Inhoud blog
  • Stoppen met roken? Minderen met roken :-)
  • bezoekers
  • mijn vogeltjes
  • vier seizoenen zijn zo voorbij gegaan
  • Courgetterecept
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    de_vier_seizoenen

    18-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vier seizoenen zijn zo voorbij gegaan
    Jammer genoeg zijn er vier seizoenen zonder tralala aan mij voorbijgegaan, aan mij, én aan mijn blog.

    Mijn vader is overleden na een slepende ziekte. Het is voor ons een pijnlijk afscheid geweest, niet ééns maar meerdere keren, telkens weer zagen we hem achteruit gaan, telkens weer was het dag Papa, tot volgende keer, ik zal proberen woensdag te komen, met een bang hart afscheid nemen.
    Zijn strijd is gestreden, hij heeft genoeg gevochten, tegen de kanker, vol goede moed heeft hij de chemo en zo ondergaan, maar het mocht niet helpen, het was voor hem en voor Mama wel belangrijk dat ze nog samen hun 50ste huwelijksverjaardag hebben kunnen vieren, tenmidden van alle kinderen en kleinkinderen.

    Met enige trots mag en kan ik zeggen dat we voor het jubileum van onze ouders, alles in elkaar hebben gestoken, enkel het diner hebben mijn ouders aan profs overgelaten omdat ze wilden dat wij ook konden genieten.

    Minder dan één jaar later is Papa dan overleden tenmidden van al zijn kinderen en een paar kleinkinderen, we hebben allemaal één voor één afscheid van hem kunnen nemen voor hij stierf.

    Maar omdat we samen kunnen feesten, hadden we zoiets van dan kunnen we ook samen afscheid nemen, de begrafenis hebben we ook zelf in elkaar gestoken. Terwijl de begrafenisondernemer zorgde voor de brieven en kaartjes staken we zelf de mis in elkaar, Papa zou trots op ons zijn geweest, zijn muziek, al zijn kinderen die iets voorlazen, het vergde moed, maar het lukte...voor Papa, en ook voor Mama.

    Na een druk jaar met regelen en zaken doen voor mama, ben ik zo stilaan terug op mijn positieven aan het komen, de tuin krijgt meer aandacht, de dieren in de tuin ook...niet dat ik die verwaarloosd heb, maar ik zat er maar met een half hoofd bij...

    Nu gaat het allemaal een ietsje beter, en bloeien de bloemen in onze tuin weelderig tot mijn grote vreugde!
    Ook de opbrengst van onze groententuin is goed! En ondertussen heb ik ook uitgevonden dat je courgettes absoluut niet moet blancheren voor je ze invriest, dus een courgette op normale grote gaat ineens gewassen de diepvriezer in. Lekker makkelijk als ik hem niet in blokjes gesneden wil gebruiken.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 25/02-02/03 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 12/11-18/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Foto

    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs