook nog een spoedig herstel toewensen aan Jos Bollen, er is geen rit die voorbij gaat zonder je naam genoemd wordt. Ook m’n pa z’n naam valt bij iedere rit meerdere malen, we missen je pa !

    Aan Valère Ph die dinsdag onder het mes gaat: in naam van iedereen wens ik je een succesvolle operatie en een spoedig herstel.

    Deelnemers: Yvan, Paul, Omer, Flor, Peter, Leon, Marcel, Jean, Vanessa, en ook voor een groot deel André

    Ritgegevens: 123 km, 27 km/uur, ongeveer 1000 hms

















    20-03-2010 om 21:49 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 16 maart 2010: Eupen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verslag rit Dinsdag 16 maart 2010: Eupen

    De weersvoorspellingen van weervrouw “Sabine” zijn deze keer zeer juist geweest.

    We vinden het spijtig dat Vanessa en de andere jongeren er niet bij konden zijn en we zien hen hopelijk zaterdag wel aan de start.

    Vandaag heeft Vanessa ,mij(Alex)  gevraagd,of ik het verslagje kon maken voor op de Blog en ik heb mij dan ook maar even voor mijn computer gezet. Die typ les van vroeger komt mij nu wel ten goede.

    Het wegdek is nat gebleven tot  ‘ s middags en eens boven op het plateau in de Voerstreek, na het ijzeren bos (Remersdael) was de gevoelstemperatuur wel behoorlijk kouder dan die 6,5° van vanmorgen.  Pas op de terugweg hebben we wat warmte van een waterzonnetje mogen ontvangen wat de t° wat aangenamer maakte.

    Ook vandaag weer bleven we niet gespaard van de lekke banden vanwege die natte wegen en de vele gaten in het wegdek want het was weer echt mikwerk vandaag.

    Pechvogels van vandaag waren Ivan, Leon , Alex en Remi . Remi’s een kapotte velg en z’n krom wiel hebben we zo goed en zo kwaad als het kon met de spakenspanner van materiaalmeester Yvan bijgeregeld. “Châpeau” voor Remi , wat hij nog allemaal heeft kunnen verzetten met zo’n kapot wiel!  Weeral progressie kunnen maken, Remi !

    Paul en Omer zijn begonnen met kop rijden en ze zijn niet meer van de kop afgekomen.  Zij hielden de ketting met momenten zeer goed gespannen en zeker bergop. Ook hebben ze ons op de terugrit getrakteerd op een staaltje hardrijden +- 40Km/hr  tussen Mortroux  en Richelle, zo zie je maar dat die twee zware jongens zo wat een beetje van alles goed kunnen.   Wij danken hen voor hun bewezen diensten.

    De heenrit ging via Munsterbilzen-Mopertingen-Veldwezelt-Muizenberg Kanne-Lanaye Berg- Kanaal richting Visé-Maas over richting Moelingen- St-Maartensvoeren-Plank rechtdoor-Yzerenbos-Remersdael- Henri-Chapelle-Plombiéres-Lontzen-Montzen- Baelen-Eupen.

    Na de kille voormiddag waren we allen blij dat we bij de bakker een stuk rijsttaart en een tasje warme koffie konden nuttigen.  Een grappig voorval met Remi: de serveerster had haar handen vol met de tafel af te ruimen  en de ongebruikte melkjes mocht Remi  in haar buidelzakje van haar serveerschort steken. Ze zei ,in het Duits, “Dahr rein stecken,bitte”. De andere tafel zat iets verder van ons af en die hadden het nog niet begrepen waarom wij zoveel plezier hadden, maar zo weten jullie het allemaal.

    Vandaag zijn er spijtig genoeg geen actiefoto’s genomen, daar de fotograaf van dienst niet aanwezig was. Achteraf zijn er wel in het café enkele foto’s getrokken want Vanessa kon het niet nalaten nog even langs te komen en dat vinden we zeer tof. Ze draagt het  Blog-nieuws  hoog in het vaandel.

    De terugrit vond ik persoonlijk gemakkelijker dan de heenrit qua bergop en bergaf,  maar zeker niet wat de wind betreft want die hebben we wel degelijk gevoeld. Onze twee koprijders kregen er niet genoeg van om ook nog eens op de terugweg kop te doen. De terugweg ging via Limbourg- Clermont-Charneux-Mortroux-Berwinne(abdij)-Dalhem-Richelle- Maas over-Klim Oupeye- Klim Hautain-Klim Klein Lourdes (Valmeer)-Klim Herderen- Riemst-Grote Spouwen- Bilzen-Eigenbilzen- Spurk- Schoonbeek-Diepenbeek.

    Leon had ons gemeld nog eens een sprintje in te lassen op het laatste, na de afdaling aan het containerpark in Bilzen maar hij is daar niet daadwerkelijk op ingegaan, misschien volgende keer hé Leon  als ge nog een cartouch over hebt. Leon, onze wegkapitein zegt dat er velen onder ons vandaag progressie gemaakt hebben ;  zo zie je toch dat deze trainingsrit door onze trainingmeesters Paul en Omer zeker vruchten hebben afgeworpen.  We zijn allen goed aangekomen en het was een zeer mooie rit met een zekere moeilijkheidsgraad qua klimwerk maar we hebben vele mooie plaatjes gezien: kastelen, kerkjes, kabbelende beekjes en zeer mooie vergezichten. Het enige wat nog ontbreekt is een beetje groen op de bomen.

    Tot de volgende keer en hopelijk wordt het dan eindelijk Lente en schijnt de zon dan eens wat beter dan vandaag ,dat die lange broek uit kan want we zijn die koude nu wel degelijk beu.

    Aanwezige rijders (9) :  Leon, Valère B, Marcel, Flor, Remi, Yvan, Paul, Omer, Alex.

    Ritgegevens :  ‘s morgens 6,5° bij vertrek , koude matige wind, 160Km, +-27 Km/hr gem., 1421 Hms.

    Alex, bedankt voor het mooie verslag !









    16-03-2010 om 23:13 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!