Inhoud blog
  • En weeral zo lang geleden...
  • eerste schooldag!
  • Zindelijk!
  • een groot gezin!?
  • droogkast
    Zoeken in blog

    Foto
    Duvelboys!
    Het dagelijkse leven van onze duveltjes!
    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weeral zo lang geleden...
    Ik had me zo voorgenomen om mijn blog wat bij te houden en toch lukte dit weer niet...

    Ik zal maar een kort verslag uitbrengen van de laatste maanden...
    Yerko zit nu in het 1ste leerjaar en het gaat eigenlijk zeer goed met hem, in begin van het schooljaar waren er wel moeilijke momenten met hem. Hij ging soms plots liggen in de klas, of ging op zijn stoel staan of maakte storende geluidjes...Na een goed gesprek te hebben met de kinderpsychologe,zijn leerkracht en de zorgjuf, kwamen we tot de conclusie om bij de kinderpsychiater te gaan voor verdere uitleg voor medicatie. Ik die heel septisch was ivm medicatie voor ADHD...Maar als je kind door zijn impulsivitiet dingen gaat doen die hij eigenlijk niet wil doen en zich er nadien zo voor schaamt dat hij zich onder zijn trui gaat verstoppen, dan begin je te beseffen dat hij er onder begint te lijden...En wat wil je dan als ouder? Een gelukkig kind. Na het gesprek met de kinderpsychiater begonnen we half oktober met rilatine aan opbouwende dosis. Hij begon met 2x 1/4co en zit nu aan 2x 3/4co en we denken dat deze dosis ok is. Begin januari moet hij terug op controle. Zijn gedrag is erg verbeterd, hij is een vrolijke jongen die zo lief kan zijn! Lezen doet hij al heel goed, op het schrijven moet nog geoefend worden en rekenen doet hij eigenlijk zeer flink. We zijn erg tevreden.

    In oktober werd hij 6 jaar onze flinke jongen.
     

     2 weken later verloor hij zijn 1ste melktand. Hij gaat ook sinds september naar de scouts en eigenlijk gaat hij wel graag. Soms zegt hij geen zin te hebben, maar eens ginder vindt hij het reuzeleuk!

    Ylian die zit nu in het 1ste kleuterklasje bij juf Trui en alles gaat eigenlijk goed met hem, het is een vrolijke jongen en hij heeft zo zijn vaste vriendjes al. Hij sprrekt heel veel over Luca,Jurre,Margot en natuurlijk Marguerite (Margrietje),want dat is zijn liefje volgens hem :lol:
    In begin van het schooljaar kwam hij echt doodmoe thuis van't school maar ik heb de indruk dat dit wel al verbeterd is.
    Onlangs was hij aan het lopen in de klas en net toen de juf zei om niet te lopen, was het te laat! Ylian viel met zijn hoofd tegen een kinderstoel en ja...hij moest worden genaaid. Helaas gaat dit een blijvend litteken zijn maar hopelijk vervaagd het toch wat.


    Om het jaar te eindigen kreeg ik een zware opstoot van mijn SA of Ziekte van Bechterew. Ik had een weekje ziekteverlof erop zitten en moest op consult bij de reumatoloog. Na mijn consultatie werd ik direct opgenomen, ik had alle tekens van een hernia,maar uiteindelijk na heel wat onderzoeken bleek het gewoon om een zware opstoot te gaan...het is soms zwaar om hiermee te leven. En eigenlijk heb ik niet te klagen want ik heb eigenlijk nog niet veel opstoten gekend maar helaas helpen ontstekingsmiddelen niet altijd voldoende om de pijn onder controle te houden. Vanaf januari moet ik dus behandeld worden via baxter Remicade. Aan de ene kant ben ik blij want er is hoop op een betere levenskwaliteit,maar toch ben ik ook enorm zenuwachtig...

    Met Glenn gaat ook alles goed, tis de drukste periode van het jaar in de supermarkt,dus werkt hij veel uren en is hij niet zoveel thuis.
    Wist u trouwens dat we 9 jaar samen zijn? Volgend jaar moeten we dit vieren,maar zoals elk jaar vieren we dat na de feesten,want elk jaar valt dat tijdens de drukste periode van het jaar wanneer er geen tijd voor is :wink: 
    Liever een beetje wachten zodat we extra tijd hebben voor mekaar!




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Even voorstellen...

    Wij zijn Yerko (2006) en Ylian (2009), Anne en Glenn..
    Een leuk gezinnetje die de dagdagelijkse dingen met jou willen delen.De supertoffe momenten, de grappige momenten of de minder leuke aspecten van het ouderchap.Glenn is Chef Beenhouwer, Anne werkt in een dokterspraktijk

    Archief per week
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/12-11/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Categorieën
  • ergernissen (1)
  • familie (3)
  • huisje (0)
  • kinderpraat (1)
  • Yerko (4)
  • Ylian (1)

  • Favoriete blogs & sites
  • Pepijn en Floris!
  • Léon
  • babyforum
  • yunomi
  • sarah & co
  • kim


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs