• 18 augustus 2009
  • 16 augustus 2009

disneyworld

14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 augustus 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 7h: Ik begin stilletjesaan te ontwaken. De hoofdpijn is verbeterd maar nog niet helemaal weg. Mijn man heeft gisteren van het winkeltje in het hotel een brood mee gehad en wat beleg, dus maak ik een geroosterde boterham klaar voor ons allemaal en ontbijten we op ons terraske van de kamer.
    Na het ontbijt besluiten mijn ventje en de kindjes een duik in het zwembad van het hotel te gaan nemen. Ikzelf voel me nog niet 100% en neem nog iets voor de hoogdpijn en ga ondertussen de valiezen uitpakken.
    Ik rust ok nog een uurtje uit op mijn bed en mijn hoofdpijn is nog wa beter geworden.

Rond 12h30 vertrekken we richting Magic Kingdom. Het is heel mooi weer, straende blauwe hemel, zo een 37graden. Na een lekkere lucnh, gaan we als eerste aar de Pirates of the Carribean. Echt waar, in Parijs is het de moeite maar in Florida vind ik ze de max, ik zou er tientalle keren op gaan. Nu, het heeft misschien wel iets te maken met het feit dat Johnny Depp hier en daar opduikt
    Ondertussen begon de parade en konden we maar geen plaatsje in de schaduw vinden, dus maar een plaatsje in de zon. Pffft, man man zo warm, echt bakken. We smeltten als sneeuw voor de zon.

14-09-2009 om 21:15 geschreven door poepenolje

12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 augustus 2009
    2h: Daar gaat die verdomde wekker, zooo vroeg... Ik sta op en als een zombie grijp ik naar mijn kleren en stap ik onder de douche. Na het douchen voel ik me al een stuk beter.
    Ik ga de kinderen en mijn man wekken. En als bij wonder springen die meteen recht en zijn ze klaarwakker. Het eerste wat ons Devin (5) vroeg: "mama, gaan we nu op reis?" Dat manneke was al elke dag van de week aan het vragen hoeveel we nog moesten slapen.
    Om iets voor 3 gaat de bel, daar is Michael, onze vriend die ons gaat voeren. Gelukkig mooi op tijd. Nu komt de stress goed op gang, vlug even zien of alle valiezen goed in de auto zitten, de handbagage checken, paspoorten, tickets.....
    En dan eindelijk, rond h kunnen we vertrekken naar Zaventem. Nog een klein uurtje rijden

Rond 4h30 komen we aan in Zaventem, vlug ons valiezen afgegeven, en nog een taske koffie gaan drinken en een croissant eten. Eindelijk een beetje ontstressen. Op adem komen...

6h: We nemen afscheid van Michael en begeven ons naar de gate, waar we wachten tot we kunnen inchecken in ons vliegtuig. Nu begint het echt, na een klein jaar van plannen en opzoeken en aftellen is het eindelijk zover!!!!

6h30 mogen we dan eindelijk het vliegtuig op. Onze eerste vlucht is er eentje van Brussel naar Londen waar we dan overstappen naar Britisch Airways en zo naar Orlando vliegen.
    Om 7h lokale tijd komen we aan in Londen. Ben al blij dat ons valiezen doorgaan en we ze niet moeten oppikken.
    Omdat we pas 11h20 onze vlucht naar Orlando hadden hebben we een beetje de luchthaven verkend van Gatwick. En dan een lekker Engels ontbijt gegeten. Spek met eitjes, geroosterd brood, worstjes, boontjes in tomatensaus,.... Mmmmm....
    Rond 10h mochten we dan eindelijk naar onze gate gaan. Weer een stapje dichter bij ons doel. 10h30 gaan we aan boord van ons vliegtuig en om 11h15 stipt vertrekken we.

Nu zijn we vertrokken voor een vlucht van 8h. Maar het moet gezegd zijn, British Airways is tot nu toe de beste maatschappij waar we al mee hebben gevlogen. Voorbeeld, zo konden we kiezen uit recente films, oudere klassiekers, kinderfilms, disneychannel,concerten,... En je kan kiezen naar wat je kijkt en op welk tijdstip, super toch? Als je begint te kijken naar een film en je wil een uurtje slapen dan zet je hem op pauze,... Een eigen mini dvd speler zeg maar.
    En dit is nog niet alles, net voor eht opstijgen krijgen de kindjes elk een doosje met een stylo in en een boekje met spelletjes en kleurplaatjes, ook stickers en een klein doosje kleurpotloden.
    En net voor ze ons eten brachten kregen de kinderen een speciale maaltijd. ZO was het voor hen in de vertrekken worst met puree en in de terug keren chickennuggets met pasta....
    Ook qua service enzo springen ze eruit met kop en teen!!!! Dit alles samen maakt de lange vlucht een beetje draagbaar....

Met een tijdsverschil van 6h, komen we om 15h lokale tijd aan. 15 minuten eerder dan verwacht. We gaan snel ons valiezen afzetten en plaatsen ze teru op de band die ze naar ons hotel brengt. Dan gaan we naar de balie van de Magical Express, waar we snel kunnen opstappen. Deze brengt ons naar Old Key West Resort, waar we 5 nachten verblijven.
    Onderweg naar ons hotel voel ik een hoofdpijn opkomen. En omdat we een 45minuten op de bus moeten zitten probeer ik nog een beetje te slapen.
    Als we aankomen bij ons hotel is de hoofdpijn alleen maar erger geworden. De tranen lopen langs mijn wangen en ik kan bijna mij ogen niet meer open houden, zo een hoofdpijn heb ik nog nooit gehad.
    Als we zijn ingecheckt gaan we naar onze kamer en daar plof ik op mijn bed met een handdoek over mijn hoofd en Probeer ik te slapen. De hoofdpijn in ondertussen zo erg geworden dat ik echt ween van de pijn. Mijn man en ik zijn al meer al 12 jaar samen en hij heeft mij nog nooit zo gezien. normaal kan ik wel tegen een stootje. Hij is dan voor mij achter iets gaan zoeken bij de lobby van het hotel. En gelukkig hadden ze in het winkeltje wel iets. Ik heb ze onmiddellijk genomen en na een half uur nog eentje en het beterde, maar de pijn bleef hangen, maar werd dragelijk. Rond 20h heb ik dan in slaap gevallen.

12-09-2009 om 21:55 geschreven door poepenolje

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 augustus 2009
    Hallo lezers,

Ik heb me ieder jaar al voorgenomen om een blog bij te houden over ons reizen en elke keer begin ik er vol goeie moed aan. Maar nooit geraakt het af. Moet zeggen dat ik eogenlijk niet zo een schrijftalent ben. Als ik dan sommigen hun blogs lees, dan valt mijn mond open. Hoe jullie kunnen neerschrijven en mij doen mijmeren over wat ik al hbe gehad of nog moet hebben....

Maar ik doe mijn best, deze keer probeer ik van hem af te krijgen. En hopelijk beleven jullie er een beetje plezier aan.

Het is vandaag 12 september 2009, mijn reis ligt nu een kleine twee weken achter de rug. Ik heb alles in een schriftje genoteerd omdat ik geen internet had op reis en eerlijk gezegd, had ik niet veel zin om elke dag nog een uur voor de pc te hangen voor mijne blog, dus alles beknopt opschrijven... En nu dus alles in een blogje verwerken.

16 augustus 2009 dus.... om 20h begin ik mijn eerste dingen neer te pennen. De koffers zitten in de auto, ik kijk nog even alles na of er toch niks is dat we zijn vergeten. de zenuwen beginnen nu serieus op te borrelen. Ook al gaan we dit jaar voor de derde keer naar Florida, toch is het iedere keer weer bang afwachten. Er kan vanalles verkeerd lopen, vliegtuig met vertraging, paspoorten thuis laten liggen,.... Noem maar op.
    Nu begint het paniekzweet pas echt door te dringen.
    Kalm Cindy, blijven ademen, in.... en uit.... in..... en uit.... pffff...... Ik kom tot rust. Ondertussen al 21h30. Moet er om 2h uit, zal beter mijn bedje opzoeken.
    Ik draai en keer;.... Op de klok ondertussen al 23h... Ik draai nog een laatste keer... Zzzzzzzzz

12-09-2009 om 21:22 geschreven door poepenolje

• 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009

• een fijne zondag

Zoals mijn blog al doet vermoeden zijn we echte DIsneyfans, met een zwak voor Amerika, en in het bijzonder Florida. Laat hier gerust je mening achter, maar ook gerust nog tips en raad. We kunnen nog altijd bijleren.