Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    27-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-08-2012 om 13:22 geschreven door joost  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7km Grijsloke

    Beste loopvrienden,

    Dit weekend stond er met de wedstrijd “dwars door grijsloke” een belangrijk evenement in de  kalender van mezelf en mijn vrouwtje genoteerd.  Deze loopklassieker is een must voor de meeste wedstrijdlopers en joggers uit de omgeving van Anzegem en omstreken.

    Inmiddels sta ik wel een 6-tal weken ver in mijn marathonvoorbereiding (8-tal weken in totaal, door noodgedwongen ietwat late start).   Gezien de volgende 2 weken in het teken staan van afbouw, konden de voorbije week dan ook de trainingen maar weinig worden teruggeschroefd.  Van specifieke voorbereiding en tapering off was dan ook nauwelijks sprake.   Nu ja, ik had al eerder gelijkaardige voorbereiding gevolgd, en toch de wedstrijd tot goed einde gebracht.  Aldus hoopte ik ook zaterdag op een goed resultaat.  Toch was het vertrouwen vrij laag.  Misschien gebeurt dat wel vaker bij een belangrijke afspraak.  Maar nu had een mindere intervaltraining en een mindere prestatie op halve marathon in Zaventem mijn vertrouwenspeil serieus aangetast.

    Gezien de 10mijl mijns insziens niet meer past in de marathonvoorbereiding (te zwaar) koos ik terug (zoals de voorbije jaren) voor de 7km.  De concurrentie is er echter niet minder om.  Vooraf waren de namen reeds gekend.  Samen met Francis Vansteenbrughe (topfavoriet), Fabrice Laga (winnaar vorig jaar), Stephen Soetaert (jong talent) en Pedro Dujardin (man-in-vorm) zou het strijden zijn voor de eerste 5 plaatsen. 

    Van bij de start nam Francis reeds enkele meters.  Fabrice en Stephen volgden, waarna ikzelf de aansluiting maakte.  Ik schoof nog voor het begin van de Pikkelstraat naar voor, en leidde de achtervolging.  Halfweg de klim moest ik eventjes Fabrice en Stephen laten gaan, maar boven kon ik als 2de de afdaling inzetten.  Hier was het terug Stephen die doorzette.  Het was alle hens aan dek om zijn ritme te volgen, maar eenmaal op het gravelpadje richting fonteinstraat kon ik terug overnemen (moeilijk terrein ligt me wel, afdalen minder).  Op de helling aan de boskant was de achterstand op Francis niet al te groot, maar de vogel leek definitief gaan vliegen.  Tijdens die beklimming kwam stephen halfweg wat in de problemen.  Ik wachtte niet af, en  kreeg snel enkele meters bijeen.     Eenmaal boven was het niet noodzakelijk veel makkelijker.  Op het vernieuwde parcours boven op het plateau in Grijsloke wachtte ons veel wind.  In een man tegen man gevecht had ik echter vrij veel vertrouwen.  Ik voelde me nog goed, en ook tijdens de afdaling moest ik mijn voorsprong niet vrijgeven.  Na 2010 werd ik terug voor een 2de keer 2de in Grijsloke.  Met een derde podium op laatste 3 deelnames ben ik dan ook supertevreden!

    Ook Ulrike deed het uitstekend.  In de ongelijke strijd met Sylvie Verthez moest ze helaas in Sylvie haar meerdere erkennen.  Doch, haar overwinning van vorig jaar wordt gevolgd met een schitterende 2de plaats, met dank aan luxe-hazen Kurt De Frene en Yves Noppe.  Ook onze kindjes liepen een voortreffelijke en ongeschonden wedstrijd. 

    Nu wordt het voor mij verder toeleven naar 9 sept toe.  Ik weet niet wat ik van mijn 4de marathon moet verwachten, maar het gevoel in de beentjes zal me de volgende weken wel verheldering schenken.

    Hasta la vista,

    joost



















    27-08-2012 om 11:37 geschreven door joost  


    18-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21km Zaventem
    In voorbereiding op In Flanders Field marathon heb ik nog snel besloten te starten in de halve marathon te Zaventem op  15augustus.  Gezien er weinig ruimte is voor andere wedstrijden in de komende weken en gezien ik nog een weekje vakantie heb (had), leek dit het geschikte moment om de conditie nog eens te checken, en vooral om die wat aan te scherpen.

    In mijn laatste wedstrijd te Huissignies had ik wel wat vertrouwen opgedaan.  Doch, dit was al enkele weken en vooral enkele 100'den km's geleden.  Hoewel ik in het verre Zaventem weinig te zoeken heb, leek dit vooral een leuke voorbereiding gezien ook Frederic Van den heede (paralympisch marathon atleet in voorbereiding op londen 2012 ) aan de start zou komen.  Samen met hem, en in aanwezigheid van carlo verleyen (bevoorrading) en johan santens (trainer van fredje) beloofde dit een mooie dag te worden.

    Helaas zouden de "omstandigheden" wat tegenzitten.  De zwaarte van het parcours was me reeds bekend. Helaas was de temperatuur die namiddag heel hoog (31C). Na de start kwam ik al snel in 2de positie te zitten, na frederic van den heede.  Ik liep de eerste km' bij nader inzien wat te snel (3m24 en m16).  Toch werd ik nog voorbijgesneld door een atleet die eventjes Fredje leek te gaan bedreigen.   Na een 4-tal km moest die echter tol betalen.  Na een km of 6-7 kon ik hem bijbenen en achterlaten.  Toch was de achterstand op Fredje reeds bijzonder groot.  Na enkele hellingen kreeg ik verder wel nog enkele dipjes te verwerken.  Vooral bij km 12 kreeg ik het serieus moeilijk.  De hitte bleek me die dag wat teveel. Het werd zeker niet mijn dagje... Iets later (km14-15) bleek helaas een seingever die dag zijn rol niet te vervullen (hij was er gewoon niet).  Hierdoor werd ik de verkeerde richting uitgestuurd tot een fietsend koppel we terugwees naar het parcours.  Dit besef deed me helemaal geen goed.  Ik kwam terug het parcours op, en kon na een serieus dipje mijn weg vervolgen in 4de stelling.  Na een km'ke twijfel besloot ik er toch nog voor te gaan. Ik raapte mijn moed samen en kon vervolgens mijn rechtmatige 2de plaats terug claimen, alsook nog een goeie laatste km uit de benen schudden.  Ondanks een eerder matig-zwakke prestatievan mezelf was het leuk te zien dat fredje wel een goeie prestatie liet zien (1u14min). Uiteraard wens ik hem veel success in londen!!!  9 september is niet enkel D-day voor mezelf!

    Hoewel mijn resultaat barslecht is (1u19min41sec) probeer ik toch vooral het goeie te onthouden.  We don't give up quite yet!

    greetz,

    joost 

    18-08-2012 om 22:48 geschreven door joost  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jogging Tantignies
    Vorige week zaterdag deed Ulrike in voorbereiding op Grijsloke nog een wedstrijdje in het Waalse dorpje Taintignies.  km om Op deze zonnige zomer-ochtend startte de wedstrijd van  10u.  Eenmaal Ulrike was vertrokken vertrok ikzelf voor een joggingske samen met de kids op de fiets.  Tijdens de wedstrijd van Ulrike verzeilden wij dan ook zowaar in de gelijktijdige jogging van 5.5km.  Dit waren een aantal welgekomen km-kes in voorbereiding op een nieuw marathonavontuur.Ulrike liep mijns insziens een goeie wedstrijd op golvend parcours, en eindigde als 2de dame.
    Zijzelf was niet 100% tevreden, maar het is niet makkelijk jezelf op te laden voor een wedstrijd die geen doel op zich is.
    Hoedanook, een leuke zomeruitstap tijdens de vakantie!










    18-08-2012 om 22:25 geschreven door joost  


    11-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.als het kriebelt ...moet je
    Hmm, wegens knieperikelen ben ik gedurende langere tijd besluiteloos geweest wat betreft min loopdoelen tijdens de zomer en het najaar.  Gelukkig komt daar duidelijk verandering in.  Na een 3-tal weekjes stevig kilometers malen (140km/week) lijk ik eensklaps terug op koers voor een najaarsmarathon. 

    Niet talmen dus, na een lange duurloop van 35km deze morgen hield ik een goed gevoel over.  De kilometers kon ik vlotjes verwerken en ook geen enkele pijn aan de knie te bespeuren.  Maw, ik kan mijn planning beginnen opmaken richting Flanders Fields marathon op 9 september (regelen opvang kindjes, fietsbegeleider, wedstrijdplanning en verdere trainingskalender) alwaar ik samen met goeie vriend en trainingspartner Dimitiri Delombaerde samen aan de start hoop te staan.  Gelukkig heb ik nog een weekje vakantie om vanalles te regelen alsook om stevig verder te trainen.

    Kwa wedstrijden de komende weken weet ik het nog zo niet.  Normaal is dit de voorbereidingsperiode van dwars door Grijsloke, en krijgen we op 1 september ook nog een wedstrijd in eigen gemeente voorgeschoteld (schalienhofloop).  Spreekt voor zich dat deze wedstrijden ondergeschikt zijn in het hogere doel van de marathon.
    Kwa ambities durf ik me ook zeker niet uit te spreken.  Dit jaar heb ik zelden scherpe tijden gelopen op 10km of andere afstanden.  Een toptijd zal ik zeker niet ambieren, maar toch hoop ik er ook geen mal figuur te slaan.  We zien wel hoe de komende trainingsweken verlopen, en hopen dan fris en geheel aan de start te staan.

    greetz,

    joost
     

    11-08-2012 om 14:08 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs