Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van weggeweest.

    Voilà, hier zijn we dan terug. Na een deugddoende vakantie aan onze Belgische kust zijn we terug in Vichte city. Ongelooflijk toch, hoe die tijd voorbij vliegt als men ergens op vakantie is. Eigenlijk hebben we toch tamelijk weer gekregen tijdens ons 10-daags verblijf. Niet dat het hoogzomers was maar toch was het bij momenten aangenaam vertoeven op het strand.

    Waar het wel ideaal weer voor was, was natuurlijk om de loopschoenen aan te trekken en tevens een stevig potje te gaan trainen. Na mijn enkelperikelen was de conditie maar zus en zo wat tevens te merken viel aan mijn laatste wedstrijden die ik gelopen heb. Ik besloot ditmaal echt de koe bij de horens te vatten en tijdens mijn verblijf aan zee er eens stevig tegenaan te gaan.

    Hieronder een korte samenvatting van de gelopen kilometers in 7 dagen:

    DATUM KM VOORMIDDAG KM NAMIDDAG
    Zondag 19/07/09

    13 km

    12 km

    Maandag 20/07/09

     /

    15 km

    Dinsdag 21/07/09

    15 km

    10 km

    Woensdag 22/07/09

    10 km

    10 km

    Donderdag 23/07/09

    18 km

    /

    Vrijdag 24/07/09

    10 km

    /

    Zaterdag 25/07/09

    17 km

    11 km

    TOTAAL:

    83 km

    58 km

    Totaal in 7 dagen:

    141 km


    Bij deze wil ik jullie toch wel mede delen dat Delombaerde er tijdens zijn verlofperiode nen serieuze pattat op gegeven heeft. Hopelijk werpt het de volgende weken zijn vruchten af zodat ik niet voor niets mijn kloten heb afgedraaid. Dit weekend wordt zeker een wedstrijdje gelopen maar ik weet nog niet welk. Voor de moment ligt alles nog open. Groetjes en hieronder nog enkele sfeerfotootjes van mijn vakantieperiode aan zee. See you.












    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    29-07-2009, 23:31 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beachcross Zeebrugge (10 km)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Waarde loopcollega's. Donderdag laatstlede stond er in Zeebrugge de jaarlijkse strandloop op het programma. Naar trouwergewoonte ben ik na het werk samen met Van Haute Chris richting de kust getrokken. De heenreis bracht aardig wat stress met zich mee. Dit kwam vooral door het vrij drukke verkeer op onze snelwegen. Toch kwamen we rond 18u20min. aan in Zeebrugge. Nietegenstaande was het toch een nerveuze bedoening aangezien er omstreeks 18u45min. werd gestart.

    Veel tijd om zich op te warmen had men dus niet. Eigenlijk hoefde dit niet echt aangezien het weer tropische allures vertoonde. Ik dacht enige verkoeling aan te treffen aan onze Belgische kust maar had het dus serieus bij het verkeerde eind. Enfin, algauw begaf ik me naar de voorste gelederen van het peleton, allen wachtend op het startsignaal. Niet dat ik vandaag serieuze doelstellingen had, maar ik wou er toch voor gaan.

    Het startschot werd gegeven waarbij de hele meute zich op gang trok. Ik besliste om niet te snel van start te gaan want met de blakende zon was het bloedheet. Tijdens die eerste kilometers probeerde ik stelselmatig wat plaatsen op te schuiven zodat ik bij het keerpunt na 2,5 km zo rond de 5de positie liep. Ikzelf voelde me tamelijk maar toch had ik niet veel overschot meer over. Het strand lag er tamelijk zwaar bij. Nog een bijkomend probleem was dat de enigszins beloopbare stukken vlug overspoeld werden door het opkomende tij. Bij het keerpunt van de 5 km liep ik wel nog in een 5de stelling maar ik voelde reeds de hete adem van Dieter Colle en nog 2 andere atleten in mijn nek.

    Uiteraard konden deze laatstgenoemde atleten aansluiting vinden zodat we nu een groepje vormden van 4 man. Na 7,5 km waren we nog steeds tesamen dus wisten we bij voorbaat dat het op een sprint zou uitdraaien. Even wou ik nog meespelen door te gaan versnellen maar toen er effectief werd gesprint had ik jammergenoeg geen enkele reactie meer in huis. Zo'n sprintje in het mulle zand is dus echt niets voor mij. Zo kwam ik dus ook als 8ste over de eindstreep. Winnaar van de dag werd Davy Stieperaere waarvoor hulde. Ikzelf was niet echt tevreden over de geleverde prestatie. Vorig jaar ging het een heel stuk beter maar het moet gezegd, de weersomstandigheden speelden toen volledig in mijn kaart.

    Een officiële uitslag kan ik jullie nog niet meegeven aangezien ik deze nog niet in mijn bezit heb. De volgende 10 dagen verblijf ik aan onze Belgische kust. Ge moet dus volgende week geen verslag verwachten. Bij leven en welzijn, aan iedereen een fijn verlof gewenst.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2009, 19:57 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ellezelles (11,7 km)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze middag besloot ik samen met Joost Dewaele richting het heuvelachtige Ellezelles te trekken. Na enkele stevige trainingen deze week wou ik nu wel eindelijk eens weten hoe het met de huidige conditie gesteld was na die vervelende enkeltoestandenperiode (leuk nieuw woordje ).
    Ik wou vandaag zonder echt te forceren eens met een goed gevoel lopen. Enig minpuntje was dat het parcours als loodzwaar kon beschouwd worden.

    Niettegenstaande ben ik toch met Joost een 5-tal kilometer gaan loslopen alvorens we onze huidige conditie eens konden testen. Ikzelf was wel van plan om de wedstrijd "relatief" traag te starten om zo niet over mijn toeren te geraken want daar had ik vandaag echt geen goesting in. Met deze instelling vertrok ik om 16u stipt aan de wedstrijd hopende er het beste van te maken.

    Van bij de start was het kersvers nieuwe papa Daye die de registers vol openzette. Hij had al vlug een zekere Douguet Alain aan zijn been die later solo en met ruime voorsprong de overwinning zou opeisen. Achter hen was er een groepje met ondermeer Joost Dewaele als belangrijkste naam. Ikzelf bevond mij bij aanvang van de wedstrijd een 20-tal meter achter het groepje maar kwam wel steeds dichter.

    Rond km 2 vlamde Thomas Loquet als een speer naar het groepje toe. Bij het begin van een stevige beklimming kon ik aansluiting vinden bij het groepje voor mij, maar zag dat meneer Dewaele ervan weggelopen was. Meneerke vond het nodig zijn conditie eens te testen tegen Loquet. Ik liet hem maar begaan en begon zelf tijdens de beklimming wat te gaan versnellen. Dit zorgde er onmiddellijk voor dat ik alleen op achtervolgen was aangewezen want iedereen uit dit groepje moest passen.

    Ik liep nu in een 4de stelling aangezien een overmoedige Daye noodgedwongen moest opgeven door krampen. Mijn gevoel was ok en dit beterde nog toen ik plotseling zag dat meneer Dewaele moest lossen van Loquet. Omstreeks km 7 stond er een pittige afdaling en dat was een uitgelezen kans om de kloof op Joost te dichten. Was de kloof bij aanvang een goeie 100 meter dan was die op het einde van de afdaling geslonken in een 30-tal meter. Jammergenoeg ondervond ik nu zelf dat ik het lastig begon te krijgen en bleef stagneren op een 30-tal meter van Joost.

    Toen we aan een zoveelste beklimming begonnen rond km 9 moest ik met mijn lede ogen toezien dat Joost terug verder van me weg liep. Voor mij was dit onmiddellijk het teken dat het voor vandaag niet zou zijn dus berustte ik met mijn 4de plaats. De laatste 2 kilometer heb ik dan ook zonder forceren mijn wedstrijd uitgelopen want achter mij was er in de verste verte niemand te zien. Ik eindigde dus vandaag vrij tevreden 4de.

    Na de wedstrijd nog een 3-tal kilometer losgelopen wat betekent dat we vandaag toch een goeie 20 km gelopen hebben. Opdracht volbracht dus. Komende donderdag trek ik onmiddellijk na het werk naar de beachcross in Zeebrugge. En dan breekt voor mij de verlofperiode aan. De bedoeling is om serieus het huidige formpeil op te krikken zodoende ik na het verlof toppie ben. ('t Is toch de bedoeling)

    Hieronder ziet u nog de top 10 van de dag alsook het profiel van het parcours linksboven (klikken om te vergroten) want 't was nie veur mietjes. Salut.

    Résultats de "ELLEZELLES"
    Date 11/7/2009
    Lieu ELLEZELLES
    Nombre de km 11.7
    Nombre de participants 300
    Type de course P
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Douguet Alain V1 1 US MARQUETTE 00:40:51 00:03:29 17.18 910
    2 Dewaele Joost SE 1 POPUELLES DREAM TEAM 00:42:19 00:03:37 16.58 892
    3 Loquet Thomas SE 2 ET CHIEVRES 00:42:20 00:03:37 16.58 891
    4 Delombaerde Dimitri SE 3 JCSA 00:43:13 00:03:41 16.24 880
    5 Billet Gregory SE 4 POPUELLES DREAM TEAM 00:44:52 00:03:50 15.64 862
    6 Van malleghem Henry SE 5 POPUELLES DREAM TEAM 00:44:59 00:03:50 15.6 860
    7 Hassan Ben salah V1 2 POPUELLES DREAM TEAM 00:45:13 00:03:51 15.52 856
    8 Wauquiez Xavier SE 6 BAC 00:45:25 00:03:52 15.45 853
    9 Soldai Patrick V2 1 BAC 00:45:28 00:03:53 15.43 851
    10 De poemelaere Nick V1 3 ASSA RONSE 00:45:35 00:03:53 15.4 849


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-07-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    05-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Forfait!
    Hallo luitjes. Ik weet niet of het alleen aan mij lag deze week, maar de zinderende hitte zorgde ervoor dat mijn dagelijkse looptrainingen ware calvarietochten waren. Man, man, man wat heb ik telkens afgezien. Het kostte me echt moeite om telkens een uurtje per dag te gaan lopen. Op sommige trainingsdagen was het zelfs zo erg dat ik me genoodzaakt voelde om na een half uur een pauze in te lassen van een 5-tal minuten om nadien al strompelend mijn weg te vervolgen.

    Niettegenstaande had ik besloten om zaterdag nog eens deel te nemen aan een ouderwets Achro-wedstrijdje. Jammergenoeg viel dit in het water daar vrouwlief moest werken en ik geen babysit voor handen had. Achteraf bekeken ben ik al te blij dat ik niet geweest was, want zaterdagnamiddag was het tevens bloedheet.

    Deze morgen was de temperatuur iets dragelijker en ben ik samen met Ignace Bekaert gaan trainen in Grijsloke. Het zweet stroomde letterlijk van min bakkes maar desondanks voelde ik me een heel stuk fitter dan voorbije weekdagen. Nog een 2-tal weekjes werken en het langverwachte verlof breekt aan. Volgende week zal ik wel een wedstrijd lopen maar de welke is nog geen uitgemaakte zaak.

    Tijdens de verlofperiode is het dan de bedoeling om de conditie serieus aan te scherpen zodat ik met scherp kan schieten tijdens de maanden augustus-september. De eerste serieuze test zal dan ook de corrida "Pipaissienne" zijn van het Achro-criterium op 9 augustus.
    Hopelijk ben ik dan in bloedvorm in Grijsloke voor de 10 mijl als het tenminste niet zo warm wordt als vorig jaar. Indien het echt weer bloedheet zou worden loop ik de 7 km. Hopelijk lukt het me om mijn doelstellingen te volbrengen. Aan enthousiasme zal er alvast geen gebrek zijn.

    Groetjes Delombaerde
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-07-2009, 21:14 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kapellerun (Hulste) 10,4 km
    Beste bloglezers, het heeft een tijdje geduurd maar Delombaerde is back. Na een verplichte rustpauze (10 dagen om precies te zijn) wegens een verstuiking aan mijn linkerpoot achtte ik vorige woensdag het moment gekozen om de trainingen te hervatten. Na woensdag een 50-tal minuten gelopen te hebben en donderdag tevens een uurtje in het Beukenhof te hebben gelopen besloot ik in een wilde bui om reeds vrijdagavond een wedstrijdje te bekampen.

    Zonder enige vorm van stress trok ik richting Hulste om te zien hoe het met de conditie gesteld was. Dat het formpeil gezakt was, daar was ik al vrij zeker van. Maar hoeveel ik van mijn conditie kwijt was kon ik alleen maar ondervinden tijdens de wedstrijd. Door de ruime keuze aan wedstrijden ging het hier vandaag wel meevallen met de concurrentie.

    Toch waren Detavernier Hans, aartsrivaal Demeestere (zijn verwondering was dus ook groot toen ik daar aankwam in sporttenue ) en Steven Hocedez present. Deze 3 waren reeds mooie waardemeters om te zien hoe het met me zou aflopen. Tijdens de verkenningsronde ondervond ik dat het parcour niet vlak was, zoals we normallieter in Harelbeke gewoon zijn. Er dienden 3 rondes afgelegd te worden van telkens een goeie 3,4 km.

    Om 20u stipt werd het startschot gegeven en weg waren we. Tijdens die eerste ronde ontstond algauw een kopgroep met Meesterke, ikzelf, Hans, meneer Hocedez en Clive Vangheluwe. Die eerste ronde werd serieus doorgevlamd maar toch besloot ik om mee te gaan want ik voelde me nog tamelijk goed. Door dit hoge tempo verscheurde de kopgroep zodat ik plotseling alleen aan de leiding liep samen met Lieven Demeestere. Ik besloot zolang mogelijk zijn spoor te volgen maar wist bij voorbaat dat ik het niet lang ging rekken.

    Blijkbaar waren mijn benen toch verschoten van die snelle eerste ronde want bij het ingaan van de tweede ronde moest ik Lieven Demeestere laten gaan. Daar liep ik dus tijdelijk alleen op een tweede stek maar algauw voelde ik de hete adem van Hans Detavernier en Clive Vangheluwe in mijn nek. Halverwege de tweede ronde werd ik bijgehaald door eerstgenoemden zodat we nu een groepje vormden van 3 man.

    Ikzelf had duidelijk mijn beste pijlen verschoten tijdens die eerste ronde want de beentjes voelden tijdens de laatste ronde echt loodzwaar aan. Toen Hans Detavernier halverwege de derde ronde een versnelling plaatste besloot ik niet mee te gaan en liet onmiddellijk een gat vallen. Aangezien Clive Vangheluwe in mijn rug zat was hij het die de kastanjes uit het vuur moest halen. Door een sterke remonte van Vangheluwe kon hij de bres op Hans dichten. Zij mochten dan ook een robbertje uitvechten wie tweede zou worden. Ikzelf kon nu vrij rustig mijn wedstrijd uitlopen, wat wel nodig was want het bobijntje was echt op.

    Verdiende winnaar van de dag was eindelijk Meesterke (het is hem van harte gegund). Tweede werd Vangheluwe Clive, en als 3de Hans Detavernier die het podium mocht betreden. Ikzelf eindigde als 4de kort gevolgd door Steven Hocedez die 5de werd. Na de wedstrijd nog een toertje gaan loslopen en daarna huiswaarts gekeerd.

    Eigenlijk was ik vrij tevreden over mijn "prestatie". Met 2 dagen training in de benen en dan meteen een wedstrijd gaan lopen daar moet ge echt wel Delombaerde voor heten. Wat ik wel weet is dat de conditie wel degelijk achteruit is gegaan in vergelijk met een goeie 2 weken terug maar dat ik niet van ver hoef terug te keren. De komende weken hoop ik op een stijgende conditie maar ik wil er vooral tijdens de verlofperiode eens stevig invliegen.

    Een correcte uitslag kan ik jullie niet meegeven aangezien ik deze nog niet in mijn bezit heb. Je zult het met enkele sfeerfoto's moeten doen dankzij het prima werkende fotocameraatje van Hans Detavernier. Groetjes en tot schrijfs.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-06-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Always look on the bright side of life!

    Vorige zaterdag heb ik tijdens mijn "overwinningsroestrainingske" mijn linkervoet serieus omgeslagen. Ik wist toen meteen dat het niet pluis was. Daags nadien was mijn voet serieus opgezwollen. De beste vergelijking die je hieruit kunt maken is dat met een varkenspoot. Niettegenstaande ben ik de werkweek goed aangevat maar toch was mijn enkel nog vrij pijnlijk te noemen.

    Deze avond mocht ik bij dokter Termote op consultatie en die stelde een scheurtje vast in een pees aan de binnenkant van mijn voet. Het rare van het verhaal is dat 95% van het mensenvolk hun voet naar buiten omslaat bij een verstuiking. Den dezen echter is er in geslaagd om zijnen poot naar binnen toe te verstuiken. 'k Begin stillaan zelf te beseffen dak toch een speciaal manneke ben.

    Gelukkig stelde dr. Termote me gerust dat zoiets vrij vlug geneest en dat ik binnen een goeie week de trainingen stillaan mag hervatten, als alles goed gaat tenminste. Aangezien dokters advies zal ik me daar ook aan houden alhoewel ik het graag anders gezien had. Als alles vlot verloopt zou ik dan 2 weken niet gelopen hebben. Voor mij iets te lang om het huidige formpeil die ik had te behouden.

    Anderzijds is deze gedwongen rustperiode misschien wel een zegen voor het tweede deel van het seizoen. Alhoewel ik menig concurrent nog graag wat tegenstand had geboden komende vrijdag in Hulste zal ik het maar houden op supporteren. Maar don't forget: I'll be back!!!

    Groetjes Delombaerde

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-06-2009, 21:29 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17de Ter Gaversloop (11,220km)
    Vrijdagavond stond er weereens een wedstrijdje gepland van het Harelbeeks joggingscriterium. Mijn vorige wedstrijd die ik deelnam van dit joggingscriterium ligt reeds een paar weken achter de rug waarbij mijn prestatie toen erbarmelijk te noemen was. Ik hoopte vandaag op een revanche maar dan moest ik deze keer wel stevig uit mijn pijp komen.

    Met mannen als een Demeestere, Vanneste, Creupelandt, Detavernier, Verschelde, Hocedez.... weet men bij voorbaat dat bij een mindere dag deze concurrenten om uw oren komen gevlogen. Tijdens de opwarming poogde ik enigszins toch wat mijn zenuwen onder controle te houden want stress was duidelijk aanwezig.

    Tijdens mijn verkenningsronde merkte ik dat het parcours niet gemakkelijk te belopen was. Niet dat er hellingen op het programma stonden, maar trottoir op en af, een kiezelstrook en een tempobrekend stuk grasstrook zouden ervoor zorgen dat er geen egaal tempo kon gelopen worden. Niettegenstaande kon ik dit niet als excuus inroepen aangezien ik vorig jaar nog eindwinnaar werd in deze wedstrijd.

    Om 20u werd het startschot gelost en samen met mijn naaste concurrenten waren we vertrokken voor 6 rondjes dol plezier en hard labeur. De eerste ronde werd vooral gedomineerd door Vanneste John die het tempo bepaalde. Samen met Demeestere, Creupelandt, Vermeulen en Verschelde Sam poogden we eerstgenoemde zijn spoor te volgen. Ik voelde me tamelijk goed maar bleef die eerste 2 rondes een ondergeschikte rol spelen.

    Tijdens de 3de ronde waarbij Demeestere het tempo bepaalde maakte hij me plotseling attent dat Vanneste een kloofje moest laten. Dit was voor mij het moment om samen met Demeestere wat aflossingswerk op te knappen met de bedoeling Vanneste achter ons te houden. Dit lukte vrij aardig maar de kloof bedroeg een ruime tijd slechts een 50-tal meter.  Ook de 4de ronde was het serieus gas geven om oude rot in het vak John Vanneste achter ons te houden.

    Uiteindelijk bij het ingaan van de 6de en tevens laatste ronde zag ik dat onze voorsprong plotseling een stuk groter geworden was. Op dat moment wist ik dat het nu tussen mezelf en aartsrivaal Demeestere zou gaan voor de eindoverwinning. Een halve ronde voor aankomst werd de samenwerking verbroken en was het nu elk voor zijn eigen vel.

    Een 500-tal meter voor aankomst besloot Meesterke een cartouchke te verschieten door een versnelling te plaatsen. Voor mij was het toen ook alle hens aan dek maar toch slaagde ik erin om zijn spoor te volgen. Toen hij plotseling wat gas terug nam besloot ik een spelletje blufpoker te spelen door onmiddellijk zelf in de aanval te gaan. Ik slaagde in mijn opzet want plotseling had ik een kloofje van een 10-tal meter op Meesterke. De laatste honderden meter was het dan echt afzien richting aankomst want ik moest blijven gas geven omdat Demeestere zich niet zomaar zonder slag of stoot gewonnen wou geven.

    Uiteindelijk kon ik hem toch nog op afstand houden zodat den dezen hier zijn 2de overwinning van het seizoen op zak kon steken. Superblij natuurlijk want ik heb er verdomme moeten voor afzien. De zak frieten achteraf smaakten des te beter.

    Deze morgen ben ik dan in een overwinningsroes nog een 40-tal minuten gaan loslopen. Alles ging lekker en ik voelde me goed tot plotseling een honderdtal meter voor mijn deur krak..., mijn voet verzwikte. Resultaat: 't was meteen gedaan met lopen!!! Ondertussen heb ik vandaag een ganse dag al mankend rondgewandeld met een opgezwollen enkel. 't Moet verdomme mij weer overkomen. Hopelijk is het morgen reeds een flink stuk verbeterd alhoewel ik het ten sterkste betwijfel. Lopen zal er in ieder geval nog niet inzitten.

    In ieder geval hou ik jullie op de hoogte wat mijn "knoeselke" betreft. Anderzijds geef ik jullie nog de top 10 mee alsook enkele mooie foto's die ik doorgestuurd gekregen heb van aartsrivaal Meesterke en Tavernierke. Vrienden zijn we buiten de wedstrijd maar tijdens is het echt met het mes tussen de tanden! Wat kan sport toch mooi zijn. Groetjes Delombaerde

    17de Ter Gaversloop (11,220 km):

    1ste: Delombaerde Dimitri: 38min.49sec. (17,34 km/u)
    2de: Demeestere Lieven: 38min.52sec. (17,32 km/u)
    3de: Vanneste John: 39min.28sec. (17,05 km/u)
    4de: D'Halluin Yves: 39min.52sec. (16,88 km/u)
    5de: Creupelandt Frederik: 40min.13sec. (16,73 km/u)
    6de: Vermeulen Stijn: 40min.17sec. (16,71 km/u)
    7de: Lefever Jan: 40min.20sec. (16,69 km/u)
    8ste: Detavernier Hans: 40min.45sec. (16,52 km/u)
    9de: Meirlaen Pascal: 41min.14sec. (16,32 km/u)
    10de: Verschelde Sam: 41min.48sec. (16,04 km/u)












    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    14-06-2009, 01:37 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    08-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Ruislede met dank aan Smetse&Tinneke









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-06-2009, 19:26 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molendorploop Ruislede (9km)

    Zaterdagmiddag heb ik wijselijk "La Kainoise" links laten liggen. Aangezien het Achro-criterium dit jaar niet één van mijn doelstellingen is besloot ik samen met goede vriend Van Haute Chris richting Ruislede te trekken alwaar een 9km wedstrijd op het programma stond. De rit naar Ruislede was geen makkie want met alle wegomleggingen die we hebben ondergaan waren we zelfs letterlijk eventjes de weg kwijt.

    Uiteindelijk toch ruim op tijd aangekomen zodat we zonder problemen aan een flinke opwarming konden beginnen. Alvorens wij om 19u van start zouden gaan was er eerst nog de jogging van 4,5 km die afgelegd werd in 2 rondes. Bjorn Desmet haalde daar een mooie 8ste plaats. Nu zou je denken dat wij 4 rondes zouden moeten lopen op de 9 km maar, begrijpen wie begrijpen kan , het werden er 5.

    Uiteindelijk waren we om 19u klaar om van start te gaan en zo geschiedde. Van bij het begin werd serieus doorgelopen. Algauw ontstond een kopgroep van 4 man. Met Frederik De Vuyst in de rangen en nog 2 andere kleppers (namen ben ik vergeten) wist ik reeds bij voorbaat dat ik mijn doodsvonnis getekend had. Die mannen waren duidelijk van een ander kaliber dan mezelf maar toch poogde ik om zolang mijn wagentje aan te hangen.

    De eerste ronde lukte dit vrij aardig maar halverwege de 2de ronde moest ik er onherroeppelijk af. Ik kreeg het enorm zwaar maar toch wou ik mijn vierde positie veilig stellen. Eventjes poogde Franky Hoste (winnaar 2008) nog om terug bij te komen. Gelukkig had ik in de allerlaatste ronde nog wat jus in de benen over om eerstgenoemde van mij af te houden. Na een 29-tal minuten kwam ik dus als 4de over de eindmeet.

    Nadien vrij tevreden want meer zat er echt niet in. De 3 mannen voor mij waarbij Frederik De Vuyst 3de werd, waren duidelijk een maatje te groot voor den dezen. De geldprijzen werden verdeeld onder de eerste 3 van het klassement dus een 4de plaats was wel een beetje balen natuurlijk. De zak frieten erna smaakte er niet minder om.

    Helaas kan ik jullie voorlopig geen uitslag mededelen aangezien de organisatie er geen uitdeelde. Men beloofde ons zo gauw mogelijk de resultaten op hun website te plaatsen. Anderzijds was de wedstrijd die vandaag gelopen werd absoluut geen 9 km was en de jogging absoluut geen 4,5 km!!! Het blijft toch enorm moeilijk hier in Vlaanderen om toch maar eens een wedstrijd te lopen waarbij de afstand correct is. Met onze technologie de dag van vandaag kan dit toch echt niet moeilijk meer zijn om een afstand correct op te meten. Ik ga hier niet zitten zeiken over enkele tientallen meter maar zaterdag werd op de garmin van Chris Van Haute een afstand van 8,2 km opgemeten i.p.v. de gewenste 9km.

    Iets teveel van het goede dus. Bij deze heb ik mijn frustraties weer eens van me afgegooid. Foto's volgen nog alsook de uitslag. Groetjes en tot één der dees dagen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2009, 22:13 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de Maubray (10,750 km)
    Deze morgen omstreeks 7u30 opgestaan ('t was weer vroeg verdomme), de sportzak gepakt, vlug nog een pistoleetje gegeten zodat ik stipt om 8u Ignace Bekaert kon ophalen. Onderweg nog goeie vriend Chris Van Haute opgepikt om vervolgens samen de weg richting Maubray te volgen. Tijdens deze rit werd nogal smalend gedaan om mijn slechte prestatie in Harelbeke wat ook mijn bijzitters hun goed recht was natuurlijk.

    Maubray is vooral gekend om zijn prachtige natuur en pittoreske landschappen. Het parcours van de wedstrijd daarentegen was zeker niet te onderschatten. Er moesten vooral lange stukken vals plat belopen worden en met af en toe een stevige brugbeklimming beloofde het toch terug geen makkie te worden. Ook klimatologisch was het vrij warm te noemen. Er werd de laatste week nog een parcourswijziging doorgevoerd wegens omgevallen bomen op een deel van het parcours. De oorzaak is te vinden bij het noodweer die ons vorige maandagnacht teisterde.

    Enfin, enkele ogenblikken voor de start heb ik mijn slechte koers van vorige vrijdag in mijn geheugen gewist om vandaag terug met een nieuwe lei te starten. Om 10u stipt waren we weg. Onmiddellijk volgde zich reeds een kopgroep van een man of 3. Domina Antonino, Descamps Marc en ikzelf voerden reeds de forcing van bij de beginfase van de wedstrijd.

    Rond km 2 hadden we reeds een mooi kloofje op onze achtervolgers. Ik voelde dat de benen deze keer meer jus bevatten dus ik bleef gezwind meegaan. Omstreeks de 3de km achtte Domina het moment om een versnelling te plaatsen. Descamps kon deze snedige aanval niet counteren en ik evenmin. Alhoewel het misschien gelukt zou zijn bleef ik zitten bij Descamps. Ik had vandaag echt geen goesting om nog eens af te gaan als een gieterke. Deze tactiek werpte zijn vruchten af want rond km 4 voelde ik langzaam dat Descamps zijn kaarsje volledig aan het uitbranden was.

    Bij passage van de 5de kilometer liep ik dus moederziel alleen op een mooie 2de plaats. Het wedstrijdverloop nadien kreeg maar een saai verloop want de posities die ingenomen werden bleven behouden tot de aankomst. Behalve Descamps dan die nog enkele plaatsen moest prijsgeven. Aan de aankomst was ik tevreden dat het terug een heel stuk beter was dan mijn vorige wedstrijd. Dat de snelheden niet hoog te noemen waren was vooral te wijten aan het "légèrement vallonée-achtig parcours" alsook de warmte.

    Waar ik volgende week loop weet ik nog niet maar het zal vast en zeker niet "La Kainoise" zijn. (Bij deze Ludo weet het nu ook) Sinds de omloop van Kluisbergen heb ik met halve marathons een beetje een voldaan gevoel gekregen. We zien wel wat het wordt.

    Hieronder de top 10 van vandaag. Groetjes en aan allen een fijne werkweek gewenst.

    Résultats de "JOGGING DE MAUBRAY"
    Date 1/6/2009
    Lieu MAUBRAY
    Nombre de km 10.75
    Nombre de participants 380
    Type de course P
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Domina Antonino SE 1 ECLATES PERUWELZ 00:38:01 00:03:32 16.96 899
    2 Delombaerde Dimitri SE 2 JCSA 00:38:46 00:03:36 16.63 889
    3 Flamme Kevin SE 3 POPUELLES DREAM TEAM 00:39:40 00:03:41 16.26 877
    4 Colle Dieter SE 4 VACBL 00:39:49 00:03:42 16.19 875
    5 Wauquiez Xavier SE 5 BAC 00:40:03 00:03:43 16.1 871
    6 Manchel Serge V1 1 VELAINES 00:40:24 00:03:45 15.96 866
    7 Descamps Marc SE 6 PRFM 00:41:24 00:03:51 15.57 854
    8 Scohiez Bernard V1 2 PIPAIX 00:41:26 00:03:51 15.56 853
    9 Van malleghem Henry SE 7 POPUELLES DREAM TEAM 00:41:31 00:03:51 15.53 851
    10 Choteau Ludovic EH 1 RUSTA 00:41:35 00:03:52 15.51 849

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-06-2009, 21:18 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    31-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein intermezzo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na deze voormiddag de zondagskrant opengeslagen te hebben eindigde ik dus vorige vrijdag als 12de in een tijd van 41min.46sec. Hiernaast nog een foto (met dank aan fam. Detavernier) tijdens de eerste ronde toen ik nog met de grote jongens mee was. Helaas was mijn liedje vlug uitgezongen. Groetjes en nu ga ik maffen want morgenvoormiddag wil ik toch enigszins beter voor de dag komen.
    slaapwel!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2009, 23:45 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    30-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinksenjogging Eiland (11,280 km) Harelbeke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond stond er de sinksenjogging in Harelbeke op het programma. En om de spanning van mijn verslag nu eens naar de kloten te helpen kan ik jullie reeds meedelen dat ik beter thuis gebleven was. Mijn voorgevoel klopte als een bus deze keer. Reeds de voorbije week heb ik een echte kutweek achter de rug wat looptrainingen betreft.

    Blijkbaar hebben de zware inspanningen vorige week in Kluisbergen me niet echt deugd gedaan. Het begon al maandag tijdens de training in Waregem. Ik kon gewoonweg mijn trainingsmakkers niet volgen. De dag nadien was het ook niet veel soeps. Woensdag poogde ik enkele rondjes mee te lopen met Bekaert maar de goesting was gauw over. Gelukkig kwamen Sylvie Verthé en Hans Omeye ons vergezellen zodat het tempo enigszins gedrukt werd om een woordje te zeveren tegen elkaar.

    Donderdag was een rustdag aangezien vrijdagavond de wedstrijd in Harelbeke op het programma stond. Nochthans dacht ik even tijdens de opwarming met Demeestere en co dat de beentjes herstellende waren. Zelfs de enkele versnellingen voor de start werden gemakkelijk uit de benen geschud. De ontnuchtering volgde gauw na het startschot.

    De eerste ronde poogde ik nog mee te gaan met de kopgroep waar ik vergezeld was van John Vanneste, Lieven Demeestere en Hassan. Jammergenoeg ondervond ik toen al dat ik van mijn rechtstreekse concurrenten serieus op mijn bakkes ging krijgen. En zo geschiedde bij aanvang van de tweede ronde dat ik er onherroeppelijk af moest.

    Tijdens die tweede ronde kon eveneens mijn calvarietochtje beginnen. Aangezien ik reeds enige ervaring heb met zulke calvarietochtjes (remember de halve van Velaines ), kon ik mijn wedstrijd op zijn "Delombaerdes" afwerken. Na de wedstrijd mij vlug gaan douchen en nadien nog ene gedronken met Meesterke en Hans (beiden voor mij). Als de noorderzon ben ik nadien stilletjes verdwenen richting huiswaarts alwaar mijn fiere dochter haar opwachting maakte met de vraag of papa een prijs gewonnen had. Helaas moest ik deze keer mijn lieftallige schat ontgoochelen. Wel beloofde ik haar plechtig dat ik volgende keer beter zou doen.

    De uitslag volgt later aangezien ik dus niet gebleven ben. Op dit eigenste moment weet ik zelfs niet op welke plaats ik geëindigd ben. Hopelijk kunnen mijn lopende concurrenten en/of bloglezers me uit het ongewisse helpen. Groetjes en tot gauw want normaalgezien ga ik me maandagvoormiddag nog eens wagen aan een Achro-wedstrijdje. Hoe het daar zal aflopen leest u maandagavond wel. Salut.

    PS: Links boven een fotootje van mijn dochter. Hierin herken ik volledig mezelf. Slapen waar je kunt, zelfs wanneer je op schoolreis gaat.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    30-05-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziehier de eerste foto's van "Prestatieloop Kluisbergen" (Merci Smetse)







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2009, 21:36 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prestatieloop Kluisbergen (20,7 km)
    Vandaag was het zover. Deze middag stond met de 20 km van Kluisbergen een loodzware wedstrijd op het programma. Vorige edities waren best wel te pruimen omdat de eerste 15 km relatief vlak waren. Dit jaar werd het parcours volledig veranderd en moesten we 2 rondes afleggen van 10 km met een doortocht dwars door de sporthal van het recreatieoord "de Kluisbos". De eerste 4 km van zo'n ronde waren relatief de gemakkelijkste. Maar nadien kwam er een moordende klim van een goeie 2 km. Na de klim volgde nog een 4-tal kilometer tanden bijten op een heuvelachtig slecht stuk grindweg die zich kronkelend een weg doorheen de Kluisbos baande. Eén enkele ronde was behoorlijk pittig, maar 2 rondes na elkaar was zelfs voor een getrainde atleet beestig zwaar te noemen.

    Met een bang hartje vertrok ik deze middag richting Kluisbergen. Met mijn beperkte klimcappaciteiten zag ik er toch wel wat tegenop. Blijkbaar moet toch een masochist in mij verscholen zitten want ik wou toch echt wel graag deelnemen. Mijn roots liggen namelijk in Kluisbergen en ik wou toch wel tamelijk goed presteren. Wie reeds van bij het ochtendgloren goed presteerde was een stralende zon waardoor het deze namiddag toch tamelijk warm was.

    Bij aankomst kwam ik algauw bergeitje Ludovic Vanlede tegen. Na wat wederzijds gekwebbel viel ons op dat de grote kleppers blijkbaar vlakkere oorden opgezocht hadden. Misschien was vandaag wel de kans om een podiumplaats te bemachtigen. We spraken samen af dat we wel gingen zien waar het schip zou strandden maar dat we zeer behouden zouden starten. Vandaag speelden snelheid en scherpe tijden echt geen hoofdrol in dit huzarenstuk.

    Van enige opwarming was er voor de wedstrijd niet veel sprake. Ik wou mij vooral sparen om toch maar enigszins een goeie prestatie neer te zetten. Omstreeks 15u werd het startschot gegeven en samen met een goeie 200 andere atleten begonnen we aan een ware helletocht.
    De eerste kilometer was meteen een pittige daling maar toch bleef ik met de rem op aan mijn afdaling alsook Ludo. Ondertussen waren enkele jongeren reeds voor ons uitgelopen maar die mochten we met een gerust hart laten gaan want hun liedje werd vlug uitgezongen.

    De wedstrijd kreeg eigenlijk zijn vaste vorm wanneer we met een kopgroep van een 4-tal man aan de voet van de beklimming waren aangekomen. Tijdens die beklimming glipte Vanlede stilletjes er vanonder. Ik volgde in het spoor van Wim Mory. Toen we uiteindelijk boven waren had Vanlede een goeie 50 meter op het duo waar ik deel van uitmaakte.

    Ik wou me echt nog niet forceren dus besloot ik wijselijk het spoor van mijn kompaan Mory te volgen. Tijdens de passage van de Kluisbos hebben we toch wel wat terrein op den Ludo verloren, die gezwind op zijn elan doorging.  Op het einde van de eerste ronde was er dan een zeer steile afdaling. Toen ik die afdaling neervlamde zag ik plotseling dat mijn metgezel meteen een kloof moest laten. Ik liep dus bij het ingaan van die 2de ronde alleen tweede. Er was wel eventjes paniek toen ik tijdens de bevoorrading een beker aquaruis over mijnen bek goot. Mijn ogen waren doordrenkt met aquarius waardoor ze hevig prikten. Gellukkig stond mijn grootvader even verder op, om mij te voorzien van enig water waardoor ik alles netjes kon afspoelen.

    Ondertussen zaten we nu vollop in de tweede ronde en werd de wedstrijd vervormd door een echte "man tegen man-race". Ik voelde me tamelijk goed en probeerde de sprong naar Vanlede te wagen. Ondertussen achter mij was het Wim Mory die mij in het vizier had. Ikzelf zag me wel dichter komen op Vanlede maar veel te traag. Mijn plan was om weer aansluiting te maken alvorens we voor de 2de maal die smerige klim moesten ondergaan. Dit plannetje viel echter in duigen aangezien Vanlede toch sterk stand bleef houden.

    Tijdens die klim ondervond ikzelf dat ik door mijn beste krachten heen zat. Eventjes consternatie toen ik dacht dat mijn benen volledig in kramp gingen schieten maar gelukkig bleven die uit. Eindelijk boven zag ik dat Vanlede terug uitgelopen was en dat hij op weg was naar een verdiende overwinning. Ikzelf wou mijn 2de plaats veiligstellen maar jammergenoeg kwam Mory rond km 18 weer aansluiten. Na meerdere demarrages van laatstgenoemde begon ik langzaam maar zeker te kraken. Na zijn 5de versnelling moest ik dan ook onherroepelijk lossen. Ik poogde om hem de laatste kilometer tijdens die pittige afdaling nog te kunnen bijhalen maar dat was verkeerd gedacht. Een ontketende Mory liep op het einde nog zo snel dat hij slechts op een 17-tal seconden eindigde na Vanlede.

    Na 1u21min.00sec. liep ik als 3de over de eindstreep. Mijn oprechte felicitaties aan Ludovic die vandaag een terechte winnaar was. Volgende wedstrijden kan je hem bewonderen in de bolletjestrui. . Ikzelf was ook wel happy met de geleverde prestatie. Om op zo'n parcours waardig geklopt te worden door den Ludo is echt geen schande. Voor een 3de plaats zou ik bij aanvang van de wedstrijd direct getekend hebben. Hopelijk blijft deze wedstrijd niet te lang in de kleren hangen zodat ik aanstaande vrijdag in Harelbeke, op een vlak parcours, weer op niveau kan presteren.

    Foto's over deze wedstrijd zullen de eerstvolgende dagen wel volgen. Groetjes en tot de volgende.

    TOP 10 PRESTATIELOOP KLUISBERGEN 20,7 KM:

    1) Vanlede Ludovic 1u20min.17sec.
    2) Mory Wim 1u20min.34sec.
    3) Delombaerde Dimitri 1u21min.00sec.
    4) Degrieck Ivan 1u22min.08sec.
    5) Moremans Patrick 1u23min.12sec.
    6) Obsomer André 1u24min.13sec.
    7) Uyterhaegen Toon 1u24min.28sec.
    8) Leers Eric 1u25min.06sec.
    9) Gevaert Nicolas 1u26min.07sec.
    10) Goedertier Olivier 1u26min.40sec.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009, 23:26 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    21-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging du foyer (9,8 km) Roucourt

    Gisteren na het werk vlug de sportzak gepakt om vervolgens omstreeks 17u45min. vaderlief op te pikken. De heenreis verliep probleemloos zodat we eigenlijk ruimschoots op tijd waren voor de wedstrijd. We waren van plan om deftig op te warmen. Na onze loopplunje aangetrokken te hebben en de sanitaire voorzieningen een bezoekje hadden gebracht waren we klaar om de eerste kilometers van het parcours te gaan verkennen. Bij passage van het eerste kilometerpaaltje vervolgden we onze weg, maar toen ging het mis...

    Blijkbaar hadden we toch een verkeerd straatje ingelopen zodat we totaal de verkeerde richting uitliepen. Op een bepaald moment kwamen we ergens in een bos terecht. Algauw bleek duidelijk dat we verdwaald waren gelopen in dit boeregat. Gelukkig konden we ons vlug oriënteren op het kerkje van Roucourt waar tevens de startplaats lag. Terug in de kleedkamers beseften we eigenlijk dat er reeds een goeie 6 à 7 km op de teller stond. Van een pittige opwarming gesproken.

    Omstreeks 19u45min. werd er normallieter gestart maar door één of andere reden werd het 20u alvorens het peleton zich op gang trok. Zo maar liefst 605 deelnemers probeerden ieder voor zich het beste van zichzelf te geven. Ook ik wou vandaag goed lopen dus liep ik tijdens het begin van de wedstrijd reeds attent vooraan. Demaret Grégory had vandaag een vliegende start in de benen want hij liep reeds een 50-tal meter voor ons uit. Na een goeie 2 km liep Demaret dus aan de leiding gevolg door een select groepje met mezelf, Domina en Denays op achtervolgen aangewezen.

    Normaal zijn mijn 2 bondgenoten betere lopers dan ik, maar ik wou toch zolang mogelijk hun spoor volgen. Het eerste deel van de wedstrijd lukte dit ook vrij aardig. Jammergenoeg tussen km 6 en 7 plaatste Domina een versnelling om het kloofje op toch wel een zeer sterke Demaret te dichten. Ikzelf moest onherroeppelijk lossen zodat ik nu alleen in een 4de positie liep. Aangezien de kloof op eerste achtervolger Ludo tamelijk groot te noemen was kon ik vrij gerust mijn wedstrijd uitlopen. Alhoewel ik die laatste kilometer toch nog afgezien heb.

    Achteraf kon ik vrij tevreden terugblikken over mijn wedstrijd. Ik wist bij voorbaat dat ik een mindere tijd ging lopen als vorig jaar, want toen moet ik blijkbaar een superdag in de benen gehad hebben. Komende zaterdag staat dan de 20 km van Kluisbergen op het programma. Het beloofd een ware slijtageslag te worden want het wordt een zeer zware opdracht. Het is zo'n wedstrijd die toch meerdere dagen in de kleren blijft hangen en dit jaar zal dit zeker zo zijn vanwege de parcourswijziging.

    Hieronder volgt nog de top 10 van gisteren. Groetjes en tot de volgende.

    1  Denays Pierre: 32.37min. (18,02 km/u)
    2  Domina Antonino: 33.10min. (17,72 km/u)
    3  Demaret Grégory: 33.26min. (17,58 km/u)
    4  Delombaerde Dimitri: 33.57min. (17,32 km/u)
    5  Vanlede Ludovic: 34.25min. (17,08 km/u)
    6  Mas Bruno: 34.31min. (17,03 km/u)
    7  Descamps Marc: 35.18min. (16,65 km/u)
    8  Wauquiez Xavier: 35.20min. (16.64 km/u)
    9  Manchel Serge: 35.27min. (16.58km/u)
    10 Daye Stéphane-César: 35.44min. (16.45km/u)

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-05-2009, 21:45 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een onderhoudend bericht
    Aangezien ik het voorbije weekend geen wedstrijd gelopen heb is er dus ook geen verslag geplaatst op mijnen blog. Ik wilde jullie dit toch mededelen om mijn fans van het eerste uur niet te doen pannikeren.
    Het pittige wedstrijdje vorige zaterdag van het Achro-criterium heb ik wijselijk links laten liggen aangezien ikzelf daar echt niets kon gaan doen. Stijle hellingen, off-road-parcours, slijk, stenen....daar heb ik echt een grondige hekel aan.

    Vorige vrijdag was er de wedstrijd in Torhout waar ik normallieter wel zou meegedaan hebben ware het niet dat ik tickets had van de voorstelling van komiek Alex Agnew in de stadsschouwburg in Ieper. Het optreden was subliem te noemen. Voor mensen die hem nog niet kennen raad ik jullie eens aan om zijn naam in te typen op "you tube". Alle filmpjes van zijn vorige zaalshows zijn er te vinden.

    Ondertussen ben ik me vollop aan't prepareren voor komende week. Eerst is er de wedstrijd in Roucourt aanstaande woensdag. Daarna volgt de 20 km van omloop Kluisbergen die aanstaande zaterdagmiddag doorgaat. Niet dat het echt mijn ding is (dit jaar wordt loodzwaar) maar aangezien mijn roots in Ruien (deelgemeente Kluisbergen) liggen zie ik mij toch genoodzaakt aan de start te staan.

    Hoe ik het er in komende wedstrijden vanaf breng leest u komende dagen wel.
    Groetjes en tot één der dees dagen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    18-05-2009, 23:09 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging de la Sainte Union (11,250 km) Kain
    Het was een toffe heenreis richting Kain deze middag. Mijn autootje was volgeladen met volbloed atleten die vanmiddag kennis wilden maken met de pittige flanken van de Mont St.-Aubert. Niemand minder dan Smetse, Pedro Dujardin en Lieven Demeestere zorgden ervoor dat mijn nederig wagentje tjokvol zat.

    Tevens dacht ik nederig bij mezelf over de wedstrijd die ons vandaag te wachten stond. Voorbije edities waren geen hoogvliegers en dat spookte door mijn koppeke. Die smerige bult halfweg koers is tamelijk zwaar te noemen. Het is een moeilijk te belopen strook die bedekt is met slecht aangelegde kasseien waardoor de moeilijkheidsgraad ervan de hoogte ingejaagd wordt. Gelukkig is er nadien een flinke afdaling, of dat dacht ik tenminste...

    Ik kwam een 10-tal minuten voor de start te weten dat men het parcours "lichtjes" gewijzigd had. Bleek dat we na die beruchte kasseistrook doodleuk nog een dessertje voorgeschoteld kregen. En dit fijne nagerecht bestond uit een aardewegje van zowat een goeie kilometer, die kronkelend de hoogte in ging. Van een leuk presentje gesproken.

    Bij de start wist ik dat ik het hard te verduren ging krijgen met berggeiten als een Demeestere en een Vanlede, maar ik was wel van plan mijn vel duur te verkopen. Om 15u werd de start gegeven en weg waren we voor een zware wedstrijd die het tevens extra spannend maakte door de onderlinge concurrentiestrijd. Er werd behoorlijk snel gestart maar toch liep er bij aanvang nog een hoop atleten voor me uit. De eerste 4 km waren zo goed als vlak en poogde het spoor van Pedro Dujardin enigszins te volgen. Blijkbaar had onzen Pedro wat goed te maken vandaag na zijn "mindere" prestatie in Desselgem, want hij liep behoorlijk vlot zodat ik hem moest laten gaan.

    Ondertussen had ik een voorsprong van een 20-tal meter op Lieven Demeestere. Blijkbaar heb ik de vlugge start niet goed verteerd want ik voelde aan de benen dat ze reeds in overdrive gegaan waren, en die klotebeklimming moest nog beginnen. Tijdens de beklimming probeerde ik enig tempo te ontwikkelen maar dit was blijkbaar te traag.

    Eerst was het Vanlede die me voorbij snelde. Enige tijd later volgde Carlos Timperman en vervolgens Lieven Demeestere die me tijdens de beklimming op de korrel namen. Die mannen zijn één voor één betere klimmers dan ikzelf maar ik poogde toch om de kloof zo klein mogelijk te houden. Op het einde van de kasseistrook had ik een 30-tal meter achterstand op Meesterke. Maar dan volgde nog het nieuwe stukje parcours die moest overbrugd worden.

    Toen was het echt bijten om de kloof op laatstgenoemde mannen zo klein mogelijk te houden maar dat lukte maar deels. Zeer langzaam werd het gat groter en de weg steiler. Maar toch vertikte ik het om me volledig te geven omdat ik wist dat er nadien een flinke afdaling was, en afdalen is nu net mijn "piece of cake".

    Toen we uiteindelijk boven waren was het nu mijn beurt om mijn kaarten op tafel te leggen. Als een halve gek vlamde ik naar beneden en zag dat ik nu vlug naderde op Timperman en Demeestere. Dit gaf me een boost zodoende ik rond km 8 de aansluiting kon vinden bij die twee. Ik besloot onmiddellijk om op mijn zelfde elan door te gaan waardoor Lieven het nu moeilijk kreeg en moest lossen. Een verbazende Carlos Timperman had blijkbaar nog jus in de benen over want hij nam makkellijk de koppositie over.

    Rond km 9 bleven Carlos en ik nu een vrij strak tempo aanhouden zodat Eddy Rasschaert en enigszins Vanlede in het vizier kwamen. Jammergenoeg was dit vandaag iets te hoog gegrepen zodoende ze buiten schot bleven. Met een laatste sprintje in de benen kon ik Carlos nog net van me afhouden zodat ik vandaag vrij tevreden als 7de over de eindmeet aankwam. Opdracht volbracht.

    Eerlijkheidsbehalve moet ik er toch bij vermelden dat ik niet de benen had van vorige week in Bavikhove. Anderzijds zal dit wellicht te wijten zijn aan het zware parcours. Blijkbaar moet het toch een feit zijn dat ik klaarblijkelijk te weinig kracht in mijn benen ontwikkel om zulke zware kost te verteren. Ik denk dat ik het met mijn "brochettestokjes" meer moet hebben van souplesse en tamelijk vlakke parcours.

    Om af te sluiten wil ik de goeie prestatie van ondermeer Pedro Dujardin, Ludovic Vanlede en vooral Carlos Timperman nog eens in de verf zetten. Zij liepen allen voortreffelijk. Ja, en bij die Carlos hebben we nog niet alles gezien. Daar ben ik ten stelligste van overtuigd. Hieronder de uitslag van vandaag alsook enkele mooie foto's die ,babysitter van dienst ,Joost Dewaele voor ons getrokken heeft. Joost dank u wel.

    Slaapwel en tot de volgende,

    Jogging de la Sainte-Union (11,25 km) Kain:

    1ste: José Istace (37min.52sec.)
    2de: Domina Antonino (38min.41sec.)
    3de: Pedro Dujardyn (39min.11sec.)
    4de: Gilmet Julien (39min.38sec.)
    5de: Vanlede Ludo (40min.06sec.)
    6de: Rasschaert Eddy (40min.16sec.)
    7de: Delombaerde Dimitri (40min.30sec.)
    8ste: Timperman Carlos (40min.33sec.)
    9de: Bonnier Vincent (40min.55sec.)
    10de: Demaret Gregory (41min.04sec.)
    11de: Lieven Demeestere (41min.27sec.)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    09-05-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    07-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's "Jogging de la Sainte Union" Dank aan mr. Dewaele









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    02-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's "run for fun" Bavikhove. Dank aan fam. Tavernier









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-05-2009, 23:57 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Run for fun (10,520 km) Bavikhove

    Vrijdagavond werd het Harelbeeks criterium op gang geschoten met de "run for fun" in Bavikhove. Het was een wedstrijd van een goeie 10,5 km die in 4 rondes moesten afgelegd worden. Ikzelf was bij aanvang van de wedstrijd vooral benieuwd hoe het nu echt met mijn conditie was. Dit kon ik vandaag bewijzen omdat menig concurrentie ook aanwezig was waarbij de 2 voornaamste Demeestere en meneer Dewaele waren.

    Nochthans was er deze week wat twijfel toegeslagen bij mezelf. Vorige maandag na de training in Waregem voelde ik me echt lamlendig. Hoofdpijn en koorts waren het gevolg van blijkbaar een pittige verkoudheid. Gelukkig verbeterde dit vlug naarmate de week vorderde zodat ik vandaag, buiten wat "gefluim" weer de oude was. De motivatie was er in ieder geval om toch wat serieus tegenstand te bieden tegenover mijn reeds genoemde collega's.

    Tijdens de opwarming merkte ik op dat niemand minder dan Geert Goddeeris ook aanwezig was. Voor Joost en mezelf enigszins een domper want winnen zou er vandaag wel niet in zitten. We lieten het echter niet aan ons sportief hartje komen en vervolgden onze weg richting start. Na enkele korte versnellingen uit de benen geschud te hebben waren we omstreeks 20u klaar om de concurrentiestrijd aan te gaan.

    De start was razendsnel. Atleten vlogen me om de oren zodat ik na een paar honderd meter misschien rond de 10de positie liep. Ik panikeerde niet want ook Goddeeris zat vlak voor mij dus wist ik dat ik goed zat. Ondertussen zag ik wel dat meneer Dewaele den boel naar de kloten aan het lopen was zodoende hij plotseling alleen aan de leiding liep. "Verdomme": dacht ik bij mezelf. Ik ondervond dat de benen goed waren dus besloot ik uit de rug van Goddeeris de sprong te wagen richting meneer Dewaele.

    Het was effen volledig de gaskraan openzetten, maar algauw kon ik aansluiting maken met meneer Dewaele. Dit hele gebeuren vond plaats in de 1ste anderhalve kilometer van de wedstrijd. Daar liep ik dan samen met grote man Joost Dewaele, alleen aan de leiding. Na de eerste ronde zagen we toch dat we een mooi kloofje hadden op onze achtervolgers. Joost en ik bleven er dus vol voor gaan om onze achtervolgers terug te slaan. Even poogde Goddeeris nog even om op de achtergrond terug te keren maar door opgave wegens trainingsachterstand, was het duidelijk dat het vandaag tussen Joost en mij zou gaan voor de overwinning.

    Tijdens de wedstrijd verliep de samenwerking tussen Joost en mij picco-bello. De laatste ronde zou wel uitmaken wie aanspraak kon maken op de overwinning. Bij het ingaan van de laatste ronde was de kloof op onze achtervolgers dusdanig groot dat we het tempo even konden laten vieren. Niet dat Joost en ik er nu een rustig tempoloopje op nahielden maar er werd toch reeds wat gespeculeerd aan beide kanten. Goeie vrienden dat zijn we buiten de wedstrijd en ook wel tijdens maar die laatste ronde is toch wel bittere ernst.

    Een overwinning geef je natuurlijk niet cadeau, dus was ik in mezelf reeds bezig waar ik eventueel nog één laatste cartouche te verschieten om Joost te verschalken. Ook hijzelf had natuurlijk zoiets in gedachten. De finish naderde nu vlug en met nog anderhalve kilometer te gaan was de spanning te snijden.

    Toen ikzelf het tempo aan het bepalen was met Joost in mijn zog zag ik plotseling dat Joost enkele meter moest lossen. Niet dat ik versnelde maar Dewaele moest er gewoon af. Door pijnlijke steken aan de milt was Joost immers genoodzaakt het tempo wat te laten zakken. Jammer voor Joost, maar voor mij het ideale moment om alle jus uit de benen te lopen die ik nog overhad. Nog een kleine km te gaan en ik liep zowaar aan de leiding. Wie had dat verdomme gedacht? Ondertussen poogde Joost even terug te keren maar daarvoor was de kloof net ietsje te groot. Vol ongeloof kwam ik als eerste over de streep.

    Ja mannekes, ge moogt het me niet kwalijk nemen maar dat deed godverdomme deugd. Het heeft een tijdje geduurd dit jaar maar eindelijk is mijn eerste overwinning van het seizoen een feit. Deze smaakt natuurlijk beter dan een koerske in de Walen. Na een wisselvallige periode met ups en downs slaag ik er nu toch reeds enkele weken in om een constant niveau aan te houden. Hopelijk houdt dit nu een tijdje aan want 'k heb er lang genoeg op moeten wachten.

    Aan allen nog een fijn weekend gewenst. Ik ga nu mijn mond gaan spoelen, want de zoete smaak van de overwinning zou me in de toekomst welleens een bezoekje aan de tandarts kunnen kosten.

    Hieronder volgt de top 10 van de dag:

    1ste: Delombaerde Dimitri: 35min.40sec. (17,697 km/u)
    2de: Joost Dewaele: 35min.56sec. (17,566 km/u)
    3de: Vannieuwenhuyse Michael: 36min.54sec. (17,106 km/u)

    4de: Debersaques Pascal: 36min.58sec. ( 17,075 km/u)
    5de: Creupelandt Frederik: 37min.00sec. (17,059 km/u)
    6de: Demeestere Lieven: 37min.12sec. (16,968 km/u)
    7de: Detavernier Hans: 37min.15sec. (16,945 km/u)
    8ste: Hocedez Steven: 38min.36sec. (16,352 km/u)
    9de: Callens Wim: 39min.36sec. (15,939 km/u)
    10de: Cossement Steven: 39min.42sec. (15,899 km/u)


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    02-05-2009, 14:42 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs