Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
We beginnen met het oefenen van ons dansje voor het schoolfeest. Mag ik vragen aan iedereen die het inschrijvingsstrookje voor het schoolfeest nog niet heeft afgegeven me dit zo snel mogelijk te bezorgen a.u.b. Op die manier weet ik wie er zal meedoen en wie niet.
Hiep hiep hoera voor Thijs! Hij wordt dinsdag 6 jaar en dat vieren we natuurlijk!
Om het nieuwe thema in te leiden starten we eerst met de vraag "wat is een museum?". Is er al iemand in een museum geweest? Zo ja, welk? Wat kun je zien in een museum? Wat kun je er doen? Kan er van alles een museum gemaakt worden?
En wat is kunst? Is kunst voor iedereen hetzelfde? Wanneer is iets kunst? Hopelijk zijn dit vragen die tot boeiende gesprekken leiden.
We maken deze week kennis met enkele belangrijke kunstenaars van lang en minder lang geleden en bekijken enkele van hun beroemde werken. Nadien gaan we zelf op een gelijkaardige manier aan de slag.
--> Wie thuis oude kunstwerken, lijsten, schildersezels, boeken i.v.m kunst, ... heeft mag dit zeker meebrengen naar de klas.
--> Voor het schoolfeest ben ik nog op zoek naar volgende kledingstukken: cowboyhoeden, politiepetten, eventueel politiekostuums. Gelieve alle
kledingstukken van een naam te voorzien a.u.b.
VERSJE
Weet je wat ik doe
als ik mij verveel?
Ik neem een groot laken
en schilder het helemaal geel.
Klieder klodder klad
hier en daar een spat.
Een blauwe voet, een rode hand
kunstenaar zijn is plezant!
|