Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium walloniĆ« (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    08-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corrida Pipaissienne - 10,3 km (Pipaix)
    Een tijdje geleden dat ik nog wat te melden had op mijn blogske maar zoals iedereen zat ik in volle verlofperiode, waardoor dit blogske een beetje verwaarloosd werd. Niettegenstaande wil ik jullie toch het hele relaas meegeven wat ik de voorbije 14 dagen uitgevreten heb. Trouwe "facebook-aanhangers weten reeds al hoe de vork in de steel zit, maar ik ben ervan overtuigd dat er toch nog velen zijn die nog geen lid zijn van facebook.

    Twee weken geleden dus heb ik besloten om definitief te stoppen met roken. Ik dus richting dokter gegaan want zonder hulpmiddeltje was ik ervan overtuigd dat ik het niet lang ging uitzingen. Mijn huisarts gaf me een voorschrift met het middel "champix". Dit geneesmiddel zorgt ervoor dat de receptoren die de zin naar nicotine opwekken, geblokkeerd worden. Wel was het zo dat ik tijdens mijn eerste week "champix-inname" nog gewoon mocht verder roken.

    Die eerste dag na mijn eerste pilletje stak ik meteen een sigaret op en dacht bij mezelf dat het middel niet zou helpen. Een dag later moest ik reeds grondig mijn mening herzien want toen ik 's morgens een sigaret opstak walgde ik dusdanig van dat klereding dat ik ze meteen weggegooid heb. Sindsdien rook ik niet meer en dat zal nu bij dit moment van schrijven ongeveer 2 weken zijn. Eigenlijk ben ik daar best trots op.

    Wat het lopen betreft, ... wel dat is een ander paar mouwen! De eerste week van het verlof trainde ik 150 km en de tweede week zo'n slordige 130 km. Vorig jaar had ik dat dus ook gedaan en dat beviel me nadien uitstekend. Ik had toen een uitstekende form te pakken die ik een tijdje kon aanhouden. Dit jaar daarentegen verloopt het allemaal wat stroever.

    Tijdens die kilometervretende periode liep ik nog een wedstrijd in de Panne (beachcross 8 km) waar ik teleurstellend 19de werd. Enkele dagen later volgde een wedstrijdje in Walloniƫ alwaar ik 3de werd. Ook ontgoochelend omdat daar eigenlijk niet veel tegenstand was en ik in feite gemakkellijk moest gewonnen hebben. Toch berustte ik me erin want ik dacht dat het wel te wijten zou zijn aan de vele gelopen trainingskilometers. Een andere reden kon ik niet geven omdat ik juist voor het verlof mijn bloed liet controleren en dit was in orde te noemen.

    Deze laatste week schroefde ik mijn kilometers wat terug om toch enigszins fris aan de start te staan in Pipaix. Er werd slechts 5x gelopen maar toch werd af en toe eens stevig doorgetrokken met Joost Dewaele. Tijdens deze week voelde ik echt dat de form wel degelijk aanwezig moet zijn want het snelheidswerk vormde geen probleem.

    Met toch wat meer vertrouwen stond ik dus zondagmorgen om 10u15min. aan de start van "la corrida pipaissienne". Een Achro-wedstrijd die punten opleverde voor het eindklassement. Hier moest ik dus vandaag goed voor de dag komen. Jammergenoeg draaide dit even anders uit. Nochthans zag ik het best zitten na een 1ste snelle km (3min.05sec) nestelde ik me in de kopgroep en kon standhouden tot even voor km 3.
    Daarna begon ik vooral mentaal terug tegen te sputteren en moest ik noodgedwongen lossen.

    Het vervolg van de wedstrijd was rampzalig te noemen waardoor ik nog wegdeemsterde naar een ontgoochelende 32ste plaats. Uitslag volgt later want bij dit moment van schrijven is deze nog niet online. Na de wedstrijd was ik echt ontgoocheld en dit heeft toch bijna mijn ganse zondag naar de kloten geholpen. Normaalgezien is het de bedoeling om beter te worden dat ik stop met rook maar na zo'n prestatie heb je veel goesting om die slechte gewoonte terug op te nemen. Uiteraard ben ik dit niet van plan natuurlijk. Volgende week volgt een zware wedstrijd in Wodecq. Vorig jaar was ik daar nog winnaar, wat het volgende week wordt, dat lees je dan wel!

    Groetjes




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs