Inhoud blog
  • Een leuke quiz
  • Het trefbaltornooi
  • Een griezelrecept
  • Onze hobby voetbal
  • Een fijn weekend..... of toch niet?
    Zoeken in blog

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    4B schooljaar 2015 - 2016

    20-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een griezelrecept

    Het nieuwe thema van de taallessen is 'Bizarre brouwsels'!

    Wij mogen Hekselina helpen om een nieuw, griezelig drankje te bereiden.

    Dit is mijn recept:

    VLEERMUIZENVLEUGELS MET BLAUWE REGENWORMEN

    Ingrediënten voor 4 personen

    4 vleermuizenvleugels

    2 eetlepels snottebellensap

    vers slangenvel

    gepelde regenwormen voor de afwerking

    leeuwenogen en skelettenstukjes

    Bereiding

    1. Was de vleermuizenvleugels grondig en kook of stoof ze gaar in de pel.

    2. Snijd het hoedje van de vleermuizenvleugels en hol ze uit met een lepel.

    3. Meng het vleermuizenvlees met een beetje snottebellensap en gesnipperd slangenvel.

    4. Kruid met leeuwenogen en skelettenstukjes.

    5. Vul de vleermuizenvleugels weer op en werk af met wat snottebellensap en de blauwe regenwormen.

    SMAKELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Paolo



    20-11-2015 om 16:17 geschreven door debrugvierde  


    17-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze hobby voetbal

    We hebben in het begin van de training een oefening gedaan over passen .

    Daarna hebben we geschoten naar het doel.

    Dan hebben we een match van 2 tegen 2 gespeeld.

    Nadien hebben we met de hele ploeg een match gespeeld.

    Mijn grote idool is Lionel Messi.

    Nog veel trainen, dus!!!!!!

    De reporters zijn Abdel en Maddox.

    17-11-2015 om 12:51 geschreven door debrugvierde  


    16-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een fijn weekend..... of toch niet?

    Dag iedereen,Razz

    Ik,Wouter, ben vandaag de auteur van de blog.Cool

    Ik ben naar een judo-eetfestijn gegaan op zondag.

    Ik heb daar balletjes in tomatensaus met frietjes gegeten.

    We hebben ook een tombola gewonnen en ook nog eens een ijsje gegeten.

    Mijn vader was jarig!!!Very Happy

    En nu Gabriël, de andere reporter.Razz

    Ik ben zaterdag gaan jagen.

    Zondag was het groot Sint-Ceciliafeest maar spijtig genoeg mocht ik niet blijven eten Crying or Very sad .

    Ik moest naar de scouts .

    Daarna ging ik naar een eetfestijn, je kon daar kaas en wijn proeven .


    Helaas verliep het weekend niet zo prettig in Parijs.

    Daar hebben vrijdagavond terroristen aanslagen gepleegd.

    En er zijn 129 mensen gedood en er vielen honderden gewonden!!

    Wouter en Gabriël. Cool



    16-11-2015 om 13:09 geschreven door debrugvierde  


    13-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de volleybal

    Hallo beste lezers,

    We zijn er weer met de weblog.Laughing

    Gisteren direct na school was het volleybal.

    Ik en nog een paar vrienden moesten onmiddellijk naar de zaal.Cool

    We moesten wel eerst huiswerk maken want er zijn toetsen op komst.Crying or Very sad Evil or Very Mad

    We moesten een fietsband pakken en een potje. Iemand hield de fietsband vast en het potje moest iets verder staan.

    Degene die de fietsband vasthad moest gewoon lopen naar het potje en de andere die niks vasthad moest het potje tikken: of met de neus of met  je buik of met je poep.Shocked

    Dan hadden we een kleine pauze en mochten we een slokje drinken.Laughing

    Nadien was het match. Ik met Sara tegen Tinne en Amber. We zijn verloren Mad .Embarassed

    Ik heb ook gespeeld met Jade  tegen Lotte en Gustav. We hebben opnieuw verloren met 10 - 3Embarassed

    Geschreven door

    Ellen en Lisa Razz Very Happy Laughing Exclamation

    13-11-2015 om 13:27 geschreven door debrugvierde  


    08-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna herfstvakantie

























    08-11-2015 om 16:07 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingen leerlingenraad 16 oktober 2015

    Maddox is kandidaat voor onze klas 4B. Hij stelt als volgt zijn programma voor:


    Ik ben Maddox Goens.

    Ik zou het supertof vinden mochten jullie op mij stemmen want ik wil van onze school een nog leukere en nettere school maken voor ons allemaal.

    Maar daar heb ik jullie stem voor nodig, natuurlijk!

    Ik wil me heel graag inzetten voor volgende puntjes....maar ook veel meer!

    • Ten eerste:  iedere maand een sportnamiddag en een creatieve namiddag waar er activiteiten zijn voor iedereen! Dat zou bijvoorbeeld kunnen doorgaan de twee laatste lesuren van de laatste vrijdag van de maand. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen graag sport dus moeten we ook activiteiten voorzien voor diegenen die liever creatief bezig zijn bijvoorbeeld.


    • Ten tweede: meer speelgoed voorzien om tijdens de speeltijd mee te kunnen spelen.


    • Ten derde: voetballijnen laten verven op de speelplaats zodat het voetballen niet alleen leuker wordt maar dat niet de hele speelplaats wordt ingenomen door de voetballers.


    • Ten vierde: iedere week in iedere klas een 'leerling van de week' verkiezen. Leerlingen die zich in die week extra hebben laten opmerken kunnen de volgende week eens extra worden verwend door de klasgenootjes.


    • Ten vijfde: iedere maand een 'leraar van de maand' verkiezen. Het zijn natuurlijk niet alleen de leerlingen die de school maken maar ook onze leerkrachten doen elke dag alles wat ze kunnen om het ons zo aangenaam mogelijk te maken.

              Daarom vind ik het ook belangrijk dat de leerkracht die iets extra heeft gedaan, ook eens een speciale 'dank u wel' krijgt.


    • Ten zesde: ervoor zorgen dat de toiletten steeds proper zijn want iedereen zit toch graag op een proper toilet.


    Natuurlijk kan je het hele schooljaar bij mij terecht met jullie eigen ideeën die we dan in de leerlingenraad zullen bespreken en kijken wat er mogelijk is.

    Zo, ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat jullie mij in de leerlingenraad zullen stemmen.

    Nog een prettige dag, allemaal!!!!




































    08-11-2015 om 15:39 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Techniekdag 22 oktober 2015

    Onze school is een Lasalliaanse school. Dat betekent dat de ideeën en denkpistes van Jean Baptist de la Salle voor ons en onze leerlingen een inspiratiebron zijn.

    Op donderdag, 22 oktober 2015, kwamen leerkrachten van andere Vlaamse Lasalliaanse scholen onze leerlingen volgen tijdens een les techniek.

    Een viertal leerlingen maakten marsepein volgens een stappenplan, vier andere leerlingen moesten een doosje namaken met vier verschillende grondplannen.

    De andere leerlingen moesten opdrachten uitvoeren die te maken hadden met het zicht.

    Voor iedereen een fijne, spannende ervaring! 












    08-11-2015 om 15:05 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mario Demesmaeker 25 september 2015

    Elk jaar proberen de juffen en meester van het vierde leerjaar de kinderen aan te sporen om boeken te lezen.

    Daarom nodigen ze ook elk schooljaar de auteur, Mario Demesmaeker, uit. Hij schreef het boek 'Gehakt', een spannend verhaal over Jonas en Katrien.

    Steeds opnieuw een fijne ervaring als Mario een scène voorleest en naspeelt met een leerling uit de klas!

    Naast 'Gehakt' maken we ook kennis met 'Rode kaart'. Dit boek over discriminatie en integratie verdient zeker aandacht en een plaatsje in onze leeshoek!


























    08-11-2015 om 14:48 geschreven door debrugvierde  


    15-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag, 14 oktober 2015

    Hallo,

    Het is vandaag slecht weer. Geen weer om buiten te spelen.

    Het is nu al herfst.

    Ik ben naar de Ikea geweest en heb daar gegeten. Het was lekker.

    Ik heb de papa van Rayan gezien.Cool  Die kwam daar ook winkelen.

    Daarna heb ik mijn huiswerk gemaakt.Cool

    RenzoSurprised

    Ik ben gaan voetballen en heb ook dactylo gedaan.

    We zijn naar de Okay geweest en hebben balletjes gegeten.

    De taak van cijferen was gemakkelijk.

    MidasLaughing


    15-10-2015 om 16:10 geschreven door debrugvierde  


    13-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 12 oktober 2015

    Deze avond hebben we veel gespeeld.

    Na dat spelen heb ik huiswerk gemaakt.

    Dan heb ik lekker vlees gegeten.

    Daarna vertrokken we naar de ponyhoeve. Daar ga ik paardrijden .

    We moesten springen.

    Na het paardrijden heb ik chips gevraagd en reden we naar huis.

    Thuis ging ik slapen.

    Robbe

    Na mijn huiswerk heb ik tv gekeken.

    Ik ben ook gaan zwemmen.

    Zaterdag ging ik naar een feestje en zondag naar een Moviepark .

    Dat ligt in Duitsland. We moesten drie uur rijden maar het was er heel leuk.

    Milan


    13-10-2015 om 16:09 geschreven door debrugvierde  


    12-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 9 oktober 2015

    Vandaag begon de dag met getallenkennis. We hadden vrijdag een toets van kloklezen .

    Daarna deden we godsdienst : we leerden liedjes .

    Dan deden taal : we moesten een rap verzinnen over ons talent .Razz

    We hadden een leuke huistaak BUITEN SPELEN.

    Toen zat de dag er voor mij nog niet op !Laughing Eerst moest ik nog muziekles volgen ! Nadien een les saxofoon !

    En dan natuurlijk naar het herfstrestaurant!!!!

    Zaterdag ging ik naar mijn oma en opa ! Tot mijn grote verbazing mocht ik ook blijven slapen !

    Zondag begon de dag met een sudoku ! Als ontbijt at ik een lekkere croissant. 

    's Middags was het barbecue!!! En dan naar de scouts !

    Ik heb een match voetbal gespeeld en we zijn verloren met 12-9 .

    We hebben een paar foto's van de ploeg van Ternat genomen.

    Ik ben naar een verjaardagfeestje van Hannah geweest .

    Jarne en Gabriel


     

     

    12-10-2015 om 13:32 geschreven door debrugvierde  


    11-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag, 9 oktober 2015 Eerstesteenlegging



















    11-10-2015 om 22:38 geschreven door debrugvierde  


    08-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag, 6 oktober 2015

    Gisteren was het heel leuk.Laughing Deze dag was top.Very Happy

     We hebben meten en metend rekenen gedaan over de inhoudsmaten.Razz  We zijn ook met onze klas gaan zwemmen. Embarassed

    We hebben een zwemtoets gedaan. Mario Demesmaeker is in onze klas boeken komen brengen.Cool

    Na school heb ik ( Zoë ) een koekje gegeten. Dat was natuurlijk lekker.Wink

    Daarna zijn wij wafels gaan verkopen.Shocked Later ben ik nog ballet gaan doen.

    Het was een hele leuke dag. Net als altijd Exclamation Exclamation Exclamation

    Ik (yelina) ben gaan paardrijden. Dat was heel tof Exclamation Exclamation Exclamation


    Yelina en Zoë

    08-10-2015 om 15:04 geschreven door debrugvierde  


    06-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 5 oktober 2015

    ik heb maandag met mijn vrienden trefbal gespeelt.(Guillaume)

    De dag begon al leuk doordat , ik met mijn neef Tiemen naar school kon (Lander).

    Wij hebben ook onze toetsen van cijferen  en godsdienst gedaan. Shocked

    De toets cijferen was heel gemakkelijk.

    's Middags waren er lekkere kippenboutjes .Laughing


    06-10-2015 om 16:11 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag, 1 oktober 2015

    Het was een mooie dag Exclamation

    We hebben een thematoets van spelling gemaakt. Die was op 50 puntenEmbarassed.

    Het was niet moeilijk maar ook niet makkelijkShocked.

    We maakten ook een leerwandeling in Ternat Wink.

    We hadden ook nog turnen. Het was heel leuk Very Happy.

    We mogen tekenen voor de juffen en meestersLaughing.

    Vrijdag is het vrijaf maar natuurlijk kregen we huiswerkTwisted Evil .

    We hebben maandag een toets van godsdienst en cijferen, dus ik heb goed geoefend Cool.

    Zaterdag had ik (Lisa) een match tegen Machelen: we hebben verloren met 3-5Razz.

    Toen ik terug was, moest ik weer studeren .Embarassed

    Zondag heb ik niet iets speciaals gedaan maar weer gestudeerd Exclamation .

    Dit was het dan.Razz


    Lisa en Ghaith Very Happy Smile Sad



    06-10-2015 om 13:32 geschreven door debrugvierde  


    01-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag, 30 september 2015

    Dag iedereen,

    We hebben voor wiskunde oefeningen van hoofdrekenen gemaakt.

    Ik heb leuk gespeeld op de speelplaats.

    Ik heb ook tijdens de speeltijd bij het klusjesteam gewerkt.

    Thuis heb ik héél veel moeten lerenExclamation Exclamation Exclamation (grapje)Very Happy Laughing Cool.

    WouterVery Happy Smile Surprised Shocked Cool Laughing Rolling Eyes Razz Twisted Evil Evil or Very Mad Wink Arrow

     Dag iedereen!

    Nu ga ik (Emile) over woensdagnamiddag schrijven.

    Ik ben naar de tennisles geweest en ik kan dat heel goedExclamation

    Wouter die zit ook in dezelfde club.

    Wouter zit nu in zijn tweede jaar. Ik zit in mijn vijfde jaar.

    Dan ben ik bij één van mijn vrienden gaan slapen.

    EmileRolling Eyes  en WouterCool


    01-10-2015 om 13:16 geschreven door debrugvierde  


    30-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scholenveldloop 2015 deel 2































    30-09-2015 om 22:00 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scholenveldloop 2015 deel 1





































    30-09-2015 om 21:51 geschreven door debrugvierde  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag, 29 september 2015

    Voor wiskunde hebben we breuken geleerd.Wink

    We oefenden om een breuk van een getal te nemen .Razz

    We hebben vandaag ook de scholenveldloop gelopen Exclamation

    In de middagpauze heb ik ( Paolo) heb met Ellen, Hanne, Jantien, Sofia, Sem, Willem, Lisa, Seppe en Guillaume een spelletje gespeeld.Rolling Eyes Wink

    Nadien ruimden we de map van W.O. op en deden godsdienst. Wink

    Daaaaaag !!!!!

    Paolo en Ellen Razz Cool Smile Laughing

    30-09-2015 om 11:26 geschreven door debrugvierde  


    29-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag, 28 september 2015

    Dag iedereen Razz

    Wij hebben over vlakke figuren en vierhoeken geleerd.

    De taalles was een schrijfronde over de talenten .

    Je mocht je eigen mening schrijven en de meningen van anderen lezen .

    Maar je mocht niks zeggen!!! Razz

    Wij hebben ook de toets  van W.O. gemaakt.

    Het was leuk een leuke toets.

    We zijn verhuisd en zitten nu allemaal op een nieuwe plaats.

    Om de dag af te sluiten hebben we een grappige quiz gedaan over Mario Demesmaeker.


    Paige en Charlotte

    29-09-2015 om 13:45 geschreven door debrugvierde  




    Links.....oooOOOO
  • Onze School
  • Klasse
  • Onze Gemeente
  • Centra voor Leerlingbegeleiding
  • Ik kan ze wel aan..................?
  • De Rode Duivels
  • Kruikenburg Wiki
  • Kaart nodig?

  • Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009

    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs