Inhoud blog
  • Foto 's
  • Oorkonde van St. Franciscus kerk .
  • Oorkonde voor de sportieve Pelgrim
  • Oorkonde voor de Pelgrim .
  • Op weg naar Finisterre
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Lommel-Compostela een uitdaging

    02-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 37 Neuvy- Pailloux 1005 km bewolkt en zonnig 20 a 25 GR
    Vandaag was het weer van dat rechte stukken lopen van 10 km en meer op verharde wegen , lege velden zo ver je kijken kan dat motiveerde niet , op het laatst van de dag nog een afslag gemist en 8 km te ver gelopen , en ik had gereserveerd teruglopen daar had ik geen zin in , een boer zijn erf opgelopen me voor den domme gehouden en gevraagd waar ik zat ...oei zo ver uit de richting en ik heb er al 36 gelopen dat maakt 44 km als ik terug loop , die boer kreeg stande pede compassie met mij ... Kom man breng je wel effe op de plaats , binnen het kwartier was ik ter plaatse ..uwe plan trekken niewaar .
    We zitten op een privé adres , de Bretoense was daar ook ze rammelde van de honger zij ze , de vrouw des huizes wou ons nog eerst een kerk van de twaalfde eeuw van haar dorp laten bezoeken voor we aten ,en daar was een mis bezig en nog wel en gezongen mis die duren veel langer , een uur hadden we verplichte mis
    In de badkamer van de gastvrouw stond een Weegschaal ... En wat dacht ge ik ben bijna 5 kg afgevallen , nu snap ik het als ze zeggen ge krijgt nen andere vent terug van Compostela ne lichtere dus .
    Vandaag weer geen foto ' s ik heb er wel maar de verplichtingen zoals kerkbezoek nemen toe

    02-08-2014 om 21:22 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 36 Charost 975 km zonnig 26 GR
    Tot vanmiddag 12 uur wachten op mijn schoenen , ondertussen ben ik naar het VVV kantoor gegaan om inbussleutels te vragen , mijn rugzak moet op de lende 1 maatje kleiner gezet hij zakt af , afgevallen he en strak kontje gekregen wandelen is het beste dieet dames
    In het park bij de kathedraal vroeg een Frans echtpaar me , en meneer gaat tot Compostela ... Van waar zegt u bent u vertrokken in België ...mevrouw keek naar mijn crocs ... op crocs meneer? Eh ja loopt lekker zacht ( ik kon mijn lach bijna niet inhouden ) ze trok grote ogen keek haar man aan en schudde met haar hoofd ( die zat )
    De 2 Nederlandse dames zijn naar huis de Elzaser ook en de Canadees heeft met te struikelen een teennagel bijna volledig afgescheurd , die ligt er ook uit het wordt weer eenzaam op de route .
    Om 12 uur mijn schoenen afgehaald en ik was niet meer te
    Houden zo 'n nieuwe zolen geeft meer grip en trekt beter op , door mijn drift weer van de route afgedwaald , toen ik bij een kruispunt wat stond rond te draaien stopte er een auto kom meneer stap maar in ge zijt al de negende deze week we zetten je terug op de goede weg , zeer slecht aangegeven echt een schande meneer , en heeft meneer genoeg eten en drinken... ( ik begon al weg te dromen mmm cake wijn gebakjes laat maar komen) wel waar we je afzetten om de hoek kan je alles krijgen zij hij en zette me af ...dedjuu nu wil ik eens ja zeggen .
    Vandaag wou ik de dagroute in een halve dag doen kwestie van terug op dreef te komen en de schoenen te testen , om 15 uur belde ik naar het stadshuis voor de Gite te reserveren , meneer ge moet wel voor 17,30 de sleutel afhalen we sluiten dan ,verdorie dat werd krap even wat telwerk , dat wert de route afsnijden en gas geven , om 17 ,15 uur net op tijd en kletsnat van het zweet kwam ik aan op het gemeentehuis missie geslaagd .
    En in de Gite zat alleen Marie een stuurse Franse vrouw die 3 dagen terug in een andere Gite zat , de Nederlanders vonden het een rare en niet veel van zeggen .
    Ze vertelde mij vandaag dat ze vorig jaar van Brest naar Compostela gelopen was , toen ze terug thuis was is ze depressief geworden want Luc zij ze zo lang wandelen is meerdere drugs tegelijk ... Wacht maar ge zult het wel zien na thuiskomst ... dat beloofd en zo krijg ik van iedereen een ander verhaal .
    Vandaag geen foto ' s gemaakt niks de moeite dadelijk misschien nog na het eten , zit nu in een restaurant en heb de WiFi gratis erbij vandaar zoveel tekst .
    Tot morgen

    01-08-2014 om 20:42 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kindervermaak in het park ( Bourges )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 20:51 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaduwspel bij de kathedraal 2 .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 20:42 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaduwspel bij de kathedraal 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 20:40 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een foto uit de kathedraal .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 20:20 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeg in Bourges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 19:08 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gesloten pand , zo zie je er veel .
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 19:05 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Straat in Bourges
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 19:02 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bourges park bij de kathedraal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2014 om 19:00 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 35 Bourges gedwongen rust schoenen in reperatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren in het restaurant was het zeer lekker en spotgoedkoop .
    Ik vertelde die Fransman dat ik op zoek was naar een schoenmaker, mijn hielen zijn bijna volledig afgesleten , in het VVV kantoor zij men dat er geen schoemaker in de stad was , de restauranthouder gaf me wel een goed adres en dichtbij met een adres nr13 , dat betrouwde ik al niet ik vertelde hun dat ik op nr 13 woonde dat de bouw van mijn huis starte op de 13 de , hond geboren op vrijdag de 13 de enz.. Ze hebben er eens goed mee gelachen , ik s'morgens naar de schoenmaker ,een echte vakman zei men maar die had pech gehad zijn zaak was 2 maanden ervoor afgebrand .. 13 he.
    Na veel vragen heb ik er toch een gevonden en zit hier nu tot morgenmiddag 12 uur vast en nu maar hopen dat ze goed hersteld worden ..

    Ps: gisteren de dag op 33 ipv 34 ,foto in restaurant de man met baard is een zeer grappige Canadees

    31-07-2014 om 12:14 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto van rond de kathedraal 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-07-2014 om 19:51 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto van rond de kathedraal 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-07-2014 om 19:47 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 33 Bourges 953 km bewolkt en zonnig tot 24 GR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De kilometers afgemaald op rechte verharde wegen tegen de middag als ik bijna in Bourges was begon het landschap te veranderen naar meer landelijk en niet zo een uitgestrekt landschap .
    Bourges is en mooie stad met een grote kathedraal en vele oude gebouwen, mijn rugzak had ik achter gelaten in het VVV kantoor zo kon ik op mijn gemak de stad verkennen, en mijn haren en baard eens laten knippen .
    Dadelijk ga ik op restaurant met die Canadees , een klein mannetje met baard van 69 jaar en een Elzaser van mijn ouderdom , twee dagen geleden ontmoet en hier weer tegen het lijf gelopen, dus niet veel tijd voor mijn blog .. Salu .

    30-07-2014 om 19:46 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 33 Baugy 924 km bewolkt met opklaringen 20 gr
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste 2 dagen is het kilometers vreten veel rechte wegen door het bos of op de gewone weg , veel velden zijn kaal alles is gemaaid en de balen stro geruimd , maar dat hoort er ook bij , maar natuurlijk ook nog mooie stukken .
    En waar jullie waarschijnlijk niet aan denken als ik s' avonds aankom eerst douchen en daarna mijn kleren wassen, en daar heb ik een probleem Josee zegt altijd niet te warm want er zitten wollen sokken bij dat kan krimpen , nu denk ik dat ik het te koud was en dan zet dat waarschijnlijk uit toch ?
    Mijn broek begint begot rond mijn billen te wapperen en is moeilijker op te houden
    De Refugié in Baugy was volzet eris maar plaats voor 4 mensen die 2 Nederlanders van gisteren , Fransman en Canadees zitten er .
    Ze hebben me met de auto naar een dorp verder gebracht daar is plaats voor 8 mensen en hier heb ik het kot alleen .

    29-07-2014 om 19:00 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto van gisteren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-07-2014 om 21:11 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De koeien stonden natuurlijk ook in de gietende regen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de foto is het niet te zien maar de damp steeg ban ze op

    28-07-2014 om 21:06 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 32 La Charité-Sur-Loire 884,5 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen toen ik wakker wert regende het , het het drong langzaam tot me door dat mijn schoenen nog buiten stonden , dat was natuurlijk een geweldige meevaller want er begon al een geurtje aan te komen nadat ik er een straaltje water had uitgegoten heb ik alle beschikbare handdoeken van de B&B in mijn schoenen gestopt , de vrouw van de B&B zal straks haar neus nogal optrekken
    Voormiddag heeft het pijpenstelen geregend weer een meevaller mijn schoenen waren toch al doornat .
    Namiddag klaarde het op ,een weg van 34,5 km lopen met natte voeten is een geweldige ervaring , daar moet ik zo oud voor geworden zijn om dat mee te maken .
    Ik zit nu in een refuge van de stad waar allen Pelgrims binnen mogen zeer gezellige boel , 2 Nederlandse,1Canadees en 2 Fransen.
    Morden waarschijnlijk weer regen .

    28-07-2014 om 21:01 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 31 Champlemy 860 km zonnig en bewolkt 27 GR
    Vandaag heb ik door prachtige landschappen gelopen soms ogen te kort om alles te zien echt waw en dan hoekje om weer heel gewoon , om er mooie foto 's van te maken niet simpel ge moet er het juiste licht voor hebben en op het middaguur is er dat niet .
    De nieuwe gids die ik gekocht heb is in het frans met zeer slechte kaarten en de tekens langs de weg zijn er de halve tijd niet, dus moet ik de Franse tekst lezen dit valt wel mee .
    Ik logeer nu in een zeer landelijke B & B met prachtige tuin en zeer rustieke kamers er logeert hier ook een Nederlands echtpaar , volgens hun is het eten hier zeer lekker , van de vrouw heb ik ook de oplader van haar iPhone mogen lenen kan ik weer 2 dagen verder tot in de volgende stad .
    Vandaag geen foto 's kost veel energie en de verbinding is weer zeer slecht , ben al blij dat ik dit erdoor krijg .

    27-07-2014 om 19:16 geschreven door Verhoeven Luc  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs