Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Deerlijk 15 km
    Eindelijk was het zover. Gisteren was het dus eindelijk in Deerlijk te doen. Dit was een wedstrijd waar ik nog mijn zinnen opgezet had om het jaar hopelijk in schoonheid af te sluiten. Mijn voorbereidingsweek liep niet echt van de poes want met een ferme verkoudheid die me reeds dagen partten speelde was de motivatie om nog te trainen serieus gedaald.:evil: Ik voelde wel dat het gisteren stillaan beter was dus excuses voor een eventuele slechte prestatie kon ik niet inroepen.:evil::wink:

    Toen ik een uurtje voor de start Deerlijk-city bereikte was ik serieus onder de indruk wat een volkstoeloop die kerstcorrida jaarlijks teweegbrengt. Zowel supporters als atleten waren in vollen getalle aanwezig. Nadien ben ik me een 20-tal minuutjes gaan inlopen + een paar versnellingskes om toch maar zeker te zijn dat ik goed opgewarmd was. Het was mijn bedoeling om goede vriend Joost Dewaele zolang mogelijk te blijven volgen en indien mogelijk hem te kloppen.:lol::wink: Al wist ik op voorhand dat dit geen makkie zou zijn maar toch wou ik het voor de laatste wedstrijd van dit jaar nog eens proberen.

    Ik begaf me nadien vlug naar de start want in Deerlijk is het geen sinecure om een goed plaatsje te vinden. Het werd zelfs zo erg dat een oude man mij tegenhield en me doodleuk vertelde dat ik achteraan het peleton moest plaatsnemen.:evil::evil::evil: Op dit eigenste moment vond ik dat zo belachelijk dat ik spontaan begon te schaterlachen.:lol::lol::lol: Gelukkig met wat goede wil van die desbetreffende man kwam alles in orde en stelde ik me op in de 2de rij juist achter meneer Dewaele.

    Om 15.15u knalde het startschot en algauw begon een peleton van zo'n 1000 atleten in gang te komen. In mijn geval was het bij aanvang van de wedstrijd meteen al vollen bak.:twisted: Ik besloot de kopgroep maar te volgen en zolang mogelijk bij te blijven. Ik wist dat er een vervelende strook tegen wind was en ik wou absoluut vermijden dat ik daar alleen zou vallen. Zo vormde zich er een kopgroep van 10 atleten waarbij ook de Joost nog bijzat. Het zou alleszins een spannende strijd worden voor de overwinning want de echte kleppers waren niet komen opdagen.

    Hoedanook bij doortocht van de eerste ronde passeerden we rond 16min.10sec. Misschien een leuk tempo voor een 5 km maar voor een 15 km was dit voor mij toch ietsje te snel. Hoedanook de eerste van de kopgroep die moest lossen in de 2de ronde was Steven Broucke. Daarna was het aan mijnen toer om de rol bij de koplopers te lossen. Ergens deed ik dit wel bewust want ik wou niet stikkappot zitten bij het ingaan van die laatste ronde. Op dat moment vond ik het wel spijtig dat ik die mannen moest laten gaan want den Joost was daar toen ook nog bij.:twisted::wink:

    Maar enkele honderden meter verder zag ik dat meneer Dewaele ook barstjes begon te vertonen en dat hij erook af moest. Toen wist ik dat ik samen met teruggekomen Steven Broucke het kloofje op hem zou dichten. Dit voltrok zich dus ook halverwege de 2de ronde. Toen liepen we respectievelijk tussen positie 8 en 10. Het tempo werd ondertussen goed onderhouden en de laatste ronde zou dus ook uitmaken wie van ons de sterkste was. Halverwege de 3de ronde moet Joost als eerste gezien hebben dat Jochen Neyrinck ook gelost was van de koplopers. Dit was voor hem het teken om het tempo serieus de hoogte in te jagen om de kloof op hem te kunnen dichten.

    Toen was het voor mij ook even tanden bijten om te volgen maar ik slaagde in men opzet. Ondertussen moest Steven Broucke definitief de rol lossen en kwamen Joost en ik terug op Neyrinck. Met ons drie zouden we dus uitmaken wie 7de werd. Maar bij het ingaan van de laatste kilometer hadden meneer Dewaele en Neyrinck mij tamelijk afgemat zodoende ik onherroeppelijk een gaatje moest laten. Jochen had blijkbaar nog wat jus over in de benen want hij werd dusdanig 7de en Joost 8ste. Elf seconden later bolde ik over de eindmeet met een tevreden 9de plaats. Jammergenoeg vond ik mijn tijd niet zo schitterend alhoewel ik vond dat ik beter gepresteerd had dan 2 jaar geleden. Blijkbaar moet die eerste veel te snelle ronde toch zijn tol geeist hebben zeker, wie zal het zeggen.

    Hoedanook was ik toch dik tevreden hoor, en ben blij dat ik mijn jaar in schoonheid kon afsluiten. De volgende weken staat er rust op het programma. Met rust bedoel ik dan wel dat het lopen in die periode mij gestolen kan worden.:lol::wink: Halverwege januari beginnen we er dan weer aan.

    Nog een anekdote dat ik wil meegeven is dat we op een bepaald moment chance gehad hebben toen één of anderen ouwen pipo met zijnen mercedes pardoes het parcours op reed. Gelukkig heeft iedereen van ons groepje alles goed kunnen ontwijken want het kon slechter afgelopen zijn.:twisted::twisted::evil: Ook is er die vervelende 3de ronde wanneer er gedubbelden moeten ingehaald worden. Dit is echt geen sinecure. Vraag maar aan Joost Dewaele en Filip Vanwijnsberghe. De kerstcorrida is een prachtige wedstrijd maar ik vraag me toch af of hun succes niet stillaan een ondergang zullen betekenen.

    Enfin, bij deze heb ik het er al uitgesmeten wat ik te vertellen had. Voor ik afsluit wil ik iedereen nog prettige feestdagen toewensen en een vreugdevol 2009. Hopelijk waren mijn geschreven artikels dit jaar een "beetje" het lezen waard. Volgend jaar ga ik op mijn zelfde elan door.

    Groetjes Delombaerde

    PS: volledige uitslag zie link: www.dekimdeerlijk.be
    PS: merci Hans en Joost voor onderstaande foto's









    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (8)

    31-12-2008
    2008-}2009
    We wensen jullie een gellukig nieuwjaar en nog veel loopplezier!!!!

    Hans,Heidi en Indy

    31-12-2008, 14:41 geschreven door hansdt
    27-12-2008
    foto's
    je moet eens naar de site van michael vannieuwenhuyze gaan en foto's aanklikken , de 15 km van deerlijk.
    er staan er veel op.


    27-12-2008, 11:23 geschreven door meestre
    25-12-2008
    de smoor
    Dimi,

    heel goed gelopen, karakter getoond en snelheid tentoongespreid.
    Nog altijd zeker van de rookstop..??
    Elk weekend winnen is na een tijdje ook niet meer leuk eh..
    Eens de smoor in de longen is opgetrokken en plaats maakt voor lucht, kan de concurrentie enkel je achterkant bewonderen..
    ik ben de training voor Tiegem reeds begonnen.. de kieten staan strak.

    c

    25-12-2008, 11:20 geschreven door Joost V
    23-12-2008
    diep gegaan
    dimi , je bent erg diep gegaan en je prestatie is erdoor dan ook zeer goed .
    ik ben trots op jou.

    23-12-2008, 18:45 geschreven door meestre
    vino/
    Goeie wijn hoeft geen krans.

    23-12-2008, 12:54 geschreven door keunink
    KC Deerlijk
    Wederom een sterk staaltje loopwerk.  Een gans jaar dergelijk niveau houden is niet iedereen gegeven.  Die Kerstcorrida lijkt wel iets te hebben qua sfeer.  Gezien mijn huidige conditie hou ik me echter op veilige afstand van alle loopfestijnen. 

    23-12-2008, 09:28 geschreven door CT
    22-12-2008
    zo zie je maar
    Ik dacht ne keer den eersten te zijn voor een reactie-tje te plaatsen, maar ben zodoende door natalie wederom geklopt op de meet.  Enfin, verder vond ik de wedstrijd terug memorabel. Op dergelijke duelletjes (na waregem) hebben we lang mogen wachten.  Als ik mij goed herinner was het reeds geleden van 10 maart 2007 eer we nog eens samen naar de eindstreep trokken om te strijden voor een ereplaats.  Tijdens andere wedstrijden zat er telkens wel iets fout en hadden we nooit hetzelfde niveau.  Hopelijk krijgen we volgend jaar nog meer van dat lekkers.

    22-12-2008, 20:44 geschreven door joost
    Proficiat...
    ...prachtige wedstrijd gelopen hoor.Nu heb je je welverdiende rust. Jou seizoen kan geslaagt genoemd worden met een zeer mooie afsluiter in Deerlijk. Mooi zo.
    Prettige feesten en gelukkig 2009.
    Gr. Natalie
    http://www.bloggen.be/natalietijtgat

    22-12-2008, 17:40 geschreven door natalie
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs