• Ieper

Globetrotters
    Reisverhalen
    29-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Italië
    We verplaatsen onze mops 51 km verder in Gallipoli.  We staan op een kleine leuke camping Torre Sabea.
    We nemen een duikje in zee die zich vlak over de camping bevindt. Tegen de avond gaan we Gallipoli  bezoeken.
    Gallipoli ligt op een klein schiereiland dat de Ionische Zee inpriemt. De stad is voor een groot deel afhankelijk van de visserij en het toerisme.  Heel gezellig om door te wandelen.

29-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

28-06-2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We vertrekken rond 8u30 richting Otranto! Het is ongeveer 1 uurtje rijden langs de kust! De kustlijn is steil en bergachtig, de kronkelende weg biedt het ene spectaculaire uitzicht op loodrechte kliffen na het andere. Magnifiek !Otranto is een hele mooie oude stad buiten verwachting! Toeristisch stadje maar zeker de moeite waard! Onder het kasteel ligt de kathedraal met daarin een veelkleurige mozaïkvloer van de Boom des Levens. De kapel ernaast bevat botten van de 8800 burgers van Otranto die door de Turken werden gedood !

28-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

27-06-2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn er weer vroeg bij en vertrekken rond 9u naar Specchia. Specchia is een dorp met heel wat kerken en paleizen. Men vindt er ook een site waar men de werktuigen die men vroeger gebruikten voor olijfolie te maken. We hebben die niet bezocht daar wij die van Masseria Brancanti al gezien hadden ! We rijden rechtstreeks naar de jachthaven van Leuca en gaan een boot huren voor de namiddag !
    Om 14 u varen we met ons bootje richting  Adriatische zee en bezoeken een aantal grotten en daarna varen we richting Egeïsche zee en vinden daar ook een aantal grotten! We gooien onze anker uit en gaan even zwemmen en dobberen. Omstreeks 18 u brengen we ons bootje terug ! Het was een super leuke ervaring met goed wat afkoeling,  water, wind en zon ! 's Avonds gaan we eten in een visrestaurant op het strand! Lekkere zwaardvis (pesce spada) gegeten en de omgeving super !

27-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

26-06-2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond 11u komen we op een kamperplaats aan genaamd La Cornula in Santa Maria de Leuca. Kunnen gemakkelijk 100 mobilhomes staan en zijn maar met 4. Op ons plekje hebben we een leuke zicht op de jachthaven! Via het poortje ben je op 5 min aan de jachthaven.  Het is heel warm en  houden het overdag rustig. 's avonds wandelen we naar beneden en gaan heel de dijk af. Na een lekker ijsje wandelen we terug richting huiswaarts!

26-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

25-06-2017
    Vandaag rijden we naar Ostuni. Ostuni is een schitterende heuvelstadje ook de witte stad genoemd.  De doolhof van kronkelende straatjes  is verkeersvrij.  Het is om 10u 's morgens 36 gr. en besluiten de stad met een stadsgids op de segway te gaan toeren.  De monumenten zijn voornamelijk kerken en de kathedraal.  De rococokerk herbergt een klein museum waar men een oude skelet van een zwangere vrouw vindt. Na ons stadsbezoek rijden we terug richting camping, voor een siësta!
    Om 17u hebben wij een afspraak aan de Masseria Brancanti dat is een olijvenboer die tevens een B&B uitbaat van 4 slaapkamers.
    We krijgen een rondleiding en krijgen in hun museum oude werktuigen te zien van voor 800 voor christus die gebruikt werden om olijfolie te maken. We wandelen door hun olijfgaard en treffen een olijfboom van meer dan 3000 jaar.  Daarna is het proeverij van de soorten olijfoliën die zij produceren.  Een heel interessant bezoek, een echte aanrader ! Zeer voldaan van ons dagje !!!

25-06-2017 om 23:17 geschreven door De levensgenieters

24-06-2017
    We verplaatsen ons vandaag naar Specchiola Camping Pineta Al Mare.  Het is 40 minuutjes verder maar willen de regio van Ostuni gaan bezoeken. Voor de rest is het vandaag een rustige dag aan de mobilhome, zwembad, wandeling op den dijk. We hadden vandaag meer dan 35gr. een beetje te om iets te doenWink

24-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

23-06-2017
    Het is om 7 u al heel warm, het beloofd een heel warme dag te worden. We vertrekken om 9u. naar Bari het is ongeveer drie kwartiertjes rijden. Bari is de hoofdstad van de provincie Apulië. Staat bekend als de stad van Sint Nicolaas in het Basiliek di San Nicola vindt men zijn graf verder heb je Duomo di San Sabino', castello normanno svevo en nog vele andere bezienswaardigheden.  Terug aan de mobilhome, gaan we nog wat zwemmen in ons baaike en wat zonnen en relaxen.

23-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

22-06-2017
    Vanavond gaan we de oude stad van Monopoli bezoeken. Het oudste bouwwerk van de oude stad is de Kathedraal. Gezellige wandeltrattjes en steegjes! Het weer was vandaag warmer als de dagen eerder 33 Gr.

22-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag gaan we om halfeen in de grotten in Polignano a mare eten.  Top adresje, het eten super lekker maar de locatie wauw! We verkennen de stad op voorhand, want met een vollere maag moeilijk gaat 😜. Polignano a Mare is gebouwd op steile klippen. De kust is hier erg ruig en telt vele grotten. In de namiddag gaan we nog eens lekker zwemmen in ons baaike🏖 En lekker wat zonnen😎

22-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

21-06-2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 350 km verder komen we aan in Monopoli. We vinden een plekje op Camping Santo Stefano.  Een rustige camping, een beetje primitiever maar wel mooi aan zee met een mooie baai om te zwemmen. We rusten in de namiddag uit en 's avonds rijden we naar Alberobello. Een leuke stadje met meer dan 1400 Trulli's. Een Trulli is een één kamer huisje met een kegelvormig dak. We hadden vandaag weeral mooie temperaturen van ca. 29 Gr.

21-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

20-06-2017
    Na onze vroege ochtend wandeling en lekker ontbijtje in het zonneke, trekken we vandaag 20 km verder naar Pescara.  Tijdens de 2de wereldoorlog werd stad volledig plat gebombardeerd. De stad heeft geen historische monumenten meer. We wandelen richting zee en komen een heel mooi wandel- en fietsbrug tegen, een mooie lange zandstrand en gaan lekker eten (risotto met zeevruchten en gegrilde calamaris) in een restaurantje aan het strand.  Na onze maaltijd nemen we de scooter terug richting camping en gaan we op strand liggen.

20-06-2017 om 20:08 geschreven door De levensgenieters

19-06-2017
    Vandaag trekken we door naar het zuiden, ons doel is Pineto iets voor Pescara !
    Komen rond 14.30 aan Camping Pineto Beach. Na een strandwandeling en een siësta.  Rijden we 's avonds naar Atri.
    Een mooi trip in een heuvelachtige landschap.  Waar men Calanchi ziet (landschap van afwateringsleidingen van klei, die door de regen zijn gebeeldhouwd tot gladde rimpelingen en plooien.  Atri zelf is een klein gezellig dorpje met een mooie kathedraal, teatro communal, mooie kleine steegjes .....
    Vandaag was het aangenaam weer 29° en een lekker zeebriesje.

19-06-2017 om 22:46 geschreven door De levensgenieters

18-06-2017
    Ook als is het vakantie zijn we vroeg uit de veren. Om 7u een mooie dijk wandeling met onze Bo met een lekkere ochtend zonneke. Zalig !  We beslissen rond 9 u door te rijden richting Vérona. Het gaat weeral 34° dan wordt het te heet voor een stadsbezoek.  Verona is een super mooie stad  met talloze bezienswaardigheden. We komen aan het Piazza Bra met het 2de grootste Amfitheater ter wereld. Verder wandelen we door via Mazzini een gezellig straatje vol met designerwinkeltjes. Even een koffie pauze op het mooie Piazza delle Erbe. En zetten ons wandeling verder naar Casa di Guilleta(huis van Julia) , teatro Romano, ...
    Het 14.30 genoeg voor vandaag het wordt te heet. Tijd voor platte rust !

18-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

17-06-2017
    Eindelijk is het zover, we vertrekken vrijdag rond 16u bij ons richting Italië.  Wij rijden via Duitsland en overnachten ter hoogte van Stuttgart.  's Zaterdags zetten we onze trip verder langs Oostenrijk en nemen de Brennerpas ! Daar hebben we wel een klein uurtje verspeeld aan de péage.  In de namiddag komen we aan het Gardameer aan.
    Geen plek bij Camping Butterfly, maar de Camping ernaast al een geluk wel. Camping del Garda.
    We genieten voor de rest van de dag van ons leuk plek ! En verkennen de Camping en omgeving.

17-06-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

03-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bree Opitter
    Van 't weekend zijn we oppas van dienst ons Yana is heel het weekend bij ons.  We overnachten op een mini camping(boerderij) Stukkenheidehof. Leuke en proberen camping met allerlei diertjes. (varken, ezel, geiten, schapen, ganzen, konijnen, hamsters, honden en katten....) 's avonds begint het wat te snipperen.
    's Zondags beslissen we te gaan fietsen, we zijn niet ver kunnen gaan. Na 11 km keren we terug ons Yana is in 't slaap gevallen.
    Na ons Yana's middag dutje rijden we naar ons vrienden 5 km verderop. Het is heel de dag frisjes.
    's Avonds bbq met de pasar vrienden.  Ons Yana is super flink gaat op tijd in bedje. Super meid.
    's Maandags met z'n allen ontbijten en beslissen om een mooie wandeling te maken. Met de nodige terrasjes, ijsjes en geocaches.
    Na een mooie lente dag en 10 km in de voeten, nemen we afscheid van onze vrienden!