Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    07-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Kainoise (21,1 km) in Kain
    Vandaag stond de zwaarste halve marathon op het programma van het Achro-criterium. Dit wil zeggen dat hier serieus wat punten kunnen verdiend worden voor het algemeen klassement. Als men hier goed presteert kan men eveneens een flinke tik uitdelen aan je concurrenten die een goed eindklassement ambiëren. Wat me vandaag enigszins gunstig stemde waren de optimale weersomstandigheden. Zwaar bewolkt, 14 graden en af en toe wat motregen. Wat wil men nog meer als loper.

    Maar het moet gezegd, met mijn mindere prestatie in het achterhoofd vorig weekeinde in Anvaing was ik er toch niet erg gerust in. Ik was van plan zeker niet te snel te starten omdat deze wedstrijd pas echt zwaar wordt in het 2de deel van de koers. Om 16u werd het startschot gegeven en weg waren we...

    Istace José en Thomas Loquet (buiten categorie) waren er al in de beginfase vlug vandoor en daarna was er een vrij grote kopgroep met zo'n 15 man schat ik. Al mijn concurrenten zaten erin (Domina, Demaret, Rasschaert, Daye, Duvivier, Vanlede,...). We liepen constant rond de 3min30 à 3min.33sec. de km. Ikzelf voelde me zeer goed en heb bewust mij laten meedrijven met de meute. Ik liep wel constant vooraan in deze groep kwestie om een eventuele aanval te kunnen counteren indien dit nodig zou zijn. Voortdurend heb ik Eddy Rasschaert (de pater) in de gaten gehouden want ik wist dat hij de sterkste man in deze groep zou zijn. Als je 2 weken geleden 1u10min. loopt in Brussel wist ik dat hij de man in bloedvorm was.

    Rond km 8 liepen we weliswaar nog steeds langs de Schelde waar het lekker vlak was, maar lang zou de pret niet duren. Ondertussen zaten er al een paar mannen reeds op hun tandvlees in onze kopgroep alsook was er al af en toe eentje die moest lossen.
    Mannen die nu al reeds in het rood zaten wisten op voorhand zodra we de Schelde zouden verlaten, dat ze onmiddellijk zouden moeten passen.
    En jawel hoor, na het verlaten van het lange vlakke stuk langs de Schelde werd onze kopgroep rond km 10 reeds gehalveerd.

    Rond km 11 stond de eerste pittige beklimming op het programma en dat was een teken voor Domina Antonino om eens aan kop serieus door te sleuren. Dit was niet zonder gevolgen, want enkel ik en Rasschaert konden hem volgen. Bovenaan de top bleven we dus maar met z'n drieën meer over. Nadien bleef het parcours op en af gaan en rond km 14 besloot onzen Eddy Rasschaert zijn gaskraan eens open te zetten. Ik zette me in zijn wiel een beet op mijn tanden om hem te kunnen volgen en dat lukte nog vrij aardig ook. Antonino was blijkbaar van zijn vorige aanval niet gerecupereerd en die moest onmiddellijk lossen. Aan de voet van de Mont St.-Aubert (km 16) keek ik eens achter mij en zag ik dat ik mijn rechtstreekse concurrenten een serieuze tik uitgedeeld had.

    Maar ondertussen kreeg ik het bij aanvang van de zwaarste beklimming van de dag zelf even moeilijk en moest ik lossen van den Eddy die gewoon op zijn elan doorging. Toen ik bijna aan de top was rond km 18 zag ik dat ik maar een 50-tal meter moest prijsgeven. Zoals jullie allemaal wel weten is er na een beklimming een afdaling en dat was voor mij het teken om als een bezetene het gaatje op den Eddy dicht te lopen. En jawel hoor, rond km 19 had ik hem weer te pakken en beet me weereens vast aan zijn wiel. Wat ik wel niet ingecalculeerd had was dat we bij aanvang van de laatste km nog een lange brug over moesten.

    En jawel hoor, ik had het aan mijn kloten. Door mijn serieuze inspanning van dat kloofje dicht te lopen op den Eddy moest ik terug lossen. De laatste km van de wedstrijd liep hij van me weg en moest mijn meerdere in hem erkennen. Na 1u14min.17 sec. haalde ik als 4de de eindstreep.
    Zeer tevreden natuurlijk.

    Vandaag was het weer koekenbak voor mij. Ik heb een heel goeie wedstrijd gelopen en had nooit gedacht om op zo'n parcours een tijd te halen van onder de 1u15min. De zak frieten zijn reeds verorberd en het vertrouwen is back. Wat kan een mens nog meer wensen. Saluukes.

    Hieronder nog eens de top 5 alsook enkele andere bekende namen

    1ste: Istace José                  1u11min.17 sec.         17,76 km/u
    2de: Loquet Thomas              1u11min.33 sec.         17,69 km/u
    3de: Eddy Rasschaert            1u13min.51 sec.         17,14 km/u
    4de: Delombaerde Dimitri        1u14min.17 sec.         17,04 km/u
    5de: Vangrootenbruel Ludovic 1u15min. 31 sec.        16,76 km/u

    11de: Domina Antonino           1u16min.38sec.         16,52 km/u
    22ste: Ignace Bekaert            1u20min.31sec.         15,71 km/u
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-06-2008, 22:50 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    04-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Off-day
    De titel zegt het: off-day. Na het werk zou ik vandaag normaalgezien naar de piste in Zwevegem trekken maar ik had geen goesting. Ben toch gaan lopen in het Beukenhof. Daar kwam ik Wouter tegen die bezig was wat versnellingskes aan't doen. Ik heb dan maar wat meegedaan, een mens moet toch iets doen. Na 45min. lopen ben ik ermee gestopt. De goesting was er niet. Ik denk nu van 2 dagen niet te lopen en gewoon te rusten tot zaterdag aanstaande. Kwestie van de benen een beetje rust te geven. Hopelijk krijg ik een mooi cadeau terug van de beentjes zaterdagnamiddag. . Ik zal het hier maar bij laten want ik moet nog eten en mijn dochter wil dat ik nog wat tekeningen maak voor haar. In haar ogen ben ik immers een echte kunstenaar , in mijn vrouw haar ogen een sukkelaar (op gebied van tekenen). Groetjes.

    Ps: Joost Dewaele: ik zoek nog iemand om mee te rijden met de vélo!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-06-2008, 19:50 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbeschouwing "La Kainoise"
    "La Kainoise" is een halve marathon die jaarlijks doorgaat in Kain (deelgemeente Doornik). Kain is een rustig dorpje die aan de voet van de bekende Mont St. Haubert ligt. Deze halve marathon is opgenomen in het criterium van ACHRO en is dus een scherprechter voor de mannen die een mooi klassement willen lopen. Het bedrieglijke aan deze halve marathon is dattie gemakkelijk oogt, zeker in de beginfase van de wedstrijd. Men loopt immers een heel eind langs de Schelde tot rond km9. Maar nadien begint de miserie. Hoe verder men wegloopt van de Schelde hoe zwaarder en heuvelachtiger de omloop wordt. Als je na 9km al op je tandvlees zit dan mag je zeker en vast de boeken toedoen.

    Rond de 17de km moet men dan de Mont St. Haubert helemaal naar boven. Na 18 km is de hel gepasseerd en is het vlammen geblazen richting aankomst. De zwaarte van de wedstrijd wordt mede bepaald door de weersomstandigheden. Als het zoals 2 jaar geleden tropisch warm is, is deze wedstrijd moordend. .

    Nu komende zaterdag is het dus koekenbak geblazen in Kain. Ik ben van plan zeker niet snel te starten en een beetje de kat uit de boom te kijken tot we de 10 km gepasseerd zijn. Zit ik dan nog goed dan ga ik er volledig voor. Zit ik niet goed, dan probeer ik zonder al te veel kleerscheuren de aankomst te bereiken. Je moet weten als je een goed klassement wil lopen dat je best op deze wedstrijd niet op je bekje gaat.

    Zondag en maandag heb ik nog 2 duurloopjes gedaan van 1u30min. Vandaag ben ik een uurtje gaan lopen met Bekaert. Morgen ga ik waarschijnlijk naar de piste in Zwevegem en donderdag alsook vrijdag denk ik van niet te lopen. Hopelijk zijn we dan goed geprepareerd om er zaterdag ne keer een goei cartouche te verschieten. We zullen zien.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2008, 21:15 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."La foulée Anvinoise" (Anvaing) 9,860 km

    Het was reeds van vorige vrijdag in Harelbeke geleden dat ik nog eens een wedstrijdje liep , dus deze namiddag vertrokken richting Anvaing (niet ver van Ronse) om er nog eens de puntjes op de i te zetten. Volgende week staat er de halve marathon op het programma in Kain en dus wou ik vandaag mijn huidige form bevestigen. Ikzelf heb dit nodig om vol vertrouwen volgende week richting Kain te kunnen trekken. Het weer was tamelijk goed alhoewel het toch soms drukkend aanvoelde. Mijn tactiek voor de wedstrijd was om de gaskraan nog eens volledig open te zetten en er volledig voor te gaan.

    Uit het verleden blijkt wel dat deze wedstrijd nooit een echte hoogvlieger is geweest voor mezelf. "Gene zever": dacht ik bij mezelf,:" we gaan hier ne keer vandaag het tegendeel bewijzen". Na een paar vlugge sprintjes begaf ik me vlug op de voorste rij van het peleton en dan was het wachten op het startschot.

    Luttele seconden erna waren we vertrokken. Al na enkele honderden meter zat Istace José al in koppositie. Ikzelf zat een 10-tal meter achter hem en besloot om onmiddellijk als een halve gek het gaatje op hem te dichten. Joepie, mijn missie was gelukt want na passage van de 1ste km zat ik vast in zijn wiel. Ik denk dat we de 1ste km rond de 3min5sec. moeten doorgekomen zijn. Ondertussen bleef Istace als een ontketende doorgaan waardoor ik de eerste donderwolken aan de horizon zag verschijnen.

    Na 2km zat ik nog steeds bij hem maar door mijn overmoed tijdens die 1ste km begon mijn carrosserie te sputteren. Ik kende het parcours(tamelijk heuvelachtig) en na 3km wist ik dat ik weldra de rekening ging gepresenteerd krijgen.
    Na de 3de km moest ik de rol lossen en dan wist ik dat ik het vandaag nog heel moeilijk zou krijgen. Halfweg koers was een podiumplaats nog mogelijk maar naarmate de wedstrijd vorderde begon het koppeke alsook de beentjes tegen te sputteren. Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak dit jaar dus wist ik dat forceren toch geen zin meer had.

    Na 7 km liep ik rond de 8ste positie en deze is ongewijzigd gebleven. Toch heb ik mijn laatste km nog wat moeten versnellen omdat een sterke Mayko Viaene (9de plaats) zeer vlug kwam opzetten. Dit was ook deels te wijten omdat Ignace Bekaert (10 de) achter hem zat te jagen. Gelukkig had ik het zaakje van Bekaert vlug in de smiezen zodat ik buiten schot bleef. Stel je voor dat hij mij vandaag geklopt had ...

    Na 9,860 k(lote)m eindigde ik 8ste in een tijd van 36min21sec. (16,270km/u). Viaene Mayko werd 9de op 13sec. van mezelf en Bekaert 10de in een tijd van 36min48sec. De overwinning ging naar de jonge snaak Denays Pierre in een tijd van 32min.15sec. (hallo kroket.) Tweede werd Istace José. Over het koersverloop aan de kop van de wedstrijd kan ik niet veel vertellen aangezien den dezen er niet bij was.

    Vandaag dus een dagje om vlug te vergeten alhoewel er wel mannen zullen zijn die me deze dag wel nog zullen helpen herinneren.
    Ik kan geen excuses inroepen voor mijn mindere dag want die heb ik niet. Raar maar waar, na de wedstrijd voelden mijn benen prima aan alsof ik helemaal geen koerske gelopen had. In ieder geval, liever vandaag een slechte dag dan volgende week. Want volgende week wordt het kaf van het koren gescheiden op de halve in Kain. Ik stop ermee voor vandaag en ga er mij nu ene opsteken ( hiermee bedoel ik een sigaretje en geen suppositior of zo)  Saluttos.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-05-2008, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    25-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leve de zondagskrant
    Mijn opa ( ik zeg altijd "pee" tegen hem) belde me deze voormiddag op om de tijden door te geven van vrijdag laatstlede te Harelbeke.
    En om het op zijn Eurosongfestivals te doen: "Here are the results":

    1ste: ik in een tijd van 38min.57secondekes. 2de voor de immer sympathieke Gino Bonte in een tijd van 39min.58sec. En 3de werd Vangheluwe Clive in 40min.35sec.

    Ik kan verder het lijstje afgaan want de eerste 15 stonden in de zondagskrant maar daar heb ik nu helaas geen goesting meer voor. Mijn dochter is mij hier op het eigenste moment mijn gezag aan het ondermijnen door beslag te nemen op het toetsenbord.

    Ik heb haar duidelijk gemaakt dat als je 2jaar en 6maanden bent het nog iets te vroeg is om ook een blog te beginnen. Groetjes en nog een fijne avond gewenst. Ook nen dikke merci aan de mensen die hier af en toe eens een reactietje plaatsen. Het is tof om dit te lezen. Ik zou zeggen laat jullie maar eens volledig gaan,  hoe vettiger hoe prettiger. Salut.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    25-05-2008, 20:54 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    24-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ter Gaversloop (11,3 km) Harelbeke
    Gisteren was er weereens een wedstrijd van het Harelbeeks joggingscriterium en dus vol goeie moed naar ginds vertrokken. Ik had er vorig jaar ook gelopen maar toen eindigde ik slechts 10de (na blessure). Dus vandaag wou ik er eens een serieuze pattat op geven. Om 20u werd het startschot gegeven. Gelukkig maar anders stond ik er nog.

    We moesten 6 ronden lopen van een kleine 2 km met telkens een doortocht rond het voetbalveld. Van bij de start zag ik dat Gino Bonte waarschijnlijk mijn enigste concurrent zou worden en dat was hij ook in de beginfase. Ik moet zeggen dat ik niet zo vlug gestart was want ik liep de eerste honderden meter misschien rond de 15de positie. Ik maakte me niet veel zorgen omdat de prijzen aan de aankomst uitgedeeld worden en niet in de beginfase van een wedstrijd.

    Hoedanook halfweg de 1ste ronde begon mijne moteur in gang te schieten en bij aanvang van de 2de ronde had ik nog Gino Bonte aan mijn been. Alhoewel ik zag dat hij het moeilijk begon te krijgen. Ik had eerst nog gedacht om tesamen nog wat rondejs af te bollen en heb eerst nog heel eventjes de benen stilgehouden om te zien of hij het gaatje nog kon toekrijgen, maar tot mijn verbazing gebeurde dit niet.

    Ik besloot toen om gewoon een deftig tempo te onderhouden zonder in het rood te gaan. Bij aanvang van de 3de ronde had ik reeds een mooie voorsprong uitgebouwd en die werd stelselmatig groter naarmate de wedstrijd vorderde. In de 5de ronde begon het stilletjesaan wat te vervelen want constant alleen lopen is niet echt aan mij besteed. Ik kon me nog enigszins optrekken aan de gedubbelden die ik passeerde om toch mijn zelfde tempo te blijven onderhouden. Na de 6de ronde eindigde ik als 1ste over de streep wat dus ook mijn 4de overwinning van het seizoen opleverde.

    Tweede werd Gino Bonte op een serieuze afstand en 3de was Vangheluwe Clive. Helaas moet ik jullie de tijden schuldig blijven omdat deze niet op de uitslag vermeld stonden. Ik blijf me er toch steeds over verbazen dat dit hier in Vlaanderen altijd zo moeilijk is om een degelijke uitslag op te maken. Ofwel de afstand niet juist, ofwel de tijden niet juist, ofwel de tijden staan er niet op.... enfin er is hier altijd wel iets om zo'n uitslag te verkloten. In Wallonië kan ik jullie verzekeren dat zoiets ondenkbaar zou zijn. Op gebied van uitslagen op maken kunnen we van onze Waalse vrienden nog heel heel heel... veel veel veel ...leren.

    Enfin, men heeft me beloofd dat in de loop van de volgende week de uitslag compleet op het net zou verschijnen. Ik zal de correcte tijden wel op mijnen blog zetten als ik ze in mijn bezit heb. Het ga jullie goed.

    PS: Deze oproep bestemd voor meneer Dewaele Joost: "als je nog in leven bent, geef dan een teken."

    PS: Deze oproep bestemd voor meneer Vanmeerhaeghe Joost: "ge moet uwen nummer nog indienen in Harelbeke."  
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-05-2008, 21:33 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    21-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto "schoon toerke" vlak na de start.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2008, 20:03 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Schoon toerke (Anzegem) 6,633 km

    Vandaag eens niet naar de Walen getrokken om een wedstrijd te lopen maar heb het veel dichter bij huis gezocht. Vanmiddag om 18u werd het startschot gegeven  van het Schoon Toerke in Anzegem. De afstand is maar 6,6 km maar het deelnemersveld die er jaarlijks present is, is niet van de poes. Met kleppers als Gemeda Aman, Laga Fabrice, Marc Van der Hoeven, Steven Broucke, Frederik De Vuyst, Mathieu Lazou, Carlo Verleyen, Steven Hocedez en ... is het niet bepaald een makkie om daar een top 10 plaats te versieren.

    Met de mindere prestaties in het achterhoofd van vorig weekeinde was ik nu niet vol zelfvertrouwen naar deze wedstrijd toegekomen.
    Maar toch wou ik het beste van mezelf geven want afgaan in je eigen streek is nu niet iets waar ik naar uitkijk.

    Om 18u werd het startschot gegeven en zoals verwacht ging het erin de beginfase meteen snel aan toe. Gemeda (buiten categorie) snelde van in de beginfase reeds weg en die hebben we dan ook niet meer teruggezien tot na de aankomst. In het volgende groepje achter Gemeda zaten Laga, Van de Hoeven, De Vuyst, Lazou en Steven Broucke. Ikzelf liep alleen op een 20-tal meter van dit desbetreffende groepje. Rond km 3 stond er een beklimming op het programma en ik zag dat Lazou en Steven Broucke moesten lossen.

    Ik voelde me goed en groot was dan ook mijn verbazing dat ik die mannen inhaalde. Lazou moest onmiddellijk passen maar Steven Broucke klampte aan. Toen we bovenaan de top waren was er dan een lange afdaling. We zagen dat Frederik De Vuyst moest lossen in het groepje voor ons en dat was nog eens een extra motivatie om mijn kot volledig open te zetten.

    We nadereden langzaam maar zeker op De Vuyst maar zowel Steven als ik konden niet veel rapper meer denk ik. Alhoewel Steven Broucke toch nog 2 pogingen ondernam om mij los te lopen. Dat is natuurlijk zijn goed recht maar om er een Delombaerde af te lopen die zijn dagje heeft moet men toch wel over goeie papieren beschikken.

    De laatste 600 m moest weer geklommen worden richting aankomst. Steven Brouke gaf aan dat hij kapot zat en dat ik mocht gaan. Dat moest hij mij natuurlijk geen 2 keer vertellen en onmiddellijk plaatste ik een versnelling (als men nog van een versnelling kan spreken). Dat tempo ben ik blijven volhouden tot aan de aankomst zodoende Frederik De Vuyst nog maar een 4-tal seconden over had. Ikzelf eindigde knap 5de en liep deze wedstrijd over 6,633 km in 21min.48sec. (18,3 km/u).

    De eindwinnaar was Gemeda Aman in 20min.14 sec. (19,7km/u), verdienstelijk 2de was Fabrice Laga in 20min. 59sec. (19km/u) en 3de was de 48-jarige Marc Van der Hoeven in een tijd van 21min. 15 sec. (18,7 km/u). Frederik De Vuyst eindigde 4de in 21min.44sec (18,3 km/u) en ikzelf dus op een 5de stek.

    Na een 2-tal mindere weken (vermoeidheid) ben ik weer op niveau van een paar weken terug. Hopelijk zijn we nu weer vertrokken voor een paar mooie prestaties. Groetjes en slaapwel.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    17-05-2008, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    12-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de Maubray (11,2 km)

    Aangezien ik vandaag toch moest trainen dacht ik bij mezelf: "waarom geen wedstrijdje meedoen in de Walen?"
    Zo gezegd zo gedaan en omstreeks 9u10min kwam ik in het gezellige dorpje Maubray aan. Het was weer stralend weer maar doordat we om 10 u in de voormiddag startten scheelde het een slok op een borrel qua warmte. Aanvankelijk zou ik gewoon met de meute meelopen maar ja... ge kent me. Aangezien ik niet direct zware concurrentie zag kwam het compititiebeest nog meer in me los.

    Toen het startschot gegeven werd ben ik niet te rap gestart om eens te zien wie er allemaal voorop liep. Het was niemand minder dan Eddy Bougenies (een hel om mee samen te lopen) die helemaal alleen op kop liep. Ik liet hem begaan want ik dacht bij mezelf , als dit mijn enige concurrent wordt vandaag dan wordt mijn 4de overwinning een makkie.

    Rond de 3de km ben ik bij hem gekomen en hij drong onmiddellijk aan dat ik op kop zou gaan lopen. Op dat moment kon me dat niet schelen omdat ik normaalgezien kipkap maak van zulke jongens.

    Dat had ik dus verkeerd gedacht. Na de 5de km plaatste hij een kleine versnelling en ik moest onmiddellijk passen. Tussen km 5 en 6 zag ik hem zomaar weglopen. De benen begonnen weer tegen te sputteren en had dus ook helemaal geen reactie in huis. Toen wist ik reeds dat ik naar mijn overwinning mocht fluiten. Kwam er nog eens bij dat rond km 7 mijn grootste concurrent Antonino Domina als en speer mij passeerde en gewoonweg naar de koploper toe liep.

    Het enige wat ik kon doen was de schade beperken op mijn achtervolgers zodat ik mijn 3de plaats kon behouden. Ondertussen zag ik met lede ogen Antonino weglopen van zijn kompaan en werd dus ook welverdiende winnaar. Hij liep de 11,2 km in 39 min 07sec. Tweede werd Bougginies Eddy in een tijd van 39min37sec. En tenslotte werd ik nog 3de in een tijd van 40min.37sec. (16,7 km/u).

    Sinds Omloop Kluisbergen is het niet meer zoals het geweest is. Ik denk dat ik over mijn piek heen ben en de vermoeidheid een beetje begint door te wegen. Deze week zal ik het wat rustiger aan doen want 't zal nodig zijn. Het vertrouwen van 10 dagen terug heeft een flinke knauw gekregen. Vandaag ook nog eens op mijn bekske gegaan en een mooi lesje in nederigheid gekregen. Waarvoor dank , zo sta ik weer met beide voetjes op de grond.

    Volgende zaterdag loop ik 't schoon toerke in Anzegem. Hopelijk kan ik daar terug iets rechtzetten. Voor de mensen die mij wel eens op mijn bekje willen zien gaan zou ik zeggen, kom zaterdag zeker eens kijken. Want op dit moment acht ik de kans groter dat ik faal dan dat ik een topprestatie zal leveren. We shall see.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2008, 21:29 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de la Saint-Union (Kain 11,3 km)

    Rond 13u30 vertrokken in mooi gezelschap (Pedro Dujardin, Ulrike Debie) richting Kain om weereens een goeie 11 km te gaan afzien. De weersomstandigheden waren er ideaal voor want met een stralende zon en circa 28°c beloofde het een hels karwei te worden. Ikzelf was wat onzeker wat het ging worden want met de wedstrijd van vorig weekend in Kluisbergen en de huidige warmte zat ik niet echt vol vertrouwen.

    Hoedanook met volle moed richting startlijn getrokken en proberen het beste van te maken. De eerste km kwamen we door in 3min18sec. wat eigenlijk niet overdreven snel was. De Pedro en den Istace (hij weer) hadden reeds een gaatje van een 10-tal meter. Ik ben bewust in het achtervolgende groepje gebleven omdat ik na 2 km ondervond dat het vandaag weer alle hens aan dek zou zijn.

    En wat ik reeds vermoedde bleek achteraf ook werkelijkheid. Rond km 4 kreeg ik het knap lastig (vooral de warmte) en moest ik mijn medekompanen Daye en Antonino laten gaan. Ondertussen hadden Pedro en Istace reeds een mooie voorsprong bij elkaar gelopen. Tussen km 5 en km 6 kregen we dan een zeer slechte kasseistrook voor de kiezen die dan nog eens omhoog ging ook.

    Daar was het afzien geblazen. Ik liep reeds alleen en aangezien ik toch niet super was heb ik niet meer geforceerd. Bovenaan de top aan km 6 liep ik in een 5de positie maar zag toch een paar achtervolgers naderen. Gelukkkig was er na die vervelende klim een afdaling waardoor ik efkes kon recupereren. Tijdens de afdaling rond km 7 haalde een zekere Bruno Bauw mij in, maar eigenlijk intresseerde mij dit niet meer. Eventjes commotie rond de 8ste km toen ik Daye te voet zag gaan. Ik passeerde hem en besefte dat ik weer 5de liep. Rond de 9km zag ik dan in tegenovergestelde richting Ulrike (vrouw Joost Dewaele) al manken te voet gaan. Het arme kind had haar voet omgeslagen en heeft noodgedwongen moeten opgeven. Hopelijk voor haar is het probleem met een paar dagen rust en ijs verholpen.

    Ondertussen waren we al aan de 10de km aangekomen en zonder het te beseffen haalde mij nog iemand in. Tedzjuuu, dacht ik bij mezelf , een top 5 plaats zal er ook niet inzitten. Maar bij het ingaan van de laatste honderden meter moet die kerel blijkbaar over zijn toeren gegaan zijn want hij begon te wandelen. Niet dat ik op dat moment vlug liep , maar ik haalde hem 500m voor aankomst in. Enkele minuten later bereikte ik de finish in een tijd van 42min. 31 sec. (15,8 km/u). Winnaar van de dag was weereens Istace José (38min.19sec.) en Pedro Dujardin verdienstelijk 2de (39min. 05 sec.) werd. En om het podium te vervolledigen was Antonino Domina 3de in een tijd van 39min.33sec.

    Vandaag was ik dus al bij al nog 5de maar was niet tevreden. Als je 10 dagen geleden in Roucourt de pannen van het dak loopt (moeten lossen van Istace in slotkilometer en Domina op een halve minuut achterstand gezet) en vandaag meer dan 3min. achter bent op die mannen dan is dit ferm balen.

    Heeft het met de eerste warmte te maken of met die zware wedstrijd van vorige week in Kluisbergen, je ne sais pas. We zullen wel zien wat komende week brengen zal. In ieder geval zal ik er niet wakker van liggen. Groetjes.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2008, 22:25 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interval
    Vandaag na het werk naar de piste in Zwevegem getrokken om er mijn wekelijkse training op piste af te haspelen. Tijdens de opwarming had ik al door dat mijn benen niet super waren. Na 25 min. opwarming eerst een beetje stretchen en daarna zijn Fredje en ik begonnen aan een serie van 15 x 200m. We hebben ze allemaal gedaan in een tijd van 33 sec.

    Tussendoor gewoon 200m dribbelen en gelukkig maar want met zo'n blakende zon was het voor mij toch enigszins afzien. Blijkbaar geraak ik toch moelijker gerecupereerd na die zware wedstrijd van zaterdag laatstleden in Kluisbergen. Enfin, morgen nog een uurke loslopen in het Beukenhof (zeer op't gemak welliswaar) en vrijdag een rustdag.

    Zaterdag loop ik in Kain (wedstrijd Achro-criterium) en Pedro Dujardin gaat mee. Ik zou hem graag eens het vuur aan de schenen willen leggen, maar daar zullen toch een paar frisse benen voor nodig zijn. We zien wel. Saluttos.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2008, 20:35 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto 20km Kluisbergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met dank aan familie Detavernier. 'k Was al serieus aant afzien.
    Klik op de foto om te vergroten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    04-05-2008, 00:24 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    03-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20,2 km van Kluisbergen

    Vandaag met goede moed vertrokken richting Kluisbergen om er deel te nemen aan een lastige 20 km wedstrijd. De zon scheen vollop waardoor het toch wel tamelijk warm aanvoelde. Tijdens de opwarming keek ik of ik geen gekende namen zag als een Serroen of Bart Bleyaert (winnaar vorige editie), want mijn betrachting was toch om een podiumplaats te behalen in de algemene uitslag.
    Omstreeks 15u werd het startschot gegeven en met 230 deelnemers vertrokken we volle moed om een goede prestatie neer te zetten. Al na een goeie km vormde er zich reeds een kopgroepje met 3 atleten. Wat ikzelf nog niet in de smiezen had was dat het ging om De Bergé Bart en een zekere Cauwels Kris en mezelf natuurlijk ook. Dit was de grootste fout die ik vandaag gemaakt heb om met die mannen mee te gaan. Ik heb zojuist hun namen eens ingetypt in "'Google" en dan weet je wel waarom dit een stomme zet was. Enfin om verder te gaan heb ik die mannen gevolgd tot rond km 5. Toen liepen we langs de Schelde richting Escanafles. Ik kan jullie geen tijden doorgeven na mijn 5 km aangezien ik nooit een uurwerk draag maar het moet serieus snel geweest zijn.

    Ik besefte dat als ik nog langer bij die mannen zou blijven het niet lang zou duren eer de klop van de hamer mij een serieuze pandoering zou geven. Dus besloot ik wijselijk te lossen van die mannen en mijn eigen tempo te gaan lopen. Ergens had ik nog gehoopt dat iemand mij zou vergezellen bij de achtervolgers maar toen ik na 7 km achter mij keek was er de grote leegte.

    Door namelijk mee te gaan met die mannen was het gat zodanig groot geworden dat ik rond km 10 dacht dat die 3de plaats zonder forceren er wel inzat.  Jammergenoeg ging het rond km 11 met mij bergaf terwijl het parcours steeds zwaarder en zwaarder werd.
    Toch ben ik blijven doorgaan op mijn tempo maar de benen begonnen loodzwaar te wegen en de zwaarste helling van de dag moest nog komen.

    Tussen km 14 en km 15 was het echt afzien geblazen bij die zware beklimming. Ik dacht zelfs dat ik last ging krijgen van krampen in mijn kuiten maar gelukkig was ik juist boven. Rond km 16 liep ik dan nog steeds op een 3de plaats maar zag een achtervolger zeer snel dichterkomen.
    Jammergenoeg  kwam mijn concurrent rond km 18 bij mij en heb zelfs nog getracht om met hem mee te gaan. Dit duurde echter niet lang en algauw moest ik van hem lossen. Uiteindelijk de aankomst bereikt met een (ontgoochelende) tijd van 1u16min.32sec. Ik haalde toch nog een 4de plaats maar daarmee val je jammergenoeg net buiten de prijzen.

    Als ik op voorhand geweten had dat het om De Bergé Bart (winnaar) ging en Cauwels Kris dan had ik in het begin van de wedstrijd zeker niet zo stom geweest om met die mannen  5 km mee te gaan. Dit heeft mijn wedstrijd dusdanig verkloot dat ik daardoor mijn 3de plaats moeten afstaan heb. Maar ja, het is altijd gemakkelijk om het achteraf uit te leggen... Eigen schuld dikke bult.

    Tijdens dit schrijven heb ik ondertussen ne serieuzen biefstuk mee frieten gegeten en het heeft verdomme gesmaakt. Normaalgezien ga ik morgenvroeg een uurke loslopen in Grijsloke. We zullen wel zien want voor het moment voelen mijn benen aan alsof er een olifant op gezeten heeft.
    Groetjes en op naar de volgende wedstrijd. Tsjakkaa!!!

    PS: Zodra de foto's op het net verschijnen zal ik er op mijn blog een paar plaatsen.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-05-2008, 22:19 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging du foyer 9,820 km (Roucourt)
    Gisterenavond na het werk de sportzak gemaakt en met vaderlief, mijn broer en Ignace Bekaert richting Roucourt getrokken om daar nog eens vollen bak te gaan over een wedstrijd van een kleine 10 km. Bij de opwarming had ik aldoor dat het vandaag zware paté ging zijn. Met snelle mannen als Cédric Cannoot, Antonino Domina, Istace José, François Clais... wist ik dat er vandaag serieus ging doorgelopen worden. Omstreeks 19u45 min werd het startschot gegeven en van in de beginfase ging het er al serieus snel aan toe.

    Hoedanook na een 2-tal km werd reeds een serieuze schifting gevoerd en met z'n vieren bleven we nog over. Met Cannoot, Istace, Antonino en mezelf gingen we onderling uitmaken wie vandaag de sterkste was. Na enkele speldeprikken van mijn concurrenten die ik gemakkelijk  de baas kon bleven we toch tesamen tot rond een 5-tal km. Uiteindelijk was het José Istace (winnaar in Rumillies vorige zaterdag) die eigenlijk voor de eerste echte démarrage zorgde. Ik besloot onmiddellijk hem te volgen en me in zijn wiel vast te bijten. Ik kan jullie verzekeren dat tussen km6 en km 7 serieus doorgelopen werd. Toen ik achter me keek zag ik dat onze 2 andere kompanen gelost waren.

    Nu kwam het erop aan om zo lang mogelijk mee te gaan en geen inzinking te krijgen. Gelukkig vertraagde het tempo iets rond km 8 en kon ik efkes recupereren. Bij het ingaan van de laatste km waren we nog steeds met z'n 2. Die laatste km was de zwaarste van de wedstrijd omdat de aankomst bovenaan het dorpje Roucourt was. Istace (heer en meester in stevig klimwerk) begon als een wervelwind te klimmen. Ik heb nog heel even kunnen aanklampen maar de volgende démarrage van mijn metgezel deed me de das om. Hoedanook mijn 2de plaats was binnen en ik was 1ste van mijn categorie aangezien den Istace veteraan is.

    Ik heb mijn 9,820 km gelopen in een tijd van 32min27sec. (3.18 min/km) ofwel 18,150 km/u. Dik tevreden uiteraard.
    Mijn form is er nog steeds en hopelijk blijft die nog een tijdje bij mij.

    Over 2 dagen is er de 20 km van Kluisbergen en aangezien ik van Kluisbergen afkomstig ben hoop ik alvast op een uitstekende prestatie. Aan de conditie zal het alleszins niet liggen. Salut en de kost.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    01-05-2008, 20:54 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggin de l'école verte 11,2 km (Rumillies)
    Na mijn overwinning van vrijdagavond in Harelbeke besloot ik om de dag nadien naar Rumillies te trekken om daar nog een wedstrijdje mee te pikken van het Acrho-criterium. Het zonnetje schijn en het was eigenlijk al lekker warm.
    Ik ben mij gaan opwarmen met de Ludo en algauw ondervond ik dat mijn benen niet gerecupereerd waren van de avond ervoor. Maar toch plaatste ik me op de eerste rij tijdens de start want ik wou het toch proberen om er toch nog een goede wedstrijd van te maken.

    Het startschot werd gegeven en de 1ste km passeerde ik aan 3min20sec. Dit is dan ook het enigste wapenfeit dat ik jullie kan meegeven van mijn wedstrijd. De benen voelden echt vermoeid aan en dus ook de moeite niet om te forceren. Na 3km moest ik al een serieus gat laten met de Ludo en andere concurrenten.

    Over het verdere verloop van de wedstrijd kan ik kort zijn. Het was een echt calvarietochtje. Hoe verder we vorderden hoe slechter het ging. De ene na de andere haalde me in  en had geen enkele reactie meer in huis. Na 11,2 km afzien en hard labeur eindigde ik op een 34ste plaats in een tijd van 44min.52 sec. (15,1 km/u). Op zich is dit natuurlijk niet echt slecht maar ik kan natuurlijk veel beter. Ik moet toegeven dat mijn inspanningen van de avond ervoor toch serieus zijn tol hebben geëist.

    De dag nadien ben ik gaan trainen in Grijsloke om er een duurloopje van 1u30min te doen maar wel zeer op het gemak. Op dit eigenste moment dat ik dit verslag zit te typen heb ik juist een uurke weest trainen met den Ignace en de Joost. De beentjes zij gelukkig weer volledig hersteld en klaar om er in Roucourt woensdagavond eens stevig in te vliegen. Groetjes. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2008, 20:38 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    27-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto passage 1ste ronde Bodyfit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met dank aan Hans Detavernier voor deze foto.
    Klik op de foto om te vergroten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2008, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bodyfitrun in Bavikhove (10,5km)
    Vanavond ben ik naar Bavikhove afgezakt om eens te zien of ik mijn goede form kon bevestigen. In tegenstelling tot de wedstrijden in Wallonië stond er deze keer een relatief vlak parcour op het programma. De juniors moesten 1 ronde afleggen van 3,5 km, de vrouwen 2 rondes (7 km) en de rest van het peleton 3 ronden (10,5 km). Om 20 u gestart en meteen werd er al goed doorgelopen. Ik voelde dat de benen goed waren en algauw hadden  Ludovic en ik een gaatje op de rest van het peleton.

    Wat me wel motiveerde die eerste ronde was dat er nl. een tiental meter voor ons een junior liep die uiteraard maar 1 ronde moest afleggen en dus het hazepad verkoos. Ik zag na een 2-tal km dat hij het moeilijk begon te krijgen en algauw hadden Ludovic en ik hem bijgebeend. Toen we erbij waren voelde ik dat het tempo naar beneden zakte en daar had ik dus vandaag geen zin in.

    Algauw nam ik het commando over en na de passage van de 1ste ronde schoot ik nog alleen over. Nochthans had ik in gedachten om Ludovic bij aanvang van de 2de ronde weer bij te laten komen maar daar waren de benen te goed voor.

    In de 2de ronde ben ik dan een vrij strak tempo blijven aanhouden tot aan de aankomst. Ondertussen was de kloof reeds geslagen en heb ik dan nog 2 rondes moederziel alleen gelopen (iets wat ik niet graag doe). Aangezien ik nooit een uurwerk draag tijdens wedstrijden had ik er geen idee van hoe snel ik liep en welke tijd ik zou halen.

    Met mijn derde overwinning van het seizoen was ik reeds dik tevreden maar toen ik de resultaten zag was ik nog tevredenernerner...
    Ik liep mijn 10,5 km in 34min53sec. en haalde dus een snelheid van 18,060 km/u.
    Ludovic Vanlede eindigde knap 2de met een tijd van 35min.44sec (17,631 km/u). Van een progressie gesproken.  Om hem de dag van vandaag te verslaan moet je goeie papieren hebben anders heb je het aan je kl...

    Conclusie: Momenteel zit ik in bloedvorm en hopelijk kan ik dit nog een tijdje aan houden.

    Morgen staat er een wedstrijd van het Acrho-criterium op het programma maar of dit ook zo schitterend zal zijn als deze avond dat betwijfel ik sterk. We zien wel hoe de benen morgen reageren. Ik laat nog iets weten. Slaapwel.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-04-2008, 00:38 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort maar zeer krachtig intervaltrainingske
    Vandaag samen met Dieter Vandewalle op de piste in Zwevegem getraind. We hebben eerst 4 x 200m gedaan telkens rond de 33 à 34 sec. Daartussen was er telkens 200 meter tussen om een beetje op positieven te komen. Vervolgens hebben we de gaskraan eens volledig opengedraaid want de bedoeling was dat we 1000 m gingen lopen in 2min.50sec.

    Dieter gaf het verschroeiende tempo aan, en ik bleef zolang mogelijk in zijn wiel zitten. De laatste 100 m was enorm afzien, maar ik haalde toch een mooie tijd van 2min47sec. Als afsluiter nog 3x200 meter in telkens 33 sec. en het zat er op. Daarna heb ik nog een tijdje losgelopen zodat ik in totaal 1u5min heb getraind.

    Morgen rustdag want vrijdagavond staat de bodyfit op het programma. Groetjes en tot dan.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2008, 21:13 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    21-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des 5 rocs (11km) Tournai.
    Met de wedstrijd "les 5 rocs" op het programma stond er vorige zaterdag een zware wedstrijd op het programma. Collega-lopers die deze wedstrijd reeds meegedaan hebben kunnen dit zeker beamen.

    Maar ik voelde me goed van voor de start omdat de weersomstandigheden voor mijn geval optimaal waren. Wat lichte motregen en vooral de wind die deze keer geen spelbreker zou zijn zag ik het goed zitten om deze wedstrijd aan te vangen. Zoals gewoonte werd omstreeks 15u het startschot gegeven. De eerste km werd het tempo bepaald door Vincent Bonnier en besloot rustig met hem mee te gaan. Vanaf de 2de km ging het al bergop en al vlug scheidde zich een groepje van 4 man af. Daye, een zekere D' Haveng, Istace José en mezelf uiteraard. Het tempo lag vrij hoog maar mijn benen voelden super aan.

    Rond km 3 kreeg Daye het moeilijk en moest lossen. Op dit zelfde moment plaatste D'Harveng een versnelling en weg was hij...
    Het had totaal geen zin mee te gaan want hij was duidelijk 2 klassen te sterk. Zo hebben we met z'n 2 de wedstrijd verder gelopen. Op de vlakke stukken bepaalde ik het tempo. Ik ondervond zelfs dat mijn kompaan (Istace) het zelfs af en toe moeilijk kreeg om te volgen . Toen wist ik dat ik goed bezig was want je moet weten dat Istace José niet zomaar de eerste de beste is. Twee jaar geleden werd hij 5de in Grijsloke op de 10 mijl en vorig jaar won hij de lastigste wedstrijd van het Achro-criterium in Thimougies.

    Enfin om verder te gaan... We bleven tesamen tot aan de voet van de zwaarste beklimming van de dag (circa 8ste km). Aan de voet van de beklimming wist ik dat ik serieus op mijn tanden ging moeten bijten om hem te kunnen volgen.
    Ik heb me in zijn wiel gezet en ben met hem eveneens boven aangekomen. Maar toen ik boven was moest ik eventjes kunnen bijkomen terwijl mijn concurrent daar anders over dacht.

    Als een bezetene stormde hij naar beneden terwijl ik het toch iets langzamer deed omdat het zeer gevaarlijk was om je voeten te verzwikken. Hijzelf had al een gaatje van een 20-tal meter en ik probeerde aansluiting te vinden rond km 9. Met nog 2km te gaan tot de aankomst moest het nog mogelijk zijn om terug tot bij hem te komen. De laatste 2 km moesten we langs de Schelde lopen tot aan de aankomst maar helaas zat de aansluiting er niet meer bij.

    Hij hield het tempo danig hoog dat ik mijn meerdere in hem moest erkennen. Ondertussen was de 3de plaats veiliggesteld want achter mij was er de grote leegte.

    Resultaat: 11km in 37min.21sec. snelheid: 17,670 km/u en een mooie 3de plaats.

    Dik tevreden want op zo'n parcour is dit niet van de poes. Volgende week loop ik de bodyfitrun in Bavikhove en daar wil ik dan ook bevestigen. Groetjes en tot gauw. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2008, 20:56 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto "les 5 rocs" Na 9km de beruchte passage. AFZIEN!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2008, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs