Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Grijsloke (7km)
    Sinds gisterennamiddag begon ik zoetjesaan te beseffen dat Dwars door Grijsloke voor de deur stond. Het blijft toch een wedstrijd waarbij ik altijd enige stress ervaar. Eerst en vooral is het in eigen streek te doen wat enige druk met zich meebrengt omdat ge toch niet wil afgaan als een gieterke. Iedereen kent iedereen waarbij de ene niet wil onderdoen voor de andere. Het tweede aspect is de omloop die gerust als "buiten categorie" mag bestempeld worden.

    Vandaar toch mijn bewuste keuze om me vandaag nog eens op de traditionele 7 km toe te spitsen. Ik had reeds 3x deelgenomen aan de 10 mijl en deze wedstrijd krijg je die eerste week erna niet zomaar uit je benen geschud. Daar mijnen form op dit moment tamelijk goed is en ik dit nog een tijdje wil aanhouden was die 7 km een juiste keuze. Mijn besttijd op die beruchte 7 km bedroeg 22min53 sec. die ik enkele jaren terug behaalde. Mijn doel was toch om deze enigszins te verbeteren.

    Toegegeven, ik wou toch ook zeker een top 10 plaats lopen en met de uitslag van vorig jaar bij de hand moest dit toch zeker te doen zijn. Dessalniettemin was mijn verwondering ook groot dat er dit jaar veel meer tegenstand zou zijn om een top 10 plaats te bemachtigen. Eerst was er een Joost Dewaele die me deze middag doodleuk vertelde dat hij de 7 km ging lopen in plaats van de 10 mijl. Dieter Vandewalle en Fredje Van Den Heede waren er ook bij alsook de immer gevreesde Filip Vanwijnsberghe. Met dan nog een pak mannen als Hocedez, Verleyen Carlo, Smetse in goeie doen, Huybrechts Jurgen en nog enkele anderen was die top 10 plaats bij aanvang allang geen zekerheid meer.

    Niettegenstaande wist ik dat ik in goeie doen was maar dan mocht ik vandaag geen zwak moment kennen. Dus besloot ik om wijselijk met meneer Dewaele een serieuze opwarming te volbrengen zodat de motor al goed gedraaid had alvorens te starten. Een 5-tal minuten voor de start daalde ik de Grijslookse heuvel af om me naar de startlijn te begeven. Ik was klaar om strijd te leveren tegen menige concurrentie.

    Om 14u werd de boel op gang geschoten en onmiddellijk mocht de gaskraan opengezet worden. Die eerste honderden meter bergop richting kerk vormde zich algauw en kopgroepje van een 7-tal man waaronder mezelf natuurlijk. Onder impuls van Dieter Vandewalle en Joost Dewaele werd een stevig tempo gevoerd richting Pikkelstraat. Ikzelf besloot mee te gaan want ik voelde me best in mijn sas. Tijdens die beklimming van de Pikkelstraat dreigde het tempo even stil te vallen tot Dieter Vandewalle besloot het gaspedaal even in te duwen. Bovenaan de top waren we nog met z'n vijven waaronder Dieter, Fredje, ikzelf, Joost, en Huybrechts Jurgen.

    Na die moordende beklimming van de Pikkelstraat was het nu een stuk plat richting kerk alwaar een massa toeschouwers op het appel waren. Ik die dacht even te kunnen recupereren had het dus verkeerd voor.:evil::evil::evil: Een ontketende meneer Dewaele besloot op dit stuk fors door te gaan. Ik voelde dat ik dit moordende tempo niet ging kunnen volhouden maar ging bij aanvang toch maar mee. Bij passage aan de kerk te Grijsloke besloot ik wijselijk die mannen te laten gaan en verder op eigen elan door te gaan. Het spijtige was natuurlijk dat ik nu alleen moest lopen. Gellukkig kon een zekere Carmans Timon aansluiting bij me vinden zodat ik de volgende beklimming niet meer alleen was.

    Tijdens die lange beklimming tussen km 4 en 5 zag ik voor me Huybrechts Jurgen lossen uit de kopgroep. Deze raapten we even later op zodat ik nu kans maakte op een mooie 4de plaats. Maar dan moest ik wel die 2 man nog van me afschudden. Tijdens een vrij lange afdaling tussen km 5 en 6 besloot ik Huybrechts Jurgen te volgen want hij stormde als een bezetene naar beneden. Ik kon hem volgen, en dat moest wel wilde ik nog kans maken op een 4de stek. Door dit forse tempo naar beneden moest Carmans Timon een gaatje laten zodat we nu met z'n 2 zouden uitvechten wie 4de werd.

    Laatste km van de wedstrijd bestaat uit één rechte lijn richting aankomst. Voor mij een ideale uitgangspositie ware het niet dat de aankomst helemaal boven lag. Toch had ik nog wat over en besloot nu zelf het tempo te bepalen. Blijkbaar was dit snel genoeg om Huybrechts te doen kraken want hij moest ook een kloofje laten. De laatste honderden en steilste meters kwam mijn positie niet in gevaar zodat ik zeer tevreden 4de werd in een tijd van 22min03sec., wat zo maar eventjes 50 sec. beter is als mijn besttijd ooit gelopen op de 7km.

    Winnaar van de dag werd Dieter Vandewalle gevolgd door Fredje Van Den Heede. Een ijzersterke Joost Dewaele eindigde luttele seconden later mooi 3de. Na de wedstrijd was ik uiteraard zeer tevreden over mijn prestatie. Ik heb het beste van mezelf gegeven en ben vandaag echt op mijn waarde geklopt. Proficiat aan de 3 tenoren voor mij trouwens. Foto's volgen heel snel en bij deze wil ik ook nog Lieven Demeestere proficiat wensen met zijn mooie prestatie op de 10 mijl waarbij hij knap 9de werd. Als afsluiter wil ik jullie toch wel meegeven dat ik blij ben dat het weer gepasseerd is want Dwars door Grijsloke is nu niet bepaal 1 van mijn favoriete wedstrijden. Alhoewel ik van deze editie toch wel genoten heb.

    Groetjes en hieronder de top 15 van de dag:

    1 Vandewalle Dieter 21min.12sec. 19,811 km/u
    2 Van Den Heede Frederic 21min.25sec. 19.611 km/u
    3 Dewaele Joost 21min.29sec. 19,550 km/u
    4 Delombaerde Dimitri 22min.03sec. 19,048 km/u
    5 Huybrechts Jurgen 22min.09sec. 18,962 km/u
    6 Carmans Timon 22min.20sec. 18,806 km/u
    7 Vanwijnsberghe Filip 22min.24sec. 18,750 km/u
    8 Witdouck Kobe 23min.19sec. 18,013 km/u
    9 Geldhof Nick 23min.34sec. 17,822 km/u
    10 Brysbaert Kevin 23min.46sec. 17,672 km/u
    11 Hocedez Steven 23min.52sec. 17,598 km/u
    12 Viaene Mayko 24min.05sec. 17,439 km/u
    13 Desmet Björn 24min.13sec. 17,343 km/u
    14 Verleyen Carlo 24min.22sec. 17,237 km/u
    15 Vercammen Yves 24min.25sec. 17,201 km/u




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (7)

    31-08-2009
    Uw favoriete wedstrijd ;-)
    Als ge zo blijft voortlopen, zult ge der nog voor zorgen dat Grijsloke één van uw favoriete wedstrijden wordt ;-)

    Proficiat, net als bij Joost: een prachtige prestatie!

    grtz,

    Michaël

    31-08-2009, 13:29 geschreven door Vannieuwenhuyze Michaël
    30-08-2009
    Proficiat !!
    Dimi,

    Den dikken proficiat met uw presatie in Grysloke gisteren !

    Jaja, 'k ben ook een terug aan het bloggen begonnen...

    En heel mooie foto's van de 4 vedetten !

    Groeten,
    Steven

    30-08-2009, 20:45 geschreven door Steven Hocedez
    .
    Je was gisteren echt goed hoor...als ik de uitslag zie. Prima prestatie heb je neergezet...maar dat is al een tijdje zo.

    30-08-2009, 20:25 geschreven door natalie
    genieten
    Yo Dimi,
    Ik hoop dat je het me ooit vergeeft dat ik je derde plek heb afgesnoept in Grijsloke.  Anderszijds denk ik wel dat dit vooral in het geheugen zal blijven hangen als een formidabele wedstrijd met besttijden als gevolg.  Hopelijk kunnen we dit beiden nog een tijdje volhouden (in harelbeke en vichte zullen ze het straks wel geweten hebben).  Indien niet, hier moeten we toch een tijdje op kunnen teren.... a la proxima vez

    30-08-2009, 15:36 geschreven door joost
    Knappe prestatie !
    Proficiat dimi ! Eerlijk gezegd had ik er geen twijfels over dat ge tot zoiets in staat zou zijn. Maar ge moet het nog altijd doen natuurlijk ! In ieder geval heel straffe en sterke prestatie. Als ge zo'n stuk van uwe tijd kunt afknijpen dan zou het idd wel goe kunnen zoals Lieven zegt. Het is u gegund ! 
    grtz van uwe werkmakker  

    30-08-2009, 09:17 geschreven door johan Descheemacker
    *
    proficiat met je prestatie!
    (we zaten te wachten voor foto te trekken van podium maar je was blijkbaar spoorloos)

    30-08-2009, 08:44 geschreven door desmet bjorn
    conditie
    beste dimi ,
    dank voor de felicitaties . op mijn beurt moet ik je  ( voor de zoveelste keer deze zomer  ) ook een dikke proficiat wensen !!
    je ging zeer snel aan de kerk . vroeger plooide je daar, nu niet . met als gevolg een supertijd .
    je conditie is fel opgestegen . blijkbaar zit je niet op een piek maar eerder op een plateau . hopelijk voor jou nog lang . 
    doe zo verder en zoals je zei in je blog , niet te geweldig in de wedstrijden .

    je goeie vriend lieven 

    30-08-2009, 07:30 geschreven door meestre
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs