Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais Givrés

    Traditioneel betekent de relais givres te neder-over-heembeek mijn eerste confrontatie met het resterende conditiepeil na rust.  Ik moet bekennen niet volledig te hebben stilgezeten en hoopte aldus vrij vlot het sportief jaar 2010 binnen te glijden.

     

    Net zoals ieder jaar is deze wedstrijd een aflossingswedstrijd met 5, waarvan elk 8km dient af te leggen, om uiteindelijk samen de laatste 4km te overbruggen (44km over geaccidenteerd bosparcours).  Onder de deskundige leiding van Norbert Devroede was Popuelles Dream Team er dit jaar in geslaagd 4 ploegen samen te stellen, elk met eigen doelstellingen.   Met een eerste plaats in de joggingklassering vorig jaar waren de verwachtingen voor dit jaar dan ook vrij hoog.  Samen met Sylvie Verthe, Ludovic Vangrootenbruel, Eddy Rasschaert, en Ludovic Vanlede vormden wij PDT1, een ploeg die op papier heel evenwichtig is samengesteld. 

     

    Toch stonden we niet voor een makkelijke opdracht.  Het viel immers sterk af te wachten wat de echte waarde van deze amateurploeg zou betekenen in een veld met enkele eliteteams aan de start (bij de vrouwen enkele toppers zoals Catherine Lallemand, Virginie Vandroogenbrouck en bij de mannen niemand minder dan Tasama Dame...).   Uiteindelijk werd ook nog het aantal deelnemende ploegen opgetrokken van 250(max vorig jaar) tot 300.  Met 1500 lopers die elk 3 rondes dienen af te leggen van 4km zou het voor de toeschouwers en de deelnemers opnieuw een waar totaalspektakel worden.

     

    Bij de start was het parcours her en der bedekt met ijs, maar dit zou gaandeweg veranderen in een immer dikker wordend laagje modder op een bevroren ondergrond...  De dames gingen als eerste van start, en Sylvie kon gewoontegetrouw een positie afdwingen vooraan. Tijdens de eerste doortocht (4km) passeerde ze knap als 9de.  Uiteindelijk had ze haar krachten vrij goed verdeeld en kon als 10de de wisselstok doorgeven aan Ludovic VGB.  Hij kon snel enkele plaatsen opschuiven, waardoor we na zijn sterke beurt als 6de stonden geklasseerd.    Met Eddy Rasschaert (de veteraan van dienst) zetten we onze opmars nog iets verder door.  Hij deed het ronduit uitstekend waarna we reeds als 4de stonden geklasseerd bij de joggings (er was nog een apart bedrijfsklassement, terwijl het niet duidelijk was of er dit jaar nog een aparte eliteklassering was).  De verschillen met de ploegen voor en achter ons waren inmiddels wel vrij groot geworden.  Tijdens de beurt van Ludovic VL konden we dan ook onmogelijk nog ploegen inhalen.  Hij deed het voortreffelijk waarna ik omstreeks 15u de fakkel kon overnemen. 

     

    Ik begon nogal voortvarend, en moest snel ervaren dat het echt wel afzien zou worden.  Ik had mijn keuze echter gemaakt en probeerde mijn tred zo goed als ik kon door te zetten.  De vele modderstroken, nijdige hellingen en gedubbelden maakten het echt niet makkelijk om tempo te houden.  Zeker de eerste 2km van het parcours waren bikkelhard.  Daarna was er ruimte om te recupereren.  De strook naar de aankomst was daarentegen weer loodzwaar. Na de eerste ronde was ik zeer tevreden van mijn  tijd, maar moest tegelijk beseffen dat het beste er echt wel vanaf was.  Tijdens de 2de ronde ging ik stukken trager bergop om tijdens de afdalingen en technische stroken de schade te beperken. 

     

    Reeds bij het begin van de 2de ronde ging dan ook het voltallige Poolse team op en over mij heen.  Ik moest met enig schaamrood op de wangen toekijken hoe de poolse blondine me ter plaatse liet.  Hoewel ze enigszins werd geduwd door haar landgenoten was dit toch een harde noot om te kraken.  Op karakter vocht ik mij terug tot in hun spoor, wat me zeker heeft geholpen een goeie (tja wat is goed) tijd te lopen.  Doch kon ik het moeilijk verkroppen mijn meerdere te erkennen in deze mooie verschijning, alsook het besef dat onze ploeg een hele ronde, oftewel een volle 15minuten achterlag op deze winnende ploeg (ethiopische ploeg werd 2de)!


     
    In deze laatste ronde was het aan Sylvie om het tempo te bepalen.  Toch liep het iets anders.  We hielden een stevig tempo en kregen na 1km een ploeg voor ons in het vizier.  Waarschijnlijk liepen die in de bedrijfscompetitie, maar ja, een ploeg is een ploeg he...  Met het mes tussen de tanden gingen we naar hen op zoek, om tijdens een eerste afdaling de ploeg in te halen.  Hierbij hadden we echt wel het onderste uit de kan gevraagd van Sylvie.  Toen ze dreigde dood te vallen hebben we onze hormonen wat in bedwang gehouden om vervolgens terug ingelopen te worden tijdens een volgende helling.  Dit was echter buiten Sylvie zelve gerekend.  Tijdens een stukje plat kon Sylvie haar tempokwaliteiten demonstreren.  In de afsluitende modderstrook richting finish werd nog keihard gestreden, maar we haalden de bovenhand.  Uiteindelijk werden we blijkbaar 5de v de joggingcompetitie en 8ste totaal (eliteploegen waren dit jaar ook gerekend bij de joggingklassering) , hoewel het ons nog niet duidelijk is hoe en waar er ons nog iemand zou kunnen zijn voorbijgegaan.  Misschien was de registratie toch niet zo feilloos. Bon, of we nu  4de of 5de zijn van de joggings, algemeen of hoeveel ploegen er voor ons staan van de bedrijfscompetitie maakt eigenlijk niet echt uit.  We kwamen vooral aan met het besef dat we het citroentje volledig hadden leeggeperst, en dat we dus een fantastische groepsprestatie hebben neergezet.  Ze mogen mij nu reeds inschrijven voor volgend jaar.

    Hieronder enkele fotos en hopelijk binnenkort een uitslag. 



















    18-01-2010 om 00:00 geschreven door joost  


    09-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welcome 2010

    Een goeie week na nieuwjaar heb ik de deur van 2009 definitief achter mij toegetrokken.  In deze periode van rust heb ik dan ook de nodige tijd gehad om vooruit te blikken naar het komende voorjaar, en heb aldus ook enkele knopen doorgehakt.

     

    Eigenlijk wordt het vrij eenvoudig.  Een voorjaarsmarathon stond nooit eerder op mijn programma, en dus probeer ik er eentje op 25 april, zijnde Antwerpen.    Het zal niet makkelijk zijn het nodige trainingsvolume te halen, maar ja, wanneer is het dat eigenlijk wel?  Bon, met nog een 15-tal weken te gaan zal ik niet al te lang moeten wachten om eraan te beginnen dit jaar.

     

    Terwijl deze keuze dan ook beslag legt op vrijwel de rest van het voorjaar, blijft er uiteraard nog ruimte om enkele wedstrijden van het acrho-criterium mee te pikken, alsook om te pogen een resultaat neer te zetten op een of andere halve marathon (Sluis, Rijsel?).  Daarnaast zien we wel hoe we de kalender opvullen.  Bon, we hebben alvast weer een plan....

    marathon

    09-01-2010 om 16:09 geschreven door joost  


    31-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bye-Bye 2009

    Alvorens we de laatste uren van 2009 definitief uitwuiven is het tijd om nog eens terug te blikken naar het teloor gegane jaar.  Helemaal verloren is het echter niet.  Tal van mooie momenten zullen me bijblijven, in t bijzonder deze in aanwezigheid van onze vrolijke kinderen Helena en Matteo. 

     

    Uiteraard, en passend bij het item van deze blog, zullen ook menig loopmomenten me nog lang verheugen.  Maar eerste wil ik toch iedereen, en in het bijzonder alle lopers, een opperbest, gezond en blessureloos 2010 toewensen. 

     

    Al bij al moet ik bekennen dat 2009 een echt topjaar voor me was.  Mijn 10 highlights van dit jaar waren :

    1) Een vroege overwinning dit jaar in de brigandsloop te Ingelmunster.

    2) Mijn PR 10km verbeteren tijdens een stratenloop te Wingene (2de na Stijn Vandevelde).

    3) Podium op een vrij sterk bezette 7km v Grijsloke (3de na Dieter Vandewalle en Frederic Van den Heede).

    4) 8ste plaats op de kerstcorrida te Tielt  (een perfecte seizoensafsluiter).

    5) 9de op de kerstloop te Waregem  (waar ik tal van geduchte tegenstanders na mij kon houden).

    6) Overwinning te Rumes in het achro-criterium (voor Antonino Domina).

    7) 2u41min tijdens het BK marathon, Nieuwpoort – Ieper (6de).  Helaas zal ik hier altijd een dubbel gevoel blijven houden.  Een perfecte voorbereiding viel in het water de laatste 14 dagen, en tijdens de wedstrijd had ik af te rekenen met steken.

    8) Een strakke 1u12min op de halve marathon te Kuurne (rapper dan een ezel).

    9) Overwinning te Blandain tegen een heel sterke Dimitri Delombaerde (na scheenbeenvliesontsteking)

    10) Derde op de Jongerencross te Waregem bij de vrije sporters, na een sterke Bart Verkaemer en Nico Algoet. 

     

    Tot slot: Graag blijf ik uitkijken naar jullie talrijke reacties op dit blogje.  Heb je een uitgesproken mening, ben je het met iets oneens, of wil je graag iets kwijt, laat maar van jullie horen.  Voor de rest hoop ik op een blij weersziens in 2010, en wens jullie veel sportief success, vooral ook voor diegenen die dit jaar deels in de lappenmand hebben gelegen!  Proost!!

     





    31-12-2009 om 15:36 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs