Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruggenloop (12,5 km) Torhout-Wijnendale


    Zaterdagmiddag omstreeks 13u kwam Ignace Bekaert en vrouwlief ons ophalen om samen richting Torhout te trekken. Het is eens iets anders dan een wekelijks gepland wedstrijdje in de Walen natuurlijk. Het grote voordeel bij aanvang was dat vrouwlief en mijn dochtertje mee waren om te supporteren want het was stralend weer.

    De heenreis ging niet zonder slag of stoot want toen we in Torhout aankwamen bleek deelgemeente Wijnendale toch iets moeilijker om te vinden. Na dat ons een vriendelijke dame ons de goede weg toonde kwamen we toch ruimschoots op tijd aan in Wijnendale. Daar aangekomen bleek algauw dat enkele gekende mannen reeds aanwezig waren. Hieraan denk ik vooral aan het blije weerzien met Gino Bonte. Hij liep de korte afstand van 5,2 km en werd verdienstelijk 2de en duatleet Michael vervolledigde daar het podium.

    Bekaert en ikzelf liepen uiteraard de 12,5 km. Tijdens de opwarming kwamen we Nico Serroen tegen die in blakende form stak. Nog enkele andere grote kleppers waren Koen Naert en Vansteelant Joerie. Er moesten vandaag 1 kleine ronde afgelegd worden en vervolgens 3 grote. Ik voelde me tamelijk goed en hoopte vandaag op een goeie wedstrijd.

    Om 15u30 werd het startschot gegeven, en weg waren we voor een stevig potje loopwerk. Het werd meteen duidelijk dat de grote kleppers algauw een serieuze kloof hadden. Deze waren Koen Naert en Vansteelant Joerie, kort gevolgd door klassebak Serroen. Nadien volgde een goepje van een 4-tal man waar ik gelukkig bijzat. Het tempo van ons groepje werd de eerste 2 ronden vooral bepaald door een zekere Kinyanjui Jeremiah, een overijverige zwarte atleet. Het enige probleem was, dat hij bij momenten het tempo stevig opvoerde om nadien terug de rempedaal in te duwen.

    Na een 2-tal ronden begon ik dit toch tamelijk vervelend te vinden en besloot zelf het commando over te nemen. Dit was voor mij een wijselijke beslissing want toen kon ik het tempo mooi egaal houden. Ons groepje was wel aan elkaar gewaagd want bij het ingaan van de laatste ronde zaten we nog allen bij elkaar. Niemand moest lossen maar geen enkele atleet geraakte ook weg. Zo gingen we met 4 man richting aankomstlijn die onder mekaar mochten uitvechten wie beslag kon leggen op de 4de stek.

    Bij het ingaan van de laatste honderden meter sprong plotseling Vandewalle Pedro weg. Onmiddellijk glipte ik mee en liet onze zwarte vriend en Desimpel Christof ter plaatse. Vandewalle bleef echter doorspurten zodat ik jammergenoeg op enkele meter van hem strandde. Ik eindigde dus 5de in een tijd van 43min20 sec. (17,3 km/u). Enige minuten later eindigde Bekaert knap 13de in 46min.53sec.

    Achteraf was ik tevreden over mijn wedstrijd alsook mijn gemiddelde snelheid die ik behaald heb. Want die laatste ronde werd er vooral veel naar elkaar gekeken zodoende het tempo toch af en toe serieus naar beneden ging. Nadien ben ik nog een grote ronde gaan loslopen met Bekaert zodat ik toch vandaag een goeie 20 km in de benen had.

    Volgende week neem ik deel in Blicqy, eveneens 12 km die uitgaat van het acrho-criterium. Hopelijk gaat het dan nog iets beter zodat ik eindelijk mijn grote muil nog eens mag openzetten. Altijd leuk om doen maar het risico bestaat er natuurlijk altijd in dat je nadien ferm op je bek gaat.

    Groetjes en hieronder de top 10

    Prestatieloop 12,5 km Bruggenloop

    1ste: Koen Naert in 38min42sec.

    2de: Vansteelant Joeri: 40min.03sec.

    3de: Nico Serroen: 40min.22sec.

    4de: Vandewalle Pedro: 43min16sec.

    5de: Delombaerde Dimitri: 43min20sec.

    6de: Kinyanjui Jeremiah: 43min22sec.

    7de: Desimpel Christof: 43min26sec.

    8ste: De Paemelaere Nick: 45min10sec.

    9de: Meyfroot Didier: 45min.11sec.

    10de: Broché Frederik: 46min.01sec.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-03-2009, 20:28 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een fotootje van Hérinnes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-03-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging du Président (11,900 km) Hérinnes

    Deze middag onder een grauwe hemel waar af en toe wat gemiezer uitviel richting Hérinnes getrokken. Aan deze wedstrijd heb ik aan de vorige 2 edities leuke herinneringen aan overgehouden want ik werd telkens winnaar. Met de huidige form zit winnen er hoegenaamd niet in maar de ambitie was toch een top-10 plaats te forceren. Die ambitie kreeg een flinke knauw toen ik bij aankomst zag wie er weer allemaal aanwezig was. Net als vorige week zouden er vandaag zeker geen cadeaus uitgedeeld worden.

    Tijdens de opwarmingsronde kregen we al vlug in de smiezen dat de wind vandaag een belangrijke factor zou zijn. Niet dat het een zware stormwind was maar bij momenten stond er toch een stevige bries uit westelijke richting. Mijn tactiek was dus ook om zolang mogelijk met een groepje mee te gaan en me daarin trachten schuil te houden.

    Na meerdere malen het toilet opgezocht te hebben ("twas weer geen houden aan vandaag ) begaf ik me omstreeks 15u richting startlijn. Er stonden vandaag 5 pittige hellingen op het programma dus was men bij voorbaat gewaarschuwd. De meesten onder ons hadden dit wellicht begrepen, want tijdens de eerste kilometer werd niet zo snel gestart. Dit kwam natuurlijk ook dat die eerste beklimming vlak na de start reeds zijn opwachting maakte. Toen we na een goeie kilometer de top bereikt hadden konden we ons in de afdaling gaan smijten en dan ging dat tempo met een forse ruk de hoogte in.

    Drie atleten hadden reeds het hazepad gekozen waaronder Clais, Thomas Laurent en het paterke. Aanvankelijk liep Ludo ook nog voor ons uit maar het peletonntje waar ik in zat beende hem bij. Dat achtervolgend groepje waar ik inzat bestond uit een ruime groep van een 10-tal atleten, en niet van de minste. Met Domina, Demaret, Huyghe, Phelizon, Duvivier, Gilmet, Descamps zaten mannen die ik dit jaar nog niet verslagen heb. Ik besloot dus ook wijselijk me ergens in het midden van het peleton te vestigen en zolang mogelijk mee te gaan.

    Alles ging vrij goed tot halverwege de wedstrijd. Tussen km 6 en 7 stond de zwaarste beklimming van de dag op het programma, en daar spatte de boel dan ook uiteen. Ik zag dat Vanlede gelost was en ook Duvivier begon het moeilijk te krijgen. Aanvankelijk trachtte ik nog het spoor van Gilmet te volgen maar toen we bijna boven waren brak mijn veertje. Op een slechter moment kon ik niet lossen want het tweede deel van de wedstrijd was het vooral wind op kop. Aanvankelijk dacht ik dat Duvivier uit de achtergrond nog tot bij mij zou komen maar blijkbaar zat hij toch ook door zijn beste krachten heen.

    De laatste 2 kilometer waren hard labeur enerzijds door de wind anderzijds door de laatste helling van de dag die nog overwonnen moest worden. Vrij gemakkellijk kon ik mijn plaats behouden en liep ik als 10de over de eindmeet. Missie volbracht zou je denken maar toch was ik niet geheel tevreden. Blijkbaar moet ik toch nog altijd enkele percenten tekort komen om echt mee te kunnen met die mannen die in mijn peleton zaten. Blijven trainen is dus de boodschap. Als ik echt eens een goeie wedstrijd kan lopen weet ik dat ik gelanceerd ben. Jammergenoeg duurt het dit jaar naar mijn inziens veel te lang. Ik zal nog maar wat geduld blijven oefenen zeker?

    Greets Delombaerde

    Résultats de "JOGGING DU PRESIDENT"
    Date 14/3/2009
    Lieu HERINNES
    Nombre de km 11.9
    Nombre de participants 470
    Type de course P
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Clais Francois SE 1 PRFM 00:39:34 00:03:19 18.04 936
    2 Thomas Laurent SE 2 ACP 00:40:25 00:03:23 17.66 924
    3 Rasschaert Eddy V1 1 POPUELLES DREAM TEAM 00:40:45 00:03:25 17.52 920
    4 Demaret Grégory SE 3 SANS 00:41:21 00:03:28 17.26 912
    5 Domina Antonino SE 4 ECLATES PERUWELZ 00:41:26 00:03:28 17.23 910
    6 Huyghe Olivier SE 5 LMA 00:41:35 00:03:29 17.17 907
    7 Phelizon Christophe V1 2 MMM 00:41:40 00:03:30 17.13 905
    8 Descamps Marc SE 6 PRFM 00:41:52 00:03:31 17.05 902
    9 Gilmet Julien SE 7 BECLERS JC 00:41:56 00:03:31 17.02 901
    10 Delombaerde Dimitri SE 8 JCSA 00:42:32 00:03:34 16.78 893
    11 Duvivier Dany V1 3 BAC 00:42:45 00:03:35 16.7 890
    12 Henneuse Stéphane SE 9 SANS 00:42:48 00:03:35 16.68 889
    13 De backer Frederik SE 10 VACBL 00:43:06 00:03:37 16.56 885
    14 Vanlede Ludovic SE 11 JCSA 00:43:11 00:03:37 16.53 883
    15 Mas Bruno V1 4 PIPAIX 00:43:16 00:03:38 16.5 881

     

     


     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    14-03-2009, 23:42 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerfoto's vanuit Kain met dank aan Bart , Ludo, Nadine.









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    08-03-2009, 20:04 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jogging l'institut libre de métiers (10,150 km) Kain

    Deze middag stond het reeds veelbesproken wedstrijdje op het programa in Kain. Aan deze wedstrijd heb ik na menige deelnames reeds mooie herrinneringen aan overgehouden. Vorig jaar liep ik er een beresterke wedstrijd, en 2 jaar geleden vocht ik er een verbeten duel uit met Joost Dewaele. (De rest van het verhaal kennen we ondertussen al).

    Wat vooral vandaag opviel was dat er een zeer sterk deelnemersveld aan de start stond. Met Franky Hernould, Pierre Denays, onze Nico Serroen, Joost Dewaele, Francois Clais en niet te vergeten Bart Verkaemer zou een top 10 plaats reeds een behoorlijk succesje zijn. Aangezien ik dit jaar nog niet echt een goeie wedstrijd liep maakte ik mij bij aanvang van de start ook geen illusies.

    Wat ik wel ondervond was dat tijdens de opwarming de benen goed aanvoelden in tegenstelling tot vorige week in Bury. Ook vandaag had ik de intentie om het spoor van Dany Duvivier te volgen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar het moet toch stillaan gaan beteren nietwaar? Vol goeie moed begaf ik me naar de startlijn om vandaag nog eens het beste van mezelf te geven. Van bij de start werd er onmiddellijk hard gelopen. De eerste km kwam ik door rond 3min.10sec. en liep op dat eigenste moment waarschijnlijk maar rond de 20ste stek. Zoiets had ik in een Achro-wedstrijd eigenlijk nog nooit meegemaakt.

    Tussen km 2 en 3 werd ik plotseling vanuit mijn rug aangemoedigd door een ontketende Nico Serroen die klaarblijkelijk weer de oude is. Hij vlamde me voorbij als een speer richting kopgroep. Ondertussen zat ik stevig in een groepje van een 4-tal man waar Duvivier het tempo bepaalde. In het groepje voor mij zaten Bart Verkaemer, Joost Dewaele, Domina Antonino,... Aangezien ze nog niet echt ver voor me uitliepen wist ik dat ik vandaag tamelijk goed bezig was. Niettegenstaande stond er vandaag natuurlijk nog een potje stevig klimwerk op het programma en daar begonnen we aan rond km 4.

    Het moeilijke van de zaak was dat we plotseling een heel slecht beloopbaar stuk moesten belopen wat het natuurlijk nog eens extra zwaar maakte. Tijdens die beruchte strook rond de flanken van de Mont Saint-Haubert kreeg ik het eventjes moeilijk en moest ik enkele meter laten op Duvivier. Gelukkig kon ik vlug weer bijbenen tijdens een pittige afdaling.

    Rond km 6 kreeg ons groepje in de smiezen dat Domina Antonino, die in het groepje voor ons zat, moest lossen. Bij Duvivier werkte dit als een rode lap op een stier en besloot het tempo stelselmatig wat te verhogen. Wat bij Duvivier werkte voor Domina kwamen in mij dezelfde gevoelens los toen ik zag dat ook Joost Dewaele het moeilijk kreeg. Ik wist wel dat we hem wel niet meer zouden terugpakken maar voor mij was het vooral belangrijker om de schade zoveel mogelijk te beperken. De vorige weken had ik reeds verscheidene keren anderhalve minuut achterstand of nog meer aan mijn broek gesmeerd maar vandaag werd dit echter niet het geval.

    De laatste 2 km van de wedstrijd maakten we dus jacht op voorgenoemde 2. Joost was veilig buiten schot maar een kleine km voor aankomst kwamen Duvivier en ik bij Antonino Domina. Ik dacht echt dat hij kapot zat, zoals ik trouwens, maar toch had hij nog genoeg jus in de benen om ons in een lange sprint te grazen te nemen. Moe maar wel voldaan eindigde ik 13de. In feite een kutplaats maar vandaag was ik toch enorm tevreden dat ik weer mee kon met die mannen.

    Wat me wel lichtjes irriteerde na afloop was de opgemaakte uitslag. Vorig jaar en de jaren ervoor werd steeds een afstand van 10,450 km genoteerd terwijl vandaag het parcours zogezegd 300 meter korter was. Nochthans was het parcours excact hetzelfde als vorige edities. Zelfs Bart Verkaemer gaf met zijn garmin (of hoe heet zo'n spel ook) de afstand door van 10,450 km. Hoewel ik hier zit te lullen over een klein akkefietje maar daar kan ik wel persoonlijk behoorlijk het schijt van krijgen.   Hopelijk blijft dit een occassioneel gebeuren want het moet gezegd op het gebied van uitslagen heeft het Achro-criterium toch een goeie reputatie.

    Ondanks dit oeuvre tevreden huiswaarts gekeerd en het nodige vertrouwen opgedaan voor de komende weken. Ik weet dat ik het nog steeds in me heb om tijdens een goeie dag eens "uit te halen" en menige tegenstanders pijn te doen maar dan moet het mentale aspect ook wel goed zitten. En dat is nu net iets waar ik af en toe problemen mee heb. Zeker als het zoals de vorige weken niet zo lekker ging. Hopelijk zijn we nu wel op goeie weg zodat goeie resultaten snel zullen volgen. (t'is te hopen).

    Groetjes en hieronder de top 20 van de dag.
    Résultats de "JOGGING DE L INSTITUT LIBRE DES METIERS"
    Date 7/3/2009
    Lieu KAIN
    Nombre de km 10.15
    Nombre de participants 610
    Type de course C
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Hernould Franky SE 1 BAC 00:33:22 00:03:17 18.25 932
    2 Denays Pierre EH 1 LESDAIN D LA MER 00:33:44 00:03:19 18.05 926
    3 Seroen Nico SE 2 DAPALO 00:33:57 00:03:20 17.93 922
    4 Clais Francois SE 3 PRFM 00:34:18 00:03:22 17.75 916
    5 Van damme Nico SE 4 ACG 00:34:24 00:03:23 17.7 914
    6 Gilmet Julien SE 5 BECLERS JC 00:34:52 00:03:26 17.46 907
    7 Verstraete Maxime EH 2 BAC 00:34:57 00:03:26 17.42 905
    8 Dupont Valérian EH 3 ADDM OGY 00:35:01 00:03:26 17.39 904
    9 Verkaemer Bart SE 6 DUATLON VERNIGUING BALIEBRUGGE 00:35:11 00:03:27 17.3 901
    10 Dewaele Joost SE 7 POPUELLES DREAM TEAM 00:35:15 00:03:28 17.27 899
    11 Domina Antonino SE 8 ECLATES PERUWELZ 00:35:32 00:03:30 17.13 895
    12 Duvivier Dany V1 1 BAC 00:35:34 00:03:30 17.12 894
    13 Delombaerde Dimitri SE 9 JCSA 00:35:39 00:03:30 17.08 892
    14 Mas Bruno V1 2 PIPAIX 00:35:45 00:03:31 17.03 890
    15 Valcke Stephan SE 10 SANS 00:36:11 00:03:33 16.83 883
    16 Demaret Grégory SE 11 SANS 00:36:37 00:03:36 16.63 877
    17 Billet Gregory SE 12 POPUELLES DREAM TEAM 00:36:44 00:03:37 16.57 875
    18 Campener Aurélien SE 13 BAC 00:36:55 00:03:38 16.49 872
    19 Vanlede Ludovic SE 14 JCSA 00:37:07 00:03:39 16.4 869
    20 Samyn Goeffrey SE 15 JC WARNETON 00:37:09 00:03:39 16.39 868



     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-03-2009, 23:39 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerfoto's van Bury met dank aan Ludo en Smetse







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    01-03-2009, 19:43 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging du printemps (10,450 km) Bury
    Vandaag onder een lauw zonnetje (ze deed toch haar best) vertrokken richting Bury. Niemand minder dan Bjorn Eeckhout stond omstreeks 13u aan mijn voordeur om mij te vergezellen richting slagveld. Onderweg nog vlug Smetse en zijn vriendin opgepikt om rond 14u aan te komen in een boerendorp bij uitstek genaamd Bury.

    Deze middag stond er een goeie 10-km wedstrijd op het programma waar ik vorig jaar trouwens een aardig uitslagje uit mijn poten schudde (7de pl. 35min.22sec. 3min.22/km). Ik wist bij voorbaat dat ik die tijd vandaag zeker niet zou scherper stellen aangezien ik dit jaar nog geen hoge ogen gegooid heb. Wel wou ik toch nog iets beter doen dan vorige week in Herseaux want na mijn voldoeninggevende intervaltraining met Joost Dewaele (vorige woensdag) wist ik dat dit toch zeker mogelijk moest zijn. Tijdens die intervaltraining bleek toch dat die zogezegde conditie van mij eigenlijk nog zo slecht niet was.

    De opwarming bestond uit een 5-tal kilometer loslopen samen met Vanlede, Smetse en Eeckhout. Daar ondervond ik reeds dat die beentjes toch tamelijk zwaar aanvoelden. Ik liet me daardoor niet uit men lood slaan en plaatste nog vlug voor we van start zouden gaan nog enkele pittige versnellingen uit de benen.

    Omstreek klokslag 3 werd de start gegeven. Al tijdens die eerste kilometer had ik het moeilijk om het tempo te volgen. Nochthans waren de snelle mannen niet echt snel gestart maar voor mij toch wel voldoende om mij geen lekker gevoel te bezorgen. Ik besloot wijselijk om Olivier Huyghe te volgen want vorige week liep ik toch zo'n goeie 7 km met hem mee. Niettegenstaande moest ik hem algauw laten gaan.

    Ik besloot dan maar om het spoor van Vanlede te volgen maar tijdens een pittige beklimming moest ik ook op hem een kloof laten. Niet dat ik problemen had met mijn ademhaling ofzo, maar de benen voelden echt aan alsof ik daags tervoren reeds een wedstrijd gelopen had. Daar liep ik dan tussen km 3 en 4 moedeloos alleen tot ik gezelschap kreeg van, jawel hij was er weer, Bjorn Eeckhout.

    Voor de lezers onder ons is Bjorn Eeckhout een toffe pee die in 3 jaar tijd 3x met me mee is gegaan om een wedstrijd te gaan lopen in Wallonië. De vorige 2 edities werd ik telkemale geklopt door deze desbetreffende persoon. Toen hij bij me kwam rond km 4 doemde die sombere gedachte weer op maar deze keer wou ik me toch maar niet zo gewonnen geven. Ik probeerde zijn tempo te volgen toen hij bij mij kwam en dat lukte bij aanvang vrij aardig. Het voordeel hiervan was dat achtervolgers zoals Smetse, Bekaert en Sylvie Verthé op afstand bleven omdat ik mijn koppeke niet liet hangen door met hem mee te gaan.

    Voor mij was het wel een huzarenstukje om zijn spoor te kunnen blijven volgen en weerde me als een duivel in een wijwatervat. Jammergenoeg moest ik rond km 9 lossen zodat hij me voor de 3de maal in de luren heeft gelegd. Het is onzen Bjorn van harte gegund natuurlijk want ik had het eigenlijk allemaal aan mezelf te danken.

    Vrij ontgoochelend bolde ik als 14de over de eindstreep in een tijd van 37 min.26 sec., wat zo'n goeie 2 minuten meer was als vorig jaar. Terug bij af dus. Na de wedstrijd ben ik me onmiddellijk gaan wassen en heb direct nen vettigen hamburger in mijn kloten gedraaid. Excuses zoek ik niet na vandaag want ik vind er gene. Toch kan ik niet begrijpen dat ik na een intervaltraining (5x1000) in respectievelijk 3,10-3,14-3,11-3,08-3,08/km vandaag niet eens in staat ben om aan een snelheid van 17 km/u te lopen. We zullen wel zien wat de toekomst brengt.

    Ons historisch duel dat volgende week gepland staat met Joost Dewaele (zie blog) in Kain zou zo maar eens enkele weken verschoven kunnen worden want ik denk niet dat ik daar al klaar voor ben. Niettegenstaande heb ik met de Joost wel gewed voor een fles champagne als hij mijn tijd die ik er vorig jaar liep kan verbeteren. Hopelijk is hij er in tegenstelling tot ik wel klaar voor.

    Groetjes Delombaerde

    Résultats de "17ème JOGGING DU PRINTEMPS"
    Date 28/2/2009
    Lieu BURY
    Nombre de km 10.45
    Nombre de participants 585
    Type de course C
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Vangrootenbruel Ludovic SE 1 POPUELLES DREAM TEAM 00:35:11 00:03:22 17.82 922
    2 Descamps Marc SE 2 PRFM 00:35:12 00:03:22 17.81 921
    3 Loquet Thomas SE 3 ET CHIEVRES 00:35:13 00:03:22 17.8 920
    4 Domina Antonino SE 4 ECLATES PERUWELZ 00:35:44 00:03:25 17.54 912
    5 Huyghe Olivier SE 5 LMA 00:35:54 00:03:26 17.46 909
    6 Wauquiez Xavier SE 6 BAC 00:36:17 00:03:28 17.28 903
    7 Duvivier Dany V1 1 BAC 00:36:18 00:03:28 17.27 902
    8 Gilmet Julien SE 7 BECLERS JC 00:36:19 00:03:28 17.26 901
    9 Mas Bruno V1 2 PIPAIX 00:36:31 00:03:29 17.17 898
    10 Delangue Ludovic SE 8 AS ANZIN 00:36:34 00:03:29 17.14 897
    11 Valcke Stephan SE 9 SANS 00:36:57 00:03:32 16.96 891
    12 Vanlede Ludovic SE 10 JCSA 00:37:01 00:03:32 16.93 890
    13 Eeckhout Bjorn SE 11 SANS 00:37:18 00:03:34 16.8 885
    14 Delombaerde Dimitri SE 12 JCSA 00:37:26 00:03:34 16.74 883
    15 Flamme Kevin SE 13 POPUELLES DREAM TEAM 00:37:37 00:03:35 16.66 880



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    28-02-2009, 22:32 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 km van Herseaux
    Deze morgen om half acht opgestaan met kleine oogjes. Meneer hier wou persé nog de beelden zien van Zulte-Waregem tegen Tubize zodoende ik slechts rond half 1 in mijnen nest lag. Rond kwart na acht was ik reeds present aan mijn thuisbasis alwaar ik vaderlief oppikte. Voor hem was het vandaag zijn eerste van het nieuwe seizoen. Vorige week had ikzelf al mijn eerste wedstrijd gelopen en we weten reeds allemaal dat die in mineur eindigde.

    Vandaag wou ik vast en zeker een stuk beter doen want ik had deze week reeds ondervonden dat mijn huidige conditie nog zo slecht niet was. Na wat gekeuvel in de auto kwamen we enkele minuten voor klokslag negen aan in Herseaux. Wat me meteen opviel was dat er heel wat vlamingen present waren. Na het afhalen van mijn borstnummer ben ik begonnen aan mijn opwarming tesamen met Joost Dewaele, Claude Putman en Wouter Deconinck (die me onderweg vertelde dat de benen goed zaten).

    Tijdens de opwarming ondervond ik ook wel dat het al een heel stuk minder moeizamer ging dan in Velaines. Dit was meteen al een leuke opsteker alvoor we van start zouden gaan. Omstreeks 10u werd de start gegeven en tesamen met een goeie 450 andere atleten trokken we ons op gang. De eerste kilometer kwam ik door in 3min.07 sec. Dit verteerde ik reeds een heel stuk beter dan vorige week toen ik in Velaines startte aan 3min20 de km. Voor mij zag ik niemand minder dan Dimitri Caby die zich als een speer wegschoot om solo als oververdiende winnaar over de meet te komen.

    Achter den Dimi was er een achtervolgend groepje van een 5-tal man waarbij Joost Dewaele zat. Zij gingen onder mekaar uitmaken wie de podiumplaatsen 2 en 3 mochten bestrijken. Dan was het aan mijnen toer. Samen met Olivier Huyghe maakten we jacht op het groepje voor ons waar Joost Dewaele inzat. Tot aan km 3 bleef de kloof min of meer gelijk maar naarmate de wedstrijd vorderde werd deze groter en groter.

    Het ging dus tussen mij en Olivier wie de 6de plaats te pakken kon krijgen. Jammergenoeg begon ik het rond km 6 lastig te krijgen. Ik heb nog een goeie km op mijn tanden kunnen bijten om bij hem te kunnen blijven maar rond en goeie 7-tal km moest ik lossen. Jammergenoeg moest ik dan nog 3 km alleen lopen en met die vervelende tegenwind was dit niet echt een pretje. Gelukkig was de kloof achter mij tamelijk groot zodat ik mij geen zorgen hoefde te maken op mijn achtervolgers. Zodoende kon ik mijn wedstrijd gemakkelijk uitlopen. Vrij tevreden eindigde ik op een 7de stek.

    Achteraf bekeken was ik tevreden maar nu komt het erop aan de komende weken nog telkens ietsje beter te worden. Hopelijk staan we er dan in de beruchte wedstrijd van Kain waar ik Joost partij kan geven. Alhoewel hijzelf zeer goed bezig is en ikzelf waarschijnlijk nog tekort zal komen maarja je weet nooit natuurlijk. Saluttos en hieronder de uitslag van vandaag.

    Résultats de "10 KM D HERSEAUX"
    Date 22/2/2009
    Lieu HERSEAUX
    Nombre de km 10
    Nombre de participants 475
    Type de course P
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Caby Dimitri SE 1 POPUELLES DREAM TEAM 00:32:24 00:03:14 18.51 939
    2 Istace José V1 1 SANS 00:33:45 00:03:22 17.77 917
    3 Dewaele Joost SE 2 POPUELLES DREAM TEAM 00:33:49 00:03:22 17.74 915
    4 Rasschaert Eddy V1 2 POPUELLES DREAM TEAM 00:33:56 00:03:23 17.68 913
    5 Demaret Grégory SE 3 SANS 00:34:34 00:03:27 17.35 903
    6 Huyghe Olivier SE 4 LMA 00:34:46 00:03:28 17.25 899
    7 Delombaerde Dimitri SE 5 JCSA 00:35:20 00:03:32 16.98 891
    8 Colle Dieter SE 6 VACBL 00:36:08 00:03:36 16.6 880
    9 Desimpel Christof SE 7 HAC 00:36:12 00:03:37 16.57 878
    10 De Backer Frederik SE 8 VACBL 00:36:25 00:03:38 16.47 874
    11 Mas Bruno V1 3 PIPAIX 00:36:34 00:03:39 16.4 872
    12 Vanneste John V1 4 DAPALO 00:36:37 00:03:39 16.38 870
    13 Soudan Ronny SE 9 KAIN B 00:36:41 00:03:40 16.35 868
    14 Van malleghem Henry SE 10 POPUELLES DREAM TEAM 00:36:54 00:03:41 16.26 865
    15 Witdouck Kobe EH 1 DAPALO 00:37:11 00:03:43 16.13 861
    16 Vanlede Ludovic SE 11 JCSA 00:37:26 00:03:44 16.02 857
    17 Bekaert Ignace V2 1 JCSA 00:37:37 00:03:45 15.95 854

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-02-2009, 21:20 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotootje aankomst Velaines (muiltje stond op onweer)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2009, 19:30 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des chapelles (10,350 km) Velaines
    Eindelijk was het zover. Het nieuwe seizoen van het Achro-criterium werd op gang geschoten onder een blakend zonnetje. Voor velen een eerste test om te weten hoe het met de huidige conditie staat. De eerste wedstrijd bracht ons naar Velaines, ergens een boeregat tussen Ronse en Doornik. Ook voor mij was het belangrijk om eens te weten hoe ik er daadwerkelijk voor stond. De voorbije weken heb ik goed kunnen trainen alhoewel deze bestond uit uitsluitend duurloopjes.

    Stevig intervalwerk was er dit jaar nog niet van gekomen omdat ik er hoegenaamd niet echt zin in had. Ik wist dus reeds bij voorbaat dat ik het waarschijnlijk voor mijn eerste wedstrijd sinds de kerstcorrida in Deerlijk hard te verduren ging krijgen. Niet getreurd ging ik me eerst lekker opwarmen samen met Dewaele Joost en Wouter Deconinck. Het blakende zonnetje deed enigszins deugd alhoewel het in de schaduw toch nog redelijk frisjes was.

    Tijdens de opwarming heb ik me dan ook overtroffen want ik liep zomaar eventjes een goeie 5-tal kilometer. Voor een "Dewaele" is 5 km opwarming slechts een akkefietje wat voor mij eigenlijk al een megaprestatie was. Enkele minuten voor het startsignaal schudde ik nog vlug enkele versnellingen uit de benen en was ik klaar om aan mijn calvarietochtje te beginnen.

    Ik had me wel voorgenomen niet mee te gaan met de snelle mannen, want ik had geen goesting om voor mijn eerste van het seizoen over mijn toeren te gaan. Ik installeerde mij op de derde rij en dan was het wachten op het startschot. Om 15u stipt kwam het peleton op gang om zo goed of kwaad mogelijk de wedstrijd te volbrengen.

    Al van bij het begin hadden de snelle mannen reeds een peletonnetje van een man of 10. Ik besloot om niks te overhaasten en volgde reeds op enige afstand. De eerste kilometer kwam ik exact door in 3min.20sec. wat voor mij in normale doen "peanuts" is (toch zeker die eerste kilometer ). Na een 2-tal kilometer zag ik me naderen op Duvivier Dany en dat gaf me moed om op hetzelfde elan door te gaan.

    Jammergenoeg zo rond een km of 3 stond er toch een pittig hellinkje op het programma. Daar voelde ik reeds dat ik het slachtoffer ging worden van mijn hoogmoed want bij de beklimming ervan was het sleuren en trekken om boven te geraken. Toen was voor mij reeds het vet van de soep terwijl ik in de verte Joost Dewaele gezwind met de koplopers mee zag lopen. Over de rest van mijn wedstrijd kan ik eigenlijk vrij kort zijn. Het ging voor geen meter, en werd ingehaald alsof het een lieve lust was.

    Uiteindelijk haalde ik als 33ste de eindstreep in een schamele tijd van 39min.38sec. Bij het zien van deze uitslag werd ik dus stevig met de neus op de feiten gedrukt. Ik kan misschien wel een stevige basisconditie hebben maar met steeds wat duurloopjes te doen kom je er niet. Ik weet dus wat gedaan komende weken. Niettegenstaande weet ik ook wel naarmate de weken die nu komende zijn, mijn snelheid wel zoetjesaan zal terugkeren. In feite is het met mij ieder jaar hetzelfde liedje dus ik weet waarover ik spreek.

    Komende week zal ik wel ergens een intervalleke doen zodat ik komende zondag in Herseaux misschien al een beter figuur kan slaan.
    Hopelijk zie ik de komende weken een duidelijke progressiemarge in mijn wedstrijden zodat ik menig concurrent nog eens pijn kan doen.

    Groetjes en tot schrijfs.

    PS: als ge de volledige uitslag wilt klik bij mijn favorieten op de link achrocriterium.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-02-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzicht
    Vorige maandag 1u30min gelopen. Ik had die dag verlof dus ik kon wel enige kilometers verdragen. Het was wel tanden bijten door koude en sneeuwval maar toch liep ik een 20-tal kilometer. Dinsdagavond was er de wekelijkse training met bekaert wat goed was voor een 14-tal kilometer. De laatste kilometers hiervan heb ik mijn schuif eens opengetrokken om te zien wat ik nog in de benen had.

    Woensdag was ik op de afspraak in Waregem maar door omstandigheden kon meneer Dewaele er niet bij zijn. Zo heb ik dan alleen maar een 15-tal kilometer gelopen op een aardig tempo. Donderdag heb ik dan een 13-tal kilometer gelopen in het Beukenhof, welliswaar op een zeer rustig tempo. Aangezien Ulrike (vrouw van Joost) daar ook was, was het voor mij en Bekaert vertoeven in aangenaam gezelschap.

    De vrijdag kan ik altijd schrappen in mijn weekoverzicht aangezien ik van de vrijdag steevast een rustdag maak. Niettegenstaande ga ik met vrouwlief steeds plichtsgetrouw om de wekelijkse boodschappen. De dag nadien, zaterdag dus, ben ik in de voormiddag Bekaert gaan ophalen om in Waregem te trainen. Weeral 15 km erbij op den teller.

    Om de week af te sluiten ga ik de zondagvoormiddag regelmatig naar loopclub Grijsloke om er mijn kilometerkes af te bollen. Vandaag was dit  goed voor een kleine 20 km. (1u35min.) Dit mede te danken aan Wouter Deconinck die het ook wel zag zitten om menige kilometers af te bollen.

    Dus dit brengt mijn eindtotoaal deze week op circa 97 km. Dik tevreden dus. Volgend weekeinde staat voor mij eindelijk de eerste wedstrijd op het programma in Velaines. Ik denk niet dat ik daar al van een serieuze hoogvlieger zal kunnen spreken aangezien ik toch redelijk wat snelheid heb ingeboet. Niettegenstaande ben ik er wel van overtuigd dat naarmate de wedstrijden elkaar nu snel zullen opvolgen, ik terug vlug de oude wordt.

    Bij leven en welzijn wens ik iedereen een prettig werkweekje tegemoet.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    08-02-2009, 20:50 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekoverzichtje
    Nee mannekes, Delombaerde is nog steeds alive and kicking maar aangezien ik momenteel geen wedstrijden loop (gelukkig maar) kost het me meer moeite om mijn blogske te updaten. Niettegenstaande hebben we de voorbije week goed getraind. Het was de bedoeling dat ik vorige zaterdag aanwezig zou zijn op de training van ons waals clubke JCSA maar jammergenoeg is den dezen die morgen maar ziekjes opgestaan.

    De dag nadien voelde ik me reeds een stuk beter en ben naar Grijsloke getrokken om een uurtje te lopen. Vandaag echter was den dezen thuis (congé) en vond ik het nodig om deze voormiddag 1u30min te gaan trainen in ideale weersomstandigheden. Het waren blizzard-achtige toestanden maar dat sterkt alleen maar mijn karakter dacht ik bij mezelf.

    Morgen staat een training op het programma met Bekaert en woensdag hopelijk met meneer Dewaele. (Als hij enigszins bereid is). Binnen een 10-tal dagen staat de eerste wedstrijd op het programma in Velaines. Voor mij een eerste test om te zien hoeveel er nog moet bijgetraind worden. En ik denk persoonlijk dat dat bijtrainen wel nodig zal zijn.

    Gegroet aan allen en hopelijk tot één der dees dagen.

    Delombaerde
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-02-2009, 20:55 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    25-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afzien!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze week werd het toch stillaan tijd om de trainingen wat op te voeren want het aantal kilometers die ik in 2009 reeds gelopen heb, zijn niet om over naar huis te schrijven. Toch is het me de voorbije week gelukt om 6x de loopschoenen aan te trekken en wat te gaan trainen. Ik moet zeggen dat dit voor de moment serieus tegenvalt. Een duurloopje is best wel te pruimen maar vraag me niet om eens wat sneller te lopen want daar heeft den dezen niet echt goesting voor.

    Vorige vrijdag een bloedcontrole gedaan en jawel, u raad het nooit, mijn ijzergehalte stond weereens op een laag pitje. Ik heb meteen maar een inspuiting gevraagd want dagelijks ijzertabletten innemen komt me eerlijk gezegd de strot uit. Hopelijk zal alles nu vlug beter gaan want de tijd begint stillaan te dringen om medio februari toch enigszins niveau te halen.

    Hieronder vind je mijn weekoverzicht alsook een omschrijving hoe ik me toen voelde.

    Maandag 19/01/2009: In totaal 10 kleine rondjes in Waregem wat zo'n 13,500 km inhoud. Ik voelde me tamelijk omdat ik niet alleen moest  lopen. Het gezelschap waarin ik me bevond gaf een positief effect op mijn gemoedstoestand.

    Dinsdag 20/01/2009: Tesamen met Ignace Bekaert een toertje op de weg, wat tevens goed was voor zo'n 12,500 km in totaal. Ignace had last van zijn ademhaling zodoende ikzelf makkelijk kon standhouden.

    Woensdag 21/01/2009: Moest dochterlief ophalen bij mijn ouders. Daarom besloot ik met vaderlief een goed uurtje te joggen wat tevens goed was voor eveneens een 13-tal km.

    Donderdag 22/01/2009: Met tegenzin naar het Beukenhof getrokken. Had geen zin om met Bekaert te lopen maar had wel met Tony Vandendriessche een ideale metgezel gevonden. Alles goed voor een 11-tal km.

    Vrijdag 23/01/2009: Ik had congé en wou vandaag zeker lopen maar met het prachtige weer heb ik vlug mijn plannen opgeborgen. Die dag was goed voor 000 km. (Dat sprintje naar de WC tel ik niet mee ).

    Zaterdag 24/01/2009: Bekaert is me komen oppikken om samen 10 kleine rondes af te leggen in Waregem. Weeral 13,500 km op den teller.

    Zondag 25/01/2009: 't Was de bedoeling om naar Grijsloke te gaan trainen maar meneer had zich overslapen. Dan maar met flinke tegenzin alleen een 50-tal minuten gaan lopen wat goed was voor 10 km.

    Conclusie:  In totaal zo'n 73,5 km gelopen deze week. Hopelijk wordt de moraal wat beter alsook de conditie. Niettegenstaande is't bij mij tijdens de voorbereiding van het voorjaar altijd hetzelfde liedje. Ofwel geen goesting ofwel dit of dat.... Ik weet bij mezelf dat vanaf ik terug wedstrijden begin te lopen, ik vlug terug de oude Delombaerde ben.

    Groetjes en tot gauw


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-01-2009, 20:44 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    11-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar is hij terug.
    Ja mannekes, het heeft een tijdje geduurd alvorens ik nog iets op mijnen blog geplaatst had maar hier ben ik terug. Sinds de kerstcorrida in Deerlijk heb ik sindsdien geen fluit meer gelopen. Behalve die ene keer dan samen met Joost Dewaele in't Beukenhof ergens tussen de kerstdagen en het nieuwe jaar. Al moet wel gezegd dat ik sinds vorige donderdag mijn trainingen stillaan aan het hervatten ben.

    Ik zou normaalgezien een dag eerder begonnen zijn met Joost Dewaele in Waregem maar aangezien het nieuwjaarsreceptie was op het werk kon ik dat moeilijk links laten liggen natuurlijk. Wat het roken betreft ben ik op goeie weg. Ik moet er wel bijzeggen dat ik af en toe nog eens zondig maar de nicotine-patchkes werken toch wel naar behoren. Ik ben ervan overtuigd dat ik er volledig van zal af geraken maar 't zal niet zonder slag of stoot gebeuren.

    Gisterenavond ben ik dan een uurke gaan lopen door de bittere koude en deze morgen stond ik paraat in Grijsloke. Het is de bedoeling dat ik de komende weken de trainingen stelselmatig ga opvoeren zodat ik hopelijk weereens een sterk voorjaar mag meemaken.

    Het is jullie ondertussen waarschijnlijk reeds opgevallen dat koning Winter reeds verscheidene weken in Belgenland op bezoek is.  Als weerliefhebber was de voorbije periode dan ook echt genieten voor den dezen hier. Nochthans ben ik een echte koukleum maar sneeuw en vorst zijn nu eenmaal mijn favoriete weerelementen. (als ik niet moet lopen natuurlijk ). Het is van 1996-'97 geleden dat we nog eens zo'n koude periode meegemaakt hebben, maar het lange wachten werd nu eindelijk beloond.

    Om aan te tonen dat winter toch wel mooi kan zijn, zie je hier op onderstaande foto's.

    Groetjes Delombaerde








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    11-01-2009, 19:53 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig nieuwjaar 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mag ik bij deze aan allen die trouw mijnen blog het voorbije jaar gevolgd hebben een fantastisch nieuwjaar toewensen. Alsook aan allen een goede gezondheid toegewenst.  Ik hoop dat ik bij sommigen met mijnen blog enigszins plezier heb kunnen doen. Het is dan ook de bedoeling om het komende jaar op hetzelfde elan door te gaan. Bij leven en welzijn ga ik nu maffen.

    Groetjes en tot gauw.

    Delombaerde


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-01-2009, 07:50 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Deerlijk 15 km
    Eindelijk was het zover. Gisteren was het dus eindelijk in Deerlijk te doen. Dit was een wedstrijd waar ik nog mijn zinnen opgezet had om het jaar hopelijk in schoonheid af te sluiten. Mijn voorbereidingsweek liep niet echt van de poes want met een ferme verkoudheid die me reeds dagen partten speelde was de motivatie om nog te trainen serieus gedaald. Ik voelde wel dat het gisteren stillaan beter was dus excuses voor een eventuele slechte prestatie kon ik niet inroepen.

    Toen ik een uurtje voor de start Deerlijk-city bereikte was ik serieus onder de indruk wat een volkstoeloop die kerstcorrida jaarlijks teweegbrengt. Zowel supporters als atleten waren in vollen getalle aanwezig. Nadien ben ik me een 20-tal minuutjes gaan inlopen + een paar versnellingskes om toch maar zeker te zijn dat ik goed opgewarmd was. Het was mijn bedoeling om goede vriend Joost Dewaele zolang mogelijk te blijven volgen en indien mogelijk hem te kloppen. Al wist ik op voorhand dat dit geen makkie zou zijn maar toch wou ik het voor de laatste wedstrijd van dit jaar nog eens proberen.

    Ik begaf me nadien vlug naar de start want in Deerlijk is het geen sinecure om een goed plaatsje te vinden. Het werd zelfs zo erg dat een oude man mij tegenhield en me doodleuk vertelde dat ik achteraan het peleton moest plaatsnemen. Op dit eigenste moment vond ik dat zo belachelijk dat ik spontaan begon te schaterlachen. Gelukkig met wat goede wil van die desbetreffende man kwam alles in orde en stelde ik me op in de 2de rij juist achter meneer Dewaele.

    Om 15.15u knalde het startschot en algauw begon een peleton van zo'n 1000 atleten in gang te komen. In mijn geval was het bij aanvang van de wedstrijd meteen al vollen bak. Ik besloot de kopgroep maar te volgen en zolang mogelijk bij te blijven. Ik wist dat er een vervelende strook tegen wind was en ik wou absoluut vermijden dat ik daar alleen zou vallen. Zo vormde zich er een kopgroep van 10 atleten waarbij ook de Joost nog bijzat. Het zou alleszins een spannende strijd worden voor de overwinning want de echte kleppers waren niet komen opdagen.

    Hoedanook bij doortocht van de eerste ronde passeerden we rond 16min.10sec. Misschien een leuk tempo voor een 5 km maar voor een 15 km was dit voor mij toch ietsje te snel. Hoedanook de eerste van de kopgroep die moest lossen in de 2de ronde was Steven Broucke. Daarna was het aan mijnen toer om de rol bij de koplopers te lossen. Ergens deed ik dit wel bewust want ik wou niet stikkappot zitten bij het ingaan van die laatste ronde. Op dat moment vond ik het wel spijtig dat ik die mannen moest laten gaan want den Joost was daar toen ook nog bij.

    Maar enkele honderden meter verder zag ik dat meneer Dewaele ook barstjes begon te vertonen en dat hij erook af moest. Toen wist ik dat ik samen met teruggekomen Steven Broucke het kloofje op hem zou dichten. Dit voltrok zich dus ook halverwege de 2de ronde. Toen liepen we respectievelijk tussen positie 8 en 10. Het tempo werd ondertussen goed onderhouden en de laatste ronde zou dus ook uitmaken wie van ons de sterkste was. Halverwege de 3de ronde moet Joost als eerste gezien hebben dat Jochen Neyrinck ook gelost was van de koplopers. Dit was voor hem het teken om het tempo serieus de hoogte in te jagen om de kloof op hem te kunnen dichten.

    Toen was het voor mij ook even tanden bijten om te volgen maar ik slaagde in men opzet. Ondertussen moest Steven Broucke definitief de rol lossen en kwamen Joost en ik terug op Neyrinck. Met ons drie zouden we dus uitmaken wie 7de werd. Maar bij het ingaan van de laatste kilometer hadden meneer Dewaele en Neyrinck mij tamelijk afgemat zodoende ik onherroeppelijk een gaatje moest laten. Jochen had blijkbaar nog wat jus over in de benen want hij werd dusdanig 7de en Joost 8ste. Elf seconden later bolde ik over de eindmeet met een tevreden 9de plaats. Jammergenoeg vond ik mijn tijd niet zo schitterend alhoewel ik vond dat ik beter gepresteerd had dan 2 jaar geleden. Blijkbaar moet die eerste veel te snelle ronde toch zijn tol geeist hebben zeker, wie zal het zeggen.

    Hoedanook was ik toch dik tevreden hoor, en ben blij dat ik mijn jaar in schoonheid kon afsluiten. De volgende weken staat er rust op het programma. Met rust bedoel ik dan wel dat het lopen in die periode mij gestolen kan worden. Halverwege januari beginnen we er dan weer aan.

    Nog een anekdote dat ik wil meegeven is dat we op een bepaald moment chance gehad hebben toen één of anderen ouwen pipo met zijnen mercedes pardoes het parcours op reed. Gelukkig heeft iedereen van ons groepje alles goed kunnen ontwijken want het kon slechter afgelopen zijn. Ook is er die vervelende 3de ronde wanneer er gedubbelden moeten ingehaald worden. Dit is echt geen sinecure. Vraag maar aan Joost Dewaele en Filip Vanwijnsberghe. De kerstcorrida is een prachtige wedstrijd maar ik vraag me toch af of hun succes niet stillaan een ondergang zullen betekenen.

    Enfin, bij deze heb ik het er al uitgesmeten wat ik te vertellen had. Voor ik afsluit wil ik iedereen nog prettige feestdagen toewensen en een vreugdevol 2009. Hopelijk waren mijn geschreven artikels dit jaar een "beetje" het lezen waard. Volgend jaar ga ik op mijn zelfde elan door.

    Groetjes Delombaerde

    PS: volledige uitslag zie link: www.dekimdeerlijk.be
    PS: merci Hans en Joost voor onderstaande foto's






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-12-2008, 17:21 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    13-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggind du Père Noel (9,5 km) Antoing

    Deze morgen toen ik voor de eerste maal mijnen kop even buiten stak wist ik al hoe laat het was. Het was verdomme stervenskoud. Met temperaturen iets onder het vriespunt en een matige zuidoostenwind kon men een gevoelstemperatuur (windchill) noteren van -10°c. Mijn humeur daalde dan ook onder het vriespunt toen ik dit aan den levende lijve constateerde.

    Met Orroir in mijn achterhoofd wist ik dat ik deze namiddag geen potten ging breken in Antoing want daarvoor was het voor mij veel te koud. Ge moet nl. weten dat mijn vetpercentage geen hoge ogen gooit, en dat ik het daardoor steeds moeilijk krijg als ik ijzige koude moet trotseren. Enfin, deze namiddag met de moed der wanhoop toch naar Antoing getrokken om een wedstrijdje mee te pikken. Ik moest vandaag toch in Wallonië zijn want vanavond was er de prijsuitreiking van het Acrho-criterium.

    Vandaag stond er 9,5 km op het programma oftewel 2 rondes van 4,750 meter. Ik was van plan om vandaag toch tamelijk dik gekleed met handschoenen en muts de wedstrijd aan te vatten want ik had geen goesting om weereens als een ijskegel aan te komen. Om 15u werd de start gegeven en samen met nog 169 andere deelnemers spatte de meute uiteen.

    Nog geen 200 meter na de start stond er meteen een potje stevig klimwerk op het programma. Het was een moeilijk beloopbaar stuk want het was een kasseibaan. Algauw ontstond er een kopgroepje van 3 man met mezelf, Vanlede en Descamps. Bougenies Eddy was er toen ook eerst nog bij maar dit heeft echter niet lang geduurd. Ondertussen tijdens die eerste ronde was het vooral Descamps die indruk maakte en telkens korte versnellingen plaatste om ons eraf te krijgen. Wonderwel ging het in die eerste ronde behoorlijk goed en kon ik makkellijk standhouden.

    Dit veranderde echter bij het ingaan van die 2de ronde. Onmiddellijk na de eerste doortocht moest weer diezelfde beklimming gedaan worden en daar kreeg ik het plots ontzettend moeilijk. Ik moest lossen van mijn 2 kompanen. Toen ik boven was moest men onmiddellijk rechts afdraaien met de ijzige wind vol in "the face". Opdat moment had ik er eigenlijk genoeg van en konden ze allemaal mijn kl...(censuur) kussen.
    De rest van de wedstrijd dan maar uitgelopen zonder echt te forceren zodat 2 man mij nog gepasseerd zijn. Ik eindigde vandaag dan ook 5de.

    Onmiddellijk na de wedstrijd ben ik onmiddellijk de vestiares weest opzoeken, mij vlug gewassen en daarna een arsenaal aan warme kledij aangedaan. Dat loslopen kon me vandaag gestolen worden. Mijn motto is: "als je losgelopen bent van je concurrenten tijdens de wedstrijd hoef je niet meer los te lopen na de wedstrijd".

    Enfin, de gedachten zijn vooral op volgende zondag gericht voor de kerstcorrida van Deerlijk. Daar wil ik nog eens het onderste uit het kastje halen. Ik ben me ervan bewust dat de form goed zit en dat het parcours me wel ligt. Hopelijk wordt het niet zo'n koude dag als vandaag want dat kan ik missen als de pest. (Zoals het er nu naar uitziet zou het zelfs tamelijk zacht zijn). Dit wordt tevens mijn laatste wedstrijd van het jaar want na de corrida neem ik een 3-tal weken "intensieve" rust. Halweg januari beginnen we er weer aan.

    Groetjes en hieronder nog de top 5 van vandaag:

    1ste: Marc Descamps: 33min.07sec. (17,21 km/u)

    2de: Ludovic Vanlede: 33min.2?sec.(17,10 km/u)

    3de: Manchel Serge: 33min.54 sec. (16,81 km/u)

    4de: Flamme Kevin: 34min.09sec. (16,69 km/u)

    5de: Delombaerde himself: 34min.22sec. (16,59 km/u)

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    13-12-2008, 23:23 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de kerstloop (Merci Joost, Natalie, Bart)















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2008, 20:31 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstloop Waregem (10 km)

    Vandaag met de moed in de schoenen richting Waregem getrokken om er de "clash" te beslechten tussen alle concurrenten die er een jaarlijkse afspraak van maken om elkaar te bekampen. Daaraan  gekomen had ik al in de smiezen dat een top 20 lopen niet van de poes zou zijn. De eerste 20 atleten ontvingen een geldprijs dus stonden er vele toppers aan de start. In hen moest ik me echter niet druk maken, maar het was vooral de onderlinge concurrentie die me enigszins nerveus maakte.

    Na het débacle van vorige week wist ik dat ik hier vandaag uit een heel ander vaatje zou moeten tappen want voor eigen volk afgaan vind ik persoonlijk niet zo leuk. Tijdens de opwarming met Ludo, Smetse en Joost voelde ik me niet echt in mijn nopjes. Dit beterde enigszins na enkele versnellingen. Omstreeks 15u30werd het startschot gegeven door nog een ander toppertje. Niet minder dan Kim Gevaert maakte haar opwachting om de meute in gang zetten.

    Onmiddellijk na het startsignaal ging het er meteen serieus aan toe. Niet dat ik echt mijn start mistte maarik zag Joost Dewaele reeds een stukje voor mij uitlopen. Samen met Meesterke en de Ludo maakten we serieus tempo om het gat op meneer Dewaele te dichten. Algauw voelde ik dat ik goeie benen had en besloot zelf het gat op Joost te dichten. Na een halve ronde was ik er dan uiteindelijk bij zodat de wedstrijd voor mij nu echt kon beginnen. Samen met Joost vormden we een groepje met Eli Hoet en Verbeke Dominique.

    We onderhielden een stevig tempo zodat niemand op de achtergrond terugkwam. Onderling werd af en toe eens versneld om te zien of de ene of andere zou lossen, maar vandaag waren we zeer aan elkaar gewaagd. Zo'n 500 meter voor aankomst kwam de schifting door een versnelling van Joost. Ik probeerde het gat te dichten maar bleef op enkele meter hangen. Toen was bij mij ook het vet van de soep zodoende ik nog geklopt werd door Eli Hoet. Uiteindelijk kon ik nog Verbeke Dominique van ons groepje achter mij houden. Niettegenstaande was ik zeer tevreden vandaag. Op de 10 km (waarschijnlijk 9780 meter) haalde ik een tijd van 32min.52 sec. Uitgerekend betekent dit aan een snelheid van 18km/u. Knappe prestatie uiteraard maar ik eindigde pas 16de. Zo zie je maar dat de tegenstand vandaag niet van de poes was. Joost eindigde verdiend 5sec. voor mij zodat hij ook uiteraard een happy man was.

    De uitslag kan je bekijken op www.kerstloop-waregem.be. Nog 2 weken en het is de kerstcorrida in Deerlijk. Hopelijk kan ik tot dan de form behouden. We zien wel. Slaapwel.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2008, 20:54 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Course de Saint-Nicolas Herseaux (10,4km)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag stond er de laatste wedstrijd op het programma van het Achro-criterium en 'k moet zeggen dak blij ben dat het voorbij is. Zo'n criterium die start begin februari en eindigt begin december valt toch niet te onderschatten. Zoals jullie waarschijnlijk reeds weten zal ik daar 4de eindigen in het algemeen klassement en ben ik 2de in mijn leeftijdscategorie.

    Misschien kon ik vandaag nog 3de worden maar dan moest ik wel mijn beste wedstrijd van het jaar lopen en met de rugperikkelen van de voorbije week zat dit er bij voorbaat niet in. Al wou ik wel eens testen bij aanvang van de wedstrijd of ik volluit kon doorgaan kwestie om zeker te zijn of alles achter de rug is. (vind ikzelf persoonlijk een leuke woordspeling).

    Gelukkig was het vandaag minder koud dan vorige week in Orroir. Als ik daaraan terug denk voel ik spontaan koude rillingen over mijn rug. (Sorry, kon het niet laten ). Omstreeks 15u werd het startschot gegeven en weg waren we. Ik had vandaag toch niets meer te winnen of te verliezen dus besloot ik onmiddellijk er serieus de beuk in te gooien. De chrono bevestigde dit aangezien ik bij passage van de eerste km doorkwam in een tijd van 3.00 sec/km. Veel te rap natuurlijk zodat den dezen zijn wedstrijd reeds bij voorbaat verkloot had.

    Rond km 2 kreeg ik het reeds moeilijk,  maar vooral het mentale aspect kreeg een flinke knauw. Ik begon tegen mezelf te zagen waarmee ik eigenlijk bezig was en dat ik geen goesting meer had om hier af te zien als de beesten voor pietsnot. En mezelf kennende weet ik dat ik dan alles laat schieten. Ik kende wel nog enige opflakkering toen een zekere Carlo Verleyen me inhaalde. Naar het einde van de wedstrijd toe zag ik me vlug naderen op hem maar heb het dan maar opgegeven toen ik zag dat ik hem niet meer ging pakken. Normaalgezien werd ik dus 15de vandaag. Aangezien ik onmiddellijk naar huis moest (verjaardagsfeestje) ken ik absoluut de definitieve resultaten nog niet.

    Jullie denken nu waarschijnlijk dat Delombaerde in een dipje zit maar ik moet jullie ontgoochelen. Wees maar gerust dat ik er volgende week in Waregem zal staan. (hoop ik) Normaalgezien een wedstrijd die me wel ligt en met alle rechtstreekse concurrenten aan de start is de motivatie om nog eens serieus diep te gaan toch een stuk groter dan vandaag.

    Om het officieel te maken wil ik jullie ook nog meegeven dat ik tijdens mijnen eindejaarscongé een serieuze poging ga ondernemen om te stoppen met roken. Ik weet dat ik dat al veel gezegd heb, maar van deze keer is het bittere ernst. Daarom ook dat ik het via mijnen blog meegeef want iedereen mag het weten. Kwestie om mij dan nen stamp onder mijn kloten te geven als er mij volgend jaar iemand zie roken. De nicotinepleisters zijn reeds aangekocht en vele informatie en tips doorgenomen. Ik wil namelijk eens weten of stoppen met roken wel degelijk effect zou hebben op mijn prestaties. Enfin, genoeg geluld. De resultaten van vandaag worden meegegeven van zodra ik ze in mijn bezit heb. (Alhoewel die me gestolen kunnen worden. ). Bij leven en welzijn een goeieavond gewenst. Greets Delombaerde.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-11-2008, 21:52 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs