Inhoud blog
  • Thema "Op weg naar het EK-voetbal met de Rode Duivels"
  • Link oudercontact
  • Thema van 25 mei t.e.m 11 juni 2021: "Met de Rode Duivels op weg naar het EK!"
  • Kleuter met positieve Coronatest
  • Doodle oudercontact juni 2021
    Zoeken in blog

    Welkom in de derde kleuterklas bij juf Greet

    01-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 2 mei t.e.m 4 mei 2018: "Wat schudt mama uit haar mouw? Zij is een echte supervrouw!"
    Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    We plaatsen tijdens deze korte week onze lieve mama's extra in de kijker.  Daarom mag je kleuter op vrijdag een foto meebrengen van zijn/haar mama('s) die bezig is met wat ze graag doet of heel goed kan.  

    Natuurlijk werken we druk verder aan ons cadeautje voor Moederdag.  We leren ook een bijpassend versje.  

    De juf vertelt het Bijbelverhaal van Jezus die als kind Maria en Jozef kwijtraakt in de tempel.  Dit verhaal brengt de kleuters bij dat mama's en papa's heel veel doen voor hun kinderen maar af en toe ook wel eens, door omstandigheden, een steek laten vallen en dat dit heel normaal is. 

    Vorige week zijn onze babylieveheersbeestjes  aangekomen.  Ze zijn nu nog een larve en lijken nog helemaal niet op een lieveheersbeestje maar ze eten de ganse dag door en groeien als kool.  De zwarte vlekjes op de witte snippers zijn vervelhuidjes waar de beestjes uitgroeien.  In een volgende fase zullen ze "verpoppen" om vervolgens een lieveheersbeestje te worden.  



    Bijlagen:
    beestjes.JPG (52.4 KB)   


    >> Reageer (0)
    14-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's: "Reus Ellert is ziek" (4)
    - Arthur zorgt in de apotheek voor het het juiste medicijn.  


    - De juf ligt op de grond om een voorstelling te krijgen van de grootte van de reus (dubbel zo groot als de juf).  

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's: "Reus Ellert is ziek" (3)
    - Reus Ellert heeft het soms warm en dan weer koud.  De kleuters willen een deken maken voor hem.  Gelukkig heeft de reus laten weten hoe groot hij is (dubbel zo groot als de juf) en kunnen we op die manier de maat van het deken bepalen.  Maar als de reus dubbel zo groot is als de juf, misschien is hij dan ook wel dubbel zo dik als de juf? Dus het deken moet niet alleen lang genoeg zijn maar ook breed genoeg.  


    - En dan is reus Ellert zijn pakket helemaal klaar en kunnen we het opsturen.  


    - In de doos zit er ook een tekeningenboek van ons om hem een spoedig herstel te wensen.


    - Ook zorgden we voor keelpastilles in een reuzendoos.


    - Hoestsiroop mocht ook niet ontbreken.  Gelukkig bracht Fien een soeplepel mee want een gewone lepel zou natuurlijk niet groot genoeg zijn voor de reus.  


    - En enkele reuzenzakdoeken.


    - De kleuters versierden het reuzendeken met zelfgemaakte tekeningen.  


    - Meten in de doktershoek en de cijfers noteren.  


    - Boekjes i.v.m "ziek zijn" bekijken in de boekenhoek.  

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's: "Reus Ellert is ziek" (2)
    - Samen spelen met het ziekenhuis van Playmobil.


    - Bloedstalen met spuitjes vullen van weinig naar veel.


    - Reuzenpillen maken voor reus Ellert (gekleurd zoutdeeg).

    - Verpleegster Liene.  Op de achtergrond speelt Wietse dokter Bibber en maakt Fien de hoestsiroop voor reus Ellert klaar.  In de doktershoek maakt dokter Kenza een voorschrift voor Semira klaar.  


    - Woordjes i.v.m "de dokter" natypen op de computer.


    - Een portret van jezelf tekenen en een zakdoek voor de neus kleven (verkouden).




    - Zieke kindjes in bed (weeftechniek voor de "dekens").


    - Reus Ellert heeft grote zakdoeken nodig voor z'n verkoudheid.  Wij nemen de maat van een normale zakdoek en maken hem dubbel zo groot voor de reus.  

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's: "Reus Ellert is ziek"
    - Loes bouwde naar eigen fantasie met Clicks een dokterstas.


    - Wachten in de wachtzaal bij de dokter.  De kleine zwarte prentjes laten ons al even nadenken over welk "pijntje" we willen laten behandelen bij de dokter.


    - Doutzen laat zich onderzoeken door dokter Liam.


    - Op de mat werd een ziekenhuis met verdiepingen gebouwd.  Wie goed kijkt ziet zelfs enkele patiënten in bed liggen.  


    - Matisse maakt siroopjes.  We kijken naar het nummer op de opdrachtkaart en zoeken het flesje dat overeenstemt met dat nummer.  Daarna vullen we ons flesje met water tot aan de aangegeven lijn.  Vervolgens laat we het aantal gekleurde druppels in ons flesje druppelen zoals aangegeven op de opdrachtkaart.  




    - Knutselen met pleisters en verbanden: "Beer heeft pijn".  


    - Loes en Hanne bouwden een bed voor de zieke pop.  


    - We ontvingen post van een zieke reus Ellert.  Natuurlijk wilden wij hem graag helpen en schreven we hem een brief terug.  

    >> Reageer (0)
    11-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 12 maart t.e.m 16 maart 2018
    Deze week zal juf Ellen (stageaire) een groot deel van het klasgebeuren voor haar rekening nemen.  Juf Ellen kreeg vanuit de normaalschool de opdracht om rond het thema "draaien" te werken.  Tijdens een brainstorming haalde één van de kleuters aan dat de aarde ook draait.  Ze koos om hier verder op in te spelen en daarom zal ze het de komende dagen hebben over dag en nacht, sterren en planeten.  

    Vrijdag maken we onze klas kaar voor het thema "Kunst in het museum" en vieren we feest voor Bo want zij is in het weekend jarig!

    Nog even dit:
    -> Woensdag 14 maart hebben de kleuters een dagje vrijaf (pedagogische studiedag).
    -> Dinsdag 20 maart komt de schoolfotograaf naar onze school voor individuele foto's, foto's met broer en/of zus en een klasfoto.


    >> Reageer (0)
    18-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 19 februari t.e.m 23 februari 2018:
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    We beginnen met het oefenen van ons dansje voor het schoolfeest.  Mag ik vragen aan iedereen die het inschrijvingsstrookje voor het schoolfeest nog niet heeft afgegeven me dit zo snel mogelijk te bezorgen a.u.b.  Op die manier weet ik wie er zal meedoen en wie niet.

    Hiep hiep hoera voor Thijs! Hij wordt dinsdag 6 jaar en dat vieren we natuurlijk!

    Om het nieuwe thema in te leiden starten we eerst met de vraag "wat is een museum?".  Is er al iemand in een museum geweest? Zo ja, welk? Wat kun je zien in een museum? Wat kun je er doen? Kan er van alles een museum gemaakt worden?

    En wat is kunst? Is kunst voor iedereen hetzelfde? Wanneer is iets kunst? Hopelijk zijn dit vragen die tot boeiende gesprekken leiden.  

    We maken deze week kennis met enkele belangrijke kunstenaars van lang en minder lang geleden en bekijken enkele van hun beroemde werken. Nadien gaan we zelf op een gelijkaardige manier aan de slag.  


    --> Wie thuis oude kunstwerken, lijsten, schildersezels, boeken i.v.m kunst, ... heeft mag dit zeker meebrengen naar de klas.
    --> Voor het schoolfeest ben ik nog op zoek naar volgende kledingstukken: cowboyhoeden, politiepetten, eventueel politiekostuums.  Gelieve alle 
         kledingstukken van een naam te voorzien a.u.b.  



    VERSJE
    Weet je wat ik doe
    als ik mij verveel?

    Ik neem een groot laken
    en schilder het helemaal geel.

    Klieder klodder klad
    hier en daar een spat.

    Een blauwe voet, een rode hand
    kunstenaar zijn is plezant!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema "De tijd" (3)
    We proberen m.b.v de cijfers van de klok weer te geven om hoe laat we ongeveer 's ochtends naar school komen, hoe laat het middag is, hoe laat we speeltijd hebben, ...



    Knappe horloges!


    Vrij knutselen: klok op de kerktoren.


    Nog een klok op de kerktoren maar dan wel eentje van hout (gemaakt aan de timmerbank).


    Carnaval!!


    Onze Yentl maakte aan de timmerbank een vogelhuisje.  Klusjesman Eddy plaatste het buiten (in de buurt van ons raam). Hopelijk kunnen we hongerige vogeltjes spotten als we wat kruimeltjes in het huisje leggen.  


    Extra aandacht voor de begrippen vandaag, gisteren, morgen, overmorgen, eergisteren, 1 dagje vooruit, 1 dagje terug, net voor, net na, ...


    Koekoeksklokken kleuren.


    Grafiek: om hoe laat gaan we 's avonds slapen? Wie gaat het vroegst slapen? Hoeveel vriendjes om bv. 7u30? ...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema "De tijd" (2)

    Klokken, horloges, wekkers, ... uit elkaar nemen en ontdekken dat kleine tandwielen ervoor zorgen dat de wijzers kunnen draaien.






    Zandlopers sorteren van snel naar traag.


    Hoe laat is het?


    Hoe lang duurt het vooraleer een zandloper is doorgelopen? We timen dit met een chronometer.




    Het dagverloop puzzelen.


    De klok op de kerktoren.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema "De tijd" (1)
    We maakten een parcours voor onze auto's en legden dit parcours zo snel mogelijk af.  De tijd werd gemeten met een chronometer.



    Welke zandloper loopt het snelst door? Welke het traagst? Bij welke duurt het lang? Bij welke kort?


    Maak het uur op de kaartjes na op onze klokjes.

    Spelletje tegen tijd: wanneer mama varken luid knort stopt het spel.


    Ook op de computer werden spelletjes gespeeld i.v.m tijd.


    Tijd op de kerktoren.


    En ook bij de apotheek...


    Wekkertjes knutselen.



    >> Reageer (0)
    04-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 5 februari t.e.m 9 februari 2018: "Nippertje" (prentenboek i.v.m tijd)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    De kleuters krijgen de opdracht om thuis te vragen om hoe laat ze 's avonds gaan slapen.  Vervolgens maken we in de klas een grafiek en kijken we wie het vroegst gaat slapen, wie het laatst, met hoeveel kinderen we op hetzelfde uur gaan slapen, ...

    Tijd betekent ook verschillende seizoenen.  We bekijken onze verjaardagskalender en gaan na wie in welk seizoen jarig is.  Daarna kunnen we ook vertellen in welk seizoen het meest kinderen jarig zijn, in welk seizoen het minst, ... Ook kijken we wie het jongst is in onze klas, wie het oudst.  We knutselen een seizoensklokje.  

    We bekijken een informatief filmpje i.v.m dag en nacht want dat is ook tijd en proberen n.a.v het prentenboek "Nippertje" prenten te sorteren bij het verloop van de dag.  We ontdekken dat sommige prenten bij meerdere ogenblikken van de dag geplaatst kunnen worden.  

    Nippertje gaat met de bus naar school.  Zou er een manier zijn om nog sneller op school te geraken? We proberen verschillende voertuigen te sorteren van langzaam naar snel en gebruiken ook de begrippen langzamer, sneller, langzaamst, snelst.  

    We experimenteren met zandlopers in de zandbak. 

    Woensdag schuiven we al de klokken en uurwerken even aan de kant om te feesten.  We vieren Carnaval in onze school! Iedereen mag zich die dag van thuis uit verkleden.  Zwaarden, pistolen, prinsessenstokjes, ... laten we THUIS! Ook hoef je geen confetti of serpentines mee te brengen.  De juffen zorgen hier voor!

    De laatste dag voor de vakantie worden we nog getrakteerd door het oudercomité op lekkere smoutebollen! Dat wordt smullen! 

    --> Ik wens al mijn lieve kleuters en hun ouders een fijne vakantie!
    --> Maandag 19 februari zal de juf in de voormiddag afwezig zijn wegens bijscholing.
    --> Omwille van organisatorische redenen zal er vrijdag 9 februari GEEN warme refter zijn.  Iedereen brengt die dag boterhammen mee!

    >> Reageer (0)
    28-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema Noord -en Zuidpool (3)
    - Vrij spelen in de zandbak
    - Spelen met Playmobil en andere materialen op de Noord -en Zuidpooltafel
    - Noord -en Zuidpooltaferelen op het krijtbord
    - Kleine iglo's knutselen










    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema Noord -en Zuidpool (2)
    - Lekker koken in de Noord -en Zuidpoohoek
    - Als echte onderzoekers dieren meten
    - Spel: kleine "ijsblokjes" met pincet nemen. Wie heeft op het einde het meest ijsblokjes?
    - Proefje: Welk ijs smelt het snelst? Het ijs met zout of zonder zout?
    - Proefje: Stop je hand een tijd in koud water en onmiddellijk daarna in lauw water. Wat voel je? Stop je hand een tijdje in warm water en onmiddellijk daarna in lauw water. Wat   voel je?
    - Kleine prulletjes met de hamer uit de ijsblokken kloppen
    - Zelfs de Duplomannetjes werden een eskimo
    - Zelf een plan tekenen en nabouwen 
    - Natuurlijk spelen we ook met de andere materialen in onze klas: de piramide en knutselen we naar hartelust en spelen we met de plasticine


























    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's thema Noord -en Zuidpool
    - Iglo's bouwen met kartonnen frietbakjes
    - Ytonblokken (ijsblokken) bewerken met hamers, zagen en bijtels
    - Spelen in de Noord -en Zuidpoolhoek en als echte eskimo's vissen vangen
    - Skiën met z'n twee
    - Een ijsbeer volgens plan bouwen
    - Winterspelletjes op de computer




















    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 29 januari t.e.m 2 februari 2018:
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    We hebben vorige week nog geen kennis gemaakt met Nippertje omdat ons Loes poppenkastpoppen had meegebracht.  Er was onmiddellijk veel interesse en ondertussen zijn we met een groepje bezig met het zelf leren spelen van het sprookje 'Roodkapje'.  Ook de benodigdheden worden zelf geknutseld. Hopelijk hebben we op het einde van de week genoeg geoefend zodat we een kleine voorstelling kunnen geven voor de kleuters van juf Nathalie.

    Wel hebben we met de chronometer op het uurwerk van Thijs een tijdspelletje gespeeld.  Deze week doen we nog meer van dat.  Alsook een parcours bouwen op de mat om met een autootje dit parcours om ter snelst af te leggen maar opgepast voor de hindernissen!

    De kleuters haalden zelf al heel wat voorbeelden aan waarin zij in hun dagelijkse leven geconfronteerd worden met tijd: de klok op de kerktoren, de juwelier, de openingsuren van een winkel, de bel van de school, de klok op de smartphone, ...  

    Ook maken we nu m.b.v het prentenboek zeker kennis met Nippertje.  Een egeltje dat wel steeds ergens mee bezig is, terwijl zijn mama vindt dat hij moet opschieten.  In de loop van de week volgen er verschillende verwerkingsactiviteiten op dit verhaal.  

    Natuurlijk worden er heel wat klokken geknutseld met kosteloos materiaal.

    Op de experimenteertafel liggen klokken die uit elkaar gehaald mogen worden.  Benieuwd hoe ze er aan de binnenkant uitzien! Op de kijktafel ontdekken we heel veel soorten klokken: een horloge, een kookwekker, een zandloper, een gewone klok, een koekoeksklok, een chronometer, ...

    We starten de week met het vieren van de laatste jarige van januari.  Hiep hiep hoera voor Mien!


    --> Vergeet zeker niet om 2 euro aan de juf te bezorgen voor het optreden van clown Piko tijdens het Carnavalsfeest.  

    >> Reageer (0)
    21-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 22 januari t.e.m 26 januari 2018: "Nippertje" (prentenboek i.v.m tijd)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    De eerste dagen van de week werken we nog even verder rond het thema "De Noord -en Zuidpool".  We doen verschillende proefjes om de eigenschappen van ijs te leren kennen en krijgen ook de kans om kleine prulletjes die in grote ijsblokken vastzitten eruit te slaan met hamer en bijteltje.  

    Woensdag ruimen we onze spullen i.v.m de Noord -en Zuidpool op en starten we het nieuwe thema op.  We maken in het prentenboek "Nippertje" kennis met Nippertje die steeds wel met iets bezig is terwijl zijn mama vindt dat hij moet opschieten.  Dit zal veel kleuters bekend in de oren klinken! Kunnen de kleuters zelf ook voorbeelden aanhalen waar zij geconfronteerd worden met tijd?

    Ook tijdens het in orde brengen van onze kalenders besteden we deze week extra aandacht aan begrippen die met tijd te maken hebben: vandaag, gisteren, morgen, overmorgen, eergisteren, is voorbij, moet nog komen, net voor, net na, nu, ochtend, middag, namiddag, avond, nacht, de verschillende seizoenen, ...

    Op de mat bouwen we een klein raceparcours met hindernissen.  We moeten proberen om met een autootje dit parcours zo snel mogelijk af te leggen.  We meten de tijd m.b.v een chronometer.  Wie is het snelst? Wie het traagst? 

    In onze spelletjeskast zijn er spelletjes terug te vinden die te maken hebben met opeenvolging in tijd.  


    --> Oude klokken die de kleuters uit elkaar mogen nemen zijn zeker welkom! Ook gewone klokken, zandlopers, chronometers, kookwekkers, horloges, wekkers, koekoeksklokken, ... voor de kijktafel mogen meegebracht worden.  Alvast bedankt!

    >> Reageer (0)
    17-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    Onze kerstboom werd versierd met zelf geknutselde 'kerstballen' en slingers.  Ook het kerststalletje werd door enkele kleuters getimmerd aan de timmerbank.  





    >> Reageer (0)
    10-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Spiekpietjes (week 2)
    Het prullendoosje van de juf valt per ongeluk op de grond.  Gelukkig weten wij ondertussen dat we d.m.v sorteren alles snel opgeruimd krijgen. Maar wat ligt er nog in dat prullendoosje? Schroeven van verschillende lengtes en diktes! Al snel besloten we om een schroef klaar te zetten bij ons schoentje.  Wanneer de Sint ons schoentje zou komen vullen, zou hij ook gewoon de schroef voor z'n stoomboot kunnen meenemen.  Probleem opgelost ... dachten we! Want hoe wisten we nu hoe groot die schroef moest zijn? De machiniste in het boek "SOS Stoomboot" toont dit door 2 vingers een eindje uit elkaar te houden.  De juf deed dit na maar kon haar vingers niet lang genoeg stil houden en ze kreeg pijn aan haar hand. Gelukkig kwam er al snel een kleuter op het idee om de meter van bij de timmerbank te gaan halen en de afstand tussen de twee vingers van de juf te meten en dan de schroef te kiezen die ongeveer even groot was.  

    En ja hoor! De volgende ochtend was onze gekozen schroef weg maar lag er al terug een nieuwe brief met ... minder goed nieuws. Onze schroef was net niet lang genoeg.  De machiniste moest en zou de schroef die in de buis gevallen was terug hebben.  Maar hoe? Op de stoomboot hadden ze al heel wat dingen uitgeprobeerd: de toverpiet probeerde het met een toverspreuk, de speelgoedpiet nam de kraanwagen met de langste kraan, de dierenpiet stopte de octopus met de langste tenktakels in de buis, ... Jammer genoeg was er geen oplossing goed genoeg.  Wij bootsten de situatie na: een buis met daarin een schroef.  De kleuters kwamen helemaal zelf op het idee om een lange ketting van Clicks blokjes te maken en aan het uiteinde een magneet vast te maken met plakband.  Wanneer we de ketting in de buis lieten zakken bleef de schroef aan de magneet kleven.  De schroef was uit de buis! Snel schreven we een briefje terug naar Sinterklaas om hem onze geniale oplossing te laten weten.  Hij antwoordde dat hij ook een oplossing had gevonden en dat we deze mochten bekijken in het boek "SOS Stoomboot".  

    Om ons te bedanken voor ons denk -en zoekwerk zat er nog een Spiekpietje in onze klas met heel wat lekkers!

    Opdracht geslaagd!





    >> Reageer (0)
    03-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spiekpietjes foto's
    Welke problemen hebben zich al voorgedaan in het boek van de Spiekpietjes "SOS Stoomboot"?
    Afgelopen maandag vonden we tijdens het maken van onze boekentassen flessenpost.  Gewoon zo tussen de boekentassen! Flessenpost komt alleen als iemand een probleem heeft en natuurlijk wilden al die nieuwsgierige vriendjes wel weten wat er op dit briefje in de fles stond.  Heel wat vingertjes, en ook die van de juf, probeerden om het briefje uit te fles te krijgen.  Maar spijtig genoeg was er geen enkele vinger lang genoeg.  Wat nu gedaan? Er werd geopperd om met een schaar het briefje eruit te vissen.  Ook dit liep mis! Daarna stelden de kleuters voor om met een hamer de fles stuk te slaan.  Zo gezegd, zo gedaan! Op het briefje stond dat we het boek "SOS Stoomboot" erbij moesten nemen en een stukje lezen...

    De stoomboot van Sinterklaas is op weg naar Belgïe en net zoals alle andere dagen geniet Sinterklaas van een heerlijk kopje thee wanneer er plots een luide knal klinkt! De stoommotor is stuk.  Er is een schroefje in een lange buis gevallen en nu is de boot stuurloos! Door de luide knal zijn ook alle cadeautjes voor de kinderen uit de rekken gevallen en Sinterklaas weet niet waar hij moet beginnen met opruimen.  Gelukkig weten wij raad! We helpen de Sint met sorteren  van cadeautjes volgens verschillende kenmerken: kleur, letter aan het cadeautje, met strik of zonder strik, ... Ook komen tijdens het sorteren begrippen als meer, minder, meest, minst, evenveel, meer dan, minder dan, ... aan bod.  We schreven ook een brief voor de Sint waarin we hem lieten weten dat sorteren de ideale oplossing is om alle cadeautjes weer op hun plaats te krijgen op de stoomboot.  En weet je wat? De volgende ochtend was onze brief al weg...

    De Kapiteinpiet roept onmiddellijk de slimste Pieten samen om een plan te bedenken want die stoomboot moet zo snel mogelijk aan land geraken. De eerste Piet wil liever verder met vervoer in de lucht.  De tweede Piet denkt sneller te zijn met vervoer over het water en de laatste wil heel snel aan land geraken en dan de reis met een veroersmiddel op het land verder zetten.  Onze kleuters wisten heel goed hoe Sinterklaas zijn probleem moest oplossen.  Er werden heel wat vervoersmiddelen opgenoemd en opnieuw gesorteerd! Het voorstel om een vervoersmiddel te land, ter zee en in de lucht te ontwerpen voor Sinterklaas was heel snel goed gekeurd! Hoe de kleuters dit deden en met welke materialen mochten ze helemaal zelf kiezen.  Er werd gekozen voor een fiets, een vliegtuig en en snelle boot (deze is nog in volle opbouw).  

    Volgende week moeten we opnieuw enkele problemen oplossen! Hopelijk geraakt de stoomboot op tijd in België! Aan onze hulp zal het zeker en vast niet liggen!











    >> Reageer (0)
    19-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van 20 november t.e.m 24 november 2017: "In het restaurant" (week 3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat zullen we deze week zeker proberen te doen?
    We werken druk verder aan de aankleding voor ons restaurant voor onze familie.  We maken placemats, schrijven kaartjes met daarop 'gereserveerd voor de familie van ...' en vullen alvast de potjes met suiker voor de pannenkoeken.  Op die manier zijn we ook met het meten van inhoud bezig.

    Woensdag is dan eindelijk de grote dag! Onze familie mag een lekkere pannenkoek komen eten! We maken nog duidelijke afspraken zodat we goed weten wat er van ons verwacht wordt.

    De taak van de kok blijft niet beperkt tot het maken van eten.  Via een informatief verhaal komen we te weten wat hij/zij nog zoal doet.  Nadien maken we d.m.v de vouwtechniek een kok met een koksmuts.  

    Vrijdag sluiten we dit thema af met een quiz i.v.m het restaurant.  Benieuwd wat we allemaal onthouden hebben!

    Afgelopen weekend deed de Sint zijn intrede en dat hebben we geweten! Daarom brengen we op het einde van de week onze klas in sinterklaassfeer voor het volgende thema "De Spiekpietjes van Sinterklaas".  






    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/06-20/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 29/08-04/09 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs