Foto
The wind instrument of the Indigenous Australians

Keep on Didging!!
26-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lessenreeks didgeridoo
Klik op de afbeelding om de link te volgen

       Wat?

10 lessenreeks met de focus vooral op het spirituele, het rustgevende en het genieten gericht! Ervaar de helende kracht van aardse trillingen, leer bewust ademhalen en blaas stress letterlijk uit je lijf! Geniet van muziek in zijn puurste vorm, geniet van rust, geniet van eenvoud.

     De lessen beginnen met het absolute begin: leren didgeridoo spelen! Van de drone tot de calls, van de ademhalingscirkel tot leuke ritmes, van rustig spelen tot hoppen, … Wees gerust, we leren dit stap per stap… Een goed humeur, gezonde adem en een beetje doorzettingsvermogen is genoeg om didgeridoo te leren spelen! Je hebt geen voorkennis nodig ook niet van notenleer!

    In de volgende fase van de lessenreeks zal het uitdiepen en perfectioneren van technieken aan bod komen. In deze fase zal je leren meditatief spelen. Laat je innerlijke tot rust komen, geniet écht van het spelen en adem bewust.

    Op weg naar zelfhealing komen wat later de aardse ritmes aan bod. Wordt één met de aarde. Tast je eigen pijngrens af en verzet ze. Voel de aarde écht! Ervaar ‘dreamtime’, een roes tussen slapen, dromen en wakker zijn!

 

    Ook het groepsgebeuren wordt niet verwaarloosd. In de groepritmes leren we communiceren met elkaar door dierengeluiden (calls). Prachtig en onmisbaar in het didgeridoo-gebeuren!

 

Besef tenslotte dat je instrument een stukje van jezelf geworden is, een uitlaatklep wanneer je het moeilijk hebt, een zegen om tot rust te komen. Heal jezelf door dagelijks te genieten en weg te dromen. Geniet van je eigen dreamtime…


   Waar?

De keuze voor het relaxatiecentrum ‘Straal en Geniet’ is niet toevallig. Deze organisatie zorgt ervoor dat de mens op alle vlakken tot rust kan komen. Je kan er terecht voor meditatie, yoga, therapie, dans… Ze hebben een prachtige, gloednieuwe infrastructuur ter beschikking met alle modern comfort. De goede akoestiek en de warme houten vloer maken het geheel af. Ideaal dus!

Het zaaltje is gelegen in Meerbeke op 2min van Ninove richting Brussel.

Wanneer?

De lessen gaan van start vanaf op 3 februari, elke week dinsdagavond van 19u30 tot 20u30. De laatste les is gepland op 28 april. (Geen les in de schoolvakanties).

Met hoeveel?

Aangezien het hier om een erg intensieve en persoonlijke workshop gaat wordt het maximum aantal deelnemers beperkt op zes. (Kwaliteit boven kwantiteit!) Snel inschrijven is dus zeker aangeraden!

De prijs:

Voor de volledige 10 lessenreeks betaal je 80€ per persoon...

Betaald = definitief ingeschreven. Zie het als een extra motivatie om door te zetten wat ook meteen de enige manier om te kunnen blijven volgen met de lessen.

Als je geen eigen didgeridoo hebt kan je gratis een oefeninstrumenten (pvc) gebruiken tijdens de lessen. (Je kan ze ook aankopen aan 10€). Zelf zorg je voor een kussen en drank.


Inschrijvingen en informatie:

Aarzel niet om me te contacteren!

Bart De Pever

0486/40 35 68
bdepever@gmail.com
www.bloggen.be/didgeridoo


26-12-2008 om 15:21 geschreven door Vara  


01-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Big Ask!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

We hebben een sterke klimaatwet nodig, België is één van de slechtste leerlingen van de klas, en het blijft bij loze beloften en halfbakken maatregelen. In het Verenigd Koninkrijk is er ondertussen een klimaatwet gestemd. Help ons om dat ook hier voor elkaar te krijgen.

Op 10 augustus namen in Oostende meer dan 6.000 mensen deel aan de opname van de Big Ask-videoclip, een unieke prestatie die geheel door vrijwilligers werd neergezet (Nic Balthazar als regisseur, hele filmploeg, productiehuizen, de componisten Alex Callier en Cédric Murrath van Hooverphonic, voorbereiding, figuranten, …). Nu is het moment gekomen om het resultaat de wereld in te sturen en te delen met iedereen!

Bekijk dus de videoclip op www.thebigask.be En na het bekijken van de clip: doe iets, ACT NOW! Druk onze politici met de neus op de feiten, stuur de clip door naar je vrienden, familie, kennissen en collega’s. Teken de video-petitie en vraag hen om hetzelfde te doen. Roep zo luid je maar kan, schreeuw het uit op de trein, op het werk en midden in ‘t straat:

ACT THE F*CK NOW!!!

Deze campagne loopt ondertussen in niet minder dan 17 landen. En de sneeuwbal rolt, met uw hulp, door … de tijd voor praten is voorbij, het is tijd voor verandering!

Meer info op: www.thebigask.be

01-12-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


24-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige Aboriginal site!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Af en toe duikt er ergens op het internet écht een pareltje van een site op! Deze ken ik al wat langer, maar hij is eigenlijk zo prachtig dat ik hem met jullie wil (lees: moét) delen!

Geniet van echte schoonheid, geniet van 12canoes.com.au

Als je een beetje op deze site rondkijkt, zul je begrijpen waarom ik zo 'gebeten' ben van het echte Australië!


ps: Vergeet je geluid niet aan te zetten!

 

24-11-2008 om 08:53 geschreven door Vara  


21-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLEIN nieuws!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dag lieve kijkbuiskindertjes,

Het is weer is veel te lang geleden dat ik het 'internet'- gebeuren nog is bijgewerkt heb! Ik heb niet stilgezeten hoor, maar gewoon niet veel tijd gehad. (En ook niet veel goesting om eerlijk te zijn).

Het didg-gebeuren zelf kent ook steeds ups en downs in ons kleine apenlandje. Ik denk dat we op dit moment kunnen spreken van een downtje ;)
Zowel op didgeclub.com als op andere sites (zoals deze hier) is de laatste maanden niet veel gebeurd. 

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik zelf stil heb gezeten... Nee, in tegendeel er gebeurt in een mensenleven veel te veel om stil te kunnen blijven zitten! Momenteel ben ik veel bezig met het leren bespelen van mijn nieuwe prachtige djembé, mijn vorige had de geest gegeven en de kosten waren te groot voor een reparatie. Dankzij mijn vrouwtje en de familie kreeg ik op mijn verjaardag een prachtige nieuwe djembé!!! Uitgekozen door mijn goede vriend Ams Jatta! Respect man!!
Mijn broer heeft, sinds de workshop @JH GUUK, ook het djembé-virus te pakken en samen kloppen we gans de straat bij elkaar!

Ook mijn HAPI-drum kan ik niet loslaten.. Zooo verslavend en relaxerend om op te spelen...

En natuurlijk blijven ook de didgeridoos niet in een hoekje liggen, vooral meer en meer mensen contacteren me voor privélessen. Mijn weekends zitten dus redelijk volgepakt! Hier zie je aan dat het toch nog ergens leeft in België. Goed zo én houden zo!!

Er is nog een andere reden waarom internet een beetje achteruit geschoven is, en dat is natuurlijk de belangrijkste reden van allemaal!! Last but not least => er is een klein didg-spelertje onderweg!!!

21-11-2008 om 09:49 geschreven door Vara  


22-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog plaats in de workshops nu zondag!!
Er is nog steeds plaats voor zowel de workshops didgeridoo als de workshops djembé nu zondag 26/10!!

Inschrijven kan ook per plekke gebeuren!

Gewoon iets komen drinken en wat sfeer opsnuiven kan natuurlijk ook!


Greetz,

Bart

22-10-2008 om 12:45 geschreven door Vara  


23-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Multiculturele namiddag!
Workshops
 26 oktober 2008

Didgeridoo
Bart De Pever

13u30 - 14u30

16u00 - 17u00


Djembe

Ams Jatta

14u45 – 15u45

17u15 – 18u15

 

 

Doorlopend traditioneel Afrikaanse maaltijd

Workshops @ 10,00€ per sessie

Afrikaanse maaltijd @ 5,00€

 

@ JH GUUK Dorpstraat 26B - 1755 Gooik

Achter café “De Vrede”


Snel inschrijven om zeker een plaatsje te hebben!

Betaald = ingeschreven

Info/inschrijvingen op bdepever@gmail.com

Of bel: 0486/40 35 68 (na 17u)

23-09-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


01-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAPI time!!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mensen hebben altijd al muziek gemaakt en zullen altijd muziek blijven maken. En af en toe vinden enkele van die muzikale mensen een ‘nieuw’ instrument uit. De ontdekking van die instrumenten is altijd leuk. Zo heb ik een hele poos geleden de ‘Hang Drum’ leren kennen. Kijk maar is in mijn vorige posts, daar kan je enkele indrukwekkende filmpjes zien. Maar de Hang Drum is echter zó moeilijk te krijgen (tenzij je 3.000€ teveel hebt… via ebay) dat je al snel de moed verliest. Gelukkig zijn er mensen die hun inspiratie halen bij deze melodic steel pan drum en er hun visie en versie van op de markt gooien! Nu enkel nog de rommel van de kwaliteit onderscheiden!


Bouw:

En over kwaliteit gesproken: De HAPI (Hand Activated Percussion Instrument) is werkelijk een stukje vakmanschap!

Op het eerste zicht zou je zeggen dat de HAPI een gewone bewerkte stalen propaantank is zoals er al zoveel aangeboden worden op het internet. Gelukkig is dit maar het eerste zicht. Akkoord, het heeft veel gemeenschappelijk met zo een bewerkte propaantank, laat ons zeggen dat de HAPI een professioneel gemaakt instrument is, gemaakt via het principe van zo een bewerkte propaantank. Dit principe kan je vergelijken met een xylofoon.  Niet alleen is het huis speciaal gemaakt voor het instrument (en niet voor gasopslag) maar er is ook op gestudeerd welke vorm, welke dikte, welke vorm en grote van het gat in de bodem, welke vorm van de tongen, … er allemaal nodig zijn om de perfecte klank te verkrijgen. Het resultaat mag er dus echt wel wezen! De HAPI is dus geen stom speelgoedje, maar een echt prachtig instrument, met een mooie afwerking en vooral een erg mooi geluid geworden! Alle tongen zijn perfect getuned en je hebt de keuze uit enkele basisnoten wanneer je overgaat tot een aankoop. Dit instrument valt onder de categorie: melodic steel tongue drum.


Techniek:

Prachtig aan dit instrument is dat de moeilijkheidsgraad voor het bespelen gelijk is aan nul. De noten van de tongen zijn zo gekozen dat ze mooi harmonieus samen passen en dat je dus daarom niets verkeerd kan doen. Je kan er dus niet vals op spelen. Natuurlijk is het ook geschikt voor de meer professionele percussiespelers onder ons, er zijn 5 akkoorden die  je kan spelen om alles nog nét dat tikkeltje meer te laten samen klinken.

De slagtechnieken zelf zijn oneindig; volle hand voor een Djembé-achtig spel, vingertoppen voor mooi diep weergalmende tonen, klikken met het plat van je vingers, … Er zitten ook twee zachte drumstokken bij die het maximum geluid en vibratie uit de tongen haalt.

Prijs:

 Als je de prijs van een Hang drum vergelijkt met een HAPI is mijn keuze ook dan weer snel gemaakt.  (Ik wil die twee ook niet echt  in één zin gebruiken, het zijn twee totaal verschillende instrumenten die toevallig in dezelfde categorie thuishoren, maar automatisch kom je vroeg of laat bij de HAPI uit als je intens op zoek bent naar een Hang ;) )

De HAPI kost: 350 US$ + 75 US$ verzending, komt dus op een 275 € … Helaas moeten er in dit achterlijk land verschillende diensten enorm kunnen profiteren (BTW, Taxipost, douane, …) en komt daar 100 € EXTRA kosten bij!  Daarmee zijn we meteen koploper van HEEL Europa, inclusief Zweden die op een mooie tweede plaats eindigt!

Maar al bij al toch nog steeds een mooie prijs voor dit professionele instrument. (375 €)

Besluit:

Ik moet zeggen, het is altijd een risico als je zo maar iets koopt via het internet, zeker een nieuw instrument dat je enkel nog maar via de luidsprekers van je pc gehoord hebt. Maar ook deze keer is het geen miskoop! (Zie ook mijn lederen dideridoos van Marko Johnson)

Het is een erg verslavend instrument, waar je al snel enkele uren non-stop op aan het spelen bent zonder dat je het zelf beseft. Ideaal ook om samen te gebruiken met andere instrumenten door zijn vaste basisnoot. Dit weekend nog geprobeerd met djembés, didgeridoos, mondharpen, keelzang, udu, … (zie meeting Stekene) Zaaaaalig…

Ook leuk om weten is dat dit instrument voor heel het gezin aantrekkelijk is. Door zijn erg robuuste bouw kan er niets mislopen, je kunt er niet te hard op kloppen tenzij je natuurlijk een hamer gebruikt in plaats van je handen ;) Ik zou hem toch ook niet laten vallen want met zijn dikke 5 kilo zouden uw tegels of parket er wel eens schoon kunnen uitzien! (Of uw tenen!)


Positief:

-          Professioneel muziekinstrument

-          Bespeelbaar door IEDEREEN

-          Robuust

-          Prachtige afwerking

-          Verslavend, maar gezond verslavend (je komt er van tot rust, de buren en de partner helaas niet vrees ik)

-          De prijs!!

Negatief:

-          Zwaar, 5 kilo (maar anders niet meer robuust)

-          Ondertussen ook een wachtlijst van enkele maanden wegens de grote vraag!

-          Verplicht import van Amerika

-          Extra import belasting van ongeveer 100€ te betalen bij ontvangst... leuk hé België


Meer info:

Meer info kan je vinden op de officiële site: http://www.hapitones.com/

Of stuur mij een mailtje, kijk naar mijn youtubefilmpjes, … 

Bij deze genoeg geschreven, als je me nu wil excuseren => HAPI-time!!



Groeten van de éérste HAPI-speler in de BeNeLux!

01-08-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meeting te Stekene; de foto's!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ik denk dat het de eerste échte zomerdag was, prachtig weer, geen druppel regen en lekker warm! Ideaal dus om lekker te relaxen en muziek te maken in de vrije natuur! Djridoo zorgde voor een grote pot sangria en een Toplocatie in de bossen van Stekene! De goede akoestiek van een heus amfitheater op deze locatie zorgde er voor dat we al snel een echt goed geslaagde jam hadden! Op naar de volgende!

Djembé - Didgeridoo - HAPI - Mondharp - Keelzingen - Klapsticks - ... Het was een echt muziekaal intermezzo. Geniet nog even na van de foto's: (klik op de foto)


Ook op de didgeclub staan nog wat foto's!

01-08-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


14-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw filmpje 'Trottoir Fanfaar'
Het is al een tijdje geleden, maar toch nog een nieuw filmpje te pakken gekregen van ons optreden in Gent voor het 'Feest van de Folk' met de didgeclub.be.


14-07-2008 om 10:58 geschreven door Vara  


10-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Didgejam te Stekene op 27-07-2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hey gasten,

Djridoo steekt een jammeke in elkaar:



”Hey guys,

Het is eindelijk zover .. nog eens een didgejam !!!!!

Wanneer : zondag 27 juli 2008 vanaf 13:00
Waar : De Druide, Donkerhofstede(straat) 3, 9180 Stekene

mappy url : hier

Wegbeschrijving : http://www.relaxatieconcert.be/weg.htm

Praktisch : Kan zijn dat ik een bakje bier of wat wijn voorzie
(Hmmm of misschien wel sangria - zoals vorige keer Smile, maar breng
zelf zeker ook iets om te drinken mee (water, frisdrank,...)
Er is een frituur in de buurt, maar ik moet de openingsuren nog checken (zondag zijnde...). Ik laat nog iets weten..
Voor diegenen die komen, en mijn gsm nummer nog niet hebben, stuur mij een mail of PM zodat ik mijn nummer kan doorgeven.
De locatie is in het bos van Stekene. Daar geraken kan soms verwarrend zijn voor mensen die er nog niet geweest zijn Smiledus bel gerustSmile
Er is plaats genoeg, dus geen beperking op het aantal mensen.. hopelijk komen jullie dan ook talrijk opdagen..

Laat hier een reply na als je komt (of niet), dan kan ik zowat inschatten met hoeveel we zijn.

groetjes

Steve”

Hopelijk zijn jullie ook van de partij!!!

Een berichtje kan je nalaten op het didgeclubforum.

Groeten en tot dan?

10-07-2008 om 14:51 geschreven door Vara  


08-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer eigen werk!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Als je na de onderstaande filmpjes nog geen degou van mij hebt gekregen, kan je me sinds kort met nog meer filmpjes vinden op mijn youtube kanaal. Ik probeer er af en toe wat nieuw werk op te plaatsen, zo kan je mijn stijl(en) van spelen leren kennen.

Enjoy!

Youtube.com/bdepever

08-07-2008 om 10:47 geschreven door Vara  


26-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het 'betere?' werk...
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Its about bloody f*cking time dat ik mijn eigen kop is laat zien op mijn blog! Meer dan enkele foto's hebben jullie tot nu toe nog niet gezien van mij!
Daar komt meteen verandering in zenne! 3 filmpjes die mijn kunnen voor een stukje demonstreren! Sorry voor de mindere kwaliteit, maar ik moet het stellen met een digitaal fototoestelletje...

In het eerste filmpje demonstreer ik het meest bekende ritme in België; de Waketoo. mensen die ooit al eens met mij gespeeld hebben weten ondertussen dat dit een ritme is met véle interpretaties van héél makkelijk naar echt gevorderd! Deze zit er zowat tussenin:



Voor het tweede ritme heb ik mijn inspiratie gaan zoeken bij de beatboxers! De laatste tijd ben ik daar trouwens meer en meer mee bezig om beatboxtechnieken deftig in de didg te krijgen. Verwacht niet te veel, maar het geeft al een aardig idee in welke richting ik verder wil groeien:



Het laatste filmpje voor vandaag toont een eenvoudig trance-techno ritme. Eigenlijk zou bij dit ritme een paar andere instrumenten niet misstaan. Of zelfs een dj die er wat echte techno tussen mixt!



Zoals bij alle filmpjes van muziekinstrumenten op youtube, klinkt het in het écht véél beter hé ;)

Greetz!

26-06-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


25-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Get HAPI!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Naast het bespelen van de didgeridoo speel ik ook al een hele poos (een beetje) djembé. Prachtig om drums te combineren met de didg! Helaas is onlangs het vel van mijn djembé gesneuveld... Dan maar een nieuwe kopen... Of toch niet? Misschien is het tijd om eens iets nieuws te proberen!
Wie heeft er bijvoorbeeld nog nooit gehoord van de Hang Drum van PANArt?



Helaas... 1000 maal helaas... de wachtlijst voor zo een Hang is enorm. Ik sta erop maar momenteel zitten de makers in een onbepaalde pauze. Ook zijn ze maar met twee die ze kunnen maken. De prijs van zo een ding is al snel 1200€ voor het laatste model. Dat heb ik er wél voor over, maar momenteel ziet het er niet naar uit om er eentje te kunnen krijgen. De prijzen voor een Hang op ebay lopen al snel op naar de 2.500€!!! Afwachten dan maar... en misschien binnen enkele jaren eentje kopen zeker?

Een heel ander 'hand' instrument, maar misschien even interessant is de 'HAPI' (= Hand Activated Percussion Instrument) een Tongue Hand Drum; enig in zijn soort! Een professionele versie van de Hank Drum! (Zelf gemaakte tongue drums door propaantanks te tunen...)
Veel informatie kan ik jullie hier nog niet over geven, wel dat er eentje onderweg is naar mijn bestemming (Key E Major Pentatonic)!!!  => De enige en eerste HAPI in België!!!


De HAPI klinkt ook bijzonder mooi bij de didgeridoo en andere instrumenten! Wel een beetje moeilijk om ze alle twee gelijk te spelen vrees ik ;)


Prachtig werk John Pascuzzi!

Binnenkort (ergens in augustus normaal gezien), na grondig testen natuurlijk, een grondigere bespreking op deze blog!
Ondertussen kan je voor meer info over de HAPI terecht op de officiële site:  hapitones.com
Een site voor de Hang Drum van PANArt bestaat niet meer... Meer info kan je vinden door even te googlen ;)
Of bij mij!

25-06-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


12-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Workshop Si! * UPDATE *
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nog een grote naam die ons klein landje eer aandoet met een bezoekje en een bijhorende workshop!

Frans laat me het volgende goede nieuws weten:


Beste,

Si heeft een unieke stijl. Zijn opzwepende ritme's laten niemand onberoerd. Kijk/luister maar eens op Youtube of Myspace naar "Wild Marmalade".

Vandaar dat een ontmoeting met Si zeker de moeite waard is voor gevorderde didgeridoospelers. Bijgevolg : workshop met Si. Er is een korte versie (2,5u) en een lange (4u). Meer details volgen.

Locatie : lokaal Wisper, Kessel-lo (op wandelafstand van station Leuven) .

Zaterdag 05 juli 2008 (uur volgt). Vorig jaar was de prijs 35 EUR (korte versie) +2à3 EUR voor de zaal.

Heb je interesse, laat dan even bericht, zodat ik één en ander kan organiseren. Je mag dit bericht uiteraard aan andere didgeliefhebbers doorzenden.

Beste groeten,
Frans.

Info: frans.hombroux@skynet.be of via mij natuurlijk ;-)


* UPDATE *

De workshop van 4u start zaterdag 5 juli om 13u00 en kost 50€ + 2á3€ voor de zaal. 

Ik heb me alvast ingeschreven!

Groeten!

12-06-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


22-05-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeremy Cloake toe(te)rt in Europa
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hey didgvrienden!!

Weer al even geleden, maar het is dan ook heel erg stil in België wat de didgeridoo-scene betreft.

Wel goed nieuws, de zomer komt eraan en dat wil zeggen: meetings, festivals, workshops, ...

Het eerste zomerfestival kennen jullie ondertussen al (lees: Gooikoorts). Nu is ook de eerste grote naam voor een workshop geweten! Jeremy Cloake!!
Het gaat hier over een intensieve workshop van 6uur, welke de traditionele speelstijlen belicht. Zeker een aanrader als je het instrument écht wil leren kennen. Wat hij juist allemaal doet in zijn workshop kan je HIER nalezen.


Datum: Zaterdag 30/08/2008
Plaats: Nog niet geweten
Prijs: 120€ normale prijs, mits betaling voor eind juli 100€


Mijn blog in de gaten blijven houden voor meer details!

22-05-2008 om 20:08 geschreven door Vara  


23-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat plaats voor beginnersworkshop!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bij deze wil ik nog eens een warme oproep doen aan de mensen die zich wensen in te schrijven voor de beginnersworkshop van zondag 27 april 2008. Door de samenwerking met de Muziekmozaiëk wordt deze workshop je gratis aangeboden!

De Workshop gaat door in de muziekmozaïek zelf:

Impulscentrum voor Folk en Jazz
Huis van de Levende Traditie
Wijngaardstraat 5, 1755 Gooik
Van 14u00 tot 16u00!

Wacht dus zeker niet te lang meer om je in te schrijven, het is nu zondag al... Indien je zelf geen didgeridoo hebt, laat het me gewoon weten bij je inschrijving, ik zorg dan voor een oefendidgeridoo.

Deze workshop is ideaal voor mensen die nog nooit een didgeridoo in hun handen gehad hebben of voor mensen die al enkele dingen kunnen maar het circulair ademhalen nog niet onder de knie hebben. Via enkele eenvoudige oefeningen en truckjes zal je een goed inzicht in de juiste techniek en ademhaling verkrijgen.

Of op de site van Muziekmozaiëk: HIER


Nog vragen of inschrijven: HIER


23-04-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


20-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trottoir Fanfaar, de beelden!
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het zit er helaas alweer op!

De sfeer was goed, het weer was goed (tot ongeveer 2min na het optreden) en volgens mij was het optreden zelf super! Bedankt aan onze supporters en natuurlijk aan de medespelers:

Eva – Greet – Sören – Filip – Steve - Guy

Er resten mij alleen nog de keiharde bewijzen!







20-04-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


11-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gooikoorts 2008
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Na de Muziekmozaïek heeft ook het Gooiks folkfestival Gooikoorts een nieuw kleedje gekregen. Het is te zeggen een opfrissing van de site. Gelijktijdig is ook de nieuwe affiche bekend gemaakt. Er zal weer genoten worden, en zoals elk jaar niet alleen van de leuke groepjes, maar ook van het lekkere bier! Dit is zeker een festival om in de gaten te houden!!!


Ik ben natuurlijk zoals elk jaar van de partij, indien je zin hebt om ter plaatse wat te jammen, laat maar iets weten!

Meer info over het festival kan je HIER vinden.

11-04-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trottoir Fanfaar!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

19 April is het eindelijk zover, 'Trottoir Fanfaar' het akoestisch startevenement van het 'Feest van de Folk'!

Met 7 didgeridoospelers gaan we ten minste één straat in Gent onveilig maken! Ik sta persoonlijk niet in voor de gevolgen...

    Guy    Filip    Eva    Greet    Sören    Steve    Bart

          Alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage!!!



Bij deze wil ik iedereen van harte uitnodigen om massaal als groupies rondom ons lijf te komen hangen die bewuste dag! Je kan ons vinden bij het Gravensteen, op het brugje bij het vleeshuis (links).

Ons optreden gaat door van 15u tot 16u15! Wens ons alvast een lange adem toe zodat we er een prachtig optreden van kunnen maken!

Tot dan, ik heb alvast een stralend zonnetje gereserveerd!

11-04-2008 om 00:00 geschreven door Vara  


06-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe site Muziekmozaiëk!
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hij is er al even, maar toch laat ik het nog graag even weten! De site van de Muziekmozaiëk steekt in een volledig nieuw kleedje!

Niet alleen is hij veel groter geworden, maar nu is hij ook erg interactief geworden. Snel even doorklikken, aanmelden en lekker lang blijven hangen! 


MUZIEKMOZAIEK


PS: Zoek mij ook maar even op bij de agenda ;-)

06-04-2008 om 00:00 geschreven door Vara  




Nieuwe site......... www.balanda.be
Foto

E-mail mij

Vragen, sugesties, feedback, inschrijvingen, ...


Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Ook leuk om eens naar toe te surfen:
  • Adhara - Relaxatie- en meditatieconcerten (Eigen project)
  • Didgeridoo forum - Dé plaats voor alle didge-cussies
  • Marko Jhonson's leather didges!
  • 12 Canoes - Prachtige site van de gelijknamige film

    Inhoud blog
  • Nieuwe lessenreeks didgeridoo 2014
  • Nieuwe site!!!
  • 'Didge-Picknick' - #1 - @Moerbeke-Waas - 31/08/2013
  • Workshop Yidaki met Jeremy Cloake
  • Workshop met Michiel Teijgeler Zaterdag 22 juni 2013
  • Op zoek naar....?
  • आधार
  • Workshop Lies Beijerinck!
  • Nieuwe lessenreeksen najaar 2012
  • Opgietingen met klankschalen en didgeridoo groot succes!!
  • Nieuw project: Adhara
  • Workshop en optreden Mark Atkins
  • Didgeridoo + Sauna
  • Nieuwe geplande lessenreeksen didgeridoo!!!
  • Geluidsfragment van 'Slagroom Tegen Verzuring'
  • Newsflash!!
  • Nieuw didgeridoo forum!!
  • Nieuwe Marko Jhonson Leather didgeridoo!
  • Impressie workshop in de Lilse Bergen
  • Mijn didge-ruimte!
  • Nieuwe lessenreeksen januari 2010
  • Didgeclub.be wordt didgeridoo.bbforum.be
  • Beste didgeridooplayer volgens mij ;-) Keep on didging!!!
  • Didgjam in Stekene door Steve!
  • Today Beatles-Day!!
  • Hemp didgeridoo te koop
  • Taste Australië
  • Didgeridoo en Slaapapneu
  • Didgeridoo TV
  • Worldwide Didgeridoo Network
  • Nieuwe lessenreeksen
  • Axl - 06/05/2009 - 02u30 - 52cm - 3,330kg
  • Workshop Ansgar Stein
  • Djalu naar België???
  • Dubravko Lapaine
  • Nieuw kleedje!
  • *UPDATE* Workshop Markus Meurer 21.02.09 te Leuven!
  • Lessenreeks didgeridoo
  • The Big Ask!
  • Prachtige Aboriginal site!
  • KLEIN nieuws!!
  • Nog plaats in de workshops nu zondag!!
  • Multiculturele namiddag!
  • HAPI time!!
  • Meeting te Stekene; de foto's!
  • Nieuw filmpje 'Trottoir Fanfaar'
  • Didgejam te Stekene op 27-07-2008
  • Nog meer eigen werk!
  • Het 'betere?' werk...
  • Get HAPI!
  • Workshop Si! * UPDATE *
  • Jeremy Cloake toe(te)rt in Europa
  • Nog wat plaats voor beginnersworkshop!
  • Trottoir Fanfaar, de beelden!
  • Gooikoorts 2008
  • Trottoir Fanfaar!
  • Nieuwe site Muziekmozaiëk!
  • Nieuwe didgeridoo!
  • RIP Alan...
  • Alan Dargin getroffen door herseninfarct!!!
  • Meeting 17 februari @ jh Guuk
  • Datum Micro Marché Midi
  • Mensen gezocht voor een performance te Brussel!
  • Origineel of toch niet?
  • Trancedidg forum weer offline...
  • Locatie voor meeting 17 februari staat vast!
  • Nog een workshop in samenwerking met de Muziekmozaiëk!
  • Startevent 'Feest van de Folk'
  • Nieuwe datum workshop/jam in Gooik…
  • Nieuwe meeting in januari! *UPDATE: Uitgesteld naar februari*
  • Feest van de Folk 2008 !UPDATE!
  • Eindejaar!
  • Techniek voor gevorderden: dubbele kaakslag!
  • Didgeclub.be online als ook dreamtime.yourbb.be!
  • Didgclub nog steeds offline...
  • Volgende workshop/jam?
  • Slide didgeridoos
  • Leuke ritmes voor de gevorderden
  • Veel talent aanwezig!
  • Fris achter de oren...
  • Tunen
  • Eindelijk!!!
  • Westerlingen = parasieten?
  • Lokatie staat vast!!!
  • Inschrijvingen lopen goed!
  • Eerste datum voor de eerste workshop!!!
  • Cultuurschuur 'De Cam' ter beschikking vanaf januari!
  • Gratis didgeridoo-workshops!
  • Marko Johnson's Leather didgeridoos
  • Alan Dargin in Vlaanderen !!!!
  • Alan Dargin in Vlaanderen !!!!
  • Didgeridoo initiaties @ Gooikoorts!
  • Goedkope alternatieven om aan de slag te gaan met de didgeridoo.
  • Steeds op zoek....
  • Welkom


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs