• Ieper

Globetrotters
    Reisverhalen
    29-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doggy weekend in Eede
    We worden 's morgens verwacht rond 9u voor het ontbijt. Om 11u vertrekken we te voet naar het Victoria doolhof. Na een goeie wandeling van 4 km komen we op onze bestemming aan. We komen even op adem en drinken iets voor we aan het kleine doolhof beginnen.
    Rond 13 u krijgen we een verzorgde charcuterie schotel en broodjes met koffie en thee aangeboden. Eens ons buikje vol is beginnen we aan het echte werk, de grote doolhof. Daar lopen we halverwege verloren maar uiteindelijk na 2 uren wandelen geraken we eruit! Het was super leuk voor ons, de hondjes en de kindjes!
    We wandelen terug naar de camping en gaan allemaal even rusten voor het avondeten. We krijgen een lekker kipgerechtje geserveerd met rijst! Daarna krijgen wij een voorstelling van dogdance van The Swinging Tails. Op de camping is het Asperge seizoen begonnen en zijn er festiviteiten bezig. We gaan 's avonds met een aantal de sfeer opsnuiven!
    Het was een super gezellige dag met heel toffe mensen. Het weer is droog gebleven maar een beetje aan de fris kant voor deze periode van het jaar.

29-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

28-04-2017
    Dit weekend hebben we een georganiseerd doggy weekend geboekt via Tes-go.
    We worden in de late namiddag verwacht op Camping Spitsbroek in Eede. Onze vrienden Josée en Philippe zijn er al.
    Om 19u worden we verwacht voor een aperitief en verrassingspakket voor de hondjes.
    Ik maak daarna een pasta en brengen nog een gezellige avond met Josée en Phillipe.

28-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

17-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.London
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We slapen een beetje uit en maak een paasontbijt voor de vrienden.  We gaan onze benen nog even strekken voor we terug richting huiswaarts rijden ! Schotland, London uw was geweldig ! We hebben relatief goed weer gehad !

17-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

16-04-2017
    Vandaag vroeg uit de veren om de aflossing van de wacht te zien. Daarna nemen we de hop on hop off bus om weeral zoveel mogelijk gezien te hebben op korte tijd.  De London Eye stond ook op ons lijstje ditmaal. Prachtig zicht, we hadden helder weer en konden veruit kijken ! We hebben er weeral een mooie dag opzitten en gaan 's avonds rond 19.30 naar mobilhome en bordje kalfsfricassée eten en maken er nog een gezellige avond van met een gezelschapsspelleke !

16-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

15-04-2017
    We komen 's morgens aan op de Camping "Lee Valley Park" 25 km uit London. We wachten op de komst van Viviane en Ward om er samen een leuk weekendje van te maken. We nemen de bus aan de camping en aan het station van Walthamstow gaan we ondergronds.
    Ons eerste stop is de Harry Potter winkel, en van daaruit wandelen richting Oxford street om als volgt naar Harrods te gaan.
    Voor 's avonds boeken we een restaurant achter Regent's Park waar onze Bo mee binnen mag bij "Maggie Jones"
    Heel gezellig restaurant en super lekker gegeten! Een aanrader!

15-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

14-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schotland
    Om het maximum van Edinburgh gezien te hebben, nemen een hop on hop off bus.  Edinburgh is zoals ze zeggen "Old Town"
    Mooie stad zeker de moeite om gezien te hebben.
    Als afsluiter van onze vakantie zakken we af naar London.

14-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

13-04-2017
    Onze tocht gaat vandaag richting Edinburgh, maar krijgen nog leuke tips van onze lieve dam van de camping.  Ons eerste stop is Falkirk waar je een roterende scheepslift vindt.(hoogte 35m) Dat voornamelijk dient voor pleziervaart.  Rondom mooi aangelegd met allerlei waterspelen  en speeltuin voor kids.
    Daarna zoeken we de "Kelpies" op, ligt 8 km verder.  Een kunstwerk van 2 paardenkoppen (30 m. hoog) gemaakt van staal. Een eerbetoon aan de paarden die de boten over het jaagpad langs de kanalen trokken.  Ook een mooie locatie om te wandelen.
    En nu is Edinburgh aan de beurt. Kuieren door de straten, nemen vele trappen om het kasteel te bereiken. Gebouwd op een vulkaangebergte. 's Avonds in een pub gaan eten op Grassmarket.

13-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

12-04-2017
    Vandaag is het droog en rijden door het Glencoe aan het bezoekerscentrum van het National Trust, kan je een wandeling maken van 2.4 km
    Rustig, aangenaam en mooi !
    Op onze doortocht richting Stirling stoppen wij bij Doune Castle: een middeleeuwse schotse vestiging omringd door 2 rivieren; ook daar hebben een mooie en rustige wandeling rond het kasteel gedaan!
    Ons einddoel vandaag is Stirling daar vinden we een Caravan Park "Withces Craig"  Toffe locatie aan de voet van de berg en 6 km van Stirling.
    We nemen de scooter en rijden hoog op een rots naar het William Wallace monument (Bravehaert) daarna rijden we naar de volgende berg aan de andere kant van de stad " Stirling Castle " althans voor het Stirling Bridge
    Van het kasteel wandelen we naar beneden en komen verder het kerkhof en Church of the Holy Rude en nog wat lager de " Old Town Jail" waar je op realistisch wijze kennis maakt met het gevangenis leven van 150 jaar geleden.  En nog wat lager gelegen Victoriaanse winkelstraten en huizen.  We eten in de stad bij hotel restauant Cronies. Gezellig en heel lekker gegeten!
    Het weer was vandaag bewolkt en zonnig !

12-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

11-04-2017
    Vandaag rijden we door naar Fort Williams langs de A82 die parallel loopt met het meer van Loch Ness.  Onze eerste stop is aan het "Urquhart Castle" aan de oevers van het Loch Ness ! Zeer mooie stop en eens wat verder op gereden komen we op een klein historisch plaatsje Invermoriston is bekend om zijn watervallen bij de rivier Moriston.  Wij rijden verder richting Fort August waar het Caledonian Canal via 3 sluizen in het loch uitkomt.
    We komen in Fort Williams (bergen Ben Nevis) aan met alles bedoeling onze uitstappen van hieruit te doen met de scooter maar het regent al sinds deze middag zonder op te houden :(
    We wandelen eens door het stadscentrum en maken een paar boodschappen en rijden door naar Glenfinnan.  Waar er een viaduct werd gebouwd voor stoomtreinen. De brug bestaat uit 21 bogen en is meermaals gebruikt in diverse films waaronder de Harry Potter
    We rijden richting Onich onderwegen vinden een rustige en leuke plek om te overnachten tussen bergen en meer.
    Het heeft heel de dag geregend !

11-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

10-04-2017
    We rijden vandaag richting Nairn en vinden een plekje aan het vissershaventje ! Gaan het dorpskern verkennen, het begint te regenen!
    Willen ergens iets gaan drinken maar blijkbaar zijn de honden nergens welkom binnen ! We zijn nog een 20 km van Inverness en rijden met de mobilhome door en gaan vlak aan de brug en jachthaven staan!  Van daaruit gaan we Inverness bezichtigen. We wandelen naar boven richting Inverness Castle die gebruikt wordt als rechtbank.  We maken om wandeling door de stad en komen uit op "Victora Market" een overdekte markthal van 1870, nu zijn er verschillende winkels gevestigd.
    Met de scooter rijden we nog 12 km verder richting A82 en vinden een vieuwpoint over het meer van "Loch Ness" !
    Helemaal afgekoeld rijden we richting Mops om ons avondje daar rustig door te brengen.
    Het weer was vandaag wisselvallig zonnig bewolkt en af en toe regen.

10-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

09-04-2017
    Deze morgen wandelen we naar het dam, die ze ook zalmtrap noemen. 32 bakken die zalm helpt om op hoger niveau te geraken. Zo passeren er jaar meer dan 5000 vissen per jaar !
    Tijd voor aperitief ! Een bezoek aan het whisky distillerie "Blair Athol". We worden rondgeleid in het proces van whisky maken en daarna whisky proeverij !
    Onze trektocht gaat door richting Inverness.  We ondervinden dat vrij kamperen of even aan de kant gaan staan met de mobilhome moeilijk is.
    We stoppen aan het Wildlife Safari Park maar blijkbaar mag de hond niet binnen, ook al blijf je in je camper gedurende het traject :(
    Het blijft steeds moeilijk om een kampeerplaats te vinden !!!
    In Beauly vinden we een plekje op een parking vlak aan het sportterrein. We gaan onze benen nog even strekken en wandelen tot aan het water. Baai waar blijkbaar dolfijnen en zeehonden te spotten zijn ! Maar geen enkel gezien.  Het weer was heel de dag zonnig ! Rond 17.30 heeft het even geregend een uurtje later terug volle zon !

09-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

08-04-2017
    St Andrews heel mooie badplaats mag je beslist niet overslaan. Wandeling bij de pier begonnen en dan naar boven lopen richting Kathedraal sinds 1318 blijven er west- en oostelijke zijde en een deel van de zuidelijke dwarsbeuk. We wandelen door de toegangspoorten naar de ruïnes van het kasteel van St Andrews. Verder op ons wandeling komen we het universiteit en het museum tegen. Ten einde loop je recht op de Golfclub van St Andrew, waar elk jaar in september het wereldkampioenschap gespeeld wordt. We wandelen terug via centrum, komen nog een mooie winkelcentrum tegen met mooie kerk, achterkant van het universiteit!
    We vertrekken nu richting Glamis Castle, prachtig domein, kasteel waar nog hedendaags geleefd wordt en zelfs een deel waar huwelijken nog plaats vinden. Het weer is stralend !!
    We vervolgen ons trip richting Pitlochry. Het duurt wel eventjes voor we een plaats vinden en rijden uiteindelijk op een camping "Faskally Caravan Park"
    's Avonds zijn we gaan eten, ons eerste ervaring met "Haggis"

08-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

07-04-2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de nodige stops, eten, tanken... en een 100tal kms rijden we Schotland in.  We maken ons eerste wandeling in Aberdour. We parkeren de camper aan Silver Sand en wandelen langs kustpadje richting dorp naar het kasteel.  We rijden door naar Burntisland  een badplaats met een achthoekige kerk Parish church! Kirkcaldy is een kuststad met een boulevard van 6 km.

07-04-2017 om 00:00 geschreven door De levensgenieters

06-04-2017

15u40 vertrekken uit Oelegem richting Calais, rond 18u komen we aan in Coquelles. Even de hond inchecken, douane passeren en om 19u20 zijn welle weg om 19u50 plaatselijke tijd komen we aan in Folkstone. We rijden nog een paar uurtjes en gaan dan even de kant om een slaapje te doen.