Inhoud blog
  • Programma
  • Visé, 29 januari 2019
  • Etentje Bevershof
  • Hoei-Andenne
  • Engis
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    13-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 13 maart 2010

    Buienradar voorspelde geen regen maar in Diepenbeek druppelde het toch wel … maar daar smelten we niet van van hé. Van hetzelfde gedacht waren nog negen anderen…

    Hoe zot kan men zijn om toch absoluut die zaterdagrit mee te doen ? Ikzelf was nog niet goed bekomen van m’n griepaanval van donderdag op vrijdag, Remi had de après-ski nog niet goed verteerd… maar Marc T sloeg toch wel alles: rechtstreeks doorkomen van de nachtpost om mee te fietsen. Voor mij toch vooral een teken dat we toch wel een hechte kliek zijn en de sfeer d'er goed in zit.

    Flor, weer niet te houden, en Alex trokken kop onder het “gezag” van kapitein Leon.  Een nat wegdek en veel vuil op de weg zorgde snel voor een lekke band, pechvogel was Peter, nog voor we Diepenbeek uit waren. Nog op de heenweg zou Marcel en Peter nog eens lek rijden.  

    De heenrit ging via Wellen, Hoepertingen, Aalst, Kerkom, Attenhoven, Hélicine. Plots zaten we op de grote markt in Tienen. Daar was de kapitein, wellicht door een aantal wegomleggingen, het noorden even kwijt maar de garmin zette ons weer op het juiste pad.

    Wat me zeker zal bijblijven van deze rit zijn de vele kasseien .... speciaal opdat Marc niet in slaap zou vallen.

    In Hoegaarden aangekomen werd de taart gehaald en opgegeten in het café waar de plaatselijke schepen werkt. Onze Schepen van feestelijkheden, Remi, zette in Hoegaarden meteen Diepenbeek en ’t Paenhuys op de kaart. Die zullen ze daar niet snel vergeten.

    Klaar voor de terugweg … of toch niet … weer platte band . En inderdaad Peter weer die we gedepanneerd hebben met een nieuw binnenbandje en een CO2 bommeke. 

    De terugweg ging, onder kopwerk van Peter en Marc,  door  Oplinter, Neerlinter, Drieslinter, …. Oplinter, Neerlinter, Drieslinter. Leon vond dat we wat kms bijeen moesten sprokkelen om “ progressie “ te maken . Het duurde wel even eer we het door hadden dat we een extra rondje aan ’t rijden waren .. maar die extra kms kunnen ze ons niet meer afpakken.  Eens uit Linter reden we via Alken en Wimmertingen terug naar Diepenbeek. Op de laatste helling, autostrade brug, werd nog een sprintje getrokken tussen Peter en Marc …. Wij konden alleen maar van ’t spektakel genieten en beseffen dat die twee zich helemaal niet moe hadden gemaakt tijdens de rit terwijl onze cartouchen duidelijk op waren, die van mij toch. Maar 'k heb me geamuseerd en flink gelachen !!!

    In ’t Paenhuys verwelkomde Jan ons met suikerwafels, waarvoor dank.

    Aanwezig: Valère B, Leon, Alex, Marcel, Flor, Marc T, Peter, Remi, Yvan, Vanessa

    Ritgegevens: 3,5° bij vertrek, matig wind, 135 kms, 27 km/u, 618 hms

    Link naar de rit: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=108876 ( met dank aan Marc )

    Actiefoto’s werden getrokken door Peter die dat weer goed gedaan heeft !



















    13-03-2010 om 21:22 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 9 maart 2010

    Verslag rit dinsdag 9 maart 2010

    Na ’t school ben ik even ’t Paenhuys binnen gesprongen om wat gegevens te sprokkelen om dit verslagje te kunnen schrijven.

     

    Om half tien vanmorgen verzamelden ze met amper 4 ijsberen aan de start. De temperatuur was 5°C onder nul, maar het wegdek was droog en veilig.

     

    Omer en Paul hebben het verdienstelijke kopwerk gedaan, Marcel en Leon er achter aan.

     

    Gedurende de hele rit  kwam de wind  langs zij en op kop. Koude noordoostenwind die rond de middag de snelheid van maar liefst 24 km/uur haalde.

     

    Maar de zon maakte veel goed. En Leon had z’n lesje van vorige week wel geleerd en had zich wat dikker gekleed.

     

    De rit zelf ging naar Aubel, maar nu net andersom dan vorige week ttz over Eigenbilzen, Gellik, de muizenberg en Lanaye. Om nadien een prachtig uitzicht te krijgen over een besneeuwde voerstreek. Na Dalhem gepasseerd te zijn werd de taart in Aubel verorberd.

     

    De weg naar huis ging over Blégny, Oupey, de Hautain over, dan door Bassenge, Riemst en via Hoeselt terug naar Diepenbeek.

     

    Aanwezigen: Omer, Paul, Marcel, Leon

    125 km, gemiddelde van 26 km/uur, ongeveer 1000 hms

     

    Typisch voor dit seizoen speelt de wind ons parten. Op de website van onze weerman www.frankdeboosere.be stootte ik op wel heel interessante informatie betreffende onze vriend, de wind.

     

    Is een fietser die een gesloten parcours aflegt sneller bij windstil weer?

    Een moeilijke vraag, maar dank zij de schitterende website http://www.fietsica.be/index.htm en zijn bezieler Charles Dauwe heb ik een mooi antwoord.

    Stel dat je bij windstil weer een snelheid haalt van 36 km/h (toegegeven, een snelheid voor een geoefend wieleramateur, niet voor mij). Met de juiste formules kan je dan uitrekenen dat je bij een rugwind van 18 km/h een gemiddelde snelheid zou halen van 48,89 km/h. Bij het terugkeren heb je dan een tegenwind van 18 km/h en daardoor haal je tijdens de terugkeer een gemiddelde snelheid van 25,11 km/h.

    In de heenreis ga je dank zij de
    wind in de rug dus 48,89 - 36 = 12,89 km/h sneller, terwijl je in de terugreis met tegenwind 36 - 25,11 = 10,89 km/h trager fietst. Met de wind in de rug win je meer snelheid dan je verliest met tegenwind. Het lijkt dus alsof onze fietser meer gediend is met een winderig gesloten parcours.

    Zullen we het uitrekenen? Stel dat je gesloten parcours 50 km lang is. Dan fiets je de eerste 25 km met rugwind, en je doet daar 25/48,89 = 0,511 uur of 30 minuten 40 seconden over.

    De volgende 25 km fiets je terug en heb je tegenwind. Over dat stuk doe je 25/25,11 = 0,996 uur of 59 minuten 45 seconden.

    Voor het winderige parcours heb je in totaal dus 90 minuten 25 seconden nodig.

    Als het windstil is, leg je het gesloten parcours af in 50/36 = 1,389 uur ofte 83 minuten 20 seconden.

    Fietsers die alle dagen hetzelfde parcours heen en weer afleggen, zijn dus meer gebaat met windstil weer. En dat is trouwens ook de mening van alle ervaringsdeskundigen...
     

    09-03-2010 om 19:54 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Gastenboek
  • zggkeqhu52gf
  • dinsdagrit
  • 0xonzh
  • Zaterdagrit naar Aubel 31/10/15
  • cafe den engel tongeren

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 18/02-24/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!