Bezoek onze gouden sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
IDEA reclame
Brakelsesteenweg 66
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Adviesbureau Walravens
Albertlaan 200
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dakwerken VANDENBRANDE & Co
Wallestraat, 64
9506 Waarbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Houtbewerkingsmachines
Steenstraat, 12
9402 Meerbeke-Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Oudenberghof - Restaurant - Taverne
Edingseweg, 13
9500 Geraardsbergen

 

 

Bezoek onze zilveren sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
Moto's Van Rossom
Edingsesteenweg 416
9400 Denderwindeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Textieldruk en fabricatie van sport- & reclamekleding
Molenveld, 4
9450 Haaltert

 

 

Bezoek onze sponsors!
Patrick's Garden Team
Hauwijkstraat 34 A
1790 Essene - Affligem

 

 

Bezoek onze bronzen sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
Afbraak en grondwerken
containers

0477/95 62 14

 

 

Dierenartsenpraktijk Buyl Peter
Brusselsesteenweg 46
9400 Ninove
054/341609

 

 

Bezoek onze sponsors!
Bankservice
Verzekeringen - Vastgoed
Edingsesteenweg, 296
9400 Denderwindeke

 

 

Café Gonzo
Geraardsbergsestraat, 33
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Airstream bvba 9400 Denderwindeke
0496 45 22 12

 

 

Zakenkantoor Bombeke
Verzekeringen-Kredieten-Bank
Kleine Steenstraat 23
9420 Mere
Tel: 053 830570

 

 

Bezoek onze SYMPATHISANTEN

Bezoek onze sponsors!
DE ROOSE nv
Houtzagerij - Schaverij
Algemene hout- en platenhandel
Leopoldstraat, 112
9400 Okegem-Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Drankencentrale Malfroidt BVBA
Oude kaai, 34
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brusselstraat, 64
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Euro - Mousse
Herremansstraat 58-60
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Ijzerwaren, gereedschappen, ...
Sint-Berlindisstraat, 19
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Bouwmaterialen
Nederwijk - Oost 281 (zone II)
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Algemene elektriciteitswerken
Van Geert Danny
Godveerdegemstraat 240
9620 Zottegem

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brandstoffen Gabriëls
Leopoldlaan 83,
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Plastiek Hofstade Nv
Hekkestraat 33
9308 Hofstade-bij-Aalst

 

 

Bezoek onze sponsors!
Wijngaardveld, 52
9300 Aalst

 

 

Bezoek onze sponsors!
Hardrock Peken Saloon
Bovenhoekstraat, 2
9400 Outer

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dakwerken Jerom
Lindestraat, 47
9470 Denderleeuw

 

 

Bezoek onze sponsors!
Van Den Broeck-De Sutter
Ferro & non-fero metalen
containerdienst

Aalstersesteenweg, 364
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Meerschman nv
Elisabethlaan, 201
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Zakenkantoor Krikilion-Van Belle
Statiestraat, 92
1570 Tollembeek

 

 

Bezoek onze sponsors!
Amplifon Hoorcentrum
Biezenstraat, 5
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Architectenburo
Stef Van den Haute BVBA

Hemelrijk, 96
9402 Meerbeke

 

 

Betonwerken
De Groote Nico BVBA

Neuringen, 48
9400 Ninove (Denderwindeke)
054 32 34 51

 

 

Vloer- en wandbekleding
De Pauw Marnix BVBA

Edingsesteenweg 215
9400 Ninove (Denderwindeke)
054 32 22 06

 

 

Bezoek onze sponsors!
Garage De Smet BVBA
Leopoldlaan, 126-130
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
brood & zo
Ternat, 255
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brandstoffen De Graeve
tankstation - brandstofleverancier

Stationsstraat, 15
9450 Haaltert

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dierenoppas Service
0477/03.48.30

 

 

 

 

U kunt ons kosteloos steunen
door gebruik te maken van onze
Trooper pagina:

 

 

The Desertlions goes Mongolia 2011 - 2012
A daring challenge from Belgium to Mongolia
13-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindstand individuele sponsoring 2012

x1

x2

x3

x4

x5

 Phill and Sophie

 

Kyan en Milan
Michiels

     

Bvba De Pauw Marnix

Bvba De Pauw Marnix

Bvba De Pauw Marnix




Garage Delhoux
Geraardsbergen

       

Eurodrinks SANDERSPUT
Haaltert

       

Rita en Etienne

       

13-08-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


12-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Priscilla

Priscilla werd ze gedoopt, naar haar gelijknamige zuster die het ooit schopte tot ster van het witte doek.

In 1981 werd ze in de Jonckheere fabriek geboren uit 13710 kg Belgisch staal. Ze kreeg een Mercedes hart ingepland waarin zes cilinders met een inhoud van 11410 cc haar een vermogen van 200 KW meegaven. Dit vermogen gebruikte ze om dagelijks honderden reizigers veilig naar hun bestemming te brengen.

Na 31 jaar van trouwe dienst kreeg ze hier en daar wat ouderdomsverschijnselen en werd ze door haar vorige werkgever aan de kant geschoven. Maar haar lied was nog niet uitgezongen, want toen wij haar liefdevol adopteerden kreeg ze de verjongingskuur die ze door de jaren welverdiend had en nu staat ze in al haar glorie terug startensklaar voor dé reis van haar leven.

Deze epische trip zal haar naar het verre Mongolië brengen, waar ze het tweede deel van haar leven zal inzetten als schoolbus.

Onze Priscilla, Queen of the Desertlions.

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

12-08-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


08-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw rubber!

De sloop van onze donor bus leverde ons destijds een paar perfecte voorbanden op, laat het net deze zijn die aan vervanging toe waren op onze desertbus. Het zware garagemateriaal werd dus nogmaals opgedist en met wat zwoegen en een paar flinke dreunen van de voorhamer werden de wielen gedemonteerd en de banden gewisseld. De overige reserve rubbers werden stevig vastgemaakt achteraan in de bus maar hopelijk zullen we ze van de ganse trip niet meer nodig hebben, want er is flink wat mankracht nodig voor een bandenwissel onderweg.

Niet dat we het zware werk schuwen, maar het recordaantal van een dozijn banden dat tijdens de vorige desertrally sneuvelden willen we echt niet overdoen met deze kalibers.

08-08-2012 om 21:47 geschreven door Webbie  


04-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste zware klussen!

In de aanloop naar de startstreep stond nog een laatste zware klus op het programma: het vervangen van de uitlaat van de bus.

De staat van de huidige uitlaatpijp van de bus liet weinig aan de verbeelding over: deze zou Mongolië niet in zijn geheel bereiken! Niet dat de bus lawaaierig is maar zowel de demper als de ophanging ervan kunnen hun sporen van jarenlang gebruik en vooral de vele Belgische wintertoestanden met pekel niet verbergen. Een kolfje naar de hand van de Desertlions werkplaats ware het niet dat ook hier een addertje onder het gras school: een vorige eigenaar had bij een eerdere revisie stalen (!!) bouten gebruikt om de uitlaatpijp op het spruitstuk te bevestigen en dat was geen goed idee geweest . Deze opstelling laat namelijk niet meer toe om beide delen fatsoenlijk te scheiden met als enige overblijvende optie: de slijpschijf!

Ook het naderhand verwijderen van het staal uit het uitlaatspruitstuk bleek onmogelijk zonder het spruitstuk onherstelbaar te beschadigen. Opnieuw moest de inventiviteit van leeuw Alain de zaak redden en dat deed hij ook door met een uniek en eigenhandig gemaakt verbindingsstuk op de proppen te komen. Met vereende krachten werden alle onderdelen gemonteerd en het busje zoemt weer als vanouds.

Staat komende week nog op het programma: nieuwe banden voor de bus. Het vervangen van het rubber is ook eerder preventief bedoeld. De huidige banden zijn nog bruikbaar en zullen dan ook worden meegenomen; 1 band op een velg als reserve voor onderweg en de anderen zonder velg. Al een geluk dat de bus zo'n 5.000kg mag laden want zo een velgje wil je heus niet in de kofferbak van een modale auto vervoeren ... 

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

04-08-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


01-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambulante zorgen part 2

Afgelopen week werd de ambulance aangepakt met enerzijds het inrichting van de cabine met het oog op de reisaccommodatie en anderzijds een preventieve controle voor de komende 10.000 zware kilometers.

Bij de reisaccommodatie stond het creëren van slaapgelegenheid uiteraard op de eerste plaats. Er werd een frame gebouwd op een meter boven de vloerplaat zodat onder de bedstee nog een ruime stockageplaats overblijft. An het plafond werd een net gespannen voor spullen allerhande en natuurlijk zullen ook de bestaande ambulancekastjes niet onbenut blijven. Tevens werd ook een CB geïnstalleerd voor permanent contact met het moederschip, ... euh, de bus dus

Ook op technisch vlak werd de ambulance grondig doorgelicht. Zo werd de koppelingsschijf preventief vervangen, de remcervo, een paar silentblokken, het koelwater circuit gespoeld, ...  Wie de foto's in het album bekijkt zal merken dat één en ander niet altijd even vlot verliep. Zo werd het vervangen van de koppeling een hele klus omdat twee bouten pertinent weigerden los te komen zodat er uiteindelijk een slijpschijf en een brander aan te pas kwamen om de koppeling van de versnellingsbak te verwijderen. Maar de Desertlions werkplaats zou zijn naam niet waardig zijn als ook dit uiteindelijk niet weer pico-bello in orde is gekomen.



Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

01-08-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


27-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.From trial and error to succes

Door het feit dat onze bus een MTM van meer dan 7500kg heeft, waren we verplicht een tachograaf te installeren. Zelfs na een grondige navraag bij de wegenpolitie en een aanvraag bij het ministerie van verkeer was het niet mogelijk om een vrijstelling te bemachtigen.

Dan maar op speurtocht naar een tweedehandse tacho die enigszins compatibel was met onze bus. Geen makkelijke opdracht zou achteraf blijken! De meeste vakexperts die we contacteerden waarschuwden ons dat dit technisch moeilijk of zelfs onmogelijk zou zijn. Maar we waren vast beraden om tot het uiterste te gaan om te voorkomen dat we ons vertrek op de valreep alsnog moesten aflasten.

De opgesnorde tachograaf werd dus ingebouwd en aangesloten maar kreeg blijkbaar allerhande storingen doorheen de door de bus afgeleverde puls en reageerde op mysterieuze wijze op elk elektrisch signaal die de bus maar produceerde. Na enkele hoofdbrekende dagen van testen en falen met allerhande verschillende aansluitingen en ontstoorders werd de hoop bijna opgegeven.

Tot er na het afstomen van de versnellingsbak een mechanische aansluiting ontdekt werd. Dit bood natuurlijk nieuwe perspectieven en hoop. Met een 15 tal meter afgeschermde signaalkabel en allerhande adapters en pulsgevers met bijhorige stekkerverbindingen werd de tacho volledig gescheiden van de originele bus bekabeling. Onnodig te zeggen dat de vreugde moeilijk te onderdrukken was toen een testrit uitwees dat onze theorie bleek te kloppen en het apparaat perfect bleek te werken.

Nu moet onze bus echter nog door een erkende installateur geijkt worden en opnieuw op de automobielkeuring aangeboden worden om alles administratief in regel te stellen. We zijn nu ook verplicht om de wettelijk opgelegde rijtijden nauwkeurig na te leven wat natuurlijk wat extra planning en beperkingen met zich zal meebrengen maar we zijn toch uiterst tevreden dat we op dit gebied geen problemen met oom politie zullen krijgen onderweg.   keep on truckin’

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

27-07-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


20-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertrek : uitnodiging
Beste familie, vrienden en sponsors.

Op woensdag, 15 augustus 2012 is het zover! Dan vertrekken we met ons Desertlions-team voor de tweede maal naar Mongolië.

We hopen dat jullie ons massaal komen uitwuiven op de parking van Café Peken tussen 9 uur en 11 uur 30.

We bieden onze familie, vrienden en sponsors een gratis ontbijt aan als dank voor de steun in ons Mongools straatkinderen project. Zonder jullie hulp zouden wij dit immers niet hebben kunnen waarmaken, waarvoor onze oprechte dank!

Het Deserlions-team: Sabine, Alain, Gunther, Bettina, Pascaline en Marie.


Te noteren in jullie agenda:
Woendag 15 augustus 2012 vanaf 9.00u tot vertrek.
Café Peken
Bovenhoekstraat, 1
Outer (Ninove)


20-07-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


15-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 30 dagen te gaan!!

Druk, druk, druk ...
De spanning neemt langzaam toe nu er nog precies 30 dagen tot het startschot te gaan zijn. De lijst met openstaande punten lijkt maar niet te krimpen. Nochtans draait het Desertlions-team op volle toeren.

Zo werd in allerijl nog een reserve ambulance aangevoerd als donorwagen zodat eventuele pannes onderweg niet per sé in een zoektocht naar onderdelen hoeft te eindigen. Alleen al het ter plaatse krijgen van dergelijk toch wel vrij groot voertuig dat bovendien niet meer ingeschreven is heeft al heel wat voeten in de aarde gehad. Echter, niet getreurd, het DSL-team heeft altijd wel een oplossing binnen handbereik al loopt dat niet altijd van een leien dakje ... Zie filmpje hieronder.

Intussen werd ook de Mercedes-motor van de bus aan een grondige inspectie onderwerpen en klus Nr1 was het vervangen van de riemen en dat zijn er nogal wat. Een riem van de krukas naar de luchtcompressor, naar de alternator, naar de ventilator, naar de waterpomp ... en dat alles in dubbel. Het terug op de correcte spanning brengen van alle riemen is al een belevenis op zich, niet in het minst omdat de meeste spanners in geen jaren meer aangeraakt geweest zijn. Bovendien de lopen de nieuwe riemen vrij snel in op de oude riemschijven zodat de eerste 1000 km een regelmatig nodig en bijregelen vergt. Een impressie:


15-07-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


07-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Girlpower op zijn best!
Zoals iedereen al lang opmerkte bestaat de 2012 editie van het desertlions team overwegend uit vrouwelijke leden. Maar het zijn wel één voor één meisjes die hun mannetje kunnen staan.
Dit bewezen ze reeds op hun vorige buitenlandse avonturen én ze twijfelen ook niet om de mouwen op te stropen tijdens het inrichten van onze desert voertuigen.
Ze steunen de mannelijke leeuwen dus niet enkel met hun charmante gezelschap, maar zijn vastberaden het beste van zichzelf te geven tijdens de woelige rit die hun te wachten staat.
Girlpower op zijn best dus!!!

07-07-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


30-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Route perikelen

We ontvingen onlangs enkele verontrustende berichten van bij de Ukrains-Russische grensovergang.

Een paar Engelse collega’s die eveneens een ambulance trachten naar Mongolië te voeren werden bij de grens een halt toegeroepen door de welbekende norse douanebeambten. Steunend op één of andere duistere wet werden hulpvoertuigen in transit de toegang tot de Russische federatie geweigerd. Omdat ze enkel over een single-entry visum voor Ukraine beschikten mochten ze ook niet meer terug en werden ze gedwongen hun voertuig ter plaatse achter te laten. Het kon later gelukkig nog aan een lokale liefdadigheids instelling geschonken worden. Dit is nogmaals een voorbeeld dat je in de Russische wetgeving maar beter niet op zoek gaat naar logica. De Bellarus, Ukrainse–Russische grensovergangen, hebben ondertussen reeds het label “hard to cross” opgepind gekregen.

Wij zullen dit probleem vermijden door tot in Letland te rijden en via een kleine grensovergang Rusland trachten binnen te raken. Zo kunnen we nooit aan de grens geblokkeerd worden omdat we voor de Baltische staten, sinds hun toetreding tot Europa, geen visum meer nodig hebben. Vanaf de Letse grensovergang zal er koers gezet worden richting Moskou. De hoofdstad zelf zal echter met een grote cirkel ontweken worden .Uit eerdere ervaringen leerden we dat het verkeer op de ring rond Moskou en omstreken buitensporig chaotisch verloopt en in die heksenketel willen we met onze bus zeker niet verzeild raken.

Eens de Russische metropool achter ons ligt zou het er normaal gezien wat rustiger moeten aan toe gaan en kunnen we gezapig verderbollen richting oosten.


30-06-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


19-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benefiet d'Ieteren

Gisteren was de Ninoofse afdeling van de Desertlions en hun aanhang te gast bij hun Brusselse collega’s, Pasca en Marie, die een benefiet organiseerden op een wel heel bijzondere locatie: d’Ieteren Gallery in Elsene. We werden er opgewacht door Dhr. Roland D'Ieteren himself. Als oprichter van deze privécollectie, een eerbetoon aan zijn voorvaderen die de firma d’Ieteren stichten in 1805, konden we ons geen beter gastheer wensen.

Onder zijn deskundige leiding was de avond in no-time vervlogen. Beeld je even in: in deze collectie zitten een overweldigend aantal Volkwagens, Audi's, Studebakers, NSU's, DKW's, Packards, Horchs, Auto Unions …. plus nog een aantal juweeltjes als Bugatti, Lamborghini, Hispano Suiza, Excelsior, … plus een selectie klassiekers uit het door d’Ieteren ingevoerde gamma motorfietsen … . Moet er nog zand zijn?

Samen met de eveneens zeer geslaagde organisatie van de hockeywedstrijd, zie vorig bericht, zullen de opbrengsten aangewend worden voor ons project Save The Children. Wij wensen ook via deze weg nogmaals alle aanwezigen te danken voor hun steun in onze doelstelling: een beter leven voor de staatkinderen in Mongolië!!


Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

19-06-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


11-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benefiet hockeytoernooi

Alhoewel de weersvoorspellingen van vorige zondag niet schitterend waren werd het gelukkig toch nog een zonnige zondag. Dit tot grote vreugde van de 15 teams die zich ‘s morgens aanmeldden voor de benefiet hockey wedstrijd die Pasca en Mary organiseerden in hun thuisstad Brussel.

Terwijl de bonte mengeling van deelnemers het balletje in de juiste goal trachtten te navigeren en onze Brusselse lionettes alles in goede banen leidden namen de Ninoofse lions de bezetting van de bar op zich. Onder de luide muziek die uit de speakers knalden en de euforie van de overwinning gingen de meeste teams spontaan over in een leuk vreugdedansje na elk gescoord punt. Hierdoor kreeg deze ludieke match al vlug de sfeer van één grote openluchtfuif.
Tijdens de middag bracht een lekkere BBQ innerlijke versterking zodat er in de namiddag terug stevig tegen het balletje gemept werd. De sportieve prestaties en het warme weer leidden natuurlijk ook tot droge kelen die geregeld gespoeld dienden te worden waardoor de kassa achter de toog onophoudelijk bleef rinkelen tot in de late namiddag. Nadat Pasca en Marie de eindstand hadden afgeroepen en iedereen hartelijk hadden bedankt om er zo een fantastische dag van te maken, kregen ze spontaan een staande ovatie met daverend applaus van alle deelnemers en vrienden.

Met dit kippenvel moment werd dit geweldige evenement afgesloten. Hiermee weten we het budget voor het ambulance project stevig aangedikt. De harde inspanningen die het Desertlions team elke keer opnieuw moet leveren om evenementen als deze te organiseren zijn, na zo’n geweldig resultaat, snel vergeten en geven iedereen steeds een enorme boost om verder te gaan.

Merci les copains!!!


Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

11-06-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


05-06-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk, druk, druk ...

Afgelopen dagen werd met man en macht verder gewerkt aan de inrichting van de bus. Na de keuken komen de beide slaapkamers aan de beurt. Achteraan werd reeds boven elke wielkast een bedstee geïnstalleerd, eentje voor Bettina en eentje voor Gunther. Verdere afwerking, met name afscherming voor wat meer privacy, dringt zich nog op. Daarna is het beurt aan de slaapkamer voor Sabine en Alain.
Intussen werd ook de ambulance van Pascaline en Marie voorgereden ter keuring waarvoor hij met vlag en wimpel slaagde. Deze kan nu ook ingeschreven worden en nog enkele maanden als promomobiel in het Brusselse fungeren.
Ook de aanvragen voor de Russische visums zijn inmiddels binnen na slechts drie pogingen, een ware opsteker dus! Als alles goed gaat mogen ze komende vrijdag afgehaald worden. Duimen maar!


Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

05-06-2012 om 22:24 geschreven door Webbie  


17-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Driver's seat
.

Nu de bus in volle expansie zit moest ook de oude en helemaal versleten chauffeurs zetel er aan geloven! De uit de sloop van de vorige bus gerecupereerde chauffeurszetel (zie eerder bericht "Bus meubilair") bleek een vrij stug geval en bovendien amper regelbaar. Het intussen op de kop getikte exemplaar is volledig regelbaar (tot de armsteunen toe!!) en werd door leeuw Alain met veel enthousiasme geplaatst.

Niet dat de passagiers zich echt benadeeld moeten voelen want zij werden reeds enige tijd geleden verwend met de zetels van de achterbank van een Berlingo, vakkundig op een eigen gelast frame geplaatst en verankerd (enkel de Tuff keuring laat nog op zich wachten Wink). Het plaatsen van de passagierszetels was noodzakelijk in het kader van het feit dat de bus gekeurd en ingeschreven is als vrachtwagen wat maakt dat er eigenlijk in de cabine geen personen mogen vervoerd worden. Bijzitters moeten dan ook vooraan plaatsnemen naast de chauffeur. Een kolfje naar de hand van de Desertlions-werkplaats dus ...

       


17-05-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


14-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keukens Muile

Afgelopen zondag was het dan zover, het Desertlions-keukenteam schoot in actie. Niet dat we culinair iets speciaals op ons bord gezien hebben maar de ganse ploeg stortte zich wel vol overgave op de assemblage van de keuken. Er werd geopteerd om de keuken buiten de bus te assembleren, kwestie van lucht, licht en ruimte.

Al dra begon het geheel gestalte te krijgen en nadat de voorziene ruimte in de bus grondig werd gereinigd met Spic & Span kon het hele gevaarte in de bus gepresenteerd worden.

Althans, dat was toch de bedoeling. Zoals alle goede reclames ons beloven, kwalitatief en aan een zeer scherpe prijs en bovendien op maat gemaakt, bleek er toch een klein probleempje: de keuken bleek net iets te hoog voor de deuropening … of was het nu de deuropening die net iets te klein voor de keuken was? Hoe dan ook, de deuren en de deurlijsten moesten het onderspit delven en werden noodgedwongen verwijderd om het gevaarte binnen te krijgen. Ere wie ere toekomt: de Donalds van het team hebben meesterschap afgeleverd want de keuken paste als gegoten in de voorziene uitsparingen van de bus. Dan nog stevig verankeren en klaar was Kees.

Naar ik uit goede bron kon vernemen zou de bus eerstdaags voorzien worden van een megafoon op het dak met een authentieke jinglebel deuntje en zal deze in het Pinkster weekend ingezet worden voor een grote pannenkoeken verkoop van deur tot deur in thuisstad Ninove, kwestie van ook hun culinaire kunnen met de nieuwe keuken te demonstreren. Of, het zou moeten zijn dat ik verkeerdelijk werd ingelicht ...  Wink

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

14-05-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


08-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wrecking crew
We kregen reeds uit alle hoeken materiaal en hulpgoederen aangeboden en de aanbieding om een heuse Hymer mobile home te slopen grepen we natuurlijk met beide handen. De desertlions "wrecking crew" trok er dus nogmaals op uit voor een intensief sleuteldagje en na heel wat vijs en breekwerk kwamen we met een volledige keukenblok, afvalwaterbak, verlichting, zetels, verwarming, warmwaterboiler enz. terug. Nu moet alles natuurlijk terug in elkaar gezet worden en aangepast voor montage in de bus.

Het probleem met de stationaire Webasto verwarming in ondertussen ook achter de rug, zodat we tijdens de koude Siberische nachten eventueel onze bus even op temperatuur kunnen stoken.

De testrit naar het Franse Picardië vorige week verliep trouwens verbazend vlotjes, met één enkel akkefietje met de ruitenwissers. Bij constante snelheid van 70 km /h op de Franse snelwegen slaagden we er zelfs in het verbruik binnen de perken te houden!

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

08-05-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


30-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambulante zorgen

De laatste dagen spendeerden onze leeuwinnen menig uurtje voor de pc om de administratieve rompslomp, die dit project meebrengt, eens op punt te stellen. Zo zijn ondertussen de uitnodigingen voor Rusland binnen en kunnen uiteindelijk de visums aangevraagd worden. 
Intussen draaide de werkplaats ook terug op volle toeren: na de vervanging van de luchtvering kreeg onze bus ook een passagiersbank gemonteerd. Daarnaast werden tevens de dorpels van de ambulance opgelast, de stuurgewrichten en silent blokken gedemonteerd en besteld. Het is de bedoeling om, eens deze vervangen zullen zijn, zo vlug mogelijk naar de keuring te gaan waarna we aan de slaapaccommodatie kunnen beginnen zodat Pasca en Marie hun eigen bedje hebben.

Klik HIER voor alle nieuwe foto's.

30-04-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


23-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Air-bus

We hebben de laatste dagen meer tijd onder onze bus doorgebracht in plaats van er in. Door de jaren heen heeft de tand des tijd namelijk aan de balgen van de luchtvering zitten knabbelen, zodat het tijd was voor vervanging. Uit ervaring weten we dat de vering één van de componenten zijn die het het hardst te verduren krijgen op de Trans-Siberische routes. En we willen natuurlijk onderweg niet ergens stranden met een doorgeslagen luchtvering. Ze werd dus, met verenigde krachten en de nodige vloeken, preventief vervangen met een opnieuw comfortabel verende bus als resultaat.


Klik op de foto voor vergroting of klik HIER voor alle nieuwe foto's.

Na zich vanaf het eerste uur reeds ingezet te hebben binnen het team juichen wij het toe dat Bettina uiteindelijk besliste om ons ook te vergezellen op onze tocht maar we willen deze gelegenheid ook te baat nemen om al de losse medewerkers die hard meewerken achter de schermen en er zo mede voor zorgen dat wij met z’n zessen in augustus e.k. aan deze monstertrip kunnen beginnen, te bedanken voor hun inspanningen.

Ondertussen werd er een heuse zoektocht georganiseerd naar een afgeschreven ziekenwagen en … werd deze ook gevonden, zij het aan de andere kant van ‘t land. Nog deze week zal hij worden overgebracht naar het Desertlions atelier en het eerste puntje op de agenda is hem klaarstomen voor de keuring zodat Pasca en Marie alvast hun promotour in het Brusselse kunnen starten. Weldra meer hierover.


Klik op de foto voor vergroting of klik HIER voor alle nieuwe foto's.

Het interieur van de bus werd tussentijds ook verder uitgebouwd met een passagiersbank en de plannen voor de keuken zijn reeds in de maak. Een niet opstartende nachtverwarming baart ons momenteel nog wat kopzorgen en de indeling van het slaapkwartier moeten we nog eens uittekenen maar er wordt tot in de late uurtjes doorgewerkt om alles tijdig afgewerkt te krijgen.

23-04-2012 om 20:56 geschreven door Webbie  


19-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra Girlpower!
Het kon niet lang meer uitblijven, Bettina heeft -eindelijk!- besloten team 1 (met de bus) te vervoegen! Trouwe Desertlions fans kennen haar vast wel: de bezige bij die reeds bij tal van onze evenementen druk in de weer was u te voorzien van een natje en een droogje ... Voor de lezers die nog niet in mogelijkheid waren met haar kennis te maken hierna een korte voorstelling:


"Ik ben Bettina, mijn werk als bediende doe ik heel graag, maar ik vind het nodig om het jaar te breken door wat rond te trekken met de moto of camionette, backpacken, raften, ... of eventueel een cattledrive - een normale vakantie is niets voor mij! Vroeger trok ik al rond met Alain en Sabine in Europa en Scandinavië, na America, Canada en Australië doorkruist te hebben leiden alle wegen terug naar hen om avontuur te combineren met het goede doel."


Hiermee komt voor de eerste keer in de geschiedenis van de Desertlions de slagkracht duidelijk van de aanwezige Girlpower, 4 vrouwen en 2 mannen. Als dat maar goedkomt ... Rolling Eyes

19-04-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  


12-04-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnaars tombola

Op ons eetfestijn kon eenieder die dat wenste deelnemen aan onze tombola; een prachtig samengestelde mand fijne etenswaren geschonken door kwaliteitsslagerij Ludo & Pascal uit Denderwindeke.
De hamvraag was hoeveel het gezamenlijke desert lions team (Alain, Gunther, Marie, Pasca en Sabine) woog na afloop van het eetfestijn. En zo geschiedde: na afloop werden ze één voor één op de weegschaal gezet en het totale gewicht bepaald. En we kunnen in alle ernst gewagen van een gewichtig team als je weet dat het gemiddeld gewicht per teamlid 80,68 kg bedraagt!

Twee deelnemers kwamen met een genoteerd gewicht van 403,00 kg het dichtst in de buurt van de 403,4 kg: Bruyland Godelieve en Kapsalon Annie. Hond Ina mocht de onschuldige zijn en wees Mv. Bruyland Godelieve als onverdeelde en definitieve winnaar aan. Van harte gefeliciteerd!!

    


12-04-2012 om 00:00 geschreven door Webbie  







Lokale tijd bij de Desertlions


Inhoud blog
  • Uitnodiging lezing
  • Update Priscilla
  • Priscilla at work!
  • Powerpoint Presentatie inhuldiging Priscilla
  • Mobile Desertlions-Bookhouse
  • Kerstmarkt Pollare
  • Magisch Mongolië
  • Mythisch Rusland
  • Dag 44 - Back to Belgistan
  • Dag 42 - Bookhouse
  • Dag 41 - S.O.S. Kinderdorpen.
  • Dag 40 - Jengis avenue
  • Dag 39 - Een drukke rustdag
  • Ulaan Baatar
  • Dag 38 - The beast
  • Dag 37 - Moon over Mongolië
  • Dag 36 - Viervoeters en stof
  • Mongolië
  • Dag 35 - Granietsa
  • Dag 34 - The road to Mongolia
  • Dag 33 - Ulan-Ude
  • Dag 32 - Озеро Байкал
  • Dag 31 - Over de top
  • Dag 30 - Friends for life
  • Dag 29 - Happy Bithday!
  • Dag 28 - Children in the dust
  • Dag 27 - A river called Tom
  • dag 26 - Zondag in Siberië
  • Dag 25 - Miljoenen meloenen
  • Dag 24 - Blik op oneindig
  • Dag 23 - Happy faces in Irbit
  • Dag 22 - Afscheid van onze sterke man
  • Dag 21 - Eenbenige wezens
  • Goed nieuws en bijkomende foto's.
  • Dag 20 - Tranen van geluk.
  • Toevoeging van reisverslagen
  • Dag 18 - Big Problem!!!!
  • Dag 17
  • Dag 16 - Wind, regen en flikken
  • Artikel in Streekkrant 29/08
  • Mededeling
  • Dag 15
  • Dag 14 - Murphy is back !!!!
  • Dag 13
  • Dag 12 - Suzdal
  • Dag 11 - Ring around Moscou
  • Dag 10 - Day one in Russia
  • Dag 9 - Russian border, take 3
  • Dag 8 - Russian border, take 2
  • Dag 7 - Russian border
  • Dag 6 - Palusj
  • Dag 5 - Vilkavišks
  • Dag 4 - Vilkaviškis
  • Dag 3 - Warszwada
  • Dag 2 - Polen: pneu crevéé
  • Dag 1 - Verre horizonten ...
  • Startschot
  • Eindstand individuele sponsoring 2012
  • Priscilla
  • Nieuw rubber!
  • Laatste zware klussen!
  • Ambulante zorgen part 2
  • From trial and error to succes
  • Vertrek : uitnodiging
  • Nog 30 dagen te gaan!!
  • Girlpower op zijn best!
  • Route perikelen
  • Benefiet d'Ieteren
  • Benefiet hockeytoernooi
  • Druk, druk, druk ...
  • Driver's seat
  • Keukens Muile
  • Wrecking crew
  • Ambulante zorgen
  • Air-bus
  • Extra Girlpower!
  • Winnaars tombola
  • Eetfestijn: terugblik
  • Persartikel in het Nieuwsblad
  • Girlpower
  • Het was er boenk op!
  • 3de groot eetfestijn!
  • Primavera (kevertreffen)
  • Een bus, het is eens iets anders
  • Mongolië Express
  • Bus meubilair
  • GO HELP Londen
  • Keuring materieel
  • Party-bus blijkt daverend succes op kerstmarkt Pollare en Ninove
  • Klusjesdag!
  • Kerstmarkt te Pollare & Ninove
  • De desertlions nemen ... DE BUS?!?
  • Proficiat!

    Archief per week
  • 19/03-25/03 2018
  • 24/10-30/10 2016
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 05/11-11/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 10/10-16/10 2011

    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Forum / Gastenboek
    Wilt u een bericht nalaten of in contact treden met onze Leeuwen, klik dan HIER.


    Hoofdpunten blog desertlions2
  • Uitnodiging lezing
  • Einde missie = start nieuwe missie
  • Dr Robert Shenk.
  • Filmavond 30/4/2011
  • Film, spectaculaire foto's en een sterk verhaal!
  • Aanvulling reisverslagen.
  • The Lions return!
  • Dag 52 : Mongolië - België
  • Dag 51 : Mongolië - SOS Kinderdorpen
  • Dag 50 : Mongolië - SOS Kinderdorpen



    Weersverwachtingen

    België

    Mongolië


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs