Foto

mijn beste prestaties:


-marathon 2 u 48' 23"
-halve mar  1u 14'56"
-hastings    1u 15' 50"
-winnaar crosscriterium
vrije sporters 2007
- prov. kamp. cross
vrije sporters
-tiegem 5e in 29'44"
- grijsloke 7km 6e in
22' 23"
- bédoin - mont ventoux 1 u 53' 05 "
- grijsloke 10 miles 9e in 1u 00' 37"

Foto
Foto
Foto
Mijn favorieten
  • dimitri
  • hans
  • joost
  • michael
  • bart
  • vacbl
  • wedstrijduitslagen
  • johan descheemaeker
  • lies deruddere
  • ludovic vanlede
  • fabrice
  • natalie
  • Foto
    persistence
    het relaas van een sportfamilie
    22-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste communie van robin














    22-05-2009 om 09:46 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijkloop te oostende
    hallo, zaterdag zijn we naar oostende geweest om er de wijkloop van 9,6 km te lopen ( voor de vrouwen 6,2 km ) . ik wou eindelijk eens een deftig resultaat neerzetten na de vorige 2 weken . mijn rug deed wel pijn . hoe dit gekomen is weet ik zelf niet , ik heb geen zwaar werk en ik heb niets hevigs gedaan met de rug . toch had ik redelijk pijn als ik in een stoel zat of reed met de auto , als ik liep niet en dat is nog altijd het belangrijkste . als ik kan lopen ist oké .
    enfin toen wij er toekwamen zag ik direct wim coussement  en even erna kristof huyghe  , oke dacht ik het wordt zwaar .
    annick kwam sofie tuttens tegen en ook nog rita delodder en chris peeters , oude " taaie"  bekenden .
    bij de start was er één direct weg namelijk jurgen dereere , die was buiten kategorie , de nummer 1 .
    ik liep op kop van het volgend  peleton , het ging redelijk gemakkelijk . iets later kwamen kristof en wim wat mee op kop lopen . ik was direct gewaarschuwd. ik liet het niet aan mijn hart komen en probeerde de hele tijd rond de 2e plaats te vertoeven in die groep .
    die verminderde tot 5 man na de eerste ronde ,  met patrick vanpetegem , n. fouss , s. spriet en kristof als tegenstanders . ik hield het hoofd koel en in  de tweede ronde bleef alles hetzelfde .
     aan het begin van de 3e en laatste ronde demarreerde patrik en nicholas fouss , ik kon niet volgen en bleef tesamen met christof , stijn spriet liep iets voor ons uit . het duel zou dus ( zoals zoveel keren vroeger ) uitgevochten worden tss ons 2 . oei , dacht ik het wordt superhard , maar aangezien " een goed resultaat behalen " gelijk is aan winnen tegen christof ging ik er bikkelhard voor . de laatste ronde bleven we afwisselen aan kop tot de laatste km . dan zaten we op mijn terrein , ik demarreerde direct . natuurlijk loste hij niets .  dat had ik ook wel gedacht , na nog eens 200m sprintte ik weeral weg ,nu iets dieper gaand . christof ademde hard maar kraakte niet . ik wachte nog wat en de laatste 200m gaf ik full speed en weg was ik . doel bereikt !!! ik eindigde in een tijd van 32 ' als 5e . wim coussement herbegon met een 9e plaats , sterk dus .
    annick kwam haar verhaal doen nadat ik me int gras had gesmeten ( moeilijk uit te voeren )  .
    ze had zeer vlug gestart en zo direct de andere vrouwen op achterstand gelopen en zo verder gelopen van vent naar vent . ze moet het super gedaan hebben want ze liep sophie en rita op zowat een minuut en zo was ze weeral eerste !!! een dikke proficiat annick . .
    een voltreffer dus en die werd afgesloten met een mojito aan de zee waar de kids zich eens lekker nat en vuil konden maken .
    het gezin demeestere op en top .

    17-05-2009 om 14:22 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOGGING DE LA SAINTE UNION
    hallo,
    zaterdag ben ik dus afgezakt naar kain .
    het heeft wel wat moeite gekost om daar te geraken. mijn pa ging die dag een lange fietstocht ondernemen met mijn ma , dus ze konden niet mee .
    de kids wilden naar de ksa in waregem en annick moest werken . de auto had ik dus ook niet want de kids moesten met annick mee naar waregem rond 14 u .ik wist dit al de woensdag . ik wist ook dat dimitri naar kain ging gaan , dus die ging me wel voeren . ik belde de donderdag een paar keer maar meneer nam niet op . de vrijdag nog een paar keer ,nog altijd nada . de zaterdag nog eens rond 9u .nadat hij nog eens niet opnam ben ik naar zijn huis gereden ( we wonen niet ver van elkaar hé ) , daar aangebeld en naar boven gekeken naar de rolluiken die nog naar beneden waren !!! ( het was toen 9 u30 ) den dimi zaagde blijkbaar nog bomen.
    rond 11u ben ik nog eens langs meneer gereden die dan eindelijk open deed en me ontvangde met een verschrikkelijke ochtendsmoel .
    ik mocht natuurlijk meegaan en we spraken af om 13u10 . ik was eindelijk op m'n gemak . oef .

    om 13u 10 was dimi perfect op de afspraak ( !! ) en we vertrokken langs kronkelende weggetjes naar kain toe . ook in de wagen zat den pedro dujardyn en iets later bjorn desmet .in kain zag ik ook nog ludovic vanlede
     t'zou leuk worden .  

    na wat opwarming begonnen we eraan . de eerste km in 3' 05" , te rap de 2e in 6 ' 13" ,veel te rap . ik nam de beslissing om te lossen van dimi .
    ik liet hem zowat 50m gaan en zo snelde ludovic me voorbij ( die zou ik niet meer terug zien ) . na 4,5 km zag ik dat  dimi  zich wat vergallopeerd had , het was mijn teken om toe te slaan . ik liep er redelijk vlot naartoe , ik werd ook al geholpen omdat het een beetje een cross parcours was .
    toen ik hem passeerde na 5,5 km zei ik voor één keer niets tegen hem en maakte me zo rap mogelijk uit de voeten . de klim begon , nu moest ik zoveel mogelijk voorsprong uitbouwen want erna kwam de afdaling en daarin is dimi supersterk . ik nam 60m... ik dacht hiermee genoeg te hebben en begon m'n afdaling .... ik liep zeer vlug en haalde zo timperman in ...  plots kwam er een tgv bij ons ...  het was dimi , mijn veer brak en weg waren de 2 vogels . dit was rond km 8 . de laatste 3 km liep ik in een lager tempo want mijn beste krachten waren weg . dimi eindigde mooi 7e en nog meer ludovic vanlede zelfs 5e , een knalprestatie van onze vriend , proficiat . ik eindigde 11e , weeral niet veel soeps al waren de eerste 8 km wel ok , nu nog het slot eraan breien .

    volgende week probeer ik opnieuw in oostende , we zullen zien.............

    11-05-2009 om 19:43 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    02-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.run for fun + straftraining
    vrijdag den 1ste van mei is de dag van de werkers , dus werken we lekker niet !! begrijpe wie kan .
    ik deed dus van de hele dag geen ballen en kon dus gerust ( !!) nadenken over de wedstrijd van vanavond . een klasssieke clash tegen mijn vrienden joost en dimi .
    t'zou er weleens kunnen stuiven dacht ik . of ik het er zou aan meewerken ,dat zouden we nog zien .
    rond 18uur reden we naar bavikhove om er eerst de kids te doen lopen . robin startte als laatste ( hij keek wat in het rond ) . hij was niet bij de oudste van zijn groep maar kon toch zijn deel . hij rukte op en na de draai op ongeveer 150m liep ie reeds rond de 6e plaats.
    naar de finish toe versnelde hij nog en werd zo derde . tja , ie zal wel beter worden dan zijn pa .
    kevin startte normaal ( dat wil zeggen langs achteren ook ) maar liep na 50m al op zijn plaats , de zesde . hij hield dit vol tot op de streep . die voor hem waren 1 jaar ouder , maar na de 1' 27" op een 400 m die hij deze week eens op piste liep had ik hem dichter verwacht .
    begrijp me niet verkeerd , het is verre van aan die jongen te wijten . ik verwonder me alleen over een blijkbaar sterke lichting . des te beter voor de jeugd .
    daarna nog prijsuitreiking voor de jeugd ( robin dus opt podium ) en daar kwamen reeds de konkurrenten aan . den dimi met de joost en ook frederick creupelandt, pascal debersaques ,michael, hans en steven hocedez . welkom dacht ik , met een al iets kleiner hartje .
    rond 8 uur werd na wat gepalaver de start gegeven . een lichtbruine makker snelde er vlug vandoor , joost ging niet mee de rest dus ook niet . het avontuur van onze vriend duurde niet lang ( 500m ) . daarna zette joost dus toch aan , gevolgd door dimi . ik bleef zitten in het groepje met de mindere snelheidsgoden . wie er ook bij was was den geert godderis . oei , een klepper toch . hij greep de macht in ons groepje , we bleven zo op kleine afstand van de 2 leiders . na een ronde was ons groepje als volgt : geert , ik , michael en  pascal.
    toen versnelde geert nog en moest pascal eraf en toen michael en als laatste den dezen . zo liep ik in vierde positie . ik liep uit op den 5e michael , het zag er goed uit .aan het eind van de 2e ronde stopte geert plots . dit was goed voor mij , ik liep nu plots mooi 3e .
    maar mijn mikpunt was wel weg , mijn tempo verminderde . ik keek eens achter me en zag dat michael en pascal weer tesamenliepen . dit was niet goed voor mij , ze naderden beetje bij beetje . iets voor het begin van de 4e ronde pakten ze me en ik moest direct lossen .
    ik had een moeilijk moment . ze snelden zo'n 50m weg en even later hoorde ik nog iemand afkomen . het was ( zeker niet creupel ) frederick , hij vloog me voorbij en bleef dan 30m voor mij hangen. nog even daarna haalde ook hans me in . mieljaer , dat was de druppel . ik kon er niet meer tegen , wat een kut wedstrijd van mezelf . naar de finish toe legde ik er hans nog op , oef ! 
    aan de aankomst hoorde ik dat den dimi gewonnen had , ik was zeer blij voor hem . tegen joost winnen is een grote zege , proficiat jongen.
    ik was dus 6e geworden . annick stond er ook reeds langs de kant , zij was eerste geworden bij de vrouwen . een dikke proficiat  . ze vertelde dat valerie steen vlugger dan haar was vertrokken . ze kon eind 2e ronde er bijkomen en zo begin 3e ronde er van weglopen . mijn madam had duidelijk meer inhoud . na drie halve marathons direct terug winnen , mijn hoed af . 
    mijn prestatie was dus beneden alle peil , ik was niet vermoeid alleen het was mijn eerste 10km wedstrijd in lange tijd , geen excuus als je mijn vrouws prestatie bekijkt . ik voelde me dus serieus den domsten .
    ik had aan 16,9 gelopen , nog niet eens aan 17 . 
    ik liep deze week nog 20 maal 200m allemaal 33" , wat goed is dus . 
    ik was voldoende uitgerust want ik deed de hele dag aan leegzakkerij .
    ik ging dus met een stom gevoel naar huis en sliep er eens over .
    de zaterdagmorgent was mijn spirit er terug . ik besloot mijn lichaam eens een lesje te geven , één die het nog lang zou onthouden . dit deed ik met een straftraining . ik besloot  rond 11 uur te gaan lopen richting tiegemberg . ik liep er alle zware hellingen hevig omhoog en rende zo vlug mogelijk weer naar huis . 1 u20 ' afzien , mijn lichaam zal zich nog eens overpeinzen als het een slechte dag zal hebben op een wedstrijd tegen mijn maatjes .

    vol·har·ding de; v 1 het volharden 2 standvastigheid

    02-05-2009 om 20:03 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    25-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag van het weekend pardubice
    hallo,
    pardubice is een zusterstad van waregem( in het kader van euro equus , het netwerk van 4 europese paardensteden)  en elk jaar mogen er een aantal sporters naar daar gaan om het beste van zich te tonen bij de tjechen.
    dit jaar was het de atletieksport en was vacbl uitverkoren , meerbepaald onze voorzitter sammy , katrien , bert , charline , annick en mezelf .
    ik zag het mega zitten om pardubice eens te chekken . we kregen een busje mee van waregem en mochten zelf een bestuurder aanduiden .
    ik moest niet lang denken en bedacht ( na samenspraak met de bobo's van vacbl )  mijn vader luc de taxidriver status . was die ook blij
    wij dus met een zevenkoppige delegatie richting pardubice .
    we vertrokken rond 5 uur den vrijdagmorgent . het ging vlot rond 7 uur waren we reeds in genk . we reden door duitsland waar we de hele tijd regen hadden . bert en ik speelden pentago om onze tijd te doden , de vrouwen amuseerden hun kennelijk ook want ze moesten constant lachen .de sfeer was reeds opperbest.
    eenmaal over de grens van tjechie bewonderden we het prachtige landschap en zagen er de wûrzly's ( inlandse kleinere hertsoort) rondlopen zoals bij ons de konijnen .sammy had hier waarschijnlijk al eens geweest want hij profileerde zich als tourgids .charline zei van ja en at verder haar cornflakes leeg( tip voor de dag erna ?) .
    bij de aankomst in pardubice vonden we vlug ons hotel . we verfristen ons en gingen op weg naar een irish pub(zeer mooie bruine kroeg) iets verderop .daar kwamen we de nederlandse delegatie( doetinchem) tegen en de italianen ( rosignano) en ook de duitsers ( schoenebeck) .we verorberden er een avondlunch met live muziek . de sfeer zat er direct in . het was moeilijk om niet reeds mee te feesten .
    we hebben er goed gegeten en een paar glaasjes " pivo " gedronken met bierbroeder bert .
    nadit zat de eerste dag erop . slapen omstreeks 22 uur .
    zaterdagmorgent een goed ontbijt in een te kleine zaal voor al die buitenlanders .het was aanschuiven voor een plaatsje en de hollanders moesten wachten . héhéhé  . charline at als enigste cornflakes ( zoals gisteren de hele dag ) .
    erna zijn we wat gaan wandelen in de stad zelf , de winkels , de oude stad en natuurlijk de start verkenning . rond 10.15 naar ons hotel en ons gereed maken voor de start . het weer zat reuze mee alleen de wind was wat strak.
    rond 12 uur was er de start .er waren 3 rondes van 7 km en de rondes verliepen in een acht ,zokon mijn papa ons 6 maal zien . de kenianen schoten als speren weg , ik was van den vacbl het vlugst vertrokken . bert volgde op korte afstand .
    rond km 3 schoot de beste italiaan ons zeer vlug voorbij ( die zou zeker een mooie tijd lopen) .ik voelde me ok , de eerste km 3.15 , na 5 km 17' 15"  , na 7 km 23' 30" . de 2de ronde kreeg ik het moeilijker ( te vlug gestart ? ) . na 12 km haalde bert me in ,redelijk vlug . ik herpakte me 1 km verder en  naderde terug op hem ( km 14 naar 15 was in 3' 24 " ) na 14 km kwam ik door in 50' 25 " . ik liep zeer sterk tot aan de 17 .daar stokte het wat en zo kon ik bert bibber niet meer pakken .hij arriveerde als eerste vacbler met een tijd van 1 u 16 ' 15" , zeer sterk , hij is nog maar net herbegonnen na slopende studiemaanden .ik kwam 25 " erna aan onder de spanboog . DE OSCAR van de dag ging naar charline vanneste . ze kwam toe na 1 u 24 ' , een prestatie om U tegen te zeggen . de cornflakes zijn een must voor iedere loper.annick kwam toe na 1u 33' , iets trager dan lille maar wat wil je na de derde halve marathon . toen kwaman ook nog sammy toe ( krampen en 10 ' stilstaan ) in 1 u 48 en katrien in voor haar een supertijd van 1u 52' ( ze ging voor 2 uur !!!!!!!!!) .verder nog vertellen dat die italiaan 1 u 12 ' liep !!. onze besten den bert had wel  roofbouw op zijn lichaam gepleegd , zijn billen zaten vol bloed . zijn liesen lagen volledig open van het schuren tegen zijn loopbroek .toen ik het zag moest ik even kijken naar den bert ( sterke vent om zo door te lopen ) en had medelijden met men vriend . iets later konden we er goed om lachen ( ontplofte ballen en zo ) .enfin t'is grappig als een kerel wijdsbeens loopt . aan de aankomst konden we pasta met kip eten en koffie drinken . we werden er goed gesoigneerd . iets later liepen annick en ik uit rond het mooie kasteel ( bert wou niet mee ? ) .
    later in de vooravond kregen we nog een rondleiding door de stad en s'avonds mochten we in een " kasteel " restaurant aanschuiven aan een feestdis . den baas was de organisator van de halve marathon en tevens sommelier . de champagne flessen werden er ontkurkt met het zwaard .
    daarna volgde nog een modeshow met plaatselijke schoonheden .  daarna zijn we met den vacbl naar een soort vrijdagsmarkt ( zoals in gent ) geweest waar we een mooi sfeervol café vonden . DEN CHE GUEVARA  , daar dronken we allen een aantal mojito's op onze prestaties en meestre proefde er de bij ons verboden drank "absinth" , sterk groen spul . ik liet bert eens proeven , er kwam rook uit oren .
    dit feest duurde tot rond 1u 30 , daarna bed in en dromen .
    zondagmorgen om 7 uur ontbijten en direct een bus in om een toeristische hoogdag te beleven .onderweg nog gekeken naar de wûrzly's en de paardenrenbaan van pardubice ( veel groter dan in waregem ) .nadat de plaatselijke driver mis had gereden kwamen we bij het bohemische kasteel van zleby.
    we zagen er megaveel wapens uit die tijd ( 1500 ) en ook speksteenkachels in alle vormen ( bestonden dus al zeer lang ) .verder bewonderden we de keukens uit die tijd ( volledig gebruiksklaar bewaard ) .s'middags lekkernijen eten in een bohemisch restaurant
    daarna gingen we naar kûtna hora waar we de kathedraal sint barbara  en een historisch militaire graftempel uit het jaar 1300 bezochten .de graftempel van 30000 soldaten die gestorven waren door een rattenplaag . niets speciaals? tot we binnengingen en er alle botten en koppen zagen liggen . sommigen gestapeld en met andere andere waren er schilden en kandelaars gemaakt . zeeeeer luguber allemaal .dit alles kultureel erfgoed van unesco .
    later zijn we met de nederlanders gaan loslopen terug in pardubice rond het kasteel . we konden er zeer goed mee opschieten wat alles nog perfecter maakte .
    we gingen erna nog wat apperitieven in de irisch pub en s' avonds eten in een restaurant in pardubice . ik at een " big one " biefstuk .
    sammy had het er eventjes warm toen hij te horen kreeg dat zijn vrouw op schaak was met filip nuytens thuis . na wat getelefoneer kon hij terug op zijn gemak zijn .
    we namen iets later afscheid van onze begeleidster voort weekend .dit was  aan een nachtclub maar we zijn er opt laatst toch niet binnen gegaan .
    we wilden nog wat mojito's gaan drinken in den ché . zo geschiede , met de hollanders en de italianen ( met de grootste kwamen annick en charline wel heel goed overeen ) . we sliepen rond 12 u 30 .
    maandag terugkeerdag . na het ontbijd en wat foto's vertrokken we met de zon richting vaderland .
    dit was een onvergetelijke ervaring en sterkt de reden waarom lopen zo super is . zeker bij beveren leie . het is een supergroep met verschillende karakters die wondermooi allemaal bij elkaar passen . 
    de grote roerhanger is hier het gezin van sammy en fabienne . waarvoor mijn uitzonderlinge dank .
     



    25-04-2009 om 20:32 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    22-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pardubice halve marathon in tjechie
    eerste de foto's want ik heb maar tijd vrijdag om een verslag uit te tippen , sorry .
    Wij namen deel aan de halve marathon die tevens het open tsjechiës
    kampioenschap was.
    De resultaten waren goed, er waren 850 dln.
    48. Bert Deschodt                 1u16'20"
    50. Lieven Demeestere       1u16'45"
    123. Charline Vanneste          1u24'30"              8e vrouw
    267. Annick De Laere              1u33'42"
    557. Sammy Declerck              1u48'41"             
    612. Katrien Deconinck          1u51'59''.

    22-04-2009 om 20:54 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van pardubice












    22-04-2009 om 20:49 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de foto's van pardubice












    22-04-2009 om 20:36 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de halve van rijsel
    hallo , hier zijn we weer .
    de laatste 2 weken stond er niets bij op m'n blog omdat annick en ik gewoon getraind hebben en er niets speciaals te melden valt .
    ik ben niet echt de man die dan begint te vertellen over de nieuwe kriekenoogst of over " faits divers".

    de orde van de dag : de halve van rijsel .


    s'ochtens was het zeer mistig , en koud . toen ik opstond en eerst wat koffie dronk en annick hetzelfde deed met een boterham of 2 erbij , voelde ik reeds dat ik goede benen had . mijn trainingen hadden hun werk goed gedaan. annick zag het volledig zitten en kon niet wachten tot we in rijsel waren.
    rond 8.00 uur kwam yves noppe bij ons aan want die ging ook zijn halve beslechten. tesamen reden we naar pa , luc demeestere en vandaar naar rijsel tenslotte. daar aangekomen was het nog maar 6 graden , redelijk koud dus . ik zag er direct nico serroen , en nog wat dapalo's . vlaanderen was dus weer aanwezig , net als vorig jaar.
    nog wat opwarmen met noppe en annick , iedereen zijn benen waren goed . we stonden klaar .
    start.......... ik ging vlot van start en liep rond de 12e plaats , een beetje verrast keek ik rond me heen en zag geen verdere concurrentie .
    ik liep de eerste km in 3' 18" , goed van start dus maar na 2 km liep ik reeds alleen , en dit voor de rest van de koers ......
    dat vond ik zeer spijtig want als je niemand voor en niemand achter je ziet terwijl je een halve loopt is dit niet bevorderend voor je tijd .
    na 5km was mijn tijd 17' 11" , ook goed maar nog meer alleen . na 10km 35' en iets . toen nog de 2e ronde . ik moest mezelf oppeppen om mijn tempo te blijven volhouden . ik kwam aan in een tijd van 1u 15' 23" , dit is een half minuutje van mijn besttijd . ik hoop in tjechié meer companen te hebben om mee te lopen want dat heb ik wel nodig .nico serroen heeft blijkbaar geen companen nodig want die verbeterde zijn toptijd.ik dacht 1u 09 ' en nog iets. een klasse appart dus , proficiat nico .
    wie ik ook proficiat moest wensen was yves noppe die rap na mij arriveerde in een tijd van 1u 22' .en toen wachtte ik annick op . ik zag ze redelijk vlug . ik had de laatste km terug gekeerd om ze nog wat op te jutten . toen ik ze zag wist ik ( na op mijn horloge te kijken ) dat ze een persoonlijk rekord zou lopen . ik riep " proficiat " en " het is je dag vandaag" en het vrouwke liep nog wat sneller . na een lange eindsprint arriveerde ze in een tijd van 1 u 30' 15" . een dikken proficiat aan mijn vrouw . zoals in hastings krijgt ze ook nu weer de oscar van de dag.

    daarna was het uitblazen , naar huis rijden , de ronde .. , stijn devolder zien winnen en ook frieten gaan eten .

    volgende afspraak : binnen 2 weken  : PARDUBICE in TJECHIE  een halve marathon .
    hopelijk met meer concurrentie voor mij én een persoonlijk rekord en voor annck haar derde mega halve .

    05-04-2009 om 20:03 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de foto's van hastings ( verslag eronder )
















    17-03-2009 om 21:16 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hastings halve marathon( engeland)
    hallo vrienden,
    dit weekend stond er een klassieker op het menu . de halve van hastings . ik heb er reeds 4 maal aan deelgenomen en deze 5e keer ging voor het eerst mijn vrouwke annick mee op reis .
    vrijdagavond kwam de mama van een jongentje dat bij kevin in de klas zit om onze oudste . ze gingen met de KSA op kamp voor het weekend. onze robin ben ik dan naar mijn ouders gaan brengen . zo waren onze beide kinders goed opgevangen en konden we met z'n tweetjes eens genieten van een weekend in engeland ( genieten ....). vrijdag kropen we vroeg in ons bedje en droomden van een mooie overwinning ...
    zaterdagmorgent, rond 7uur kwamen j-m vandenheede en zijn vrouw catherine ons thuis oppikken . we vertrokken richting harelbeke waar we nog tesamen kwamen met de rest van de kruisvaarders. we waren plus minus met twaalven , onder andere hans noyelle ,joost vynckier en zijn vrouw, dokter luc thermote en zijn zoon waren van de partij  .met z'n allen vertrokken we naar calais waar we de ferry namen.rustig wat koffie drinken op de boot en lullen over wat komen gaat . daarna van de boot en LINKS verder rijden engeland binnen.onze eerste halte was "REY" . een mooi pitoresk dorpje waar we in een bruine kroeg een goeie maaltijd nuttigden .in engeland kun je dus heeeel goed eten , ondanks de myte .
    daarna vertrokken we naar onze volgende halte : BATTLE .daar werd vroeger , in den tijde van de kastelen , een zware slag geleverd .  rond het kasteel konden we wandelen opt slagveld . eigenlijk moesten we hier 6 pond voor afdokken maar we konden allen binnen glippen langs een deur die openstond ( typisch belgisch ??). daarna wat winkelen . luc thermote kocht er in een "kruiden en snoep winkel " een soort spekken met gember in . om deze te nuttigen mag je geen lozer zijn .... sterk spul .
    toen was het tijd om naar hastings te rijden . daar deden we nog wat lente inkoopjes . de pond staat laag en de euro sterk en zo waren de kledij en de schoenen en de cd' s en dvd's zeer goedkoop voor ons . na volle zakken en lege portefeuille moesten we kennis maken met onze gastgezinnen in een chinees restaurant !! na veel gezoen en darlings en lovely bracht onze gastvrouw  TRISH ons naar haar huis . we hadden wederom geluk . het was een prachtige doening en onze kamer had een mooi 2persoons bed
    nadat we uitpakten vertrokken we naar iemands huis om er te genieten  met sommige andere grijslokenaars van een prachtig buffet.
    nadat feestmaal bracht trish ons terug naar ons gasthuis en konden we in ons bedje kruipen , hunk .
    zondag : 
    rond 7 u 15 stonden we op maar waren we al een tijdje wakker door die vervelende meeuwen ( wat een lawaai ) .
    opt gemak nog een ontbijt en daarna richting start . de hastings halve marathon staat aangeschreven als een van de mooiste en belangrijkste in engeland ( zeggen zei hé ) . we waren met 5000 !!! genoeg volk zou ik zo zeggen. na een doedelzak fanfare ( ik zweer het ) mochten we starten .
    we starten op de tonen van "chariots of fire " , direct kippevel . na 500m was het gedaan met feesten dan moesten we reeds goed bergop. ik liep rond de 30e plaats . vorige jaren deed ik dit ook . maar ja ,.................... je hebt zo van die dagen ...............................waar het niet gaat...........................je geen kracht in de benen hebt ........................en je je vooruitsleept . en aangezien de eerste 10km bergop waren ging het niet zo vlug .na 2 miles moesten we "queens way "op . dit in een 4 miles lange straat omhoog , afzien geblazen en volhouden .
    eens daarboven zag ik vlug "the half point  " . het kalf was toen reeds volledig verdronken , mijn tussen tijd was 43 ' .
    daarna was het wat naar beneden met nog een 4 tal venijnige stroken bergop ( pikkelstraat-achtig ) . ik was eigenlijk niet zo moe maar de benen hadden gewoon geen fors , ik kon zelfs een beetje !! genieten van het lente weer en the country . na 9 miles moesten we megasteil bergaf .daar ben ik ieder jaar dus heel stijf van .rond mile 10 was ik beneden , dan moest ik nog 3 miles langs de promenade "wandelen " . ik eindigde luid aangemoedigd door duizenden supporters ( haha) in een nieuwe rekord tijd van 1u 24' . dit was lang geleden . veel tijd om te bekomen had ik niet want ik wilde j-m zien aankomen , hij deed dit in een tijd van 1 u 33' . ongelooflijk maar waar annick kwam in haar eerste hastings-battle aan in een tijd van 1u 35' en een paar seconden  aan . dit was voor mij ( tss al die mensen en met al die sfeer ) een emotioneel moment .
    toen ik ze over de meet zag strompelen kwamen de tranen me in de ogen , ze had het ongelooflijk goed gedaan . zeer fier .
    ik vroeg in het gras even verder naar haar wedstrijd verhaal . ze had gewoon gelopen zei ze ,.... ze zag altijd J-m voor haar en ze wist dus dat ze goed bezig was en ze wist ook dat ze in de pikkelstraatjes moest inhouden en dat de laatste mijl de langste mijl was . ik gaf haar een dikke zoen. .ik belde dit door naar mijn pa en die vertelde dat robin 4e was in de cross van meulebeke . wat een gezin .
    ons avontuur was nog niet ten einde . na een loslopen en een goeie douche mochten we aanschuiven bij een feestelijk buffet . ik zat naast mijn beste vriend vant weekend , wonderdokter luc . de slechte race van mijnentewege was reeds vergeten na een guiness of 2 .
    annick kreeg er volledig terecht de "TWIN TOWER AWARD " , met een beker natuurlijk . weeral feest .
    en daarna terug naar huis met de auto links , via de boot , terug rechts , den trap op in ons eigen bed .grol.
    en toen kwam er een varken met een lange snuit en het verhaaltje was uit. 
    ik zet morgen de foto's op mijn blog .

    16-03-2009 om 20:37 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cross ingelmunster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo , deze week ben ik het iets rustiger gaan aanpakken . de km's zijn gemaakt , nu ist tijd om te recuperen.
    maandag 1u30' gelopen en dinsdag zelfs een rustdag genomen ( ik heb wel wat gaan zwemmen s'avonds met de kids) .
    woensdag heb ik 5 x 5' gelopen met 2' 30" pauze . ik liep op een tempo van 3 ' 24' de km . ik zag wel wat af
    donderdag terug 1u 30 easy, vrijdag terug een rustdag en zaterdag voorbereiding .
    zondag was het dan cross in ingelmunster .
    robin startte goed en liep een 6e plaats , net als zijn broertje kevin.
    annick startte slecht maar toonde dan dat ze ook veel getraint had en liep ze allen voorbij ( behalve miss vanneste natuurlijk ) .
    ze liep een stevig tempo en bouwde een ruime voorsprong uit op de derde vrouw ( audrey goeseart ,je hoort nog van deze dame) .
    ze finishte zo met een mooie 2e plaats . proficiat vrouwke.
    de laatste reeks was het aan den dezen. ik had wat pijn aan mijn linkerbovenbeen en voelde me daarom wat moe en niet al te best.
    ik startte achter dimitri sabbe die redelijk doortrok . ik had het zwaar maar kon toch mooi int spoor van dimi blijven .
    in de 2e ronde was de veer van dimitri blijkbaar een beetje gebroken , hij vertraagde iets .ik twijfelde niet en deed een harde demarage.
    ik had redelijk vlug 30m . die bouwde ik uit tot zowat 60m .mooi !!
    den dimi werd nog voorbijgestoken door pascal debersaques ( hopelijk goed geschreven ) zodat het podium er zo uit zag. 
                                                                                       1 = lieven
                                                              2= pascal                                  3= dimi


    een geslaagde dag terug , wel afgezien .volgende week volgt een zeer rustige week tot de zondag waar ik loop in hastings ( halve marathon ) .
    tot loops .

    09-03-2009 om 19:27 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de geschifte

    hallo beste km-vreters,

    mijn trainingsweek verliep zeer voorspoedig , ik ben duidelijk ijzersterk .hoe het natuurlijk wordt in de komende belangrijke afspraken , we zien wel . alles moet nog bewezen worden . typen dat je megagoed bezig bent is nog altijd anders dan ijzersterk lopen .

    maandag : s'morgens om 6uur 5 km loslopen ( los uit het bed ) .in de namiddag 1u30' rustige duurloop . ( totaal 25 km )
    dinsdag : dl 1uur ( 13km ) benen moe
    woensdag : beveren leie met filip en bert 8x 600M gelopen (vlak altijd 1' 52" ) , we liepen niet door maar wel verbazend snel .( 12 km tot.)
    donderdag : s'morgens 5km , namiddag 1u 30' , benen ok.( 25km)
    vrijdag : 1 uur loslopen , moede ( 13km )
    zaterdag : grijsloke 3 toeren , 1ste toer inlopen , 2e toer hard tempo , 3e toer diep gaan . 1 effectieve toer van dwars door grijsloke gemeten = 24' 10" . gewoonweg nog 7 sec beter dan  een week geleden ( en toen was ik eigenlijk frisser  ) .
    dit gaf me vertrouwen . in de namiddag ben ik dan nog 7km gaan loslopen . dit was volgens mijn vrouw geschift . ( tot. 27 km  )
    zondag : 20 km in de gavers , zeer traag ( 1u 45 ' ) .
    dit resulteerd in een slordige 135 km . ook mijn papa sluit zich bij annick aan : " hij is geschift " en " let toch op jongen " .
    wel ik heb me moeten inhouden of ik liep nog na de koers van vandaag ( K-B-K) een half uur uit .
    ik heb me kunnen inhouden .


     

    01-03-2009 om 19:41 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spartaans getrain
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    hallo beste bloggers,
    deze week heb ik me eens goed laten gaan .
    het was een week van zwaar afzien , dit als voorbereiding op de halve van hastings in engeland. ja , loopclub grijsloke ( waarvan ik nog aangesloten ben ) is daarmee verbroederd . vandaar dat we ieder jaar rond medeo maart afzakken naar engeland dus .ik ben er reeds 4x geweest , met redelijk succes .mijn besttijd op die halve marathon is 1 u 15 ' 50" . ik moet je er wel bij vertellen dat de eerste 10 km fel omhoog zijn en het dus een helse tocht is .niet voor mietjes en vtm-ers .

    maandag :  smorgensvroeg om 6uur opgestaan en een 5km gelopen , in euforie na mijn overwinning van de dag ervoor natuurlijk. dus hard waren die ochtend km'ers niet.
    s'avonds dan met de groep in waregem 1u 30' gelopen ( 20km).
    dinsdag:   s'avonds in waregem 1uur los gelopen(13km) en direct erna naar huis geraced en met de kids gaan zwemmen . zelf heb ik er wat schoolslag gezwommen en erna een 20' crawl .kevin kreeg training met zijn club en robin kreeg les van papa .
    woensdag: een megatraining , 3 toeren in grijsloke . ik begon aan de kerk en liep dus in de richting van den boskant om te startten . zo was het niet direct omhoog en kon ik inlopen de eerste ronde . vanaf dat ik de kerk terug passeerde begon ik tempo te lopen . ik kon dus in die 3 ronden 2 juiste ronden van de wedstrijd timen . ronde 1 = 24' 44", ronde 2 = 24' 17" ( deze liep ik redelijk door) . een zeer zware maar goeie training met dus 3 keer de pikkelstraat . oef . erna liep ik nog 15' uit.die dag was dus goed voor 20 km
    donderdag:  s'morgens een vetloopje van 5km en s'avonds 1u 30' ( 20km ) ( stijf in de beentjes ) .

    vrijdag :  1uur los gelopen ( benen nog stijver ) . ik liep eerst alleen , ik deed een paar versnellingen om de stijfheid weg te werken .daarna liep ik met frankie dury ( je weet wel ) , en nog even daarna kwam ulrike ( je weet wel )er ook bij .
    goed gezelfschap en ik leerde er ook bij dat de joost niet echt een nieuwe man is . als ie thuis komt vraag ie gewoon " wat eten we vanavond ?",niet echt taktisch joostje .
    zaterdag: terug een hevige training . dit maal in "de hellinck "waar ik 5 x 1350M liep met in die rondes telkens 3 hellinkjes.
     mijn tijden 1= 4' 45" , 2= 4' 43" , 3 = 4' 46" , 4 = 4' 41" , 5 = 4'38" met erna nog 2km uitlopen ( 16km)
    dit was terug zeer goed . ik was zeer tevreden over mijn zaterdag . niet vergeten te zeggen dat ook kevin mee was . hij liep er 6 rondjes in van 500m en 4 snel en liep dan nog 2 km los met den papa . waauw!!!
    zondag : s' morgens vroeg op want annick ging gaan lopen in de walen . de wedstrijd van herseaux , een van 10km .
    ze startte goed en liep zo naar de 2E plaats algemeen en de eerste in haar categorie . proficiat schat !! tijd = 41' 36",  met hellingen natuurlijk.
    van mijn maten zag ik dat dimitri caby de overwinning pakte en joost dewaele 3e werd . den dimi delombearde was 7e , beter dan vorige week . ludovic was 16e net voor ignace ( ludovic bouwt nog op ) en wouter 61e heeft ook nog veel werk .
    de apotheose kwam echter met de tombola . daar ging dimitri delombearde weg met een prachtige lange  jas in een bruin kakkleur  . als exhibisionist zal hij die goed kunnen gebruiken, voor de rest .... vuilbak .
    nog erger was de prijs van ignace . die kreeg een vaas met staander .... in het kakbruin .ik zou ze eens willen zien staan in z'n huis .
    na de koers en de megatombola zijn we huiswaards getrokken . allé , mijn gezin wel maar ik niet . ik ging direct naar de gavers waar ik nog 5 toeren liep ( 25km ) . gelukkig had ik mijn mp3 - speler bij want ik liep heeeeel alleen .saai .
    dit komt dan tesamen voor de hele week op 137 km . behoorlijk veel , maar als je een goeie halve wilt lopen bergop ist nodig .
    verder hoorde ik dat kurt defrene( voor wie ik schema's schrijf)  op een 27km  wedstrijd een tijd van 1u 50' liep . niet slecht als je weet dat hij maar een helft op tempo liep . hij zal wel een goeie marathon lopen denk ik .
    ik schrijf ook schema's voor yves noppe en naar eigen zeggen voelt hij zich zeer goed , allesinds nu want ie is op weekend .hij bereidt zich voor op de halve van rijsel .eerst een test in oostende- brugge , we zien wel . normaal ook voor mayko maar die is nog herstellende van buikspierpijnen .
    zo, mijn loopwereldje draait goed en op volle toeren , hopelijk nog voor lang . salu !!!

    22-02-2009 om 18:34 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cross vacbl
    hallo beste sportvrienden,
    deze zondag was het de thuismatch in beveren leie . iedereen ( waaronder mezelf ) was supernerveus .
    bij de start van de jongens eendjes ( waar mijn jongsten meedoet ) stond robin te babbelen tegen jordan declerck . niet goed voor de prestatie natuurlijk , maar t'is de kleinen vergeven . hij liep in zijn gekende oorlogsstijl nog naar de 6e plaats . ventje 1 was geslaagd.
    daarna de jongens benjamins met de kevin . die stond nerveus en was bijgevolg dus wel goed gestart .
    hij liep rond de 12e plaats en rukte na de eerste bocht op naar de 5e plaats . daar was hij op zijn niveau , want na wat over en heen gejump arriveerde hij op een .... 5e plaats . ventje 2 ook ok.
    toen zag ik de overige reeksen , den vacbl was niet zo TOP vond ik , jammer . sommige verteerden die zeer zware strook in den boer zijn akker niet .ja bij den vacbl zijnt snelheidsduivels en geen boerenpummels hé .
    in de laatste reeks ( sen 2) zou ik echter weer eens bewijzen dat ik wel door de akkers kan ploegen.
    bij de start versnelde eric denyft enorm , ik volgde op een paar meter maar pannikeerde niet .toen volgde de eerste keer in de modder ,ik bleef rustig zitten na eric ....
    maar na die strook versnelde ik en liep er den eric af . dimitri sabbe van zijn kant versnelde ook en kwam over eric . sabbe probeerde het gat van zowat 15 m op  meestre dicht te lopen .maar in de 2e passage aan de akker bewees ik dat ik wel degelijk een echte boerepummel ben en vergrootte er gevoelig het gat .daarna riep onze filip van tempo te lopen , dit deed ik dan ook .door mijn hevige trainingen is dit tempo verbetert en zodoende  kreeg ik nog een groter gat op den dimi ( 50m ) . ik finischte dan ook als eerste en was daarmee super tevreden .dimitri was even daarna 2E en de moedige eric denyft was 3e . winnen thuis is altijd speciaal en zeker alst zo zwaar is en er zoveel toffe supporters me toejuigden . waarvoor dank!
    ik ben goed bezig . hopelijk nog voor lang .want ik zit nog met een grafiekske in mijn achterhoofd ( hé joost en dimi ).

    16-02-2009 om 21:06 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cross dadizele
    het was weer een prachtig weekend moet ik zeggen . vrijdagavond een uitgebreide receptie met alles erop en eraan door het wit gele kruis , zaterdagnamiddag een crossje op teevee en s'avonds de verjaardag van mijn zus wendy . haar verjaardag vierden we met de familie en vrienden erbij in een zwevegemse feestcafé . waarvoor dank en nog vele jaren......
    gedronken had ik de zaterdag niet want ik wilde zondag tiptop zijn .
    toen ik zondag opstond was het reeds 9 uur , dit is heel laat voor mij . ik was goed uitgeslapen en ready for the battle .
    rond 13u kwamen we met het gehele gezin aan in dadizele . stipt om 14u  weerklonk het eerste startschot van de crossreeksen .de jongste meisjes waren weg. even daarna wast aan de beurt van robin , die goed startte en bleef volharden en zo een fantastische 5e plaats uit de brand kon slepen. even daarna wast aan onze kevin . die startte rond de 15e plaats en begon dus aan zijn inhaalreeks . na de eerste ronde ( 500m ) passeerde hij in circa 8e positie . hij deed hard verder en klom op tot de 5e plaats . nog niet genoeg dacht hij , ik wil een podium . hij probeerde nog maar zijn krachten waren ten einde . allebei mijn zoontjes dus op de 5e plaats . ik prijs mezelf gelukkig .
    nog even erna moesten de wijvekes crossen . die reeks werd volledig gedomineerd door charline vanneste , zoals gewoonlijk.
    annick van haar kant begon met een 4e plaats en bleef zo verder lopen . dit na lies deruddere ( die na een formidabele start haar 2e plaats kon ... verzilveren , proficiat lies ) . en na kim vandewaetere . dit is een goed resultaat voor annick haar eerste wedstrijd van't jaar en wetende dat ze aant trainen is voor de lange afstand ( de halve van hastings en van rijsel ) . blijven ervoor gaan dus.
    rond 16u15 waren de seniors 1 aan de beurt . ik zag nog glenn vermandere winnen voor bert deschodt . die glenn loopt dit jaar als een trein , ook een dikke proficiat jongen .
    erna waren de seniors 2 aan de zet . ik had reeds nico serroen tegen het lijf gelopen , deze zou ik in principe niet kunnen kloppen , maar met mijn huidige konditie wou ik het toch niet opgeven .bij de start was nico reeds weg , ik volgde met dimitri sabbe in mijn spoor . ik liep " op rolentie " verder , ik wou me niet laten omploffen en zo sabbe voorlaten .mijn taktiek werkte : genietend van mijn huidige kondite was mijn tempo hoog genoeg om dimitri los te lopen .
    maar tot mijn eigen verbazing naderde ik gezapig op den nico , ik probeerde er niet tevlug naar toe te lopen , kwestie van ..... niet te ontploffen .
    toen ik kon aansluiten was ik superblij en zag alles zitten . maar toen sloeg het noodlot toe voor den nico hij sloeg zijn voet om . ik had het niet gezien maar toen we de berg weer moesten opsprinten stopte hij .
    ik vond dit heel jammer want ik zag het wel zitten , jammer voor de wedstrijd maar nog jammerder voor nico natuurlijk.
    hopelijk ist niet te erg en staat hij erweer vlug op zijn afstanden .courage makker. 
    den dimitri was reeds op 30 m dus na die schok moest ik wel weer door . ik liep mijn tempo en probeerde me te focussen op mijn nakende overwinning . dimitri kon niet naderen hij verachterde zelfs . daardoor liep ik de laatste ronde in pure euforie , het was reeds van maart vorig jaar dat ik nog een cross kon winnen.super gelukkig nam ik de beker in de hand en kreeg 3 kussen van het mooie bloemenmeisje .
    daarna nog wat nagepraat met dimitri en gaan loslopen en ............. een paar leffes natuurlijk.
    weekend geslaagd . joepie

    09-02-2009 om 20:05 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's van oostende met dank aan natalie










    06-02-2009 om 17:21 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t'sas slijkens
    hallo,
    dit weekend was er eentje om in te lijsten.
    het was zeer druk maar wel heel amusant .
    de zaterdagmorgent voerde ik kevin naar de zwemclub waar die leerde crawl zwemmen . toen zijn uurtje les voorbij was gingen we terug huiswaards . na het eten was annick reeds gaan trainen . ze moest 2 toeren doen in grijsloke , een felle training dus . maar ze plooide niet en kwam nog geheel thuis !!
    toen ze thuis kwam had ik reeds de kids gevoerd naar de ksa in waregem . vlug waste annick haar en kleedde ze zich om . want direct vertrokken we terug naar waregem richting het stadshuis . daar was ik verwacht omdat ik er een eervolle vermelding kreeg bij de recreanten .
    ik kreeg deze bloemlezing dankzij mijn club vacbl, waarvan hartelijk dank.
    na een glaasje gedronken te hebben moesten we om de kids terug en daarna zijn we richting kerk heirweg gereden want twas instap viering voor onze communicant robin . eventjes rust.
    toen de mis voorbij was gingen we naar harelbeke . we waren er verwacht bij bert en charline . tesamen met filip , veerle , michael en valentine dronken we er alle champagne uit en aten hun frigo leeg om ze dan rond 12U30 een nachtzoen te geven en vlug huiswaards te keren om in ons bed te kruipen(rond 1uur) .oef ..... dag 1 ok.

    ring ring .......  6 u 45 lieven moet eruit , annick is reeds vertrokken om haar taak als verpleegster bij de wit gelen te gaan vervullen . meestre moet zich klaar maken om te vertrekken richting oostende want om 10 u 30 moest ik lopen . de kids uit bed sleuren en ze in hun kleren smijten en daarna nog den ouwen papa ophalen en weg ermee .ik had wel eerst 3 koffies binnen geslokt bay the way.
    eenmaal in oostende zag ik dat de concurrentie niet mals was : stieperaere, brouckaert , de vuyst , ... ik zou het niet voor niets krijgen, de goede prestatie.er was veel wind ook .
    de start verliep ok, ik vond een mooi tempo en liep zo in een groepje van 6 man . voor ons liepen de eersten ( waaronder steven broucke ) .
    de 3 rondes van 2,3 km waren eerst een strook tegen wind en dan terug mee wind en dan over een brug richting finish .
    na de eerste ronde waren we reeds genaderd bij de eerste gelosten van de voorste groep.ik hield me kalm tot meewind , dan versnelde ik en liep zo de hele groep op 10 m . ik haalde ook een paar voorgangers bij . in het begin van de laatste ronde had ik nog 10m
    te weinig , ik hield in en wachtte af tot  mee wind . daar versnelde ik terug ( laatste km ) .ik liep in die laatste meters wel 5 gasten voorbij en sprintte daarna naar de 8e plaats , 30' na karel moerman maar voor steven broucke . dit was lang geleden. ik ben dus super tevreden voor mijn eerste loop van de nieuwe campagne. aan de auto dronk meestre wat witloofsoep die pa had meegebracht , ja twas koud buiten .
    in de prijsuitreiking vernam ik dat ik ook nog eerste veteraan was, joepie. enkele uren laten toonde ik de fruitmand thuis en legde me in de zetel om te genieten van ............ de belgen.
    daarna ben ik nog 35' los gaan lopen . ja , ik ben geschift.




    02-02-2009 om 21:04 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kevin de zwemmer

    hallo,
    deze week heb ik dus zoals gezegd 128 km gelopen int totaal.
    de maandag en de dinsdag easy maar lang en de woensdag interval met de vacbl. die interval verliep zeer goed , de form en de conditie komt eraan.
    de donderdag weer een lange en de vrijdag een uur en een kwartje in regen en wind.
    s'avonds was er feest van mijn werk ( rogiers - vanpoucke) en heb ik menig pintje gedronken. tegen 8 u zaterdag morgent was ik wel reeds weer op om daarna kevin naar UZKZ zwemclub te rijden en wat commisies te doen ondertussen .
    s'namiddags ben ik tesamen met annick naar den kluis geweest om daar een lange interval training te doen maar niet over de overslag. natuurlijk was het wel hevig op en neer. een training die kan tellen .
    zondag morgent opgestaan om 6u45 en tegen 8u waren annick en ik begonnen aan ons 5 toeren in de gavers ( 25 km ).
    toen deze gedaan waren zijn we huiswaards gekeerd om ons gereed te zetten voor het splash event.
    dit is een zwemmeting voor de jongsten. ik moest er "de visjes" begeleiden ( de zwemmertjes die reeds een paar jaar bij UZKZ zijn) .
    maar belangrijker was dat de kevin moest zwemmen . hij stond ingeschreven voor de 50m schoolslag en de 100m schoolslag en de aflossing 4x25 m . zijn eerste wedstrijd was hij verdienstelijk 2e met een tijd van 1' 03 " . beter dan sommige gevorderden.
    voor de 100m was hij ook heel goed 2e . daar in een tijd van 2' 11" , hij verliest dus maar 5' in de dubbele afstand !!
    in de aflossing was zijn groepje beginners laatste maar onze topzwemmer deed het duidelijk heel goed en kon mee tussen de gevorderden.
    een zeer toffe namiddag  en een toaal geslaagd weekend . op naar het volgende volle weekend .

     

     

    25-01-2009 om 18:34 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk

    eindelijk ben ik er weer eens toe geraakt om mijn blog in te vullen . in die 3 weken stilzwijgen stond ik wel niet stil !!
    de eerste week reeds was ik fel op dreef . na zijn blog van joost te lezen ( DE GRAFIEK ) en met de gedachte dat ik deze zomer niet veel had getraint en bijgevolg niet ( volgens mijn eigen ) voldoende had gepresteerd wilde ik van mijn winter wat maken.
    de eerste week deed ik 135 km , de 2e week 100km met lombardsijde erbij de zaterdag .
    lombardsijde ( 10,8 km ) = een zeer mooie natuurloop . in de start liep ik niet te hevig , ik wilde er een doorgedreven training van maken .
    als je dit zo opvat zie je direct wat concurrenten voor je lopen . bijgevolg versnel je na 3 km toch maar zie je al rap dat je door het "door"trainen toch niet 100 % bent .en toch na een strook duinen en daarna een lange strook strand kwam ik bij jurgen boterberge . we namen veel over van elkaar . maar in de lange duinenstrook terug voelde ik me meer en meer in mijn nopjes . de golvende op en neer paadjes bevielen me enorm.
    door mijn crosservaring versnelde ik zo hard dat jurgen moest afhaken .toen we voor de laatste 2 km terug wegdek onder de voeten kregen was die reeds verloren .ik liep ook naar jeroen swinnen toe en kon hem pakken juist voor de laatste bocht .
    toen deden we tesamen een lange sprint van zowat 150m . van afhaken wilde die niet weten !! maar meestre won toch en ik behaalde daarbij de 13e plaats . missie 1 geslaagd .
    tot overmaat van geluk was mijn naturaprijs  ook nog een wokpan. dat wordt wokken dus.
    de derde week deed ik terug 120 km met als apotheose een training in de hellinck de zaterdag .de tijden waren zeer goed , ik moet zeggen dat het  nog beter ging dan in lombardsijde . en met al die heuvels was het toch een pachtige maar harde training.
    het lichaam past zich voortreffelijk aan .
    deze week ben ik weer weg voor zo'n 127 km . het is nu woensdag en we deden zonet een snelheidstraining en het ging heel vlot .
    zaterdag doe ik een training in de kluis . we zien wel hoe het vordert.
    annick traint ook hard en ze doet dat ook heel goed .ik zie haar iedere week verbeteren .
    de kevin zwemt en loopt , net als de robin en allebei maken ze progressie ons gezin kan zeker niet klagen tot nu toe in 2009 .
    hopelijk verpulveren we ze allemaal dit jaar . we zien dus wel ...

    21-01-2009 om 21:01 geschreven door demeestere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)



    annicks beste
    -2x winnaar mls-criterium
    -halve mar. 1u30' 15"( lille 2009 )
    -1ste omloop kluis-
    bergen.
    2004 pk cross vrije sp.
    - 1ste wingene 2006
    2009 hasting 1/2 marathon
    in 1u 35'
     - 1ste schalienloop vichte


    Foto

    Foto

    kevin's beste:
    25m schoolslag in 37"
    50m schoolslag in 1'03"
    (2e in zwevegem)
    100m schoolslag in 1'48"
    (3e in ieper)
    400m lopen in 1' 27"
    1ste eurojogging har.2007
    1ste eurojogging har.2008
    1ste overmere  2008
    1ste overmere 2009
    2e grijsloke 2009
    1ste vichte 2009
    3e cross avifrora 2010
    2e deerlijk kerstcor.2010
    robin's beste:
    100m schoolslag in 2' 16"
    100m vrije slag in 2'13"
    2e grijsloke 2008
    1e zwevegem 2008
    25m zwemmen in 40'
    400m lopen in 1' 43"
    6e grijsloke 2009
    1ste vichte 2009
    3e cross dadizele 2010

    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 27/05-02/06 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs