Deze week en volgende week was/word vrij zwaar. Lekker de nacht werken. Ik ga toch zien voor mijn blog net iets beter te onderhouden.
Ondertussen hebben we vernomen dat we pas in november zouden beginnen met de therorie lessen. Maar we zijn al met 15 op de lijst van "studenten" en dat is al een klas, het probleem is dat er geen instructeurs vrij zijn. Maar ja ondertussen verdienen we ze wel lekker en hebben we veel stage en ervaring.
Vandaag was het eens uitslapen ik mocht beginnen om 14u50 Het was en tripje naar de waaslandhaven waar we voor de verandering weer eens lang moesten wachten. Het was maar een klein treintje zo een kleine 1000 ton ofzo. Maar het positieve is nu heb ik leren rijden met een type 77 (diezel). zie foto
Vandaag kwamen wij met 3 aan in hasselt. Een heel schoon stad, veel schoon volk (studentekes) Maar daar bleef het bij, in de depot van hasselt wisten ze niet van onze komst en hadden ze ook niets voorzien voor ons. Dan hebben we maar bijna een ganse dag op ons gat gezeten, er zijn spannendere dingen om te doen. Maar zo hebben we ze ook weer verdient
Vandaag zijn we nogmaals naar montzen gereden, maar deze keer met 2500 ton achter ons gat aan steentjes enzo. We zijn vertrokken naar montzen on 7u45 met 3 types 77 (diezel tractie) en om een lang verhaal kort te houden, het ging niet vooruit. Na lekker de berg op te tuffen tegen niet meer als 30 km/u zijn we er dan toch geraakt, speitig genoeg heb ik vandaag niet mogen rijden omdat de last te zwaar was, elk machientje kan maar maximum 800 ton trekken. Dat hebben we te danken aan de politiek, die wou dat er belgische motoren in kwamen, met als gevolg, een schoon carosserie, maar van moteur ist geen kl**te waard. Hoera morgen weekend en maandag naar hasselt
Het is weer lang geleden dat ik nog eens iets op mijn blog heb gezet, maar ondertussen is er al veel gebeurt. Donderdag was mijn eerste rit naar montzen en direct met 1800 ton achter mijn gat. Het was met een type 20, dat zijn de krachtigste elektrische tractie toestellen die in het bezit zijn van de nmbs. Op de heenweg heb ik mogen rijden, spannend altijd bergop en lekker doortrekken. En met vloeistoffen schokt dat altijd zo lekker na ;-)
Vandaag was het na lang wachten de eerste werkdag. 's Ochtends om 8u30 werden wij verwacht in Antwerpen centraal, na een inleiding van de vakbond was het aan de NMBS zelf. We hebben daar alle uitles gekregen en kennis gemaakt met onze "directe chef". Ook hebben we het uur gekregen dat we morgen de trein moeten pakken in het antwerpen-berchem station. 7u37 is het, wat dus betekend dat ik om 6u27 de trein moet pakken naar antwerpen. Maar hopelijk kan ik morgen al eens rijden met de trein. maarja dat zal ik morgen weten te zeggen ;-)
Vrijdag was het mijn laatse werkdag bij padeg computers. Na alle lopende zaken afgehandeld te hebben en de niet afgehandelde aan mijn collega doorgegeven te hebben. Hebben we mijn laatste dag afgesloten met een goeie fles schuimwijn. Na nog een laatste keer vaarwel te hebben gezegd te hebben aan mijn collega's waarmee ik een goed jaar heb mee samengewerkt, ben ik in mn auto gestapt en de laatste keer moe van kl**te klanten naar huis gereden.
Na een dagje relaxen begint het te korten. En beginnen de zenuwen meer en meer te komen
Hopelijk wordt het nog een fijne dag die eerste maandag.
Enkele dagen geleden heb ik een brief ontvangen met de mededeling dat ik op maandag 10 september mocht beginnen bij de nmbs. Ik moet om 8u30 in Antwerpen zijn voor mijn registratie en eerste werkdag.
Ook het "probleem" voor de opzegging van mijn contract op mijn vorig werk is opgelost
Hopelijk wordt het een beetje fijn op mijn nieuwe job