De Vannestjes op avontuur in Zuid-Afrika
Inhoud blog
  • Room number 4
  • THE day!!!
  • Luie dag …
  • Opvolging verzekerd!!!
  • Genoeg van restauranteten

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    21-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel indrukken …

    Dag 14 – vrijdag 21 juli 2017

    6u weer uit ons bedje … Nog pikkedonker … Een olifantenwandeling bij zonsopgang staat er op het programma.  Vertrokken zonder koffie en dat liet zijn sporen achter … hahahahaha … ook bij het Knysna Elephant Park zelf was er nog geen koffie te verkrijgen.  Even op onze tanden bijten!

    We kregen eerst een inleidend filmpje te zien, daarna mochten we de lodge van de olifanten zien waar ze ’s nachts hun schoonheidsslaapje doen.  Maar nog steeds geen olifant te bespeuren.  Dan maar naar buiten, de spanning werd opgebouwd.  En plots, tegen de zon in kwamen ze plots aangewandeld met hun begeleiders.  Geloof het of niet, maar voor mij was dit een emotioneel moment.  Mensen die me goed kennen weten dat ik een zwak heb voor olifanten … Ik mocht als eerste op een olifant, Shangu met als begeleider Fangwell.  Krisje en ik hebben ooit tijdens de huwelijksreis een 2-daagse gedaan op de rug van een olifant, dus in vergelijking daarmee was dit misschien peanuts, maar om dit samen met je gezin te mogen beleven, tja … 
    De meisjes mochten samen op de oudste en tevens eerste inwonende olifant van het park, Sally, ooit samen met Harry.  Harry werd ondertussen alweer terug geplaatst in de vrije natuur, maar Sally is nog te hard nodig op het terrein.  De kans is klein dat ze ooit zal vertrekken. 
    Na een klein uurtje stappen mochten we eindelijk ontbijten en eindelijk onze koffie drinken.  Na het ontbijt werden we uitgenodigd om de olifanten eten te geven.  We kregen elk een emmertje met vers gesneden fruit, niet zoals wij het ’s morgens bij ons ontbijt kennen, maar in aangepaste groottes.  Ik kan het gevoel niet beschrijven, en misschien komt het lachwekkend over, maar het schrijden van hun slurf over je hand, dat zuiggevoel … Schitterend!!!  We waren allemaal onder de indruk!  En dan op naar de derde ervaring, we mochten ze strelen.  In alle mogelijk poses.  Ik zal het verschrikkelijk moeilijk hebben om de mooiste foto’s eruit te kiezen.  Een echt TOP-moment!

    Na 4,5 uurtjes namen we afscheid met een gelukzalig gevoel.  Op weg naar een boottrip op de Knysna Lagoon, daar waar de Indische en de Atlantische Oceaan samen komen.  We hadden prachtige vergezichten verwacht, mooie groene plaatjes, maar we schrokken van de somberheid, maar wat bleek, 6 weken geleden heeft er 2 dagen lang een zware brand gewoed en een enorm groot gebied volledig vernield.  Zo raar, sommige huizen, en dan spreek ik van misschien 4, bleven zo goed als intact, en alles er rond was weg geschroeid.  Moeilijk te vatten.  1 villa werd 8 weken geleden verkocht, met wijnranken, voor €6 mio.  Er bleef bijna niets meer van over …  Hoe het zit met verzekeringen, het heropbouwen, er kon geen antwoord gegeven worden …  Enfin, links van het water zag alles er mooi uit, rechts enorm schrijnend, ook al zie je eigendommen van super rijken …

    In de namiddag werd er een halve dag rust voorzien, maar niet als je dochter Camille noemt … We zijn hier niet om te rusten.  Terug een 50-tal km rijden om naar het ‘Tenikwa Wildlife Rahabilitation and Awareness Centre’ te rijden.  Ook hier weer veel te veel indrukken.  Ik was zodanig onder de indruk van het luipaard dat ik vergat foto’s te trekken.  Het was de gids die me effe wakker maakte.  Wilde katten, unieke vogels, maar de koning van de jungle, de leeuw … Als je hier niet stil van wordt … Wat een prachtige beesten, vooral het mannetje … Zijn manen, die fierheid waarmee hij rond liep op zijn terrein, geen albino maar echt wel heel licht van kleur.  We konden tot op een halve meter van de cheeta’s … Ik heb er echt geen woorden voor wat er dan door je heen gaat!  Misschien enkel dit, bedankt Camille dat je er geen rustnamiddag van wou maken!!!

    Nog even nagenieten op ons terrasje van ons huisje aan Knysna Lagoon, een lekker etentje, op naar ons volgend avontuur morgen!

    Oh, nog even dit, Kris en ik waren niet alleen onder de indruk van alle dieren die we vandaag hebben mogen bewonderen, als je 2 kids het volledige volkslied perfect kunnen zingen op 21 juli, woord voor woord, dan mag je toch wel even fier zijn … Kris en ik konden niet mee … (schaamrood op de wangen)







    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs