Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de kazerne (8 km) Vichte
    Deze middag organiseerde de brandweer van Vichte voor de eerste maal een loopwedstrijd genaamd "Dwars door de kazerne". Deze naam was heel letterlijk te nemen aangezien we bij aanvang van de tweede ronde dwars door hun arsenaal heen moesten lopen. We wisten bij voorbaat dat de eerste 3 in deze wedstrijd dezelfde prijs kregen (handdoekenpakket) dus kwam het erop aan om deze doelstelling te bereiken.

    Als het even kon wou ik ook wel voor de overwinning gaan maar dan mocht ik absoluut geen steken laten vallen want goeie vriend Joost Dewaele had ook zijn zinnen gezet op dit wedstrijdje. Tijdens mijn verkennende opwarmingsronde ondervond ik algauw dat het deze middag verdomd warm was. Precies of de zomer zijn laatste eerbetoon wou tonen alvorens de herfst binnen enkele dagen zijn intrede zou gaan maken. Het zweet stroomde al letterlijk van min bakkes en we waren nog niet eens begonnen. Het lekkere gevoel van de voorbije weken tijdens mijn opwarming was vandaag totaal afwezig. Hopelijk was dit geen teken aan de wand.

    Niettegenstaande stond ik omstreeks 15u op de eerste rij van het peletonnetje (60 man, incluis deelnemers 4 km) om toch Joost enigszins het vuur aan de schenen te leggen. Er moest vandaag 8km afgelegd worden waarbij we 2 rondjes moesten afleggen. Van zodra het startschot afging vlamde Joost als een speer weg. Ik besloot onmiddellijk hem te volgen met eveneens Carlo Verleyen in mijn zog. We bleven zo'n 3-tal km samen tot ikzelf echt ondervond dat ik niet die benen van de voorbije weken had. Die dekselse warmte kwam er nog eens bij en dat maakte de zure coctail kompleet.

    Vanaf die 3de km besloot ik wijselijk om meneer Dewaele te laten gaan en samen met Carlo Verleyen mijn wedstrijdje af te maken. Ik wou absoluut niet meer forceren aangezien ik morgen de 10 km in Waregem loop. Zodoende bleef ik bij Carlo tot 500 meter voor aankomst om hem dan met een kleine versnelling van me af te schudden. Oververdiend winnaar was Joost Dewaele en ikzelf dus 2de. Opdracht volbracht, maar ik heb er geen goed gevoel aan overgehouden. Kwam het van de warmte of is mijn piekje nu echt wel voorbij? Wie zal het zeggen. De wedstrijd morgen in Waregem zal in ieder geval uitsluitsel brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Bij deze nog een dikke proficiat aan Joost. Misschien wel een klein wedstrijdje maar met een marathon in de benen die nog geen week achter hem ligt: dikke klasse!!! Ik wou wel meer tegenstand bieden maar vandaag ging dit echt niet.

    Groetjes Delombaerde en hieronder nog de top 5 van de dag:

    1ste: Joost Dewaele: 26min.54sec. (17,84 km/u)
    2de: Dimitri Delombaerde: 28min.35sec. (16,79 km/u)
    3de: Carlo Verleyen: 28min.47sec. (16,68 km/u)
    4de: Steelandt Philiep: 29min.20sec: (16,36 km/u)
    5de: Dejaegere Christiaan: 30min.15sec. (15,87 km/u)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    20-09-2009
    vrienden
    Beste Dimi,  ik was geenszins verdrietig toen ik het de laatste 5km zonder tegenstand moest klaren.  Gelukkig had jij een mindere dag, want mijn motor begon ook behoorlijk te sputteren.  Kleine wedstrijd of niet, dergelijke duelletjes zijn nooit makkelijk.  Uiteraard doet deze overwinning dan ook deugd in eigen Vichte.  Enfin, ik denk niet dat je kunt klagen, uw zegeteller is reeds ruim aangedikt dit jaar.
    Bon, je had duidelijk een mindere dag, doch ik kan niet geloven dat dit het einde van je conditiepiekje inluidt.  Ik hoop een goeie dimi te zien in Kuurne. Hopelijk wordt het een echte herfstdag.

    ps cfr reactie hierboven: het is natuurlijk goed te weten wie uw ware vrienden zijn.    Uw aanwezigheid werd duidelijk niet op prijs gesteld.  Misschien moeten je in t vervolg naar Brugge gaan lopen, of misschien nog wat verder? eindhoven of zo??
    Anderzijds werd je bij afwezigheid in Vichte wellicht levenslang veroordeeld tot landsverrader.    ach, hoge bomen vangen veel wind...





    20-09-2009, 21:50 geschreven door joost
    Knap...
    ...tweede worden na de man in form is geen schande hé. Proficiat.

    20-09-2009, 21:08 geschreven door natalie
    Podiumverslaafd?
    Dacht uw punt bewezen te hebben op de "Schalienhofloop", zoedoende het niet nodig was gisteren, samen met nog andere kompanen van uw hoog niveau de prijzen weg te kapen van andere vichtenaren, die welliswaar van van minder klasse beschikken. Maar ja iedereen heeft zo zijn gaven en verslavingen, en de combinatie van beide, ja .....

    PS. Deze reactie werd mij opgedragen door andere personen die NIET durven te reageren op uwen blog.
    Wie zoekt die vind.

    Grtjs en toch proficiat van  MIJ.

    20-09-2009, 08:27 geschreven door keunink
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs