Cyclocross & Wegwielrennen
Verslagen, uitslagen & mijn wedstrijdkalender
Inhoud blog
  • Nieuwe blog online
  • Nieuw blog
  • En we zijn terug vertrokken
  • Trainen op een laag pitje
  • Terug aan't trainen !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blessure enkel brengt misschien cross Stabroek in gevaar
    Zondagavond tijdens Ander(s)lecht-AA Gent, ik krijg meer en meer last van mijn rechterenkel. Een kloppend gevoel & zwelling doen me beslissen om toch maar de dokter te consulteren. Aangezien ik reeds mijn ligamenten aan deze voet heb afgescheurd wil ik geen onnodige risico's nemen.
    Bij de dokter klinkt er niet echt positief nieuws; een pees & ligamenten van de binnen-enkel zijn geraakt maar door de zwelling kan de dokter niet zeggen of er sprake is van een verrekking of scheurtje. Met de raad om niet te sporten & mss zelfs niet te koersen dit weekend vertrek ik naar de kine om mijn enkel te laten intapen.
    Volgens Paul is er echter geen sprake van een scheurtje en zou ik met een ingetape'te voet perfect kunnen functioneren op de fiets. 'S avonds krijg ik alvast mijn eerste behandeling & wordt de mooie blauwe trendy tape aangebracht. In plaats van een herstelritje maak ik gebruik van mijn vrije tijd om mijn crossfiets alvast een poetsbeurt te geven.
    Woensdag & vrijdag heb ik terug een afspraak.
    Hopelijk geraakt alles klaar om zaterdag in Stabroek (my home town ) te starten. Het zou zonde zijn om hier aan de kant te moeten staan.

    Ondertussen kan je hier ook nog mijn wedstrijdkalender van de maanden september & oktober terugvinden:

    26 September: Stabroek (moedigeveldrijder.be) Start om 12u , Ravenhof Stabroek.
                             (Thuiscross en toch wel de wedstrijd v/h jaar voor mij.)
    3 Oktober: Minderhout (users.telenet.be/VDN) Start om 15u (meer info op de website)
    4 Oktober: Kessel (moedigeveldrijder.be) Start om 12u  (meer info op de website)
    18 Oktober: Overbroek (users.telenet.be/VDN) Start om 15u (meer info op de website)

    Het weekend van 10/10 - 11/10 rij ik ofwel bij de WTK (Olen) ofwel bij de LRC (Bevere-Oudenaarde)
    Waarschijnlijk start ik wel eens bij de LRC, niet dicht bij de deur maar het kan nooit kwaad om eens bij een andere bond te gaan koersen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2009, 12:08 geschreven door Dennis  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 20 september Koningshooikt ( Moedige veldrijder)
    Eerste wedstrijd bij de moedige veldrijder dit seizoen. Even de concurentie checken tegen de cross in Stabroek volgende week.

    In vergelijking met de cross in Wechelderzande is dit zeker geen gemakkelijk parcours.
    Draaien, keren, klimmen en dalen. Geef mij maar een cross met slijk, modder of los zand. Stoempen en duwen lijkt me meer mijn ding dan al die technische passages dat ik vandaag zal moeten verteren.

    Tijdens het opwarmen kom ik zelfs geen een keer op mijn buitenblad; het zal een zware cross worden dat heb ik nu al door. En met 52 starters is het ook hopen dat ik van voor mag starten (in de maand september wordt de startgrid met lottrekking opgevuld).
    Vandaag is het ook echt cyclocrossweer: zon, klein windje en +20°... Zalig om zo te crossen
    De start is binnen enkele ogenblikken & men begint de startgrid op te vullen. Manuel die me vandaag vergezelt mag op de eerste rij plaatsnemen & ik wacht op mijn naam. Ik start op rij n° 4 en zet me in het midden van de groep (niet echt ideaal blijkt want we starten in een trechter vorm naar de eerste rechte lijn toe).

    De start is gegeven en de 52 renners zijn weg met als gevolg 1 grote stofwolk, een geduwd en getrek. Ik zie amper 2 meter voor mijn voorwiel en vertrek dan ook weer als een van de laatste... Ik vloek nog een paar keer goed & begin dan aan een inhaalrace.
    Nog in de eerste bochten kan ik wat plaatsen goedmaken maar verlies er ook enkel door wat onnodige risico's.
    Doorrijden op mijn nieuwe tuben (goh wat is dat zalig ivm bandjes!) in de bochten zit er nog niet in maar in de rechte stukken  geef ik toch goed gas.

    Ik kom enkele bekenden tegen van bij de VDN crossen & laat deze achter mij. Ondertussen rij ik nog steeds op mijn buitenblad (zelfs op de klimmetjes ) en maak ik wat plekjes goed.
    Tijdens mijn inhaalrace ben ik blijkbaar wel tegen een paaltje gereden met mijn linkerhand met als gevolg dat ik bloed verlies. Schakelen met links begint moeilijk te worden & ondertussen haalt ook de vermoeidheid de bovenhand. Ik haal nog enkele mensen in maar maak ik de voorlaatste of laatste ronde nog een klein foutje. Voorwiel schuift weg & ik maak een licht contact met de grond. Zonder erg fiets ik door en behaal ik nog nipt een 34ste plek op 52 deelnemers.
    Niet echt tevreden sluit ik deze wedstrijd af, met een betere start had er wel meer ingezeten... maarja, we leren bij. Hopelijk start ik in Stabroek wat meer vooraan ! (Moest er een official dit per ongeluk lezen )

    Uitslag: 34ste / 52 deelnemers
    Winnaar: Edwin Raats
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2009, 11:46 geschreven door Dennis  
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 13 september Wechelderzande (VDNR)

    2de cross van het seizoen & nog steeds is mijn doelstelling niet gedubbeld worden. Ondertussen heb ik van het “rampzalig slecht gestart-afgeraken” ook maar een doelstelling gemaakt J Zo blijven we gemotiveerd nietwaar!

    Aangekomen begonnen de wolkjes zich te roeren, vorige week was het zéér warm. Nu werd de kans op regen groter & groter. Bij het opwarmen liep het alvast voor geen meter. 2 technische passages in het bos; een zeer groot stuk door een weide vol met los zand. Enkele malen dit parcours verkend & dan wat warmrijden op de weg.

    Deze keer ging ik me niet laten verrassen & stond ik al om 15u05 klaar om te starten. Met als resultaat dat ik nu wel op de 2de rij stond en een redelijke start had. Na het eerste technische stuk kwam ik volgens mij door rond positie 20à22. Daarna ging het als maar beter & beter. Ik kon in de weide telkens een gat dichten op vorige groepjes. Zo ging ik op & over 2 groepjes van 4personen en in de voorlaatste ronde deed ik (samen met 2 andere) nog mee voor een 13de plek.

    Door het achtervolgen & het vele kopwerk de laatste ronde(n) werd de vermoeidheid toch merkbaar & ik maakte 2 technische foutjes na elkaar. Plek 13 was gaan vliegen; voor plek 14 dan maar! Het gat nog kunnen dichtrijden op mijn concurrent die duidelijk van mijn 2 foutjes geprofiteerd had.

    Ik werd moe en alhoewel ik geen goede spurter ben koos ik toch maar voor deze optie; demarren zou enkel lukken in de weide en dat was te ver van de finish om dit vol te houden.

    Het bleef dus bij aanpikken & een cavendischke doen om toch nog die mooie 14de plek te kunnen bemachtigen.

    We gaan de laatste ronde in & ik kom niet meer uit het wiel. De finish is een strook van een goeie 300 meter, een haakse bocht met los zand & dan een echte laatste rechte lijn van zeker 50meter! Op kop zitten is dus de boodschap.

    Juist op de moment dat ik plan om aan te zetten dubbelen we iemand; mijn voorganger wijkt uit; ik wijk uit. De gedubbelde renner wijkt ook uit & zet zich in het wiel van mijn concurrent. Bocht om & plek 14weg.

    Ik win nog wel de spurt van de gedubbelde & bol als 15de over de meet.

    Waar ik vorige week tevreden was met mijn 24ste plek ben ik nu ongelooflijk teleurgesteld dat ik (een voor mij toch) zeer goede cross niet beter kon afsluiten. Wat als die gedubbelde er niet komt tussenrijden of wat als ik geen 2 fouten maak in de voorlaatste ronde….

    Ochja, de verbetering is elke week merkbaar. De vele trainingskilometers deze zomer zijn blijkbaar toch voor iets goed geweest J

    Tijs geeft goed gas en eindigt op een 24ste plek. We stijgen lekker in het algemene klassement van de VDNR.
    Niels had deze cross weer pech; tijdens de opwarming spaakbreuk & tijdens de eerste rond na een aanrijding met een voorganger blijkt ook zijn tube gelost te zijn. Cross gedaan na 5minuten…

    Uitslag : 15de / 30 deelnemers
    Winnaar : Mike Vreys

    Volgende week Koningshooikt bij de moedige veldrijder & daarna Stabroek


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2009, 11:50 geschreven door Dennis  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 5 september – Essen Horendonk (VDNR)

    Eerste cross van het seizoen en dat wil meestal zeggen dat er veel en “schoon” volk aan de start staat. Met niet alleen de Belgische kampioen bij de amateurs maar ook de provinciaal kampioen van Antwerpen zijn er toch wat ‘toppers’ aanwezig. Mijn doelstelling was begin dit seizoen om niet meer gedubbeld te worden. Tijdens de opwarming wist ik echter dat dit vrij moeilijk ging zijn; een kort & technisch parcours waarbij er direct na de start toch al een serieuze opstopping zou zijn…. Goed starten was dus de boodschap.

    Laat dat nu echter één van de punten zijn waar ik nog serieus aan moet werken.

    De start werd gegeven om 15u15 en ik had de tijd wat uit het oog verloren. Stond dus op de 4de rij. Een goede start kon ik dan al vergeten.

    Het startschot ging & ik vond niet direct mijn klikpedalen. Een inhaalrace dan maar. Als 5de laatste het bos in maar toch direct wat plaatsen kunnen goedmaken.

    Vooral geen fouten maken op de technische stukken & op de ‘platte’ stukjes de gas goed opendraaien was de bedoeling. Regelmatig pikte ik mensen op; sloot aan bij een duo & reed er weer van weg. Veel renners voor mij begonnen fouten te maken waardoor ik kon opschuiven. Na een uurtje mocht ik stoppen, de race zat er op. En nog niemand had me gedubbeld! Doel bereikt & een 24ste plek op 40 deelnemers.

    Ik was moe, tevreden maar ook ontgoocheld. Die slechte start heeft me echt veel plaatsten & krachten gekost denk ik. Volgende week moet het maar beter!

    Niels had pech in de start blijkbaar en kon nooit echt terugkomen uit de achtergrond. Hij strandde op een 28ste plek.
    Tijs finished uiteindelijk (met zijn hyper-nieuwe fiets!) als 32ste!

    Uitslag: 24ste / 39 deelnemers
    Winnaar: Tom Wilmsen

    Bedankt ook aan de supporters die toen op post waren!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2009, 11:38 geschreven door Dennis  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van harte welkom!
    Hallo,

    Welkom op mijn blog.
    Kom gerust wekelijks eens kijken, ik probeer jullie up to date te houden met uitslagen, verslagen, foto's en mijn wedstrijdkalender voor de komende maand(en).
    Je mag natuurlijk ook altijd vrijblijvend een (positieve ) commentaar achterlaten

    Groetjes

    Dennis!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Welkom
    21-09-2009, 11:22 geschreven door Dennis  
    VOLGENDE WEDSTRIJDEN: 
     



    Archief per week
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Bekijk ook dit!
  • Xcluziv Cycling Team
  • Xcluziv.net
  • Xposed Wheels!

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs