downunder
  • 28 september
  • 27 september
  • 26 september
  • Eindelijk opnieuw on-line!
  • aanvulling eerste dag
  • Reisprogramma
  • WELKOM

14-06-2010
    Een volledige fotoreportage van onze Australiëreis vind je op http://picasaweb.google.nl/hermanvervoort2610/Australie250920095112009#
    14-06-2010, 11:58 geschreven door downundertravellers
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 oktober

Vandaag kregen we een lange rit van 748km naar Uluru onder de wielen.

S’avonds bij aankomst in Uluru hadden we toch nog tijd om naar Ayers Rock de zonsondergang mee te maken.

05-11-2009, 16:52 geschreven door downundertravellers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 oktober

Na onze ondergrondse overnachting  hebben we de ganse dag doorgebracht in het opaalstadje Coober Pedy.

In de voormiddag het Old Timer Mine museum bezocht,

een mooie ondergrondse woning

en een opvangtehuis voor gekwetste kangoeroes en kleine kangoeroes  waarvan de ouders zijn overreden op de weg. Hier konden we de kleine kangoeroes zelf vasthouden.

Na de middag bezochten we nog  enkele ondergrondse kerken

en een nog werkende opaalmijn.

Tegen de avond vertrokken we dan naar de Brakeways om de zonsondergang te bewonderen.

Tijdens onze rit daarnaartoe zijn we ook nog de Dogfence gepasseerd. De Dogfence is  een afsluiting van 5600km die het noordelijk en het zuidelijk gebied van Australë scheidt. Het noorden is een cattle-gebied en het zuiden een sheep-gebied. De afsluiting moet de dingo’s van het noorden tegenhouden omdat ze anders teveel schapen doden.

05-11-2009, 16:50 geschreven door downundertravellers
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 november
    Het is nu halftwee in  de morgen. Nog één dag te gaan in Australië en we nemen het vliegtuig terug naar België. Dit zullen de laatste beelden zijn die we vanuit Australië zullen doorsturen. Echt, de tijd ontbreekt ons om nog de verslagen van al onze dagen door te sturen. We gaan trachten om als we thuis zijn om de nog een verslag te maken van de dagen die ontbreken.
    Tot binnen kort.

02-11-2009, 16:41 geschreven door downundertravellers
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 oktober

Vandaag hebben we een verre verplaatsing naar Coober Pedy gemaakt. Het was een zeer lange onverharde weg door de woestijn,

met tussenin één klein plaatsje (William Creek) dat bestaat uit juist geteld één café.

Onderweg zagen we ook nog Lake Eyre, het grootste zoutmeer van Australië , 12 m onder zeespiegel. Meestal is het droog, maar in het begin van dit jaar heeft  er na 10 jaar nog eens water  in gestaan.

In Coober Pedy spotten we de eerste ROAD TRAIN.

25-10-2009, 15:21 geschreven door downundertravellers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 oktober

In de voormiddag hebben we ons ingeschreven voor een Adventure Tour door een privaat domein. In plaats van mee te rijden met een bus volgen we met onze eigen 4x4-wagen.

Hier hebben Louis en Etienne hun 4x4 lessen, die ze in België hadden gevolgd, eens echt in de praktijk kunnen ervaren. Het ging over steile hellingen en afdalingen, over rotsen en langs diepe afgronden.  En ze hebben alle hindernissen  probleemloos overwonnen.

Het werd een prachtige rit met mooie vergezichten.

We kwamen op plaatsen waar je normaal niet kan komen. Onderweg was er dan ook nog een koffiestop.

Na de lunch vertrokken we dan, via de Brachina Gorge

naar Marree, een overnachtingsplaats op onze weg naar Coober Pedy.

Omdat volgens het reiskantoor dat onze overnachting boekte er geen plaats meer was in het enige hotel van dit godvergeten plaatsje, moesten we in een Caravan Park in een container slapen.

De insecten liepen er over de vloer en de muren, het water stonk. We zijn in het bewuste hotel gaan eten. Nu blijkt dat er in het hotel maar 9 van de 44 kamers bezet zijn.

25-10-2009, 15:18 geschreven door downundertravellers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 oktober

De Flinders Ranges is de grootste bergketen van South Australia en is in Australië uitgeroepen tot 1ste ‘National Landscapes’ van Australië. Het biedt de bezoekers een bijzondere ervaring om  de natuurlijke en culturele betekenis van Australië te ontdekken. Wilpena Pound is het juweel van de Flinders Ranges, een kraterachtige formatie van 17 km lengte en 8 km breedte.

De eerste dag hebben we in de voormiddag een vlucht gemaakt met een prachtig zicht over de Wilpena Pound.

In de namiddag deden we 2 wandelingen. De eerste ging naar de Wangara Lookout die we bereikten langs de enigste toegang tot de Wilpena Pound. Van hieruit hadden we een prachtig zicht in de bergketen.

Op deze wandeling konden we weer eens een nieuw dier spotten, een Lizard.

Een frisse pint na de geleverde inspanningen.

Daarna een wandeling naar Arkaroo Rock, waar  we aborignal rotstekeningen  konden bewonderen.

25-10-2009, 15:08 geschreven door downundertravellers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 oktober

Onze dag begint heel druk: onze 4x4 wagen ophalen buiten het centrum,

een sateliettelefoon ophalen aan de andere kant van het centrum, onze andere wagen gaan inleveren, en het is al 11u als we gaan ontbijten. Ons Outback avontuur van 10 dagen kan beginnen.

Onze eerste stopplaats wordt Wilpena Pound Resort in de Flinders Ranges National Park waar we 2 dagen zullen verblijven.

Waar we op voorhand dachten dat we vandaag onze eerste onverharde wegen onder onze wielen zouden krijgen bleek dat de ganse weg toch geasfalteerd was.

We passeerden de wijnstreek Clare Valley

en vele kleine plaatjes

en al een aantal Outlooks van het Flinders National Park, zoals de Elders Ranges

25-10-2009, 14:36 geschreven door downundertravellers
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 oktober

Op het moment dat we dit schrijven is het weeral 8 dagen geleden dat we nog eens iets van ons hebben laten horen. We hebben blijkbaar het onderhouden van een Blog wel een beetje onderschat. Het vraagt heel veel tijd, en dat hebben we juist tekort. Meestal schrijven we ons verslag ’s avonds laat of ’s nachts. Nu hebben we eens tijd gedurende de dag omdat we een rit van 748 km voor de boeg hebben. Dus tijd genoeg om in de wagen jullie het nieuws van de laatste dagen toe t e sturen.

Ons verhaal begint dus 7 dagen geleden op 17 oktober.

Deze morgen heel vroeg vertrokken in ons hotel om de ferry naar het vasteland te nemen en een korte rit bracht ons tot in Adelaide, onze volgende overnachting. In de namiddag hebben we een wandeling door de stad gemaakt. De foto’s zijn een zicht in de stad en het parlement van South Wales.

25-10-2009, 14:32 geschreven door downundertravellers
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 oktober

Ons verblijf op Kangaroo Island is ook al weer achter de rug. Wat vliegt de tijd hier toch snel.

Gisterenmorgen hebben we de ferry van 9u00 genomen naar Kangaroo Island en hebben we naast onze 2WD wagen  een extra 4WD aangeschaft om het eiland tot in zijn uiterste puntjes via onverharde wegen soms onder water en soms vrij steil te kunnen verkennen.

Gisteren hebben we volgende plaatsen bezocht:

De vuurtoren van Cape Willoughby – de 1ste vuurtoren van Zuid Australia

Seal Bay – een baai van 5 km waar zeeleeuwen verblijven

Waar we voordien al veel wilde kangoeroes hebben gezien zit er op het domein van ons hotel een tamme zwangere kangoeroe opgevoed door de eigenaars van het hotel. Al vrij vlug kwam het tot een romance tussen de kangoeroe en Joske

Ook de rotsformaties lieten zich weer van hun mooiste kant zien met o.a.

Remarkable Rocks

en Admiral Arch

We hebben ook nog een wandeling gemaakt genaamd de Snake Lagoon Hike, een zeer mooie wandeling langs een rivier tot in een zeebaai.

Als afsluiter hebben we onze 4WD eens uitgetest en West Beach bezocht. Niet echt een strand het bezoeken waard maar wij hadden het geluk dat er een zeeleeuw op het strand was. En waar we gisteren nog veel geld betaalden voor een ‘guided tour’ waar we afstand tot de zeeleeuwen moesten bewaren konden we nu zo dicht bij als we zelf maar wilden, natuurlijk met inachtneming van voldoende afstand voor onze eigen veiligheid.

16-10-2009, 14:42 geschreven door downundertravellers
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009

Dropbox

Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.