Foto
  • Trainingkalender

  • Volgende Wedstrijd:

    11-12-2011 - Kerstcorrida Langemark
    http://www.kerstcorrida-langemark.be/
    10,8km

    Dieter's Favorieten
  • Fabrice Laga
  • Frederik De Vuyst
  • Joost Dewaele
  • Dimitri Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Steven Hocedez
  • Johan Descheemacker
  • Bart Verkaemer
  • Bjorn Desmet
  • Natalie Tijtgat
    Inhoud blog
  • Westlaanrun 9km
  • Ploegsteert 8km
  • 20km van Kluisbergen
  • KBO Run
  • 5 km te Sluis
    BLOG Dieter Van Lierde
    loop-dagboek van Dieter Van Lierde
    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 km te Sluis

    Vorige week was het de 5 van Sluis. Ik had van deze wedstrijd verwacht dat ik een tijd juist boven de 16min aan zou kunnen. Rekening houdend met de voorgaande trainingen. Nu, ik startte en na een km voelde ik al dat er iets mis was. Ik kon mijn tempo totaal niet houden. Halfweg keek ik naar mijn hartslagmeter en hij telde slechts 173 slagen. In een wedstrijd is dat (bij mij toch) heel laag. Ik heb dus de rest van de wedstrijd een minder gevoel gehad en aangekomen in een tijd van 16.51. Op zich is de tijd niet zo slecht, maar ik vond het vreemd dat ik mijn hartslag tijdens de wedstrijd niet de hoogte in kon jagen. Meestal is dat vermoeidheid of ziekte...

    Deze week heb ik nog maar veel te weinig kunnen trainen. We zijn in de eindsprint bij ons huisje. Nog enkel de badkamer afwerken en we kunnen verhuizen, yipikajé!

    Tot later,
    DVL

    26-03-2011 om 20:45 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooruitblik 5km Sluis
    Vandaag sinds ongeveer een jaar een intervaltraining afgewerkt. Ik zag er een beetje tegenop, maar ergens moet ik er terug invliegen. Vandaar eerst 25 min opgewarmd in Elsegem en dan hebben Fabrice en ik 5*1000m gedaan. Fabrice heeft elke 1000 wel een stukje sneller gedaan, maar goed dat was voor mij ook geen referentie, gelijk die kan vlammen.

    Tijden op de 1000's: 3:28 ; 3:24 ; 3:23 ; 3:16 ; 3:21

    Ik was content dat ik de 5 kunnen  volhouden heb en in nog redelijke tijden. Nog niet super, maar dat kan ik ook nog niet verwachten. Ik hoop dat het week na week beter gaat zonder blessures op te lopen. Een kilo'tje minder zou ook de prestaties nog wat verscherpen.

    Maar goed, ik voel me wel klaar om een beetje te vlammen in Sluis zondag. Ik hoop op een tijd tussen de 16min en de 16min45. Dit zal ook afhangen van de tegenwind op de dijk...

    Tot een volgende

    13-03-2011 om 21:11 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostende Brugge 2011
    Dag Bloggertjes,

    Na heel lang van afwezigheid heb ik me vandaag nog eens gewaagd aan een wedstrijdje. Alé ja wedstrijdje, dit was de eerste wedstrijd van het vlaamse wegkampioenschap. Er stond dus heel veel kwaliteit aan de start. Ik wist totaal niet wat ik van deze wedstrijd moest verwachten. Er was dus weinig van ambitie te bespeuren, maar wie weet waar ik kon eindigen.

    De voorbije weken heb ik me opt gemak een beetje kunnen voorbereiden op deze wedstrijd, maar de trainingsweken waren nog niet zoals ik had gehoopt. De voorbije weken is het terug super druk op de bouw. Maar goed, ik ga niet trunten, over naar het wedstrijdverslag.

    Het was vrij koud aan de start (ik had zo'n gevoelstemp. van zo'n 4°C), ik had voor mezelf beslist dat ik met lange broek ging lopen zodat de spierkes geen vallinkske zouden opdoen ;-) Tijdens de opwarming hadden we al gemerkt dat we bijna de hele wedstrijd tegen of zij-tegen wind gingen moeten ondergaan. Dit zou dus geen senicure worden.

    Eens gestart, vond ik dat het tempo van de kopgroep betrekkelijk laag lag, ik kon de eerste km zelf bijne volgen ;-) Ik heb me nogal snel in een groepje met 3 vrouwen gezet. Die vrouwen ontwikkelden een heel strak, Bekele was ondermeer één van deze 3. Ik heb me gedurende 7 km goed kunnen wegsteken in dat groepje. Maar tussen km 7 en 8 merkte ik dat het beste ervan af was en ik moest me laten uitzakken. Er stonden me nog 8 zware km's te wachten. Druppelsgewijs kwamen me mannen voorbij die net iets sneller dan me liepen. Ik kon hun tempo nooit volgen, ik heb ook nooit aangedrongen want dat heeft geen zin.

    2km van het einde kon ik ongeveer op dezelfde positie blijven en vond ik zo'n beetje mijn 2e adem. Op die manier ben ik met een goed gevoel door de finish gekomen in 1uur2minuten35sec als 65e. Dik content kon ik huiswaarts terugkeren. Ik merkte zojuist dat ik zeker niet zo slecht heb gepresteerd, want bij de meeste lopers lag hun tijd zo'n 2 minuten lager dan andere jaren. Uitslag zie site http://www.oostendebruggetenmiles.be/.

    Nog een proficiat aan alle KAAG lopers voor hun gezamelijk goede prestatie in Oostende.

    Tot een volgende,
    Dieter

    06-03-2011 om 21:23 geschreven door FlyingDieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)



    Foto


    BESTTIJDEN

    3000m piste:
    Ninove: 9'23.01

    10.000m piste:
    Oudenaarde: 34'13.97

    10km baan:
    Torhout 2008 : 33'26
    (Sint-Rembert-Corrida)

    15km baan:

    Deerlijk: 51'51

    halve marathon:
    Ploegsteert: 1u14'31

    marathon:
    -- Toekomstmuziek --



    Archief per maand
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 05-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs