Inhoud blog
  • Programma
  • Enkele recente foto's
  • Soumagne 29 augustus 2020
  • Etentje 3X20
  • 26 FEBRUARI 2019 Maaseik
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Wielertoeristen uit Diepenbeek
    Fiets je mee ???
    07-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 07 oktober 2014 : AUBEL

    Verslag rit dinsdag 07 oktober 2014 : Aubel

     

    Omwille van de slechte weersvoorspellingen en de natte wegen kregen we deze morgen slechts  5 man aan de start : Valère, Paul, Omer, Marcel en Yvan. We kozen ervoor om een rustig ritje te doen richting Aubel.

     

    Omdat we voortaan om 9u vertrekken, kon het geluk bij onze Marcel niet op want na maanden hunkeren kon hij eindelijk nog eens goedendag zeggen tegen “Sanne”  vooraleer we vertrokken (“nu is zelfs mijn heel maand goed” zei hij van contentement !!!!).

     

    We vertrokken onder een grijze hemel richting Crijt waar we Sabine tegenkwamen die met de mountain-bike een kort ritje afwerkte want nu haar papa nog herstellende is na zijn operatie heeft ze terecht andere prioriteiten dan een lange fietstocht met de 3x20. Wij wensen haar papa een goed herstel toe.

     

    Wij vervolgden met af en toe een schuchter zonnetje richting Schalkhoven – Alt-Hoeselt – Rijkhoven  – Membruggen – Genoelselderen – Millen -  Valmeer – Bassenge – Houtain-Saint-Siméon – Heure-le-Romain – Oupeye – Hermalle-sous-Argenteau – Richelle – Dalhem – Val-Dieu – Aubel.

     

    In ons vertrouwde “taverne Aubeloise”  genoten we van koffie/frisdrank  en  lekkere rijsttaart.

    Bij het buitenkomen bleek dat Valère een lekke band had ; samen met Marcel en Yvan kregen we vandaag ons deel van de pech  als gevolg van de natte wegen.

     

    Na de start in Aubel ging het onmiddellijk bergop met de Côte de Hagelstein – Sint-Pieters-Voeren – Sint-Martens-Voeren – Schophem – ’s Gravenvoeren – Moelingen – Lixhe – Kanne – Vroenhoven – Kesselt – Hees – Mopertingen – Eigenbilzen – Munsterbilzen – Schoonbeek – Diepenbeek.

      

    In de cafetaria van het Demerstrand genoten we van onze ijzerhoudende drankjes  en een hoop gezever zoals wij gewend zijn bij onze leuke 3x20 groep.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère, Paul, Omer, Marcel en Yvan

                             Afstand : 110 km, gemidd 27,50 km  

    07-10-2014 om 19:25 geschreven door Ivan Coteur  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    04-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 04 oktober 2014 : JAMBES

    Verslag gemaakt door onze Didi, waarvoor dank !!!


    Met zeven stonden we voor de laatste keer om 8u30 aan de start,

    Vanaf volgende week om 9u00 is voor sommigen zeker geen smart.

    Gelijk we dinsdag waren teruggekomen reden we vandaag op.

    Omer & Paul draaiden als eersten in de sop.

    Vervolgens Marcel & Didi,

    Maar ook Valère & Roger deden hun best, ’t is ’n hobby.

    Joske was al vroeg terug afgedraaid huiswaarts,

    dus haalde Valère bij dit mooie weer in Oteppe prompt ’n voorstel uit de broekzak bovenwaarts.

    Alle zes waren we akkoord,

    Tegen een doenbaar tempo zou zijn “het antwoord”.

    Via heel mooie groene wegen piloteerden Valère ons richting Namen,

    Dit zelfs langs mooie uitstalramen.

    Te Jambes ging de koffie met gebak er los in,

    Zo was het vertrek erna een goed begin.

    Ik deed eerst nog ’n efforke samen met Valère op kop,

    Na de welgekende kms loste Paul mij af met zijn carbon ros.

    Omer, Roger deden ook nog hun best,

    Zo leek het wel een racecircuit als je op de teller keek tijdens onze inspanningstest.

    In Wimmertingen reed ik richting Schimpen,

    Terwijl de rest ’t Demerstrand prefereerden zonder krimpen.

    Het vocht waarschijnlijk bijgevuld,

    net als straffe verhalen onthuld.

    Zeker voldaan & Tevree,

    Zeg ik weer “Sjamayee”.

     

     

    3x20’s v/d dag:

    Ministukske JaoJao Jos Bollen

     

    Valère Ph., Paul, Omer, Roger J., Marcel & Didi

     

    171km vanuit Diepenbeek 1280hms – 30.3 km/u avg

    amai, rustig tempo zeggen ze dan !!

     

    P.S.: Nog veel beterschap aan Yvan, maar ook de vader van ons Sabine the Mean Machine.

     

    04-10-2014 om 20:10 geschreven door Ivan Coteur  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    28-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 27 september 2014: Jalhay

    Een mooi verslag van Yvan:

    Deze morgen kregen we bij het vertrek af te rekenen met wat lage bewolking zodat ons Sabine zich afvroeg of ze wel zou meerijden omdat haar zonnebril wat bewasemde maar na enig overleg sloot ze zich toch aan bij de 7 mannen: Valère P, Paul, Roger J, Jean-Pierre, Rudi, Marcel en Yvan.

    Omdat Sabine thuis nog iets vergeten was, reden we via de Helstraat naar Vliermaalroot - Schalkhoven - Vrijhern - Alt-Hoeselt - Rijkhoven - Membruggen - Genoelselderen - Millen. Bij het verlaten van Limburg kwamen de eerste schuchtere zonnestralen tevoorschijn en genoten we voor de rest van de dag van zeer aangename temperaturen.

    We reden rechting Bassenge - Houtain-Saint-Siméon - Heure-le-Romain - Hacourt - Hermalle-sous-Argenteau (waar de brug over het Albertkanaal in één richting terug open is). Vanaf hier begint het "grotere" werk met de nodige klimmetjes die nu kort achter elkaar volgen richting Richelle - Dahlem- Mortroux- Val-Dieu - Froidthier - Thimister - Clermont waar Paul lek reed. Met de deskundige hulp van Marcel was dit rap hersteld zodat we verder konden richting Bilstain - Limbourg - Dolhain - Goè waar we via de klim langs de Gileppe richting tussenstop Jalhay reden.

    Hier genoten we in Café de la Place van koffie/frisdrank en heel lekkere rijsstaart zodat we onze energievoorraden weer iets op peil gebracht hadden voor de terugtocht.

    Dit ging in de prachtige natuur richting Polleur - Jehanster - Heusy waarna de snelle afdaling richting Theux. Verder reden we naar Pepinster om langs de Vesder te rijden tot Nessonvaux. Hier was het weer klimmen richting Olne - Soumagne - Cereshe - Heuseux - Barchon - Housse - Argenteau - Hermalle-sous-Argenteau - Visé - Lixhe - Kanne - Vroenhoven - Kesselt - Hees - Mopertingen - Eigenbilzen - Munsterbilzen - Schoonbeek - Diepenbeek.


    Hier genoten we op het terras van het Demerstrand van onze welverdiende drankjes en werd er druk gepraat met Didi en zijn zoontje Cisse van onze leuke rit.


    Ritgegevens: Aanwezigen: Sabine, Valère P, Paul, Roger J, Jean-Pierre, Rudi, Marcel en Yvan

                          Afstand: 168 km, gemidd 28,6 km, hoogtemeters 1.500 m

    28-09-2014 om 19:13 geschreven door sabinegilis  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag rit dinsdag 23 september 2014: Gemmenich

    Heel mooi verslag van Didi!

    Ik ga me niet wagen aan een lang verhaal. Dat is niet nodig, want kunnen anderen veel beter, hé Sabine. Met 6 stonden we deze morgen op de 1ste echte officiële herfstdag van dit jaar. Ik had 2 rijstvlaaien besteld, dus kon er vandaag dus niet onderuit muizen. Vandaag zou en moest ik mijn kopke gebruiken ipv enkel mijn resterend kuitbuiskruit anders zou ik weer totall loss in ’t Demerstrand arriveren. Nog een beetje fris aan de vis vertrokken we gemoedelijk richting Alt-Hoeselt met Valère & Paul als menners. Iets erna Yvan & Didi(ikzelf dus). Om het rijtje af te sluiten kwamen dus ook onze Marcel samen met Roger J. ook even vanvoor piepen. Ieder dus mooi om beurt nu de beentjes nog fris en ondertussen ook opgewarmd waren. Wegens werken hadden we wel wat moeten omrijden rond Visé, maar dit bestaat eigenlijk niet voor DieHards van 3x20. Aubel –Markt lieten we aan ons voorbij gaan om richting Gemmenich te trappen. Bij Marie-Josée was het onthaal weer top. Daar nog een heel lekker stukske rijstvlaai bij. Wat wil een mens nog meer? Zaterdag was er afgesproken om via het Mergelland terug naar huis te rijden. Het zwaarste kwam vandaag dus eigenlijk in de terugweg ipv de heenweg. Allez, voor sommigen was het misschien minder zwaar als voor anderen. Nog steeds zei mijn kopke “doseren”. Mooi het wiel houden van Valère houden was mijn opdracht vandaag. Niet meer of niet minder. Enkel in de bergop dan misschien ne soms uitgeleurde elastiek. Een stukske Mergelland daar bloeit een mens zijn hart toch open. Zo ’n mooi landschap. We hebben zelfs Aken gezien, waarop prompt Paul zei (om te lachen) tegen de rest: “Anders moeten we even nar Aken fietsen?” We waren uiteraard niet alle 6 akkoord. “Demerstrand” was het antwoord. Langs het kanaal trokken Valère & Roger tegen een mooi tempo op gang tot in Vroenhoven. Hier nam een herboren Yvan het roer over van Roger. Hij vroeg nog aan mij of ik mee aan kop kwam touren. Ik wilde wel, maar mijn beetje verstand dat ik nog heb/had, zei van “neen”. Enkel het wiel van Valère houden, was de opdracht. Ah neen, het was dat van Paul geworden daar die langs Yvan was gaan rijden. We kwamen alle 6 zonder kleerscheuren aan in ’t Demerstrand en ikzelf dus zonder krampen. Toch moest er toch het nodige vocht aangevuld worden met een leuke babbel. Voldaan & zeker tevree kijk ik terug naar deze leuke 3x20-dag. Het begint terug goed te komen met mij. Dit is enkel dankzij jullie. De hechte groep die de 3x20’ers hebben/zijn, kunnen bergen verzetten ofwel heuvels overwonnen worden in goed en slechte tijden. Ieder op zijn eigen tempo naar boven, maar eens boven… Samen uit, Samen thuis!!!!!!!

    DidiDuvel Vanuit Djopenbeek: 146km – 1300hms – 28km/u avg Welke 3x20’s zijn vermeld in het verslagske.

    24-09-2014 om 00:00 geschreven door sabinegilis  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    21-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 20 september 2014: Mergelland
    weeralom een prachtig verslag !! bedankt Sabine uit naam van alle lezers van deze blog

    VERSLAG MERGELLANDROUTE ZATERDAG 20 SEPTEMBER 2014

    Heerlijk fietsweer vandaag, dat merk je al aan het talrijk aantal fietsers dat zich verzameld heeft aan het bushokje. Ben blij en ik voel de motivatie van de groep om flink wat te gaan heuvelen op de klimmetjes van de Mergellandroute in Nederlands Limburg.

    Omer & Paul zetten zich vooraan in het peloton en kiezen een rustige warming-up voor de versnellingen die nog wel zullen volgen zodat we op het einde van de rit niet “plat” vallen omdat onze energie op is. We fietsen een gelijkmatig tempo via Munsterbilzen verder naar Vroenhoven/Kanne om daar een stukje vlak langs het kanaal tot Lixhe de Voerstreek in te draaien. Hier blijven we niet lang fietsen want al snel komen we in het dorpje Withuis dat aan Moelingen grenst. We krijgen onze eerste klim: de Heiweg - een fijne kuitenbijter die al stevig begint - om warm te draaien J. Jean-Pierre kan niet blijven zitten en wil de benen eens testen. Ook Rudi laat zich niet kisten en gaat mee. Ook André en ik voelen ons voldoende opgewarmd en al snel rijden we met z’n vieren aan een stevig tempo deze helling op. Na de ruime haarspeldbocht bijna boven, worden we beloond met een prachtig uitzicht. We kruisen veel mountainbikers op onze weg die een toertocht volgen. Voor ons even een vervelend moment daar de organisatie van deze toertocht onze geplande route dwarsboomt. We krijgen niet de toestemming om onze gekozen weg te volgen. Zij zouden een vergunning hebben om de weg zomaar af te sluiten voor elk ander weggebruiker. We vinden het straf maar gaan onze dag er niet door laten stuk maken en slaan dan maar een andere weg in om terug op ons parcours richting Slenaken uit te komen. En elke fietsers die in Slenaken komt, kent vast en zeker de Loorberg, een heerlijk zacht lopende klim. De benen kriebelen weer. André springt weg. Dit laat ik niet gebeuren en pak zijn wiel en blijf er mooi in plakken. Ook Jean-Pierre komt me vergezellen en één van ons beiden zal trachten hem te verslaan. We naderen de laatste bocht. Jean-Pierre demarreert erop en erover. Dit laat André natuurlijk niet gebeuren en plaatst de achtervolging opnieuw in. Ik doe mijn uiterste best om mee te sprinten maar de finish komt voor mezelf ietsje te laat, ik moet hen de laatste meters laten gaan. Knap werk mannen, zo sterk ! Boven wachten we op elkaar. André verlaat ons hier en fiets via Teuven terug naar huis. De zweetdruppeltjes parelen op onze armen en op ons gezicht en de benen voelen klam. Het is zomerswarm, echt fijn om in te fietsen. De Loorberg dalen we af naar Epen. Mijn lievelings- en trainingsklim komt eraan: de Camerig. Lekker peddelen we met zen allen op souplesse de eerste kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 7 %. Het fijne aan de Camerig zijn de vlakke en dalende stukken waardoor je telkens goed kan recupereren. Deze helling ken ik op mijn duimpje omdat ik er ontelbare keren een intervaltraining ben gaan doen door telkens de beide kanten op te fietsen. Helemaal niet saai want het is hier een paradijs om te trainen. We blijven mooi samen bergop rijden. Plots vlucht Rudi weg. Jean-Pierre schiet wakker maar mist de trein mits een te klein verzet. Boven op het plateau stoppen we even om  te overleggen hoe we onze rit verder gaan zetten. Yvan stelt voor om koffie en taart te gaan eten in Vijlen. We zetten ons neer op een terrasje. Er wordt wat gegekt en gelachen dat ik de enige ben die voor een stukje vlaai met slagroom kies. Puur vet dat direct in de aders komt, zegt Valère J. En toch zal dat caloriebommetje smaken..héérlijk J

    Na de rust mogen we er weer tegenaan ! We besluiten om via Mechelen te vertrekken. Sommigen hebben goesting in de Eyserbosweg en de Kruisberg. Anderen doen het liever wat rustiger aan. Geen erg, een compromis is altijd mogelijk J. De Ubachsberg ten zuiden van Voerendaal is een schoon alternatief. Persoonlijk vind ik het een lastige helling als je hem volluit wil oprijden want heeft toch wel een serieuze uitloper. Gelukkig kiest Valère voor een tempo dat voor iedereen genieten is. Volgens Yvan was dit de laatste klim. Echter blijft het op en af gaan. Helemaal vlak fietsen is in Zuid-Limburg en omgeving vrijwel nergens mogelijk, althans niet over een wat langere afstand. Je moet altijd wel ergens een “vals plat” op (of af) en hier en daar een kort klimmetje nemen. Plots in de buurt van de Hulsberg twee lekrijders, Jos en Jean-Pierre. Onze handige Harry Marcel staat nu even met de handen in het haar wie hij eerst te hulp zou schieten. Jean-Pierre herstelt zijn bandje zelf want is zelf een ervaren fietsmechanieker. Jos kan rekenen op het snelle werk van Marcel. Al vlug zetten we de pedalen weer in gang. Het tempo is ondertussen serieus opgedreven. Krachtpatsers Valère en Jean-Pierre bezitten immers sterke benen die de wagonnetjes goed kunnen trekken. Plots slaan ze rechtsaf. Dringend schakelen of je staat stil want de Fromberg is er om het zuur goed in de bovenbenen te geven. Bijna boven plots een verrassingsaanval van Paul. Niet te doen hoe explosief hij achter de groep uitspringt. We vroegen aan Omer of hij hem misschien zo goed gelanceerd haar maar hij had alles op eigen krachten gedaan, echt sjiek J.

    We naderen stilletjes aan het vlak landschap en fietsen langs de Maas bij Maastricht. Eigenlijk kan je hier ook Bourgondisch fietsen. Vele recreatieve fietsers komen hier ook graag genieten en gelijk hebben ze. Voor ons is het dan wel wat extra uit de doppen kijken omwille van de hogere snelheid. Ikzelf ben vaak een elastiekje omdat ik achteraan fiets. Het kost soms wel wat energie als ik omwille van tegenliggers een gat moet laten vallen en dicht rijden. Een uitstekende intervaltraining dan maar J. Ze blijven hard op de trappers duwen en houden het tempo goed stabiel. Begin het heel aardig te voelen, zeker na dat elastiekenwerk in het Maasdal. Ze sparen me thans niet want ik word naar de kop geroepen om het roer samen met Jean-Pierre over te nemen. Nog een dikke tien kilometer goed op de tanden bijten en we zijn binnen. In Munsterbilzen kiezen we verstandelijk voor een cooling down en schakelen naar een kleiner verzet. Wat een luxe voor de benen ! Echter voor een optimaal herstel dienen we onze eiwitreserves aan te vullen en dit lukt het beste op ons terras in het Demerstrand met voldoende eiwitrijke en ijzerhoudende drankjes J.

    Aanwezigen: Paul – Omer – Jean-Pierre – Valère – Marcel – Yvan – Jos – André . – Rudi – Roger J - Sabine

    Mijn ritgegevens: 157 km – 29 gemiddeld – 1.250 hoogtemeters

    21-09-2014 om 20:03 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    19-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 16 september 2014: Durbuy
    met dank aan Sabine en  Peter voor dit Koninginneverslag, de foto's volgen later ( ze waren net ietsje te groot om gepubliceerd te worden )

    VERSLAG DURBUY DINSDAG 16 SEPTEMBER 2014

    Vandaag staat er een smaakmaker op het programma, onze Koninginnenrit van het seizoen: Durbuy ! Het is al eventjes geleden dat we deze uitdaging zijn aangegaan. Het is immers geen makkelijk parcours gezien de langere afstand en klimkilometers. Onze grootste vreugde is dat onze vriend Valère op de goede weg is naar een volledig herstel. Wij gunnen het hem daarom van harte om hem eindelijk eens zijn  verzoekrit te gunnen. Trouwens we zijn een sterk team en voldoende getraind om deze rit samen goed aan te kunnen. GRINTA JJJ

    Er heeft zich reeds een mooi groepje gevormd aan het bushokje, best oké om elkaar regelmatig eens af te lossen. Ook Frans heeft naar onze blog gekeken en kiest ervoor om eens met de 3x20 op pad te gaan. Valère zal ons ook gidsen. Hij kent perfect het te rijden parcours en nestelt zich samen met Peter aan de kop. We zijn ook terecht trots op Peter. Afgelopen zondag heeft hij met het ROWA Cycling Team de BK ploegentijdrit wielertoeristen tijdens de groene boulevardkoers in Hasselt gewonnen. De truitjes verdienen nu de Belgische kleuren te vertegenwoordigen J. Het team heeft er werkelijk een knap seizoen van gemaakt, ook op de 24 uren van Zolder en de 8 uren van Francochamps staan ze te blinken J

    De eerste twintig kilometers vliegen voorbij en Paul en Omer nemen over. In Vechmaal is het altijd wat opboksen tegen de wind maar deze twee heren rijden weer sterk en bloc. Voel dat ik toch wat energie verbruik en grijp naar een heerlijk zelfgebakken door mijn papa stukje cake. Enkelen loeren een beetje watertandend en zien me smullen van eens iets anders dan altijd maar die zoete fietsrepen. Wil immers niet zonder brandstof in panne vallen. Marcel en Yvan lossen af en leveren ook alweer goed werk. We blijven peddelen aan een knap gemiddelde. Een beetje jammer dat Jos met zijn superbenen wat sneller moet afdraaien en de Koninginnenrit moet laten schieten. Zijn lief kleindochtertje wacht immers op hem aan de schoolpoort.

    We passeren de maas. Roger en ik mogen nu een tandje bijsteken. De route wordt al een beetje glooiend en pittiger. Vele mooie en rustige wegen. Zelfs de Gewestwegen zijn bijna autovrij, heerlijk om niet constant uit je doppen te moeten kijken voor het drukke verkeer. Ik voel dat ik wel een goede dag heb en heb de neiging door te trekken op de licht omhooglopende stroken. Valère weet dat het nog ver is en toomt ons een beetje in. Tsja Roger kan doorkachelen en breekt niet snel. Dan er maar een serieuze krachttraining van maken, de hellingen trager nemen maar op de grote molen. Ondertussen ook genieten van de prachtige natuur en de afwisselende landschappen langsheen de rustige wegen en rivieren, doorheen de bossen en valleien. Ergens, ik weet niet meer exact waar, gaat het steevast omhoog. Mijn groot verzet kan ik niet meer rond krijgen en moet naar het klein blad. Plots een aanval van Peter en steekt me voorbij. Frans gaat mee. Ikzelf neem actie en probeer aan te klampen.

    Surprise ! In Palenge mogen we de benen even stil houden tijdens de afdaling tot in Durbuy. Best wel een mooi pittoresk stadje met een leuk hystorisch centrum en enorm populair om talloze bezienswaardigheden. We nemen ons de tijd om nog wat leuke kiekjes van onze groep te maken en verkiezen om niet in Durbuy zelf onze stop te houden maar het dorpje Barvaux dat ietsje verderop ligt. Om Barvaux te bereiken moeten we terug vanuit het dal via een forse steile helling van ca. 13 % . Ik besefte het niet totdat ik Yvan hoorde roepen: als Marcel & ik op “moeder” roepen, dan weet je waarom J. Help ! Totaal niet op gerekend, ik sta geparkeerd ! Roger die langs me fietst, slipt even op losliggend grint. Peter met zijn kwaliteiten neemt weer een voorsprong. Ook Frans probeert te wedijveren. Paul & Omer vertonen ook nog een mooi staaltje klimmen. Het wordt knokken maar boven wachten we op elkaar. De twee genieters Marcel & Yvan zitten gemoedelijk te babbelen en hebben niet op hun adem getrapt J We houden even halt en bewonderen het prachtige uitzicht, en niet in het minst, van de stilte om ons heen.

    In Barvaux kiezen we ons een goed terrasje uit in café du Sport terwijl Yvan op taartenjacht gaat. Het schijnt precies een zware opgave te zijn want hij blijft lang achter. Maar na een kwartier zien we hem dan toch met een megagrote kartonnen doos aan zijn koersstuur J. Gebakjes à la volonté ! Ananas-, abrikozen- rijsttaartjes en zelfs chocolade éclairtjes. Een heerlijk kopje koffie en een fris drankje erbij en we zijn weer dik tevreden.

    We zetten onze tocht verder en Yvan wijst me het labyrint van Barvaux aan. Het is één van de populairste trekpleisters in de buurt van Durbuy en gemaakt op een groot maïsveld. Echt knap om te zien.

    In Hamoir stoppen we even aan een benzinestation om onze bidons opnieuw te vullen. We blijven nog een hele poos klimmen en dalen in deze heuvelachtige streek. Tal van klimmetjes waarvan ik de naam niet meer ken. Misschien dan toch eens een fietsnavigator kopen ;-). We zijn al een heel eind op onze terugweg en naderen Engis. Een plek waar we in de winter al eens vaker naar toe fietsen. Hier kunnen we weer een frisse oppepper gebruiken. Yvan heeft thans meer zin in een goeie Rochefort J.

    We verlaten de Condroz via de prachtige afdaling “les 36 tournants”. Een grandioze snelle afdaling, voel me net alsof ik op een kermisattractie zit. Eigenlijk kriebelt het om deze nog eens naar boven te rijden zodat ik nog eens opnieuw naar beneden kan J.

    Iedereen voelt zich nog top en we blijven mooi rond draaien. Helaas komt er ook een einde aan de rit maar anderzijds wachten er weer lekkere Westmallekes, Rocheforkes, hete chocomellekes/koffietjes of andere recuperatiedrankjes.

    Iedereen was voldaan en fier dat we deze Koninginnenrit zo goed hebben gereden ! Een sublieme tocht in een oogstrelende natuur !!!

    Ritgegevens: 186 km - 28,4 gemiddeld en 1.850 hoogtemeters

    19-09-2014 om 12:02 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    15-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag

    met dank aan Peter en Yvan voor beeld en woord

    Verslag rit zaterdag 13 september 2014 : Banneux

     

    Deze morgen kregen we 8 man (1 vrouw en 8 mannen) aan de start voor een ritje Banneux :  Sabine, Peter, Paul,  Omer, Rudi, Valère, Marcel en Yvan.

     

    Voor het vertrek moesten we even bijpraten met onze vriend Valère die na zijn deugddoende cruise deze week ook goed nieuws had ontvangen van zijn dokter : hij is duidelijk op de goede weg van herstel  en wij hopen dat dit zo mag blijven.

     

    Onder een laag wolkendek vertrokken we richting Romershoven – Schalkhoven – Sint-Huibrechts-Hern – Alt-Hoeselt – Rijkhoven – Membruggen – Genoelselderen - Millen – Bassenge – Houtain-Saint-Siméon – Oupeye – Visè  - Hermalle-sous-Argenteau – Richelle – St-Remy – Housse – Barchon – Saive - Queue-du-Bois – Liery – Flèron – Ayeneux – Prayon-Trooz – Forges – Louveigné.

     

    In Trooz moesten we even halt houden voor een  peleton van oude legervoertuigen die blijkbaar ergens een “treffen” hadden; ook passeerden veel wielertoeristen die deelnamen aan de “Boogie’s Extreme “ die vanuit Valkenburg vertrokken.

     

    In Louveigné genoten we aan het rond punt in de cafetaria “Le Petit Théatre du Pain” van onze koffie/frisdrank met een lekker stuk rijsttaart.

     


    Na onze pauze verscheen er een schuchter zonnetje wat de pijn van de tegenwind enigszins verzachte.

     

    We reden richting Fraipont –  Nessonvaux – Olne – Soumagne – Melen – Barchon – Wandre – Cheratte – Sarolay – Hermalle-sous-Argenteau – Visé – Lixhe – Kanne – Vroenhoven – Kesselt – Hees – Mopertingen – Eigenbilzen – Munsterbilzen – Eik – Schoonbeek – Diepenbeek.

     

    Hier genoten we op het terras van onze welverdiende ijzerhoudende drankjes en werd er bijgepraat na alweer een leuke rit.



    Ritgegevens : Aanwezigen : Sabine, Peter, Paul,  Omer, Rudi, Valère, Marcel en Yvan.

                             Afstand : 142 km , gemidd 29.00 km, hoogtemeters: 1.280 m



    15-09-2014 om 20:21 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 9 september 2014: Andenne

    Verslag rit dinsdag 09 september 2014 : Andenne

     

    Deze morgen kregen we af te rekenen met frisse temperaturen  zodat we slecht 5 man aan de start kregen : Paul, Omer, Roger J, Marcel en Yvan.

     

    Omdat ook Valère verwacht werd, reden we even bij hem langs om even te informeren doch toen hij de deur opende in pyjama wisten we al hoe laat het was : hij was nog niet bekomen van zijn “cruise-uitspattingen” en voelde zich niet fris genoeg om mee te gaan ; volgens onze Marcel echter was het louter “faalangst” waardoor hij voor vandaag paste.

     

    Onder een bewolkte lucht  vertrokken we onder leiding van Paul en Omer richting Kortessem – Guigoven – Gors-op-Leeuw – Kerniel - Borgloon – Grootloon  –  Bommershoven – Vechmaal – Heks – Horpmaal - Heers – Opheers – Oleye – Waremme – Petit-Axe  - Grand-Axe – Hollogne-sur-Geer – Omal – Latinne – Braives – Burdinne – Oteppe - Lavoir – Héron – Couthuin – Seilles – Andenne.

     

    Hier genoten we op de markt en in een lekker zonnetje van onze koffie met taart die door Roger J werd getrakteerd omdat hij voor de 3° keer opa was geworden waarvoor onze felicitaties en dank.

     

    Voor de terugweg reden we met forse tegenwind richting  Seilles – Java – Bas-Oha – Hoei – Villers-le-Bouillet – Chapon-Seraing – Seraing-le-Château – Haneffe – Donceel – Limont – Remicourt – Lamine – Hodeige – Bergilers – Oreye – Vechmaal – Bommershoven – Grootloon – Borgloon – Kerniel – Gors-op-Leeuw -  Guigoven – Kortessem  – Diepenbeek.

     

    Hier genoten we op het terras van het Demerstrand  van onze welverdiende ijzerhoudende drankjes en werd onze heel leuke rit  van de nodige commentaar voorzien met vooral onze Marcel in een hoofdrol ondanks het feit dat hij eens te meer naar de “kl*ten” was gereden.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Paul, Omer, Roger J, Marcel en Yvan

                              Afstand : 142 km , gemidd 28,50 km , hoogtemeters 1.100 m 

     
    Nvdr: bedankt Yvan voor het leuke verslag !

    10-09-2014 om 14:34 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    09-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 6 september 2014: Poulseur Comblain-au-Pont
    met enige vertraging langs de kant van de redactie, waarvoor m'n excuses

    bedankt Sabine voor dit mooie verslag !

    Verslag Comblain-au-Pont zaterdag 6 september 2014

    Wat een geweldige nazomer ! Nee hoor, de tijd is nog niet rijp om de ritten wat in te korten hoewel voor menig wielertoerist liggen de doelen al achter zich, ook voor mij. De pure klimritten berg ik voorlopig terug op, het vet is ook een beetje van de soep. Hoewel de 3x20’ers klimmen het heel jaar door, met de klemtoon op hopen kilometers bij elkaar sprokkelen. Ze zijn immers niet klein te krijgen !!!

    Bij mijn aankomst aan het bushokje, merk ik dat we niet zo talrijk zijn. Valère is samen met zijn vrouwtje Wivine net terug van een mooie cruise. Die gaat lekker uitgerust zijn als hij dinsdag zijn locomotiefje terug in gang stoot. Hem kennende zal hij wel niet hebben stilgezeten op dat grote schip, een fitness’je hier en daar.. J. En waar is Joske??? Allee, het regent toch niet in Genk ;-). Goh, denk ik bij mezelf, dat wordt hier serieuze toebak en veel met de neus in de wind zitten. De tijden van lekker profiteren in de wielen is voorbij. Nu doen we mooi beurtelings de kop. Wel een mooi initiatief, zo krijgen we allen de kans om goed aan onze conditie te werken. Natuurlijk is koptrekken geen wet, iedereen kan al eens een mindere dag hebben. Iedereen is vrij, het is tenslotte een mooie hobby en geen wedstrijd.

    Paul en Omer bijten de spits af en starten op kop richting Kortessem. Vandaag is Marcel mijne compagnon en we nemen de laatste positie in. Het is zo goed als windstil, het voelt eerder wat zwoel en klef. De armstukjes worden al snel uitgedaan. Vind het ook wat dorstig weer en op tijd en stond drinken is de boodschap. Persoonlijk drink ik te weinig tijdens een rit. Marcel wijst me erop en ik probeer zijn raad op te volgen. Na een twintigtal kilometer is het de beurt aan Rudi en Yvan om ons op sleeptouw mee te nemen. Marcel en ik houden ons computertje goed in’t oog want we willen zeker meedraaien. Al snel is het aan ons. Voel nu wel een verantwoordelijkheid op mijn schouders. Tijdig obstakels aangeven, is een must! De veiligheid van mijn fietsmaten staat boven alles ! Op een gegeven moment moet ik volle bak in de remmen voor loslopende fazanten. Een mens zou ze letterlijk plat rijden, opvliegen doen ze niet. Even later maken Marcel en ik bijna een botsing. De ene wil naar rechts en de andere naar links. Het scheelde maar een haartje. Ben er thans al talloze keren geweest..opletten Sabine, denk ik bij mezelf. De mannen lachen en roepen: Marcelleke niet teveel laten afzien hé Sabine J. Die grapjes onderweg, vind ik gewoonweg super. Onze weg volgt verder naar Ombret en dan een pracht van een klim naar Villers-le-Temple. Mijn intentie is om mooi langs Marcel te blijven peddelen, hij kan immers een mooi tempo aanhouden. Bij Rudi kriebelt het teveel en plaatst een demarrage. Ik schakel een tandje bij en pak zijn wiel. Stel hem voor om sneller door te rijden zodat ik mijn eigen tempo kan aanhouden. Maar hij blijft mooi hangen langs me en gunt het me niet om vaart te minderen ;-). Wat een sterke kerel, zijn adem hoor je niet. Klimmers Paul en Omer verschieten hun cartouches nog niet en blijven mooi in het peloton. Boven houden we een korte pauze, dus snel even wat knabbelen.

    We zetten onze rit verder en vanaf nu is het vlak tot in Comblain-au-Pont, allee toch volgens Yvan. Wat kan die met spek schieten, amai zunne..met lekker vet spek J. Onze benen krijgen pakken hoogtemeters te verwerken. Nu begrijp ik waarom Paul zijn pijlen nog niet had verschoten ! Dat lang vals plat stuk richting Hody doet pijn in de kuiten maar niemand geeft af. Marcel kan nog tetteren, dus het zit nog allemaal goed !

    Na een dikke 80 km zitten we op het keerpunt, onze eindbestemming. Heerlijk, we kunnen plaats nemen in het zonnetje dat er nu eindelijk pas goed is doorgekomen. De sappige rijststaart smaakt enorm en zal ons weer een goede boost energie bezorgen.

    Een mens zou liefst nog wat langer in het warme zonnetje blijven zitten, maar de plicht roept. We zijn hier niet op een kroegentochtje maar om te trainen ;-). We worden weer beloond, want we willen klimmen..een mooie helling: Col de Bonsgnée. Paul kiest een strak tempo. Omer en Rudi pikken aan. Marcel en Yvan moedigen me aan om mee op de wip te springen. Dat moeten ze me geen twee keer zeggen, zo plezant !

    Tijdens een lange zachte klim vertelt Marcel dat hij alles nog steeds grauw en grijs ziet. De zon ziet hij niet schijnen, die klim duurt hem ietsje te lang J. Het is een grapjas ! Maar afdalen, kan hij als de beste, het is gewoon prachtig om te zien hoe hij zich in de bochten kan gooien. Vind het toch lief dat ze af en toe eens achter zich kijken of ik nog wel volg. Ben eigenlijk wel trots op mezelf dat ze niet te lang moeten wachten. Een mens leert bij van rit tot rit en natuurlijk speelt ook parcourskennis een grote rol.

    De rit zit er zo goed als op, we ruiken onze stal: het Demerstrand ! Zelf beslis ik om er nog ene mee op te gaan drinken. Ook Irma komt ons vergezellen. Fijn dat ik ook wat met haar kan praten over haar sportieve prestaties. Ook een dame om te bewonderen J

     

    Mijn ritgegevens: 155 km – 28 gem. – 1450 hm

    09-09-2014 om 18:46 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    02-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 2 september 2014: Eupen

    een relaas van Didi Duvel, waarvoor dank !

    Beste,

     

    Een heel kort verslag van deze rit.

     

    Na 3 weken had ik mijn koersfiets nog eens van stal gehaald.  Ik zorgde gewoon dat ik om 8u30 aan het buskotteke stond en we zouden wel zien waar we naartoe gingen.  Ik had namelijk niet op de blog gekeken vanwege…

    Blijkbaar was het Eupen met ’n Gileppe’ke erbij.

    Ik wist dus dat ik weer ging afzien, daar ik geen regelmaat meer heb qua fietsen.

    Een fond kweken vergt serieus wat tijd.  Het kwijt geraken, gaat op 1-2-3.

    Onder de 100km geen probleem, maar dan begon het.  Krampen dat ik gehad heb.

    Tot achter mijn oren.

    Dankzij de toffe 3x20’ers ben ik toch thuis geraakt na voor mij 200km.

    Samen uit, samen thuis.

    Toch straf hé.  Op die snotbel hebben ze weer moeten wachten.

    Dankzij de 50W-batterijen van Paul en erna die van Roger ging het al wat vlotter richting huiswaarts met een duwtje in de rug.

    Ik zal proberen terug wat regelmaat te kweken, maar dat zal de toekomst en de vrije tijd nog moeten uitwijzen.

    Met 8 kwamen we na 160km en 1100hms in ’t Demerstrand voldaan & tevree aan, waar we het nodige vocht terug konden aanvullen.

     

    Merci allemaal, want zonder jullie was ik (misschien) nu nog niet thuis.

     

     

    Of nog een korter verslag:  Vandaag weer choco, maar dankzij alle 3x20’ers toch heelhuids thuis geraakt.

    02-09-2014 om 20:51 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    01-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 30 augustus 2014: Huy

    Verslag rit zaterdag 30 augustus 2014 : Hoei

     

    Ofschoon de weermannen droog weer voorspelden, kregen we voor de start al een klein regenbui te verwerken maar dat belette niet dat we met 7 aan de start verschenen : Sabine, Jos(omdat het in Genk geen druppel had geregend), Omer, Rudi, Marcel en Yvan. Paul had zich al terug in burgerplunje gestoken maar we konden hem overhalen om alsnog mee te rijden.

     

    Onder een dreigend wolkendek en forse tegenwind reden we richting Kortessem – Guigoven – Gors-op-Leeuw – Jesseren – Haren – Bommershoven  - Vechmaal  - Otrange – Crisnée – Fize-le-Marsal – Momalle – Jeneffe – Donceel -Haneffe - Seraing-le-Château –  Chapon-Seraing – Fize-Fontaine - – Villers-le-Bouillet – Hoei.

     

    Hier hielden we halt in taverne “Le Hoyoux” en genoten van een zeer lekkere koffie met rijsttaart.

     

    Omdat we het weer niet al te zeer vertrouwden spraken we af om geen ommetje te maken en recht naar Diepenbeek te fietsen.

     

    Zo reden we met flinke rugwind nu richting Ampsin – Amay (waar we de muur even erbij namen ) - Jehay (met zijn mooi kasteel) – Bodegnée – Verlaine – Oudoumont – Haneffe – Donceel – Limont – Remicourt – Lamine – Hodeige – Bergilers – Oreye – Vechmaal – Bommershoven – Haren – Jesseren – Gors-op-Leeuw – Guigoven – Kortessem – Diepenbeek.

     

    Hier genoten we in de cafetaria van het Demerstrand van de gebruikelijke drankjes met het nodige gebabbel na een leuke rit en afgezien van een enkel bui hielden we het toch wel droog; onze fietsen echter hadden een extra poetsbeurt nodig.

    Ritgegevens : Aanwezigen : Sabine, Omer, Jos, Paul, Rudi, Marcel en Yvan

                             Afstand : 120 km, gemidd 28,30 km, hoogtemeters 950 m

    Nvdr: bedankt Yvan voor je verslag !

     

    01-09-2014 om 22:37 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit woensdag 27 augustus 2014: Kelmis
    met dank aan Yvanoor het verslag !

    Verslag rit woensdag 27 augustus 2014 : Kelmis

     

    Na enkele dagen met zeer veel regen, was het deze morgen nog even slikken toen we te maken kregen met wat mist maar dat kon 7 man niet tegenhouden voor een rit naar Kelmis: Omer, Paul, Roger J en schoonzoon Peter, Jos B, Marcel en Yvan waren de dapperen.

     

    We vertrokken met frisse temperaturen en tegenwind richting Romershoven – Schalkhoven – Sint-Huibrechts-Hern – Alt-Hoeselt – Rijkhoven – Membruggen (waar Roger lek reed en intussen de zon ook verscheen ) – Genoelselderen – Millen -  Roclenge – Bassenge – Houtain-Saint-Siméon – Hallembaye – Lixhe – Moelingen- ’s Gravenvoeren – Schophem – Sint-Martens-Voeren – Veurs – Remersdaal – Obsinnich – Hombourg – Montzen – Moresnet – Kelmis.

     

    In Café des Artistes genoten we van koffie/frisdrank met lekkere rijsttaart zodat we er weer tegenaan konden voor de terugweg.

     

    We reden met wat rugwind richting Gemmenich - Völkerich – Plombières – Hombourg – Aubel – Val-Dieu – Mortroux – Warsage – Dalhem – Visè – Haccourt – Heure-le-Romain – Bassenge – Roclenge – Valmeer - Herderen – Kleine-Spouwen – Martenslinde – Bilzen – Spurk - Beverst – Diepenbeek.

     

     

    Hier konden we op het terras van het Demerstrand onze verdiende drankjes nuttigen en wat bijpraten na een heel leuke rit onder een deugddoend zonnetje.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Omer, Paul, Roger J ,Peter, Jos B, Marcel en Yvan

                              Afstand : 142 km , gemidd 28.20 km, hoogtemeters 1.450 m

    28-08-2014 om 11:09 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    19-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Ultra Trail des Fantomes: 16 augustus 2014

    Verslag Ultra Trail des Fantomes, 16 augustus 2014

    Voor het eerst zou er in België een Trail van 100 km plaats vinden, waarbij 3 UTMB punten te verdienen zijn: Trail des Fantomes in La Roche.  Reeds in januari waren de 150 beschikbare plaatsen meteen de deur uit. Dit keer toch maar een kamer in de Floreal gereserveerd, opstaan om 3 u ’s morgens en starten om 4u00 is al erg genoeg.

    In de weken voor de trail duiken er via facebook al heel wat berichten op van deelnemers die toch niet klaar zijn voor deze 100 km, of die geblesseerd zijn. Of ik er klaar voor ben weet ik absoluut niet, de meest ideale voorbereiding heb ik in ieder geval niet achter de rug. Maar hoe dan ook … we zouden wel zien waar we zouden geraken, een goede training zou het in ieder geval wel zijn.

    De hele week had het geregend en snel werd duidelijk dat dit wel eens een heel zware editie zou worden van de Fantomes. De organisatie benadrukte dat trailschoenen een absolute must waren, dat zegt wel genoeg.

    ’s Vrijdags nog gezellig samen zitten met Patricia, Eddy en Juan. Kennis gemaakt met hun vrienden, even een babbeltje geslaan met andere bekenden waaronder Bernd, Rudi, Selena. Dat maakt het trailen/ultralopen zo mooi: geen wedijver, want iedereen ziet bij deze uitdagingen af, ’t is een strijd voor jezelf en niet tegen de anderen.



    Zaterdagmorgen 3u45. We verzamelen ons voor de start. Weinig spraakzame mensen, hoofdlichtjes alom. 4u00 start. De eerste helling loop ik rustig omhoog, m’n benen nog niet echt wakker. Tot het te steil wordt en ik gedwongen wordt te stappen. Telkens vergeet ik weer hoe fel die helling omhoog gaat tot ik er aan bezig ben. Rustig blijven en me niet opblazen is de boodschap.



    Tijdens het lopen komen we samen met Juan en diens clubmaatje. Yves voorop op het technische gedeelte, met z’n mega-lamp. Ik als laatste, voorzichtig want ’t is overal glad. Tijdens de afdaling verliezen we Juan uit het oog en komen we samen met Lineke waarmee ik vorig jaar de 50 liep. Beneden aan de afdaling zien we links linten hangen en kiezen we die kant. Vorig jaar hebben we daardoor een stukje van het parcours gemist. Trailers die aan de andere kant van de Ourthe lopen roepen dat we naar rechts moeten, wat we ook doen. Een heel stuk terug dus, maar daardoor missen we het spectaculairste uit de trail niet: het stuk met de kettingen. Wel moeilijk zo met poles in je handen dus steek ik die maar provisoir weg. Glad zijn ze wel die rotsen, Selena kan dat maar al te goed beamen want smakte met haar borstkas en kin tegen diezelfde stenen, gelukkig kwam ze er met de schrik vanaf.







    Na de afdaling moeten we een heel stuk langs de Ourthe oplopen, weeral van die gladde stenen. Uitkijken geblazen. De lampjes zijn intussen uit, de dag begint langzaam maar zeker. Omstreeks 7u00 is de eerste rivercrossing een feit. Koud maar deugddoend. Op km 19 komen we op de eerste bevoorrading Barrage Nisramont. We horen dat er al wat opgaves zijn en dat er een ongelukkige loper zijn pols heeft overgevallen. Wat drinken uit ons opplooibaar bekertje, wat babbelen en knabbelen en weer verder.



    Tijdens een zoveelste regenbui moet ik weer halt houden om m’n jasje aan te doen. We laten Lineke en haar collega doorlopen en besluiten zelf ons eigen tempo aan te houden.

    De tweede bevoorrading ( Achouffe ) op km 33 is tevens ook bevoorrading op km 45. Deze bevoorrading blijft open tot 12u30 dus wordt het heel krap om deze tijdig te halen. Maar we zetten door, veel hangt af van het parcours wat we op die lus voorgeschoteld gaan krijgen. Maar het valt best wel mee, niet meer zo technisch dus kunnen we veel tijd goed maken.

    Op naar het vierde punt op km 57 te Houffalize, meteen ook het verste punt van de 100 km. Toch nog maar eens m’n waterzak bijvullen, ik ben blij dat ik poeder bij heb want op de bevoorrading is enkel een keuze tussen water en cola, geen sportdrank.

    Tijdens de loop komen we vaak op het parcours van het BK Mountainbiken (90 km). Toch ook best wel gevaarlijke passages die genomen moeten worden.

    Hoeveel keren we intussen de Ourthe overgestoken hebben weet ik niet meer. Maar de voeten blijven nat, en natte voeten betekenen vandaag helaas blaren. M’n rechterhiel voelt iedere stap die ik zet. Aan m’n linkervoet geen blaren maar een bijzonder pijnlijk gevoel in de afdalingen, m’n teennagels zitten in het vel van de volgende teen. Maar het is nog eventjes vol te houden. Langzaam, tergend traag komen de kilometers er bij.

    We komen Peter regelmatig tegen, wiens team hem op de voet volgt. Doordat hij telkens wat praat met zijn supporters halen wij hem weer in, en eens hij weer in gang slaat haalt hij ons weer in. Lieve mensen, zijn supporters, die ook voor ons beginnen te supporteren.

    Op de volgende bevoorrading, als m’n benen ook al helemaal leeg zijn besluiten we wijselijk te stoppen. 75 km is ook mooi. En dan moeten we niet het laatste stuk nog eens in het donker afleggen. Voor Yves had er veel meer in gezeten maar die blijft altijd aan m’n zijde, waarvoor ne dikke merci.



    Wel een probleem aan de bevoorrading … er is geen vervoer terug voorzien voor de opgevers. Gelukkig stellen de supporters van Peter voor ons door te rijden naar de volgende bevoorrading, een grote waar ook het rode kruis aanwezig is. Daar komt ook het parcours van de 50 en dan hebben we meer kans op een lift. Zo gezegd zo gedaan, superlief van deze mensen. Op die bevoorrading zit nog een opgever van de 100 km. We mogen van de bewoonster van het huis van de bevoorrading in de garage uit de wind gaan zitten, maar dat houdt niet tegen dat we bibberen van de kou. Ze belt haar man die in LaRoche zit met de kinderen die meegelopen hebben, hij komt ons halen en brengt ons naar de finish. Ik weet niet of ze ooit dit verslag zullen lezen, maar als dat zo is wil ik ook hen bedanken.

    Na een heerlijke douche begeven we ons naar de finish om te supporteren voor de finishers. En dan vroeg ’t bedje in…

    Mooie, zware en technische trail ( nog zwaarder door de weersomstandigheden ). Goede bepijling. Bevoorrading was ook in orde, en bijzonder hartelijk. Enig minpunt wat doorweegt was dat er op de langste afstand geen vervoer werd voorzien bij opgave.

    Wat die opgaves betreft: 150 inschrijvingen, 28 DNS, 3 DSQ, 24 DNF

    Link naar de trail ( voor zover m'n Garmin heeft stand gehouden ): http://connect.garmin.com/activity/566925074

    Video: http://vimeo.com/103752530

    Video-impressie ( van de korte afstand ): https://www.youtube.com/watch?v=mFvOKSizT9o

    Volgende week sta ik aan de andere kant: de Coalmine Trail in Genk

    19-08-2014 om 13:37 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 16 augustus 2014: Andenne
    met dank aan Yvan !

    Verslag rit zaterdag 16 augustus 2014 : Andenne

     

    Met een redelijk frisse temperatuur deze morgen was bij enkele de motivatie al wat minder maar toch stonden we met 7 aan het vertrek : Valère, Paul, Omer, Roger J, Rudi, Marcel en Yvan

     

    Onze Jos kwam helemaal uit  Genk om ons uit te wuiven want daar regende het om 7 uur en daar door gaf onze “schönwetter –pilot “ forfait. Wij vertrokken en nog vooraleer we uit Diepenbeek waren hadden we een eerste buitje te verwerken, gelukkig de enige want voor de rest van de dag bleef het helemaal droog.

     

    Met een frisse tegenwind vertrokken we onder richting Kortessem – Guigoven – Gors-op-Leeuw – Jesseren – Haren – Bommershoven – Vechmaal – Heks – Horpmaal - Heers – Opheers – Oleye – Waremme – Petit-Axe  - Grand-Axe – Hollogne-sur-Geer – Omal – Latinne – Braives – Burdinne – Oteppe - Lavoir – Héron – Couthuin – Seilles – Andenne.

     

    Hier genoten we op het terras van “Le Brueghel” van onze welverdiende koffie / frisdrank met lekkere taart.

     

    Voor de terugweg genoten we van  een deugddoende rugwind en ging het gezwind richting  Seilles – Java – Bas-Oha – Hoei – Villers-le-Bouillet – Chapon-Seraing – Seraing-le-Château – Haneffe – Donceel – Limont – Remicourt – Lamine – Hodeige – Bergilers – Oreye – Vechmaal – Bommershoven – Haren – Jesseren – Guigoven – Wintershoven – Vliermaalroot  – Diepenbeek.

     

    Ruim op tijd(Rudi wilde vroeg thuis zijn)  arriveerden we aan het Demerstrand  en genoten we van onze ijzerhoudende drankjes en kwam Roger D even langs om ook wat bij te praten nu hij eventjes wat rust gaat inbouwen.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère, Paul, Omer, Roger J, Rudi, Marcel en Yvan

                             Afstand : 140 km, gemidd 30.6 km , hoogtemeters 1.000 m

     

    17-08-2014 om 12:14 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit dinsdag 12 augustus 2014: Sprimont

    Verslag rit dinsdag 12 augustus 2014 : Sprimont

     

     

    Na het slechte weer van de afgelopen dagen, kregen we deze morgen bij het vertrek een mooie blauwe hemel  en zo stonden we met 10 vrouw/mannen aan de start : Sabine, Valère, Paul, Omer, Roger J, Roger D, Marcel, Jos B en zijn kameraad Paul, Yvan.

     

    Met behoorlijk wat tegenwind vertrokken we richting Kortessem - Guigoven – Gors-op-Leeuw -  Jesseren  – Bommershoven – Haren – Vechmaal  waar Jos en Paul terugkeerden richting Tongeren.

     

    De rest reed verder richting Otrange – Crisnèe – Momalle – Donceel – Jeneffe – Grâce-Hollogne – Hozèmont – Awirs – Engis.   Hier rijden we de Maas over en kan het grote werk beginnen met de klim van de Trente-Six Tournants – Neuville-en Condroz – Neupré – Rotheux-Rimière – Petit-Berleur – Baugnée – Hody – Villers-aux-Tours – Poulseur  - Chanxhe waar we de Ourthe oversteken en  onze weg vervolgen richting Sprimont terwijl we toch wel genieten van de” mooie plaatjes” .

     

    In taverne Le Parc genieten we van onze verdiende taart en koffie/frisdrank zodat we er voor de terugweg flink tegenaan kunnen.

     

    Met de wind in de rug rijden we via Damré – Cornémont – Louveigné – Fraipont – Nessonvaux – Olne waar we de drinkbussen bijvullen en Bounty’s worden genuttigd.  Verder gaat het richting Soumagne – Melen – Barchon – Housse – Saint-Remy - Argenteau – Hermalle-sous-Argenteau – Visè  waar we langs het kanaal huiswaarts reden. In Lixhe moesten we even schuilen voor een forse regenbui , maar na een 10-tal minuten ging het verder richting Kanne – Vroenhoven – Hees – Mopertingen – Eigenbilzen – Munsterbilzen – Spurk – Schoonbeek – Diepenbeek.

     

    Omdat  het bij onze aankomst begon te regenen, genoten we in het cafetaria van het Demerstrand van onze drankjes en werd er druk bijgepraat van een heel leuke rit, ondanks de 4 lekke banden die deskundig werden gerepareerd door onze “super-technieker” Marcel waarvoor onze dank.

     

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Sabine, Valère, Paul, Omer, Roger J, Roger D, Marcel, Jos B, Paul en Yvan

                             Afstand : 155 km, gemidd 28,30 km, hoogtemeters 1.500 m

    13-08-2014 om 18:07 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    11-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Monschau Ultramarathon, zondag 10 augustus 2014

    Verslag Ultramarathon Monschau, 10 augustus 2014

    In plaats van de dodentocht viel onze keuze dit jaar op de Ultramarathon ( 56 kms ) in Monschau. Deze loop is opgenomen in de ultracup dus zouden we sowieso veel bekende gezichten zien. Bovendien hadden de bovenbenen baat aan extra training, gezien we sinds de Zugspitze door prive-problemen er niet aan toe gekomen zijn hoogtemeters te lopen. Maar soit, we zijn toch terug aan ’t lopen, voorzichtig maar met veel plezier.

    Het startschot van de Ultramarathon zou om 6u05 gegeven worden. Te vroeg om er met de auto ’s zondags naar toe te rijden, dus maar in een trekkingtentje geïnvesteerd. ’s Zaterdags eerst het tentje opzetten op de weide die de organisatie hiervoor voorzien had. Een geruststelling dat er toiletten en warm water beschikbaar zijn. En dan ons inschrijven en onze nummers afhalen. Al meteen lopen we er Joeri en Lydia tegen het lijf. Jawel, ’t doet deugd terug onder de lopers te vertoeven. De rest van dag een brengen we een bezoekje aan het mooie historische Monschau. Terug op de “camping” brengen we de rest van de avond gezellig door met Marc Bemong en Patrick. Wijselijk slaan we de geestrijke dranken af en besluiten we vroeg te gaan slapen. Van slapen komt er niet veel in huis: niet gewoon op zo’n harde matras te slapen, ik rol constant bergaf en geniet intussen van het snurkconcert dat gegeven wordt door onze overbuurman. Tegen de tijd dat we moeten opstaan dommel ik wel even in, maar uitgerust aan de start staan zit er niet op. Om 4u30 loopt de wekker af, eten, omkleden, tentje afbreken en naar de start waar Joeri en Lydia al genieten van een tas koffie. Ik zie weinige wakkere mensen, iedereen is heel wat rustiger dan anders.

    Om 6u00 starten de wandelaars die de marathonafstand zullen afleggen. Ons startsein wordt vijf minuten later gegeven. Wij lopen eerst een lus van 14 km vooraleer we op het parcours van de marathon belanden.


    De eerste 14 kilometers lopen goed, vooral waar het vlak en bergaf is. Maar ik verplicht mezelf om ook de glooiende stukken te lopen. Ik weet dat m’n eerste kilometers altijd de moeilijksten zijn en probeer me niet mee te laten trekken door de snelle starters. Maar helaas lukt dat niet echt. Pas na een sanitaire stop, als het gros door is lukt het om zorgeloos aan eigen tempo te lopen en wordt het genieten.

    Omstreeks 7u35 passeren we terug de aankomst waar de marathonlopers al aan ’t wachten zijn om om 8u00 te starten. In het marathonstuk zitten toch wel enkele trail-achtige stukken waar we terug wat volk inhalen in de rotsige afdalingen. We worden door het mooie ( en nu nog stille ) Monschau geloodst, lopen een heel stuk langs de Rur, mooi mooi.






    Drankbevoorradingen genoeg, maar iets om te eten is er de eerste 25 kms ( op onrijpe bananen na ) niet te bespeuren. Ik neem dan maar een gelleke om te vermijden dat ik leeg loop. Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat later tijdens de wedstrijd er wel wat meer voorradig was, maar toch absoluut niet te vergelijken met onze trails.

    Om 8u45 worden we al gepasseerd door de eerste marathonlopers, waar ik het moeilijk heb bergop te wandelen zie je die mannen aan een hoog tempo omhoog zoeven. Op diezelfde helling steekt ook Lydia ons volle goede moed voorbij.





    Ook leuk was het om de marathon-walkers voorbij te steken, zo ontmoetten we clubgenoot en Micha’s beste vriend Ben Mol. Ook Fernand waarmee we een heel stuk samenliepen op Limburgs Zwaarste komen we tegen. Zo heerlijk om iedereen weer terug te zien !  





    Maar ook de supporters onderweg dragen hier zeker hun steentje bij. Er zijn zelfs mensen die aan hun voordeur zelf een bevoorradingspost voor de lopers opgesteld hebben !



    En zo komen we na 6u43 lopen hand in hand onder luid applaus aan. De gefinishte vrouwen krijgen in Duitsland altijd een rode roos, en dan nog ieder een medaille. Nadien met vrienden in de feesttent heerlijk wat bijbabbelen over de loop. Ikzelf heb aan deze pittige natuurloop een goed gevoel over gehouden, en dat is heel belangrijk naar volgende week toe. Dan lopen we de Ultratrail in LaRoche.



    Link naar de loop: http://connect.garmin.com/activity/561704146

    Video-impressie van loopvriend Rinus ( marathon-editie 2010 ): http://www.youtube.com/watch?v=W5I9QIZY2Xg

    56 kms, 857 hms

    11-08-2014 om 21:15 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 9 augustus 2014: Gemmenich

    Zaterdag 9/08/2014

     

    3x20: Didi’s verjaardagsritje naar Gemmich:

     

    met 8 3x20’s :  Paul, net uit hoogtestage d’Espania Omer, Yvan, Valère, Roger D., Marcel, Rudi & Didi(Duvelke)

     

    Dankzij enkele specialkes weer total loss gereden daar geen regelmaat meer alhoewel ik dacht dat het toch al wat beter ging, todat Windmolders mij toch de nek om deed bij het terugkomen langs de Maas.  Al bij al weer ne fijne dag gehad en goed geamuseerd.

     

    Kortweg alles met Mate(n) !!!

     

    Dan alles maar  afsluiten met Schimpense Speculaas & uiteraard 'n goe Duvelke en we waren het afzien weer helemaal vergeten!!!

    Hoe schoon kan het leven toch zijn.

     

    Voldaan & zeker tevree,

    Zeg ik weer Sjamayee!i!!

    10-08-2014 om 22:40 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag dinsdag 5 augustus 2014: Eupen

    Verslag rit dinsdag 05 augustus 2014 : Eupen

     

     

    Bij het voorspelde mooie weer voor vandaag kregen we 9 man/vrouw aan de start : Sabine, Valère, Jean-Pierre, Jos B, Roger J, Paul, Roger D, Marcel en Yvan.

     

    We vertrokken aan een gezapig tempo richting Schoonbeek – Munsterbilzen – Eigenbilzen – Mopertingen – Hees – Kesselt – Vroenhoven – Kanne – Lixhe – Moelingen – ’s Gravenvoeren – Schophem – Sint-Pieters-Voeren  - Remersdaal –Obsinnich -  Hombourg – Montzen – Busch - Lontzen – Astenet - Walhorn – Kettenis om zo in Eupen te stoppen in café “Zum Treffpunkt” . Onderweg genoten we volop van de “mooie plaatjes” ; wat is de natuur toch mooi in dit deel van België!

     

     Na wat zoekwerk vonden we toch een bakker en genoten we op het zonnig terras van een  welverdiende koffie/frisdrank  en een stuk rijsttaart welke door Valère werd getrakteerd voor zijn verjaardag waarvoor een dikke proficiat van ons allen.

     

    Na het bijvullen van onze drinkbussen, konden we er tegenaan voor de terugweg en we reden richting Membach – Goë – Dolhain – Limbourg – Bilstain – Elsauté – Thimister-Clermont – Froidthier – Val-Dieu – Mortroux – Dalhem – Richelle – Hermalle-sous-Argenteau – Visè – Lixhe – Kanne – Vroenhoven – Lafelt – Vlijtingen – Rosmeer – Waltwilder – Munsterbilzen – Eik – Schoonbeek – Diepenbeek.

     

    Hier genoten we op het  terras van het Demerstrand  van onze welverdiende (ijzerhoudende) dranken na een heel leuke rit.

     

     Hopelijk zorgt Davy tegen zaterdag dat er opnieuw wat Westmalle koud staat.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Sabine, Valère, Jean-Pierre, Jos B, Roger J, Paul, Roger D, Marcel en Yvan.

                             Afstand : 160,00 km , gemidd 29,10 km , hoogtemeters 1.300 m

    06-08-2014 om 17:59 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit zaterdag 2 augustus 2014: Aubel

    Verslag rit zaterdag 02 augustus 2014 : Aubel

     

    Terwijl de echte kampioenen Valère, Rudi en Peter voor het grote werk kozen in de “Sean Kelly” , kwam het “pelotonvulsel” op voor een rustig ritje Aubel : Roger D, Jos, Paul, Marcel, Jean-Pierre en Yvan.

     

    Voor het vertrek moesten we Jean-Pierre feliciteren voor de geboorte van zijn eerste kleindochter . In naam van de 3x20 groep ook onze felicitaties voor Annemie en tevens een spoedig herstel.

     

    Omdat de weersvoorspellingen niet te goed waren voor de namiddag, besloten we een ritje Aubel te doen .

     

    We reden richting Hoeselt – Rijkhoven – Membruggen – Genoelselderen – Millen – Bassenge – Houtain-Saint-Siméon  – Hallembaye – Loen – Lixhe – Moelingen – ’s Gravenvoeren – Schophem – Sint-Martens-Voeren – Kwinten – Ulvend – De Plank -  Hagelstein – Aubel.

     

     

    Hier genoten we op het terras van de “Taverne Aubeloise” van koffie/frisdrank en de taart werd door een fiere “ bompa Jean-Pierre”  getrakteerd  waarvoor onze dank.

     

    Voor de terugweg  reden we onze vertrouwde weg via Val-Dieu – Mortroux – Dalhem – Richelle – Hermalle-sous-Argenteau – Haccourt – Oupeye - Heure-le-Romain – Houtain-Saint-Siméon – Bassenge – Valmeer – Herderen – Spouwen – Martenslinde – Bilzen – Spurk – Heesveld – Schoonbeek – Diepenbeek.

     

    Omdat de voorspelde regen uitbleef, konden we op het terras van het Demerstrand genieten van onze welverdiende drankjes en wat bijpraten van een leuk ritje Aubel.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Roger D, Jos, Paul, Marcel, Jean-Pierre en Yvan.

                             Afstand : 110km,  gemidd 28,30 km , hoogtemeters 1.000 m

     

    03-08-2014 om 11:31 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit woensdag 30 juli 2014:Vijlen
    met dank aan Yvan voor het verslag

    Verslag rit woensdag 30 juli 2014 : Vijlen

    Na de uitgeregende dinsdagrit , kwamen deze morgen 6 man aan de start voor een tochtje door Nederlands-Limburg : Valère P, Roger J, Jos B, Roger D, Marcel en Yvan.

     

    Onder een wat grijze lucht vertrokken we richting Schoonbeek – Munsterbilzen – Gellik – Lanaken – Neerharen – Boorsem – Kotem – Elsloo – Catsop – Beek – Geverik – Oensel – Schimmert – Arensgenhout – Hulsberg – Klimmen . Hier besloten we een stukje “Mergellandroute” te volgen via Termaar – Ransdaal – Lubosch – Fromberg – Elkenrade – Voerendaal – Trintelen – Eys (waar onze Marcel in vervoering raakte bij het zien van een authentieke stoomtrein!! ) -  Wittem – Partij – Mechelen – Hilleshagen - Vijlen.

     

    Hier genoten we op het grote terras van het Vijlerhof van lekkere kruimeltaart met koffie en frisdrank.

     

    De terugweg ging via het Vijlenerbos – Camerig – Epen – Terziet – Kuttingen – Beusdael – Sinnich – Remersdaal – Veurs – Sint-Pieters-Voeren – Sint-Martens-Voeren – Schophem – ’s Gravenvoeren – Moelingen – Lixhe – Kanne – Vroenhoven – Kesselt – Hees – Mopertingen – Eigenbilzen – Munsterbilzen – Spurk – Schoonbeek – Diepenbeek.

     

    Hier genoten we op het terras van het Demerstrand van de nodige drankjes en werd er  nog wat nagepraat over een heel leuke rit.

     

    Ritgegevens : Aanwezigen : Valère P, Roger J, Jos B, Roger D, Marcel en Yvan

                             Afstand : 146 km, gemidd 27,20 km, hoogtemeters 1.250 m

     

    01-08-2014 om 15:36 geschreven door eaglevanessa  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Gastenboek
  • pg accomodation in gurgaon sector 49
  • Movers and packers in Mohali
  • Child custody lawyer
  • aloe vera uses
  • movers and packers thane

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • wielertoerist.be
  • buienradar
  • VWB
  • Climby Bike
  • weersvoorspelling volgende week
  • Waarnemingen Diepenbeek
  • Fiets en wetenschap
  • Trapfrequentie
  • http://www.fons-mtb.be/

  • Archief per week
  • 15/04-21/04 2024
  • 16/08-22/08 2021
  • 24/08-30/08 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 06/11-12/11 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 26/09-02/10 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 22/11-28/11 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 23/11-29/11 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs