Inhoud blog
  • Update
  • Ester is dragend van Tiras!
  • From Dawn's Place Hera
  • Dekking gepland
  • Duitse Herder pups
    Duitse Herder pups verwacht van Ester Vom Haus Santo en Tiras Vom Roten Feld!
    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 03-2010
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Duitse Herder kennel blog
    From Dawn's Place
    04-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de pups

    Onze Duitse Herder pups. 









    04-07-2008 om 18:22 geschreven door Dawn  


    27-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Video en Zazu is geslaagd
    Bekijk onze pups van 1 dag oud op youtube.
    http://www.youtube.com/watch?v=hfVMKxcL2hM
    http://www.youtube.com/watch?v=SIKiF_Qv0aQ&feature=related

    Met al de drukte hier ben ik nog vergeten te melden dat ons Zazu Van de Ossenstal geslaagd is voor Schh1.

    27-06-2008 om 22:51 geschreven door Dawn  


    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De pups zijn geboren
    Ester is de trotse moeder geworden van 3 teefjes en 1 reu.  Helaas hebben we twee reutjes verloren.  Ook hadden we ons aan 8 pups verwacht, dit was hetgeen wat de dierenarts van de dierenkliniek gezien had, helaas heeft deze de rx-foto niet goed beoordeeld.  Gelukkig zijn de 4 pups in goede gezondheid, ze wegen rond de 490 gram, drinken goed en ze tonen al temperament.    Ook met ons Ester gaat het goed, al kan je merken dat ze heel vermoeid is van de toch wel intense arbeid die ze gehad heeft. 

    26-06-2008 om 13:59 geschreven door Dawn  


    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verloop
    Ester is heel de nacht erg onrustig geweest, ze loopt steeds rond en hijgt veel.  Vandaag zoekt ze elk hoekje van de kamer op.  Ze ligt ook al veel in de werpkist, maakt haar nestje op dmv de doeken die erin liggen.  De dierenarts is al even langs geweest.  De weeen zijn begonnen, maar het is nog maar het begin.  Het kan dus nog wel heel lang duren.  Geduld is een schone deugd. 

    25-06-2008 om 15:21 geschreven door Dawn  


    24-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pups verwacht
    Ondertussen zijn we Ester al een week aan het temperaturen.  Op deze manier heb ik een idee wanneer Ester zal werpen.  De laatste dagen was haar temperatuur heel sterk aan het schommelen.  Af en toe was het vals alarm.  Vandaag is haar temperatuur sterk gedaald.  Dus normaal gesproken kunnen we onze pups verwachten binnen de 24 uur.  Deze nacht slaap ik alvast heel dicht bij Ester, al zal er misschien van slapen niet veel meer in huis komen. 

    24-06-2008 om 17:37 geschreven door Dawn  


    13-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 pups verwacht
    Gisteren hebben we een rontgenfoto van ons Ester laten nemen in de dierenkliniek van Moerbeke.  Wat schattig om al die kleine puppies te zien in de buik van ons meid.  Er was even twijfel of het er 7 of 8 pups waren vermits er een overlapping is te zien maar uiteindelijk was de dierenarts het erover eens dat het er heel waarschijnlijk 8 zijn.  De puppies zijn te zien op een RX foto vanaf dat de teef 45 dagen drachtig is, ons Ester was op dat moment 47 dagen.  Hadden we nog een paar dagen langer gewacht was het misschien nog meer duidelijk geweest, anderzijds had onze dierenarts aangeraden om niet meer langer te wachten vermits Ester heel dik werd.  Zoals het er nu uitziet kunnen we de pups al verwachten vanaf 57 dagen dracht, dat wil zeggen vanaf 21 juni. 

    13-06-2008 om 22:03 geschreven door Dawn  


    10-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeker bekijken
     

    10-06-2008 om 13:11 geschreven door Dawn  


    08-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tijd gaat voorbij
    Het is weer even geleden dat ik nog een bericht heb geschreven op mijn weblog.  Ons Ester wordt steeds dikker en dikker, het is duidelijk dat ze dragend is.  Een 3-tal weken terug heeft ze een echo gehad, en daarop waren er 4 vruchtzakjes te zien.  Natuurlijk wil ons dat niets vertellen over het aantal puppies, vermits de echo niet in de diepte kan kijken.  Toch is Ester nog steeds vrolijk, ze wil steeds iets te doen hebben en dat is vooral steeds rondlopen met haar bal in haar muil.  Vandaag is ook de werpkist klaar, mijn man heeft er een gemaakt van 90 x 140 cm groot, uit betonplexplaten.  Daardoor zal de werpbox afwasbaar zijn wat de hygiene en het comfort van ons Ester en de pups alleen maar te goed komt.  De werpkist moet nog afgewerkt worden met aluminium u-profielen wat de pups onmogelijk maakt om aan het hout te gaan bijten.  Ook voorzien we nog aluminium buizen om het doodliggen te voorkomen.  Morgen kijk ik mijn lijstje na en zal ik nog de nodige spullen bestellen die nodig zijn tijdens en/of na het werpen

    08-06-2008 om 17:58 geschreven door Dawn  


    19-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ester is terug

    Gisteren zijn we ons Ester terug gaan halen.  Wat waren we blij om ons meid terug te zien en ook zij werd helemaal gek.  Nochtans kon je aan haar zien dat ze een ontzettend leuke tijd heeft gehad.  Ondertussen is Ester geslaagd voor Schh1 met 86-86-90 punten en aangekeurd in kkl1!  Vandaag is het 24 dagen geleden dat Ester is gedekt dus morgen gaan we een echo laten maken en kijken of we bevestiging krijgen van ons vermoeden dat Ester drachtig is. 

    19-05-2008 om 17:11 geschreven door Dawn  


    15-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ester
    Ons Ester verblijft op dit moment nog in Duitsland bij een bevriende fokker.  Geregeld bel ik om te horen hoe het met haar gaat.  Terwijl bijna elke hond aan het verharen is op dit moment zit ons Ester helemaal in vacht.  Ze zou er prachtig uitzien, en dit doet vermoeden dat de dekking geslaagd is en Ester drachtig is.    Zondag ga ik haar terug gaan halen, ik zal blij zijn om mijn meid terug te zien want ik heb haar ontzettend gemist.  Het is af te wachten of ook ons Zazu blij is om haar terug te hebben.  In het begin heeft Zazu enorm getreurd omdat Ester weg was, maar mettertijd kwam Zazu op haar plooi.  Ze kreeg meer aandacht van me en ze was de koning te rijk.  Nu zal ze natuurlijk terug de aandacht moeten delen maar anderzijds heeft ze haar speelkameraadje terug.  Vermits Ester er niet meer was wou Zazu steeds spelen met ons Dapa, ons Lhasa meisje, maar ja dit kwam haar showvacht niet te goed dus het is maar goed dat ze terug een speelkameraad heeft van eigen formaat.  Wordt vervolgd op zondag 18 mei.

    15-05-2008 om 08:21 geschreven door Dawn  


    03-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UV-examen
    Vandaag doet ons Zazu examen voor UV, UV staat voor uithoudingsvermogen.  Ze moet 20 km lopen en ze moet zich bewijzen dat ze zich in goede conditie bevind en dat haar systeem zich ook snel herstelt na zo een zware inspanning.  En dat zo een inspanning zwaar is, daar mag je zeker van zijn.  Mijn man, David was al weken aan het trainen met haar.  Het weer valt al mee, al gaat het een warme dag worden, wat toch ook weer een extra inspanning is voor de honden. 

    En ons Zazu is geslaagd!

    03-05-2008 om 13:32 geschreven door Dawn  


    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste nestje

    Het is een drukke week geweest, en er komen nog drukke tijden.  Na zoveel jaren dromen, trainen, showen met mijn honden heb ik mijn eerste nestje in het vooruitzicht.  Voor mij is dit de kers op de taart.  Ester is voor mij een droomhond, een Duitse Herder zoals ik ze graag heb, rustig in huis, temperamentvol op het plein met een grote will to please.   Ze is geslaagd voor UV, BH, VZH, Schh1 en binnenkort wordt ze aangekeurd en verwacht wordt dat zij een kkl1 zal bekomen.  Eerder heeft ze zich verscheidene malen getoond op show, ja ze mag gezien worden.  Het was niet gemakkelijk om een geschikte dekreu te vinden.  Ik kijk naar mijn teef, ik kijk naar hetgeen ik graag nog wil verbeteren en naar het type wat ik uiteindelijk als Duitse Herder wil bekomen, hetgeen wat ik vind dat van nut kan zijn om het ras te verbeteren.  De reu moet zich bewezen hebben in de africhting, op show, en dat moet zich tonen in de nakomelingen.  En bovendien vind ik het ook wel belangrijk om het risico van hd en ed zoveel mogelijk te minimaliseren.  Uiteindelijk heb ik gekozen voor Amaro Van de Ianhoeve.  Op 26 april was het zo ver, Ester was er klaar voor en werd gedekt door Amaro.  Nu moet er nog vanalles geregeld worden.  De administratie moet in orde zijn, mijn lijstje wordt opgemaakt over hetgeen ik nodig zal hebben voor Ester tijdens de dracht en het werpen, de werpkist wordt gemaakt met de beste materialen.  En er moet een extra kennel in orde gebracht worden die later als puppieren kan dienen als de pups groot genoeg zijn om naar buiten te gaan.  Het wordt dus aftellen en in spanning afwachten of de dekking geslaagd is en Ester drachtig is. 

    02-05-2008 om 00:00 geschreven door Dawn  



    Welkom op mijn blog!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Duitse Herder kennel
  • From Dawn's Place
  • Lhasa Apso kennel
  • El Minja's Lhasa Apso kennel
  • KDT German shorthairs
  • Golden Sunrise Retrievers


  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Over mijzelf
    Ik ben Dina
    Ik ben een vrouw en woon in Sint-Pauwels (Belgie) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 30/07/1977 en ben nu dus 46 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Hobbyfok Duitse Herders en Lhasa Apso's.

    Archief per week
  • 15/03-21/03 2010
  • 03/08-09/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008

    Laatste commentaren
  • Kwam eens een kijkje nemen, hele mooie blog hoor. (mieke)
        op Foto's van de pups
  • Pups (Jelle Van Hemelrijck)
        op Foto's van de pups
  • Gefeliciteerd (Frank van Tatenhove)
        op Video en Zazu is geslaagd
  • Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs